Τετάρτη 17 Μαΐου 2017

ΤΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ - Β. Χαραλάμπους

ΤΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο π. ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΤΣΕΤΣΗΣ  ΓΙΑ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ, ΑΝΑΜΕΝΟΥΝ ΤΗΝ  ΑΝΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥΣ
Του Β. Χαραλάμπους

Ο Μ. Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης, σε παλαιότερο άρθρο του στο Βήμα στις 21 Απριλίου 2006, μεταξύ άλλων ανέφερε τα εξής απαράδεκτα για το θαύμα του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο του Χριστού : «Υπάρχει, αιώνες τώρα, διάχυτη η πεποίθηση στον ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για ‘’θαύματα’’ προκειμένου να πληρώσει  το πνευματικό του κενό, ότι κατά την τελετή αφής το Άγιον Φως κατέρχεται θαυματουργικά ‘’ουρανόθεν’’ για να ανάψει τη λαμπάδα του Πατριάρχου».  

Σε πρόσφατο κείμενό του που τιτλοφορείται «Σκιαγράφημα των ‘’ου κατ’ επίγνωσιν’’ νεοζηλωτών», και που δημοσιεύτηκε στο amen.gr, ο Μ. Πρωτοπρεσβύτερος του Οικουμενικού Θρόνου π. Γεώργιος Τσέτσης, μεταξύ άλλων αναφέρθηκε και στον τρόπο υποδοχής του Αγίου Φωτός με τα εξής λόγια : «Αυτός που υποδέχεται μεν με φανφάρες και τιμές Αρχηγού Κράτους το Άγιο Φως που μας έρχεται από τον Πανάγιο Τάφο…».
Το μεγάλο πρόβλημα όμως της αμφισβήτησης του θαύματος Αγίου Φωτός, από π. Γεώργιο Τσέτση, παραμένει.  Η ανασκευή των όσων απαράδεκτων δήλωσε  σε παλαιότερο άρθρο του στο Βήμα στις 21 Απριλίου 2006,  για το θαύμα του Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο, εξακολουθεί να εκκρεμεί. 
Ο π. Γεώργιος Τσέτσης απαξιωτικά ανέφερε ότι ο λαός ‘’ψάχνει για ‘’θαύματα’’ προκειμένου να πληρώσει  το ‘’πνευματικό του κενό’’.  Καμιά όμως ανασκευή δεν έγινε για τούτη την απαράδεκτη απαξίωσή του.  Απαξιωτικά μίλησε για τον  «ευσεβή μεν, αλλά θεολογικά και λειτουργικά απαίδευτο ορθόδοξο πιστό, που ψάχνει για ‘’θαύματα’’», αλλά δεν έγινε καμιά ανασκευή.  Είναι σωστό και πρέπον να ανασκευαστούν τα όσα απαράδεκτα ανέφερε για το θαύμα του  Αγίου Φωτός στον Πανάγιο Τάφο.


9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Να δεχθώ αξιότιμε κ. Χαραλάμπους ότι με θαυματουργικό τον τρόπο το Άγιον Φως κατέρχεται θαυματουργικά ‘’ουρανόθεν’’ για να ανάψει τη λαμπάδα του Πατριάρχου.
Χρόνια τώρα το ακούω να το λένε, το πιστεύω λοιπόν χωρίς να το ψάχνω.
Τι το φυσικότερο για να φανεί περισσότερο το ΜΕΓΑ τούτο ΘΑΥΜΑ το οποίο συμβαίνει μόνο στον ΟΡΘΟΔΟΞΟ Πατριάρχη και να καταισχυνθούνε οι αιρετικοί να επιτρέψει ο Ορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων σε κάποιον από τους αιρετικούς Πατριάρχες Ιεροσολύμων Αρμενίων Κοπτών ή και των Παπικών να μπουν αυτοί για να ανάψουν το Άγιο Φως, ώστε να μην μπορέσουν να ανάψουν το άγιο ΦΩΣ και να φανεί η αλήθεια του θαύματος αφού το ΑΓΙΟ ΦΩΣ θα ανάψει στον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη. Ω!!!! του θαύματος θα είναι η μεγαλυτέρα απόδειξης της ορθότητας του ΔΟΓΜΑΤΟΣ των ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ.
Παρακαλώ να γράψτε υπέρ αυτού και μετά θα ανασκευάσει και ο Μέγας Πρωτοπρεσβύτερος (οι τίτλοι μας μάραναν σαν εκείνων του Αλεξανδρείας που δεν έχει τελειωμό)
Με αγάπη Αναστάντος Χριστού
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Τόσα χρόνια δεν ερχόταν το άγιο φως στην Ελλάδα όπως δεν πάει και σε άλλες ορθόδοξες χώρες. Τώρα όλα τα έχουμε το άγιο φως από τα Ιεροσόλυμα μας μάρανε. Ο κάθε παπάς έχει την Χάρη να κάνει το μέγα Θαύμα της Θείας Κοινωνίας αυτό είναι το παν. Σε πολλά που γράφει ο π. Γεώργιος έχει δίκιο. Τι είναι και αυτό το καινούργιο με τιμές αρχηγού κράτους;;;;; και μη χειρότερα!!!!

Ανώνυμος είπε...

10.44
Χριστος.Αληθως Ανεστη!
Αγιον Φως: Αληθινη αποδειξις Ορθοδοξιας!
Καπου το διαβασα η μηπως ειναι αναληθες;
Να μη το πιστεψω;
Ειναι Φως της δοξης της φυσεως.Αγ Γρηγ.Παλαμας!!!
Το Ακτιστον Αγιον Φως Πνευμα εστι Θειον! Αγ.Συμεων Νεου Θεολογου!!!
Ακτιστον Φως!!!Αγιον Φως!!!
Ηρεμο,ομοιογενες,ακεραιο,Φ ω ς α γ α π η ς ,
Φως ε ι ρ η ν η ς,...
αθανασιας,...
Ενεργει στην καρδια κ στο νου,στο σωμα!
Αναπτει κανδηλια κ κερια
Φωτιζει αγιες εικονες.
Κανει θ α υ μ α τ α,
Αστραφτει η Δοξα Του Θεου!
Να μην Τον υπερασπιστω;
Το ειχαν δει οι Προφητες,οι Αποστολοι
Στη Μεταμορφωση Του Κυριου.
Φανηκε στο υπερωο την ημερα της
Πεντηκοστης κ εγινε η επιφοιτησις
Του Αγ.Πνευματος στη Θεοτοκο κ στους
Μαθητες κ στις μαθητριες Του.
Το ειδε ο Πρωτομαρτης Στεφανος,
Το ειδε κ ο Απ.Παυλος.
Το βλεπουμε κ εμεις σημερα!
Η θεα Του φερνει δακρυα στα ματια,
Κατανυξη,ενθουσιασμο σε πολλους.
Σε αλλους χαρα,αγαλλιαση,ευτυχια,...
Αναπαυση πνευματικη,ευφροσυνη,
Σκιρτημα για Τον Δημιουργο!
Επιδη τον ανεβαζει στον ουρανο,
Τον φωτιζει,
Του δινει ζηλο για τα πνευματικα.
Και οχι μονον.Γινεται κ αυτος φως
Ενωνεται με Τον Θεο!
Αυτη ονομαζεται θεοποιος Δωρεα
Απο τον αγ.Γρηγ.Παλαμα.
Ειναι θεια γνωση,οπως λεγει,θεια
Καθαρση,ειναι Δ ω ρ ο ν Α γ ι α σ μ ο υ,
Πως να το περιφρονησω;;;
Αμαρτηματων λυτηριον,
Νοσηματων αλεξητηριον.
Καθαριζει το πνευμα απο καθε κακο
Κ γηινο.
Τον κανει να αγαπα ο,τι α γ ι ο &
Ο υ ρ α ν ι ο.
Γινεται καταπαυσις παθων κ λογισμων.
Δινει χαρισματα,καθαρση ψυχης,ληθη
Των γηινων,αρπαγη νοος στα α ν ω ,..
Δινει Π ι σ τ η,ε λ π ι δ α ,

Ανώνυμος είπε...

Σε αλλον σ ω τ η ρ ι α ,
Σε αλλον α γ α π η Χ ρ ι σ τ ο υ ,απαλλαγη
Απο παθη.
Σε αλλον χαρισμα διακρισεως,
Σε αλλον ικανοτητα θειας γνωσεως.
Σε αλλον σοφια,
Διοραση,προοραση.
Οι ορθ.Ελληνες προστατευουντα ιερα προσκυνηματα
Των αγ.Τοπων,συνεχιζουν την παραδοση να τιμουν
Το Αγιον Φως.Με αυτοθυσια υπηρετουν τα αγια
Προσκυνηματα,εμεις να τα ξεχασουμε αυτα;
Το αναπτει για εμας,για ολους αυτους τους λογους.
Να το απορριψω;
Ειπε ''εγω ειμι το Φως του κοσμου'' ο Κυριος!!!
Το βλεπουμε κ με τους οφθαλμους της ψυχης!
''Ο ακολουθων εμοι ου μη περιπατηση εν τη σκοτια
Αλλ'εξει[θα εχει] το φως της ζωης " ....

Ανώνυμος είπε...

Που είναι τα απαράδεκτα; Ο άνθρωπος λέει δημόσια αυτό που πιστεύει. Το να ανασκευάσει θυμίζει τους γνωστούς δηλωσίες που χρειαζόντουσαν να συμβιβαστούν για να επιβιώσουν. Αυτός δεν έχει ανάγκη να γλύψει για να ζήση όπως εμείς που δεν τολμούμε να πούμε στον δεσπότη την σκέψη μας και μας σούρνει τα εξ αμάξης. Θα ήθελα να τα υπογράψω αλλά δεν τολμώ. Είμαι από τους κατά συνθήκη συμβιβασμένους.
Κληρικός

Ανώνυμος είπε...

Για σας είναι απαράδεκτα για μένα παραδεκτά.
Νικόλας Βαφειάδης
Σταυρούπολη Ξάνθης

Ανώνυμος είπε...

Όταν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Μάκης Μπαλαούρας το χαρακτήρισε ως ‘’οπισθοδρομικό έθιμο’’ και ‘’κατάλοιπο της παγανιστικής περιόδου’’, ο κ. Χάρης Κονιδάρης ο εκπρόσωπος Τύπου του Αρχιεπισκόπου, στο protothema.gr σχολίασε ως εξής την απαράδεκτη αυτή στάση για το Άγιο Φώς : «Δυστυχώς, κάποιοι, λίγο πριν από τις άγιες ημέρες του Πάσχα, επιχειρούν να αποκτήσουν υπόσταση και να κάνουν καριέρα, υβρίζοντας χυδαία την πίστη της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων».
Εσείς αν διαφωνείτε κ. Βαφειάδη με την Εκκλησία και συμφωνείτε με τον π. Γ. Τσέτση είναι δικό σας θέμα.

Β. Χαραλάμπους

Ανώνυμος είπε...

Όταν το έτος 1579 μ. Χ. κατάφεραν οι αντιχαλκηδόνιοι Αρμένιοι να πάρουν άδεια από τους Τούρκους, για να εισέλθουν στον Πανάγιο Τάφο για να πάρουν αυτοί το Άγιο Φως, ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων Σοφρώνιος και οι Ορθόδοξοι πιστοί, μαζεύτηκαν στην Αγία Αυλή του Ιερού Ναού της Αναστάσεως. Ο Πατριάρχης Ιεροσολύμων προσευχόταν μπροστά από τη μεγάλη εξωτερική αριστερή κολώνα του Ναού. Αίφνης η κολώνα εσχίσθη και εξήλθε από εκεί το Άγιο Φως. Ο εμίρης Τούνομ εκείνη τη στιγμή ήταν ψηλά στον απέναντι μιναρέ. Μόλις είδε το θαύμα του Αγίου Φωτός ο εμίρης Τούνομ, αρνήθηκε την βλάσφημη και αντίθεη πλάνη του Ισλάμ και ομολογώντας τον Κύριον ημών Ιησούν Χριστόν ως αληθινόν Θεόν, έπεσε από τον ‘’λογχίζοντα’’ των ουρανό μιναρέ και δεν έπαθε τίποτε. Η ομολογία του στον Χριστό τον οδήγησε στον διαπυρός θάνατο από τους Τούρκους. Όσοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί αμφισβητούν το Άγιο Φως, κατ’ ουσία προσπερνούν και αυτή την ιστορική μαρτυρία, που το Άγιο Φως εξήλθε από την εξωτερική κολώνα του Ναού της Αναστάσεως και κατ’ επέκταση αμφισβητούν και τον Άγιο Μάρτυρα Τούνομ. Αυτόν το Μάρτυρα εορτάζει η Εκκλησία μας στις 18 Απριλίου. Οι αφισβητούντες όμως δεν διερωτούνται γιατί από τότε εκδόθηκε σουλτανικό φιρμάνι, με το οποίο εδικαιούντο μόνο οι Έλληνες Ορθόδοξοι να εισέρχονται στον Πανάγιο Τάφο για την Τελετή της αφής του Αγίου Φωτός. Αυτή αποτελεί αδιάψευστη ιστορική μαρτυρία, την οποία και οι αντιχαλκηδόνιοι Αρμένιοι παραδέχονται. Οι αφισβητούντες δεν διερωτούνται γιατί το δικαίωμα των Ορθοδόξων Ελλήνων δεν αμφισβητήθηκε ούτε και όταν οι Σταυροφόροι καταδυνάστευσαν τους Αγίου Τόπους, όπως αναφέρει ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Παπαδόπουλος στο βιβλίο του ‘’Ιστορία της Εκκλησίας Ιεροσολύμων’’.
Β. Χαραλάμπους

Ανώνυμος είπε...

Μου κίνησε το ενδιαφέρον η σκληρή αυτή κριτική διάβασα λοιπόν το άρθρο του π. Γεωργίου. Θα έλεγα με το συμπάθιο ότι και εκείνου και αυτό το κείμενο λιγουλάκι τραβούν τα άκρα. Πάντα υπάρχει και η βασιλική οδός.