Σάββατο, 7 Ιανουαρίου 2017

Η εορτή των Θεοφανείων στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου

Μητροπολίτης  Αιτωλίας  και  Ακαρνανίας  Κοσμάς:
«..να βρούμε το Φως που πραγματικά μας αναγεννά».
Με λαμπρότητα εορτάσθηκε η μεγάλη Δεσποτική Εορτή των Θεοφανείων στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου. Το πρωί στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίου Σπυρίδωνος τελέσθηκαν η ακολουθία του Όρθρου και η πανηγυρική θεία Λειτουργία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Ποιμενάρχου μας, Μητροπολίτου Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμά.
Ο Σεβασμιώτατος τέλεσε στη συνέχεια την ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού, στο τέλος της οποίας απηύθυνε ένα σύντομο μήνυμα προς τους πιστούς, τονίζοντας την ανάγκη της προσωπικής μας αναγεννήσεως «διατηρώντας καθαρότατο τον χιτώνα της ψυχής μας με τον αγώνα μας μέσα στην Εκκλησία την Ορθόδοξο, την Εκκλησία του Χριστού μας». 


«Μη λησμονούμε» είπε ο Σεβασμιώτατος κ Κοσμάς, «ότι βαπτισθήκαμε κι εμείς με το χριστιανικό πνευματικό βάπτισμα, το οποίο μας καθάρισε από το προπατορικό αμάρτημά μας και μας φόρεσε το χιτώνα της καθαρότητος.

Να δοξάζουμε το Θεό μας για την αγάπη Του. Ας Τον δοξάσουμε για την ταπεινοφροσύνη Του. Ας Τον ευχαριστήσουμε για την αποκάλυψη του Μυστηρίου της Αγίας Τριάδος. Ας Τον ευχαριστήσουμε που μας έδειξε το δρόμο της αναγεννήσεως και της σωτηρίας με το Βάπτισμά Του. Ναι! Μας χάρισε την σωτηρία, με την συγκατάβασή Του, με την προσφορά του Μυστηρίου του Βαπτίσματος, με την υπόδειξη της αγιασμένης ζωής».
«Γι’ αυτό», επεσήμανε ο Σεβασμιώτατος, «ας αναλογισθούμε με πόση πίστη ήρθαμε σήμερα στο Ναό. Πόσο μελετήσαμε τα της σημερινής ημέρας; Πόσο εμείς σήμερα έχουμε συναισθανθεί την αμαρτωλότητά μας; Και πόσο είμαστε ευγνώμονες απέναντι στο Θεό μας; Ας ευχηθούμε να πάρουμε αποφάσεις!
Τα Θεοφάνεια τα φετινά να βρούμε κι εμείς το Φως. Το Φώς που πραγματικά μας αναγεννά! Το Φως, το Χριστό μας δηλαδή, που μας καθαρίζει. Να τρέξουμε στην Εκκλησία μας, να αφήσουμε τις προκαταλήψεις, τις τεμπελιές, τις οκνηρίες, τις ολιγοπιστίες, τους εγωισμούς, και να σκύψουμε με ταπείνωση στην Εκκλησία μας.  
Γιατί σήμερα χάνεται η πατρίδα μας, χάνεται η οικογένεια. Μιλάνε κάποιοι σήμερα και λένε οτιδήποτε. Εγκληματική συμπεριφορά έχει κυριαρχήσει την Ελλάδα μας την ορθόδοξη, την γλυκιά μας Πατρίδα. Κι εμείς επιμένουμε: όχι Χριστό στη νεότητα, όχι Χριστό στα παιδιά, όχι Χριστό στο στρατό. Ας θελήσουμε να δώσουμε Χριστό, Χριστό παντού, παρακαλώ. Χριστό και στην καρδιά μας. Και να πάρουμε αποφάσεις. Δεν παίζει ο Θεός. Μας έδωσε τα πάντα και ζητάει από μας την καθαρότητα.
Σήμερα, λοιπόν, ας σκύψουμε ταπεινά. Να πιούμε το Μ. Αγιασμό, αλλά να ζητήσουμε το έλεος του Θεού. Και να έχουμε πάντα αυτόν τον πόθο: να καθαρίζουμε την καρδιά μας, να δοξάζουμε τον Τριαδικό Θεό μας, να Τον γνωρίσουμε καλά, να Τον πλησιάζουμε με μυστηριακή ζωή. Κυρίως να δεχόμαστε Σώμα και Αίμα Χριστού με το Μυστήριο της Θ. Ευχαριστίας, ώστε ενωμένοι μαζί Του να έχουμε πάντα Θεοφάνεια».
Μεταξύ του πλήθους των πιστών συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία και την ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού, ο Δήμαρχος της Ι. Πόλεως Μεσολογγίου, Αντιδήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι και πολιτευτές, ο εκπρόσωπος του 2/39 Συντάγματος Ευζώνων, ο Αστυνομικός Διευθυντής Αιτωλίας, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, ο Διοικητής του Λιμενικού και άλλοι φορείς της περιοχής.
Στη συνέχεια σχηματίσθηκε λιτανευτική πομπή και ο Σεβασμιώτατος, ο ιερός Κλήρος, οι άρχοντες και ο ευσεβής λαός, κατευθύνθηκαν στο λιμάνι της Ιεράς Πόλεως. Εκεί ο Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ. Κοσμάς, από ειδικά διαμορφωμένη εξέδρα τέλεσε τη ακολουθία του αγιασμού των υδάτων ρίχνοντας τον Τίμιο Σταυρό στη θάλασσα.
Αρκετοί νέοι βούτηξαν στα παγωμένα νερά για να πιάσουν τον Σταυρό. Ο νέος που ανέσυρε τον Σταυρό έλαβε από το Σεβασμιώτατο ως ευλογία ένα μικρό ενθύμιο κι έναν χρυσό Σταυρό, τον οποίο θα φέρει στο στήθος του και θα του δίνει δύναμη στη καθημερινότητά του. Ο Λιμενάρχης Μεσολογγίου προσέφερε στο νέο μια εικόνα της Βαπτίσεως, ενώ ο Σεβασμιώτατος σε όλους όσους βούτηξαν στη θάλασσα προσέφερε ένα μικρό ενθύμιο ως ευλογία για την μεγάλη ημέρα των Θεοφανείων.













