Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2009

Με σκλnρn γλώσσα για τα προβλήµατα τnς φτώχειας το κήρυγµα του Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου

Με σκλnρn γλώσσα για τα
προβλήµατα τnς φτώχειας
το κήρυγµα του Επισκόπου

Πήρε το “φραγγέλιο”

“Έβρεχε, και το κρύο πολύ. Της Ευαγγελίστριας τα σκαλοπάτια είχαν καταληφθεί από κάποιους ξένους, επαίτες, που έτρεξαν να προφυλαχθούν από τη βροχή στον εξωνάρθηκα. Όμως ήταν και το κρύο δρυμύ και γι' αυτό μπήκαν στο ναό και κάθισαν στις καρέκλες. Τι πιο φυσικό; Εισήλθε όμως και η ευσεβής κυρία. Να προσευχηθεί ή μήπως να προφυλαχθεί και εκείνη από τη βροχή και το κρύο; Ποιος ξέρει; Είδε πάντως το θέαμα. Πώς κατάντησε η πιο αριστοκρατική εκκλησία των Πατρών, Δεν το άντεξε αυτό το “ανοσιούργημα”. Τηλεφώνησε αμέσως στους αρμόδιους. Φριχτά τα παράπονα. για να εισπράξει την απάντηση. Η εκκλησία από εσάς κινδυνεύει, όχι από τους ταλαιπωρημένους και ρακένδυτους”.
Το “φραγγέλιο” πήρε χθες ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος κατά τη διάρκεια του κηρύγματός του, περνώντας κοινωνικά και θεολογικά μηνύματα. Με γλώσσα απλή, μίλησε για το πρόβλημα της φτώχειας που μαστίζει την κοινωνία μας και τον τρόπο με τον οποίο εμείς αντιδρούμε, κλείνοντας τα μάτια. Ο λόγος του κ. Χρυσοστόμου προκάλεσε αίσθηση μιας και έφερε παραδείγματα από την καθημερινότητά μας, που ο ίδιος έχει βιώσει.
“Ήταν αρχές της ελεύσεώς μου στην Πάτρα. Όλοι ήρχοντο να εκφράσουν την αγάπη τους στο νέο Επίσκοπο. Κάποιος μου συστήθηκε και μου είπε “(για ό,τι θελήσετε θα είμαι στη διάθεσή σας. Μη διστάσετε να τηλεφωνήσετε”. Και ήρθε η ώρα. Ένα παιδί έπρεπε να φύγει στο εξωτερικό για θεραπεία. Αίφνης ήλθε στο μυαλό μου ο λόγος του συνομιλητή μου. Χωρίς χρονοτριβή του τηλεφώνησα και του είπα “θυμάμαι τα λόγια σου, ότι θα βοηθήσεις εάν χρειαστώ κάτι. τώρα ζητώ την ευσπλαχνία σου και την αγάπη σου. Γι' αυτό το παιδί κάνε κάτι ... Είναι ανάγκη”.
Πέρασαν από τότε δύο χρόνια. Ακόμη περιμένω απάντηση. Πριν από λίγο καιρό τον συνάντησα τυχαία. Θεώρησα θράσος τον λόγο του: “Σας έχω πει Σεβασμιώτατε. Είμαι πάντα στη διάθεσή σας”. Απάντησα: “Να είσαι καλά, αλλά σε λυπάμαι. Όλα εδώ θα μείνουν. Κράτα τα χρήματά σου, γιατί σου λείπουν τα αισθήματα”.

Γιώργος Ηλιόπουλος
Από την “Πελοπόννησο

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

επιτέλους
δόξα τω θεώ
συγχαρητήρια
γδμ

Ανώνυμος είπε...

Αυτά μου αρέσουν. Τέτοια θέλω ν’ ακούω από τους επισκόπους μας. Μπράβο και ξανά μπράβο στον Μητροπολίτη Πατρών.

Ανώνυμος είπε...

Σωστός ο Δέσποτας, έτσι;

ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΕΤ. ΑΔΑΜΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Πρέπει να συνεχίσει ο Μητροπολίτης μας, να κατέβει στο δρόμο, να αφουγκρασθεί τον πόνο και τη δυστυχία του κόσμου, ακολουθώντας το παράδειγμα του Σωτήρα Χριστού που σε λίγες ημέρες θα "γιορτάσουμε" τη γέννησή του;

Ανώνυμος είπε...

Kύριε Κωστόπουλε,
Άφησε να περάσει και καμμία μικροαμφισβήτηση στα λεγόμενα του Σεβασμιώτατου.
Αυτή η πλήρης ομοφωνία άλλα θυμίζουν....

( ααυτό μπορείς να μην το παρουσιάσεις)