Τρίτη, 4 Οκτωβρίου 2016

Ο Πατριάρχης που σέβεται την Εκκλησία του και τον εαυτό του...

Ο Πατριάρχης που σέβεται την Εκκλησία του και τον εαυτό του...

Ο Πατριάρχης Γεωργίας Ηλίας Β΄  προς τον Πάπα Φραγκίσκο :
«Μόνο η αληθινή πίστη και η αληθινή αγάπη θα ανοίξει το δρόμο προς την ενότητα»...

Πρωτοπρεσβύτερος  Πέτρος  Χιρς  
Εφημέριος Ι. Ν. Προφ. Ηλιού      
Πετροκέρασα  Xαλκιδικής              
frpeterheers@gmail.com                

Πρωτοπρεσβύτερος 
Αναστάσιος Κ. Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
τηλ. 6945-377621,  agotsopo@gmail.com     
                                 
Δόξα και ευχαριστία οφείλουμε στον Τριαδικό Θεό, διότι σε κρίσιμες στιγμές για την Εκκλησία Του φανερώνει προσωπικότητες που λειτουργούν ως σημεία αναφοράς και αξιομνημόνευτα παραδείγματα Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αξιοπρέπειας.
Ασφαλώς αναφερόμαστε στον Μακαριώτατο Προκαθήμενο της μικρής αλλά ιστορικής και Αποστολικής Εκκλησίας της Γεωργίας Ηλία Β΄ και στην στάση που τήρησε κατά την επίσκεψη του πάπα Φραγκίσκου στη Γεωργία (30.9-2.10.16).
Ορισμένοι θα επιθυμούσαν ο Πατριάρχης να περιφρονήσει τελείως τον πάπα. Να μη συμμετάσχει καθόλου στην υποδοχή και να μην συναντηθεί καθόλου μαζί του.  Η αυστηρή αυτή προσέγγιση δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί πρακτικά να εφαρμοστεί στις σημερινές συνθήκες, τόσο λόγω των συγκεκριμένων σχέσεων Κοινωνίας-Κράτους-Εκκλησίας στη Γεωργία, όσο και του ευρύτερου πλαισίου των διεθνών γεωπολιτικών συνθηκών. Ας μη ξεχνάμε ότι ο πάπας είναι και αρχηγός του Κράτους του Βατικανού.

