Δευτερολογία
περί ελέγχου
Επειδή
κάποιοι εκ των σχολιαστών της πρόσφατης αναρτήσεως του αγαπητού Αναστασίου (με
την οποία με τίμησε εν αγνοία μου) με εγκαλούν για δειλία ή απραξία του καναπέ
ενώπιον των συγχρόνων ‘αποδομιστών’, και επικαλούνται τις προτροπές των Πατέρων
περί δημόσιου ελέγχου, έρχομαι προθύμως να διευκρινίσω τα ακόλουθα:
α) Η μέχρι
τώρα δημόσια πορεία μου χαρακτηρίζεται από πληθώρα δημόσιων επισημάνσεων για τα
κακώς κείμενα. Μεγάλο μέρος των παρεμβάσεών μου συμπίπτουν με τις επιθυμίες των
επικριτών μου, επειδή επικρίνουν ενέργειες των ‘προοδευτικών’ τις οποίες και οι
ίδιοι αποδοκιμάζουν. Δειγματοληπτικά (στην παρένθεση η δημοσίευσή τους):
-Κατά της
γλωσσικής αγραμματωσύνης (Ποιμαίνοντες
μετ΄ επιστήμης, σ. 155-160).
-Κατά της
κουλτούρας της λαγνείας και της πρόκλησης (Περάσματα
στην απέναντι όχθη, σ. 225-237).
-Κατά της
‘Νέας Εποχής’ και των σεκτών (Περάσματα
στην απέναντι όχθη, σ. 197-223).
-Κατά των
εναλλακτικών καινοφανών μορφών οικογένειας (Χρειαζόμαστε
την οικογένεια; σ. 13-33).
-Κατά της
ελεύθερης συμβίωσης των ζευγαριών (Χρειαζόμαστε
την οικογένεια; σ. 101-106).
-Κατά της
ασεβούς πρόκλησης των ‘έργων τέχνης’ (Διαδρομές
αγάπης και γνώσης, σ. 181-187).
-Κατά της
ανομίας που επικρατεί στην παιδεία μας (Διαδρομές
αγάπης και γνώσης, σ. 215-220).
-Κατά της
κοινωνίας του θεάματος και της κατανάλωσης (Ποιμαίνοντες
μετ΄ επιστήμης, σ. 134-154, Οι δικοί
μου οι ξένοι, σ. 85-125).
-Κατά των
τρόπων διασκέδασης των νέων (Εκκλησία και
νέοι χωρίς αερόσακο, σ. 137-146).
Δεν συνεχίζω
για να μην κουράσω. Θέλω να δείξω ότι δεν αδιαφορώ για τα κοινωνικά προβλήματα
που προκαλεί η αποστασία από τον Θεό, ούτε επιλέγω να παρεμβαίνω μόνο κατά των
συντηρητικών. Απλώς οι κατήγοροί μου δεν έχουν συνολικά εικόνα του έργου μου
και ρέπουν προς προκαταλήψεις.
β) Το
συγκεκριμένο πρόβλημα των προκλητικών έργων τέχνης ή των πράξεων βεβήλωσης
ξεπερνά τις ευαισθησίες μιας συγκεκριμένης θρησκευτικής ομάδας. Επιμένω ότι
κάθε προσβολή κατά μιας θρησκείας αποτελεί προσβολή εναντίον όλων των θρησκειών
και πρέπει να βρίσκει τους λειτουργούς τους αλληλέγγυους. Έχουμε υποχρέωση να
τονίζουμε προς κάθε κατεύθυνση την ευθύνη του κράτους ως θεματοφύλακα της
θρησκευτικής ελευθερίας, καθώς και να πιέζουμε τους πολιτικούς και τους
δικαστές προς την εφαρμογή των κειμένων νόμων αυτεπαγγέλτως.
Φυσικά
αναγνωρίζω ότι τα όρια μεταξύ σάτιρας και προσβολής δεν είναι πάντοτε σαφή.
Επίσης θολά ενίοτε γίνονται και τα όρια μεταξύ προσβολής συγκεκριμένων προσώπων
και των προσώπων-συμβόλων μιας θρησκείας. Δεν είναι το ίδιο κάποιος να
σατιρίσει εμένα ως θρησκευτικό λειτουργό και κάποιον άγιο ή τον Χριστό. Οι
διακρίσεις αυτές, όμως, οφείλουν να γίνονται διαρκώς, με προσοχή, προκειμένου
να μην κατισχύσει το μεταμοντέρνο δόγμα ότι ‘τίποτε δεν είναι ιερό’.
