tag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post5304155904831533172..comments2024-03-29T17:35:32.468+02:00Comments on Αναστάσιος: ΟΝΤΩΣ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ Η ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ - ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΤΤΑΔΑΚΗΣΑναστάσιοςhttp://www.blogger.com/profile/15358023218386607898noreply@blogger.comBlogger13125tag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-52458075098731075102016-08-28T19:54:01.801+03:002016-08-28T19:54:01.801+03:00Οι Άγιοι Πατέρες προνόησαν γι' αυτά που δεν κα...Οι Άγιοι Πατέρες προνόησαν γι' αυτά που δεν καταλαβαίνουμε, για τις παγίδες που ελλοχεύουν μπροστά μας λόγω της φθαρτής μας φύσης και της ροπής μας προς την πτώση και μας παρέδωσαν σαφείς οδηγίες. ΚΑΝΟΝΕΣ. Η αλαζονεία των σημερινών εδώ ακριβώς βρίσκεται, στο ότι αντί να αποδεχτούν απλά αυτές τις οδηγίες με ταπεινότητα, καινοτομούν χρησιμοποιώντας μία εναλλασσόμενη συναισθηματικο-λογική γλώσσα για να φτιάξουν τα δικά τους είδωλα. <br />Σκέφτομαι μερικές φορές, αν για εμάς τους απλούς λαϊκούς είναι δύσκολο να ασκηθούμε στη νήψη, για τους θεολόγους είναι πολύ πιο δύσκολο διότι εκείνοι έχοντας κάποιες θεολογικές γνώσεις μπορεί να πέσουν στην πλάνη της αυταρέσκειας, να νομίσουν ότι είναι λίγο θεοί επειδή θεωρητικο-θεολογούν και ότι μπορούν να καινοτομήσουν. <br />Ο λόγος τους όμως θα έπρεπε να αφαιρεί το ψέμα που έχουν την τάση οι άνθρωποι να προσκολλούν στην παραδοθείσα Αλήθεια του Θεού όπως κάποιος αφαιρεί τη σκουριά από κάποιο γνήσιο μέταλλο και όχι να παραμορφώνουν το Λόγο του Θεού με χαριτωμένες αγαπολογίστικες κοινοτυπίες.<br />Όταν πρέπει λοιπόν να δικαιολογήσουμε τη δική μας αποστασία όπου αποδεχτήκαμε τις αιρέσεις ως «εκκλησίες» και φτύσαμε στο αίμα των Αγίων που μαρτύρησαν από αυτές τις αιρέσεις και υποκριτικά πια τιμούμε την ημέρα της μνήμης τους, τότε η Εκκλησία είναι κάτι το αόριστο και το αδιευκρίνιστο και δεν μας επιτρέπεται να πούμε ποιοι είναι Εκκλησία και ποιοι δεν είναι. Όταν πάλι κάποιοι ΟΜΟΛΟΓΟΥΝ πίστη και εξηγούν γιατί δεν υπέγραψαν, τότε η Εκκλησία παύει να είναι κάτι το αόριστο αλλά αποκτά οντότητα και διεκδικεί τα πνευματικά δικαιώματα της συνείδησης του άλλου. <br />Το κείμενο βρίθει από τέτοιες αντιφάσεις και φτάνει στο σημείο να ενστερνιστεί το παπικό αλάθητο δικαιολογώντας την πρωτοβουλία του Ιερώνυμου, εμφορούμενος από πνεύμα αγάπης ήταν ο άνθρωπος!!, να γράψει στα παλαιά των υποδημάτων του την απόφαση της ΔΙΣ. Νομίζει ο αρθογράφος ότι απευθύνεται σε ηλιθίους;<br />Μαυρίζει η ψυχή μου όταν διαβάζω τέτοια άρθρα. Η κατάρα της μετα-πατερικής θεολογίας που παρέχει θεολογική κάλυψη στην παναίρεση του οικουμενσμού εξαπλώνεται σαν τη γάγγραινα και δηλητηριάζει ανύποπτες ψυχές.<br />Ο Θεός να βάλει το χέρι Του.<br />Φαίηhttps://www.blogger.com/profile/15682782135181724972noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-77679207995926744072016-08-05T18:45:14.514+03:002016-08-05T18:45:14.514+03:00Ανώνυμε 12.36 πμ