Μελετώντας με προσοχή τα άρθρα των ανταποκριτών του Βατικανού και των δυτικών ειδησεογραφικών Πρακτορείων είναι εμφανής η προκατάληψή τους έναντι της Εκκλησίας της Γεωργίας, την οποία παρουσιάζουν ως στερούμενη και αυτής της κοινωνικής αγάπης και δέσμια ακροδεξιών στοιχείων που δεν επιθυμούν ούτε την απλή επικοινωνία με οτιδήποτε προερχόμενο από τη Δύση. Έτσι η τυχόν άρνηση του Πατριαρχείου οποιασδήποτε συνεργασίας στην παπική επίσκεψη μάλλον θα ευνοούσε τα σχέδια των παπικών οι οποίοι, περιφρονώντας την Ορθόδοξη Εκκλησία θα δημιουργούσαν γέφυρα επικοινωνίας απευθείας με την πολιτική ηγεσία της χώρας! Ας μας επιτραπεί να μην πούμε περισσότερα επ’ αυτού …
Νομίζω όμως ότι το κρίσιμο σημείο δεν είναι αν υπήρξε ή όχι  συνάντηση, αλλά το πλαίσιο και το περιεχόμενό της. Άλλωστε και η παράδοση της Εκκλησίας μας δεν είναι απόλυτη στο σημείο αυτό, καθώς ποικίλει κατά περίπτωση ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες, πάντοτε όμως στα αυστηρά πλαίσια της ορθοδόξου εκκλησιολογίας και κανονικής παραδόσεως.
Πριν σχολιάσουμε τα της επισκέψεως του πάπα στη Γεωργία, αξίζει να επισημάνουμε τη στάση του Πατριαρχείου της Γεωργίας έναντι των Ορθοδόξων Γεωργιανών που διαμαρτυρήθηκαν για την επίσκεψη. Ούτε περιφρόνηση ούτε απαξιωτικοί και υβριστικοί χαρακτηρισμοί (ταλιμπάν, φονταμενταλιστές, φανατικοί, ψυχασθενείς, ζηλωτές κοκ), αλλά με αξιομίμητο σεβασμό προς τους πιστούς του το Πατριαρχείο σε επίσημο ανακοινωθέν του ενημερώνει με σαφήνεια ότι η επίσκεψη του πάπα στη Γεωργία «στοχεύει στην ενίσχυση των διεθνών σχέσεων με σκοπό την διατήρηση της ειρήνης στην περιοχή», ενώ «η προσευχητική-μυστηριακή κοινωνία μεταξύ ημών  και της Καθολικής Εκκλησίας της Ρώμης έχει διακοπεί από τους μεσαιωνικούς χρόνους, και για όσο καιρό υφίστανται δογματικές διαφορές μεταξύ μας, σύμφωνα με τους Κανόνες της Εκκλησίας μας, οι Ορθόδοξοι δεν λαμβάνουν μέρος στις ακολουθίες τους»!  Τέλος, το ανακοινωθέν Πατριαρχείου Γεωργίας καταλήγει: «Η Εκκλησία της Γεωργίας έχει κρατήσει αυστηρή στάση σε θέματα οικουμενισμού, αφού διέκοψε την συμμετοχή της στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών από το 1983 και επίσης απείχε από την πρόσφατη πανορθόδοξη συνάντηση στην Κρήτη, διατυπώνοντας μάλιστα κριτική επί των εγγράφων της συναντήσεως, ως και επί της κοινής δήλωσης που προέκυψε από την πρόσφατη συνάντηση μεταξύ Ορθοδόξων και Καθολικών στο Chieti της Ιταλίας» (ανακοινωθέν Πατριαρχείου Γεωργίας, 28.9.16).  Μακάρι όλες οι Ηγεσίες των κατά τόπους Ορθοδόξων Εκκλησιών να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Αποστολικής  Εκκλησίας της Γεωργίας στην αντιμετώπιση των Ορθοδόξων πιστών τους!
Ας έρθουμε στα της επισκέψεως του πάπα:  Όποιος παρακολούθησε με προσοχή τις πολύωρες τηλεοπτικές μεταδώσεις του CTV (τηλεόραση του Βατικανού) και τις ανταποκρίσεις Διεθνών Ειδησεογραφικών Πρακτορείων μπορεί χωρίς δυσκολία να διαπιστώσει την καθ’ όλα αξιοπρεπή και ορθόδοξη στάση της Εκκλησίας της Γεωργίας απέναντι στον κατά κόσμο υψηλό προσκεκλημένο αρχηγό του Κράτους του Βατικανού και ηγέτη των Ρωμαιοκαθολικών, πάπα Φραγκίσκο. Αυτή ακριβώς την εκτίμηση  την επιβεβαιώσαμε και σε επικοινωνία που είχαμε με Γεωργιανούς φίλους στην Τιφλίδα.
Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε την αρχοντική αγάπη και φιλόξενη διάθεση, η οποία δεν κατέληξε σε φθηνή αγαπολογία που «κνήθει τάς ἀκοάς τῆς παπικῆς μοναρχοκεντρικῆς ἐκκλησιολογίας», τις ευγενείς προσρήσεις μέσα στα αυστηρά όρια της Ορθοδόξου εκκλησιολογίας και τον απόλυτο σεβασμό στην εκκλησιαστική κανονική παράδοση εκ μέρους του Πατριάρχου, και συνολικά της Εκκλησίας της Γεωργίας. Έτσι, δόξα τω Θεώ, δεν υπήρξε η παραμικρή συμπροσευχή ούτε συντάχθηκαν για την περίπτωση βλάσφημοι «ύμνοι» ούτε ακούσαμε απαράδεκτες προσφωνήσεις ούτε τοποθετήθηκαν ασεβή πανό (π.χ. «ευλογημένος ο ερχόμενος εν ονόματι Κυρίου»), ούτε πραγματοποιήθηκαν ατελή συλλείτουργα ούτε λειτουργικοί ασπασμοί ούτε  εκφωνήθηκε από τον πάπα το «Πάτερ ημών», ούτε… ούτε… ούτε…  Μάλιστα κατά την επίσκεψη στον Καθεδρικό Ναό της Mtskheta (1.10.16) ο Πατριάρχης προ της αφίξεως του πάπα εισήλθε στον Ι. Βήμα, προσκύνησε μόνος του και μετά βγήκε για να υποδεχθεί τον πάπα κλείνοντας την Αγία Πύλη του Βήματος!  Όποιος αναλογίζεται το τι συμβαίνει κάθε φορά που πάπας επισκέπτεται την έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Φανάρι, δεν μπορεί παρά να ευφραίνεται για την Εκκλησία της Γεωργίας και να θλίβεται για την περιφρόνηση της εκκλησιαστικής παραδόσεως στα καθ’  ημάς …
Στη Γεωργία, δόξα τω Θεώ, δεν σημειώθηκαν χειροφιλήματα στον Πάπα από πατριαρχικούς αρχιδιακόνους ή ακόμα και επισκόπους, όπως με θλίψη είδαμε προ ημερών στην Ασίζη, μπροστά στα μάτια του Οικουμενικού Πατριάρχου!
Δεν είναι δυνατόν να μη χαρούμε αφού ζούμε, επιτέλους, το αυτονόητο: «Ναι» στην επικοινωνία και τις συναντήσεις, αλλά απολύτως καμμία εν τη λατρεία κοινωνία με τον πάπα.  Ο Πατριάρχης Ηλίας σεβόμενος την εκκλησιαστική τάξη δεν έστειλε ούτε τυπική αντιπροσωπεία στη παπική λειτουργία στο στάδιο της Τιφλίδας, γεγονός που κακοφάνηκε ιδιαίτερα στο Βατικανό, αν κρίνουμε από τα μάλλον πικρά σχόλια των ανταποκριτών του! Όπως δε μετέδωσε το πρακτορείο Reuters οι παπικοί της Γεωργίας ανέμεναν «πολύ μεγαλύτερη προσέλευση από τους περίπου 3.000 ανθρώπους που ήρθαν στη λειτουργία σε ένα στάδιο στην πρωτεύουσα που έχει χωρητικότητα 25.000.  Ήταν ένα από τα μικρότερα πλήθη που συγκεντρώθηκαν ποτέ σε υπαίθρια παπική λειτουργία στα 16 ταξίδια του πάπα Φραγκίσκου στο εξωτερικό. Επίσης, η αντιπροσωπεία που εκπροσωπεί τον Πατριάρχη της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Γεωργίας, Ηλία ΙΙ, την οποία ανέμενε το Βατικανό να παραστεί στη Θ. Λειτουργία, δεν εμφανίστηκε»! (Philip Pullella and Margarita Antidze, Richard Balmforth). Στην ανταπόκριση αυτή υπονοείται ότι το Πατριαρχείο είχε υποσχεθεί ότι θα στείλει αντιπροσωπεία, αλλά τελικά υπαναχώρησε. Όμως, όπως μας ενημέρωσαν κατηγορηματικά από τη Γεωργία, το Πατριαρχείο είχε από την αρχή καταστήσει απολύτως σαφές στους παπικούς ότι δεν θα υπάρξει καμία Ορθόδοξη αντιπροσωπεία  του στην παπική λειτουργία.
Σημαντικές είναι οι προσφωνήσεις του Πατριάρχου Ηλία στις δύο συναντήσεις του με τον πάπα: Με την προσφώνηση στο Πατριαρχικό Μέγαρο (30.9.16) απάντησε εμμέσως πλην σαφώς στην κακόβουλη δυτική προπαγάνδα εναντίον της πιστότητας της Γεωργιανής κοινωνίας στην Ορθόδοξη Εκκλησία και τις ηθικές αρχές του Ευαγγελίου. Στην προσφώνησή του στον περίφημο Καθεδρικό Ναό Svetitskhoveli της Mtskheta (1.10.16), ο Πατριάρχης Ηλίας δεν δίστασε καταλήγοντας να «χτυπήσει» τον συγκρητιστικό οικουμενισμό στην αχίλλειο πτέρνα του τονίζοντας την μοναδική αξία της αληθινής πίστης και αγάπης στην ενότητα των Χριστιανών. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια: το αρχικό κείμενο κατέληγε: «Είθε ο Θεός να ενώσει τους χριστιανούς επί τη βάσει της αληθούς πίστεως, αμήν!», ενώ ο Πατριάρχης συνέχισε την προσφώνησή του και είπε με ιδιαίτερη έμφαση στον πάπα εκτός χειρογράφου: «Μόνο η αληθινή πίστη και η αληθινή αγάπη θα ανοίξει το δρόμο προς την ενότητα». Επίσης, λίγο νωρίτερα πάλι τόνισε: «Η αληθινή πίστη, ταπείνωση, μετάνοια και η φιλανθρωπία συνθέτουν το συντομότερο δρόμο προς τη σωτηρία». Η σπουδαιότητα των Πατριαρχικών λόγων δεν έμεινε ασχολίαστη από την ανταποκρίτρια του Βατικανού Inés San Martín!
Δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι ο Γεωργιανός Προκαθήμενος δεν “υπέκυψε” στην λεκτική “πίεση” που δέχθηκε από τον πάπα, ο οποίος στην προσφώνησή του αναφέρθηκε πολλές φορές στην ενότητα του «χριστιανικού βαπτίσματος». Ο Πατριάρχης δεν προέβη στο, δυστυχώς, σύνηθες ατόπημα άλλων Ορθοδόξων Προκαθημένων που εκφράζοντας άλλη εκκλησιολογία, αλλότρια προς την Ορθόδοξη, αναγνωρίζουν την κανονικότητα και εγκυρότητα του βαπτίσματος των αιρετικών. 
Η αξιοπρέπεια της Γεωργιανής εκκλησιαστικής Ηγεσίας έναντι του πάπα εκδηλώθηκε και από το γεγονός ότι αρνήθηκε να τον ακολουθεί ως θεραπαινίς του κατά πόδας, σε όλες τις εμφανίσεις και συναντήσεις που είχε στην Γεωργία. Η εικόνα άλλων Προκαθημένων επ’ αυτού - με πιο πρόσφατη αυτή του Οικουμενικού στην Ασσίζη - είναι τουλάχιστον αξιοθρήνητη…
Ίσως το μήνυμα που έλαβε ο πάπας από την καθ’ όλα Ορθόδοξη στάση της Εκκλησίας της Γεωργίας να είναι πολύ πιο έντονο από την απόλυτη περιφρόνηση που ορισμένοι πρότειναν...
Μακαρίζαμε τους Γεωργιανούς Ορθοδόξους για την καθοδηγητική στάση της Εκκλησίας τους στη Σύνοδο της Κρήτης. Τους μακαρίζουμε για την πνευματική τους Ηγεσία, για τον Πατριάρχη και τους Επισκόπους τους, οι οποίοι κράτησαν και τώρα στάση αξιοπρεπή και σύμφωνη με την Ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση.
Τους ευχαριστούμε πολύ! Ευχόμαστε και προσευχόμαστε να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους και οι λοιπές Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Ηλιού
του Μακαριωτάτου και θεοπροβλήτου Πατριάρχου
Μετσχέτης και Τιφλίδος και πάσης Ιβηρίας (Γεωργίας)
πολλά  τα  έτη!


        π.   Πέτρος  Χιρς                                  π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος


ΥΓ: Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του ο Jesse Dominick εύστοχα επισημαίνει μεταξύ άλλων: «Ο Πατριάρχης Ηλίας συναντήθηκε με τον πάπα με σεβασμό και αξιοπρέπεια, αλλά δεν τον αντιμετώπισε ως ορθοτομούντα την Αλήθεια επίσκοπο της αληθινής Εκκλησίας. Δεν τον κάλεσε να κηρύξει κατά τη διάρκεια Ορθόδοξης Θ. Λειτουργίας, ούτε να ευλογήσει τους ορθοδόξους πιστούς, ούτε τον ανέβασε σε επισκοπικό θρόνο, ούτε αντάλλαξε τον λειτουργικό ασπασμό της ειρήνης, ενέργειες που μόνο τραυματίζουν την Ορθόδοξη συνείδηση ​​των πιστών, προκαλώντας σύγχυση και θυμό.
Ως σοφός και απαιτητικός ποιμένας, ο Πατριάρχης Ηλίας II, διατηρεί μια ισορροπία μεταξύ του σεβασμού τού επισκέπτου του και του σεβασμού προς το δικό του ποίμνιο και την Εκκλησία του, και τη δική του αρχιερωσύνη, με όλες τις επακόλουθες ευθύνες της, δίνοντας το παράδειγμα για τις σχέσεις μεταξύ Ορθοδόξων και Καθολικών, και προσφέροντας φωνή στην Ορθόδοξη αλήθεια στη δική του ομιλία του στον καθεδρικό ναό του Svetitskhoveli: "Η αληθινή πίστη, η ταπείνωση και οι παραδόσεις μας, αυτοί είναι οι αρχαίοι θησαυροί που διατηρούμε και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε στο μέλλον. Σας χαιρετώ και πάλι και ομολογώ ότι η ενότητά μας είναι στην αληθινή πίστη. Μόνο η αληθινή πίστη και η αληθινή αγάπη θα ανοίξει το δρόμο προς την ενότητά μας"» (www.pravoslavie.ru/english/97534.htm).

20 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν αντέχω θα σας το πω π. Πέτρε και π. Αναστάσιε. Αφού υπάρχει τόση υποστήριξη στην Εκκλησία της Γεωργίας και μεγάλη περιφρόνηση στην Εκκλησία της Κωνσταντινουπόλεως και της Ελλάδος που συμμετείχε στην Κρήτη. Μήπως θα πρέπει να και οι δυο σας να πάτε προς Γεωργία. Έξυπνοι, φιλομαθείς και πολύγλωσσοι είστε. Άντε να πάτε στο καλό να ηρεμίσει η καρδιά σας και εμείς. Όμορφη η Τιφλίδα καταπληκτικός ο Καύκασος δόξα τω Θεώ.
Χρήστος Παπαδόπουλος
Θεσσαλονίκη

Ανώνυμος είπε...

Αξιος !! Και στα δικά μας !

Ανώνυμος είπε...

Απαράδεκτη η στάση του Πατριαρχείου Γεωργίας. Αν πίστευαν τα όσα έλεγαν έπρεπε να τον περιφρονήσουν τον Πάπα. Οι Ορθόδοξες Εκκλησίες να κτυπούσαν πένθιμα όπως κάνει ο Καλαβρύτων για να φανεί σε όλο τον κόσμο η αίρεση. Όλα τα υπόλοιπα από τους υπογράφοντες είναι γαργάρες για την καμήλα που κατάπιε ο Πατριάρχης Ηλίας και οι περί αυτών. Αίσχος στην υποκρισία και την προσβλητική υπεράσπιση.

Ανώνυμος είπε...

Όχι να τον καλέσει ούτε να τον υποδεχτεί δεν έπρεπε! Ουστ ρε! Υποδέχεστε την αίρεση! Δεν ντρέπεστε;

π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΓΚΟΤΣΟΠΟΥΛΟΣ είπε...

Προς 11:01
Παρακαλώ πρόσεξε την αναφορά μας: "Έτσι η τυχόν άρνηση του Πατριαρχείου οποιασδήποτε συνεργασίας στην παπική επίσκεψη μάλλον θα ευνοούσε τα σχέδια των παπικών οι οποίοι, περιφρονώντας την Ορθόδοξη Εκκλησία θα δημιουργούσαν γέφυρα επικοινωνίας απευθείας με την πολιτική ηγεσία της χώρας! Ας μας επιτραπεί να μην πούμε περισσότερα επ’ αυτού …". Δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε περισσότερα.
Η αναφορά σου περί "καμήλας" δεν επιβεβαιώνεται. Μάλλον το αντίθετο ισχύει: Ο Γεωργίας έλεγχε την κατάσταση κατά την επίσκεψη του Φραγκίσκου.
Διάβασε τις ανταποκρίσεις των ξένων ειδησεογραφικών πρακτορείων και θα καταλάβεις.
Ευχαριστώ
π. ΑΚΓ

Προς κ. Χρήστο Παπαδόπουλο
Ευχαριστούμε για την πρόταση.
Θα την εξετάσουμε, αφού η παρουσία μας δημιουργεί τόση ταραχή στην καρδιά σας...
π. ΑΚΓ

Ανώνυμος είπε...