Δεν είμαι
εναντίον των δηλώσεων εκκλησιαστικών προσώπων, μάλιστα επικροτώ τις ωραίες
δηλώσεις των επισκόπων μας για την διακωμώδηση της Θείας Κοινωνίας. Εάν όμως αναλάβουμε
εμείς με την μέθοδο των μηνύσεων την προστασία των ιερών μας, τότε αφ’ ενός
παρέχουμε ένα βολικό άλλοθι στην πολιτεία να παραμελεί το καθήκον της και αφ’
ετέρου εμφανιζόμαστε ως φανατικοί και συντεχνιακοί. Μετατρέπουμε ένα παγκόσμιο
πρόβλημα σε προσωπική ευθιξία.
Δεν διεκδικώ
το αλάθητο, απλώς καταθέτω προτάσεις προς συζήτηση. Διατηρώ το δικαίωμα, όμως,
να διαμαρτύρομαι όταν μου καταλογίζονται προθέσεις που δεν έχω. Πολλώ μάλλον
όταν κατηγορούμαι για σύμπλευση με τους ισχυρούς ή με το πνεύμα του κόσμου.
Δεν είναι
όλες οι περιπτώσεις ίδιες, δεν είναι όλες οι εποχές ίδιες. Είναι εύκολο αλλά
όχι πάντα αποτελεσματικό να μεταφέρουμε μια συμβουλή που ελέχθη κατά την
βυζαντινή κοινωνία, που λειτουργούσε με άλλους νόμους και νοοτροπίες, στην
σημερινή εποχή της σύγχυσης και της πολυπλοκότητας. Κατά την συμβουλή του
Χριστού η ακεραιότητα πρέπει να βαδίζει χέρι-χέρι με την σύνεση.
π. Βασίλειος
Θερμός
Διευκρινίσεις του π. Βασιλείου Θερμού στους σχολιαστές
κειμένου του με θέμα: «Μεταμοντέρνα πολεμική, αναχρονιστική άμυνα»

Αναστάσιε άλλη φορά να προσέχεις τι κείμενα αναρτάς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μεγάλο πρόβλημα της εποχής π. Βασίλειε είναι ότι «καταθέτεις προτάσεις προς συζήτηση» σε μια εποχή κατά την οποία οι άνθρωποι δεν συζητούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμα χειρότερο δεν έχει γίνει κατανοητό πως «δεν είναι όλες οι εποχές ίδιες» έτσι παίρνουν γραμμή από το χθες για το σήμερα, χωρίς να προσπαθούν να προσαρμόσουν την σκέψη του τάδε στα σημερινά δεδομένα.
Σίγουρα δεν είσαι αλάθητος όμως τολμάς να προτείνεις. Τολμάς να ανοίγεις δρόμους σκέψης. Στην εποχή μας αυτό είναι αναγκαίο.
Προσωπικά σε ευχαριστώ για τις παρεμβάσεις σας .
Άγγελος Κοτρέτσος
Εκτός από την πολιτική πόλωση υπάρχει και η θεολογική. Αναπροσδιορίζει ο πιστός τον εαυτό του σε κάποιον χώρο και δεν επιθυμεί να ακούσει τι θα πει ο άλλος. Όπως τρώγονται η ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ τώρα έτσι συμβαίνει και με τους χριστιανούς. Του κολλούν μια ρετσέτα και είναι στο αντίπαλο στρατόπεδο. Δεν θέλουν να ακούσουν ή να προσεγγίσουν τις προτάσεις. Αρχίζει η επίθεση και για τα αυτονόητα. Έτσι και εσένα παππούλη μου μιας και είσαι ανήσυχο πνεύμα σε έχουν στοχοποιήσει και οι μεν και οι δε των χριστιανικών πόλων και σε κτυπούν έτσι για να κάνουν αντάρα και να αυτοϊκανοποιούνται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Φαρισαίου πάντα επιβιώνουν για να κατακεραυνώνουν τους άλλους ποτέ το εγώ τους.
