Οι αιρέσεις είναι εφευρήματα του διαβόλου και ανακυκλώνονται στην
εκκλησιαστική ιστορία με ποικίλες μορφές, καθώς πρόκειται για ομοούσιες
παραχαράξεις της αλήθειας. Το δε τέλος των αιρέσεων είναι η κόλαση των
πλανωμένων εξ αυτών. Βέβαια, οι αιρέσεις δεν έχουν τόσο θεωρητικό χαρακτήρα,
αλλά αποτελούν (και οδηγούν σε) διεστραμμένους τρόπους ζωής. Ο όσιος Πορφύριος
έλεγε ότι σε αυτές πάνε οι μπερδεμένοι. Και με τις αιρέσεις, όσο μικρές και αν
φαίνονται στα μάτια μας, δεν παίζουμε. Ποιος άλλωστε θα διακινδύνευε με τόση
ελαφρότητα την αιώνια τύχη του; Για τον λόγο αυτόν και οι Πατέρες έδιναν
αντιαιρετικούς αγώνες ακόμη και για φαινομενικώς ελάχιστες αιρετικές
αποκλίσεις. Όμως τα πράγματα είναι σοβαρά και δεν έχει κανείς το δικαίωμα να
αλλάξει ούτε ένα γιώτα από τη θεία αποκάλυψη.
Με έκπληξη διαπιστώσαμε σε μια σειρά πρόσφατης αρθρογραφίας περί της αιώνιας κόλασης πως μπορεί κάποιος να πλανηθεί ακόμη και στις λεπτομέρειες. Έτσι ανεφάνη μια νέα αιρετική τάση που τη βαφτίσαμε ημιβαρλααμιτισμό. Τι σημαίνει αυτό; Πως μπορεί κάποιος να πιστεύει στην ορθόδοξη ερμηνεία κατά το ήμισυ και κατά το άλλο στη σχολαστική θεολογία των Παπικών.
Ο Βαρλαάμ τουλάχιστον δεν ακολούθησε αυτήν τη μεσοβέζικη οδό, αλλά τάχθηκε καθαρά υπέρ της λατινικής κακοδοξίας. Η στάση των ημιβαρλααμιτών δεν μπορεί εξάπαντος παρά να είναι σχιζοειδής…Η αλήθεια είναι ότι αμφιταλαντεύτηκα για το αν πρέπει να ασχοληθώ με
κάποιον που ομολογεί ότι δεν παίρνει από λόγια και πως έχει παγιωθεί στην άποψή
του, η οποία υπερβαίνει και αυτήν των αγίων Πατέρων. Αλλά με αφορμή αυτόν
θεώρησα ότι αξίζει να δοθούν κάποιες συμπληρωματικές διευκρινίσεις αναφορικά με
την ορθόδοξη περί αιωνίου κολάσεως παραδεδομένη διδασκαλία. Ο συμπαθής κατά τα
άλλα φίλος σχολιαστής – ημιβαρλααμίτης, λοιπόν, υποστηρίζει πως δέχεται όλα τα
περί ακτίστου φωτός ορθόδοξα δόγματα και δεν μπορεί με τίποτε να “χωνέψει” το
άκτιστο του κολαστικού πυρός, διότι κατ’ αυτόν τοιουτοτρόπως ταυτίζεται ο Θεός
με την κόλαση. Μα πώς η μικρή μας λογική να χωρέσει τον ακατάληπτο Θεό; Ο
Κύριος είναι και δικαιοσύνη. Δεν είναι μόνο αγάπη. Για να το θέσουμε πιο
θεολογικά, είναι πάνω από τις έννοιες της δικαιοσύνης και της αγάπης. Αυτό
μάλιστα συνηγορεί στην υπερβατικότητά του, διότι αν μπορούσαμε να τον
κατανοήσουμε πλήρως, αυτό θα σήμαινε πως ο Θεός δεν θα ήταν τίποτε περισσότερο
από ένα αποκύημα του ελαχίστου και πεπερασμένου νοός μας.
Αν ο Θεός είναι η απόλυτη αγάπη, όπως υποστηρίζει ο φίλος μας, αυτό θα
σήμαινε αποφυγή κάθε μορφής δικαιοσύνης και ελευθερίας των όντων. Όλοι
υποχρεωτικά θα “στοιβαζόμασταν” στον Παράδεισο ανεξάρτητα του τι έχουμε
διαπράξει και του τι θέλουμε να είμαστε: θεόφιλοι ή δαιμονόφιλοι. Έπειτα, θα
πρέπει να ξέρουμε πως ο Θεός αγάπη εστί και έλεος. Η δικαιοσύνη του νικιέται
πάντοτε από την άμετρη ευσπλαχνία του. Δεν μας κρίνει ποτέ κατά τις πράξεις
μας, αλλά κυρίως κατά την προαίρεσή μας και βάσει του ελέους του – ίσον
παραβλέπει τις αναρίθμητες πτώσεις μας. Δεν μπορεί όμως να αναιρέσει την
ελευθερία μας. Έτσι δημιουργήθηκε η αιώνια κόλαση. Ο Θεός λοιπόν αγάπη εστί,
ανεξάρτητα από την επιλογή μας να είμαστε μακράν αυτού. Συνεχίζει να μας αγαπά
και να περιμένει τη μετάνοιά μας. Οι Πατέρες όμως λένε ότι μετά την τελική
κρίση θα περιέλθουμε σε εκούσια ατρεψία, οπότε δεν θα αλλάζει η κατάστασή μας –
παραδείσια ή κολαστική.
Το περίεργο είναι ότι ο ημιβαρλααμίτης σχολιαστής ενοχλείται στην ιδέα
ότι ο Θεός είναι τη ενεργεία κολαστικό πυρ δια τους ελεύθερα επιλέγοντας την
αιώνια γέεννα και δεν τον πειράζει να είναι ο κατασκευαστής μιας κτιστής
αιώνιας καμίνου και ο δημιουργός και συντηρητής ενός κτιστού κολαστικού πυρός
που θα τηγανίζει ατελεύτητα τα πλάσματά του. Περίεργη όντως λογική και επιλογή
εκ μέρους του, αλλά εμείς θα πάρουμε και θα προτιμήσουμε την ορθόδοξη εκδοχή: ο
Θεός δεν κολάζει κανέναν. Πρόκειται απλά για την οντολογία της μέθεξης και
αμεθεξίας του Θεού στον μέλλοντα αιώνα, που μεταφράζεται σε θέωση των
σεσωσμένων μέσω της άκτιστης θείας ενέργειας και σε καταδίκη και αιώνια
καταισχύνη των αμετανοήτων δια της αυτής ενεργείας, η οποία θα βιούται
κολαστικώς και καυστικώς. Πώς θα γίνεται ο διαχωρισμός αυτός της θείας
ενέργειας το ξέρει μόνο ο Θεός, όπως αφήνει να εξυπονοηθεί στη Δογματική του ο
άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο οποίος δεν παίρνει άμεση θέση για τον άκτιστο
χαρακτήρα του κολαστικού πυρός, αλλά υπογραμμίζει ότι σίγουρα δεν πρόκειται για
αισθητή φωτιά.
Είναι αλήθεια πως δεν μιλάνε άμεσα οι Πατέρες μας για τον άκτιστο
χαρακτήρα του εν λόγω πυρός. Με βάση όμως τα λεγόμενά τους και τις βιβλικές
μαρτυρίες προκύπτει πως πρόκειται για το άκτιστο φως της θεότητος. Άλλωστε η
θεολογία του Παλαμά που ξεκαθάρισε τα θέματα αυτά είναι μεταγενέστερη και πριν
τους σχολαστικούς δεν τέθηκε ζήτημα για τη φύση του πυρός αυτού. Ήδη όμως η
εικονογραφική παράδοση μαρτυρεί σχετικά, ζωγραφίζοντας το πύρινο αυτό ποτάμι να
εκπορεύεται από τον ίδιο τον Χριστό (οι θείες ενέργειες πηγάζουν από τη θεία
φύση: η ανεπανάληπτη θεολογία της εικόνας!). Αν και δεν υπάρχει, άλλωστε, γραπτή
μαρτυρία εξ όσων γνωρίζω για τη σχετική ερμηνεία του αγίου Γρηγορίου του
Παλαμά, εντούτοις η ομόλογη κατηγορία που δέχτηκε από τους λατινόφρονες δείχνει
απλά ότι αυτό παραδεχόταν.
Ο Γρηγόριος ο Παλαμάς ξεκαθαρίζει τα πάντα σχετικά με το άκτιστο Φως
και είναι η κύρια πρόταση θεραπείας στον φίλο ημιβαρλααμίτη που αποδέχεται τα
λατινικά μυθεύματα του Μεσαίωνα για την κτιστή κόλαση, νεκρανασταίνοντας τον
Δάντη! Προβαίνει μάλιστα ο φίλος μας και σε μια κατά γράμμα ερμηνεία της
εικονικής γλώσσας των Πατέρων και της Βίβλου για την κόλαση[1]
– εδώ προτεσταντίζει! - δεχόμενος από καζάνια και τηγάνια μέχρι σκώληκες και
τιμωρούς αγγέλους. Μα τότε ο ευλογημένος θα πρέπει να περιμένει να ανοιχτούν
και βιβλία στη Δευτέρα Παρουσία που θα περιέχουν τα πεπραγμένα εκάστου! Έλεος
πια, τόση αφροσύνη και παιδαριώδης προσέγγιση της ευαγγελικής αποκάλυψης…
Για τιμωρό όργανο του Θεού τον διάβολο μίλησε ο ιερός Αυγουστίνος,
αλλά αυτό δεν είναι σωστό. Για κτιστή Χάρη, καθαρτήριο πυρ και κτιστή φωτιά
στην Κόλαση μίλησε ο Θωμάς Ακινάτης και οι σχολαστικοί της Δύσης. Πόσο όμως
πλανήθηκαν… Παρασυρμένος σε ένα βαθμό και ο ημέτερος ορθόδοξος άγιος Νικόδημος
ο Αγιορείτης φαίνεται να δέχεται στην άλλη ζωή αυτόν τον κτιστό χαρακτήρα της
φωτιάς. Δέχεται φυσικό και υπερφυσικό φως στη Βασιλεία του Θεού και όλα αυτά
διότι οι δυτικοί τότε θεολόγοι ήταν σε ιδιαίτερη υπόληψη. Ο Παλαμάς ωστόσο
μιλάει για τη ζωή των ανθρώπων μετά τη Δευτέρα Παρουσία όχι διά αισθητών μέσων
όπως τώρα -πχ. η αναπνοή του αέρα – αλλά άμεσα δια της θείας χάριτος! Έτσι
φαίνεται πως και η ζωή των κολασμένων δεν θα χρειάζεται αισθητό πυρ για τον
βασανισμό τους, όπως και οι σεσωσμένοι θα λάμπουν και θα ζουν άμεσα ορώντες και
τρεφόμενοι από την άκτιστη Θεία Χάρη. Θα ήταν περίεργο άλλωστε να σκορπάει σε
μια μερίδα ανθρώπων το άκτιστο φως του ο Θεός και στους άλλους κτιστό… Μην
ξεχνάμε και ότι η κόλαση “ετοιμάστηκε” για τους δαίμονες και αυτοί είναι
πνεύματα, οπότε το κολαστικό φως για αυτούς δεν θα μπορούσε να είναι αισθητό.
Τελικά, σύμφωνα με τις ημιβαρλααμιτικές εφευρέσεις, πόσα φώτα θα βιώνουν οι
άνθρωποι στην άλλη ζωή; Το κτιστό αισθητό, το άκτιστο, ένα νοερό κτιστό
κολαστικό φως (το για τους δαίμονες), ένα συνδυασμό του νοερού αυτού φωτός μαζί
με ένα κτιστό αισθητό λεπτότατο για τους κολασμένους ανθρώπους (τους και
αισθητούς ως σώμα φέροντας), ειδικότερης κατασκευής, ώστε να μη κατηγορηθεί πως
ο Θεός εστί φύσει κολαστικός; Μιλήσαμε στην αρχή για παράνοια και σχιζοείδεια,
που ακολουθεί αναπόδραστα τις αιρετικές αποκλίσεις και μάλλον ούτε εδώ φαίνεται
να διαψεύδεται ο κανόνας αυτός…
Ο Θεός δεν έχει δυο μέτρα και δύο σταθμά. Η ανάσταση θα γίνει με “πνευματικά” κατά τον Παύλο σώματα για όλους ανεξεραίτως. Ο ίδιος άκτιστος Ήλιος της Δικαιοσύνης, ο τρισσοφεγγώς σκορπίζων τις ακτίνες του, θα ζωοποιεί τα σώματα και τις ψυχές των ανθρώπων. Οι αρνούμενοι Αυτόν θα “καίγονται”, οι θεούμενοι θα ευφραίνονται. Πώς; Ο Θεός μόνο το γνωρίζει ακριβώς, όπως λέει και ο Δαμασκηνός Ιωάννης. Οι σχολαστικοί της Δύσης μιλώντας για κτιστή χάρη και κόλαση εμμέσως πλην σαφώς αρνούνται τη δυνατότητα της θέωσης του ανθρώπου. Αυτό και μόνο αποδεικνύει την πλάνη της σοφισματικής συλλογιστικής τους.
Κ. Νούσης
Λάρισα, 31/10/2023
Μία παρατήρηση: όχι "ιερός Αυγουστίνος" αλλά "άγιος Αυγουστίνος".
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεκτή
ΔιαγραφήΤα σκουλήκια της εμμονικής πλάνης δύσκολα αυτοεξοριζονται. Για αυτό και ο Απόστολος των Εθνών λεγει : "Αἱρετικόν ἄνθρωπον μετά μίαν καί δευτέραν νουθεσίαν παραιτοῦ".
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί δεν το τηρείτε κ.Νουση; Και ασχολείστε με τον εμμονικο ανώνυμο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ. Πότε δεν είπα επί λέξει ότι πιστεύω σε κτιστή Κόλαση... Επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά (εκπληκτικό, το ξεχνάτε συνεχώς!!!) η ένστασή μου είναι το Άκτιστο της Κόλασης...
Δεν είναι, λοιπόν, σωστό αυτό που κάνετε, να με αποκαλείτε σχιζοειδή ημιβαρλααμίτη....την άλλη φορά, πιπέρι!
Β. Εκεί που είχατε πολλούς αγίους " μαζί" σας κάπου "χάσατε"
(1) τον Μέγα Βασίλειο μιας και ο Άγιος μιλά για διακριτά μεταξύ τους κολαστηρια δλδ άλλο το αιώνιο πυρ, άλλο ο σκώληξ, άλλο το παχύ σκοτάδι κλπ κλπ
Όχι ότι ο αγιος μιλά κυριολεκτικά για σκουλήκι αλλά τι να κανουμε έτσι το περιέγραψε ο Κύριος ! Τώρα πώς εδώ κολλάτε κι εμένα κι ότι πιστεύω σε "καζάνια κ σκουλήκια", ο Θεός κι η ψυχή σας!
Εγώ είπα ότι οι ταλαιπωροι που λένε ότι το πυρ της κόλασης είναι Άκτιστο παρασυρόμενοι από τη λέξη "πυρ" την οποία ευθέως την συνδέουν με τον Θεό θα πρέπει να μας πουν ότι και το σκότος το εξώτερον είναι Άκτιστο και ο σκώληξ κι όλα τα κολαστήρια! Ονομάζουν μόνο το πυρ Άκτιστο και νομίζουν τελειωσαν!
(2) τον μαξιμο τον ομολογητη μιας κι όπως σας έχω πει μας λέει πως οι άγγελοι που είναι έτοιμοι να τιμωρήσουν τους κολασμενους είναι εξαρχής "ντυμενοι με" κολαστικό πυρ πράγμα που καταρρίπτει τις εικασίες πως το πυρ είναι Άκτιστο και τάχα μου οι μεν το λαμβάνουν ως φωτιστικό και χαίρονται κι οι άλλοι ως καυστικό και καίγονται..
Σας έμεινε λοιπόν, ο Ιωάννης ο Δαμασκηνός στον οποίο βλέπω αναφέρεστε στο παρόν άρθρο .