Υπερβάλουν σε χαρακτηρισμούς οι κληρικοί που συνέταξαν αυτή την αναφορά. Έχουν όμως δίκιο αν τα πράγματα έγιναν όπως τα εκθέτουν. Καλώς τον υποδέχθηκε, δεν μπορούσε να μην δει κάποιον ο οποίος είναι επισκέπτης. Σωστά έκλεισε την Ωραία Πύλη και δεν έκανε καμιά θρησκευτική τελετή μαζί με τον Πάπα. Εδώ ο Γεωργίας Ηλίας ήταν σωστός. Δεν μου άρεσε η σύγκριση και η αντιπαράθεση με άλλο κατ’ ουσία υπεύθυνο Πατριαρχείο. Αυτό θα μπορούσαν να το παραλείψουν και να εννοηθεί από τους αναγνώστες. Η νεότητα της ηλικίας δεν τους επέτρεψε να είναι λίγο περισσότερο προσεκτικοί επί αυτού.

Ανώνυμος είπε...

Στην Ελλάδα υπάρχει μεγάλο πρόβλημα στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας μετά και την εισήγηση του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου και εδώ μας λένε για τις σχέσεις Βατικανού-Γεωργίας. Η εξωστρέφεια δεν βοηθά. Όλοι να συνταχθούμε με το μέρος της Ιεραρχίας και να μην μας νοιάζουν οι εξωτερικές υποθέσεις.

Ανώνυμος είπε...

Ο άγιος Κοσμάς έλεγε: «Τον πάπα να καταράσθε». Αφού δεν το έκαναν και οι εκεί δεσποτάδες αυτό «ουδέν εποιήσαμεν».

Ανώνυμος είπε...

Γιατί υπερασπίζονται το Πατριαρχείο της Γεωργίας αυτοί οι κληρικοί του εκκλησιαστικού κλίματος της Ελλάδας; Έχουν κάποια σχέση; Είναι επαναπατρισθέντες Έλληνες εκ Γεωργίας;

Ανώνυμος είπε...

Πολύ μού άρεσε το ώριμο θεολογικά κείμενο των δύο κληρικών. Δόξα τω Θεώ που υπάρχουν καλοί κληρικοί και στην πατρίδα μας.
Πράγματι, νομίζω ότι η στάση της Εκκλησίας της Γεωργίας έναντι του αιρετικού Πάπα ήταν η ενδεδειγμένη. Άλλωστε, έτσι γίνεται και στο Άγιον Όρος. Ουδεμία συμπροσευχή!

Ανώνυμος είπε...

Η Γεωργία σας περιμένει και τους δύο!!!
Στο καλό και να μας γράφετε!!!

Ανώνυμος είπε...

Το βρήκαμε: ο π. Πέτρος και ο π. Αναστάσιςο είναι επαναπατρισθέντες Έλληνες εκ Γεωργίας!
Μήπως είναι επαναπατριθέντες Γεωργιανοί εξ Ελλάδος; γιατί είδα μία φωτογραφία πριν από καιρό που ήσαν στη Γεωργία.
Θεέ και Κύριε τι άλλο θα γραφεί στο διαδίκτυο!

Ανώνυμος είπε...

Ο,τι και να λένε διάφοροι σχολιαστές, ο Πατριάρχης Γεωργίας έβαλε γυαλιά σε μερικούς Κληρικούς του Βοσπόρου, (ονόματα δεν λέμε), και έδωσε υπόδειγμα Χριστιανικής συμπεριφοράς αλλά συγχρόνως και τηρήσεως αποστάσεως από πρόσωπα , που βρίσκονται εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Ωρισμένοι Μεγάλοι και "Πρώτοι" ας δέχονται παραδείγματα και από Μικρούς και Τελευταίους ! Καλό τους κάνει !
Η ταπεινοφροσύνη είναι αρετή, ως γνωστόν !

Ανώνυμος είπε...