Αυθαίρετη - προσβλητική και ατ...<br />Ανώνυμε 12.36 πμ<br /><br />Αυθαίρετη - προσβλητική και ατεκμηρίωτη η ''άποψή σου '' ....<br /><br />Επι της ουσίας ωστόσο γιατί ΣΙΩΠΑΣ ;;;<br /><br />Κατανοώ πόσο πόνεσε η στάση του Ιεροθέου....<br /><br />Γιατί φαίνεται και εδώ να ισχύει το '' «λοιπόν, εποιήσαμεν ουδέν»..<br /><br />Θεωρώ τιμή και έπαινο για κάθε Επίσκοπο - Ποιμένα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας να ισχύει το του Αγ. Μάρκου του Ευγενικού το :<br /><br />'' Εγώ δε ου κηρύττω ιδίαν μου δόξαν ουδέ τι εκαινοτόμησα, ουδέ υπέρ αλλοτρίου τινός δόγματος και νόμου ενίσταμαι, αλλ' εις την ακραιφνή δόξαν, τηρώ εμαυτόν».<br /><br />ΠΑΡΑ ΚΥΡΙΟΥ Ο ΕΠΑΙΝΟΣ και όχι παρά εφήμερων ανθρώπων ......Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-13965696519241274612016-08-05T00:36:52.164+03:002016-08-05T00:36:52.164+03:00Θεωρώ την στάση του κ. Ιεροθέου καιροσκοπική. Τον ...Θεωρώ την στάση του κ. Ιεροθέου καιροσκοπική. Τον ενδιαφέρει η Αρχιεπισκοπή Αθηνών και κάνει το παιχνίδι του. Δεν θα καταφέρει τίποτα το έχασε το παιχνίδι από «χέρι». Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-85836692530250109572016-08-04T22:37:42.247+03:002016-08-04T22:37:42.247+03:00Ανώνυμε 5.50 μμ ,
Υπήρχε και άλλη αντιμετώπιση ....Ανώνυμε 5.50 μμ , <br /><br />Υπήρχε και άλλη αντιμετώπιση .... <br /><br />Δεν είναι ΛΎΣΗ πάντα το να έρθης σε συμβιβασμό..ειδικά σε σχέση με τις ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ ΜΑς , ΟΠΩΣ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. <br />Πολύ συνετά και έντιμα ο σεβασμιώτατος Ναυπάκτου ΔΕΝ ΥΠΕΚΥΨΕ ΣΤΙΣ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΣΚΗΘΗΚΑΝ ....<br /><br />Παραθέτω σχετικό- Αποκαλυπτικό τμήμα από γραπτή του ανακοίνωση :<br /><br />''... ∆έν εἶναι δυνατόν νά κατανοηθῆ πλήρως τό γιατί ἀρνήθηκα τήν ὑπογραφή µου, ἐάν δέν δώσω καί µερικές πληροφορίες γιατί οἱ ἀντιπρόσωποι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἄλλαξαν ἐκείνη τήν στιγµή τήν ὁµόφωνη ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας.<br /><br />Ὡς γνωστόν ἡ ἀρχική ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Μαΐου 2016 ἦταν ὅτι «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησίας γνωρίζει τήν ἱστορικήν ὕπαρξιν ἄλλων Χριστιανικῶν Ὁµολογιῶν καί Κοινοτήτων», καί αὐτή τροποποιήθηκε µέ τήν πρόταση «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνοµασίαν ἄλλων ἑτεροδόξων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁµολογιῶν».<br /><br />Ἡ διαφορά µεταξύ τῶν δύο φράσεων εἶναι ἐµφανής. ........... <br /><br />''..Σέ εἰδική σύσκεψη τῆς ἀντιπροσωπείας µας τήν Παρασκευή τό µεσηµέρι ἀποφασίσθηκε νά παραµείνουµε σταθεροί στήν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας καί νά προταθοῦν ἐναλλακτικές λύσεις, ἤτοι νά γραφῆ «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία γνωρίζει τήν ὕπαρξιν ἑτεροδόξων» ἤ «ἄλλων Χριστιανῶν» ἤ «µή Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν».<br /><br />Ἐπειδή δέν γίνονταν ἀποδεκτές οἱ προτάσεις τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, ὁ Οἰκουµενικός Πατριάρχης στήν ἀπογευµατινή Συνεδρίαση τῆς Παρασκευῆς πρότεινε δηµοσίως νά γίνη συνάντηση µεταξύ τοῦ Μητροπολίτου Περγάµου καί ἐµοῦ προκειµένου νά βρεθῆ λύση.<br /><br />Ὁ Μητροπολίτης Περγάµου δέν φάνηκε διατεθειµένος γιά κάτι τέτοιο καί ἐγώ δήλωσα ὅτι δέν εἶναι θέµα προσωπικό γιά νά ἀναλάβω τέτοια εὐθύνη, ἀλλά εἶναι θέµα ὅλης τῆς ἀντιπροσωπείας.<br /><br />Τότε ὁ Οἰκουµενικός Πατριάρχης πρότεινε στόν Ἀρχιεπίσκοπο Ἀθηνῶν νά βρεθῆ ὁπωσδήποτε λύση.<br /><br />Τό Σάββατο τό πρωΐ πρίν τήν Συνεδρίαση, ἡ ἀντιπροσωπεία µας συναντήθηκε γιά νά ἀποφασίση σχετικῶς.<br /><br />Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυµος, φερόµενος δηµοκρατικά, ἀνέφερε ὅτι ὑπάρχουν τρεῖς συγκεκριµένες λύσεις.<br /><br />Ἡ πρώτη νά παραµείνουµε στήν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας· ἡ δεύτερη νά καταθέσουµε µιά νέα πρόταση, γιά τήν ὁποία δέν γνωρίζω πῶς προέκυψε καί ποιός τήν πρότεινε, ἤτοι «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνοµασίαν ἄλλων ἑτεροδόξων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁµολογιῶν» µέ τό ἰδιαίτερο σκεπτικό· καί ἡ τρίτη νά δεχθοῦµε τήν πρόταση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, πού ἔκανε λόγο γιά «ἑτερόδοξες Ἐκκλησίες».<br /><br />Ἔγινε συζήτηση καί ψηφοφορία µεταξύ τῶν µελῶν τῆς ἀντιπροσωπείας µας πάνω στίς τρεῖς προτάσεις. Προσωπικά ὑποστήριξα τήν πρώτη πρόταση µέ τίς ἐναλλακτικές της διατυπώσεις πού ἀναφέρθησαν προηγουµένως, ἐνῶ ὅλοι οἱ ἄλλοι παρόντες ἐψήφισαν τήν δεύτερη νέα πρόταση.<br /><br />Θεώρησα ὅτι αὐτή ἡ πρόταση δέν ἦταν ἡ πλέον ἐνδεδειγµένη ἀπό πλευρᾶς ἱστορικῆς καί θεολογικῆς καί δήλωσα ἀµέσως ἐνώπιον ὅλων τῶν παρόντων ὅτι δέν θά ὑπογράψω τό κείµενο αὐτό,<br />ἐάν κατατεθῆ αὐτή ἡ πρόταση, χάριν ὅµως τῆς ἑνότητος θά ἐπέχω ἀπό τήν περαιτέρω συζήτηση.<br /><br />Ἑποµένως, δέν θά µποροῦσα καί γιά τόν λόγο αὐτό νά ὑπογράψω τό κείµενο.<br /><br />4. Ἕνας ἀκόµη λόγος, πού δέν εἶναι βέβαια καί οὐσιαστικός, ἀλλά ἔχει ἕνα εἰδικό βάρος εἶναι ὅτι ἀσκήθηκε ἔντονη λεκτική κριτική πρός τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος γιά τήν ἀπόφασή της.<br /><br />Βέβαια, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυµος ἀπέρριψε µέ πολύ σηµαντικό λόγο τήν ὑβριστική αὐτή τοποθέτηση.<br /><br />Τελικά, ὅµως, ἡ ἀντίδραση αὐτή ἔπαιξε ἕναν ψυχολογικό ρόλο στήν διαµόρφωση τῆς ἄλλης πρότασης.<br /><br /> Τοὐλάχιστον ἐγώ προσωπικά δέχθηκα σοβαρή πίεση καί ὑβριστική ἀντιµετώπιση ἀπό Ἱεράρχες γιά τήν στάση µου, πληροφορήθηκα δέ ὅτι πιέσεις δέχθηκαν καί ἄλλοι Ἀρχιερεῖς τῆς Ἐκκλησίας µας....<br /><br />Καί ἐπειδή πάντοτε ἐνεργῶ µέ ψυχραιµία, νηφιαλιότητα καί ἐλευθερία, δέν µποροῦσα νά ἀποδεχθῶ τέτοιες ὑβριστικές πρακτικές...''