13 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Παραδοσιακός ο άγιος Αιτωλοακαρνανίας Κοσμάς, γνωρίζει από το τυπικό της Εκκλησίας, την ακολουθία του Μεγάλου Αγιασμού την κάνει όπως βλέπω στην φωτογραφία κοιτάζοντας προς ανατολάς. Έτσι το έχει η «τάξη» της Ορθοδοξίας. Το ίδιο παρατήρησα ότι έκανε και ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος. Δυστυχών πολλοί από τους Αρχιερείς και τους κληρικούς έχουν παρασυρθεί από τον παπισμό και κοιτάζουν προς τον λαό (δυσμάς). Το ωραιότερο ότι αυτοί που δεν γνωρίζουν την κανονική «τάξη» τελέσεως των ακολουθιών πολεμούν τις καινοτομίες του παπισμού. Και μη χειρότερα….

Ανώνυμος είπε...

Κοιτάζοντας τις φωτογραφίες παρακάτω είδα ότι και ο Γαλλίας Εμμανουήλ κάνει τον Μέγα Αγιασμό κατά την «τάξη» της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Τελικά στην Ελλάδα χάλασαν δεσποτάδες και παπάδες και ακολουθούν παπικές αντορθόδοξες συνήθειες.

Ανώνυμος είπε...

Στην Ελλάδα οι παπάδες και οι δεσποτάδες κρατούν τα Δόγματα της Ορθοδοξίας και την Ορθόδοξη Πίστη, έστω και αν κάνουν τυπικά λάθη.
Σε άλλα μέρη τηρούν τα τυπικά, αλλά την Δογματική Ακρίβεια ........

Ανώνυμος είπε...

Σε βίντεο που είδα με ομιλητή τον σεβαστό αγονιστή και υπέρμαχο των δογμάτων της Ορθοδόξου πίστεως π. Αναστάσιο Γκοτσόπουλο σε ομιλία του σε αίθουσα της Πάτρας κατηγόρησε τον Βαρθολομαίο αλλά και των Αθηνών Ιερώνυμο ότι δεν κράτησε την δογματική αλήθεια. Πως τώρα εσύ μιλάς ότι η Ελλάδα κρατά την δογματική αλήθεια; Δεν μπορεί να είναι και η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος. Ούτε να φταίει μόνο ο ένας και ο άλλος να είναι άσπιλος. Από τα μικρά ξεκινούν και φτάνουν στα μεγάλα. Συμφωνώ με το φίλο που μιλάει για τα τυπικά τα οποία τελικά είναι συμβολικά και έχουν ουσία. Όταν το πουλόβερ αρχίσει να ξηλώνετε τότε...

Ανώνυμος είπε...