Δυστυχώς, μάλλον για τελευταία φορα...γιατι δείτε τι λέει κι αυτός για τους κολασμενους:
"μὴ βρώσεως οὔσης, μὴ πόσεως μηδέ τινος σαρκικῆς ἡδονῆς μηδέ τινος ἀδικίας οἱ μηδὲ τὰς συνήθεις ἡδονὰς ἔχοντες μηδὲ τῶν ἐκ θεοῦ δεκτικοὶ ὄντες ὀδυνῶνται ἀνηκέστως, οὐ τοῦ θεοῦ κόλασιν ποιήσαντος, ἀλλὰ ἡμῶν ἑαυτοῖς τὴν κόλασιν εὐτρεπισάντων"
Πουθενά εμπλοκή ακτίστου φωτος στην τιμωρία των κολασμένων!
Τι δε μένετε σαυτα τα λόγια του Αγίου; ;
Οι κολασμενοι θα ὀδυνῶνται ἀνηκέστως μη έχοντας καμία από τις συνήθεις ηδονές! Απλά πράγματα που δεν εμπλέκουν καθόλου τον Θεό.
Γ. Τελικα παραδέχεστε ότι δεν υπάρχουν άγιοι που να αναφέρουν ρητώς πως το πυρ είναι ακτιστο αλλά ώ! του θαύματος η παράδοσή σας θέλει το πυρ Άκτιστο....
ώ! του άλματος!
Συνεχίζεται...
Πέτρος
Δ. Σας ζήτησα να μου δώσετε παραπομπή για το "Ο Θεός κολασις ενεργεία εστί λόγω προσλήψεως των κολαζομενων και βασιλεία λόγω προσλήψεως των σεσωσμενων. "
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατί το εξέλαβα ως αγιογραφικο χωρίο ! εσείς αρνείστε να μου δώσετε γιατί από,τι καταλαβαίνω τώρα, μάλλον είναι δικό σας ή κάποιου γνωστού σας. Που να βρείτε παραπομπή!
Π Πάλι καλά δεν είμαστε στα πρώτα χρόνια όπου η κοπτοραπτική ήταν υπόθεση απλή!
Ε. Μιλάτε τόσο υποτιμητικά για αναφορές σε βιβλία που θα ανοιχτούν λέγοντας:
" Μα τότε ο ευλογημένος θα πρέπει να περιμένει να ανοιχτούν και βιβλία στη Δευτέρα Παρουσία που θα περιέχουν τα πεπραγμένα εκάστου! Έλεος πια, τόση αφροσύνη και παιδαριώδης προσέγγιση της ευαγγελικής αποκάλυψης…"
που στα αλήθεια πέρασε από το μυαλό μου μήπως είστε εκτός της ορθοδόξου εκκλησίας ή στη καλύτερη δε πολυπηγαίνετε στην εκκλησία, κάνα μνημόσυνο ή βάπτιση και φυσικά που να ακούσετε έτσι το δοξαστικό του εσπερινού την Κυριακὴ τῆς Ἀπόκρεω:
"Ὅταν τίθωνται θρόνοι,
καὶ ἀνοίγωνται βίβλοι, καὶ Θεὸς εἰς κρίσιν καθέζηται, ὢ ποῖος φόβος τότε! Ἀγγέλων παρισταμένων ἐν φόβῳ, καὶ ποταμοῦ πυρὸς ἕλκοντος, τί ποιήσομεν τότε οἱ ἐν πολλαῖς ἁμαρτίαις ὑπεύθυνοι ἄνθρωποι;........"
Ή το ιδιόμελον εις τους αίνους:
"Ώ ποία ὥρα τότε, καὶ ἡμέρα φοβερά, ὅταν καθίση ὁ Κριτὴς ἐπὶ θρόνου φοβεροῦ!
βίβλοι ἀνοίγονται,
καὶ πράξεις ἐλέγχονται, καὶ τὰ κρυπτὰ τοῦ σκότους δημοσιεύονται, Ἄγγελοι περιτρέχουσιν, ἐπισυνάγοντες πάντα τὰ ἔθνη........"
Ή το κοντάκιον:
"Ὅταν ἔλθης ὁ Θεός, ἐπὶ γῆς μετὰ δόξης, καὶ τρέμωσι τὰ σύμπαντα· ποταμὸς δὲ τοῦ πυρὸς πρὸ τοῦ Βήματος ἕλκῃ,
καὶ βίβλοι ἀνοίγωνται, καὶ τὰ κρυπτὰ δημοσιεύωνται......."?
Αλήθεια, πάτε εκκλησία ή μόνο "θεολογειτε" ???
Και μόνο που τα αναφέρουν αυτά κάποιοι άγιοι και τα ψάλλουμε στην εκκλησία θα έπρεπε να σας κανει πιο προσεκτικό... ξεφύγατε ολίγον!
Respect...
Στ. Μας παραπέμπετε και σε άρθρο τινός ιερέα εκ Βόλου όπου αυτός θέλοντας να υποβαθμίσει το Άκτιστο του πυρός της κολάσεως, γιατί αυτός τουλάχιστον κατάλαβε πως αν είναι άκτιστη ενεργεία το πυρ της κόλασης τότε ο Θεός είναι η κολαση, μας λέει ότι ναι μεν είναι άκτιστη ενέργεια το πυρ ΑΛΛΑ άλλης φύσεως και επικαλείται τον μέγα Αθανάσιο που μιλά για "ενέργειαι ποικίλαι" θέλοντας να μας πει, ο Άγιος, ότι υπάρχουν πολλές άκτιστες ενέργειες ΑΛΛΑ όχι ότι κάποιες από αυτές είναι υποδεέστερες ή άλλης φύσεως από άλλες!
Λέει ακριβώς αυτός ο ιερεας:
"τὸ πῦρ τῆς Κολάσεως μπορεῖ μὲν νὰ ἐκληφθεῖ ὡς Θεία (ἄκτιστη) ἐνέργεια[20], ὄχι ὅμως τῆς ἴδιας φύσεως μὲ τὶς ὑπόλοιπες ἄκτιστες ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ, ἐφόσον οἱ ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ ποικίλουν[21]."
Πού τα βρήκε αυτα; υπάρχουν υψηλές και χαμηλές άκτιστες ενεργειες; ;;;
Πέτρος
Αγαπητέ κύριε συνάδελφε, χαίρε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις: "Έτσι δημιουργήθηκε η αιώνια κόλαση". Αφού η αιώνια κόλαση δημιουργήθηκε, άρα είναι κτιστή, πώς το πυρ της Κολάσεως θα είναι άκτιστο; Μήπως θα είναι και αυτό κτιστό; Νομίζω ότι το θέμα της φύσης του κολαστικού πυρός είναι θεολογούμενο, δεν υπάρχουν επ' αυτού μαρτυρίες στις πηγές της Πίστης μας.
Επίσης, ενώ σωστά παραδέχεσαι πως ο Θεός δεν είναι μόνον αγάπη αλλά είναι και δικαιοσύνη, στη συνέχεια λανθασμένα γράφεις ότι ο Θεός κανένα δεν κολάζει.
Με εκτίμηση
Παναγιώτης Γκουρβέλος
Πάτρα
Λυπάμαι,αλλά είναι πολύ χαμηλού επιπέδου οι θεολογικές σας παρεμβάσεις. Είτε ως άρθρα ,είτε ως σχόλια.Οποιος ξέρει καταλαβαίνει.
ΔιαγραφήΑνώνυμε 7: 26 γιατί δεν γράφεις εσύ ένα άρθρο υψηλού επιπέδου, με ονοματεπώνυμο φυσικά, ώστε να ανεβάσεις το θεολογικό επίπεδο; Από λόγια του αέρα όλοι ξερουμε.Τα άρθρα του κ.Νούση είναι πλουσια σε θεολογικό προβληματισμό και στοχευμένα, επίσης και τα σχόλια, αν εξαιρέσουμε τα ψυχο_ εμμονικά του τιμωρολάγνου Πέτρου...Ας μην απαξιώνουμε ανθρώπους που προβληματίζονται για τα ουσιαστικά και θεμελιώδη της πίστης μας!...
ΔιαγραφήΣτον Π.Γκ.αναφερομαι. Με τον κ.Νουση συμφωνώ
ΔιαγραφήΑ, εντάξει, πολύ καλά, δεν εχεις κι άδικο...