Δίκαιο έχει ο π. Β.Θ. αλλά …..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μου Αναστάσιε σε χαιρετώ και σε συγχαίρω για τις επιλογές σου. Επιθυμώ να καταθέσω μια παλαιότερη ανάρτησή σου, από τον σεβαστό άγιο γέροντα, ο οποίος υπήρξε πνευματικό κεφάλαιο για την εποχή μας, τον π. Ευσέβιο Βίττη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈγραφε ο π. Ευσέβιος: «Απολυτοποιείται ο συντηρητισμός εν ονόματι της Εκκλησίας και της ιεράς παραδόσεώς της. Αποστεώνεται η πνευματική ζωή και καταπνίγεται τελικά η ελευθερία του ανθρώπου μέσα στην ίδια την Εκκλησία του Χριστού! Και συμβαίνει προσπάθειες, που μπορεί να γίνονται από και με φόβο Θεού και πίστη στα ιερά και παραδεδομένα, αλλά εν ελευθερία εν Χριστώ, να καταδικάζονται ή να παρεμβάλλονται εμπόδια, γιατί θεωρούνται ύποπτος φιλελευθερισμός ή και ελευθεριασμός , συνοδευόμενος από χίλια-δύο υπονοούμενα για την προσωπική ηθική υπόσταση αυτού που είχε την τόλμη να πει: Εν ονόματι του Χριστού και της Εκκλησίας του, ζητούμε ελεύθερη, ζωντανή, σφριγηλή Εκκλησία, ελευθέρων, ζωντανών Χριστιανών!”».
Εις τον αγαπητό π. Βασίλειο Θερμό εκφράζω ευχαριστίες για όσα πνευματικά μας προσφέρει.
Αριμαθαίος
Άρχισε η παρέλαση των υμνητών του παπα-Θερμού! Και πολύ άργησαν!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ αγαπητέ-η (3 Φεβρουαρίου 2014 - 8:24 π.μ) για την συμβουλή σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα προσέχω.
Φυσικό να μην συμπίπτουν πάντα οι απόψεις.
Να είσθε καλά.
Δεν έχει ανάγκη υμνητών ο παπά Θερμός. Τα καταφέρνει μόνος του να σας αποστομώνει. Όπως με αυτή την απάντηση εδώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατέρα Βασίλειε,
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ξέρετε ότι πολλοί άνθρωποι - μέλη της Εκκλησίας -με τη χάρη του Θεού- διαβάζουμε με μεγάλη λαχτάρα τα γραπτά σας και πάντα περιμένουμε την νηφάλια τοποθέτησή σας.
Σας ευχαριστούμε
ΜΜ
πάτερ Βασίλειε,
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστούμε για τις απόψεις σας μα πιο πολύ ευχαριστούμε για τη σύνεση αλλά και το θάρρος με τα οποία τις εκφράζετε.
Αυτούς που σε συμβουλεύουν με υπονοούμενα όπως ο 8,24 να τους γράφεις εκεί που τους αξίζει κ. Αναστάσιε. Μην ακούς κανένα. Συνέχισε την πορεία σου όπως εσύ νομίζεις. Ας καταλάβει και ο 8,24 ότι δεν το έχεις με αυτόν συνεταιρικά το blog. Σίγα μην σε κάνει και ντα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μόνο ότι έκανε την τιμή να απαντήσει σε όλους εμάς τους ανώνυμους. Και μόνο ότι δειγματοληπτικά μας παρέθεσε παρεμβάσεις του. Απέδειξε ότι εκτός από άποψη έχει και ευγένεια ψυχής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν είμαι από τους «υμνητές» σας όμως σας παραδέχθηκα για την ποιμαντική σας να δώστε εξηγήσεις χωρίς να το αξίζουμε.
Την ευχή σας.
Προς 1:16 μ.μ.: από πού κι ως πού επαναλαμβάνοντας τις ιδεοληψίες του ο παπα-Θερμός αποστόμωσε τους αντιφρονούντες και ενισταμένους;
ΑπάντησηΔιαγραφήAδίκως οι εκκλησιαστικοί ψάχνουμε για τις αιτίες της κακοδαιμονίας μας στους "εχθρούς"της Εκκλησίας.Είναι επειδή πεισματικά αρνιόμαστε να παραδεχθούμε ότι απο τα βυζαντινά ήδη χρόνια η Εκκλησία άρχισε να υφίσταται μια βαθμιαία αλλοίωση. Επρόκειτο για αποκλίσεις απο το φρόνημα, όχι εύκολα ορατές ώστε να καταδικαστούν ως αίρεση,αλλά ούτε και θεμιτές παραλλαγές τοπικού χαρακτήρα. Το μαζικό άνοιγμα της Εκκλησίας στα πλήθη επέφερε δραματικές μεταβολές του φρονήματος τις οποίες ήταν προφανώς αδύνατο να διανοηθούν και να προβλέψουν όσοι είχαν πανηγυρίσει για την απότομη ανατροπή, για το πέρασμα απο τους διωγμούς στον θρίαμβο.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ.Β.Θερμός (πρόλογος στο βιβλίο:"Στη μέση της ερήμου").
Ιφινόης
Θα μας βγει τελικά και "αντισυστημικός" και μέγας πολέμιος του κατεστημένου ο π.Βασίλειος με τις παρεμβάσεις του που δειγματοληπτικά παρέθεσε...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι άλλο θα δούμε...!
Είναι φανερό ότι με τα όσα περί μηνύσεων αναφέρει ο π.Βασίλειος υπονοεί τον όντως αγωνιστή μητροπολίτη Πειραιώς Σεραφείμ του οποίου την παρρησία και το ομολογιακό σθένος ούτε κατά διάνοια διαθέτει ο ίδιος και ο οποίος κατέθεσε μήνυση για το χυδαίο θεατρικό "έργο" corpus christi.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αγωνιστής μητροπολίτης πολεμείται από το άθεο, αντιεκκλησιαστικό και εθνοαποδομητικό κατεστημένο με αξιοσημείωτη λύσσα μόνο και μόνο επειδή αντιστέκεται με απαράμιλλο σθένος στους σκοτεινούς σχεδιασμούς του και τις ύπουλες μεθοδεύσεις του.
Το θέμα είναι ότι ο άγιος Πειραιώς δεν αλλοιθωρίζει μονάχα στον νεοναζιστικό παγανισμό αλλά καυτηριάζει και τον οικουμενισμό, και την εκκοσμίκευση, και τον αφελληνισμό και το σιωνισμό και τη μασσωνία και τις αιρέσεις (παπισμό, προτεσταντισμό και άλλες), και τα ολισθήματα του πατριάρχη, και τη δημόσια διαφήμιση και ξετσίπωτη προβολή της ομοφυλοφιλίας, και τη μεταπατερική θεολογία κ.τ.ο. και δε σιωπά ενόχως...
Τα δε ΜΜΕ του επιφυλάσσουν άθλιες και άδικες επιθέσεις μόνο και μόνο επειδή ομολογεί Χριστόν Εσταυρωμένον και Αναστάντα εν μέσω γενεάς σκολιάς και διεστραμμένης.
Αντιθέτως σε κάποιους άλλους κληρικούς που πλειοδοτούν σε αντιχρυσαυγιτισμό και "αντιεθνικισμό" επιφυλάσσεται η προβολή των απόψεών τους μαζί με χαρακτηρισμούς του τύπου "ο φωτισμένος κληρικός, ο ανοιχτόμυαλος, ο προοδευτικός, ο άνθρωπος των ανοιχτών οριζόντων" κ.ο.κ.
Τα ψευτο-επιχειρήματα περί "διαφήμισης" και άλλες τέτοιες σοφιστείες που αποκοιμίζουν με συνέπεια να καταλείπονται ασύδοτοι οι βλάσφημοι τα είχαν χρησιμοποιήσει κάποιοι εκκλησιαστικοί και το 1989 όταν προβαλλόταν η ακατονόμαστη χυδαιότητα του Σκορτσέζε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντέδρασε όμως δυναμικά η πλειοψηφία των πιστών και κατόρθωσε τη ματαίωση της προβολής με συνέπεια η εφημερίδα "ΑΚΡΟΠΟΛΗ" να αναγράψει σχετικά:
"Ο αγώνας των θρησκευτικών οργανώσεων, που δε δίστασαν ούτε μπροστά στα ΜΑΤ να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην προβολή της ταινίας, δικαιώθηκε χθες απ το δικαστήριο".
Ο δε σύλλογος των φοιτητών του Ποιμαντικού Τμήματος του ΑΠΘ (καμία σχέση με τους σημερινούς προσκυνημένους οικουμενιστές) σε δήλωσή του ανέφερε: "καταγγέλουμε την προκλητική ολιγωρία της πολιτείας και δηλώνουμε ότι συμπαραστεκόμαστε στις κηνιτοποιήσεις της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκηςως ελάχιστη συμμετοχή στον αγώνα της Εκκλησίας και επιφυλασσόμαστε για ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕΤΡΑ".
Τότε βάβαια είχαμε μπροστάρηδες που ξεσήκωναν τον κόσμο όπως το μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο, το Σεβαστιανό και άλλους!
" Μια συμβουλή που ελέχθη κατά την βυζαντινή κοινωνία" αποτελεί η ρήση του ιερού Χρυσοστόμου ή διαχρονικής ισχύος απόφθεγμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε τι διαφέρουν οι τάλιμπαν μουσουλμάνοι από κάποιους χριστιανούς ροπαλοφόρους έτοιμους στο όνομα του Χριστού να ορμίσουν και να καταστρέψουν περιουσίες «αντίχριστων» ή και να τους στείλουν το λιγότερο πακέτο στο νοσοκομείο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπ το κλαμπ των διανοουμένων της Σύναξης δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναστάση ευτυχώς που προσέχεις και βρίσκεις να αναρτήσεις αυτά τα οποία θα μας οικοδομήσουν και θα μας φωτίσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη τους ακούς π. Βασίλειε συνέχισε με παρρησία να εκφράζεις αυτά που θες να πεις.
Προς Αριμαθαίο: δεν είπε μόνο αυτό ο μακαριστός π.Ευσέβιος Βίττης που όσο περνούσαν τα χρόνια καταλάβαινε όλο και περισσότερο την αξία του αγωνιστικού και φιλππαραδοσιακού χριστιανισμού τον οποίο κάποιοι δήθεν προοδευτικοί χριστιανοί ονομάζουν "παραδοσιοκρατία".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓι αυτό και έκανε ομιλίες για το χάραγμα του Αντιχρίστου που υπάρχουν στο you tube και σε βοβλιαράκι που κυκλοφορήθηκε απ τις φιλοπαραδοσιακές και αντιοικουμενιστικές εκδόσεις " Ορθόδοξος Κυψέλη" σχετικό με το χάργμα και το ηλεκτρονικό φακέλωμα εγκαλεί ονομάζοντας "νερόβραστους" τους σύγχρονους χριστιανούς που δεν αντιδρούν.
Όχι λοιπόν να επικαλούμαστε το μακαριστό γέροντα όποτε και όταν μας συμφέρει!
Ταράζεις τα νερά π. Βασίλειε και η συντήρηση βγάζει την δυσοσμία της. Δεν το έχουν κατανοήσει πως η μπογιά του πέρασε. Δεν μπορούν να δουν ότι η Εκκλησία και η Θεολογία είναι εν πορεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚρίμα οι αδελφοί αυτοί που δεν μπορούν να χαρούν τον Χριστιανισμό στο σήμερα και έχουν εγκλωβιστεί στο παρελθόν και αυτό παραποιημένο.
π. Νεόφυτος
Αν ο Χριστός χτυπήσει την πόρτα σας, θα τον αναγνωρίσετε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΡωτά ο Π. Φολερώ.
Αλήθεια αδελφοί την ώρα που συνέλαβαν το Χριστό, ο Πέτρος έβγαλε μαχαίρι και έκοψε το αυτί ενός από τους δούλους του αρχιερέα, του Μάλχου. Ο Χριστός επετίμησε τον Πέτρο (Ματθ. 26, 51. Μάρκ. 14, 47. Λουκ. 22, 50. Ιωάν. 18, 10).
Η ξύλινη γλώσσα των θεραπόντων του "χριστιανικού" ψευτοπροοδευτισμού όταν πρόκειται να πλήξουν τους διαφωνούντες είναι η ίδια και απαράλλακτη με τη γλώσσα των διαπλεκόμενων, συστημικών ΜΜΕ που διαφεντεύουν τη δημόσια ζωή: "ταλιμπάν", "φονταμενταλιστές" κ .ά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑηδία έχουν καταντήσει!
Προς π.Νεόφυτο: η θεολογία έτσι όπως την έχουν καταντήσει κάποιοι προφέσσορες έχει καταντήσει θολολογία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω ξερω τι μου λεγει η Γραφη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ειπεν Ο Κυριος στον Μωυση.
Εαν πορευθειτε συμφωνα με τις διαταγες και φυλαξετε τις εντολες μου και τις εφαρμοσετε ,θα σας δωσω βροχη στον καιρο της και η γη θα σας δωσει τα προιοντα της,και τα δενδρα στις παιδιαδες θα αποδοσουν τον καρπο τους....κλπκλπ..και θα δωσω ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗ ΧΩΡΑ ΣΑΣ[?]....κλπκλπ και δεν θα περασει πολεμος απο τη γη σας...και θα πεσουν οι εχθροι σας...και θα σαςεπιβλεπω με ευνοια και θα σας ΕΥΛΟΓΗΣΩ...και θα σας αυξησω και θα σας πληθυνω παρα πολυ και θα συναψω την διαθηκη μου μαζι σας και θα φατε τα παλια προιοντα σας και τα παλια των παλιων θα τα βγαλετε για να βαλετε τα καινουργια..Και θα συναψω την διαθηκη μου μαζι σας και δεν θα σας σιχαθει η ψυχη μουΚΑΙ ΘΑ ΠΕΡΠΑΤΩ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΜΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΣΑΣ.....ΚΑΙ ΕΣΕΙΣ Ο ΛΑΟΣ ΜΟΥ...