Τι είναι αυτές οι βρωμερές αντιεκκλησιαστικές, αντιευαγγελικές, αντιπατερικές, και αντικανονικές δικαιολογίες υπερασπίσεως ενός Πατριάρχη που είναι ο ίδιος με τους άλλους που με έντεχνο τρόπο κατηγορείτε βρίσκοντας ως σωστό αυτό.
Ο Απόστολος Παύλος ¨παραγγέλλει¨ στον αγαπημένο μαθητή του Τίτο, Επίσκοπο στη Κρήτη, να μην ασχολήται με αιρετικό άνθρωπο, και μετά τη πρώτη και τη δεύτερη νουθεσία, να τον εγκαταλείπει… με τους παπικούς έχουν ασχολιθεί πολλοί μεγάλοι Πατέρες και έπραξαν ουδέν.
Ένας αιρετικός συνήθως πάσχει πνευματικά. Είναι βαριά άρρωστος και δεν επιδέχεται θεραπεία.
Μπορεί να έχουμε διάφορες απόψεις για καθημερινά θέματα. Ακούμε πολλές φορές, στην επαφή μας με τους άλλους, να μιλούν για αιρετικές απόψεις πάνω σε διάφορα κοινωνικά κυρίως θέματα.. αλλά όσον αφορά την Εκκλησία, μέσα στην οποία ζούμε, δέν μπορούμε να έχουμε διαφορετικές απόψεις από την διδασκαλία της.. Αιρετικοί παρουσιάσθηκαν πολλοί διά μέσου των αιώνων.
Οι Πατέρες δέχονταν την πείρα των θεοπτών αγίων, ενώ οι αιρετικοί χρησιμοποιούσαν τον στοχασμό, την λογικοκρατία, την κοσμική σοφία καί τήν φιλοσοφία, προκειμένου να στηρίξουν τις απόψεις τους..
Ο Απόστολος Πέτρος, το ξεκαθάρισε μια κι έξω.. Είπε.. «Είδαμε Τη Δόξα Της Θεότητος Τού Χριστού Στό Όρος Θαβώρ….» Οι Άγιοι Θεολογούσαν (και εξακολουθούν να θεολογούν) Με Βάση Την Εμπειρία Των Θεοπτών Αγίων, αλλά Και Την Δική Τους Εμπειρία.
Ερωτάται, όμως, γιατί ο Απόστολος Παύλος συμβουλεύει τον μαθητή του Τίτο, να αφήνει τον αιρετικό μετά από πρώτη και δεύτερη νουθεσία; Το εξηγεί ο ίδιος: Γιατί ο κατά συνείδησιν αιρετικός, έχει φύγει από την πραγματική οδό, Και Αμαρτάνει Καταδικάζοντας Ο Ίδιος Τον Εαυτό Του. Η αίρεση είναι μια «πνευματική ασθένεια» και ο αιρετικός, πνευματικά ασθενής. Έτσι, αυτός που δεν ακούει τίς πρώτες νουθεσίες, είναι ανίατος . Χάνει κανείς τον καιρό του ασχολούμενος μαζί του. Απαιτείται αγώνας , για να μη φθάσει κανείς σ αυτή την «ανίατη πνευματική ασθένεια, την αίρεση», και προφύλαξη από τους κάθε είδους, χροιάς και απόψεως.. σύγχρονους αιρετικούς, με τους οποίους δεν χρειάζονται κουβέντες, επαφές, και επίμονες προσπάθειες.. επαναφοράς στον ίσιο δρόμο.. ίσως μόνο προσευχή..
Ο Απόστολος Παύλος υπήρξε , σ αυτό το σημείο αφοριστικός… «Αιρετικόν άνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτού» (Τίτ. γ’, 10).
Όλα τα υπόλοιπα είναι δικαιολογίες που δεν χωρούν στις Αλήθειες της Εκκλησίας «ΠΑΡΑΙΤΟΥ» λέει καμιά επαφή χειραψία και γνωριμία με τον αρχηγό της αίρεσης.
Νικολίτσα Διαμαντοπούλου, οικιακά.

Ανώνυμος είπε...

Ο σεβασμός δεν επιβάλλεται με την προπαγάνδα των συνήθων διαμαρτυρομένων για την κανονική τάξη της Εκκλησίας. Ας παραμείνουν οι χειροκροτητές απομονωμένοι όπως και αυτοί που θαυμάζουν.

Ανώνυμος είπε...

