Πέμπτη 24 Απριλίου 2014

Μου μιλά η συνείδηση : « Καλέ μου, δικέ μου, μάθε επιτέλους ν΄ ακούεις !» - Ιάκωβος

Μου μιλά η συνείδηση :
« Καλέ μου, δικέ μου, μάθε επιτέλους ν΄ ακούεις !»

Έχεις αυτιά, μα δεν τα χρησιμοποιείς . Γιατί; Μήπως έχεις την εντύπωση πως ο μοναδικός λόγος που σου τα κόλλησε στο κεφάλι ο Θεός είναι για να φαίνεσαι όμορφος;
Όταν μιλάς με κάποιον ή κάποιους, ακούς στα πεταχτά μερικά απ’ όσα σου λένε μα τα περισσότερα βγαίνουν από .. το άλλο σου αυτί! Με αυτό τον τρόπο δε μπορείς ούτε καν να σχηματίσεις γνώμη για το τι ακριβώς θέλει να σου πει ο άνθρωπος ! Γιατί;
Σου μιλώ καθαρά : Επειδή είσαι εγωιστής! Θέλεις όλοι οι άλλοι να συμφωνούν πάντα με τις δικές σου απόψεις. Γιατί; Έτσι, από αλαζονεία και πείσμα. Επειδή έχεις την εντύπωση πως εσύ όλα τα ξέρεις και νομίζεις ότι είναι χάσιμο χρόνου ν’ ακούσεις προσεκτικά και με ενδιαφέρον τι έχει να σου πει ο οποιοσδήποτε συνομιλητής σου.



Μόλις αρχίσει να μιλά, εσύ είσαι ήδη προκατειλημμένος εναντίον του! Είτε γιατί δεν τον συμπαθείς είτε λόγω κομματικών, ταξικών ή άλλων διαφορών. Επειδή δεν τον ανέχεσαι καθόλου, αρπάζεις μια λέξη ή φράση του, με την οποία διαφωνείς και αντί να τον παρακολουθήσεις προσεκτικά μέχρι το τέλος, δεν ακούεις όσα λέγει στη συνέχεια και μέχρι να ολοκληρώσει αλλά απασχολείς το μυαλό σου με την προετοιμασία της δικής σου αντεπίθεσης! Είναι σαν να του λες : «Σώπα ! Δε χρειάζεται να σε ακούσω! Τι ξέρεις εσύ να μου πεις εμένα και τι μπορείς να προσθέσεις στη δική μου σοφία;»
Διερωτήθηκες όμως ποτέ και το συζήτησες ειλικρινά με τον εαυτό σου,  πόσες φορές η δική σου γνώμη αποδείχτηκε τελικά λανθασμένη ενώ η γνώμη κάποιου άλλου που τον υποτιμούσες και τον χλεύαζες φάνηκε στο τέλος πως ήταν η ορθή; Για να επικοινωνήσεις όμως σωστά πρέπει να ξέρεις τι ακριβώς έχει ο άλλος στο μυαλό του, να σου το πει, να το πιάσεις και να το αποθηκεύσεις στο δικό σου μυαλό.  Αν δεν το τυπώσεις εκεί ολοκληρωμένο και το αφήνεις απλά να φεύγει στον αέρα, τότε είσαι κλεισμένος μόνος κι έρημος στον εαυτό σου με μοναδική συντροφιά τις δικές σου σκέψεις και ιδέες .

Μπορεί βέβαια κάποιες από αυτές τις ιδέες σου να είναι σωστές όμως αποκλείεται να είναι όλες. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για κάθε άνθρωπο.
Γι’ αυτό, άλλαξε νοοτροπία ! Μάθε ν’ ακούεις προσεκτικά και κανένας δεν μπορεί να σου στερήσει το δικαίωμα να  εκφράσεις μετά τις διαφωνίες σου για όσα είπε, καταθέτοντας ταυτόχρονα τις δικές σου θέσεις. Όμως η στάση σου πρέπει να είναι γεμάτη από αποδοχή, ανοχή, κατανόηση και αγάπη. Και μάθε επί τέλους να παραδέχεσαι και κανένα λάθος, γιατί αυτό όχι μόνο δε σε ταπεινώνει αλλά και σε ψηλώνει στη συνείδηση των άλλων. Άρχισε λοιπόν να φέρεσαι ανθρώπινα, γιατί δεν είσαι Θεός . Εκτός ..αν διαφωνείς!



                                                                                Ιάκωβος

Δεν υπάρχουν σχόλια: