Πέμπτη, 27 Φεβρουαρίου 2014

ΜΝΗΜΗ ΙΩΑΝΝΗ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ - π. Βασίλειος Καλλιακμάνης


ΜΝΗΜΗ ΙΩΑΝΝΗ ΦΟΥΝΤΟΥΛΗ*

Πρωτ. Βασίλειος Καλλιακμάνης
Καθηγητής Τμήματος Θεολογίας Α.Π.Θ.

Ἡ ἀναφορά στή ζωή καί τό ἔργο ἀνθρώπων τοῦ πνεύματος πού διακόνησαν ἀ­­­θό­ρυβα τήν Ἐκ­κλησία, τή θεολογία καί τήν κοινωνία καθί­στα­ται δύσκολη. Ἀφενός ὑπάρχει ὁ κίνδυνος τῆς ὑπερβολῆς καί ἀ­φε­τέ­ρου τῆς ἔλλειψης. Τό ἦθος ὅμως τοῦ ἀκαδημαϊκοῦ διδασκάλου Ἰωάννη Φου­ντού­λη (1927-2007) δέν ἀφήνει περιθώρια γιά ἀκρό­τη­τες. Ἐ­μ­π­νέει καί μετά τό θάνατό του τήν ἀριστοτελική μεσότητα καί τό μέτρο. Ἀναρωτιέμαι, τί θά σκέπτεται ἡ ἁγία του ψυχή βλέποντάς μας νά ὁμιλοῦμε τόσοι ἄν­θρω­ποι γιά τό πρόσωπο καί τό ἔργο του ἐπί δύο ὁλόκληρες ἡμέρες; Πάντως, ἐάν εἴχαμε τή δυνατότητα νά τόν ρω­τή­σουμε, εἶμαι βέβαιος, ὅτι θά μᾶς γλυκομάλωνε καί θά μᾶς ἀποθάρρυνε. Ὅμως, θέλω νά πιστεύω ὅτι  ἡ ἁπλή του καρδιά, πού πή­γαζε ἀπό μιά αὐ­θε­­ντι­κή προσωπικότητα καί ἔκρυβε τήν πα­ρα­δο­σιακή του αρχοντιά, θά συγχωρέσει τίς ὑπερβολές μας. Ὅσοι τόν γνώρι­σαν, συν­εργά­σθηκαν ἤ μα­θή­τευσαν κοντά του θά ἐνθυ­μοῦ­νται τόν τα­πει­νό ἄν­θρω­πο, τόν πολύτιμο συ­νερ­­γά­τη, τό σοφό δι­δά­σκα­λο.
 Τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο προσέβλεψε στό πρόσωπό του καί τοῦ ἀπέ­νει­με τό ὀφφίκιο τοῦ Ἄρχοντος Χαρτουλαρίου, ἐνῶ ἀπό τό 1989 καί γιά μιά δε­κα­πενταετία τοῦ ἐμπιστεύθηκε τή Διεύθυνση τοῦ Πατριαρχικοῦ Ἱδρύ­­μα­τος Πατερικῶν Μελετῶν στή Θεσσαλονίκη, τό ὁποῖο διακόνησε μέ συ­νέπεια, ἐνῶ τό 1994 ἀνέλαβε τήν εὐθύνη γιά τήν ἐπανέκδοση τοῦ περιο­δι­κοῦ «Ὀρθοδοξία». Τότε μέ κάλεσε κοντά του ὡς «συνεργάτη παρ΄ αὐτῶ», ὅπως ἔγραφε τό Πατριαρχικό Γράμμα, γιά νά ἐπιμεληθοῦμε τήν ἔκδοση τῆς «Ὀρθοδοξίας». Παρά τούς κόπους, ἰδιαίτερα κατά τόν πρῶτο καιρό καί μέχρι νά κυκλοφορήσουν τά πρῶτα τεύχη τοῦ περιοδικοῦ, ἡ συνεργα­σία αὐτή ἀποτέλεσε γιά μένα πηγή ἔμπνευσης σέ πολλά ἐπίπεδα.    

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΟΝΙΤΣΗΣ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ΚΟΝΙΤΣΗΣ
24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1913

Η Ιστορία προσμονούσε επί αιώνες. Και τώρα, βλέπει από ψηλά τον ελευθερωτή ελληνικό στρατό. Ακούει τους νικητήριους παιάνες αναμεμειγμένους με τις κωδωνοκρουσίες του Αγίου Νικολάου, των Αγίων Αποστόλων και των άλλων θυσιαστηρίων της περιοχής, και με κομμένη την ανάσα, σκύβει. Πιάνει την πένα, και αφού την βουτά στο αίμα και στο δάκρυ των τόσων αιώνων, χαράσσει στις χρυσές της σελίδες τα εξής: «Τη 24η του μηνός Φεβρουαρίου, του σωτηρίου έτους χιλιοστού εννιακοσιοστού δεκάτου και τρίτου, η απελευθέρωσις της μαρτυρικής Κονίτσης, εκ του οθωμανικού ζυγού»!
Σεβαστοί πατέρες, άρχοντες του τόπου, γενναίοι αξιωματικοί και οπλίτες, ευλογημένε του Κυρίου λαέ.
Αξιωνόμαστε να εορτάσουμε πανηγυρικώς με Θεία Λειτουργία και ιερά δοξολογία την απελευθέρωση της γραφικής και ιστορικής Κονίτσης, και συνάμα τα νικητήρια του ενδόξου ελευθερωτού ελληνικού μας στρατού.
Ώστε, πέρασε ένας αιώνας και εις ενιαυτός από την ιστορική εκείνη ημέρα!
Μάλιστα. Και έτσι μας δίνεται η δυνατότητα, πλην των άλλων, να μνησθούμε. Να μνησθούμε ημερών αρχαίων και δεδοξασμένων.  Να συγκρίνουμε, να προσμετρήσουμε, αλλά και να λάβουμε γενναίες  αποφάσεις ως προς το παρόν και ως προς το μέλλον που ανοίγεται εμπρός μας.

