Σάββατο 24 Οκτωβρίου 2020

Αντιδράσεις Ιεραρχών Εκκλησίας Κύπρου για την μνημόνευση του Ουκρανίας Επιφανίου


  Μέ πολλή ἀνησυχία, ἀλλά καί βαθυτάτη θλίψη πληροφορηθήκαμε τή μνημόνευση ὡς «Προκαθημένου τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας» τοῦ Ἐπιφανίου ἀπό τήν Α.Μ. τόν Ἀρχεπίσκοπο Κύπρου κ. Χρυσόστομο, σήμερα, Σάββατο 24 Ὀκτωβρίου 2020, κατά τή Θεία Λειτουργία στήν Ἱερά Μονή τῆς Παναγίας τῆς Χρυσορροϊάτισσας, ὅπου καί ἐγένετο ἡ εἰς Ἐπίσκοπον Χειροτονία τοῦ Θεοφιλεστάτου Ἐπισκόπου Ἀρσινόης κ. Παγκρατίου.
1. Ἡ ἐν λόγῳ Πράξη τοῦ Ἀρχιεπισκόπου συνιστᾶ κατάφωρη παραβίαση τοῦ συνοδικοῦ, συλλογικοῦ καί δημοκρατικοῦ πολιτεύματος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας καί τῆς λειτουργίας, μέ βάση τό σύστημα αὐτό, τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου.
2. Τό θέμα τοῦτο ἔθεσε ὁ Μακαριώτατος σέ πρόσφατη Συνεδρία τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, καί λήφθηκε, τότε, ἀπόφαση νά ἐξετασθεῖ σέ ἄλλη Συνεδρία της, προκειμένου νά ἀκουσθοῦν οἱ ἀπόψεις καί οἱ θέσεις ὅλων τῶν Μελῶν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου καί νά ληφθεῖ, ἐπί τοῦ θέματος, συνοδική ἀπόφαση.
3. Ἡ ἀνάδειξη τοῦ Ἐπιφανίου ὡς «Προκαθημένου τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας» ὑπό τοῦ Παναγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίου, ἡ ὁποία καί ἐγένετο προσφάτως (9 Σεπτεμβρίου 2020), ἔχει προκαλέσει τριγμούς στήν ἑνότητα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας καί μέχρι σήμερα μόνο ἡ Ἐκκλησία Ἑλλάδος καί τό Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας, γιά λόγους πού δέν εἶναι τοῦ παρόντος, τόν ἔχουν ἀναγνωρίσει. Ὅλες οἱ ὑπόλοιπες τοπικές Ὀρθόδοξες Ἐκκλησίες τηροῦν στάση ἀρνητική ἐπί τοῦ θέματος. [Νά σημειωθεῖ ἐδῶ, ὅτι, κατά τή «χειροτονία» τοῦ ὑπό ἀναφορά Ἐπιφανίου, οὐδείς Ἐκπρόσωπος τῶν κατά τόπους Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιῶν παρευρέθηκε, μέ ὅ,τι αὐτό μπορεῖ νά σημαίνει.]
4. Ὁ ὑπο τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου ἀνακηρυχθείς ὡς «Προκαθήμενος» τῆς Ἐκκλησίας τῆς Οὐκρανίας οὐδόλως τυγχάνει κανονικά χειροτονημένος καί τοῦτο, γιατί προέρχεται ἀπό σχισματικές ὁμάδες τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας. Ἐἀν, ὄντως, ἤθελε ὁ Παναγιώτατος Οἰκουμενικός Πατριάρχης νά ἀκολουθήσει τή νομοκανονική τάξη χορήγησης Αὐτοκεφάλου στήν Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας, τότε ἔπρεπε νά ἀποταθεῖ στόν κανονικό Μητροπολίτη Κιέβου κ. Ὀνούφριο, καί ἐπί τούτου νά ἔχει καί τή σύμφωνη γνώμη τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας, στό ὁποῖο ὑπάγεται, ὅπως καί τή σύμφωνη γνώμη τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Προκαθημένων.