Διαγραφή
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα παρακαλούσα θερμά τον κ. Νούση να μην συνεχίσει τα απαντητικά του σχόλια,
γιατί ο εν λόγω κύριος(Πέτρος) δεν επιδέχεται θεραπείας!
Είναι πολύ απλά αμετανόητος...
Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα ο διάλογος!...
Ευχαριστούμε για το στοχευμένο άρθρο σας!
Όποιος ενδιαφέρεται ας διαβάσει το βιβλίο " Πύρινος ποταμός" του Καλομοιρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙφ
@ 2.45
ΑπάντησηΔιαγραφήειναι αληθεια οτι οποιος εφαρμοζει τη συμβουλη αυτη του αποστολου τουλαχιστον δεν χανει το χρονο του...
βεβαια καλο ειναι να ξερουμε πως ουτε και εδω θα πρεπει να λαβουμε κατα γραμμα αλλα κατα πνευμα τη συμβουλη του αποστολου. βλεπουμε λοιπον στην παραδοση μας πληθωρα αντιαιρετικων συγγραμματων και αγωνων των αγιων πατερων κατα των αιρεσεων, που αν λαμβαναν κατα γραμμα την παραπανω αποστολογικη προσταγη δεν θα ειχαμε ολους αυτους τους θησαυρους.
οπως και να εχει,εναν μικρο διαλογο κανω και βλεπω οτι μερα με τη μερα δεν αξιζει τον κοπο. οποτε λιγο ακομα και σταματαω
@ Π Γκουρβελο
ΑπάντησηΔιαγραφήτο ρημα δημιουργηθηκε δεν το γραφω κατα κυριολεξια, αλλα οτι προκληθηκε η υποσταση της εξ ημων και των δαιμονων.
το πυρ της κολασεως δεν ειναι θεολογουμενο οπως το θεμα της αποκαταστασης των παντων, ασχετο αν δεν υπαρχουν σσαφεις μαρτυριες των αγιων. μονο ο παλαμας φαινεται να το λεει ξεκαθαρα και αυτος φτανει και περισσευει.
αυτο το τελευταιο δεν το λεω εγω, οτι δλδ δεν κολαζει κανενα, αλλα ο ιωαννης ο δαμασξηνος.
@ Πετρο
ΑπάντησηΔιαγραφήποσα θες να μας τρελανεις, αγαπητε; "Πότε δεν είπα επί λέξει ότι πιστεύω σε κτιστή Κόλαση... Επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά (εκπληκτικό, το ξεχνάτε συνεχώς!!!) η ένστασή μου είναι το Άκτιστο της Κόλασης..." μας λετε και τελικα δεν καταλαβαινουμε: υπαρχει για σας κολαση ή οχι;
στη συνεχεια μιλατε καπως απαξιωτικα για τους αγιους που επικαλουμε και υπονοειτε οτι δεν ξερουν το λενε, ενω εσεις το εχετε λυσει το θεμα! ω της εωσφορικης πλανης ή ανοησίας!
οι αγιοι πατερες τα λενε ωραιοτατα, υπαρχουν πολλα κολαστηρια, δηλαδη ο βαθμος κολασης εκαστου εξαρταται απο το βαθμο της αμαρτωλοτητος του. τοσο απλο. για τον μαξιμο ομολογητη που αναφερεστε επειτα δεν μας αοδεικνυετε οτι αυτο το κολαστικο πυρ που ειναι "ντυμενοι" δεν θα ειναι το ακτιστο της θειας φωτοχυσιας. απλα εσεις επιλεγετε την ερμηνεια του μυαλου σας και καλειτε ολους μας να την αποδεχουμε.
τελικα μεσα απο τον δαμασξηνο αποδεχεστε οτι δεν θα υπαρχει κολαστικο πυρ. ελεος! τι πιστευετε τελικα; και ποιος σας ειπε οτι ο δαμασκηνος δεν αποδεχεται την υπαρξη του; διαβαστε προς το τελος της δογματικης του και θα βρειτε ξεκαθαρα οτι το αποδεχεται ως υπαρκτο
@ Πετρο
ΑπάντησηΔιαγραφήμε κατηγορειτε οτι δεν εκκλησιαζομαι. αυτο το ξερει ο Θεος και φτανει για μενα. δεν θα σας πω κατι παραπανω. απλα οτι χασατε την ψυχραιμια σας και εκτιθεσθε αδικα.
τα βιβλια που ανοιγονται - για να μαθαινετε - οπως ορθοτατα ερμηνευει ο οσιος Πορφυριος, ειναι απαντα τα πεπραγμενα μας τα οποια καταγραφονται στο σωμα και την ψυχη μας.
παμε παρακατω: εχετε κολλησει στη φραση μου " Ο Θεός κολασις ενεργεία εστί λόγω προσλήψεως των κολαζομενων και βασιλεία λόγω προσλήψεως των σεσωσμενων. " οντως ειναι δικη μου και συναγεται απο ολα οσα εγραψα μεχρι σημερα για το θεμα με βαση τα πατερικα λεγομενα. το οτι δεν το καταλαβατε αμεσως ειναι αλλο θεμα και ζητω συγγνωμη που το εκλαβατε ως αγιογραφικο χωριο. αυτο ομως δεν σημαινει οτι η φραση μου αυτη ειναι λαθος. ειναι μια συνοψη της ορθοδοξης ερμηνειας σχετικα με το θεμα. τωρα εσεις μπορειτε να θριαμβολογησετε οτι δεν το ειπε επι λεξει καποιος αγιος. ετσι όμως θα εκτεθειτε περισσοτερο για τις παιδιαστικες προσεγγισεις σας στα βιβλικα θεματα.
και για τις ακτιστες ενεργειες που λετε, οντως εχουμε ποικιλια. αλλη η δημιουργικη, αλλη η θεοποιητικη, αλλη η κολαστικη και παει λεγοντας. δεν νομιζω οτι εχει νοημα να μιλαμε για υψηλες και χαμηλες ακτιστες ενεργειες διοτι δεν λεει κατι τετοιο ο ιερεας απο τον Βολο/
ας επανελθουμε στο θεμα μας: στο επομενο σχολιο σας γραψτε ξεκαθαρα και συντομα τι ακριβως πιστευετε, ωστε να μη νομιζετε οτι σας αδικουμε: πιστευετε στην υπαρξη κολαστικου πυρος, ναι ή όχι; αν ναι, ειναι κτιστο; ξεκαθαρα πραγματα
Αυτή η εμμονή του Ν.Κ. κάπου με παραπέμπει! Λέω τώρα εγώ...
ΑπάντησηΔιαγραφήw
ας με συγχωρησουν οι αγαπητοι ανγνωστες για καποια ορθογραφικα ατοπηματα που γινονται εκ παραδρομης και τα βλεπω εκ των υστερων. π.χ. επικαλουμε αντι επικαλουμαι
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 7.26
ΑπάντησηΔιαγραφήσυνηθως δεν απαντω σε ανωνυμους και χωρις επιχειρηματα, θα ηθελα ομως να ρωτησω τον φιλο: ωραια η κροτιδα που πεταξες, αλλα θελω συγκεκριμενα σημεια στα οποια διαφωνεις. και μενα θα με ωφελησεις. αν δεν εχεις κατι ομως να πεις, απλα σιωπησε
Αγαπητέ, βλέπω επιμένετε στην αρνητική στάση σας απέναντί μου.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Είναι λίαν απαράδεκτο να με κατηγορείτε ως σχιζοειδή αιρετικό βαρλααμίτη χωρίς καν να έχετε δει να γράφω ότι πιστεύω ξεκάθαρα στο κτιστό πυρ..
δλδ ο αγιος Νικόδημος για εσάς είναι ξεκάθαρα αιρετικός μιας κ ξεκάθαρα μιλούσε για κτιστό πυρ;;;
Οι αγιογραφικες αναφορές μου όπως το "ητοιμασμενο πυρ" Ή το " πορεύεσθε απ'Εμου"
Ή το χρυσοστομικο "το πυρ το ετοίμασε ο Θεός για τα δαιμόνια κι όχι για τους ανθρώπους"
Ή τα όσα λέει ο Άγιος Νικόδημος Ή ό,τι άλλο, σκοπό έχουν βεβαίως την απόρριψη κάθε σκέψης για Άκτιστο πυρ...
Λοιπόν, θα δεχόμουν την όποια συγγνώμη σας μιας και δεν έχω πει οτι πιστεύω στο κτιστό πυρ, πράγμα που θέλετε να πω όπως βλέπω στο τελευταίο σας σχόλιο!
Λοιπόν, επαναλαμβάνω ότι το μόνο που μ'απασχολει εδώ και μια τριετία είναι το απαράδεκτο που διδάσκουν οι ορθόδοξοι για το ακτιστο της κόλασης!
2. Μπερδεύεστε και πάλι... Δεν απαξιώνω τους αγίους αλλά βάσει αυτών αποδομώ την όλη επιχειρηματολογία σας! Ο Άγιος μας λέει για αγγέλους "ντυμένους" κολαστικό πυρ...αν έλεγε σκέτο πυρ δε θα το ανέφερα καν διότι δε θα ήταν ξεκάθαρο!
3. Καλύτερα να μένατε στα του Δαμασκηνού πάρα να λέτε ότι ο Θεός είναι η κόλαση!
4. Ελάτε τώρα, φυσικά ο ιερέας εκ Βόλου μιλά ξεκάθαρα για δύο είδη Ακτιστων ενεργειών όταν λέει "ὄχι ὅμως τῆς ἴδιας φύσεως μὲ τὶς ὑπόλοιπες ἄκτιστες ἐνέργειες τοῦ Θεοῦ".... οι Ακτιστες ενεργειες του Θεού πηγάζουν ΟΛΕΣ από την Ουσία του Θεού... δε ξέρω πόσο σοβαρό λάθος είναι αυτό, του εν λόγω ιερέως, αλλά σίγουρα είναι λάθος!
5. Δε σας κατηγορώ ότι δεν εκκλησιάζεστε αλλά έχω μείνει ενεός με τα τόσο υποτιμητικά σχόλιά σας για κάτι που λέγεται και ψάλλεται στην εκκλησία μας δλδ το άνοιγμα των βιβλίων στη Δευτέρα παρουσία! Να το πω έτσι πιο απλά, όποια γιαγιούλα και να ρωτήσουμε νομίζω πως θα μας πει ότι το γνωρίζει! Να προσέχετε τι λέτε!
6. Ουδέν σχόλιον για το ότι εκείνο το "χωρίον" τελικά είναι δικά σας λόγια!
Πέτρος
Στο γιατρό..
Διαγραφή@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω ότι ο διάλογος τελειώνει άδοξα. Τα επιχειρήματα σας όχι απλά εξαντλήθηκαν, αλλά έχουν περάσει και στη σφαίρα της στείρας επανάληψης.
Σας απάντησα με το παραπάνω σε ο,τι μπορούσα. Εσείς όμως θέλετε να εμμενετε σε ιδέες που έρχονται σε αντίθεση με την ορθόδοξη εκκλησία.
Πραγματικά, πού θέλετε να καταληξετε; ποια λύση περί κολάσεως προτείνετε;
Και κάτι ακόμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποκαλείτε εμένα σχιζοειδή αιρετικο και εσείς ενώ λέτε
"Ήδη όμως η εικονογραφική παράδοση μαρτυρεί σχετικά, ζωγραφίζοντας το πύρινο αυτό ποτάμι να εκπορεύεται από τον ίδιο τον Χριστό (οι θείες ενέργειες πηγάζουν από τη θεία φύση: η ανεπανάληπτη θεολογία της εικόνας!"
μας παραπέμπετε στον ιερέα εκ βόλου που λέει το αντίθετο:
"ποταμὸς πυρὸς» (μιὰ καυτὴ λάβα), ὁ ὁποῖος, κατὰ τὸν ἱ. Χρυσόστομο, κατ’ ἀκρίβεια δὲν πηγάζει (ὅπως ἐσφαλμένα νομίζουν πολλοί)[10] ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θρόνο τοῦ Θεοῦ (διότι τότε θὰ σήμαινε ὅτι καὶ τὸ κακὸ προέρχεται ἀπό τὸν Θεό, ὅπως πρέσβευε ὁ Ζωροαστρισμός καὶ κάθε διαρχικὸ σύστημα), ἀλλὰ διέρχεται ἔμπροσθεν τοῦ Θρόνου, φλογίζοντας..."
Διαλέξτε, ο πυρινος ποταμος τελικά "εκπορεύεται από τον ίδιο τον Χριστό" Ή "δεν πηγάζει από τον ίδιο τον θρόνο του θεού";;;
Αυτό πώς θα το χαρακτηρίζατε;;
Πετρος
κ. Νούση ο 7,26 απευθύνεται στον κ.Γκουρβέλο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤουλάχιστον έτσι φαίνεται σε τηλεφωνική συσκευή.
Ελ.
Δεν το κατάλαβα. Αν έκανα λάθος ζητώ συγγνώμη
Διαγραφή@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπίσης, τα υποτιμητικά μου λόγια για το άνοιγμα των βιβλίων στη β παρουσία πού ακριβώς τα βρήκατε;
@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠεριμένω την απάντηση σας. Τι ακριβώς θα είναι κατ εσάς η αιώνια κόλαση. Ξεκάθαρα πράγματα
Κ. Νουση,
ΑπάντησηΔιαγραφήαντί να περιμένετε εμένα καλύτερα να ψάξετε αν είστε οπαδός του Ζωροαστρισμού όπως λέει κι ο ιερέας εκ Βόλου (ούτε καν αιρετικό χριστιανό!!!! Ό,τι χειρότερο για έναν ορθόδοξο θεολόγο):
"πηγάζει (ὅπως ἐσφαλμένα νομίζουν πολλοί)[10] ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θρόνο τοῦ Θεοῦ (διότι τότε θὰ σήμαινε ὅτι καὶ τὸ κακὸ προέρχεται ἀπό τὸν Θεό, ὅπως πρέσβευε ὁ Ζωροαστρισμός καὶ κάθε διαρχικὸ σύστημα)"
Πέτρος
" δεν έχω πει οτι πιστεύω στο κτιστό πυρ"
ΑπάντησηΔιαγραφή" το μόνο που μ'απασχολει εδώ και μια τριετία είναι το απαράδεκτο που διδάσκουν οι ορθόδοξοι για το ακτιστο της κόλασης!"
Προφανώς υπάρχει και τρίτη κατηγορία...
Για τους μη ορθόδοξους...
Κτιστό, άκτιστο και...
Αναμένομεν...
Αν.
@Αν. , επικοινωνείτε με το περιβάλλον ή ζείτε στη φαντασία σας κ μόνο;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜετά από 200+ σχόλια ακόμη κι αυτός ο Κ. Νουσης παραδέχθηκε πως δεν υπάρχει Πατήρ στην Ορθοδοξία που να λέει ξεκάθαρα ότι το πυρ είναι Άκτιστο αλλά και δεν υπάρχει κι από την άλλη καποιος που να λέει ξεκάθαρα πως είναι κτιστό, εκτός από τον Άγιο Νικόδημο τον οποίο σίγουρα τον έχουν στο περιθώριο ως "ημιβαρλααμίτη" κι εσείς μονολογείτε εξυπνάδες του στυλ
"Προφανώς υπάρχει και τρίτη κατηγορία...
Για τους μη ορθόδοξους...
Κτιστό, άκτιστο και..."
Τέλείτε εν τρικυμία;;;
Πέτρος
Κύριοι, θα έπρεπε να απασχολεί όλους μας το πώς θα αποφύγουμε το πυρ της κολάσεως και όχι το αν είναι κτιστό ή άκτιστο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ, θα λέγατε στου πατέρες που απέκοψαν όσους λέγανε ότι το Πνεύμα εκπορεύεται και εκ του Υιού ότι αυτό που θα έπρεπε να τους απασχολεί είναι να αποκτήσουμε το Άγιο Πνεύμα και όχι από πού εκπορεύεται;;;
ΔιαγραφήΔε νομίζω!!!