ΕΑΝ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΥΠΑΚΟΥΣΕΤΕ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑΤΑ ΜΟΥ,αλλα απειθαρχησετε σε αυτα και τις αποφασεις μου τις αποστραφει η ψυχη σας,ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΤΕ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ ΜΟΥ,ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΔΙΑΛΥΣΕΤΕ ΤΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ----ΜΑΣ---,ΤΟΤΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΘΑ ΚΑΝΩ ΤΟ ΙΔΙΟ.
ΘΑ φερω σε εσας την απορια και την ψωρα και τον ικτεροτα οποια θα εξασθενουν τα ματια σας και θα διαλυουν την ψυχη σας.Και θα σπερνετε ματαια τους σπορους σας,και τους κοπους σας θα τους τρωγουν οι εχθροι σας[...],θα στρεψω το προσωπο μου εναντιον σας,καιθα πεσετε μπροστα στους εχθρους σας και θα σας διωξουν αυτοι που σας μισουν και θα φευγεται χωρις να σας καταδιωκει κανεις.
Και αν παρ'ολα αυτα δεν με υπακουσετε,θα αυξησω την τιμωρια σας,επταπλασιαζοντας τις πληγες για τις αμαρτιες σας...ΚΑΙ ΘΑ ΣΥΝΤΡΙΨΩ ΤΗΝ ΑΝΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑΣ ΣΑΣ και θα κανω τον ουρανο στεγνο αποι βροχη...και τη γη ξηρη σαν χαλκο κλπκλπ
Και αν μετα απο αυτα δεν εισαστε ΕΥΘΕΙΣ και δεν θελησετε να με υπακουσετε θα σας επιβαλω επταπλασιες πληγες,αναλογες με τις αμαρτιες σας κλπκλπ ...και αν με ολα αυτα δεν σωφρονιτειτε ΑΛΛΑ ΠΟΡΕΥΕΣΘΕ ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΑ,ΘΑ ΠΟΡΕΥΘΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ ΣΑΣ ΜΕ ΘΥΜΟ ΑΦΑΝΗκλπκλπΚαι θα επιφερω μαχαιρα εκδικητικη,Η ΟΠΟΙΑ ΘΑ ΤΙΜΩΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΜΑΣ...κλπκλπ και θα κανω τις πολεις σας ερημες...ΚΑΙ ΘΑ ΕΡΗΜΩΣΩ ΤΑ ΑΓΙΑ ΣΑΣ----------------------------------------------['''''']
και δεν θα οσφρανθω την μυρωδια των θυσιων σας και θα ερημωσω τελειως την γη σας[τη γη-μας] και θα παραδοθειτε στα χερια των εχθρων σας...και θα σας διασκορπισωστα εθνη...και θα σας καταστρεψω με την επωμενη μαχαιρα
26/κεφ απο το Λευιτικο...1}
----
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπο τα ασκητικα του Μεγα Βασιλειου
----------------------------------------------
Δεν ειναι αιτιος Ο Θεος για το κακο
Σφαγες και κυριευσεις πολεων και υποδουλωσειςκλπκλπ και γενικα ολα τα θλιβερα που συνοδευουν τους πολεμους,λεω οτι γινονται με τη δικαιη κριση Του Θεου,ο οποιος επιφερει τιμωριες σε αυτους που ειναι αξιοι τιμωριας.Η μηπως εσυ δεν ηθελες να μην ΠΥΡΠΟΛΗΘΟΥΝ ΤΑ ΣΟΔΟΜΑ,μετα αποεκεινα τα ανουσιουργηματα η -να μη καταστραφει η Ιερουσαλημ,ουτε να ΕΡΗΜΩΘΕΙ Ο ΝΑΟΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΦΡΙΚΤΗ ΤΡΕΛΛΑ ΤΩΝ ΙΟΥΔΑΙΩΝ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ;;;Και πως αλλιως ηταν σωστο να γινουν αυτα ,και οχι με τα χερια των ρωμαικων χεριων;;;Ετσι και ο κοσμος εξυπηρετειται με τις επι μερους ανεσεις και θλιψεις.Και αν καποτε μερικους τους κυριευει καταστροφη και τιμωρια ,αυτο ειναι μερικο και οχι καθολικο,για την ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ,ΟΠΩΣσυμβαινει με τους γιατρους,που κοβεται ενα μερος για την ωφελεια των υπολοιπων μερων του σωματος.Ετσι πλημμυρισε η γενια των Γιγαντων[Γεν 14-5]...ετσι χαθηκε το γενος των Σοδομιτων ΠΟΥ ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟ ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ,και η φυλη των Αιγυπτιων,και το εθνος των Χαναναιων,απο τα οποια το μεν ενα πυρποληθηκε,το αλλο καταποντιστηκε και το αλλο παραχωρηθηκε για την περισυλλογη των εχθρων...