5. Ἡ Πράξη τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου νά χορηγήσει «αὐτοκεφαλία» στίς σχισματικές δομές τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας ἀποτελεῖ ἐνέργεια αὐθαίρετη, ἀντικανονική καί ἀντιεκκλησιαστική, ὑπό τήν ἔννοια, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τῆς Οὐκρανίας ἀνήκει στή δικαιοδοσία τοῦ Πατριαρχείου Μόσχας καί συνιστᾶ, ὅπως προαναφέραμε, ἐπέμβαση στή δικαιοδοσία τοῦ ἐν λόγῳ Πατριαρχείου. Ἐξαιτίας αὐτοῦ τοῦ γεγονότος, ἡ Ἐκκλησία Ρωσίας, ἀντιδρώντας, δικαιολογημένα ἔχει διακόψει τήν ἐκκλησιαστική κοινωνία μέ τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ὅπως καί μέ τίς Ἐκκλησίες Ἑλλάδος καί Ἀλεξανδρείας.
6. Ἡ χορήγηση Αὐτοκεφαλίας εἶναι νοητή καί δυνατή, κατά τούς ἱερούς Κανόνες καί τήν Πράξη τῆς Ἐκκλησίας μας, μόνο, ἐάν τυγχάνει τῆς ἐκ τῶν προτέρων ἔγκρισης τῶν Προκαθημένων τῶν κατά τόπους Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν. Στήν προκειμένη περίπτωση, ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης, παρά τά ὅσα διαλαμβάνουν οἱ Ἱεροί Κανόνες καί ἡ Ἐκκλησιαστική Παράδοση καί κατ᾽ ἀντίφαση τῶν παλαιοτέρων σχετικῶν δηλώσεών του, ἐπί τοῦ προκειμένου λειτούργησε μονομερῶς καί αὐθαιρέτως. Καί, δυστυχῶς, τό παράδειγμα τοῦτο ἀκολούθησε καί ὁ Προκαθήμενος τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου παραθεωρώντας καί περιφρονώντας τήν περί αὐτόν Ἱερά Σύνοδο.
7. Ἡ ἀπόφαση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Κύπρου νά μνημονεύσει ὡς «Προκαθήμενο τῆς Οὐκρανικῆς Ἐκκλησίας» τόν Ἐπιφάνιο ἔρχεται νά ἐπιβαρύνει ἀκόμη περισσότερο τήν τεταμένη κατάσταση μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν, νά ἐνισχύσει τό ἐπαπειλούμενο σχίσμα στήν Οἰκουμενική Ὀρθοδοξία καί νά ἐντάξει σ᾽ αὐτό τό κλίμα, ἀπερίσκεπτα, καί τήν Ἐκκλησία τῆς Κύπρου.
8. Καλοῦμε τόν Μακαριώτατο νά προβεῖ ἄμεσα σέ ἀνάκληση τῆς ἀντικανονικῆς καί ἄκυρης αὐτῆς Πράξης του καί, ταυτόχρονα, ζητοῦμε ἀπό ὅλους τούς Συνεπισκόπους μας τῆς Ἐκκλησίας Κύπρου, ὅπως ἀπό κοινοῦ ἀπαιτήσομε ἔκτακτη σύγκληση τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου, προκειμένου νά ἐπιληφθεῖ τοῦ θέματος αὐτοῦ καί νά ἀποφασίσει ἀνάλογα.
9. Ὀφείλομε, τέλος, νά τονίσομε καί το ἄκαιρο τῆς Πράξης τοῦ Προκαθημένου μας, ἐν ὄψει, μάλιστα, καί τῶν κρισίμων καιρῶν, τούς ὁποίους διερχόμαστε, σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στό ἐθνικό μας θέμα, ἀλλά καί τίς ἀπειλητικές ἐνέργειες στίς ὁποῖες προβαίνει ἡ Τουρκική ἐπεκτατική βουλιμία, ἀπειλώντας μέ συρρίκνωση τοῦ ἔθνους μας.
Τά πιό πάνω καταθέτομε μέ καλή πίστη, ἔχοντας ἐπίγνωση τῆς ἀρχιερατικῆς μας συνείδησης καί τοῦ ἱεροῦ χρέους μας νά διαφυλάξομε τήν κανονική τάξη καί τήν ἐνότητα τῆς Ἐκκλησίας, πρός ἀποφυγή τοῦ θανάσιμου ἁμαρτήματος τοῦ σχίσματος, ἀφοῦ, κατά τόν ιερό Χρυσόστομο, «οὐδέ μαρτυρίου αἵματος ταύτην δύνασθαι ἐξαλείφειν τήν ἁμαρτίαν».
Οι Μητροπολίτες 
Κύκκου Νικηφόρος, 
Λεμεσού Αθανάσιος, 
Ταμασού Ησαϊας, 
Επίσκοπος Αμαθούντος Νικόλαος
Λευκωσία, 24 Οκτωβρίου 2020