Πέτρος
Στην ερώτηση που κάνετε στο 10 - 28, κύριε Νούση δέν πρόκειται να λάβετε απάντηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ όλη κατάσταση είναι ένα μεγάλο Troll, που γίνεται με επιδέξιο τρόπο, καί έχει καταφέρει ακόμη καί θεολόγους να εμπλακούν σε αυτό, δημιουργώντας μία ατέρμονη συζήτηση, η οποία όταν καταλήγει σε κρίσιμα ερωτήματα, η άλλη πλευρά φροντίζει να ξεγλυστρά με διάφορα σοφίσματα ή με μετατόπιση της συζήτησης.
Καί μόνη η παραδοχή που κάνει, ότι επί τρία χρόνια ασχολείται με το πύρ της Κολάσεως (!), φθάνει για να καταλάβουμε ....
Αυτοί εκτέθηκαν και αποκαλύφθηκαν. Δεν πειράζει
ΔιαγραφήΟ Ανέστης Παρασκευόπουλος ή Πέτρος ή Τρεχαγυρευοπουλος, ασχολείται τουλάχιστον 18 μήνες για να μας κουράσει περί του φωτός της κολάσεως. 18 τουλάχιστον μήνες ακατάσχετης εμμονής, αλλά και απαράμιλλης δειλίας να φανερωθεί.
ΔιαγραφήΣτην παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου, ανώνυμος για τον Χριστό παραμένει ο κολασμένος πλούσιος...
Ελευθέριος Βάσσος
Πέτρο προσγειώσου. Το Στρασβούργο δεν έκανε καλό θόλωσε τα πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦ
@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά σου τα λέει ο Αν. Σε τι είδους κόλαση πιστεύεις τελικά;
προς τον κ. Πέτρο:
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτους πατέρες της Β΄Οικ. Συνόδου δε θα έλεγα τίποτα γιατί εκλήθησαν να αποφασίσουν για θέματα αίρεσης. Ομως ο Αγιος Γρηγόριος Ο Θεολόγος λεει οτι δεν θεολογουμε εμείς οι λαικοί, αλλά οι φωτισμένοι πατέρες από το Αγιο Πνεύμα.
Οπότε ισχύει αυτό που έγραψα. ας προσπαθήσουμε,τηρώντας τις εντολές, να αποφύγουμε το αιώνιο πυρ και δεν μας ενδιαφέρει αν είναι κτιστό ή άκτιστο. Δεν είναι δουλεια μας
γενικα συμπερασματα απο διαλογο με Πετρο
ΑπάντησηΔιαγραφή1. αν δεν ηταν τρολ ο διαλογος απο τη δικη του μερια, τοτε σιγουρα κατεληξε στο μηδεν. ου με πεισεις καν με πεισης...
2. φανηκε οτι το σκαλωμα σε μια αιρετικη γνωμη δεν ειναι κατι το τυχαιο, αλλα βαθια επιλογη του ανθρωπου, εξ ου και η εμμονη στην πλανη
3. τελικα αποδειχτηκε οτι δεν ξερει ουτε ο ιδιος ακριβως τι πιστευει. ουτε την ακτιστη κολαση δεχεται ουτε κτιστο πυρ. και φυσικα δεν απανταει ευθαρσως και συγκεκριμενα διοτι δεν θελει να εκτεθει περισσοτερο με τα μπερδεμενα πραγματα του μυαλου του που θα βγουν στα φορα
4. κουραστηκαν οι αναγνωστες τζαμπα μεχρι να καταλαβουμε ολοι πως επροκειτο περι περιπτωσης απλης φουσκας ανευ σοβαρου περιεχομενου.
5. κερδισαμε ομως αναμοχλευοντας την ορθοδοξη πατερικη παραδοση και θαυμαζοντας το μεγαλειο των πατερικων ερμηνειων
Κ. Νούση, ο δικός σας, ο ιερέας εκ Βόλου, σας ξεμπρόστιασε χαρακτηρίζοντάς σας εμμέσως πλην σαφώς οπαδό του Ζωροαστρισμού κι εσείς σφυράτε αμέριμνα!!!
ΔιαγραφήΜόνο οι τυφλοί είναι με το μέρος σας!
Τέλος πάντων, έχω και μερικά άλλα τινά κι αν είστε τυχερός θα γράψετε κάνα άρθρο όπου θα ταιριάξει να ξανασχολιάσω..
Και μη λανσαρετε τις ιδεοληψίες σας με ορθόδοξο μανδύα
Πέτρος
@ Πέτρο
ΔιαγραφήΆρχισες βλέπω να λες χοντρές βλακείες
Ο Ανέστης Παρασκευόπουλος ή Πέτρος ή Τρεχαγυρευοπουλος, ασχολείται τουλάχιστον 18 μήνες για να μας κουράσει περί του φωτός της κολάσεως. 18 τουλάχιστον μήνες ακατάσχετης εμμονής, αλλά και απαράμιλλης δειλίας να φανερωθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην παραβολή του πλούσιου και του φτωχού Λαζάρου, ανώνυμος για τον Χριστό παραμένει ο κολασμένος πλούσιος...
Ελευθέριος Βάσσος
Κύριε Ελ. Βάσσο, πολύ σωστά τα γράφετε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Πέτρος είναι μία κλασική κλινική μελέτη περίπτωσης ενός ιδεοψυχαναγκαστικού θρησκευόμενου με φετίχ την ΤΙΜΩΡΟΛΑΓΝΕΙΑ!...
Ως εκ τούτου, ο ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΕΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, είναι ξένος τόπος για τον εν λόγω κύριο!
Να του ευχηθούμε, λοιπόν, καλόν φωτισμό!...
Περαστικά να ευχηθειτε
ΔιαγραφήΚ. Νούση, το να μη καταλαβαίνετε τι γράφουν οι άλλοι είναι ... κατανοητό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο να μη καταλαβαίνετε όμως το τι λέτε και τι γράφετε εσείς ο ίδιος είναι τραγικό.
Είπατε κι εσείς κι ο μακαριστός π. Μεταλληνός κι όλοι αυτής της παραθεολογίας ότι:
"Ήδη όμως η εικονογραφική παράδοση μαρτυρεί σχετικά, ζωγραφίζοντας το πύρινο αυτό ποτάμι να εκπορεύεται από τον ίδιο τον Χριστό (οι θείες ενέργειες πηγάζουν από τη θεία φύση: η ανεπανάληπτη θεολογία της εικόνας!"
Αυτό ακριβώς ο ιερέας εκ Βόλου το θεωρεί τάση προς Ζωροαστρισμό.
Εγώ στην αρχή είχα αναφερθεί σε γιν-γιανγκ, όχι και πολύ μακριά από αυτά του ιερέα εκ Βόλου
Τι δεν καταλαβαίνετε;;
Αιρετίζετε...χωνέψτε το πριν να είναι αργα!!!
Πέτρος
@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχεις αποκαλυφθεί αγαπητέ. Απλά Τσίγκας χωρίς να νοιάζεσαι για αλήθεια.
Πέρα λοιπόν από τις ανοητοτατες και ανυπόστατες κατηγορίες σου περί ζωοαστρισμου, απάντησε ευθέως:
Πιστεύεις σε κόλαση;
Αν ναι, όπως λες, και αφού δεν δέχεσαι ούτε κτιστό ούτε άκτιστο πυρ, τι σόι θα είναι η κόλαση που πρεσβεύεις;
Και τέλος, οι δαίμονες θα καίγονται σε κτιστό πυρ ή όχι;
Περιμένω απάντηση
Κ. Νούση
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς μας στέλνετε στον ιερέα εκ Βόλου
προς επίρρωση των λεγομένων σας και τώρα μας λέτε πώς λέει ανοησίες;;
Είπε γαρ:
"ποταμὸς πυρὸς» (μιὰ καυτὴ λάβα), ὁ ὁποῖος, κατὰ τὸν ἱ. Χρυσόστομο, κατ’ ἀκρίβεια δὲν πηγάζει (ὅπως ἐσφαλμένα νομίζουν πολλοί)[10] ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θρόνο τοῦ Θεοῦ (διότι τότε θὰ σήμαινε ὅτι καὶ τὸ κακὸ προέρχεται ἀπό τὸν Θεό, ὅπως πρέσβευε ὁ Ζωροαστρισμός καὶ κάθε διαρχικὸ σύστημα), ἀλλὰ διέρχεται ἔμπροσθεν τοῦ Θρόνου, φλογίζοντας..."