Κοινό Ανακοινωθέν Θρησκευτικών Ηγετών

Την στήριξή τους στην διαδικασία των συνομιλιών εξέφρασαν την Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κ. κ. Χρυσόστομος, ο Μουφτής των Τ/κ  και οι υπόλοιποι θρησκευτικοί ηγέτες στο νησί, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει εναλλακτική επιλογή από την συνεργασία, την επικοινωνία και την συνύπαρξη.
Οι θρησκευτικοί ηγέτες συναντήθηκαν σε γεύμα που παρέθεσε προς τιμήν τους στην πρεσβευτική κατοικία ο Πρέσβης της Σουηδίας και συμφώνησαν σε κοινό ανακοινωθέν το οποίο και ανέγνωσε ο Πρέσβης στα ΜΜΕ (Ε/κ και Τ/κ).
Παράλληλα σε δηλώσεις του ο Μακαριώτατος έστειλε το μήνυμα ότι οι θρησκευτικοί ηγέτες στο νησί συνεργάζονται και υπάρχει μεταξύ τους αγάπη και αλληλοκατανόηση. Σημείωσε ακόμη ότι ο ρόλος της Αγκυρας στις συνομιλίες είναι ζωτικής σημασίας.
Ο Μουφτής των Τ/κ Δρ. Talip Atalay δήλωσε από την πλευρά του ότι οι θρησκευτικοί ηγέτες στέλλουν το μήνυμα της ειρήνης και ότι μιλούν διαφορετική γλώσσα από τους πολιτικούς.
Στην κοινή διακήρυξη την οποία ανέγνωσε ο Πρέσβης της Σουηδίας Klas Giercow αναφέρεται ότι οι θρησκευτικοί ηγέτες της Κύπρου καλωσορίζουν το κοινό ανακοινωθέν των δύο ηγέτων και δηλώνουν ενθαρρυμένοι με το κοινό μήνυμα που στάληκε ότι στάτους κβο είναι απαράδεκτο και ότι θα πρέπει να γίνουν σεβαστά τα ανθρώπινα δικαιώματα, οι θεμελιώδεις ελευθερίες, καθώς και η ξεχωριστή ταυτότητα και ακεραιότητα αμφοτέρων.

Το Μέγα Απόδειπνο την Καθαρά Δευτέρα υπό του Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου στην Χριστιανική Εστία Πατρών


Την Καθαρά Δευτέρα
3 Μαρτίου 2014
ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης
Πατρών κ. Χρυσόστομος
θα τελέσει την Ακολουθία
του Μεγάλου Αποδείπνου
και ώρα 6 μ.μ.
στο παρεκλήσιο του Αγίου
Ιωάννου του Χρυσοστόμου
της Χριστιανικής Εστίας Πατρών
(Μιαούλη 57)

Ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός εις τον νέο Ιερό Ναό του Αγίου Ανδρέου Πατρών

Ο Α΄ Κατανυκτικός Εσπερινός
θα τελεσθεί την Κυριακή
2 Μαρτίου 2014
υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
Πατρών κ. Χρυσοστόμου
εις τον νέο Ιερό Ναό του
Αγίου Ανδρέου Πατρών

ώρα 6:00 μ.μ.

Η Παιδαγωγική του Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου - Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος

Ο Μητροπολίτης Μόρφου κ. Νεόφυτος συνομιλεί με τον π. Μιχαήλ Ευθυμίου στην εκπομπή «Είπε Γέρων», του Ραδιοφωνικού Σταθμού «Λόγος» (05/02/14) με θέμα: Η αγωγή των παιδιών κατά τον Όσιο Πορφύριο τον Καυσοκαλυβίτη.
Ο Πανιερώτατος αναφέρεται στις παιδαγωγικές συμβουλές του Οσίου Πορφυρίου προς τους γονείς ως προς τη μεταξύ τους σχέση, τη σχέση τους με το παιδί κατά τη διάρκεια της σύλληψης, της κυοφορίας, της γέννησης και της ανατροφής του στα πρώτα χρόνια της ζωής του. Την επεξεργασία του «οπτικού» έκανε ο κ. Χριστόδουλος Πρωτοπαπάς.

Ἡ ἐπιλογή τοῦ κ. Γ. Κουμουτσάκου σάν ὑποψηφίου Περιφεριάρχη Ἀττικῆς - Μητροπολίτης Πειραιῶς Σεραφείμ

Ἡ ἐπιλογή τοῦ κ. Γ. Κουμουτσάκου σάν ὑποψηφίου Περιφεριάρχη Ἀττικῆς ἀπό τό κόμμα τῆς Νέας Δημοκρατίας ἀποτελεῖ μία σοβαρή πρόκληση γιά τόν εὐσεβῆ Ὀρθόδοξο Ἑλληνικό λαό διότι γιά τόν ἀξιότιμο κ. Κουμουτσάκο ἔχουν ἤδη ἀκουσθεῖ τά τρία ρήματα τοῦ Θείου λόγου «ἐμετρήθης, ἐζυγίσθης ἀπερρίφθης» κατόπιν τῆς τραγικῆς ψήφου του στό Εὐρωκοινοβούλιο γιά τήν θεσμοθέτηση τῆς ἀνατροπῆς τῆς ἀνθρώπινης ὀντολογίας καί φυσιολογίας μέ τό ἀποτρόπαιο ψήφισμα ὑπό τόν τίτλο: «Χάρτης πορείας τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης κατά τῆς ὁμοφοβίας καί τῶν διακρίσεων λόγῳ σεξουαλικοῦ προσανατολισμοῦ καί ταυτότητας φύλου». Γιά νά περάσει στήν Εὐρώπη ὡς φυσική καί φυσιολογική ἡ εἰδεχθής συμπεριφορά καί πρακτική τῆς παραχρήσεως τοῦ ἀνθρωπίνου ὀργανισμοῦ καί τοῦ μεγαλειώδους δώρου τοῦ Θεοῦ πού εἶναι ἡ ἀθρώπινη σεξουαλικότητα, πού ἀποτελεῖ τό ἐφαλτήριο γιά τήν συνδημιουργία μέ τόν πάνσοφο καί ἀπερινόητο Δημιουργό τῆς ζωῆς.

Αφιέρωμα για την Απελευθέρωση της Κονίτσης από τους Τούρκους

Επιμνημόσυνος Λόγος Κώστα Μόντη - Κλαίρη Αγγελίδου

Μπορεί να έφυγε ο Κώστας Μόντης, δέκα χρόνια τώρα, αφήνοντας ένα τεράστιο κενό στις ψυχές των ανθρώπων που τον αγαπούσαν, ένα κενό στη Νεοελληνική Ποίηση, ένα κενό που δεν είναι εύκολο να καλυφθεί.
Όμως άφησε τις 15 χιλιάδες στίχους του, που ταξιδεύουν στον ουρανό της λατρεμένης του Κύπρου, που ταξιδεύουν στις καρδιές όλων των ανθρώπων μ’ ένα τρόπο ξεχωριστό, γιατί κι εκείνος ήταν ξεχωριστός μέσα στην απλότητα και την αμεσότητά του, προφητικός και αποκαλυπτικός.
Η ποίησή του είναι μοναδική, μια ποίηση ευθύβολη, χωρίς φτιασίδια, ντυμένη το φουστάνι της καθημερινότητας.
Μίλησε για τις ανθρώπινες στιγμές, που είναι στιγμές πανανθρώπινες.
Ακούσματα της αγωνίας του μαρτυρικού του νησιού, αλλά και της αγωνίας των ανθρώπων όλης της γης που ζουν μέσα στην αβεβαιότητα, τον πόνο, την αδιαφορία.
Οι Στιγμές του αποτελούν ένα νέο ποιητικό είδος, είναι το δικό του κοίταγμα της ζωής και του τόπου και μπορούν να συσχετιστούν με το αρχαίο επιγραμματικό είδος.

Ποίηση έγραψε ο Θεός
όταν έκανε τον κόσμο του,
τα ποιητικά του «Άπαντα».

Έγραψε στην καθομιλουμένη Ελληνική γλώσσα, με καθαρό λόγο και αρχαιότροπους τύπους και εκφράσεις, χρησιμοποίησε όμως με την ίδια αγάπη και το Κυπριακό ιδίωμα, σε πολλά ποιήματά του, που αρκετά μελοποιήθηκαν από τον Αχιλλέα Λυμπρουρίδη.

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις 27/02/2014

       ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΝ
    Ἐκκλησιαστικαί εἰδήσεις

          Τήν Πέμπτην, 27ην τ. μ. Φεβρουαρίου, ἡ Α. Θ. Παναγιότης ὁ Πατριάρχης ἐτέλεσεν ἐν τῷ Π. Πατριαρχικῷ Ναῷ Τρισάγιον ὑπέρ ἀναπαύσεως τῆς ψυχῆς τοῦ ἐκ τῶν προκατόχων Αὐτοῦ ἀοιδίμου Κωνσταντίνου Εʹ (τοῦ Βαλιάδου) ἐπί τῇ συμπληρώσει 100ετίας ἀπό τῆς κοιμήσεως αὐτοῦ (ὡς πρῴην Κωνσταντινουπόλεως)   ἐπισυμβάσης ἐν Χάλκῃ, ἔνθα καί ὁ τάφος αὐτοῦ, ὄπισθεν τοῦ ἱεροῦ Βήματος τοῦ ναοῦ τῆς Ἁγίας Τριάδος τῆς ὁμωνύμου Ἱερᾶς Μονῆς.
* * * 

          Ἐξεπροσωπήθη ὑπό τοῦ Θεοφιλ. Ἐπισκόπου Ἀμορίου κ. Νικηφόρου κατά τήν κηδείαν τοῦ ἀειμνήστου Δημητρίου Δούρλαρη, πρῴην Νεωκόρου τοῦ Π. Πατριαρχικοῦ Ναοῦ, ἐκ τοῦ Ἱεροῦ Κοιμητηριακοῦ Ναοῦ Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου Θεσσαλονίκης, αὐθημερόν.

Τετάρτη, 26 Φεβρουαρίου 2014

Ένα εκατομμύριο νεογνά πεθαίνουν κάθε χρόνο την πρώτη μέρα ζωής τους


Ένα εκατομμύριο βρέφη πεθαίνουν κάθε χρόνο την πρώτη ημέρα της ζωής τους, συχνά επειδή η μητέρα τους έχει αφεθεί να γεννήσει μόνη της και αβοήθητη σε κάποια από τις φτωχότερες και πιο απομονωμένες περιοχές του κόσμου, σύμφωνα με μία νέα μελέτη ευρείας κλίμακας για την παγκόσμια βρεφική θνησιμότητα, που διενήργησε η φιλανθρωπική οργάνωση Save the Children.

Η έκθεση εκτιμά ότι ο «θλιβερός και απαράδεκτος» αυτός απολογισμός μπορεί να μειωθεί κατά το ήμισι μέσω της δωρεάν παροχής στοιχειώδους υγειονομικής περίθαλψης και μαιευτικής.

Τα περισσότερα βρέφη πεθαίνουν μέσα στο πρώτο 24ωρο ως αποτέλεσμα επιπλοκών κατά τον τοκετό περιλαμβανομένων των παρατεταμένων τοκετών και των μολύνσεων, που θεραπεύονται με την προϋπόθεση ότι θα είναι άμεσα διαθέσιμη η βοήθεια.

Να παραμείνουμε ενωμένοι - Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄

Είναι γεγονός ότι έχουν αναφυεί πολλά προβλήματα που διχάζουν τις Ορθόδοξες Εκκλησίες και επιβάλλεται να παραμείνουμε ενωμένοι. Χρέος μας είναι να υπερκεράσουμε τα εμπόδια που ενδεχομένως ορθώνονται μεταξύ μας και να υπερβούμε ενωμένοι τις δυσκολίες για το καλό των πιστών, δίδοντας την «καλήν μαρτυρίαν» για το καλό της χώρας μας και την κοινή ωφέλεια της Εκκλησίας. Η ενότητα των Ορθοδόξων, και κυρίως η πνευματικότητα που πηγάζει από την ορθόδοξη διδασκαλία, προσφέρει σημαντικό μήνυμα και δείκτη πορείας προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄

Πρόγραμμα Μητροπολίτου Πατρών κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ κατά την Αγία Τεσσαρακοστή και Μεγάλη Εβδομάδα 2014


Το πρόγραμμα 
του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών
κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

 κατά την Αγία Τεσσαρακοστή 
και Μεγάλη Εβδομάδα 2014


Κυ­ρια­κή 2 Μαρ­τί­ου (ΚΥ­ΡΙΑ­ΚΗ ΤΗΣ ΤΥ­ΡΙ­ΝΗΣ) 6:00 μ.μ. Κα­τα­νυ­κτι­κός Ε­σπε­ρι­νός εις τον Ι.Ν. Α­γί­ου Αν­δρέ­ου Πα­τρών     
Δευ­τέ­ρα 3 Μαρ­τί­ου (ΚΑ­ΘΑ­ΡΑ ΔΕΥ­ΤΕ­ΡΑ) 6:00 μ.μ. Μέ­γα Α­πό­δει­πνον εις τον Ι.Ν. Α­γί­ου Ιω­άν­νου Χρυ­σο­στό­μου Χρι­στια­νι­κής Ε­στί­ας Πα­τρών.    
Τε­τάρ­τη 5 Μαρ­τί­ου 7.00 μ.μ.,Προ­η­για­σμέ­νη Θεί­α Λει­τουρ­γί­α εις τόν Ι.Ν. Α­γί­ου Δη­μη­τρί­ου Βού­ντε­νης.        
Πα­ρα­σκευ­ή 7 Μαρ­τί­ου      7.00 μ.μ. Α’ ΧΑΙ­ΡΕ­ΤΙ­ΣΜΟΙ εις τόν Νέ­ον Ι.Ν. Α­γί­ου Αν­δρέ­ου Πα­τρών. 9:15 μ.μ.
Ιε­ρά Α­γρυ­πνί­α εις τόν Πα­λαιόν Ι.Ν. Α­γί­ου Αν­δρέ­ου Πα­τρών (Όρ­θρος–Χαι­ρε­τι­σμοί–Χο­ρο­στα­σί­α στήν Θ. Λει­τουρ­γί­α).         
Σάβ­βα­το 8 Μαρ­τί­ου πρω­ί Θεί­α Λει­τουρ­γί­α εις τόν Ι.Ν. Α­γί­ων Θε­ο­δώ­ρων Δε­με­νί­κων.
11:00 π.μ. Ε­πι­μνη­μό­συ­νος δέ­η­σις διά τόν α­εί­μνη­στον ευερ­γέ­την των Πα­τρών Θε­ό­δω­ρον Τριά­ντην, εις Α’ Κοι­μη­τή­ριον Πα­τρών, 6:00 μ.μ. Ε­σπε­ρι­νός εις τόν πα­νη­γυ­ρί­ζο­ντα Ι.Ν. Α­γί­ων Τεσ­σα­ρά­κο­ντα Μαρ­τύ­ρων Α­νω Κα­στρι­τσί­ου.      

Η αρετή της αγάπης - π. Νεκτάριος Κωτσάκης



Ομιλία του Πανοσιολογιωτάτου Αρχιμανδρίτου π. Νεκταρίου Κωτσάκη, Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής των Εισοδίων της Θεοτόκου Ομπλού της Μητροπόλεως Πατρών, η οποία πραγματοποιήθηκε στον Ιερό Ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου - Αγίας Φωτεινής Υμηττού την Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014 με αφορμή την έλευση και παραμονή της Τιμίας Κάρας της Αγίας Οσιομάρτυρος Παρασκευής 23 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2014

Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου 2014

Μισοτελειωμένα - Στάχυς


Μισοτελειωμένα

Πολύ κουραστική ημέρα σήμερα,
και μόνο κάτι λίγους κατόρθωσε
όλο κι όλο στίχους να συγγράψει.  
Ολημερίς με λέξεις πάλευε,
πότε να γράφει και να σβήνει,
πότε ν’ αφαιρεί ή να προσθέτει  
κι όλο το μέτρο στο τέλος του χαλούσε.
Σηκώθηκε αφήνοντας το ποίημα στη μέση.

Κάπως έτσι λοιπόν τα χρόνια πέρασαν
και γέμισ’ η ζωή του πράγματα ατέλειωτα.
Κι όλο με ψευδαισθήσεις τον εαυτό του έτρεφε
πως έχει καιρό και κάτι επιτέλους θα τελειώσει.


Στάχυς

Ελεημοσύνη - Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος.


Δεν λιώνει τόσο εύκολα ο ήλιος το χιόνι, όσο η ελεημοσύνη τις αμαρτίες μας, σαν πέσει πάνω τους.    

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος.

Φιλικά


Το φοβερό πνεύμα της λύπη - Αββάς Κασσιανός

Το φοβερό πνεύμα της λύπης, όταν κυριεύσει την ψυχή του ανθρώπου και τη σκοτίσει ολοκληρωτικά, την εμποδίζει από κάθε αγαθή εργασία και τη γεμίζει με κάθε κακία. Γιατί δεν της επιτρέπει να προσεύχεται με προθυμία, δεν την αφήνει να εγκαρτερεί στην ωφέλεια των ιερών αναγνωσμάτων, κάνει τον άνθρωπο οργίλο και επιθετικό προς τους αδελφούς. Γενικά η λύπη, αφού δημιουργήσει σύγχυση σ’ όλες τις σωτήριες σκέψεις της ψυχής και παραλύσει τη δραστηριότητα και την καρτερία της, τη φέρνει σε σημείο να είναι σαν ανόητη και μανιακή, δένοντάς την με το λογισμό της απελπισίας. 
Αββάς Κασσιανός

Υποδοχή Τιμίας Κάρας της Αγίας Παρασκευής στον Υμηττό

Τήν Κυριακή τό ἑσπέρας 23 Φεβρουαρίου καί περί ὥρα 5.30 μ.μ. ἀφίχθη στόν Ἱερό Ναό τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου – Ἁγίας Φωτεινῆς Ὑμηττοῦ ἡ τιμία κάρα τῆς Ἁγίας Ὁσιομάρτυρος  Παρασκευῆς πού φυλάσσεται στήν ἱερά Μονή Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου Μακρυμάλλης τῆς ἱερᾶς Μητροπόλεως Χαλκίδος, συνοδευόμενη ἀπό ἀδελφούς τῆς ὡς ἄνω Ἱερᾶς Μονῆς.
Τό σεπτό σέβασμα ὑποδέχτηκε ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Δανιήλ, οἱ ἱερεῖς τοῦ Ἱεροῦ ναοῦ καί πολλοί κληρικοί τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεώς μας καί πλῆθος πιστῶν πού προσήλθαν νά προσκυνήσουν καί νά λάβουν τήν χάρη τῆς τιμίας κάρας τῆς Ἁγίας Παρασκευῆς.
Ἐν συνεχείᾳ ἐτελέσθηκε Μέγας Πανυγηρικός Ἑσπερινός, χοροσταντοῦντος τοῦ Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, ὁποῖος πραγματοποίησε καί τήν προγραμματιζομένη ἑσπερινή πού ἔγινε ἐκτάκτως στόν Ἱερό Ναό μας μέ θέμα «Τό μυστήριο τῆς παρουσίας τοῦ Θεοῦ ».
Στόν Ἱερό Ναό μας ἡ κάρα θά παραμείνει μέχρι τήν Κυριακή 2 Μαρτίου, ἐνῶ κατά τήν διάρκεια τῆς παραμονῆς της θά πραγματοποιοῦνται πολλές ἄλλες ἱερές Ἀκολουθίες καί πνευματικές ἐκδηλώσεις. 


Από το θάνατο στη ζωή: Το Μυστήριο του Χριστού και ο ρόλος του θανάτου στη χριστιανική ανθρωπολογία - π. John Behr

Από το θάνατο στη ζωή: Το Μυστήριο του Χριστού και ο ρόλος του θανάτου στη χριστιανική ανθρωπολογία
π. John Behr

από το intv.gr εδώ

π. John Behr
Κοσμήτωρ και Καθηγητής Πατρολογίας
 του Ορθόδοξου Θεολογικού Σεμιναρίου του Αγίου Βλαδίμηρου (Νέα Υόρκη, Η.Π.Α.)

