Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Ιερά Αρχιεπισκοπή Τιράνων ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ


ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΑΥΤΟΚΕΦΑΛΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
Ιερά Αρχιεπισκοπή Τιράνων

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΥΒΡΙΣΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ

Αποτελεί πρωτάκουστη θλιβερή πρωτοτυπία στα εκκλησιαστικά χρονικά ένα Γραφείο μιας Ιεράς Μητροπόλεως της Εκκλησίας της Ελλάδος να εκδίδει κείμενο, το οποίο καθυβρίζει Προκαθήμενο μιας άλλης Αυτοκεφάλου Εκκλησίας: συγκεκριμένα της Ορθοδόξου Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Αλβανίας, που μόλις πριν λίγα χρόνια ανασυγκροτήθηκε από τα ερείπια του σκληρού αθεϊστικού διωγμού. Πρόκειται για την «Ανακοίνωση του Γραφείου επί των αιρέσεων και των παραθρησκειών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς» (10 Δεκεμβρίου 2018), η οποία κυκλοφόρησε σε διάφορες ιστοσελίδες με τίτλο «Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος και ο παγκόσμιος οικουμενισμός» ή «Ποιους πραγματικά στόχους εξυπηρετεί ο θρησκευτικός πλουραλισμός;». Δυστυχώς με τα σύγχρονα μέσα της τεχνολογίας οι ανυπόστατες κατηγορίες διαχέονται ανεξέλεγκτα.
Αποφύγαμε να σχολιάσουμε δημόσια τον αλλόκοτο αυτό λίβελλο κατά την περίοδο των εορτών του Αγίου Δωδεκαημέρου. Ύστερα όμως από τη μετάφρασή του στην αλβανική γλώσσα είμαστε υποχρεωμένοι να δώσουμε μια γενική απάντηση στα κρίσιμα σημεία του.

Η Ανακοίνωση δηλώνει«Πρόκειται για εισήγηση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Τιράνων και πάσης Αλβανίας κ. Αναστασίου, σε κάποιο Συνέδριο, στην 12η Διαθρησκειακή Συνδιάσκεψη για τον θρησκευτικό πλουραλισμό και την ειρηνική συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή». Πρώτη παραπληροφόρηση: Η ομιλία που δημοσίευσε η «Καθημερινή» (4 Νοεμβρίου 2018) δεν είναι «Εισήγηση σε κάποιο Συνέδριο, στην 12η Διαθρησκειακή Συνδιάσκεψη.…», αλλά απόσπασμα της ευχαριστήριας αντιφωνήσεως του Αρχιεπισκόπου μας κατά την τελετή απονομής της ανώτατης διάκρισης του «Χρυσού Αριστοτέλη» από τη Σύγκλητο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στις 18.10.2018, η οποία έλαβε μεγάλη δημοσιότητα.
Όπως είναι φυσικό, ανάλογα με το ακροατήριο, τους αποδέκτες και τις συγκεκριμένες συνθήκες, προσδιορίζεται και το περιεχόμενο των ομιλιών. Δεν ήταν κάποιο θεολογικό ή διαθρησκειακό συνέδριο. Η ομιλία απευθυνόταν σε ένα πολύμορφο ακαδημαϊκό ακροατήριο. Στην εν λόγω πανηγυρική συνεδρίαση είχαν οριστεί ο Πρύτανης και τρεις διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί καθηγητές του Πανεπιστημίου, οι οποίοι προηγήθηκαν και διεξοδικά αναφέρθηκαν στη θεολογική σκέψη και συγγραφή, την ιεραποστολική δράση και την κοινωνική προσφορά του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου.
Δεύτερη διαστρέβλωση: αυτή τη φορά της επιστημονικής ορολογίας. Η Ανακοίνωση του «Γραφείου» αρχίζει με την ερώτηση: «Ποιους πραγματικά στόχους εξυπηρετεί ο θρησκευτικός πλουραλισμός;» Η πολυμορφία των θρησκειών, ο θρησκευτικός, δηλαδή, πλουραλισμός, αποτελεί απλή διαπίστωση ενός παγκοσμίου φαινομένου, γεγονότος αναμφισβήτητου, και όχι θρησκευτική κίνηση, που εξυπηρετεί κάποιο στόχο. Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος διετέλεσε επί εικοσαετία Καθηγητής της Ιστορίας των Θρησκευμάτων στη Θεολογική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ασχολήθηκε επιστημονικά με το θρησκευτικό φαινόμενο στην παγκόσμια ιστορία και γενικά με όλες τις θρησκείες. Είναι ευρέως γνωστό ότι στην εποχή μας επιβιώνουν 19 θρησκείες, οι οποίες υποδιαιρούνται σε 240 κλάδους. Στον αιώνα μας κατά προσέγγισιν οι Χριστιανοί υπολογίζονται 33% του παγκοσμίου πληθυσμού, το Ισλάμ 20%, ο Ινδουισμός 13%, ο Βουδισμός 6%, ο Ταοϊσμός και ο Λαϊκός Κομφουκιανισμός 4%., ο Ιουδαϊσμός 0,5% και τα άλλα θρησκεύματα σε μικρότερα ποσοστά. Οι Αγνωστικιστές και οι Άθεοι περίπου στο 5,9%. Άρα, το επαναλαμβάνουμε, οι λέξεις θρησκευτικός πλουραλισμός σε αυτό ακριβώς το γεγονός αναφέρονται, στην ποικιλία των θρησκευτικών πεποιθήσεων στον κόσμο και όχι σε κάποια σκοτεινή κίνηση που προωθεί την «πανθρησκεία».
Στην Αλβανία, όπως και σε πολλές άλλες χώρες του κόσμου, επικρατεί θρησκευτικός πλουραλισμός. Όλοι οι υπεύθυνοι πολίτες επιδιώκουμε την ειρηνική συνύπαρξη.
Η Ανακοίνωση έχει ως προοίμιο τις γνωστές απόψεις μερικών ακραίων κύκλων, οι οποίοι πιστεύουν πως προστατεύουν την Ορθοδοξία από «ένα παγκόσμιο κίνημα, γέννημα της Μασονίας και του Διεθνούς Σιωνισμού», που έχει σαν μοναδικό σκοπό τη δημιουργία μιας νέας τάξης πραγμάτων και που προωθεί την «παγκοσμιοποίηση». Αυτή είναι η έμμονη ιδέα των συντακτών, που την εκτοξεύουν ως κατηγορία εναντίον εκείνων που στοχοποιούν. Η παγκοσμιοποίηση όμως είναι ένα ιστορικό φαινόμενο, το οποίο οφείλεται και προωθείται κυρίως με τη ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη σε όλο τον κόσμο.   Βεβαίως, πολλά προϊόντα της (διαδίκτυο, κινητή τηλεφωνία κ.λ.π), ευχαρίστως τα χρησιμοποιούν και οι επικριτές της. Πράγματι η παγκοσμιοποίηση είναι μία τάση που μπορεί να εξελιχθεί σε παγκοσμιοποίηση συγχύσεως, αδικίας και διαφθοράς ή παγκοσμιοποίηση αλληλεγγύης με σεβασμό σε κάθε λαό και σε κάθε ανθρώπινο πρόσωπο. Δεν αρκεί να καταριέται κανείς τις τρικυμίες, τις θύελλες, το τσουνάμι. Οφείλει να αναζητεί κατάλληλους τρόπους για την αντιμετώπισή τους.
Ο όρος «οικουμένη» δεν έχει τη σημασία την οποία προσπαθούν οι συγκεκριμένοι επικριτές του Αρχιεπισκόπου να του αποδώσουν. Σημαίνει απλώς την κατοικουμένη γη και με αυτή τη σημασία χρησιμοποιείται στην Αγία Γραφή, την Πατερική Γραμματεία και τα λειτουργικά κείμενα. Κάθε θεία λειτουργία προσφέρεται «υπέρ της οικουμένης» («ἔτι προσφέρομεν τήν λειτουργίαν ταύτην ὑπέρ της οἰκουμένης…»). Κάθε Ορθόδοξος πριν από τη θεία κοινωνία λέγει τον ψαλμό: «Τοῦ Κυρίου ἡ γῆ καὶ τὸ πλήρωμα αὐτῆς, ἡ οἰκουμένη καὶ πάντες οἱ κατοικοῦντες ἐν αὐτῇ» (Ψαλμ. 23:1). Του Κυρίου είναι όλη η οικουμένη και όχι μόνον εκείνοι τους οποίους εγκρίνουν ορισμένοι κύκλοι υπερορθοδόξων. Ο δικός μας Αρχιεπίσκοπος δεν έχει καμιά σχέση με το προσβλητικό, παραπλανητικό, κατασκεύασμα «οικουμενιστής». Είναι «οικουμενικός», σύμφωνα με τη δισχιλιετή Ορθόδοξη παράδοση.
Η Ορθόδοξη μαρτυρία του ανά την οικουμένη άρχισε, όταν η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος τον απέστειλε το 1963, ακόμη Διάκονο, για να την εκπροσωπήσει στην Συνέλευση «Παγκόσμιου Ιεραποστολής και Ευαγγελισμού» του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών στο Μεξικό. Στη συνέχεια, με αποφάσεις πάντοτε της Εκκλησίας συμμετείχε σε διάφορες επιτροπές, συνέδρια, συνελεύσεις. Όχι βέβαια για να συμβάλει στη δημιουργία μιας παγκόσμιας θρησκείας (!) ή για να προδώσει την Ορθοδοξία, αλλά για να δώσει την Ορθόδοξη μαρτυρία σε κάθε ξένο θρησκευτικό περιβάλλον.
Βεβαίως το εν λόγω «Γραφείο» δεν επικρίνει μόνο τον δικό μας Αρχιεπίσκοπο, επιμένει ότι «πληθώρα Ορθοδόξων Πατριαρχών, Αρχιεπισκόπων, Επισκόπων, κληρικών, μοναχών και λαϊκών κινούνται προς αυτή την αρνητική κατεύθυνση και μαζί τους έχουν συστρατευθεί και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά και ο έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος με μία πληθώρα δημοσιεύσεων». Όλοι αυτοί είναι αποστάτες της ορθής πίστεως και επικίνδυνοι (!), ενώ οι επικριτές τους έχουν αναλάβει εργολαβικώς την προστασία της παγκόσμιας Ορθοδοξίας.
Τα περί «Νέας παγκόσμιας θρησκείας ή πανθρησκείας» και η ομοιογενοποίηση όλων των θρησκειών δεν έχουν καμία σχέση με τον Αρχιεπίσκοπο Αναστάσιο. Χιλιάδες φοιτητές του στο Πανεπιστήμιο Αθηνών καθώς και εκατομμύρια Ορθοδόξων όλων των ηπείρων, ακόμη και αναρίθμητοι συνομιλητές του ξένων θρησκευτικών πεποιθήσεων γνωρίζουν την ακλόνητη αφοσίωσή του στην Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ότι υπάρχουν «φωτεινές ακτίνες» στις διδασκαλίες άλλων θρησκευτικών παραδόσεων ουδείς σοβαρός, αντικειμενικός μελετητής της Ιστορίας των Θρησκευμάτων το αμφισβητεί. Άλλωστε το συμμαρτυρούν οι βιβλικές φράσεις: Ο Θεός «οὐκ ἀμάρτυρον ἑαυτὸν ἀφῆκεν» (Πραξ. 14:17)˙ «ἔθνη τὰ μὴ νόμον ἔχοντα φύσει τὰ τοῦ νόμου ποιῇ, οὗτοι νόμον μὴ ἔχοντες ἑαυτοῖς εἰσι νόμος»(Ρωμ. 2:14). Ο τρόπος επίσης με τον οποίο ο Απόστολος των Εθνών Παύλος μίλησε στους Αθηναίους δείχνει τον σεβασμό του για την αρχαιοελληνική θρησκευτικότητα. Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος ήδη ως Καθηγητής της Ιστορίας των Θρησκευμάτων είχε δημοσιεύσει τη μελέτη Θέσεις των Χριστιανών έναντι των άλλων θρησκειών-Ιστορικό διάγραμμα ( Πανεπιστημιακές παραδόσεις, Αθήνα, 1976) και έχει από τότε επισημάνει ότι οι απόψεις των Χριστιανών κυμαίνονται για το θέμα αυτό από τις πιο ακραίες αρνητικές (όπως αυτές που υποστηρίζει το «Γραφείο») έως τις απόλυτα θετικές. Η Ορθόδοξη πάντως παράδοση ακολουθεί τη νηφάλια θέση των Καππαδοκών Πατέρων.
Όσο για τις θεωρίες περί ειρήνης του «Γραφείου» περιοριζόμαστε να παραπέμψουμε στο άρθρο του Αρχιεπισκόπου «Ειρηνικές φωνές από τους πνεύμονες των θρησκειών» ( Συνύπαρξη Εκδ. Αρμός, Αθήνα 2015), όπου εξαίρεται η ιδιαιτερότητα της ἐν Χριστῷ ειρήνης. Στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι άνθρωποι στην εποχή μας, ποθούν την ειρήνη, την ειρηνική συνύπαρξη στο άμεσο περιβάλλον τους και σε όλον τον κόσμο. Σε αυτό όλοι οι υπεύθυνοι άνθρωποι (πολιτικοί, στρατιωτικοί, διανοούμενοι, δημοσιογράφοι, οικονομικοί παράγοντες και φυσικά οι θρησκευτικοί ηγέτες όλων των παραδόσεων, όχι μόνον οι Ορθόδοξοι) είναι δυνατόν και οφείλουν να συμβάλλουν.
Σε άλλο σημείο ο λίβελος συνεχίζει«Και αν ο Θεός ευαρεστείται σε τέτοιου είδους «γνήσια θρησκευτικότητα», γιατί ο Θεός έγινε άνθρωπος και ήρθε στον κόσμο και πέθανε επάνω στο σταυρό; Αν οι θρησκείες του κόσμου προσφέρουν σωτηρία, τί χρειάζεται η Εκκλησία του Χριστού;» Ουδέποτε ο Αρχιεπίσκοπος αμφισβήτησε την ἐν Χριστῷ σωτηρία. Τα γραφόμενα αποτελούν δοκησίσοφη ύβρη εναντίον ενός Ορθοδόξου Προκαθημένου, ο οποίος σε ολόκληρη τη ζωή του δεν παύει να διακηρύσσει ότι: «Οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ᾿ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον» (Ιω. 3:16). Στο πρόσφατο Χριστουγεννιάτικο Μήνυμά του, και σε όλα τα Μηνύματα των Χριστούγεννων και του Πάσχα των τελευταίων 27 ετών, καθώς και τα πολλαπλά δημοσιευμένα κείμενά του, επιβεβαιώνουν την προσήλωσή του στον Λυτρωτή Χριστό.
Για τα περί διαθρησκειακών διαλόγων αρμοδίως έχουν αποφασίσει οι Ι. Σύνοδοι των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. Στη σύγχρονη πολυθρησκευτική οικουμένη είμαστε υποχρεωμένοι να προσφέρουμε με κάθε τρόπο την Ορθόδοξη μαρτυρία στους συνανθρώπους μας, που ανεξαρτήτως των θρησκευτικών πεποιθήσεών τους, δεν παύουν να είναι δημιουργήματα του μόνου αληθινού Θεού. Οι συντάκτες του συγκεκριμένου κειμένου εκφράζουν μια υπεροπτική θρησκευτική στάση, που περιφρονεί κάθε άλλη θρησκευτική παράδοση. Αυτή η στάση τουλάχιστον ως προς την πολυθρησκευτική Αλβανία είναι επικίνδυνη για την ειρηνική συνύπαρξη˙ και θα αχρήστευε κάθε προσπάθεια Ορθοδόξου μαρτυρίας στη χώρα μας.
Η Ανακοίνωση αποσιωπά σκόπιμα από την ομιλία του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, βασικές προτάσεις για την ειρήνη που δημοσιεύθηκαν, στην «Καθημερινή», και εκφράζουν σαφώς την Ορθόδοξη συνείδησή και την προσωπική του σχέση με τον Χριστό, όπως ότι: α) «Η ειρήνη συνδέεται άμεσα με τη δικαιοσύνη. Ένας άδικος κόσμος δεν μπορεί να είναι ειρηνικός. Στον αιώνα μας η ειρήνη και η δικαιοσύνη έχουν προσλάβει ένα ακόμη όνομα, ανάπτυξη». β) «Στην μετά τον αθεϊστικό διωγμό πολυθρησκευτική Αλβανία έχουμε επιτύχει, με ενεργό συμμετοχή της Ορθοδόξου Εκκλησίας, ειρηνική συνύπαρξη των θρησκευτικών κοινοτήτων». γ) «Το αντίθετο της ειρήνης δεν είναι ο πόλεμος, αλλά ο εγωκεντρισμός, ο ατομικός, ο συλλογικός, ο εθνικός, ο φυλετικός». δ) «Το αντίδοτο στον εγωκεντρισμό …είναι η ενδυνάμωση της αγάπης μέσα στις καρδιές των ανθρώπων, μέσα στην κοινωνία…. Μόνο η εξουσία της αγάπης είναι εκείνη που μπορεί να νικήσει την αγάπη για εξουσία». ε) «Αστείρευτη πηγή αγάπης παραμένει η αλήθεια την οποία με τον πιο λιτό και συγκλονιστικό τρόπο διατύπωσε ο Ευαγγελιστής Ιωάννης: «Ὁ Θεὸς ἀγάπη ἐστί, καὶ ὁ μένων ἐν τῇ ἀγάπῃ ἐν τῷ Θεῷ μένει καὶ ὁ Θεὸς ἐν αὐτῷ». Και κατέληξε: στ) «Η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία αποτελεί διαχρονικά εργαστήριο αγάπης και αυτό παραμένει στους αιώνες το βαθύτερο έργο και χρέος της».
Το απαράδεκτο δημοσίευμα ξεπερνάει κάθε όριο άδικης προσβολής στις τελευταίες παραγράφους του«Περαίνοντας την αναφορά μας, εκφράζουμε τη λύπη μας, για τα λεχθέντα και γραφέντα από τον Μακαριώτατο, τον οποίο η Εκκλησία του Χριστού τίμησε και έθεσε να ποιμαίνει το λαό του Θεού στην πολύπαθη αυτή χώρα και να οδηγήσει τους εκτός της Εκκλησίας στην μόνη σωστική αγκαλιά της. Ας μην ελπίζουν ο ίδιος και οι όμοια φρονούντες (λίγο πιο πάνω τους προσδιόρισε: Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι και θεολόγοι) ότι μπορούν να εδραιώσουν ειρήνη και συναδέλφωση στη γη χωρίς τον Μέγα Ειρηνοποιό, την Ένσαρκη Ειρήνη, το Χριστό, διότι, μόνο Αυτός και κανένας άλλος είναι «ἡ εἰρήνη ἡμῶν, ὁ ποιήσας τὰ ἀμφότερα ἕν καὶ τὸ μεσότοιχον τοῦ φραγμοῦ λύσας,….» (Εφ.2,14-18)».
Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος δεν χρειάζεται προφανώς τέτοιας ποιότητος παραινέσεις. Βεβαίως δεν θεώρησε ποτέ τον εαυτό του αλάνθαστο. Από τα νεανικά του πάντως, χρόνια σε οποιαδήποτε θέση διακόνησε, ως λαϊκός ή κληρικός, προσπάθησε με τη ζωή, τον λόγο και το έργο του να καταθέτει τις Ορθόδοξες πεποιθήσεις, να εκφράζει την ολόψυχη αγάπη του στον Χριστό και την προσήλωσή του στο Ευαγγέλιο, σε όλα τα περιβάλλοντα. Στην Ελλάδα, σε διάφορους τομείς της χριστιανικής κινήσεως, ως Γενικός Διευθυντής της Αποστολικής Διακονίας και Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπως επίσης στην Ανατολική Αφρική, όπου διοργάνωσε την Ορθόδοξη Ιεραποστολή και σχεδόν τρεις δεκαετίες στην Αλβανία. Εδώ αξιώθηκε, παρά τις τεράστιες δυσκολίες, να ανασυγκροτήσει μια εντελώς διαλυμένη Ορθόδοξη Αυτοκέφαλη Εκκλησία. Οι ζηλωτές συντάκτες της Ανακοινώσεως είναι ευπρόσδεκτοι να επισκεφθούν και να συμπροσευχηθούν με τους Ορθοδόξους της Αλβανίας στους νέους καθεδρικούς ναούς των Τιράνων, Κορυτσάς, Αργυροκάστρου, Βερατίου, Φίερι και στους ναούς πολλών άλλων πόλεων και χωριών και να δουν από κοντά το ιεραποστολικό, εκπαιδευτικό, εκδοτικό, υγειονομικό, φιλανθρωπικό, κοινωνικό έργο, γενικότερα την άνθηση της Ορθοδοξίας στην Αλβανία.
Το υστερικό αυτό παραλήρημα καταλήγει«Αν θέλουν να επικρατήσει η πραγματική και μόνιμη ειρήνη στον κόσμο, ας εργαστούν με όλες τους τις δυνάμεις, να διαδοθεί και να επικρατήσει στον κόσμο το Ευαγγέλιο του Χριστού και ας μην αναλώνονται στους ατελέσφορους και επιζήμιους Διαθρησκειακούς Διαλόγους, γενόμενοι εκόντες άκοντες, όργανα των σκοτεινών δυνάμεων για την προώθηση της δαιμονικής πανθρησκείας». Άθλιες υβριστικές φράσεις όπως, «όργανα των σκοτεινών δυνάμεων για την προώθηση της δαιμονικής πανθρησκείας» φανερώνουν κυρίως εμπαθή θρησκευτικό φανατισμό.
Την καλύτερη όμως απάντηση στην άδικη συκοφαντική επίθεση δίνει η επιστολή–πρόσκληση του Σεβαμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ και του Αξιοτίμου Δημάρχου Πειραιώς κ. Ιωάννου Μώραλη (Δεκέμβριος 2017), οι οποίοι αναγγέλλουν στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Τιράνων Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας τα εξής: «Ἡ ναύλοχος πόλις τοῦ Πειραιῶς, ἔχουσα την ἰδιαιτάτην τιμήν να ἀποτελῇ την Ὑμετέραν γενέτειραν, ὁλοθύμως ἐπιθυμεῖ, τόσον ἡ Δημοτική Αὐτῆς Ἀρχή, ὅσον καί ἡ κατά Πειραιᾶ συνεκλεκτή, ὅπως τιμήσῃ τήν  Ὑμετέραν Θεοτίμητον και Γεραράν Μακαριότητα,  την κλεΐζουσα τήν  Ὀρθόδοξον Καθολικήν τοῦ Χριστοῦ Ἐκκλησίαν και χάριτι Θεοῦ ἀναγεννήσασα ἐκ τέφρας, τήν κατά Ἀλβανίαν Ἐκκλησιαστικήν ὀλκάδα Αὐτῆς.
Ἐν ταυτῷ, διά τῆς τιμῆς εἰς το Ὑμέτερον Σεπτόν Πρόσωπον τιμᾶται ὁ ἀληθής ἀνθρωπισμόςκαί ἡ πάντα νοῦν ὑπερέχουσα εἰρήνη τοῦ Θεοῦ και το ζείδωρον μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου εἰς τούς ἐγγύςκαί τούς μακράν, τόὁποῖον μετ’ ἀφάτου πιστότητος, ὑπομονῆς και ἐπιστήμης διακονεῖτε.
Ὅθεν θερμῶς παρακαλοῦμεν, γνωρίζοντες  Ὑμῖν ὅτι θα ἀπονείμωμεν εἰς Ὑμᾶς ἐκ μέρους μέν τῆς Ι. Μητροπόλεως την ἀνωτάτην τιμητικήν διάκρισιν Αὐτῆς, τόν χρυσοῦν Σταυρόν μετ’ ἀστέρος τοῦ πολιούχου ἡμῶν Ἁγίου Σπυρίδωvos, ἐκ μέρους δε τοῦ Δήμου Πειραιῶς την ἀνακήρυξιν ὡς ἐπιτίμου δημότου τῆς Ὑμετέρας Μακαριότητος μετά τῆς χρυσῆς κλειδός τῆς Ὑμετέρας γενετείρας, πόλεως τοῦ Πειραιῶς, ὅπως ἀποδεχθήτε την ἡμετέραν πρόσκλησιν και καθορίσητε την σχετικήν ἡμερομηνίαν τῆς Ὑμετέρας Θεοφιλοῦς ἐπισήμου ἐπισκέψεως.»
Περιττεύει κάθε άλλος επίλογος. Η τιμητική επιστολή των δύο κορυφαίων εκπροσώπων της Πειραϊκής κοινωνίας είναι επαρκής και σαφής.
16 Ιανουαρίου 2019
Εκ του Γραφείου της Αρχιεπισκοπής Τιράνων

58 σχόλια:

Αναστάσιος είπε...

Δεν αποτελεί «πρωτάκουστη θλιβερή πρωτοτυπία στα εκκλησιαστικά χρονικά ένα Γραφείο μιας Ιεράς Μητροπόλεως της Εκκλησίας της Ελλάδος να εκδίδει κείμενο, το οποίο καθυβρίζει Προκαθήμενο μιας άλλης Αυτοκεφάλου Εκκλησίας» το συγκεκριμένο γραφείο το έχει ως μόνη και εργολαβική εργασία το να «παραπληροφορεί» και να εκφράζει «απόψεις μερικών ακραίων κύκλων, οι οποίοι πιστεύουν πως προστατεύουν την Ορθοδοξία από «ένα παγκόσμιο κίνημα, γέννημα της Μασονίας και του Διεθνούς Σιωνισμού».»
Το Γραφείο αυτό έχει «αναλάβει εργολαβικώς την προστασία της παγκόσμιας Ορθοδοξίας.» μαζί με ελάχιστους συνοδοιπόρους κληρικούς και λαϊκούς, με δελτία τύπου, ημερίδες κλπ. «το εν λόγω «Γραφείο»…., επιμένει ότι «πληθώρα Ορθοδόξων Πατριαρχών, Αρχιεπισκόπων, Επισκόπων, κληρικών, μοναχών και λαϊκών κινούνται προς αυτή την αρνητική κατεύθυνση και μαζί τους έχουν συστρατευθεί και τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αλλά και ο έντυπος και ηλεκτρονικός τύπος με μία πληθώρα δημοσιεύσεων».
Χαίρω για την απάντησή. Έπρεπε να την λάβουν. Περισσότερο χαίρω διότι την «καλύτερη απάντηση στην άδικη συκοφαντική επίθεση δίνει η επιστολή–πρόσκληση του Σεβαμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ και του Αξιοτίμου Δημάρχου Πειραιώς κ. Ιωάννου Μώραλη (Δεκέμβριος 2017» με την οποία κλείνει και το Δελτίο Τύπου της Αρχιεπισκοπής Τιράνων.

Το θέμα είναι ποιος εκφράζει την Μητρόπολη Πειραιώς ο Μητροπολίτης ή το Γραφείον επί των αιρέσεων και των παραθρησκειών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς;
Αναστάσιος Κωστόπουλος


Ανώνυμος είπε...

Είναι μια δικαίωση κ. Κωστόπουλε για εσένα η απάντηση αυτή που οι ακραίοι κύκλοι σε κατηγορούν και σε συκοφαντούν για δημοσιεύματα τα οποία βάζεις.

Ανώνυμος είπε...

Στο ερώτημα που έθεσες ο Μητροπολίτης έχει την ευθύνη.
Αν δεν την είχε θα τον είχε παύση το υπεύθυνο.
Είναι τραγελαφικό το γραφείο της μητροπόλεως Πειραιώς επί των Αιρέσεων να κατηγορεί και ο μητροπολίτης να επαινεί.
Αυτό πάει γάντι στον τίτλο βιβλίου της Τατιάνας Γκορίτσεβα «Η τρέλλα να είσαι χριστιανός» θα πρόσθετα ορθόδοξος και εν Ελλάδι.
Φιλιά πολλά σε όλους τους αγίους αδελφούς αναγνώστες.

Ανώνυμος είπε...

Από πού και ως πού υβριστικό το δημοσίευμα του συγκεκριμένου γραφείου;
Δεν υπάρχουν φωτογραφίες του Αλβανίας που συμπροσεύχεται με αιρετικούς και αλλοθρήσκους;
Δεν ύμνησε στο παρελθόν τον αποθανόντα αιρετικό πάπα της Ρώμης;
Η αντίδραση της αρχιεπισκοπής Αλβανίας φανερώνει εκνευρισμό και δεν απαντά επί της ουσίας.

Ανώνυμος είπε...

Θα αρχίσουν εργασία συμπαράστασης τα μετρημένα στα χέρια φερέφωνα του γραφείου αυτού να παροτρύνουν τους οπαδούς να απαντήσουν υπέρ του γραφείου. Οι υπεύθυνοι έχουν βγάλει τις σχολές των σοβιετικών γνωρίζουν την τακτική υπεράσπισης. Τώρα θα τα ακούσει ο Αλβανίας από την παραπληροφόρηση των σούπερ ακραίων που παντού βλέπουν συνπροσευχές και προδοσίες.
S.O.S. Η επιστήμη του μέλλοντος είναι η ψυχιατρική αλλά σήμερα οι ψυχίατροι δεν επαρκούν πρέπει να γίνει εισαγωγή.

Ανώνυμος είπε...

Κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής. Η ποινικοποίηση του αντιρρητικού λόγου τόσο μεμονωμένων πιστών όσο και συλλογικοτήτων δεν συνάδει με το φιλελελεύθερο και δημοκρατικό πνεύμα της Ορθοδοξίας. Δεν νομίζω ότι είναι υβριστική η κριτική του συγκεκριμένου γραφείου.
Αντιθέτως, η γλώσσα που χρησιμοποιούν οι συντάκτες του ανακοινβθέντος της Αλβανικής Ορθοδόξου Εκκλησίας σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι δόκιμη.

Ανώνυμος είπε...

https://www.youtube.com/watch?v=9hR1AXatd8k
Ο Αλβανίας Αναστάσιος στην Ασσίζη.

Ανώνυμος είπε...

Άξια και δίκαιη η απάντηση του Αλβανίας στους φαντασιόπληκτους του Πειραιά.

Ανώνυμος είπε...

Δεν τους πείραξαν κάποιους οι συμπροσευχές του Αλβανίας, τους πείραξε η κριτική στον οικουμενισμό του!

Ανώνυμος είπε...

Οργιάζουν με απαντήσεις τα μπλοκ των ακραίων. Τα όσα γράφουν είναι για γέλια. Οι άνθρωποι αν είχαν διαβάσει θα καταλάβαιναν το πνεύμα της Ορθοδόξου Θεολογίας. Τώρα ο Αλβανία θα βάλει την γάτα του να κλαίει.

Ανώνυμος είπε...

Είσαι για κλάματα 5.48 και εσύ και το υβριστικό γραφείο.
Η αρχιεπισκοπή έδωσε απαντήσεις θεολογικές. Αν εσύ θες μπακαλίστικες τότε να ακούς το μπακάλικο του Πειραιά που έχει πολλά κουτσομπολιά.

Ανώνυμος είπε...

Ναι πήγε στη Ασίζη 6.29 που το είδες το κακό. Τι έκανε; Μια εκδήλωση με συμμετοχή πολλών θρησκευτικών ηγετών. Τόσες φορές τα ίδια και τα ίδια. Ο πόλεμος κατά του Αλβανίας είναι ενορχηστρωμένος από τους ταλιμπανιστές παρεκκλησιαστικούς γιατί ο Αναστάσιος μιλάει θεολογικά και αυτό σας πειράζει γιατί σας καταρρίπτει τα πολεμοφόδια της φαρέτρας σας.

Ανώνυμος είπε...

Ο Πειραιώς Σεραφείμ να πάρει θέση θετική ή αρνητική.
Η σιωπή δεν τον τιμά.

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή στους οικουμενιστές για τα γεγονότα της Ασσίζης!
Και πιότερο ντροπή και συλλυπητήρια σε αυτούς που τα δικαιολογούν!

Ανώνυμος είπε...

Ο Αναστάσιος Αλβανίας δεν μασάει γνωρίζει να μιλάει και να τοποθετεί κάθε κατεργάρη στον πάγκο του. Επιτέλους μια προσωπικότητα ως ο Αναστάσιος απαντά ως αρμόζει και με ευπρέπεια στον εισαγγελέα πρωτοπρεσβύτερο του Πειραιώς.

Ανώνυμος είπε...

Γράψτε ότι σας αρέσει η λάσπη σας δεν κολλάει στον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο.

Ανώνυμος είπε...

MΠΡΑΒΟ στο γραφείο του Πειραιά γιατί μας ενημέρωσε για τις απαράδεκτες απόψεις του αρχιεπισκόπου Αλβανίας.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος προκαθήμενος κατασκανδαλίζει με τον οικουμενισμό του.

Ανώνυμος είπε...

Διαφωνώ εντελώς με την ανακοίνωση της Αρχιεπισκοπής Αλβανίας.
Κάθε δίκαιο είναι με το μέρος του Γραφείου επί των αιρέσεων και των παραθρησκειών της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.

Συμφωνώ με τα σχόλια του ανώνυμου 5:48 μ.μ. και με του ανώνυμου 6:12 μ.μ.


Δανιήλ

Ανώνυμος είπε...

Οι λίγοι οικουμενιστές σχολιαστές βρήκαν την ευκαιρία να ξεσπαθώσουν επειδή δεν έχουν να πουν κάτι επι της ουσίας.

Δανιήλ

Ανώνυμος είπε...

Ντροπή στον αυτοεπαναλαμβανόμενο που βρίζει συνέχεια όσους διαφωνούν μαζί του.
Ανακάτεψε μάλιστα και την ψυχιατρική.
Δυστυχώς ο ιστολόγος δίνει βήμα σε ελάχιστους τέτοιους οικουμενιστολάγνους που γράφουν κατά τρόπο απαίσιο για όσους δεν συμφωνούν με τις στρεβλές τους απόψεις.
Και σε άλλες αναρτήσεις στο παρελθόν έχει αφήσει ασύδοτους αυτούς τους αμετροεπείς κυρίους να ασχημονούν!
Είναι μεγάλη η ευθύνη του!

Ανώνυμος είπε...

Πως είναι δυνατόν ο σούπερ Ορθόδοξος Πειραιώς Σεραφείμ Μετζελόπουλος που την Κυριακή της Ορθοδοξίας κάποιας χρονιά διάβασε (προσθέτοντας) ανάθεμα στον Πάπα τώρα να τιμάει αυτόν που προσευχήθηκε με τον Πάπα.
Πως είναι δυνατόν να δώσει ἐκ μέρους τῆς Ι. Μητροπόλεως την ‘’ἀνωτάτην τιμητικήν διάκρισιν Αὐτῆς, τον χρυσοῦν Σταυρόν μετ’ ἀστέρος τοῦ πολιούχου ἡμῶν Ἁγίου Σπυρίδωvos’’ Σταυρό τον οποίο την ημέρα του αναθέματος του Πάπα έδωσε στον πρώην (αποτειχισμένο τώρα) πρωτοπρεσβύτερο Θεόδωρο Ζήση.
Δεν μπορώ να το εξηγήσω τον κατηγορώ για οικουμενιστη και φιλοπαπικό και τον τιμάω.
Ναι νομίζω και εγώ ότι πρέπει ειδικοί επιστήμονες να απαντήσουν!!!
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Ο Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας καλά έκανε και έδωσε δια του γραφείου του την αποστομωτική αυτή απάντηση στους θρασύτατους ακραίους και αθεολόγιτους κληρικούς.

Ανώνυμος είπε...

Οι αθεόφοβοι του Πειραιά δεν ντράπηκαν να το μεταφράσουν και στα Αλβανικά το κείμενό τους. Μετά συ λένε ότι υπηρετούνε τον Θεό της Αγάπης. Το μετάφρασαν για να κάμουν κακό στην Εκκλησία. Ντροπή τους. Να τους αλλάξει ο Σεραφείμ. Να τους δώσει και απολυτήριο από την μητρόπολή του. Τον ντρόπιασαν.

Ανώνυμος είπε...

Καλείται ο μητροπολίτης Σεραφείμ να είναι περισσότερο προσεκτικός όταν έχει να κάμει με τους εκλεκτούς των ψευτοπροοδευτικών επισκόπους.
Δεν μπορεί από τη μία το γραφείο επί των αιρέσεων και παραθρησκειών της μητροπόλεώς του να κριτικάρει τις απαράδεκτες απόψεις του Αλβανίας και αυτός με το δήμαρχο Πειραιώς (πόση σχέση έχει με την Εκκλησία;) να πλέκουν το εγκώμιο του Αλβανίας!
Δυστυχώς επειδή ο Αλβανίας όντως έχει πρσφέρει κοινωνικό έργο και ο "αναπαυτικός" του λόγος εύκολα γίνεται απαοδεκτός και αρεστός από άσχετους προς την Ορθοδοξία κύκλους έχει μετατραπεί σε "ταμπού" και λίγοι ευθαρσείς του ασκούν κριτική. Οφείλει να διαλέξει Αλβανίας μεταξύ απερίτμητου λόγου και λόγου προσαρμοσμένου στα like της προβληματικής εποχής μας!

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Την συγχυση π.Νεοφυτε,με ολο τον σεβασμο,δεν την φερνει ο σεβ.Πειραιως,αλλ''ο Οικουμενισμος!

Ο Οικουμενισμος ,για τον οποιον εχει κανει ομιλιες το Γραφειο επι των Αιρεσεων πολλα χρονια και ο οποιος εχει καταγνωστει απο συγχρονους αγιους ,πρωτος εκ των οποιων,κατεγνωσε ως παναιρεση,ο της Σερβικης Ορθοδοξου Εκκλησιας γερων μακαριστος Ιουστινος Ποποβιτς. Οτι ο Οικουμενισμος ειναι ''κοινον ευαγγελικον ονομα των ψευδεκκλησιων,που δεν ειναι τιποτε αλλο παρα η μια αιρεσις διπλα στην αλλη,ειναι η παναιρεσις''[Ορθοδοξη Εκκλησια κ Οικουμενισμος σελ 224,Ιουστινος Ποποβιτς].

Ο Οικουμενισμος,εχει διαβρωσει τους παντες,εχει εισχωρησει στα βιβλια των Θρησκευτικων του Δημοτικου και του Γυμνασιου,εχει συμφωνηθει η αμοιβαια αναγνωριση εκκλησιαστικοτητας,η υπογραφη κοινων αντορθοδοξων κειμενων,προβαλλει την νεα εκκλησιολογια,συμφωνα με την οποια καμμια εκκλησια δεν διεκδικει τον χαρακτηρα της Καθολικης Εκκλησιας κ ολες μαζι αποτελουν την εκκλησια,,,,εξισωνει την αληθεια με την πλανη προσβαλλοντας το δογμα της Μιας,Καθολικης κ Αποστολικης Εκκλησιας,,,,,,,,,α ν α ι ρ ε ι το δογμα της μοναδικης εν τω κοσμω σωτηριωδους Αποκαλυψεως μεσα στην Μια,Αγια,Καθολικη κ Αποστολικη Εκκλησια κ περιμενουμε ,θεωρωνταςολα αυτα κ αλλα πολλα αντορθοδοξα να συνεργαστουν ολο αυτο το ανακατεμα ανθρωπων με διαφορετικο φρονημα κ διαφορετικη εθνοτητα κ να υπαρξει κ κοινωνια εν τοις μυστηριοις;;;
Περιμενουμε αδελφοι ,αποδεχωμενοι την ελλειμματικοτητα μας συνδιαλεγομενοι επιπονως ινα ειμεθα τα καλα τεκνα των σκοτεινων δυναμεων κ οχι Του Κ.Η.Ι.Χ,,,,,ΙΝΑ ΑΝΑΚΑΛΥΨΩΜΕΝ τι;;;;Μια ακτινα Αληθειας,αφου ελλειμματικοι ειμεθα,το παραδεχομαστε.Ω, της ταπεινωσεως!
Ελεγα μηπως δεν εχει η Ορθοδοξη Εκκλησια την πληροτητα της Αληθειας αλλα επρεπε ,να διαλεγομαστε ινα δειξουμε το στιγμα μας,τιποτε δηλαδη,δεκαετιες επι δεκαετιων και φυσικα,
Πως να μετανοησουν και να γινουν δεκτοι οι αλλοτροφρωνες στην ορθοδοξη Εκκλησια,οπως οριζουν οι Ι.Κανονες,αφου ελλειμματικοι γινηκαμε κι εμεις...

Και μεσα σε αυτη την συγχυση της πανθρησκειας,μη μου πειτε πως η εν λογω Παναιρεσις,δεν εχει δεσει με
Α λ υ σ ι δ ε ς ,με δεσμα,,,,,ολες τις τοπικες Ορεθοδοξες Εκκλησιες;;;;;

Ο σταυροςεχουμε μαθει,σημαινει πολλα.Πρεπει να γινουν ομιλιες περι του σταυρου ....
Σταυρωνω δε σημαινει μονον ''καθηλωνω πανω στο σταυρο''....

''Σταυρος εστι του ισταναι απαρασαλευτα..''......φυσικα στην ορθη πιστη ε!
Συνεπως οι εννοιες ειναι πολλες..
Δεν προσκυνουμε εναν οποιονδηποτε σταυρο αλλωστε,,,,,αλλα τουτον τον σταυρο της θ υ σ ι α ς Του Χριστου μας με δεος,,,,με π ι σ τ η ,,,,, και φοβο!
Πανω στο σταυρο ο ληστης εθεολογησε.

Αλλα εμεις τι λεμε,πως οι συνθηκες ειναι αυτες που συναντησαμε μπροστα μας και που καθοριζουν εναν αλλο θεο ακαθοριστο που να ικανοποιει ολες τις θρησκειες,,,,επομενο ειναι να αναζητησουμε και μια νεα Γραφη που να γινει τελικα αποδεχτη απο ολες τις θρησκειες.
Αντι λοιπον να κοιταμε το δασος που καιγεται,εχουν ανεβει στα βουνα τα προβατα κ αλλο τρεχει προς τα δω και αλλο προς τα εκει,,,,εμεις κοιταμε το δεντρο...
Η Μακεδονια ειναι Ελληνικη,πρωτιστως τα της Πιστεως!

Ανώνυμος είπε...

Tραγική η "απάντηση" της αρχιεπισκοπής Αλβανίας. Δεν διασκεδάζει τις αρνητικές εντυπώσεις που δημιουργεί η κριτική των Πειραιωτών.

Ανώνυμος είπε...

Πολύ "ευαίσθητος" μας προέκυψε ο κ.Κωστόπουλος!
"Πειράχθηκε" από την κριτική του γραφείου της μητροπόλεως Πειραιώς!
Όπως πειράχθηκε και από το υπερ-δικαιολογημένο "κράξιμο" σε βάρος του π.Βασιλείου Θερμού στο παρελθόν!
Και έδωσε αφειδώλευτα το δημοσιογραφικό του βήμα σε κάποιους υβριστές των διαφωνούντων σχολιαστές οι οποίοι μάλλον έγραφαν με το πόδι και όχι με το χέρι!
Δεν κινητοποιήθηκαν τα υποτιθέμενα φιλοορθόδοξα αντανακλαστικά του κ.Κωστόπουλου όταν ο Αλβανίας κατασκανδάλιζε με τις συμπροσευχές του, ούτε όταν ο παπα-Θερμός φρόντιζε να "διορθώσει" τον απόστολο Παύλο στο θέμα της ομοφυλοφιλίας... Τώρα "αφυπνίσθηκε" ο κ.Κωστόπουλος! Τώρα που θίχτηκαν οι οικουμενιστές!

Γιάννης είπε...

Σωστά τα γράφει ο Δανιήλ.
Μου αρέσει και το σχόλιο του 11:54 μ.μ.

Αρκετά με τους οικουμενιστές που νόμισαν ότι είναι στο απυρόβλητο.

Ανώνυμος είπε...

Όπως και να το κάνουμε η κριτική του Γραφείου της Μητρόπολης Πειραιώς είναι εντελώς δικαιολογημένη.

Παμβώ

Ανώνυμος είπε...

Με αυτή τη θλιβερή οικουμενιστική μειοψηφία προτιμά να συντάσσεται ο ιστολόγος.

Ανώνυμος είπε...

Οι οικουμενιστές να μην πειράζονται όταν λέγονται αλήθειες και όταν τους λένε αυτό που είναι.
Αν δεν τους αρέσει ο οικουμενισμός, ας μετανοήσουν και γίνουν ορθόδοξοι. Να η καλύτερη λύση.

Ανώνυμος είπε...

Κτυπήστε τον Αλβανίας όσο σας αρέσει. Είσθε μια ελάχιστη μειοψηφία που κάνει τον θόρυβο του αδειανού ντενεκέ. Κατάφερε να αναστήσει μια ρημαγμένη Εκκλησία. Την αμοιβή του θα την πάρει από τον Θεό και όχι από εσάς.
Οι κριτές του να μας πουν τι έχουν κάνει εκτός από το να γράφουν από την καρέκλα του ναού που τους πληρώνει το υπουργείο για ποιμαντική και όχι για κριτική.

Ανώνυμος είπε...

Οικουμενιστή 1:56 π.μ. αν βλέπεις την αλήθεια σαν χτύπημα, τότε να κοιτάξεις να μετανοήσεις.
Πάνω από την προσωπολατρεία σου στον Αλβανίας Αναστάσιο υπάρχει η Πίστη.

Ορθόδοξος Αναγνώστης

Ανώνυμος είπε...

Την Ορθοδοξία την διδάσκει στην πράξη ο Αλβανίας. Οι δικοί μας Μητροπολίτες υπό την προστασία του κράτους μιλάνε χωρίς πράξη. Ο Αλβανίας στο Δελτίο Τύπου τα λέει όλα. Δυστυχώς οι κουφοί δεν λένε να ανοίξουν τα μάτια τους και να διαβάσουν την αλήθεια όπως την αποτυπώνει στο κείμενο αυτό ο αγωνιστής του Ορθοδόξου Δόγματος και πνεύματος Αναστάσιος Γιαννούλατος.

Ανώνυμος είπε...

Ο κ. Τάσος είναι πολύ καλός άνθρωπος όπως συνέχεια το αποδεικνύει και βάζει ακόμα και τα τσουχτερά επικριτικά σχόλια προς τον ίδιο. Έχει πολλές ελπίδες μετανοίας και σωτηρίας. Νομίζω πώς στο τέλος θα καταλάβει ότι ο οικουμενισμός είναι αίρεση που δεν δικαιολογείται να την διαδίδουν οι πατριαρχάδες μας και λοιποί ανώτατοι κληρικοί.

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο Αναστάσιε για την τολμηρή απάντησή σου. Η μητρόπολη Πειραιώς είναι γνωστή για τις ακραίες και διχαστικές της τοποθετήσεις! Η πλειοψηφία των θέσεών της είναι ένας συνεχής διαχωρισμός μεταξύ οικουμενιστών και γνωησίων χριστιανών, μεταξύ πιστών και απίστων, μεταξύ θεοσεβούμενων και ασεβών! Νομίζουν ότι τους παραδόθηκε κατ αποκλειστικότητα το ορθοδοξόμετρο και μπορούν να κρίνουν όλους τους ανθρώπους απο τώρα, ουτε καν μετά το βιολογικό τους τέλος! Υποκαθιστούν τη Θεία βούληση και τη Θεία κρίση εν αγνοία τους.....
Απλά ΝΤΡΟΠΗ τους!

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Οπως εγω γνωριζω 8.58. ,,,,,,,''''''''ο Χριστιανισμος,δεν χαρακτηριζεται απο τα προσωπα,αλλα απο την Ορθη Πιστη!
Συστρατευμενοι οι παντες στην παγκοσμιοποιηση,απεχουν ετη φωτος απο την Ορθοδοξη πιστη κ Ζωη.
ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΙΣ Κ ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ!
Η αιρεσις της εποχης μας ειναι η παναιρεσις του οικουμενισμου!

Εαν λοιπον εις τα γραμμενα Εκεινου δεν πιστευετε,μεσω των Αγιων Αποστολων και των αγιων Πατερων των αγιων Οικουμενικων Συνοδων ,τοτε ποιον πιστευετε;;;

Ανώνυμος είπε...

Ξανά βυσσοδομούν οι κατήγοροι του Αναστασίου! Ίδιοι με τους προπάτορές τους Φαρισαίους, με τη σιγουριά ότι θα σωθούν "ότι τέκνα Αβραάμ εισίν".
Με την τρελή προτίμησή του για το Σάββατο έναντι του ανθρώπου.
Με τη βεβαιότητα της περιτομής τους έναντι των απερίτμητων.
Με την ανανδρία της ανωνυμίας τους.
Με την υστερία της, τάχα μου, υπεράσπισης της Αλήθειας.
"Θρηνώ και οδύρομαι όταν εννοήσω τον (ψυχικόν τους) θάνατον"
w

Ανώνυμος είπε...

Προς w: δεν ανοίγεις καλύτερα κανένα λεξικό στο λήμμα "βυσσοδομώ", προτού πιάσεις το πληκτρολόγιο; "Βυσσοδομώ", σημαίνει κυρίως "δολοπλοκώ", και "μηχανορραφώ".
Δηλαδή αυτοί που ασκούν κριτική κατά του αρχιεπισκόπου Αλβανίας δολοπλοκούν και μηχανορραφούν;

Ανώνυμος είπε...

Ο w. προφανώς βλέπει φαντάσματα που τον εξυπηρετούν να περάσει τον οικουμενισμό του.
Η αλήθεια είναι ότι Κανείς σχολιαστής δεν βυσσοδομεί κατά του Αναστασίου.
Συμβουλές του δίνουν αυτοί που τον αγαπούν και θέλουν και ξέρουν τη σωτηρία του.
Κακό του κάνουν οι οικουμενιστές με την υστερία και την θανατηφόρο αίρεση του οικουμενισμού.

Αναστάσιος είπε...

Διαβάστε και το σχόλιο του κ. Αθανάσιου Κοτταδάκη
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ» ΙΕΡΟΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
http://anastasiosk.blogspot.com/2019/01/blog-post_523.html

Ανώνυμος είπε...

Πονηρό και δόλιο το σχόλιο του γνωστού οικουμενιστή ανώνυμου w.
Μας έχει συνηθίσει με τέτοια σχόλια γεμάτα χολή και πονηριά και οικουμενισμό.

ΡΩΜΗΟΣ

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς οι Ιεράρχες της Ελλαδικής Εκκλησίας, συγκεκριμένα ο Άγιος Πειραιώς δεν γνωρίζει το τεράστιο έργο του Μεγάλου Ιεραποστόλου και Μυσταγωγού Αρχιεπισκόπου Τιράνων,Δυραχίου και πάσης Αλβανίας Αναστασίου. Ένας Ιεράρχης εφάμιλος των Τριών Μεγάλων Θεολόγων Πατέρων του 4ου μ.Χ αιώνα. Το Αγαπάτε Αλλήλους το έκανε πράξη,ορθόδοξοι και μουσουλμάνοι τον έχουν Πατέρα τους. Είναι ο Ιεράρχης που Ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας πραγματικά.

Ανώνυμος είπε...

Έχει 100% δίκιο ο κ. Κοτταδάκης στο σχόλιο-παρέμβαση που έκανε. ‘’Όσο για τα Πειραϊκά … «ορθόδοξα» ιεροεξεταστικά: «Ἡ μὲν φωνὴ, φωνὴ Ιακωβ, αἱ δὲ χεῖρες, χεῖρες Ησαύ»-Γεν.27,22.’’
Οι αθεόφοβοι μετάφρασαν το ανεδαφικό κείμενό τους στα Αλβανικά. Για τον σκανδαλισμό των ψυχών από τα παρατραβηγμένα και εξωπραγματικά του Γραφείου ποιος θα δώσει λόγο; Η ποιμαντική ανευθυνότητα των Πειραιωτών στο κατακόρυφο.
Ντροπή προσβάλουν το Λιμάνι με τα όσα γράφουν και όχι τον Αναστάσιο.

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Απο τα κειμενα που κατα διαστηματα ανεβαζουν,αυτο καταλαβατε 12.45 ,οτι δηλαδη ειναι ακραιο το ιστιολογιο με αυτα που γραφει; Ποσο πιο συγχρονο θα θελατε να ειναι οντας ορθοδοξοτατο,θα ηθελα να γνωριζα;;;
Θυμηθηκα τον Πα πα,ο οποιος το 2013,επλυνε τους ποδας ενος αλλοδαπου προς αναμνησιν του ιερου νηπτηρος.Για καποιους που ειναι εκτος εκκλησιας,δεν ηταν τιποτε αυτο,καλο ηταν .Καποιοι μαλιστα θα χαροποιηθηκαν ,ηταν μια εκφραση αγαπης.Οι Ορθοδοξοι ομως καταλαβαμε*
Εδειξε το πανθρησκειακο του φρονημα.Ηταν ολοφανερο!

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

Να συμπληρωσω,δεν ειναι θεμα αγαπης,αγαπουμε τους παντες....ειναι θεμα φρονηματος ομως!

Ανώνυμος είπε...

Το σπουδαίο σχόλιο του κ. Αθανάσιου Κοτταδάκη μιλάει και απαντάει εύστοχα. Να τον ευλογεί ο Θεός να γράφει μα να δίνει μαρτυρία Ευαγγελική στην συγχυσμένη εποχή μας.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Αθεόφοβος είσαι εσύ ανώνυμε 12:45 π.μ. και όχι οι ευλαβάστατοι που αποτελούν το Αντιαιρετικό Γραφείο της Ι.Μητρόπολης Πειραιώς, όπως αθεόφοβος είναι και ο αμέσως προηγούμενος ανώνυμος 12:02 π.μ. [αν δεν είσαι ο ίδιος], που έφθασε στο αθεόφοβο τόλημα να εξισώσει τον Αλβανίας Αναστάσιο με τους Αγίους Τρείς Ιεράρχες που δεν ήταν οικουμενιστές αλλά υπέρμαχοι της Ορθοδοξίας! Χάλια μαύρα...

Αντιαιρετικός

Ανώνυμος είπε...

