Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Προσκυνᾶμε ἄγαλμα; - π. Δανιήλ Ἀεράκη

Προσκυνᾶμε ἄγαλμα;

τοῦ ἱεροκήρυκος 
ἀρχιμ. Δανιήλ Ἀεράκη

Εἴδωλα ἐπιτρέπονται στὴν Ὀρθοδοξία;
Ἐπιτρέπεται, δηλαδή, νὰ ἔχουμε ἀγάλματα καί νὰ τὰ προσκυνᾶμε, ὅπως προσκυνᾶμε τὶς εἰκόνες, τοῦ Χριστοῦ μὲν λατρευτικά, τῶν δὲ ἁγίων τιμητικά;
 Οἱ Παπικοὶ ἔχουν ἀγάλματα στοὺς Ναούς τους. Καὶ σκέφτηκαν νὰ προσφέρουν καὶ σὲ μᾶς, ἀφοῦ βέβαια ἐμεῖς προσπέσαμε καὶ τοὺς παρακαλέσαμε!
 Κάποτε γιὰ ὕποπτες προσφορὲς ἴσχυε τὸ τοῦ Βιργιλίου: «Φοβοῦ τοὺς Δαναοὺς κἄν δῶρα φέροντας». Πολὺ περισσότερο γιὰ τοὺς Ὀρ­θοδόξους ἰσχύει τό: «Φοβοῦ τοὺς Παπικοὺς κἄν δῶρα φέροντας». Καὶ ἀκόμα περισσότερό το: «Φοβοῦ τοὺς Παπικοὺς κἄν λείψανα φέροντας», ὅταν μάλιστα τὰ λείψανα πού προσφέρουν ἔχουν ὡς περιτύλιγμα εἰδωλικά ἀγάλματα!

  Οἱ Παπικοὶ ἔχουν ἀπέραντες ἀποθῆκες, πού οἱ ἴδιοι δὲν τὶς χρησιμοποιοῦν πλέον, ἀλλ᾽ εἶναι πρόθυμοι νὰ τὶς ἀνοίξουν, ὅταν σάν... ζητιάνοι ὀρθόδοξοι μεγαλόσχημοι προστρέχουν καὶ ἐκλιπαροῦν! Οἱ ἀποθῆκες, μουσειακῆς περισσότερο μορφῆς, φιλοξενοῦν ἀπὸ χρυσάφια παλαιῶν Παπῶν, μέχρι λάρνακες καὶ ἀναρίθμητα (ἀνεξέλεγκτα;) λείψανα.
 Στὴν Ὀρθόδοξο Ἐκκλησία ὑπάρχουν λείψανα τῆς ἁγίας Ἑλένης. Τί χρειαζόμασταν λείψανά της ἀπό τὴ Βενετία, δηλαδή, ἀπό τούς Παπικούς; Καὶ ἐν πάσῃ περιπτώσει ἄς ποῦμε ὅτι δεχόμαστε καὶ ἕνα λείψανο ἀπό τὴ Δύσι. Μὰ στὴν περίπτωσι τῆς νέας μεταφορᾶς ἀπό τὴ Βενετία, μετα­φέραμε... ἄγαλμα καὶ τὸ παρουσιάσαμε στὸ λαὸ ὡς «σκήνωμα»!
   Βέβαια ὁ διαφημιστής τῆς ὅλης ὑποθέσεως (βοηθὸς ἐπίσκοπος) ἔσπευσε νὰ διορθώση τὰ τῆς διαφημιστικῆς ἀφίσσας, πού ἔκανε λόγο γιὰ σκήνωμα. Στὴ διόρθωσι μίλησε γιὰ λείψανα τῆς ἁγίας Ἑλένης.
 Ὅσοι σπεύδουν πρὸς προσκύνησι, ἀπό εὐλάβεια βεβαίως τὸ κάνουν. Δὲν γνωρίζουν τὸ τοῦ ἀποστόλου Παύλου: «Τίς συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων;» (Β' Κορ. στ' 16). Πάντως λείψανα δὲν διακρίνουν. Λένε οἱ ἁρμόδιοι, ὅτι σ’ αὐτὴν τὴν πολυτελέστατη λάρνακα, ἀσήκωτη ἀπό «εὐγενῆ» μέταλλα, ὑπάρχουν δύο-τρία μικρὰ τεμάχια λειψάνων τῆς ἁγίας. Τὸ σίγουρο εἶναι, ὅτι μέσα στὴν καλλιτεχνικὴ καὶ βαρύτιμη λάρνακα δὲν ὑπάρχει σκήνωμα, ὅπως π.χ. τὰ σκηνώματα (ὁλόσωμα) τῶν ἁγίων Διονυσίου, Γερασίμου, Σπυρίδωνος καὶ ἄλλων.
 Τότε αὐτὸ τὸ ὁμοίωμα, πού βρίσκεται ξαπλωμένο στὴν πολυ­τελέστατη λάρνακα, τί εἶναι; Ἕνα «εἴδωλο», δηλαδὴ μεταλλικὸ σῶμα (ἀπό χρυσάφι, ἀπό ἀσήμι, ἀπό χαλκό, «οὐκ οἶδα»!). Εἶναι ἕνα ξαπλωμένο ἄγαλμα, περιτυλιγμένο μὲ βασιλικὴ στολὴ καὶ βασιλικὸ στέμμα!
 Καὶ γεννᾶται τὸ ἐρώτημα: Ἀπό πότε σὲ Ὀρθόδοξο Ναὸ μαζὶ μὲ εἰκόνες ἔχουμε καὶ ἀγάλματα, ἔστω καὶ ἁγίων; Καὶ γιατί ἀποπροσ­ανατολίζουμε τὸ λαό; Ὁ λαὸς ἕνα χρειάζεται: Τὸ πρόσωπο τοῦ μοναδικοῦ Σωτῆρος Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ Ἐσταυρωμένου καὶ Ἀναστημένου Κυρίου, τὸν ὁποῖον ἀγάπησε καὶ διακόνησε ἡ ἁγία Ἑλένη.

10 σχόλια:

Οκονόμου Μιλτιάδης είπε...

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΜΙΑ ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ.....ΑΝΩΝΥΜΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Μια χαρά τα λέει αλλά πάει κόντρα στα συμφέροντα. Τα χρήματα σταύρωσαν τον Χριστό. Πήγε καλά το προηγούμενο προσκύνημα στον ίδιο ναό και γλυκάθηκε η αποστολική διακονία στο μέλι. Έχει να θρέψει πολλούς αργόμισθους. Ευκαιρία να γεμίσουν τα ιερά θησαυροφυλάκια με χρήματα των ορθοδόξων σε χορηγία της αγίας έδρας και της γαληνότατης Βενετίας. Αμ πως!!!!

Ανώνυμος είπε...

Οι φωνές που τεκμηριώνουν την ορθόδοξη άποψη δεν έχουν χώρο να την προβάλουν τα κατεστημένα των εκκλησιαστικών ειδησεογραφικών μονοπωλίων.
Ο π. Δ.Α. τολμάει ευθαρσώς να λέει την άποψή του με την οποία συμφωνώ.
Νίκος Γεωργόπουλος

Ανώνυμος είπε...

Ο πιστός κοσμάκης θέλει λείψανα, λάδια, εικόνες και τα παρόμοια. Οι δεσποτάδες πρέπει να ικανοποιούνε τις ορέξεις του λαού. Οι γυκαικούλες τρέχουν για να προσκυνήσουν και ανάβουν το σχετικό κεράκι. Δουλεύουν τα τουριστικά γραφεία των ενοριών και των διαφόρων που οργανώνουνε θρησκευτικό τουρισμό. Όλα καλά όλα ουραία. Ζήτω η Ορθοδοξία!!!!
Κάπου άκουσα ότι θα έλθει και το λείψανο του προφήτη Ηλία. Εκεί θα γίνει ο χαμός!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Ευτυχως που ολοι οσοι σχολιαζετε και ο συντακτης μας "διαφωτιζετε".... Άλλα λέω ακόμα και για τους λογουσ που αναφερετε να γινεται όλο αυτό, κακό είναι; Και τι εγινε; ζημιώνεται η πίστη μας; Παρεξηγείται ο Χριστός; Και η αποστολική διακονία επ αγαθώ εργάζεται, και εκει χρήματα χρειάζονται για το ποικίλο της έργο. ΑΔΕΛΦΟΊ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΛΟΥΣ ΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕ ΒΓΑΙΝΕΙ Η ΖΩΗ ΑΛΛΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΖΕΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΟΜΟΙΡΙΑ. Και ο π Δανιήλ πριν τα πει δημόσια καλό θα ήταν να τα γράψει κατ ιδίαν στον αρχιεπισκοπο η όπυ αυτός κρίνει και αν δεν τον ακούσουν ειπέ τη Εκκλησία. Μακάρι να το έχει κάνει. Βαλτε καλους λογισμούς αυτό ειν αι το πνευμα των Αγίων.

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ωραιο το σχόλιο του π.Δανιηλ Αρτάκη..

Ανώνυμος είπε...

Πολυ ωραιο το σχόλιο του π.Δανιηλ Αρτάκη..

Ανώνυμος είπε...

Δεν ξερω τι να πω! Το σεβασμο προς τους αγιους τον εχουμε ολοι οι πιστοι και πολυ συμφωνω με οσα ειπε ο π.Δανιηλ.Τελευταια αυτο το βλεπουμε και σε αλλους αγιους οπως τον αγ.Ιωαννη το Ρωσο και τον αγιο Νεκταριο οπου ειχε πει καποιος πιστος πως ανοιξε το ενα ματι του αγιου.
Γιατι ολα αυτα;Καποιος να μας πει.Οσον αφορα για τα λειψανα που παραχωρουν οι παπικοι,μερικοι ειμαστε της παλιας σχολης.Δηλαδη οταν μελετω τον γεροντα Κλεοπα Ηλιε και λεγει πως αυτους που ειναι εκτος δεν πρεπει να εχουμε καμμια εμπιστοσυνη ,το οποιο τεκμηριωνει μεσα απο τη Γραφη,εμεις τι να πουμε;
Ανθρωποι που βγαλαν τη Ζωη τους στην ασκηση και ειχαν τη Χαρη του αγιου Πνευματος.
Εχουμε μαθει να βλεπουμε πρωτα το σκοπο για τον οποιο γινεται μια ανθρωπινη πραξη ,ο οποιος δε φαινεται εκ πρωτης,μετεπειτα ξεβραζεται.Δηλαδη ,οταν ακουμε τον ποντηφικα να θεωρει πως ενας ειναι ο δρομος που πρεπει ολοι να ακολουθησουμεκαι αυτος ειναι ο δρομος του Παπα,απευθειας ο Ορθοδοξος καταλαβαινει πως ο δρομος της απορροφησης των παντων στο πρωτειο του,αποτελει πλεον την ουνιτοποιηση της Ορθοδοξου Πιστεως,,,,οπως λενε ,''σεβασμος στην ποικιλομορφη εντος της χαβρας ομοφρωνια ουνιτοποιησης των παντων και θα ειναι επιτυχια αυτο.Οποτε,νοιωθουμε πλεον πως ο,τι γινεται για την ενωση αυτου του τυπου ενωσεως,δεν μπορει να αποτελει σημαδι επιστροφης στην Ορθοδοξη Πιστη και Λατρεια,αλλα ακομα και η ουνια πλεον καποια στιγμη θα αποτελει παρελθον,μπρος στις απαιτησεις της Νεας Ταξης περι παγκοσμιοποιησης,της πανθρησκειας του Αντιχριστου.
Αραγε ερχομαστε στα λογια του γεροντα Κλεοπα,''τους οποιους δεν μπορουμε να εμπιστευτουμε'',μετα λυπης μας.

Χρεος μας ειναι να υπενθυμιζουμε αυτο που μαθαμε και που ειδαμε ,που ζησαμε,που Μελετησαμε και κατανοησαμε απολυτως καλα,την Πατερικη διδασκαλια.Αλλωστε ποιο θα ηταν το νοημα να μιλαμε ωρες για την Ορθοδοξια και ολους αυτους τους Μαρτυρες που υπεφεραν για Τον κυριο και δωσαν και τη ζωη τους ακομα .

Το ωραιοτερο πραγμα ειναι ο διαλογος στην Εκκλησια,οχι η τρομοκρατια.Οπου υπαρχει τρομοκραατια δεν υπαρχει Χριστος,αλλα ο Αντιχριστος.-

Ανώνυμος είπε...

'Eγραψε ο :
''... Ευτυχως που ολοι οσοι σχολιαζετε και ο συντακτης μας "διαφωτιζετε".... Άλλα λέω ακόμα και για τους λογουσ που αναφερετε να γινεται όλο αυτό, κακό είναι; Και τι εγινε; ζημιώνεται η πίστη μας; Παρεξηγείται ο Χριστός; Και η αποστολική διακονία επ αγαθώ εργάζεται, και εκει χρήματα χρειάζονται για το ποικίλο της έργο...''

Δηλαδή ο σκοπός αγιάζει τα μέσα ;;;
και ας εντελλόμεθα από τον Κύριον το :
'' λαλείτε αλήθειαν έκαστος προς τον πλησίον αυτού, αλήθειαν και κρίμα ειρηνικόν κρίνατε εν ταις πύλαις υμών, " ;;;

Οι καλοί λογισμοί δεν συμβαδίζουν με το ψέμμα αδελφέ μου ,ανώνυμε, 3- Ιουν 11.48 !!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Συγχαρητήρια στον π. Αεράκη. Καλά κάνει και μας ενημερώνει....
Τα σύκα, σύκα και τη σκάφη , σκάφη , όσο και άν ενοχλούνται κάποιοι...
με τους '' καλούς λογισμούς τους '' ανέχομενοι το ψέμμα και την απάτη...
Να τους θυμίσω και το στίχο του ψαλμωδού :

''τὰ εἴδωλα τῶν ἐθνῶν, ἀργύριον καὶ χρυσίον, ἔργα χειρῶν ἀνθρώπων· στόμα ἔχουσι, καὶ οὐ λαλήσουσιν, ὀφθαλμοὺς ἔχουσι, καὶ οὐκ ὄψονται, ὦτα ἔχουσι, καὶ οὐκ ἀκούσονται, ρῖνας ἔχουσι, καὶ οὐκ ὀσφρανθήσονται, χεῖρας ἔχουσι, καὶ οὐ ψηλαφήσουσι, πόδας ἔχουσι καὶ οὐ περιπατήσουσιν, οὐ φωνήσουσιν ἐν τῷ λάρυγγι αὐτῶν.
ὅμοιοι αὐτοῖς γένοιντο οἱ ποιοῦντες αὐτὰ καὶ πάντες οἱ πεποιθότες ἐπ᾿ αὐτοῖς. ''