Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΩΝ ΜΟΥ ΧΡΟΝΩΝ - ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ


 ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΠΡΟΔΡΟΜΟΣ
Ο ΑΓΙΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΙΚΩΝ ΜΟΥ ΧΡΟΝΩΝ

ΨΗΦΙΔΑ ΠΡΩΤΗ
Τον σκέφτομαι συχνά. Ήταν από τα πρώτα μαθήματα που μου έμειναν από το Δημοτικό. Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ο ασκητής, ο ανδρείος , ο χωρίς φόβον εμπροσθεν της του κόσμου εξουσίας. Ο ανδρας που έζησε αφοβα και ασκητικά στην Έρημο. Ο Βαπτιστής του Κυρίου. Ο όμορφος με μιαν άλλην ομορφιάν ήθους.Φωνή βοώντος.Φωνή μετανοίας. Φωνή αλλαγής και ηθικής ακεραιότητος.
Ο Άγιος που πρωτογιόρταζα. Ο Άγιος ενός ηρωισμού και μιας τσπείνωσης που ακόμη με συγκινουν. Ο Άγιος που ηξιώθει να βαπτίσει υπακούοντας τον ΚΑΛΛΕΙ ΩΡΑΙΟΝ ΙΗΣΟΥΝ.
Οι εικόνες του που από μικρός τις εθαύμαζα .Παιδί με τα φτωχικά μου κοιτούσα ψηλα να δω τα φτωχικά του ιμάτια το πρόσωπό του τα μαλλιά του που σπάθωναν στην εικόνα.Δυνατός αλλοκοσμικά μου φαινόταν.Και από μικρός νομίζω τον ήθελα σύμμαχό μου.
Και μεγαλώνοντας λίγο διαβάζοντας για αθρώπους ηρωικούς φωνήν έχοντας.Όλο και περισσότερο χαιρόμουν .Ενας συνονόματος μου είχε φωνήν άφοβον.Είχε φωνήν για το καλόν για την αλλαγήν βίου .Είχε φωνήν για τους άδικους τους άμετρους.Είχε φωνήν για την οδόν του Φωτός.Για τον Κύριον μας που ήταν και είναι η οδός η απάγουσα εις την Ζωήν.
Κάτι ένοιωθα κυπριώτικον μέσα μου.Τούτος ο Άγιος Γιάννης πουχαμεν τζιαι στα χώματα τηα Λαόνας ήταν τσιάκκος Εν εφοάτουν .Με αλύσους με φυλακήν με σπαθκιά.Είσιεν που τα αλήθκεια φωνήν τζιαι καρκιαν ψυσιήν ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΖΙΑΙ ΑΡΕΤΗΣ.
Που τότες ο πτωτικός εγώ ο πεφωρτισμένος εποφάσισα τουλάχιστον να έχω φωνήν αφου αλλες προκοπές εν είχα...
 
ΨΗΦΙΔΑ ΔΕΥΤΕΡΗ
Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος ο Άγιος που αγάπησα πολύ από την πρώτη και δευτέρα Δημοτικού .Από τότε που μας τον ιστόρησε γλαφυρά η Κυρία Αγνή η χρυσαφένια μας δασκάλα στο Ζ Δημοτικό
Μορφή προφητική ταπεινή και ρωμαλέα μαζί.Αντιστασιακή και απροσκύνητη
Αγαπήθηκε από τον λαό .Διωκτηκε και μαρτύρησε από την αυθαιρετούσα εξουσία.
Αγάπησε ο Άγιος τον Χριστό μας και αξιώθηκε να τον βαφτίσει
Αύριο η μνήμη του μαρτυρίου του υπομνηματίζει την βάσανον όσων ομιλούν έστω και ταπεινά για την ακραιά εκτρεπόμενη εξουσία και όσους την ασκουν φιλήδονα και άμέτρως απάνθρωπα.Η κεφαλή του επί πίνακι ,το μαρτύριον του δόξα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας που αψηφά τις εξουσίες και τους ισχυρούς του κόσμου ετούτου του φθαρτού και πλανόμενου στις οδους της αδικίας.
Τον αγάπησεν ο λαός μας
Τον αγάπησαν οι ποιητές μας
Ξέχωρά ο Παντελης Μηχανικός που γυρευε την αντρεία φωνή του
Τον αγάπησαν στους τόπους μας στη Δρούσια στη Λαόνα
Τόσοι Γιαννήες μες το χωρκόν.Είχαμεν του τιμήν μεάλην
Ερέξαμεν που τον Άην Γιάννην ελάλεν η γιαγιά μου
Είχαμεν τζιαι έχουμεν του ωραίαν εικόναν στην Εκκλησιαν μας τουΆη Πιφάνη
Ο Άης Γιάννης βοήθεια μας στους καιρούς μας τους πεφορτισμένους
 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ

2 σχόλια:

Αναστάσιος είπε...

Χρόνους πολλούς και ευλογημένους με υγεία και χαρά επί τη εορτή σας.
Αναστάσιος Κωστόπουλος

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΓΕΙΩΤΗΣ είπε...

Λιαν αγαπητε Αναστασιε.Ευχαριστω πολύ για τις ευχές και την πολυπλευρη σας στηριξη.