Και αλλα μυρια εθνη,ΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΑΚΙΕΣ ΤΟΥΣ ΜΕΝΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΑΤΙΜΩΡΗΤΑ...
ΚΑΙ ....ΤΩΝ ΜΕΝ ΜΕΡΩΝ ΠΟΥ ΠΑΣΧΟΥΝ ,Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΜΕΡΟΥΣ,
ΓΙΑ τους ατιμωρητους αποταμιευεται φωτια και οργη την ημερα της οργης ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...
ΔΙΟΤΙ ΤΟΤΕ ,ΟΧΙ ΓΙΑ ωφελεια και μετανοια..........αλλα για την τιμωρια και φανερωση ΤΗΣ ΚΑΚΙΑΣ..ΟΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΜΕΤΙΣ ΥΛΕΣ που ειναι αναμιγμενες με χρυσο και με αργυρο---για την διακριση τους απο τις αλλες υλες,τις ξεχωριζει βασανιζοντας τις η ΦΩΤΙΑ....
----------
Ειναι αυτο που μας λεγει η Γραφη
Οποιος πραττει δικαια ειναι παιδι Του ΘεουΑ`Ιωαν 2-29)
Οποιος κανει το καλο...Γ`Ιωαν 1-11)
Οποιος κανει το σωστο...Α`Ιωαν 3-10)
Οποιος αγαπα τον αδελφο του...Α`Ιωαν 3-10)
Οποιος δε,
Κανει το κακο...
Αυτος δεν εχει δει Τον Θεο.Γ`Ιωαν 1-11)
-----
Αυτα διαβαζουμε και εντριφουμε σε σχεση με το θελημα Του Θεου..
Αυτη ειναι και η θεσις μας...π
Tόλμησαν κάποιοι να αμφισβητήσουν το ίνδαλμα κάποιων άλλων και οι τελευταίοι αντέδρασαν όπως αντέδρασαν με καταφανή έλλειψη ψυχραιμίας. Κανείς δεν είναι υπεράνω κριτικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο περιοδικό ΣΥΝΑΞΗ ανώνυμε των 10:27 όταν το διηύθυνε ο αείμνηστος Παναγιώτης Νέλλας είχε κάποιο επίπεδο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά την κοίμησή του "και διηγώντας τα να κλαις..."
Αγαπητή π. οι "καλαμαράδες" δεν χαμπαριάζουν από τέτοια! Ό,τι πει ο...γκουρού τους!
ΑπάντησηΔιαγραφή"Έτσι και εσένα παππούλη μου μιας και είσαι ανήσυχο πνεύμα σε έχουν στοχοποιήσει και οι μεν και οι δε των χριστιανικών πόλων και σε κτυπούν έτσι για να κάνουν αντάρα και να αυτοϊκανοποιούνται".
ΑπάντησηΔιαγραφήAυτά τα "βαθυστόχαστα" μας είπε ο "ψευδόμενος εν τω μίσει", που δεν κοιτάει τα χάλια του ιστολογίου του, στο οποίο σπιλώνει υπολήψεις αλλά ανοίγει την απύλωτη γραφίδα του και βλακεύει ανυπερθέτως όπως πανηγυρικά προκύπτει απ την τελευταία παράγραφο του σχολίου του!
Προς Ιφινόη: τι σχέση έχει το απόσπαπσμα που παρέθεσες με το προκείμενο θέμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΆνώνυμε των 9:05 μ.μ. 3/2 τότε είχαμε μπροστάρηδες! Τώρα έχουμε λαγωούς και "συνετούς" γι αυτό και πάμε κατά...Βεελζεβούλ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροσωπολατρείας το ανάγνωσμα!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μία ακόμη φορά ένα κείμενο του π.Βασιλείου Θερμού προκαλεί πληθώρα αντιδράσεων, εν πολλοίς, δικαιολογημένων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιστεύω ότι "πέτρα του σκανδάλου" στη συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί η επίμαχη φράση του με βάση την οποία "Έτσι, παρά τη θέληση τους, η αντίδραση τους καταλήγει σε υποκρισία, διότι συντελούν σε μεγαλύτερο διασυρμό των συμβόλων" η οποία είναι ατυχής από κάθε άποψη, καταφανώς απαράδεκτη,αφού μιλά για υποκρισία εκεί που δεν υπάρχει, μαραίνει την αγωνιστικότητα, ψύχει τον ιερό ζήλο των πιστών, συντελεί στην κατίσχυση της ανομίας και την παγίωσή της αφού συντελεί στη ματαίωση κάθε αντίδρασης και αντίστασης και δε διαθέτει υπέρ εαυτής, όπως πολύ σωστά τονίσθηκε, ούτε ένα έρεισμα αγιογραφικό και αγιοπατερικό και ούτε εδράζεται στην εκκλησιαστική Ιστορία.
Το προβαλλόμενο επιχείρημα με βάση το οποίο δε θα πρέπι να προβαίνουμε σε δυναμικές αντιδράσεις γιατί δίνουμε λαβή σε σχόλια και ειρωνείες και αντιδράσεις σε κάποιους ψευτοδιανοούμενους και ΜΜΕ κάθε άλλο παρά στέκει αφού Εκκλησία που δε δίδει ηρωική-ομολογιακή μαρτυρία στο σύγχρονο κόσμο αλλά από σκοπιμότητα συστέλλεται δεν αποτελεί αυθεντική Εκκλησία.
Συμφωνούμε με τον π.Νεόφυτο ότι η Εκκλησία βρίσκεται εν πορεία. Αλλά εν πορεία προς την αγιότητα των μελών της κι όχι προς το συμβιβασμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΟΣΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ ΚΟΣΜΙΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήτο Ιφινόη, φίλε, είναι θηλυκό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε το όνομα Ιφινόη στην Ελληνική Μυθολογία φέρονται τρία πρόσωπα:
Ιφινόη (του Προίτου): Κόρη του βασιλιά του Αργους Προίτου.
Ιφινόη (του Αλκαίου): Κόρη του Αλκαίου
Ιφινόη (του Νίσου): Κόρη του βασιλιά των Μεγάρων Νίσου.
"Σε μεγαλύτερο διασυρμό των συμβόλων" συντελεί η ένοχη ανοχή και η σιωπή την οποία "ευαγγελίζεται" ο π.Βασίλειος Θερμός που καλά θα κάνει να αφήσει στο απυρόβλητο όσους αγωνίζονται "βάζοντας το κεφάλι τους στον τορβά" και οι οποίοι εισπράττουν σκώμματα και ειρωνείες και χλεύη και σαρκασμούς και ύβρεις και δεν αποτελούν τους "εκλεκτούς" των συστημικών ΜΜΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί δίδουν έμπρακτη ομολογία πίστεως...!
Και κάπως έτσι ο καιρός περνά, με έριδες και προστριβές δίχως νόημα και ουσία. Γιατί ούτε ένα σχόλιο, πλην ελάχιστων, δεν είναι αποτέλεσμα λογικής και σκέψης. Αν δεν έχεις κάτι να πεις, τότε μη γράψεις τίποτα. Προτιμότερο από το να γράφεις ασυναρτησίες, κακίες και ανούσια πράγματα! Το επίπεδο των σχολίων έχει πέσει κατακόρυφα! Είναι τρομερό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Βασίλειος είναι μια ολοκληρωμένη προσωπικότητα που διαθέτη άποψη. Μπορεί να διατύπωση αυτά που γνωρίζει και να τα υποστηρίξει. Οφείλω να ομολογήσω ότι μου αρέσει ο τρόπος της σκέψης του και με ενδιαφέρον διαβάζω τα όσα γράφει ή ακούω τα όσα έχουν βιντεοσκοπηθεί. Όμως δεν μου αρέσει ο τρόπος κριτικής εναντίον του από άτομα τα οποία με αφορισμούς και μόνο τον αντικρούουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πέραν το ατλαντικού να σταματήσει να είναι κριτής της οικουμένης.
ΑπάντησηΔιαγραφήθα ήθελα να εκφράσω την άποψη, ότι η εποχή μας μας θέλει ενωμένους και όχι αντιπάλους. Ότι εκφράζει ο καθένας μας είναι αποτέλεσμα Ένθεου λογισμού η(διαζ) εμπαθούς λογισμού. Ο καθένας το ξέρει κατάβαθα. Όμως οι δυσκολίες των καιρών όσο ποτέ άλλοτε είναι να προσπαθούμε να έχουμε λογισμούς ζεστούς με τους αδελφούς μας Ορθοδόξους. Είναι προτιμότερο να αδικήσω τον εαυτόν μου και να εκφραστώ ζεστά για χάρην του αδελφού μου, παρά να δημιουργώ έριδες για χάρη του εγωισμού μου. Η Αγάπη και η αδελφοσύνη, είναι Οδός Ανίκητη, γιατί έχει σύμμαχο Τον Χριστόν μας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ δημοσίευση όλων των παραπάνω σχολίων δεν είναι σωστή. Ο π. Βασίλειος επώνυμα απάντησε σε πολλούς ανώνυμους. Κάποτε θα πρέπει να δημοσιοποιούνται μόνο τα επώνυμα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφή