Πέμπτη 12 Οκτωβρίου 2017

Περί αγάπης! - π. Βαρθολομαίος Ηγούμενος Εσφιγμένου

Το να αγαπάς έναν άνθρωπο σημαίνει ότι άνοιξες την καρδιά σου και έβαλες μέσα της τον άνθρωπο που αγαπάς.
Όταν τον δεις να υποφέρει ή να έχει ταραχθεί με κάτι ή να είναι θυμωμένος, σημαίνει ότι έχει αλλοιωθεί ο άνθρωπος που αγαπάς και θα πεις: «δεν είναι έτσι ο άνθρωπός μου, γιατί είναι αλλοιωμένος, ο άνθρωπός μου είναι έτσι όπως τον έχω στην καρδιά μου. Άρα πονάει και υποφέρει η αγάπη μου». Αυτό σημαίνει ότι θα σηκωθώ από την ανάπαυσή μου και θα προσπαθήσω να γιατρέψω τον πόνο που δημιουργήθηκε, δίνοντας το μοναδικό φάρμακο γι' αυτές τις περιπτώσεις: την αγάπη. Όταν ηρεμήσει από τον πόνο η αγάπη μου, τότε μπορώ να καθίσω πάλι και να απολαύσω την αγάπη!
Η έλλειψη αγάπης αδρανοποιεί τον άνθρωπο, γιατί η καρδιά του έχει σκληρυνθεί και δεν χωράει κανέναν μέσα της. Η σκληροκαρδία γεννά την αδιαφορία. Η αδιαφορία διώχνει την αγάπη.

Ο αδιάφορος άνθρωπος δεν μπορεί πλέον να αγαπήσει, γιατί δεν ξέρει να αγαπά, δεν έχει νιώσει την αγάπη. Η σκληροκαρδία του δεν τον αφήνει να βλαστήσει ο σπόρος της αγάπης, κυριαρχεί παντού η ξηρασία! Δεν θέλει να αγαπήσει!
Για να αγαπήσει κάποιος, πρέπει να έχει νιώσει την εμπειρία της αγάπης, ξεκινώντας από τον εαυτό του. Κανείς όμως δεν αγάπησε πραγματικά τον εαυτό του, ώστε να μπορέσει να αγαπήσει πραγματικά και τον πλησίον του.
«Να αγαπήσεις τον πλησίον σου σαν τον εαυτό σου» είχε πει ο Χριστός στον νεαρό νομικό, όταν τον ρώτησε τι να κάνει για να κερδίσει την αιώνια ζωή. Το κλειδί της σωτηρίας μας είναι η αγάπη, η οποία, περνώντας από μέσα μας σαν ηλεκτρισμός, μας διεγείρει αλλάζοντας ολοκληρωτικά την ζωή μας, ώστε η αγάπη προς τον πλησίον να είναι αυτονόητη.
Όπως δεν σκέφτεσαι να ανασάνεις, έτσι και στην αγάπη δεν υπάρχει σκέψη, απλά αγαπάς!
 

Αρχιμανδρίτης Βαρθολομαίος
Καθηγούμενος Ιεράς Μονής Εσφιγμένου

Δεν υπάρχουν σχόλια: