Παρασκευή 28 Αυγούστου 2020

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Γαλλίας στο Κίεβο για την εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου


Στην εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου (κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο) στο Κίεβο προσεκλήθη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Γαλλίας κ. Εμμανουήλ.
Στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία που ετελέσθη σήμερα το πρωί στον ιστορικό Ιερό Ναό της Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κιέβου στην περιοχή Πόντιλ, ο Μακαριώτατος Μητροπολίτης Κιέβου και πάσης Ουκρανίας κ.κ. Επιφάνιος καλωσόρισε τον Μητροπολίτη Γαλλίας και τον ευχαρίστησε για την παρουσία του.


Ο Μητροπολίτης Εμμανουήλ με τη σειρά του μετέφερε τις ευχές της Αυτού Θειοτάτης Παναγιότητος του Οικουμενικού Πατριάρχου κ.κ. Βαρθολομαίου και υπογράμμισε την αδιάκοπη στήριξη της Μητέρας Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως προς την Αυτοκέφαλη Εκκλησία της Ουκρανίας και προς τον Προκαθήμενό της κ.κ. Επιφάνιο, ο οποίος επιδεικνύει λαμπρό και καρποφόρο έργο στην Ουκρανία.
Εξέφρασε τη συμπαράσταση του Οικουμενικού Πατριαρχείου προς τους πληγέντες από τον κορονοϊό αδελφούς της Ουκρανίας και στη συνέχεια ανέπτυξε λόγο σχετικά με την μεγάλη εορτή της Κοιμήσεως και της εις ουρανούς Μεταστάσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου και της αδιάκοπης μεσιτείας της προς τον Κύριο για τους πάσχοντες Χριστιανούς που με πίστη εκζητούν την βοήθειά Της.
Ο ιστορικός Ιερός Ναός όπου ετελέσθη η Θεία Λειτουργία αρχικά χτίστηκε το 1130 μ.Χ. από τον Μυστισλάβο Α’ τον Μέγα και υπήρξε Μητροπολιτικός Ναός της Μητροπόλεως Κιέβου στις αρχές του 17ου αιώνος. Το 1613 η εκκλησία υπέστη αλλαγές αναγεννησιακού ρυθμού και αργότερα τον 18ο και 19ο αι. ανακαινίσθηκε σε ύφος Νεοκλασικού Μπαρόκ. Το 1935 η Σοβιετική Ένωση κατέστρεψε ολοσχερώς τον Ι. Ναό. Το 1998 ξαναχτίστηκε σύμφωνα με τα αρχιτεκτονικά σχέδια του πρώτου Ναού του 1130 μ.Χ.


4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ο διάβολος με τα όργανά του την πολέμησε και εκ δεξιών την Εκκλησία της Ουκρανίας. Που είναι αυτοί που την πολέμησαν; Άλλο εκτός, άλλοι εντός στο περιθώριο. Αλλά είναι εύκαιρο και για την ανάγκη της πανηγύρεώς να αναφέρουμε τούς λόγους του αγίου Πατρός της Εκκλησίας μας Ιωάννου του Χρυσοστόμου που εξαίρουν πανηγυρικότατα το αήττητο και ακλόνητο της Εκκλησίας·
«Τοιούτον έχει μέγεθος η Εκκλησία· πολεμουμένη νικά· επιβουλευομένη περιγίνεται· υβριζομένη, λαμπροτέρα καθίσταται· δέχεται τραύματα, και ου καταπίπτει υπό των ελκών · κλυδωνίζεται, αλλ' ου καταποντίζεται· χειμάζεται, αλλά ναυάγιον ουχ υπομένει · παλαίει, αλλ' ουχ ηττάται · πυκτεύει, αλλ' ου νικάται. Δια τι ουν συνεχώρησε το πόλεμον; Ίνα δείξη λαμπρότερον το τρόπαιον».
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Ολοι γνωρίζουμε ότι την Εκκλησία της Ουκρανίας έχουν αναγνωρίσει μόνον τρείς Ορθόδοξες Εκκλησίες (Οικουμενικό Πατριαρχείο, Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, Εκκλησία της Ελλάδος).
Είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι οι υπόλοιπες 11 Εκκλησίες, (δηλαδή η πλειοψηφία), που δεν έχουν αναγνωρίσει ακόμη, είναι "όργανα του διαβόλου" (!), που πολεμούν την Εκκλησία της Ουκρανίας.
Μερικές φορές χρειάζονται ηπιότερες εκφράσεις.

Ανώνυμος είπε...

Δεν κάνω αναφορά στο σχόλιό μου για την υπεύθυνη της φαινομενικής ακαταστασίας που είναι η Εκκλησία της Ρωσίας και οι δορυφόροι της. Είναι σε όλους μας γνωστό ότι οι λόγοι δεν είναι Εκκλησιολογικοί αλλά πολιτικοί. Κρυφός καημός της να γίνει η εξουσιάστρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας ανα την γη. Η αναφορά μου είναι σε συγκεκριμένα πρόσωπα του χώρου της πατρίδας μας και όχι η Ρωσική Εκκλησία και τα προσωρινά εξαρτήματά της. Ο χρόνος θα επουλώσει τις πίκρες της ηγεμονικής Ρωσίας. Το μικρό αυτό χρονικό διάστημα οδήγησε στην αφάνεια τους πρωταγωνιστές του αγώνα. Άλλοι αποτειχίστηκαν και άλλοι μελετούν τι θα κάνουν μιας και έχουν εκτεθεί. Ένας θα τους έλεγα ότι είναι ο δρόμο. Η δημόσια συγνώμη για το λάθος τους και όχι ο κλεφτοπόλεμος. Η μάχη που οργάνωσαν τελείωσε αν μην τελειώσουν και αυτοί.
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Αν η "ηγεμονική Ρωσία" μπορεί να επηρεάζη άλλες 10 Εκκλησίες, ενώ το Οικουμενικό Πατριαρχείο μπορεί να επηρεάζη μόνον 2, τότε δικαίως η Ρωσική Εκκλησία θέλει να γίνη "εξουσιάστρια της Ορθοδόξου Εκκλησίας ανά την γή".
Μπορεί αυτό να μήν μάς αρέσει ως Ελληνες, αλλά έτσι λέει η λογική.
Είναι λάθος να αποδίδουμε στους Ρώσους τόσο μεγάλες δυνατότητες.
Καλύτερα θα ήταν να κάνουμε αυτοκριτική, για ποιό λόγο τα επιχειρήματα του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν έπεισαν τις άλλες Εκκλησίες, ειδικά όταν ανάμεσα στους επιφυλακτικούς συμπεριλαμβάνονται προσωπικότητες όπως ο Αλβανίας Αναστάσιος, του οποίου η αγάπη και ο σεβασμός προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο δεν αμφισβητούνται.
Αρα λοιπόν, κάπου αλλού θα πρέπει να αναζητηθούν τα αίτια της ακαταστασίας.
Οσο για τους "πρωταγωνιστές του αγώνα" μάλλον δεν θα πρέπει να αισθάνονται ηττημένοι, αφού προς το παρόν η μάχη έχει σκορ 11 - 3 !