<br /><br />Προσωπικά Θεωρώ την Στάση του κ. ΙΕΡΟΘΕΟΥ : ΑΝΔΡΕΙΑ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΗAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-66093283758388172122016-08-04T17:50:07.594+03:002016-08-04T17:50:07.594+03:00Η διαφορα της αρχικης απο την τελικη προταση της Ε...Η διαφορα της αρχικης απο την τελικη προταση της Εκκλησιας της Ελλαδος οφειλεται στο οτι, οταν συμμετεχεις σε μια Συνοδο με αλλους εννεα, οι οποιοι εχουν αλλη αποψη, δεν μπορεις να επιβαλης την γνωμη σου 100 ο/ο, αλλα θα ελθης σε συμβιβασμο.<br />Η Εκκλησια της Ελλαδος εχει καθαρη και κρυσταλλινη θεση, αλλα η Πανορθοδοξη Συνοδος αποφασισε καπως διαφορετικα, χωρις ομως να θιγεται η Ορθοδοξη Εκκλησιολογια.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-28679573110310366822016-08-04T13:46:39.622+03:002016-08-04T13:46:39.622+03:00Γράφεις ανώνυμε 1:45
'' Τα κείμενά του ...Γράφεις ανώνυμε 1:45 <br /><br />'' Τα κείμενά του πάντα εύστοχα, και γραμμένα με την μέση και βασιλική οδό. ''<br /><br />Μάλλον υπερβάλλεις....<br /><br />Δείχνουν αντικειμενικότητα ή μετριότητα οι έκδηλα υποτιμητικές και απαράδεκτες αναφορές του σε Μητροπολίτες εγνωσμένου κύρους της Ελλαδικής μας Εκκλησίας ;;;<br /><br />όπως πχ.<br /><br />'' Και η εν Ελλάδι Επισκοπική «Τετρακτύς», με την πανεπιστημιακή υποστηρικτική τριανδρία της συντονισμένη στο γνωστό της κυμβαλισμό, «ώδινεν όρος και έτεκε μυν», ή πιο θεολογικά, «συ τηρήσεις αυτής-της Εκκλησίας- την πτέρναν» !<br /><br />'' Και, κάποιοι Επίσκοποι σπεύδουν να «εξηγήσουν», γιατί δεν υπέγραψαν την τελική διατύπωση. '''<br /><br />Γιατί κ. Κοτταδάκη ενοχλείσαι από την αυτονόητα επιβεβλημένη υποχρέωση των Επισκόπων αυτών να ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΟΥΝ σχετικά το πλήρωμα της Εκκλησίας ;;;<br /><br />ΟΤΑΝ ΟΛΟΙ οι εξ΄Ελλάδος Μητροπολίτες που συμμετείχαν στη Σύνοδο ήσαν ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ,ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ την ΟΜΟΦΩΝΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΤΗς ΕΛΛΆΔΟς ,ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΊΑ ΚΑΙ ΜΌΝΟ ΉΣΑΝ ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΗΜΕΝΟΙ , και ήταν η ακόλουθη :<br /><br />«ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησίας γνωρίζει τήν ἱστορικήν ὕπαρξιν ἄλλων Χριστιανικῶν Ὁµολογιῶν καί Κοινοτήτων»,<br /><br />και η οποία τελικώς τροποποιήθηκε, όχι από την Ιεραρχία, αλλά ,από την αντιπροσωπεία της Ελλαδικής Εκκλησίας στη Σύνοδο ,την Αγία και Μεγάλη, στη Κρήτη<br /><br /> µέ τήν πρόταση :<br /><br /> «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνοµασίαν ἄλλων ἑτεροδόξων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁµολογιῶν».<br /><br />ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΗΣ ΑΡΧΙΚΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΛΙΚΗ .<br /><br />Μπορεί μια αντιπροσωπεία Επισκόπων να αλλάζει κεντρική θέση μιας ομόφωνης απόφασης της Ελλαδικής Ιεραρχίας ;;;; <br /><br />ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ.<br /><br />Έτσι ουσιαστικά ο κ Κοτταδάκης μέμφεται τους Επισκόπους που ΥΠΕΣΤΗΡΙΞΑΝ ΤΗΝ ΠΡΌΤΑΣΗ ΤΗς ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ , και ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΑΝ , στο Πλήρωμα της Εκκλησίας τη στάση τους !!!<br />Για περισσότερα παραπέμπω σε ανακοίνωση στη Ρομφέα /30/6/2016 επιστολή του Σεβασμ. Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου.<br /><br />Κύριε Κοτταδάκη είναι ενοχλητική η αμφίπλευρη ενημέρωση ;<br /><br />Γι΄ αυτό και οι λεκτικοί λιθοβολισμοί ;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-49120229330141236262016-08-04T01:45:29.688+03:002016-08-04T01:45:29.688+03:00Ο κ. Κοτταδάκης είναι πάντα κατατοπιστικός, και πά...Ο κ. Κοτταδάκης είναι πάντα κατατοπιστικός, και πάντα με παραπομπές. <br />Τα κείμενά του πάντα εύστοχα, και γραμμένα με την μέση και βασιλική οδό. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-33054153625824365152016-08-02T19:33:31.331+03:002016-08-02T19:33:31.331+03:00Το επίκεντρο της Ορθοδοξίας ανά τον κόσμο έγινε γι...Το επίκεντρο της Ορθοδοξίας ανά τον κόσμο έγινε για 10 και πλέον ημέρες η Κρήτη, αφού στο νησί πραγματοποιήθηκε η πρώτη μετά το σχίσμα Μεγάλη Πανορθόδοξη Σύνοδος της Ορθοδοξίας, 1229 χρόνια μετά την 7η Οικουμενική Σύνοδο!<br />Αυτή η Μεγάλη Σύνοδος ας είναι η αρχή και αφορμή για την ορθή εκκλησιολογικώς επαναλειτουργία του Συνοδικού Θεσμού, σε πανορθόδοξο επίπεδο αλλά και η μεγάλη αιτία και αφορμή για γόνιμο και εποικοδομητικό διαρκή διάλογο, στους κόλπους σύμπασας της Ορθόδοξης Εκκλησίας.<br />Δεν είναι ολίγοι αυτοί που με κραυγές γράφουν εναντίον της Συνόδου αυτής. Ελάχιστοι τεκμηριώνουν τον λόγο τους. <br />Εδώ ο κ. Κοτταδάκης μας παρουσιάζει τα θετικά όχι με κραυγές αλλά με θεολογικό λόγο.<br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-5327660701829384852016-08-02T16:59:14.068+03:002016-08-02T16:59:14.068+03:00Αφού τα βρήκαν οι προεστοί, ο Ναυπάκτου τώρα γιατ...Αφού τα βρήκαν οι προεστοί, ο Ναυπάκτου τώρα γιατί φωνάζει; <br />Η προϊσταμένη του ι. Σύνοδος γιατί δεν του τραβά το αυτί όπως κάνει σε άλλους (πχ σε παπά της Θεσσαλονίκης) <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-88428938480539450282016-08-02T16:55:49.983+03:002016-08-02T16:55:49.983+03:00Από αυτή την Σύνοδο της Κρήτης κατάλαβα ότι στην Ο...Από αυτή την Σύνοδο της Κρήτης κατάλαβα ότι στην Ορθοδοξία δεν υπάρχει μία Εκκλησία αλλά μία Συνομοσπονδία Ορθοδόξων Εκκλησιών που η καθεμιά κάνει ότι θέλει χωρίς να υπολογίζει τις άλλες. Τα προσωπικά συμφέροντα και ο εθνοφυλετισμός μπήκαν μέχρι το μεδούλι της. Η αίρεση δεν είναι στους άλλους, αλλά εμείς είμαστε στην αίρεση. Για μας τον κόσμο αρκεί ένα κεράκι και ένα Κύριε ελέησον. <br />Όσο μακρύτερα τόσο καλύτερα. <br />Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-78047249162625811372016-08-02T16:46:31.796+03:002016-08-02T16:46:31.796+03:00Αλλο πραγμα η ευφραδεια, αλλο πραγμα η Θεολογια.