Το χριστιανικό Ευαγγέλιο, ότι δηλ. ο Χριστός «θανάτῳ θάνατον πατήσας καί τοῖς ἐν τοῖς μνήμασιν, ζωήν χαρισάμενος», απευθύνεται στον καθένα μας και σε κάθε εποχή. Τίποτε δεν είναι περισσότερο σημαντικό, από αυτήν τη διακήρυξη. Θα ήθελα να επισημάνω, ωστόσο, ότι και τίποτε δεν είναι περισσότερο δύσκολο σήμερα, καθώς ο τρόπος που κατανοούμε τη σχέση ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο έχει θεμελιωδώς μεταβληθεί κατά τη διάρκεια του τελευταίου αιώνα, μ’ έναν τρόπο πράγματι ριζικό, μετατοπίζοντας την όλη συζήτηση σ’ ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο, τουλάχιστον όσον αφορά στη Δύση, και ιδιαίτερα στην ολοένα και περισσότερο εκπολιτισμένη Δύση.
Αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι το εξής: πολύ λίγοι άνθρωποι σήμερα (στη Δύση) βλέπουν στην πραγματικότητα το θάνατο. Γνωρίζουμε ότι οι άνθρωποι πεθαίνουν, και βλέπουμε τη σορό τους. Αλλά σε σύγκριση με την κατάσταση που επικρατούσε τον προηγούμενο αιώνα, υπάρχει μια αξιοσημείωτη διαφορά. Στις αρχές του 20ου αιώνα, οι περισσότεροι άνθρωποι θα είχαν βιώσει την εμπειρία του θανάτου ενός ή περισσοτέρων συγγενικών προσώπων τους, πριν την ενηλικίωση, όπως επίσης και την εμπειρία του θανάτου του ενός ή και των δυο γονέων πριν φτάσουν στην ώριμη ηλικία (ενώ σήμερα οι γονείς μας ζούν πολύ περισσότερο από το προσδόκιμο των προηγούμενων ετών). Οι κοιμηθέντες αδελφοί, γονείς και γείτονες θα παρέμεναν στο σαλόνι του σπιτιού, ενώ οι φίλοι και γείτονες θα τους θρηνούσαν, θα έπλεναν το σώμα τους και θα τους προετοίμαζαν για την κηδεία, μέχρι να μεταφερθούν από το σπίτι στην εκκλησία, όπου θα τους εμπιστεύονταν στα χέρια του Θεού και στη συνέχεια θα ενταφιάζονταν.

Λίγο γέλιο .....


Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2014

Οι παράπλευρες ζημίες ενός σόλοικου εορτασμού - π. Γεωργίου Τσέτση

Οι παράπλευρες ζημίες ενός σόλοικου εορτασμού

Του Μ. Πρωτοπρεσβυτέρου 
Γεωργίου Τσέτση

Ο λόγος για τον πρόσφατο πανηγυρικό εορτασμό στο Καθεδρικό Ναό Πειραιώς, της μνήμης των 383 Θεοφόρων Πατέρων της εν Κωνσταντινουπόλει επί Ιερού Φωτίου συγκροτηθείσης Συνόδου κατά τα έτη 879/880, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Αρχιεπισκόπου Τόμιδος Θεοδοσίου, Ιεράρχου του Πατριαρχείου Ρουμανίας. Μιας Συνόδου, η οποία, σύμφωνα με το σχετικό Ανακοινωθέν της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς, «χαρακτηρίζεται υπό αγίων και εγκρίτων ειδημόνων ως Ογδόη (Η΄) Οικουμενική».
Σκοπός του παρόντος σχολίου δεν είναι ποσώς ο σχολιασμός της αποφάσεως να πραγματοποιηθεί αυτός ο, άγνωστος μέχρι σήμερα στο Ορθόδοξο στερέωμα, εορτασμός. Περί αυτού εγράφησαν ήδη αρκετά, ώστε να παρέλκει οποιαδήποτε περαιτέρω συζήτηση. Αν και κανείς μπαίνει στον πειρασμό να διερωτηθεί κατά πόσον οι «άγιοι και έγκριτοι ειδήμονες» περί των οποίων κάμει λόγο το Ανακοινωθέν, μπορεί να θεωρηθεί ότι συγκροτούν Σώμα Συνοδικό, με εξουσία τού αναγνωρίζειν και ανακηρύσσειν ως «Οικουμενικήν», την ως άνω Σύνοδο.

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΠΑΤΡΩΝ

 ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΟΡΟΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΦΙΛΟΠΤΩΧΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ

Την Κυριακή 23 Φεβρουαριου 2014 μετά το πέρας της Αναστάσιμης Θείας Λειτουργίας,σε ένα κατάμεστο πνευματικό κέντρο , το Φιλόπτωχον έκοψε την ετήσια Βασιλόπιτα και έκανε τον Απολογισμό του παρελθόντος έτους.Ο υπεύθυνος π. Ιωάννης Σταυρόπουλος ενημέρωσε τους παρευρισκομένους για το έργο που επιτελείται στην ενορία στον φιλανθρωπικό τομέα και δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τις επί πολλά χρόνια συνεργάτισσες τους αλλά και όλους όσους συνεισφέρουν σε αυτή την προσπάθεια.Το φλουρί κέρδισε ο Λαμπαδάριος του Ναού μας κ. Παναγιώτης  Λάγιος στον οποίο ως δώρο εδόθη μια εικόνα του Αποστόλου Ανδρέου.
Οι καλίφωνοι Ιεροψάλτες του Ναού μας απεδωσαν Εκκλησιαστικούς ύμνους.Στην σεμνή
τελετή έδωσε το παρών και ο Ιεροδιάκονος π. Σεραφειμ Αργυρόπουλος ο οποίος συλλειτούργησε στο παρεκκλησιον των Αγίων Αναργυρων με τον π. Περικλή Ρίπιση τη αδεία του Μητροπολίτου μας.




Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου 2014

Ο χρόνος για την έλευση της Β΄ παρουσίας του Κυρίου - π. Γερασιμάγγελος Στανίτσας

Ο χρόνος για την έλευση της Β΄ παρουσίας του Κυρίου είναι άγνωστος, όπως άγνωστο είναι και το βιολογικό τέλος του ανθρώπου. Γι’ αυτό και η Εκκλησία μας καλεί σε συνεχή επαγρύπνηση –νίψη- και μετάνοια, για να είμαστε έτοιμοι για την υποδοχή του Νυμφίου Χριστού. Ο Κύριος θα έλθει «σαν  αστραπή» . Δεν θα βραδύνει. Θα έλθει σε μέρα και ώρα που δεν τον περιμένουμε. Γι’ αυτό χρειάζεται ετοιμότητα. 


Πρωτοπρεσβύτερος Γερασιμάγγελος Στανίτσας 

Ἡ ἀγάπη εἶναι τό γνώρισμα τοῦ ἀληθινοῦ χριστιανοῦ - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος


Ἡ ἀγάπη εἶναι τό γνώρισμα τοῦ ἀληθινοῦ χριστιανοῦ καί φανερώνει τόν σταυρωμένο μαθητή τοῦ Χριστοῦ, πού τίποτα τό κοινό δέν ἔχει μέ τά γήινα πράγματα. Χωρίς τήν ἀγάπη, καί τό μαρτύριο ἀκόμα καθόλου δέν ὠφελεῖ.
Ἄς ἀποκτήσουμε, λοιπόν, αὐτό τό ὑπέροχο χάρισμα, τό ν’ ἀγαπᾶμε ὁ ἕνας τόν ἄλλο. Καί μή μοῦ πεῖτε πώς ἀγαπᾶμε, ἐπειδή ἔχουμε κάποιους φίλους, ἄλλος δύο, ἄλλος τρεῖς καί ἄλλος τέσσερις. Αὐτή δέν εἶναι ἀγάπη γνήσια, ἀγάπη χριστιανική, ἀγάπη σύμφωνη μέ τό θέλημα τοῦ Θεοῦ.
Ὅποιος ἔχει τήν ἀγάπη πού θέλει ὁ Θεός, δέν ἀγαπάει μόνο τούς φίλους του, πού τόν ἀγαποῦν, μά ὅλους τους ἀνθρώπους, ἀκόμα καί τούς ἐχθρούς του, πού τόν μισοῦν καί τόν ἀδικοῦν.  

Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος

Ἕνα εἶναι τὸ ζητούμενο στὴ ζωή μας,- Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης

Ἕνα εἶναι τὸ ζητούμενο στὴ ζωή μας, ἡ ἀγάπη, ἡ λατρεία στὸν Χριστὸ καὶ ἡ ἀγάπη στοὺς συνανθρώπους μας. Νὰ εἴμαστε ὅλοι ἕνα μὲ κεφαλὴ τὸν Χριστό. Ἔτσι μόνο θ' ἀποκτήσομε τὴν χάρι, τὸν οὐρανό, τὴν αἰώνια ζωή.
Ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν ἀδελφὸ καλλιεργεῖ τὴν ἀγάπη πρὸς τὸν Θεό. Εἴμαστε εὐτυχισμένοι, ὅταν ἀγαπήσομε ὅλους τοὺς ἀνθρώπους μυστικά. Θὰ νιώθομε τότε ὅτι ὅλοι μᾶς ἀγαποῦν. Κανεὶς δὲν μπορεῖ νὰ φθάσει στὸν Θεό, ἂν δὲν περάσει ἀπ' τοὺς ἀνθρώπους. Γιατί, «ὁ μὴ ἀγαπῶν τὸν ἀδελφὸν αὐτοῦ, ὅν ἑώρακε, τὸν Θεόν, ὃν οὐχ ἑώρακε, πῶς δύναται ἀγαπᾶν;»(Α΄Ιωάν Δ. 20). 
Όσιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης 

Δεν πιστεύουν οι άνθρωποι και γι’ αυτό δεν αγαπούν - Γέρων Παΐσιος

Για να χαίρεται κανείς αληθινά, πνευματικά, πρέπει να αγαπάει, και για να αγαπάει, πρέπει να πιστεύει. Δεν πιστεύουν οι άνθρωποι και γι’  αυτό δεν αγαπούν, δεν θυσιάζονται και δεν χαίρονται. Αν πίστευαν θα αγαπούσαν, θα θυσιάζονταν και θα χαίρονταν. Από τη θυσία βγαίνει η μεγαλύτερη χαρά!
Γέρων Παΐσιος

Στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελιστρίας Πατρῶν ὁ π. Στέφανος Ἀναγνωστόπουλος

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΑΤΡΩΝ
ΙΕΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΝΑΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑΣ ΠΑΤΡΩΝ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Τήν Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014 στόν Ἱερό Μητροπολιτικό Ναό Εὐαγγελιστρίας Πατρῶν καί ὥρα 6.30 μ.μ. θά ὁμιλήσει ὁ Αἰδεσιμ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Στέφανος Ἀναγνωστόπουλος μέ θέμα:

«Ἡ κρίση τῆς σημερινῆς ἑλληνικῆς οἰκογένειας». 

KYΡΙΑΚΗ ΑΠΟΚΡΕΩ - π. Αμβρόσιος Ν. Γκουρβέλος

KYΡΙΑΚΗ ΑΠΟΚΡΕΩ

Ἕνας νεαρός, ἐπιτυχημένο στέλεχος ἑταιρείας, ὁδηγοῦσε τή νέα του λιμουζίνα κάπως γρήγορα σέ μία γειτονιά, ὄχι καί τόσο καλόφημη.  Πρόσεχε μήν τυχόν κανένα παιδί ξεπροβάλει ἀπότομα ἀνάμεσα ἀπό τά παρκαρισμένα αὐτοκίνητα.  Κάποια στιγμή πιστεύοντας πώς εἶδε κάτι νά κινεῖται ἐπιβράδυνε, ἀντί ὅμως νά ἐμφανιστεῖ κάποιο παιδάκι, ἕνα τοῦβλο χτύπησε μέ δύναμη τήν πλαϊνή πόρτα τῆς λιμουζίνας του.  Φρέναρε ἀπότομα καί κάνοντας ὄπισθεν κατευθύνθηκε στό σημεῖο πού τό τοῦβλο εἶχε ριχτεῖ.
Φανερά θυμωμένος πετάχτηκε ἔξω ἀπό τό αὐτοκίνητό του, κι ἔπιασε ἕνα παιδί πού βρῆκε κοντά του. Τό ἔσπρωξε καί τό ἀκούμπησε μέ τήν πλάτη σέ ἕνα παρκαρισμένο αὐτοκίνητο, φωνάζοντας «Γιατί τό ἔκανες αὐτό; Ποιός εἶσαι; Τί νομίζεις ὅτι κάνεις;  Αὐτό εἶναι ἕνα καινούριο αὐτοκίνητο καί τό τοῦβλο πού πέταξες τοῦ ἔκανε μία πολύ μεγάλη ζημιά!  Γιατί τό ἔκανες»;
Τό νεαρό ἀγόρι ἀπολογητικά τοῦ εἶπε «Σᾶς παρακαλῶ κύριε. Σᾶς παρακαλῶ, ζητῶ συγνώμη, ἀλλά δέν ἤξερα τί ἄλλο νά κάνω!  Πέταξα τό τοῦβλο γιατί κανένας δέν σταματοῦσε.»  Μέ δάκρυα νά κυλᾶνε στό πρόσωπό του, τό ἀγοράκι ἔδειξε πίσω ἀπό ἕνα παρκαρισμένο αὐτοκίνητο.  «Εἶναι ὁ ἀδερφός μου», εἶπε  «Τό ἀναπηρικό του καροτσάκι ἀναποδογύρισε στό πεζοδρόμιο, ἔπεσε ἀπ΄ τό καροτσάκι κι ἐγώ δέν μπορῶ νά τόν σηκώσω».

Μὴ εἰσέλθῃς μέτ' ἐμοῦ, ἐν κρίσει φέρων μου τὰ πρακτέα,

Μὴ εἰσέλθῃς μέτ' ἐμοῦ, 
ἐν κρίσει φέρων μου τὰ πρακτέα, 
λόγους ἐκζητῶν, καὶ εὐθύνων ὁρμάς·
 ἀλλ' ἐν οἰκτιρμοῖς σου, παρορῶν μου τὰ δεινά, 
σῶσόν με Παντοδύναμε.

