Δευτέρα, 29 Αυγούστου 2016

Ανακοίνωση περί τραγικού θανάτου στο υπό κατάληψιν κτηρ. συγκρότημα της Ι. Μ. Εσφιγμένου


ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ 29.8.2016
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ

         Ἡ Ἱερά ἡμῶν Μονή γίνεται δέκτης ἐδῶ καί ἡμέρες πληθώρας τηλεφωνημάτων καί ἐκδηλώσεων ἐνδιαφέροντος πολλῶν φίλων, ἀλλά καί ἀγνώστων, γιά τό τραγικό συμβάν τῆς 23ης τρέχοντος μηνός στό ὑπό κατάληψιν κτηριακό συγκρότημα τῆς Μονῆς, κατά τό ὁποῖο βρῆκε αἰφνίδιο θάνατο τριανταδυάχρονος συνάνθρωπός μας.     
         Ἐπειδή ἐκ τῶν πραγμάτων δημιουργεῖται σύγχυση, ἡ Ἱερά Μονή μας ἀνακοινώνει τά ἑξῆς:
1.   Ἐνημερωθήκαμε τηλεφωνικῶς στίς 9:10 τό πρωί τῆς 23ης Αὐγούστου 2016 ἀπό τόν διευθυντή τοῦ Ἀστυνομικοῦ Τμήματος Καρυῶν γιά τόν θάνατο ἀπό πτώση ἐνός ἀνθρώπου στό ὑπό κατάληψι κεντρικό κτήριο τῆς Μονῆς μας, στό ὁποῖο ἡ νόμιμη διοίκηση καί ἡ νόμιμη ἀδελφότητα ὡς γνωστόν δέν εἶναι ἐγκατεστημένες.

2.   Κατά τίς περαιτέρω πληροφορίες μας, ἡ πτώση συνέβη στίς 03:30 τό πρωί τῆς ὡς ἄνω ἡμέρας ἀπό τήν πλευρά τῆς βορείου - θαλασσίας πύλης. Ἄγνωστο ἀπό ποιόν, ἐκλήθη λαϊκός Σέρβος γιατρός ἀπό τήν παρακείμενη Ἱερά Μονή Χιλανδαρίου γιά νά παράσχει ὑπηρεσίες. Ὁ νεκρός μεταφέρθηκε, ἄγνωστο μέ τί μέσο, στή Θεσσαλονίκη γιά νεκροψία – νεκτροτομή.
3.   Ἀπό τά τηρούμενα στοιχεῖα τοῦ Γραφείου Προσκυνητῶν τῆς Οὐρανουπόλεως προκύπτει ὅτι ἐπ’ ὀνόματι τοῦ νεκροῦ εἶχε ἐκδοθεῖ διαμονητήριο μόνο τήν 25 Μαρτίου τοῦ 2011 καί ποτέ ἄλλοτε. Ἄρα εἴτε ἔκτοτε βρισκόταν συνεχῶς στό Ἅγιον Ὄρος εἴτε εἰσῆλθε ἀργότερα χωρίς διαμονητήριο, δηλαδή παρανόμως. Στή δεύτερη περίπτωση δέν μπορεῖ νά ὑπολογιστεῖ ὁ ἀκριβής χρόνος εἰσόδου, τό πιθανότερο ὅμως εἶναι ὅτι ὁ θανών ἀνῆκε στούς φίλους τῆς καταλήψεως, πού συνηθίζουν νά περνοῦν τά χερσαῖα σύνορα τοῦ Ἁγίου Ὄρους λάθρα. Συναφῶς δέν εἶναι δυνατή ἡ ἀκριβής περιγραφή τῆς σχέσεως τοῦ θανόντος μέ τούς καταληψίες, ἄν τυχόν δηλαδή ἦταν ἐπισκέπτης-προσκυνητής ἤ στενότερος φίλος ἤ δόκιμος κ.λπ.
4.   Ἡ Ἱερά Μονή μας ζήτησε καί ἀναμένει τά ἀκριβῆ στοιχεῖα τοῦ θανόντος προκειμένου νά συντάξει κατά νόμο τήν ληξιαρχική πράξη θανάτου.
         Ἡ ἀδελφότητα τῆς Μονῆς δέεται ἀπό καρδίας γιά τόν μεταστάντα καί τούς οἰκείους του καί εὔχεται Κύριος ὁ Θεός νά τούς χαρίσει πλουσία παρηγορία. 

Ἐκ τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Ἐσφιγμένου

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...