Α...Αλλο πραγμα η ευφραδεια, αλλο πραγμα η Θεολογια.<br />Αλλο πραγμα η μορφωση, αλλο πραγμα η Φωτιση.<br />Αλλο πραγμα η ρητορεια, αλλο πραγμα η Δογματικη Ακριβεια.<br />Αλλο πραγμα Διανοηση, αλλο πραγμα η Αγιοπνευματικη Εμπειρια !Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-71602119214307925462016-08-02T15:14:25.337+03:002016-08-02T15:14:25.337+03:00Για κοινωνικούς λόγους έχω παραβρεθεί σε λειτουργί...Για κοινωνικούς λόγους έχω παραβρεθεί σε λειτουργία των Καθολικών στον Άγιο Διονύσιο Αρεοπαγίτη στην Αθήνα. Εντύπωση μου έκανε που το Σύμβολο της Πίστεως το είπαν όπως εμείς οι Ορθόδοξοι και τις τρεις φορές που πήγα. Μήπως είναι θεολογούμενο δηλαδή στην διακριτικότητα της κάθε ενορίας;Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8731717389815652265.post-32567138769314045942016-08-02T11:33:40.629+03:002016-08-02T11:33:40.629+03:00Ἀγαπητέ μου κ. Κοτταδάκη,
Πάντοτε ἔχετε ἔνα ποιητ...Ἀγαπητέ μου κ. Κοτταδάκη, <br />Πάντοτε ἔχετε ἔνα ποιητικό λόγο στό τρόπο ἐκφράσεώς σας. Ὅμως, μοῦ προξένησε μεγάλη ἀπορία, πῶς σεῖς ἕνας ἐμβρυθής θεολόγος λέτε καί γράφετε, ὅτι τό filioque «δεν έπαψε να είναι θεολογούμενο!» («Έτσι, ευκαιρίας δοθείσης επαναλαμβάνω ότι, το filioque-«και εκ του Υιού»-λόγω της διατύπωσης «δι’ Υού», στη γνωστή θεολογική έκφραση του Μ. Αθανασίου, «ο Πατήρ, δι’ Υιού, εν Αγίω Πνεύματι ποιεί τα πάντα», δεν έπαψε να είναι θεολογούμενο !).<br /> <br />Εἶναι τό filioque θεολογούμενο; Δηλ. οἱ ἁγιοι Πατέρες τῆς Β Οἰκουμενικῆς Συνόδου τοῦ 381, ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος, ὁ Μέγας Βασίλειος, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός καί ἄλλοι Πατέρες γιατί δέν ἔγραψαν καί δέν κήρυξαν κάτι τέτοιο; Τότε πρός τί ἡ Σύνοδος πού ἐπικαλεῖσθε τοῦ 879, οἱ ἀποκηρύξεις τῶν Παπῶν μέχρι τοῦ 1014, τό σχίσμα τοῦ 1054, οἱ Σύνοδοι ἐπί Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ 1340-1350 κ.ἄ.<br /> <br />Καλό θά ἦταν νά ἐπανορθώσετε γιά νά μήν ὑπάρχει παρεξήγηση, διότι στό δόγμα δέν χωροῦν παρερμηνεῖες.<br />Μέ πολλή ἀγάπη Χριστοῦ καί εὐχές<br />π. Νικόλαος<br />Νικόλαος Μεσσαλάςhttps://www.blogger.com/profile/08523213748827185520noreply@blogger.com