Σάββατο 23 Ιουλίου 2016

«Έχει σήμερα Πατρίδα, ρε δάσκαλε;» - Ιάκωβος


«Έχει σήμερα Πατρίδα, ρε δάσκαλε;»

          Πραγματική σκηνή σε κάποια υπεραγορά πριν από λίγες μέρες. Αρκετός κόσμος ψωνίζει και συνωστίζεται στα ταμεία. Συναντώ γνωστό μου νεαρό που τέλειωσε την Τεχνική και ετοιμάζεται για να καταταγεί στον στρατό, κάτι που εγώ δεν το ήξερα. Έχει κομμένα τα μαλλιά σύριζα.
          Αστειευόμενος τον ρώτησα: «Αντρέα, έκοψες τα μαλλιά σου για να γλιτώσεις από τη ζέστη;». Φίλος μου συνταξιούχος καθηγητής που περίμενε κι αυτός σειρά μου λέγει τότε: «Ο Αντρέας θα πάει στρατό για να υπερασπίσει την Πατρίδα!»
          Εντυπωσιακή και χαρακτηριστική ήταν η αντίδραση του Αντρέα: «Έχει σήμερα Πατρίδα, ρε δάσκαλε;» Οι παρόντες χαμογελούν..

          Δεν αντέχω και επεμβαίνω απαντώντας στον Αντρέα: «Σωστά λες! Πράγματι δεν έχει σήμερα Πατρίδα! Όταν εσύ, 18 χρόνων νέος μιλάς στον καθηγητή σου με τέτοιο τρόπο, και του φωνάζεις «ρε», σίγουρα δεν έχει Πατρίδα και όλα πια έχουν γίνει μια ζούγκλα! Τότε λοιπόν ποιο σκοπό εξυπηρετεί η κατάταξή σου στον στρατό;»
          Με ξαφνιάζει πάλι με μια απρόσμενη όσο και περίεργη απάντηση, δείγμα της νοοτροπίας και του τρόπου σκέψης μεγάλου αριθμού σημερινών νέων μας: « Μα αυτός δεν μου έκανε μάθημα!»
          Για φαντάσου! Έστω κι αν δεν σου έκανε μάθημα, ή ακόμα κι αν δεν ήταν καθηγητής αλλά είχε οποιοδήποτε άλλο επάγγελμα έπρεπε να τον σεβαστείς σαν κάποιο άνθρωπο του τόπου σου και μάλιστα μεγάλο στην ηλικία. Γιατί Πατρίδα δεν είναι μόνο τα βουνά κι οι κάμποι αλλά πάνω απ’ όλα οι άνθρωποι ..
          Δεν ξέρω αν τον προβλημάτισα ή αν « γυρεύω ψύλλους στ’ άχυρα» . Θα μου πείτε τώρα «μα πού ζεις! Αφού στους ίδιους τους γονείς τους λένε «ρε παπά» και «ρε μάμα», κι ούτε που τους σέβονται ή τους λαμβάνουν υπ’ όψιν, ποιο είναι το πρόβλημα αν το πουν και στον καθηγητή τους .. »

Ιάκωβος

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ όμορφα τα γράφεις αγαπημένε μου κύριε Ιάκωβε!