Ευλαβέστατοι ήθελε να πει ο Αντιαιρετικός.

Ο π. Νεόφυτος ( 5:35 μ.μ. )ξέρει ότι ο οικουμενισμός είναι παναίρεση ή δεν το ξέρει;

Ανώνυμος είπε...

Ο Αντιαιρετικός έκανε και άλλο λάθος βιασύνης.
Τόλμημα. (όχι τόλημα)
"που έφθασε στο αθεόφοβο τόλΜημα να εξισώσει τον Αλβανίας... "

Ανώνυμος είπε...

Αξίζει να δείτε την εκπομπή της ΕΡΤ:
Μονόγραμμα: «Αναστάσιος», Αρχιεπίσκοπος Τιράνων, Δυρραχίου και πάσης Αλβανίας
Σχετικό link: bit.ly/2FIVjI2
Όταν την δει ο κάθε καλοπροαίρετος θα σταματήσει την ανόητη κριτική και θα γράφει τα όσα έγραψε ο κ. Κοτταδάκης.
https://anastasiosk.blogspot.com/2019/01/blog-post_523.html

Ανώνυμος είπε...

Ποιος από τους λαλίστατους υπερασπιστές του εν πολλές αμαρτίες Γραφείου και του προϊσταμένου αυτού μπορεί να μου δώσει απάντηση στο απλό ερώτημα.
Το Γραφείο καταδικάζει τον Αναστάσιο αλλά ο προϊστάμενος του Γραφείου Μητροπολίτης Πειραιώς θα τον παρασημοφορήσει με την «ἀνωτάτην τιμητικήν διάκρισιν» αυτά είναι παράλογα και έξω ανθρωπίνων φρενών.
Περιμένω απάντηση διότι από το τράβηγμα των μαλλιών μου θα καταντήσω καραφλός.

Ανώνυμος είπε...

Θα σου δώσω την απάντηση που θέλεις οικουμενιστή 4:31 μ.μ.:

Μόνος σου μπλέκεις τα πράγματα.
Όποιος υποστηρίζει το Γραφείο της Μητροπόλης Πειραιώς δεν υποστηρίζει αυτόματα και υποχρεωτικά την πράξη του μητροπολίτη Πειραιώς να παρασημοφορήσει με την «ἀνωτάτην τιμητικήν διάκρισιν» τον Αναστάσιο Γιαννουλάτο.

Άλλο το ένα. ΆΛΛΟ το άλλο.

Ποτάμιος

Ανώνυμος είπε...

Ο Αναστάσιος Γιαννουλάτος είναι το αγαπημένο παιδί των συστημικών ΜΜΕ προφανώς λόγω του οικουμενιστικού και κοσμοπολίτικου προφίλ του.
Γι αυτό και τον προβάλλουν τόσο πολύ.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα έφθασε στο σημείο να τον προτείνη και για πρόεδρο της Δημοκρατίας! (βλέπε https://www.iefimerida.gr/news/189840/o-syriza-proteine-kai-ston-arhiepiskopo-alvanias-anastasio-na-einai-proedros-dimokratias).
Βεβαίως εκείνος απάντησε κατάλληλα στους θλιβερούς και αδίστακτους Συριζαίους.
Θα πρέπει σίγουρα να προβληματισθούμε πάνω στο γεγονός ότι ένα τόσο ανθελληνικό, άθεο και εκκλησιομάχο κόμμα προέβη σε αυτήν την κίνηση επιλέγοντας το συγκεκριμένο εκκλησιαστικό αξιωματούχο. Πιστεύω ότι σίγουρα προβλημάτισε και τον ίδιο.
Σίγουρα έχει κάνει αξιομνημόνευτο και άξιο επαίνου κοινωνικό έργο αλλά δυστυχώς κατασκανδαλίζει με τις συμπροσευχές του (βλέπε Ασσίζη και αλλαχού), με τα γεγονότα της Ραβέννας, με τις συγγραφές του και με το ρόλο του στο ΠΣΕ. Τράβηξε πολλά από τη σεραφειμική λαίλαπα, πρόσφερε στην Ιεραποστολή αλλά "τον χαλά" πάρα πολύ ο οικουμενισμός τους, που φυσικά δεν είναι παρωνυχίδα!

ORTHODOXIA ORTHO είπε...

4.31
Εποχη των παγκοσμιων επαινων εχουμε
και διωγμων απο την αλλη πλευρα ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,των αντιτιθεμενων
Αυτα τη σημερον,
Ειναι δυο μεγεθη που πρεπει να τα ερευνησουμε εις βαθος πριν μας φυγουν τα μαλλια!

Με τα λιγα που γνωριΖουμε,
Οι αγιοι Πατερες υπεμειναν απειρα βασανα για την στερεωση της Ορθοδοξου Πιστεως καθως και για την την απομακρυνση τηςΑιρεσεως.

Και εν τω μεταξυ ολοι μας ειμαστε ατελεις κ εν πολλαις αμαρτιαις περιπεσοντες...
Μηπως πρεπει να ερευνησουμε πρωτιστως,
Πως διεισδυουν οι αιρεσεις εντος της εκκλησιας,μιας και τα μηνυματα δεν τα εκλαβαμε απο τους τοσους αγωνες των αγιων Αποστολων και των αγιων Πατερων τας φωνας : ''Η του νοητου Φωτος Παρουσια ενωτικη των φωτιζομενων εστιν,,,,,,,,,εις μ ι α ν & α λ η θ η συναγουσα γνωσ ν .''??????

Ανώνυμος είπε...

Το γραφείο τύπου επί των αιρέσεων και παραθρησκειών του Πειραιά απάντησε στην αρχιεπισκοπή Αλβανίας. Το άρθρο υπάρχει στη Ρομφαία. Καλό θα είναι να δημοσιευθεί.

Αναστάσιος είπε...

Μου γράφει σχολιαστής του οποίου δεν δημοσιεύω το κείμενο.
«Καταπελτώδης απάντηση του π. ….. στην αρχιεπισκοπή Αλβανίας. Οφείλεις κατά λόγο ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΟΥΣ δημοσιογραφικής δεοντολογίας να τη δημοσιεύσεις. Σε ενάντια περίπτωση δικαιώνεις πανηγυρικά το χαρακτηρισμό του λογοκριτή και εκείνους που σε μέμφονται γι αυτό.»
Δεν θα το δημοσιεύσω γιατί έχω την εντύπωση ότι ο κληρικός αυτός θα πρέπει να ασχοληθεί με την Μητροπολιτική περιφέρεια στην οποία ανήκει και όχι να γράφει πολλά και διάφορα για Αρχιερείς της Εκκλησίας της Ελλάδας και άλλων Πατριαρχείων και Εκκλησιών. Δεν είναι αυτός ο ρόλος του. Ας πάει να διακονήσει τους χριστιανούς της Μητροπολιτικής περιφέρειας που είναι ενταγμένος. Οι προτεστάντες, οι χιλιαστές, οι βουδιστές κάνουν προπαγάνδα καθημερινά στους δρόμους, στις πλατείες, και στα σπίτια των χριστιανών και το Γραφείο αυτό κριτικάρει τον Αλβανίας.
Όσο για τον χαρακτηρισμό του λογοκριτή είναι δικαίωμά μου να λογοκρίνω τα ανώνυμα σχόλια. Δε το κρύβω και το γράφω πάνω δεξιά στο ιστολόγιο «Δημοσιεύονται μετά την έγκριση του ιστολόγου όπως και τα σχόλια.»
Με την ευκαιρία διάβασε και την νέα παρέμβαση της Αρχιεπισκοπής Τιράνων επί της απαντήσεως του Πρωτοπρεσβυτέρου.
http://anastasiosk.blogspot.com/2019/02/blog-post_10.html

Ανώνυμος είπε...

Θα περιμέναμε από εσάς να είστε με το μέρος των κληρικών της Μητρόπολης Πειραιώς και όχι με τον Αλβανίας Αναστάσιο.

Χριστιανός