Πότε θα δείτε και τις δικές σας ιδεοληψίες;;;
Πέτρος
@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο προηγούμενο σχόλιο γράφεται Τσίγκας αντί τσιγκλας. Όντως αυτό κανεις συνέχεια αποφεύγοντας να απαντήσεις. Άσε τον ιερέα του Βόλου και τον καθένα να γράφει ο,τι θέλει και μερικές φορές να αστοχεί. Εγώ παρέθεσα το άρθρο του διότι σε γενικές γραμμές τα εξηγεί ωραία.
Εσύ τώρα σκοπεύεις να αποκαλυφθεί ευθαρσώς ή μας δουλεύεις κανονικοτατα;
Καλέ μου Κ. Νούση,
ΑπάντησηΔιαγραφή2000 χρόνια και κανείς, εξ όσων γνωρίζουμε, από τους πατέρες δεν είπε ευθαρσώς για κτιστή ή άκτιστη κόλαση πλην του Αγίου Νικοδήμου κι απαιτείτε να σας πω εγώ;;;
Δε σας φτάνει το ότι την άκτιστη για εσάς κόλαση τη θεωρώ απαράδεκτη;;;;
Κι απ'το συμπέρασμα που βγήκε, με τη βοήθεια και του ιερέα εκ Βόλου(που τώρα μας λέτε ότι καμιά φορά λέει και άστοχα πράγματα, κοινώς ανοησίες όπως είπατε πριν), δε τη θεωρώ πια μη κατεγνωσμένη αίρεση αλλά γνωστή γνωστότατη μιας και ταυτίζει τον Θεό με το κολαστικό πυρ!
Δε μ'απασχολεί αν το ονομάσουμε Ζωροαστρισμό ή γιν-γιανγκ ή όπως αλλιώς.
Το θέμα είναι ότι λατρεύετε έναν θεό που είναι και κόλαση!
Πέτρος
@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΆρα τελικά εσείς τι πιστεύετε για την κόλαση; θα μας πείτε επιτέλους;
Στήν ἀνωτέρω ἀπεικόνιση παρουσιάζεται ἕνας (ἄλλος, ἀντίστοιχος τῆς ἐπίγειας Ἐδὲμ) «ποταμὸς πυρὸς» (μιὰ καυτὴ λάβα), ὁ ὁποῖος, κατὰ τὸν ἱ. Χρυσόστομο, κατ’ ἀκρίβεια δὲν πηγάζει (ὅπως ἐσφαλμένα νομίζουν πολλοί) ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θρόνο τοῦ Θεοῦ (διότι τότε θὰ σήμαινε ὅτι καὶ τὸ κακὸ προέρχεται ἀπό τὸν Θεό, ὅπως πρέσβευε ὁ Ζωροαστρισμός καὶ κάθε διαρχικὸ σύστημα), ἀλλὰ διέρχεται ἔμπροσθεν τοῦ Θρόνου, φλογίζοντας (ὡς ἄλλα πυριφλεγῆ Χερουβείμ, ἡ «φλογίνη» ρομφαία τῶν ὁποίων στὴν Ἀποκάλυψη τοῦ Ἰωάννη φαίνεται νὰ βγαίνει ἀπὸ τὸ στόμα τοῦ Χριστοῦ) τοὺς ἐχθροὺς (ἁμαρτωλοὺς) τοῦ Θεοῦ καὶ συμπαρασύροντάς τους, προκειμένου νὰ κριθοῦν.
ΑπάντησηΔιαγραφή(ὅπως ἐσφαλμέ¬να νομί¬ζουν πολ¬λοί)
Ιδού η εξήγηση!!!
Τί νομίζει ο φίλος Πέτρος;
Τι ΔΕΝ μπορεί να ανεχτεί;
Ότι « Η απόλυτη αγάπη του Θεού είναι το πυρ το αιώνιο»
Αυτό δεν μας λέει τόσο καιρό;
Και πολύ σωστά το ισχυρίζεται.
Γιατί;
Γιατί ΔΕΝ μπορεί να ανεχτεί ότι το πυρ της κόλασης είναι άκτιστη ενέργεια του Θεού.
Όμως το κολαστικό πυρ δεν έχει να κάνει με το Θεό αλλά με την πνευματική κατάσταση του ανθρώπου.
Και πως μπορεί να εικονιστεί αυτό χωρίς να παρερμηνευτεί;
Πώς μπορεί να εικονιστεί η υπαιτιότητα του ανθρώπου και όχι του Θεού;
Απλά, απλούστατα!
Με μιά επεξήγηση «..κατὰ τὸν ἱ. Χρυσόστομο, κατ’ ἀκρίβεια δὲν πηγάζει (ὅπως ἐσφαλμένα νομίζουν πολλοί) ἀπὸ τὸν ἴδιο τὸν Θρόνο τοῦ Θεοῦ (διότι τότε θὰ σήμαινε ὅτι καὶ τὸ κακὸ προέρχεται ἀπό τὸν Θεό, ὅπως πρέσβευε ὁ Ζωροαστρισμός..» και όπως κάποιοι ΔΕΝ μπορούν να ανεχτούν κάτι τέτοιο θα πρόσθετα.
Χ.Ο.
@ Πετρο
ΑπάντησηΔιαγραφήεως ποτε θα υπεκφευγεις;;
θα απαντησεις ή οχι;
ξερουμε οτι εισαι ημιβαρλααμιτης. απλα παραδεξου το
Ουκ ην φωνή, ουκ ην ακροασις....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα θες και τα παθαίνεις!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε το θέμα της άκτιστης κόλασης...όποιος το δέχεται είναι αιρετικός αφού γυμνή τη κεφαλή κηρύττει Θεό Κόλαση... Για το χάσιμο είναι όλοι αυτοί που διδάσκουν τέτοιες αστοχίες που λες κι εσύ.
Πιάσε άλλο θέμα που σου έχω... Πιο επίκαιρο κιόλας:
Η επαγγελία του Θεού στους Εβραίους για τη γη της επαγγελίας εκπληρώθηκε;; Αν δεν εκπληρώθηκε δε πρέπει να περιμένουμε να εκπληρωθεί;;
Γιατί ο Απόστολος Παύλος το προσπερνά ελαφρά τη καρδία και μας μιλά μόνο για το σαββατισμο στην άλλη Ζωή και την μέλλουσα πόλη;;
Μη βιαστείς να απαντήσεις και εκτεθείς και πάλι.
Πέτρος
Τώρα στέλνεις στην κόλαση και τους αγίους που μιλάνε για άκτιστο πυρ; ή έστω το υπονοούν; πρόσεχε διότι αυτό είναι βλασφημία του Αγίου Πνεύματος
ΔιαγραφήΒλασφημία είναι αυτό που λέτε εσείς ότι δλδ το κολαστικό πυρ πηγάζει από την Ουσία του Θεού..
ΔιαγραφήΠοιος λογικός άνθρωπος δε το βλέπει αυτό;
Εγώ εξάλλου σας το έχω πει προ πολλού, αν επίσημη θέση της Ορθοδοξίας είναι αυτή εγώ βγάζω επί τόπου εαυτόν από την "ορθοδοξία" αυτή
Πέτρος
@ Petro
ΑπάντησηΔιαγραφήακροτελευτιον
δεν περιμενα να απαντησεις. απλα φανηκε ποσο μπερδεμενος εισαι που ουτε εσυ δεν ξερεις τι πιστευεις και ντρεπεσαι να το αποκαλυψεις δημοσια για να μην εκτεθεις περισσσοτερο
φοβασαι να θεωρησεις το ακτιστο πυρ της κολασης εκπορευομενο εκ Θεου για να μην θεωρηθει ο Θεος κακος εκ φυσεως.
δεν σε ενοχλει ωστοσο ενας τιμωρος Θεος που εφτιαξε μια αιωνια φυλακη για τους αμετανοητους. και αναρωτιεσαι: η φυλακη αυτη θα ειναι προς αιωνιο σωφρονισμο ή απλο βασανιστηριο για αυτες τις ταλαιπωρες ψυχες;;
ακομη και ο ανθρωπινος νομος εχει σωφρονιστικο παρα τιμωρητικο χαρακτηρα. εσυ θες ομως εναν αμειλικτο δικαστη Θεο που θα βασανιζει αιωνια τους αμαρτωλους χωρις ελπιδα εφεσης ή λυτρωμου.
πραγματικα εκπλησσεται κανεις με τις ερμηνειες των σχολαστικων της λατινικης θεολογιας. ενω τα πραγματα ειναι απλα. ο Θεος της αγαπης δεν τιμωρει και δεν κολαζει κανενα, απλα οι αμετανοητοι αυτοτιμωρουνται απομακρυνομενοι απο το φως του Θεου.
Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε τα εσχατολογικά. Εδώ δεν ορθοδοξεις και κοιτάς να δεις τι θα γίνει με τους Εβραίους;
Κοίτα ευλογημένε τη σωτηρία της ψυχής σου
Δε μ'ενδιαφέρουν καθόλου οι ανόητοι Εβραίοι.
ΔιαγραφήΜ'ενδιαφέρει όμως κατά πόσον η τροποποίηση της επαγγελίας από καθαρά κοσμική, όπως άλλωστε την θεωρούσαν ακόμη κι οι μαθητές του Κυρίου, "Πραξ. 1,6 οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ Ἰσραήλ;", σε πνευματική εν τη μέλλουσα ζωή μπορεί να δικαιολογηθεί με κάποιον τρόπο!
Η επαγγελία δόθηκε από τον Θεό και δεν τροποποιήθηκε ούτε καν από τον Κύριο όταν τον ρώτησαν οι μαθητές και έγινε η τροποποίηση αυτή από τον Απόστολο Παύλο και η οποία έχει ένα κάποιο θεματάκι.
Μην είσαι βιαστικος
Πέτρος
Δεν είναι ωραίο να αποκαλούμε ανόητο κανένα ανθρωπο
Διαγραφή@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό ο,τι έχω καταλάβει θες να παίζεις με τα θεολογικά. Αυτό είναι αμαρτία. Πέραν τούτου θα πρέπει να γνωρίζεις και βασικούς θεολογικούς όρους, όπως ας πούμε τη διάκριση ουσίας και ενεργείας. Χωρίς αυτές τις προϋποθέσεις και μπερδεύεται και αιρετιζεις.
Κάτσε λοιπόν ήρεμος και μη τεντώνεις το χέρι σου πέρα από κει που φτάνει
@ Πέτρο και πάλι
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://anastasiosk.blogspot.com/2023/11/blog-post_71.html?m=1
@ Πέτρο
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάτι ακόμα: τι τροποποιήσεις και μπούρδες λες για τον Απόστολο Παύλο;
Κ. Νουση, εσείς παίζετε εν ου παικτοίς, σας το έχω ξαναπεί!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη με καλείτε να συνεχίσουμε την κουβέντα για το Άκτιστο-κτιστό της Κόλασης...
Ό,τι είχα να πω το είπα..
Για πολλοστή φορά σας λέω ότι το σίγουρο είναι πως Ουσία και ενέργειες του Θεού δεν ταυτίζονται και ότι οι ακτιστες ενεργειες πηγάζουν από την Ουσία άρα όταν ονομάζετε το κολαστικο πυρ Άκτιστο μας λέτε ότι αυτό το κολαστικο πυρ πηγάζει από την Ουσία του Θεού.... Αυτό λοιπόν είναι σίγουρα ανορθόδοξο, ό,τι και να λέτε!
Τέτοια λένε σε άλλες θρησκείες όχι σεμάς..είστε εκτός .
Όσο για τον Απόστολο Παύλο δε περιμένω να βρούμε άκρη μιας και είναι κι αυτό λίγο "λεπτό" το ζήτημα!
Θα το αναλύσω ολίγο μήπως και βγει άκρη με εσάς ή με κάποιον άλλον.
Λοιπόν, ο Απόστολος Παύλος ακύρωσε την 1η επαγγελία του Θεού για την Γη της Επαγγελίας στηριζόμενος στον 94ο ψαλμο όταν μας λέει :
"Εβρ. 4,6 ἐπεὶ οὖν ἀπολείπεταί τινας εἰσελθεῖν εἰς αὐτήν, καὶ οἱ πρότερον εὐαγγελισθέντες οὐκ εἰσῆλθον δι᾿ ἀπείθειαν,
Εβρ. 4,7 πάλιν τινὰ ὁρίζει ἡμέραν, σήμερον, ἐν Δαυΐδ λέγων, μετὰ τοσοῦτον χρόνον, καθὼς εἴρηται· σήμερον ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν.
Εβρ. 4,8 εἰ γὰρ αὐτοὺς Ἰησοῦς κατέπαυσεν, οὐκ ἂν περὶ ἄλλης ἐλάλει μετὰ ταῦτα ἡμέρας·
Εβρ. 4,9 ἄρα ἀπολείπεται σαββατισμὸς τῷ λαῷ τοῦ Θεοῦ."
Αν διαβάσει κάποιος τον 94ο ψαλμο δε θα βρει σημείο όπου ο Δαυΐδ ορίζει νέο σαββατισμό, νέα κατάπαυση πάρα μόνο μια παραίνεση στους ισραηλίτες να είναι προσεκτικοί, "σήμερον ἐὰν τῆς φωνῆς αὐτοῦ ἀκούσητε, μὴ σκληρύνητε τὰς καρδίας ὑμῶν",
ώστε κατά την κρίση στην εσχάτη ημέρα να μη κατακριθουν από τον Θεό μιας και ήταν γνωστό σε όλους ότι υπάρχει ανάσταση εν τη εσχάτη ημέρα όπως μας πληροφορεί η Μαρθα:
"Ιω. 11,24 λέγει αὐτῷ Μάρθα· οἶδα ὅτι ἀναστήσεται ἐν τῇ ἀναστάσει ἐν τῇ ἐσχάτῃ ἡμέρᾳ."
Εκεί λοιπόν, που οι Εβραίοι, στην εποχή του Κυρίου περίμεναν δύο τινά
1. Την εκπλήρωση της υπόσχεσης για τη γη της επαγγελίας "Πραξ. 1,6 οἱ μὲν οὖν συνελθόντες ἐπηρώτων αὐτὸν λέγοντες· Κύριε, εἰ ἐν τῷ χρόνῳ τούτῳ ἀποκαθιστάνεις τὴν βασιλείαν τῷ Ἰσραήλ;"
2. Την κοινή ανάσταση όλων εν τη εσχάτη ημέρα
έρχεται ο Απόστολος Παύλος και ακυρώνει την 1η επαγγελία καθώς επικαλείται τον Δαυΐδ ότι στον 94ο ψαλμό όρισε νέα κατάπαυση την οποία όμως όσο και να ψάξουμε στον 94ο ψαλμο δε θα βρούμε. Και αφού ακυρώνει την 1η επαγγελια ορίζει την νέα κατάπαυση δλδ την είσοδό μας στη μέλλουσα Πόλη ή όποια όμως ήταν ηδη γνωστή σε όλους !
Λοιπόν, γίνεται να ακυρωθεί μια υπόσχεση που δόθηκε σε όλους τους πατριάρχες με εχέγγυο μια αναφορά σε κάποιον Ψαλμό του Δαυΐδ που όμως δεν υπάρχει; ; Αν υπάρχει παρακαλώ να μου το υποδείξει κάποιος!
Μπορεί εσάς να σας φαίνονται μπούρδες όλα αυτά αλλά πώς να το κάνουμε, έτσι έχουν τα πράγματα!
Πέτρος
@ Πετρο
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν μας ειπες τελικα. ποια λυση προτεινεις για την κολαση;
πηδας σε επομενο θεμα ενω εχεις αφησει ανοιχτο το προηγουμενο.
περιμενω
Η μεγαλύτερη κόλαση για τον Πέτρο τον τρολιστα θα είναι να μην ξανασχοληθει κανείς σοβαρά μαζί του. Εγώ ήδη ξόδεψαν τζάμπα ώρες και μελάνι για πάρτη του. Ας μην την πατήσει κι άλλος...
ΑπάντησηΔιαγραφή@ Πετρολ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς θα ζήσεις τώρα χωρίς βαρβάρους;