Η Εκκλησία της Ελλάδος, 3 - 37, πήγε στην Πανορθόδοξη Σύνοδο με αποφάσεις πιστές προς την Δογματική Αλήθεια. Εκεί όμως συνάντησε τις απόψεις του Πατριάρχου και μερικών άλλων, στους οποίους δεν άρεσαν οι εισηγήσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, ίσως επειδή προσέβαλαν διαφορους Οργανισμούς, αγαπητούς σε αυτούς (Ρωμαιοκαθολικούς, Προτεστάντες, Μονοφυσίτες, Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, κλπ.).
Η Ελληνική Αντιπροσωπεία λοιπόν υπεχώρησε σε διαφορετική διατύπωση των απόψεων της, προκειμένου να υπάρξη ομοφωνία.
Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος εξήγησε ότι η υποχώρηση δεν είναι σημαντική, αλλά μερικοί την θεωρούν σημαντική.
Και δεν είναι μόνον ο π. Αναστάσιος, αλλά και Μητροπολίτες της Κύπρου, Μητροπολίτες της Σερβίας, ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου, κλπ. οι οποίοι διεφώνησαν και δεν υπέγραψαν.
Γι αυτά βέβαια δεν ακούστηκε κάποιο σχόλιο εκ μέρους του Πατριαρχείου, αν αυτοί έχουν δίκιο ή άδικο.
Πάντως ο Μέγας Αγιασμός στο Πατριαρχείο έγινε με στροφή προς την Ανατολή.

Ανώνυμος είπε...

Δεν είναι οργανισμοί είναι χριστιανικές εκκλησίες. Μόνο το ΠΣΕ είναι οργανισμός. Όσο γιαυτούς που διαφώνησαν αποτελούν ελάχιστη μειοψηφία.

Ανώνυμος είπε...

Έγραψε ο άνθρωπος κάτι σωστό ως προς την τελετουργική τάξη της Εκκλησίας και ο κάθε πικραμένος γράφει τους πόνους του και προπαγανδίζει τα απωθημένα του.
Και μη χειρότερα.

Ανώνυμος είπε...

Συνεχίζουν το μπουζούκι τους οι πολέμιοι της Μεγάλης Συνόδου.
Τελείωσε το σίριαλ φιλαράκια.
Τελείωσε.

Ανώνυμος είπε...

Ανώνυμος 8,10
Δεν είναι χριστιανικές εκκλησίες. Είναι "ιστορικώς ονομαζόμενες εκκλησίες".
Αυτή είναι η απόφαση της Συνόδου.
Ανώνυμος 9,11
Η Κριτική ξεκίνησε σαν μπουζούκι, αλλά όπως φαίνονται τα πράγματα θα καταλήξη ολόκληρη Συμφωνική Ορχήστρα.

Ανώνυμος είπε...

Δεν με ενδιαφέρουν οι ονομασίες που μπορεί να δίνουν οι ρασοφόροι. Ο λαός είναι η συνείδηση της Εκκλησίας. Ο λαός τις θεωρεί χριστιανικές εκκλησίες και αυτό είναι η ουσία.

Ανώνυμος είπε...

Ο λαός απεκλείσθη από την Πανορθόδοξη Σύνοδο.
Ισως οι διοργανωτές δεν τον θεωρούν "συνείδηση της Εκκλησίας".

Αναστάσιος είπε...

Προς: 8 Ιανουαρίου 2017 - 3:29 μ.μ.

Αν και δεν το επιθυμούσα παρεμβαίνω στην ανταλλαγή σχολίων για να θέσω απορία μου.

• Πότε ο λαός συμμετείχε σε Συνόδους;

1. Μετέχει ο λαός στην Σύνοδο της Ιεραρχίας της Εκκλησία της Ελλάδος, έστω και ως παρατηρητής;
2. Μετέχει ο λαός στις συνεδριάσεις της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος έστω και ως ακροατής;
3. Μετέχει ο λαός στα Μητροπολιτικά Συμβούλια έστω και ως ακροατής;
4. Μετέχει ο λαός στις συνεδριάσεις του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου της ενορίας του, έστω και ως ακροατής;
5. Μήπως μπορεί να τα δει μαγνητοσκοπημένα ή ως ακροατής δια των εκκλησιαστικών ραδιοσταθμών;
Δεν νομίζω.

Γνωρίζω όμως ότι τις συνεδριάσεις της Βουλής των Ελλήνων μπορείς να τις παρακολουθήσεις ως ακροατής από τα θεωρεία ή δια της τηλεοράσεως, καθώς και να διαβάσεις τα επίσημα πρακτικά. Το ίδιο ισχύει και για τις Επιτροπές της Βουλής των Ελλήνων που μπορείς να τις παρακολουθήσεις από το κανάλι της Βουλής ή να ζητήσεις τα επίσημα πρακτικά. Εκτός από την Επιτροπή Εξωτερικών και Άμυνας που υπάρχουν και κλειστές για τον λαό συνεδριάσεις.
Γνωρίζω ότι τα Δημοτικά Συμβούλια μπορείς να τα παρακολουθήσεις ως ακροατής.

Αφήστε λοιπόν οι μεν και οι δε τις αντεγκλήσεις.
Ο λαός ήταν και είναι στο περιθώριο.

Ανώνυμος είπε...

Αναστάσιε εξέφρασες την μόνη πικρή αλλά απολύτως ρεαλιστική Αλήθεια!
Όλα τα άλλα λόγια να αγαπιώμαστε....
Κ.Π.