«Ας ξαναγαπήσουμε την...ΑΓΑΠΗ» - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

«Ας  ξαναγαπήσουμε την...ΑΓΑΠΗ»
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΩΝ ΑΠΟΚΡΕΩ
  (Ματθ. ΚΕ' 31-46) 

Με το σημερινό Ευαγγελικό ανάγνωσμα, η αποκάλυψις του Θεού μας μεταφέρει στην έσχατη πνοή της παγκόσμιας Ιστορίας. Μας αποκαλύπτει το συγκλονιστικό εκείνο γεγονός, της δευτέρας το Κυρίου Παρουσίας, όπου μας διαπερνά στον χώρο της ατελεύτητης αιωνιότητας.
Ο Ιερός Ευαγγελιστής Ματθαίος, καταγράφει με απλότητα αλλά και ρεαλιστικά την εικόνα της εσχάτης κρίσεως και η Αγία μας Εκκλησία, λαμβάνει την θεόπνευστη αυτή παρουσίαση και την τοποθετεί την συγκεκριμένη Κυριακή των Απόκρεω, για να συνειδητοποιήσουμε  αλήθειες μεγάλες που αναπόδραστα θα αντιμετωπίσει ο κάθε άνθρωπος.
Και το  μεν γεγονός της Εσχάτης Κρίσεως, είναι μια πραγματικότητα που δεν μπορεί παρά να αγγίζει και να συγκινεί τον κάθε άνθρωπο “έχοντα νουν”. Όμως, ας εμβαθύνουμε έστω και ελάχιστα στον ωκεανό των θείων λόγων, ώστε να δρομολογήσουμε τελικώς την ζωή μας στην οδό της χάριτος και της τελικής ευτυχίας.
Να βρεθούμε δηλ. με την μερίδα των σωζέμενων, οι οποίοι και θα ακούσουν το “δεύτε οι ευλογημένοι του Πατρός μου, κληρονομήσατε την ητοιμασμένην υμίν βασιλεία από καταβολής κόσμου” (Ματθ. ΚΕ΄ 34).

Πνεῦμα θυσίας χάριν τῶν ἀδελφῶν μας - Γρηγόριος Μουσουρούλης

Κυριακή ΛΕ´ (Ἀπόκρεω)
Λόγος εἰς τόν Ἀπόστολον
Πνεῦμα θυσίας χάριν τῶν ἀδελφῶν μας
«Οὐ μή φάγω κρέα εἰς τόν αἰῶνα, ἵνα μή τόν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω» (Α´Κορ. η´13)
˜˜˜˜˜˜˜˜
«Οὐ μή φάγω κρέα εἰς τόν αἰῶνα, ἵνα μή τόν ἀδελφόν μου σκανδαλίσω»
        Τά κρέατα τῶν ζώων πού εἶχαν προσφερθεῖ θυσία στά εἴδωλα ὀνομάζονταν «εἰδωλόθυτα». Αὐτά τά κρέατα στή συνέχεια διετίθεντο στήν ἀγορά γιά κατανάλωση. Κάποιοι ἀπό τούς χριστιανούς τῆς Κορίνθου ἀγόραζαν κι ἔτρωγαν ἀπό τά κρέατα αὐτά, χωρίς νά τούς ἐλέγχει ἡ συνείδηση ὅτι διαπράττουν ἁμαρτία. Καί τό ἔκαμναν αὐτό ὄχι ἀπό περιφρόνηση στό νόμο τοῦ Θεοῦ, ἀλλά διότι εἶχαν πίστη δυνατή καί φωτισμένη συνείδηση. Πίστευαν ὅτι ἕνας καί μόνος εἶναι ὁ ἀληθινός Θεός. Οἱ θεοί τῶν ἐθνῶν εἶναι ἀνύπαρκτοι. Καί ἑπομένως τά κρέατα τῶν ζώων πού προσφέρονταν θυσία στά εἴδωλα δέν ἦταν ἱερά.  Ἦταν ὅπως ὅλα τά ἄλλα κρέατα.   Αὐτή τήν πραγματικότητα κάποιοι ἄλλοι πιστοί δέν τήν ἄντεχαν. Αὐτοί ἐπειδή εἶχαν ἀσθε-νῆ πίστη καί ἀσθενῆ συνείδηση τά θεωροῦσαν ἱερά. Γι᾽αὐτό καί σκανδαλίζονταν ὅταν ἔβλεπαν τούς ἄλλους νά τά ἀγοράζουν ἀπό τό κρεοπωλεῖο καί νά τά καταναλώνουν σάν νά μή συμβαίνει τίποτε.Ἔρχεται λοιπόν ὁ Ἀπόστολος Παῦλος καί λέει στούς πνευματικά προοδευμένους χριστια-νούς: Ἔχω δικαίωμα νά τρώγω κρέατα, ἔστω κι ἄν προέρχονται ἀπό εἰδωλόθυτα. Ἄν ὅμως αὐτό τό δκαίωμά μου σκανδαλίζει τόν ἀδελφόν μου, τότε δέν θά βάλω ποτέ κρέας στό στόμα μου. Τά λόγια του αὐτά φανερώνουν τό πνεῦμα τῆς θυσί-ας πού τόν ἐνέπνεε καί μᾶς δίδουν τήν εὐκαιρία νά μελετήσουμε τό πνεῦμα αὐτό, πού τόσο πολύ χρειάζεται σέ ὅλους μας.

Επέτειος εκλογής & χειροτονίας του Σεβ. κ.κ. Χρυσοστόμου

Ε­πί τη 9η ε­πε­τεί­ω α­πό την εις Ε­πί­σκο­πον χει­ρο­το­νί­α του, ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος Μη­τροπο­λί­της Πα­τρών κ.κ. Χρυ­σό­στο­μος ε­τέ­λε­σε την περ. Πέ­μπτη 20 Φε­βρουα­ρί­ου 2014, Θεία Λει­τουρ­γί­α εις το πα­ρεκ­κλή­σιο της Αρ­χιε­πι­σκο­πής, Ά­γιο Ιω­άν­νη τον Θε­ο­λόγο.
Στο τέ­λος, ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος τέ­λε­σε ε­πι­μνη­μό­συ­νη δέ­η­ση υ­πέρ α­να­παύ­σε­ως της ψυ­χής του Μα­κα­ρι­στού Αρ­χιε­πι­σκό­που Χρι­στο­δού­λου, του α­οι­δί­μου Μη­τροπο­λί­του  Μα­ντι­νεί­ας και Κυ­νου­ρί­ας κυ­ρού Θε­ο­κλή­του και των α­ει­μνή­στων ιε­ρέ­ων Ευ­θυ­μί­ου Σκλή­φα κατά σάρκα πατρός του και Γε­ωρ­γί­ου Ρέκ­κα εφημερίου του χωριού Λουκά Τριπόλεως.  
 Ο Κύ­ριος ας τον στη­ρί­ζει να τον φω­τί­ζει και ας του χα­ρί­ζει μα­κρο­η­μέ­ρευ­ση και υ­γεί­α, ώ­στε να συ­νε­χί­σει «απρο­σκό­πως» το πολ­λα­πλό και σπου­δαί­ο α­για­στι­κό ποι­μα­ντι­κό και λα­τρευ­τικό έρ­γο που ε­πι­τε­λεί στην το­πι­κή Εκ­κλη­σί­α των Πα­τρών.
Αλέξανδρος Κολλιόπουλος
Εκδότης Εφημερίδος "Ο Εκκλησιολόγος"