Διαφαίνεται μία εντύπωση οτι σαν να βρήκε ευκαιρία τώρα η νέα διορισμένη 5μελής "αδελφότητα Εσφιγμένου" να ρίξει και μερικά βέλη πρός την υπάρχουσα από εκατοντάδων χρόνων κανονική Ιερά Μονή Εσφιγμένου πού σήμερα κατοικείται από "καταληψίες...". ------------Επειδή έχω τύχει παλαιότερα να καθήσω κι΄εγώ σ΄ ένα πρεβάζι 2ου ή 3ου ορόφου ( δεν θυμάμαι ακριβώς) επί αειμνήστου ηγουμένου Αθανασίου, καλοκαίρι και με ανοικτό παράθυρο πρός το εσωτερικό της Μονής, καί έχοντας ωσαύτως κινδυνεύσει να πέσω από δική μου κακή θέση,θα έλεγα ότι ήταν ένα ατυχές συμβάν απροσεξίας. ---------Κι΄ άς μη το κάνουμε τώρα θρίλερ Οριάν Επρές καί Αγκάθας Κρίστι. Δέν πρόσεξε ο άνθρωπος, αποκοιμήθηκε δεν ξέρω τί ( όπως ο Εύτυχος επί ομιλίας Αποστόλου Παύλου πού έπεσε από το τρίστεγο όπως σημειώνεται στίς Πράξεις των Αποστόλων! Καί τότε μέν βρέθηκε ο Παύλος και τον ανέστησε, τώρα όμως εμείς επειδή δεν είμαστε στα μέτρα εκείνου, άς ειρηνεύσουμε κι΄ άς μη βλέπουμε παντού δολοφόνους...

Αττικός

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ είπε...

Αγαπητέ Αττικέ.
Κάνεις μία σύγχυση. Συγχέεις την ύπαρξη των απ' αιώνων κτιρίων, με τους κατά καιρούς διαμένοντες μοναχούς εις τα κτίρια αυτά. Το ότι διαμένεις σε ένα κτίριο, δεν σε κάνει αυτόματα και κάτοχο και κύριου του κτιρίου αυτού, της ιστορίας του, της παραδόσεώς του. Όσο αφορά στην Μονή Εσφιγμένου, η ίδια η Μονή, από την αρχή της ιδρύσεώς της είναι συνδεδεμένη με την Μία, Αγία, Καθολική Εκκλησία. Αν για οποιοδήποτε λόγο, οι κάτοικοι αυτής δεν δέχονται την Μία, Αγία Εκκλησία και αποτειχίζονται, αυτόματα χάνουν και κάθε δικαίωμα πάνω στην Μονή. Εκτός, που δεν είναι έντιμο και ανδρικό, να χρησιμοποιείς το Όνομα της Μονής, για να επικυρώσεις την δικιά σου θέση.
Έχουν κάθε δικαίωμα οι μοναχοί οι διαμένοντες στο κτήριο της Εσφιγμένου να διαφωνούν με τον Πατριάρχη, να μην τον μνημονεύουν και να αποτειχιστούν, να μην θέλουν να έχουν σχέσεις με την υπόλοιπη Εκκλησία. Όμως, αυτό το κάνεις ολοκληρωμένα. Φεύγεις από την Μονή που ανήκει στην Μία, Αγία Εκκλησία, και ιδρύεις άλλο Μοναστήρι, άλλα Μοναστήρια και κηρύττεις ό,τι θες. Αυτό είναι το σωστό, το ανδρικό και το έντιμο. Ούτε επίσης είναι ανδρικό και έντιμο, αυτό που έγινε με την Εξαρχεία του Πατριαρχείου λίγο πριν το Πάσχα που επισκέφθηκε την Εσφιγμένου. Εκεί, ο ηγούμενος Μεθόδιος ζήτησε να συνέχισει να μην μνημονεύει τον Πατριάρχη, να μην συμπροσεύχεται με όσους τον μνημονεύουν, αλλά, παράλληλα, να έχει νομή στην διοίκηση και να συμμετέχει στην Ιερά Επιστασία.
Αυτό για μένα, είναι άνανδρο και ανήθικο.

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Ηλίας τα γράφει σωστά.

δάσκαλος είπε...

Ο κ. Ηλίας δεν ξέρει τί γράφει. Αν δεν δέχεσαι κάποιο Πατριάρχη επειδή είναι αιρετικός δεν σημαίνει ότι δεν δέχεσαι την "Μία, Αγία, ΚΑθολική και Αποστολική Εκκλησία"! Ειδάλλως και όλοι οι Ορθόδοξοι που δεν δεχόντουσαν τον Δημόφιλο, τον Νεστόριο, τον Μακεδόνιο, τον Σέργιο, τον Βέκκο, τον Καλέκα και όσους άλλους αιρετικούς καθήσαν στον θρόνο της Πόλεως, θα ήταν αυτομάτως εκτός Εκκλησίας, όπερ άτοπο, όπως διαπιστώνουμε μιας και στην χορεία όλων αυτών των αρνητών των αιρετικών Πατριαρχών υπήρχαν μεγάλοι Άγιοι της εποχής! Μη μπερδεύεται το πρόσωπο με την Εκκλησία. Η Εκκλησία είναι του Χριστού, όχι του Βαρθολομαίου!

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ είπε...

Αγαπητέ «δάσκαλε», βέβαια και ξέρω τί γράφω.
Και από ό,τι βλέπω, επί της ουσίας δεν μιλάς. Αν ο Πατριάρχης είναι αιρετικός, γιατί διαμένει ο Μεθόδιος σε κτήριο που ανήκει στο Πατριαρχείο. Αν οι υπόλοιποι Ηγούμενοι είναι σχισματικοί, γιατί, επιμένει ο Μεθόδιος να έχει μερίδιο στην Διοίκηση και να συμμετέχει στην Ιερά Επιστασία. Όταν κάποιον τον θεωρείς αιρετικό, δεν θες καμμία σχέση μαζί του. Όχι όμως να θες να είσαι «Ορθόδοξος» αλλά να συνδιοικείς με τους «αιρετικούς».
Και καλό θα είναι να μιλάς λίγο καλύτερα στους συνομιλητές σου. Η ευγένεια δεν βλάπτει. Είναι πολύτιμη

δάσκαλος είπε...

Αγαπητέ κ. Ηλία, νομίζω αγνοείτε το καθεστώς του Αγίου Όρους. Το Άγιον Όρος ανήκει ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ στην δικαιοδοσία του Πατριαρχείου, όχι υλικά. Τα κτίρια δηλαδή δεν είναι ιδιοκτησία του Πατριαρχείου. Εφόσον όμως ο Πατριάρχης είναι αιρετικός διακόπτεται αυτή η πνευματική σχέση μαζί του μέχρι να μετανοήσει ή να έλθει στο θρόνο ορθόδοξος Πατριάρχης. Επαναλαμβάνω η Εκκλησία είναι του Χριστού όχι του εκάστοτε Πατριάρχη. Μπορώ εγώ στο σχολείο που εργάζομαι να θεωρήσω ότι η αίθουσα της τάξης μου είναι ιδιοκτησία μου;
Υ.Γ. Περί ευγένειας, έχετε δίκαιο. Αν σας στεναχώρησα με την φράση "δεν ξέρει τί γράφει" ζητώ συγγνώμη, έπρεπε να είχα εκφραστεί πιο ήπια.

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ είπε...

Γράφετε: « Μπορώ εγώ στο σχολείο που εργάζομαι να θεωρήσω ότι η αίθουσα της τάξης μου είναι ιδιοκτησία μου;»
Μα, αυτό κάνουν οι Εσφιγμενίτες. Έχουν ταμπουρωθεί στο κτήριο το οποίο δεν είναι δικό τους.
Γνωρίζω πολύ καλά το καθεστώς του Αγίου Όρους. Ο Πατριάρχης έχει την πνευματική αλλά και την εκκλησιαστική διοίκηση του Αγίου Όρους. Ως εκ τούτου, στην Διοίκηση ανήκουν τα κτήρια.
Το Σχολείο στο οποίο εργαζόμαστε, ανήκει στην Διοίκηση, στην εκάστοτε Διοίκηση και μπορεί να μας διώξει όποτε θέλει, αν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις. Και εμείς έχουμε υποχρέωση να το κάνουμε ασχέτως αν δεν αναγνωρίζουμε ιδεολογικά την Διοίκηση
Μάλλον, οι Εσφιγμενίτες διεκδικούν το αλάθητο. Θεωρούν τον Πατριάρχη αιρετικό και όλοι εμείς οι υπόλοιποι κάνουμε λάθος που δεν τον θεωρούμε αιρετικό. Κανείς δεν έχεις το αλάθητο.
Αλλά, ρωτάω για τρίτη φορά, γιατί δεν μου απαντήσατε: Αφού, ο Πατριάρχης είναι αιρετικός, και κατά συνέπεια και όσοι τον μνημονεύουν, γιατί ο Μεθόδιος ξημεροβραδιάζεται στο Γραφείο του Ηγουμένου Εφραίμ Βατοπεδίου. Γιατί, ζήτησε επιμόνως από την Εξαρχία του Πατριαρχείου να συμμετέχει στην διοίκηση; Αυτές οι ενέργειες δεν είναι ακόλουθες. Όταν πιστεύεις κάτι, το πιστεύεις σε όλες τις εκφάνσεις. Όχι, δεν θέλω να συλλειτουργώ μαζί σας, αλλά θέλω να διοικώ μαζί σας. Αυτό δεν είναι ανδρικό

δάσκαλος είπε...

Γράφετε: "Θεωρούν τον Πατριάρχη αιρετικό και όλοι εμείς οι υπόλοιποι κάνουμε λάθος που δεν τον θεωρούμε αιρετικό". Για να μη θεωρείτε τον Πατριάρχη αιρετικό, σημαίνει πως δεν δέχεστε ότι ο Οικουμενισμός είναι αίρεση.
Με συγχωρείτε αλλά νόμιζα ότι συζητούσα με ορθόδοξο. Σας χαιρετώ και εύχομαι καλή μετάνοια σε όλους τους "οπαδούς της αγάπης" που αγκαλιάζονται με τους αιρετικούς και διώκουν τους ορθοδόξους.

ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ είπε...

Είναι η κλασική στάση των ακολουθούντων το Παλαιό Ημερολόγιο. Όταν στριμώχνονται στις ερωτήσεις και δεν μπορούν να απαντήσουν, πετάνε ένα «Δεν είστε Ορθόδοξος» και σταματάνε την συζήτηση. Όπως και άλλο ένα κοινό στοιχείο τους είναι ότι πιστεύουν πως έχουν το αλάθητο. Από την στιγμή που κρίνουν πως ο Πατριάρχης είναι αιρετικός, όσοι δεν συμφωνούν στο πυρ το εξώτερο.
Είναι φυσιολογικό να έχω μια διαμορφωμένη άποψη και να την υπερασπίζομαι. Είναι εωσφορικό όμως να πιστεύω ότι η άποψή μου αυτή εκφράζει την Μια και Μοναδική Αλήθεια και όσοι δεν την ενστερνίζονται έχουν κολαστεί.
Αγαπητέ, προς το παρόν δεν έχουμε ενωθεί με καμία αιρετική χριστιανική ομολογία. Όταν αυτό θα γίνει, να είστε σίγουρος πως πρώτος θα τρέξω στις δίκες σας εκκλησίας, που δόξα ο Θεός, στην Πάτρα υπάρχουν πολλές.
Δεύτερον, το αν κάποιος ανώτερός μας, διοικητικά ή πνευματικά, κάνει κάποια λάθη, αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να τον εγκαταλείψουμε, γιατί, δεν εγκαταλείπουμε τον καπετάνιο ενός πλοίου όταν κάνει κάποια λάθη, αλλά το ίδιο το καράβι, την Εκκλησία, το οποίο καράβι είναι δικό μας, έχουμε αγωνιστεί και κοπιάσει για αυτή. Δεν θα εγκαταλείψουμε την Εκκλησία επειδή μπορεί κάποιος, στα πλαίσια της διοίκησης να κάνει κάποια λάθη. Και αυτό είναι εωσφορικό. Μόνο όταν ο κυβερνήτης ανακοινώσει πως θα οδηγήσει το πλοίο στα βράχια, δηλαδή στην ένωση, τότε έχουμε υποχρέωση να το εγκαταλείψουμε για να σωθούμε. Προς το παρόν δεν συντρέχει κάτι τέτοιο.
Δυστυχώς, η Εκκλησία κινδυνεύει από κάποιους, όπως εσείς ή ο Μεθόδιος που έχουν πάρει μονοπώλιο την έννοια τοῦ «ορθόδοξου».
Και επειδή δεν μου απαντάτε, στα ερωτήματα που έθεσα στο προηγούμενο μήνυμα, θα συνεχίσω με ένα ακόμα. Φίλοι της Εσφιγμένου, συγκέντρωσαν δύο φορτηγά κονσέρβες με τρόφιμα και τα έστειλαν στην Μονή. Ο Μεθόδιος, με το που τις είδε, διέταξε να τις πετάξουν στην θάλασσα, γιατί έχουν στο bar code το 666.
Να σας πω, αγαπητέ δάσκαλε. Αν αυτή είναι η Ορθοδοξία, αυτή που εσείς πρεσβεύετε, χαίρομαι που δεν ανήκω σε αυτή. Εγώ είμαι Ορθόδοξος, φανατικός δεν είμαι και δεν έχω παρωπίδες