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μπράβο τους που αντιδρούν στην αντικανονικότητα.

Ανώνυμος είπε...


Μια βόλτα στην μαρίνα της Λεμεσού και στους «ουρανοξύστες» της μας λένε πολλά. Μια βόλτα στον περίβολο της μητρόπολης Ταμασσού μου θυμίζουν την εκκλησία της Ρωσίας στην τσαρική εποχή. Αυτά χωρίς κανένα σχόλιο.

ΥΓ. Η Εκκλησία δεν μπορεί να κρίνει κάτω από πολιτικά πρίσματα την διακονία της.

Ανώνυμος είπε...

Για την τιμή των όπλων (διασυνδέσεων). Το μεγάλο πρόβλημα της Εκκλησίας μετά την αναγνώρισή της από τον Άγιο Κωνσταντίνο τον Μέγα ο συγχρωτισμός της με την εξουσία και το χρήμα. Εκκλησία και παλάτι έγιναν ένα.
Πανίκος

Γιάννου είπε...

Θα συμφωνήσω μαζί σου . Είναι πολλά τα ρούβλια.

Γκουρβελος Παναγιωτης είπε...

Πανορθόδοξη Σύνοδος για το Ουκρανικό, τώρα!

Ανώνυμος είπε...

Μερικοί δεσποτάδες φαίνεται ότι θεωρούν την Εκκλησία τσιφλίκι τους.

Ανώνυμος είπε...

Έχω διαβάσει ‘’αν δεν κάνω λάθος’’ και σε άλλο σχόλιο του κ. Γκουρβέλου να ζητά Πανορθόδοξη εδώ και τώρα. Πως μπορεί να γινει κάτι τέτοιο; Από τα λίγα που γνωρίζω μια Πανορθόδοξη Σύνοδο την συγκαλεί μόνο το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Τώρα ποιος θα την συγκαλέσει αφού η Κωνσταντινούπολη, η Αλεξάνδρεια και η Αθήνα έχουν διαγραφεί από την Μόσχα; Μπορεί να το κάνει η Αντιόχεια; Γιατί αν την κάνει η Κωνσταντινούπολη η Μόσχα δεν μπορεί να συμμετέχει αφού δεν μνημονεύει τους παραπάνω. Μπορεί ο κ. Γκουρβέλος να μου απαντήσει στη ίσος αφελή ερώτηση.
Ελπίδα Αρώνη
Βιολόγος

Ανώνυμος είπε...

Διάβασα κ. Κωστόπουλε τα όσα σχολιάζει στο ιστολόγιό του ο κύπριος κ. Παναγιώτης Τελεβάντος και τα μεταφέρω προς ενημέρωση των αναγνωστών και σχολιαστών

«Η αποχώρηση του Πανιερώτατου Λεμεσού, από την χειροτονία του Θεοφιλέστατου επισκόπου Αρσινόης κ. Παγκράτιου, δεν σημαίνει κατ’ ανάγκην ότι είναι διατεθειμένος να κάνει πολλά για να ακυρώσει την μνημόνευση του Μακαριωτάτου Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας Επιφάνιου, από τον Αρχιεπίσκοπο Κύπρου Χρυσόστομο.

Τι εννοώ;

Αν αποχώρησε από το συλλείτουργο ως προοίμιο κανονικών ενεργειών που θα αναλάβει σύντομα σημαίνει ότι είναι ειλικρινής και ότι θα οδηγήσει τα πράγματα μέχρι τέλους.

Δηλαδή
1.) Αν ζητήσει άμεση σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου για να ανατρέψει την απόφαση του Αρχιεπισκόπου, και

2.) Αν διακόψει άμεσα την μνημόνευση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου όταν τελεί την Θεία Λειτουργία.

Αν είναι αποφασισμένος να προβεί στις δύο αυτές ενέργειες σημαίνει ότι είναι ειλικρινής. Η αντίδρασή του θα κινηθεί σε κανονικά πλαίσια και θα παράγει ουσιαστικό αποτέλεσμα άσχετα αν το αξιολογεί κάποιος ως θετικό ή αρνητικό.

Αν όχι, δηλαδή αν δεν ζητήσει άμεση σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου για να ανατρέψει την απόφαση του Αρχιεπισκόπου και αν δεν διακόψει την μνημόνευση του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου, σημαίνει ότι η αποχώρησή του από το συλλείτουργο της Ιεράς Μονής Χρυσορρογιατίσσης είναι θεατρική και παράγει μηδενικό αποτέλεσμα.

Η αποχώρησή του από το συλλείτουργο θα του χρησιμεύσει βέβαια ως άλλοθι για να συνεχίσει να καρπούται η Μητρόπολή του τον πακτωλό των ρουβλίων, που απολαμβάνει από χρόνια και θα τον βοηθήσει επίσης να το παίξει ήρωας και πρόμαχος της πίστεως.! Ούτως ή άλλως, υπάρχουν, εν αφθονία, τόσα χαϊβάνια ολοπρόθυμα να αποδεχτούν ως ηρωική πράξη τον κάθε θεατρινισμό.

Το αποτέλεσμα, όμως, από κανονικής απόψεως θα είναι μηδενικό!

Η αναγνώριση της Αυτοκεφαλίας της Ουκρανίας, από την Εκκλησία της Κύπρου, θα γίνει οριστική, αναμφίλεκτη και αμετάκλητη.

Ολοκλήρωσα το παρόν άρθρο, όταν επεσήμανα στην ιστοσελίδα "Ρομφαία", την Ανακοίνωση που εξέδωσαν οι Μητροπολίτες Λεμεσού Αθανάσιος, Ταμασού Ησαίας και Κύκκου Νικηφόρος και ο επίσκοπος Αμαθούντος Νικόλαος.

Η Ανακοίνωση είναι γραμμένη με πολύ αυστηρό τόνο, επιτίθεται ευθέως, με ιδιαίτερη δριμύτητα, εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη, αλλά και του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου για την μονομερή απόφαση του Μακαριώτατου να μνημονεύσει τον Κιέβου Επιφάνιο ως Προκαθήμενο της Εκκλησίας της Ουκρανίας.

Επιπλέον η Ανακοίνωση ζητά από τους επισκόπους της Εκκλησίας της Κύπρου να απαιτήσουν να συγκληθεί η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Κύπρου, για να εξαναγκάσει τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο να ανακαλέσει την απόφασή του.

Σχολιασμό της Ανακοίνωσης των τεσσάρων επισκόπων της Εκκλησίας της Κύπρου θα επιχειρήσουμε λίαν συντόμως.

Επιγραμματικά αναφέρω, όμως, ότι και μετά την ανάγνωση της Ανακοίνωσης των τεσσάρων επισκόπων, δεν είμαι πεπεισμένος ότι ο Πανιερώτατος Λεμεσού Αθανάσιος είναι διατεθειμένος να φτάσει μέχρι τα άκρα για λόγους που επιφυλάσσομαι να εξηγήσω -συν Θεώ- λίαν προσεχώς.»

Για την αντιγραφή
π. Νεόφυτος

Ανώνυμος είπε...

Οι Λεμεσού και Κύκκου πρώην διεκδικητές του Θρόνου δείχνουν την δύναμή τους με την υπακοή τους στην πανίσχυρη από οικονομικής πλευράς στην Κύπρο Ρωσία. Ο Ταμασσού με τις γνωστές επαφές του με τους Ρώσους πλουτοκράτες της Κύπρου κάνει το υπάκουο παιδί. Γέρασε ο Αρχιεπίσκοπος και έχει προβλήματα υγείας. Οι δελφίνοι καραδοκούν με αδελφική πάντα ‘’αγάπη’’. Δεν τους ενδιαφέρει το Ουκρανικό αλλά συλλογίζονται «είναι πολλά τα λεφτά Άρη» και τώρα είναι ευκαιρία!!!

Ἰ. Ἀ. Ἠ. είπε...

Το συνοδικό πολίτευμα της Εκκλησίας μας κατήντησε λόγος κενός περιεχομένου. Και στην Ελλάδα και στην Κύπρο, και όχι μόνο. Όλοι ομνύουν στην συνοδικότητα, αλλά όταν δεν βγαίνουν τα κουκιά την ξεχνούν. Κρίμα.
Ξεχάσαμε σχεδόν λέξεις όπως γενναιότητα, ταπείνωση, αξιοπρέπεια, θυσία. Όλο και περισσότερο ο τρόπος διοίκησης της Εκκλησίας θυμίζει πολιτική.

Ανώνυμος είπε...

Ο π. Νεόφυτος θα μεταφέρει καμία φορά και όσα αντιοικουμενιστικά ζεματιστά γράφει πολλές φορές ο κύπριος κ. Παναγιώτης Τελεβάντος για τον λατρευτό του π.Νεόφυτου πατριάρχη Βαρθολομαίο και τους οικουμενισμούς του;;;;
Ή αυτά ... ξεχνά να τα μεταφέρει και μεταφέρει μόνο τις μπούρδες του για τους καλούς μητροπολίτες όπως ο μητροπολίτης Λεμεσού που ευνοούν ενέργειες του πατριάρχη Βαρθολομαίου όπως η αντικανονική χορήγηση αυτοκεφαλίας στην νεοεμφανιζόμενη εκκλ. της Ουκρανίας;;;

Απορών Χριστιανός

Ανώνυμος είπε...

Είσαι συκοφάντης ανώνυμε 25 Οκτωβρίου 2020 - 1:36 μ.μ. !
Ποιός σου είπε ότι ενεργούν για τα λεφτά οι μητροπολίτες και οι άλλοι που αντιδρούν στην χορήγηση αυτοκεφάλου στους υπο τον Επιφάνιον της Ουκρανίας;
Ενώ όσοι συμφωνούν με την Νέα Τάξη Πραγμάτων και τον Βαρθολομαίο αυτοί όλοι κρίνουν αντικειμενικά!
Απίστευτη η συκοφαντία σου, είναι αχυρένια και σωριάζεται κάτω στο δευτερόλεπτο! Θα έπρεπε να ντρέπεσαι.

Ανώνυμος είπε...

Εμείς μάθαμε από τους αγίους Πατέρες,πως οι αιρετικοί και σχισματικοί δεν έχουν την Χάρη Του Αγίου Πνεύματος με την οποία διενεργούνται τα ιερά μας Μυστήρια,αφού η Χάρις διενεργεί πολλές ενέργειες.Εφοσον λοιπόν και η ιερωσύνη σχετίζεται με Το Άγιον Πνεύμα,τούτοι οι αχειροτονιτοι σχισματικοί,πως θα επικαλεστούν Αυτό και θα δέονται και θα παρακαλούν στην Θ.Λειτουργια,απορώ δηλαδή,ας μου εξηγήσει κάποιος ειδικός,
Πως θα ξεστομίσει το ... Έτι προσφερομεν σόι την λογικήν ταύτην και αναίμακτον λατρειαν και παρακαλούμεν Σε,και δεδομένα και ι κετευομεν,καταπεμψον το πνεύμα σου το Άγιον,εφ" ημάς και επί τα προκειμένη Δώρα,και ποιησον,( πως γίνεται η Θ.Λ)
Το μεν πρώτον τούτων Τίμιον Σώμα Του Χριστού,Αμην,το δε εν τω ποτηριω τούτω Τίμιον Αίμα Χριστού Σου Αμήν,μεταβαλων Τω Πνεύματι Σου Τω Αγίω,αμήν,αμήν....κλπ