Οἱ λεγόμενοι ἀντι-Οἰκουμενιστὲς Πατέρες, περιπίπτουν ἀπὸ «γκάφα» σὲ γκάφα καὶ ἐνσπείρουν τὴν σύγχυση στοὺς πιστούς! Τοῦτο κατάφεραν νὰ ἐπιτύχουν καὶ πάλι τὶς τελευταῖες μέρες!
Δημοσίευσαν ἕνα κείμενο (ποὺ ὑπογράφουν ἀπὸ κοινοῦ) ὁ π. Πέτρος Χίρς καὶ ὁ π. Ἀναστάσιος Γκοτσόπουλος. Στὸ κείμενο αὐτὸ δικαιολογοῦν τὴν στάση τοῦ Πατριάρχη Ἠλία, ὁ ὁποῖος ὑποδέχτηκε τὸν Πάπα στὴν Γεωργία καὶ …τίμησε ἕναν αἱρετικό! «Δόξα και ευχαριστία οφείλουμε στον Τριαδικό Θεό» γράφουν, γιατὶ φανερώνει «προσωπικότητες» (ὅπως ὁ Πατριάρχης Γεωργίας Ἠλίας) «που λειτουργούν ως σημεία αναφοράς και αξιομνημόνευτα παραδείγματα Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και αξιοπρέπειας»!!!
Οι ὡς ἄνω πατέρες συνέκριναν τὴν ἐνέργεια τοῦ Πατριάρχη Γεωργίας μὲ ἐκεῖνες τὶς προχωρημένες αἱρετικὲς ἐνέργειες τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου καί, ὡς ἐκ τούτου ἀθώωσαν τὸν κ. Ἠλία! Ἴσως καὶ γιατὶ εἶχαν κάποιο «συμφέρον»!
Εἶναι δηλαδὴ γνωστὸ ὅτι οἱ ἀρχηγοὶ τῶν «ἀντι-Οἰκουμενιστικῶν» ἐπισκέφτηκαν τὴν Ἐκκλησία τῆς Γεωργίας καὶ μᾶς διαβεβαίωσαν ὅτι τὸ κλίμα ἐκεῖ εἶναι ὀρθόδοξο, στήριξαν δὲ τὶς ἐλπίδες τους καὶ στὴν Ἐκκλησία τῆς Γεωργίας γιὰ νὰ ἀποφύγουν τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου τῶν Οἰκουμενιστῶν· ἐλπίδες πού, δυστυχῶς, ἕως τώρα δὲν καρποφόρησαν.
Μᾶς ἐξέπληξε δέ, αὐτὸ τὸ κοινὸ ἄρθρο τῶν πατέρων Χίρς-Γκοτσόπουλου, καὶ διότι σὲ αὐτὸ ἐγκωμιάζοντας τὸν Πατριάρχη ποὺ δέχτηκε τὸν Πάπα, ἀποδοκίμασαν οὐσιαστικὰ τοὺς κληρικοὺς καὶ μοναχοὺς ποὺ διαμαρτυρήθηκαν καὶ ἡ ἐπίσημη Ἐκκλησία τῆς Γεωργίας …τοὺς ἀποδοκίμασε!!! Ἀποδοκίμασαν, δηλαδή, ἑτεροχρονισμένα οἱ «ἀντι-Οἰκουμενιστὲς» τοὺς …ἑαυτούς τους, ἀφοῦ τὸ 2001 τὴν ἴδια τακτικὴ τῆς διαμαρτυρίας στὴν ἐπίσκεψη τοῦ Πάπα στὴν Ἑλλάδα, ἐπέδειξαν οἱ Ἕλληνες ἀντι-Οἰκουμενιστὲς Πατέρες!
Δὲν χρειάζεται νὰ ἐπιχειρηματολογήσουμε γιὰ νὰ ἀποδείξουμε ὅτι κανένας Ἅγιος δὲν θὰ ὑποδεχόταν μὲ τιμὲς ἕνα αἱρεσιάρχη. Φτάνει νὰ προστρέξουμε σ’ αὐτὰ ποὺ ἔλεγαν τὸ 2001 οἱ συνάδελφοί τους ἀντι-Οἰκουμενιστές, γιὰ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Πάπα Παύλου στὴν Ἀθήνα. Ἄραγε ὁ ἀείμνηστος π. Γεώργιος Καψάνης καὶ οἱ ἄλλοι Ἁγιορεῖτες, ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης καὶ ὅλοι οἱ ἄλλοι ποὺ τότε ἀντέδρασαν, ἦσαν κατακριτέοι; Συγκεκριμένα ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης (ποὺ τότε πράγματι ἐξέφρασε ἀγωνιστικὰ τὸ Ὀρθόδοξο φρόνημα καὶ μάλιστα παρότρυνε σὲ Ἀποτείχιση τῶν πιστῶν, γι’ αὐτὸ συμπαραταχτήκαμε μαζί του) ἔγραψε:
«Ἤμασταν ἡ μόνη Ὀρθόδοξη χώρα ἀπὸ ὅσες ἐπισκέφθηκε ὁ πάπας, ποὺ δὲν ἔγινε δημόσια ἐμφάνιση τοῦ ποντίφηκα, καὶ παντοῦ ὅπου χρειάσθηκε νὰ κινηθεῖ, αὐτὸ ἔγινε μὲ τὴν συνοδεία ἰσχυρῆς ἀστυνομικῆς δύναμης. Γράψαμε τότε ὅτι ἡ Ἐκκλησία ἀπουσίαζε ἀπὸ τὴν ὑποδοχὴ τοῦ πάπα, γιατὶ ὅσοι ἐπισκοποι τὸν δέχθηκαν δὲν ἐκπροσωποῦσαν τὴν Ἐκκλησία· δὲν ἦσαν μὲ τὸ Ἀρνίο τῆς Ἀποκαλύψεως, ἀλλὰ μὲ τὸ Θηρίο, δὲν ἦσαν μὲ τὸν Χριστό, ἀλλὰ μὲ τὸν Ἀντίχριστο. …Σὰν νὰ ἔφυγε ἡ εὐλογία τοῦ Θεοῦ πάνω ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα μετὰ ἀπὸ τὴν πρώτη ἐκείνη ἐπίσκεψη τοῦ πάπα στὴν Ἀθήνα στὶς 4 Μαΐου τοῦ 2001, καὶ τὰ κακὰ ἔρχονται τὸ ἕνα μετὰ τὸ ἄλλο»!
Αυτά για να μην ξεγελούν τον κόσμο οι συμβιβασμένοι που θεωρούν εαυτούς αντιστασιακούς. Είναι και αυτοί μέρος του συστήματος που παραπλανούν για να κοιμίσουν τον κόσμο.
Ντροπή!
Ομολογητής

Ιωάννης Χρ. Σαλογιάννης είπε...

Η Εκκλησία δεν είναι πολιτικός θεσμός, δεν είναι κόμμα, ούτε κάποιο πολιτιστικό η φιλανθρωπικό σωματείο. Η συγκρότησή της είναι μυστηριακή και όχι νομική. Είναι οργανισμός και όχι οργάνωση.

Ως Θεανθρώπινος Οργανισμός η Εκκλησία υπάρχει και «πολιτεύεται» μέσα στην ανθρώπινη ιστορία, αλλά το «πολίτευμά» της «εν ουρανοίς υπάρχει, εξ ου και σωτήρα απεκδεχόμεθα Κύριον Ιησούν» (Φιλ. 3,20).

Έτσι, η Εκκλησία είναι μέσα στον κόσμο και ταυτόχρονα βρίσκεται έξω από αυτόν. Ισχύει γι’ Αυτήν ό,τι διδάσκει στους ποιμένες της ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος. Τους προτρέπει να είναι μέσα στα προβλήματα του κόσμου και ταυτόχρονα έξω από αυτά. Να συμπάσχουν μαζί με τον λαό, όμως να είναι ελεύθεροι από τις φθοροποιές εμπάθειες του κόσμου.

Ανώνυμος είπε...

Η προπαγάνδα σας για να σκεπαστούν οι αμαρτίες του Ηλία δεν θα περάσει. Είναι και αυτός ένας οικουμενιστής κρυφός δια τον φόβο. Όσα και να μας πείτε είναι γνωστή η στάση και αυτής της Εκκλησίας του παραπετάσματος.

Ανώνυμος είπε...

Στην Γεωργία, μία μικρή χώρα (περίπου όσο ο πληθυσμός του λεκανοπεδίου Αττικής). Μαζί με την πολιτική ηγεσία, ο Πατριάρχης Γεωργίας Ηλίας έσπευσε στο αεροδρόμιο της Τυφλίδος για να υποδεχθεί τον αιρεσιάρχη. Τι γύρευε Ορθόδοξος Προκαθήμενος στην παπική υποδοχή και ποιο καλό μπορεί να κερδίσει από την παπική επίσκεψη; Αδυνατώ να βρω λύση, ούτε δικαιολογία.
Σε θερμό κλίμα πραγματοποιήθηκε και η συνάντηση του Πάπα Φραγκίσκου με τον Πατριάρχη Γεωργίας κ. Ηλία στο Πατριαρχικό Μέγαρο στην Τιφλίδα αγαπητοί μου ιερείς π. Πέτρε και π. Αναστάσιε.
Τον Πάπα Φραγκίσκο καλοσώρισε ο Πατριάρχης Γεωργίας τονίζοντας χαρακτηριστικά: ''Αγαπημένε μου Φραγκίσκο, είμαι πολύ ευτυχής που συναντιόμαστε σήμερα. Είκοσι αιώνες έχουμε ζήσει με αδελφική αγάπη''.
Στην συνέχεια ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Γεωργίας αναφέρθηκε στις σχέσεις μεταξύ Γεωργίας και Βατικανό.
''Υπήρχαν πολλά προβλήματα στις σχέσεις Γεωργίας και Βατικανό, τα οποία με την βοήθεια του Κυρίου έχουν ξεπεραστεί'', υπογράμμισε ο Πατριάρχης Γεωργίας κ. Ηλίας.
Από την πλευρά του ο Πάπας Φραγκίσκος τόνισε ότι: ''Πρέπει η Αποστολική αδελφότητα των δύο Εκκλησιών να αποκατασταθεί. Ο λαός της Γεωργίας έδωσε μαρτυρία αγάπης και κατάφερε να σταθεί στα πόδια του μετά από αμέτρητες δοκιμασίες''.
Επίσης ο Πάπας Φραγκίσκος κάλεσε τον Πατριάρχη Γεωργίας να ενισχύσει τους δεσμούς των δύο Εκκλησιών για να υπάρξει κοινή μαρτυρία για την Δόξα του Θεού και την παγκόσμια ειρήνη.
Δεν είναι όπως τα είπατε ο οικουμενισμός προβάλλεται ως η πιο νόστιμη χριστιανική σούπα. Οι κάθε λογής σούπες όμως δεν έχουν κόκκαλα και αυτή είναι και η επιδίωξη, ένας δογματικός μινιμαλισμός και μία ορθοδοξία χωρίς αντιστάσεις πίστεως και αληθείας.
Αυτά προς πραγματική γνώση του Ορθοδόξου λαού τον οποίο συνεχώς τον παραπλανούν οι κληρικοί της κρατικής εκκλησίας με την κάθε λογής προπαγάνδα τους.
π. Ιερόθεος

Ανώνυμος είπε...

Παπά Τάσο,

Ασχολησου σε παρακαλώ με το ποιμνιο σου που ειναι εντελώς ακατηχητο και απαίδευτο εκκλησιαστικά και αςε τον Παπα.
Δεν κινδυνεύει η ενορία σου απο τον Φραγκίσκο και απο τους καρδιναλιους.
Κινδυνεύει απο την ενασχόληση σου με οοοολα τα αλλα θέματα πλην της ενορίας σου.
Ο θεός θα σου ζητήσει λόγο για το πόσους ενορίτες σου έφερες κοντα στην εκκλησία και οχι για το πόσους παπικους έφαγες.
Και πραυνε τον λόγο σου και το ύφος σου που οταν σε βλέπει κάποιος φοβάται. Ανταριασμένος συνεχώς που ζητάς συνεχώς να κατακεραυνωνεις. Δείξε λίγη αγάπη και μετρίασε το πάθος σου και τον φανατισμό σου. Κανεις πολυ κακό στην ενορία σου.

"Συναδελφικά "