Εκδήλωση στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Πατρών

Την Τε­τάρ­τη 19 Φε­βρουα­ρί­ου, στον Ιε­ρό Να­ό Α­γί­ας Μα­ρί­νης Πα­τρών πραγ­μα­το­ποι­ή­θηκε ω­ραί­α εκ­δή­λω­ση - σύ­να­ξη των τριών κύ­κλων της ε­νο­ρί­ας (παι­διών, νέ­ων και με­γα­λυ­τέ­ρων) προς τους ο­ποί­ους ο­μί­λη­σε ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος Μη­τρο­πο­λί­της Πατρών κ.κ. Χρυ­σό­στο­μος, για την ση­μα­σί­α της ε­νό­τη­τος εν τω προ­σώ­πω του Κυ­ρί­ου η­μών Ι­η­σού Χρι­στού, ό­πως βιώ­νε­ται μέ­σα στην Εκ­κλη­σί­α, στην ε­νο­ρί­α, στα Μυστή­ρια με κέ­ντρο την Θεί­α Ευ­χα­ρι­στί­α.
Ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος ε­πή­νε­σε την θαυ­μά­σια ερ­γα­σί­α και προ­σπά­θεια η ο­ποί­α γίνε­ται στην νε­ο­σύ­στα­τη ε­νο­ρί­α της Α­γί­ας Μα­ρί­νης, η ο­ποί­α ερ­γα­σί­α κα­λύ­πτει ό­λους τους το­μείς. Η ε­νο­ρί­α της Α­γί­ας Μα­ρί­νης εί­πε ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος α­πο­τελεί πρό­τυ­πο ε­νο­ρί­ας και αυ­τό ο­φεί­λε­ται στην ζέ­ση ψυ­χής με την ο ο­ποί­α ερ­γά­ζε­ται ο προ­ϊ­στά­με­νος του Να­ού π. Πα­να­γιώ­της Θω­μάς, αλ­λά και ο συ­νε­φη­μέ­ριός του π. Γε­ώρ­γιος Τζε­φριός, και ό­λοι οι συ­νερ­γά­τες στο πνευ­μα­τι­κό και κοινω­νι­κό έρ­γο της ε­νο­ρί­ας. Αυ­τή η ό­ρε­ξη για ερ­γα­σί­α λει­τουρ­γεί  ως μα­γνή­της και πό­λος έλ­ξε­ως των αν­θρώ­πων , μι­κρών και με­γά­λων.
Η ε­νο­ρί­α αυ­τή, συ­νέ­χι­σε ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος εί­ναι πο­λύ α­γα­πη­τή σ΄ αυ­τόν διό­τι την ί­δρυ­σε ευ­θύς με την έ­λευ­σή του στην Πά­τρα. Ε­θε­με­λί­ω­σε τον Να­ό, α­φού ε­τοί­μα­σε τα σχέ­δια και πα­ρα­κο­λου­θεί εκ του σύ­νεγ­γυς την πρό­οδο των ερ­γα­σιών ό­χι μό­νο των κτι­ρια­κών αλ­λά και των πνευ­μα­τι­κών.
Τον Σε­βα­σμιώ­τα­το ευ­χα­ρί­στη­σε εκ μέ­ρους ό­λων των ε­νο­ρι­τών ο προ­ϊστά­με­νος π. Πα­να­γιώ­της Θω­μάς, ο ο­ποί­ος ευ­χή­θη­κε τα δέ­ο­ντα στον Σε­βα­σμιώ­τατο, για την ε­πέ­τειο της χει­ρο­το­νί­ας του εις Ε­πί­σκο­πον.
Η χο­ρω­δί­α των παι­διών και των νέ­ων της ε­νο­ρί­ας τρα­γού­δη­σε πα­ρα­δο­σια­κά τρα­γού­δια υ­πό την διεύ­θυν­ση του Πρω­το­ψάλ­του του Να­ού κ. Γε­ωρ­γί­ου Γκά­τζου.
Στο τέ­λος έ­γι­νε συ­ζή­τη­ση και ο Σε­βα­σμιώ­τα­τος μέ­σα σε έ­να ευ­χά­ρι­στο και πνευ­μα­τι­κό κλί­μα α­πά­ντη­σε στα ερω­τή­μα­τα των ε­νο­ρι­τών του Ι.Ν. Α­γ. Μα­ρί­νης Πα­τρών.
Αλέξανδρος Κολλιόπουλος
Εκδότης Εφημερίδος "Ο Εκκλησιολόγος"





Ο Γέρων Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός περί εκτρώσεων

Ο μακαριστός Γέροντας Ιωσήφ μοναχός με τα λόγια του αλλά κυρίως με το παράδειγμά του μας δίδασκε να υπομένωμε με σιωπή και ταπείνωση κάθε πειρασμό και κάθε δυσφήμιση και συκοφαντία εναντίον μας.
Όταν όμως η μομφή άπτεται της ορθόδοξης πίστης μας τότε να απαντούμε ότι αιρετικοί ούτε είμαστε ούτε ποτέ χάριτι Χριστού θα γίνωμε.
Με αυτό το λογισμό αναγκαζόμαστε να απαντήσωμε σε όσα κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο αλλά και όσα δυστυχώς σε έντυπο περιοδικό χριστιανικής οργάνωσης για κάποια δήθεν διδασκαλία του ήδη μακαριστού Γέροντός μας Ιωσήφ μοναχού για το θέμα των εκτρώσεων και του «εξεικονισμένου» η μη εμβρύου.
Κατ’ αρχάς δεν δώσαμε σημασία και δεν απαντήσαμε μέχρι τώρα γιατί δεν δεχόμαστε ότι αυτή η ηχογράφηση είναι αυθεντική και ότι αυτός που μιλά είναι ο μακαριστός Γέροντάς μας, γιατί γνωρίζουμε ότι πολλά μπορούν με τη σημερινή τεχνολογία να γίνουν πλαστά και κίβδηλα αλλά και γιατί εμείς που ζήσαμε το Γέροντά μας για 30 ολόκληρα χρόνια ποτέ δεν τον ακούσαμε να διδάσκη ο,τι η κυκλοφορούσα ηχογράφηση λέει. Άρα αμφισβητούμε την κασέττα και ότι αυτός που ομιλεί είναι ο Γέρων Ιωσήφ.
Ο μακαριστός Γέροντάς μας, παρόλο που εδίδασκε τους πνευματικούς της μονής μας να είναι συγκαταβατικοί προς τους εξομολογουμένους, αντίθετα στο θέμα του αμαρτήματος της έκτρωσης, ρητά μας έδιδε εντολές να είμαστε αδιάλλακτοι και να βάζουμε αυστηρά επιτίμια ώστε να μετανοούν οι διαπράξαντες το φοβερό αυτό αμάρτημα και να γίνονται πιο συνετοί και προσεκτικοί και οι ίδιοι αλλά και οι ακούοντες.