Με ποιες προϋποθέσεις γίνονται από τους σχισματικούς η και τους αιρετικούς,ώστε το στόμα του αληθινού ιερέα,να ικετεύει,να προσεύχεται,να Λειτουργεί,να ευλογεί,να δεεται για την δωρεά Του Αγίου Πνεύματος και να ζητά και την ενότητα της πίστεως και την κοινωνία Αυτού,εις άφεσιν αμαρτιών και εις ζωήν αιώνιον???
Ερώτηση.
Δεν καθίσταται η Θ.Χαρις ανενεργητος και τα μυστήρια ανίσχυρα?
Όπως όπως,μπορούμε να εισέλθουμε στην Β.των Ουρανών?

Δεν προσβάλλεται η μυστηριολογικη αποκλειστικότητα της Ορθοδόξου Εκκλησίας?
Θα τελούν μυστήρια του Βαπτίσματος και θα πιστεύουν κάποιοι πως γεννήθηκαν εξ ύδατος και πνεύματος η επειδή δεν γνωρίζουν τι είναι τα Μυστήρια της Εκκλησίας και πως ενεργούν θα προσέρχονται στα συλλειτουργα?
Στο όνομα της ψευδαγαπης,νομίζω γινόμαστε θεομαχοι!
Αληθινή αγάπη έχει εκείνος που έχει Ορθή πίστη.Αγ.γερ.Παισιος!
Γι'αυτό και κάποιοι δεν θέλουν φοβούμενοι την οργή Του Θεού επί τους υιούς της απείθειας,να γίνουν συμμέτοχοι αυτών που η σκέψη τους ακολούθησε λανθασμένο δρόμο .
Και ο δρόμος αυτός που δίνει την Βασιλεία των Ουρανών,περνά από την ευσέβεια κατ"εμέ,δεν βυθίζεται στο σκοτάδι της πλάνης γιατί και η καρδιά είναι συνετή,ώστε και να σέβεται Τον Θεό και να αγαπά τους ανθρώπους ώστε ούτε αιρέσεις και σχίσματα να δέχεται απρουποθετα,ούτε να εισάγει καινούργιες κακοδοξίες!
Υπάρχει ευθύνη και για τους ορθοτομουντες επισκόπους,διότι όπου ορθοτομων επίσκοπος
************************
εκεί και εκκλησία και η στάση των πιστών,όταν υπάρχουν φόβοι για συνεταιρισμούς
******************
απνευματιστους!
Συμπληρωματικά στον 11.27)
,,,,

Ανώνυμος είπε...

Η αλήθεια για τα κίνητρα των μητροπολιτών που υπέγραψαν την Ανακοίνωση δεν είναι οι συκοφαντίες του ανώνυμου αλλά αυτά που γράφει η επιστολή.


"Τά πιό πάνω καταθέτομε μέ καλή πίστη, ἔχοντας ἐπίγνωση τῆς ἀρχιερατικῆς μας συνείδησης καί τοῦ ἱεροῦ χρέους μας νά διαφυλάξομε τήν κανονική τάξη καί τήν ἐνότητα τῆς Ἐκκλησίας, πρός ἀποφυγή τοῦ θανάσιμου ἁμαρτήματος τοῦ σχίσματος, ἀφοῦ, κατά τόν ιερό Χρυσόστομο, «οὐδέ μαρτυρίου αἵματος ταύτην δύνασθαι ἐξαλείφειν τήν ἁμαρτίαν».

Οι Μητροπολίτες

Κύκκου Νικηφόρος,

Λεμεσού Αθανάσιος,

Ταμασού Ησαϊας,

Επίσκοπος Αμαθούντος Νικόλαος
Λευκωσία, 24 Οκτωβρίου 2020"