" Αφού ελεήσατε έναν από τους άσημους αδελφούς μου εμένα ελεήσατε" .. Το πραγματικό νόημα των λόγων αυτών του Χριστού θα μας διαφύγει , αν δεν επεκτείνουμε τη σκέψη μας στο βάθος τους. Διότι ο Υιός του Θεού ,ο αιώνιος Λόγος του Θεού , αποτελεί την εσωτερική δομή του κάθε υπαρκτού. Οτιδήποτε υπάρχει , έχει τη ρίζα της ύπαρξης και της μορφής του στον Υιό του Θεού. Το διαμάντι και το σμαράγδι μάς μιλούν για το Θεό, η βελανιδιά και το τριαντάφυλλο μάς μιλούν για το Θεό, το λιοντάρι και η φάλαινα μάς μιλούν για το Θεό- καθετί εκφράζει το Λόγο του Θεού - και πάνω από όλα , ο άνθρωπος είναι που εκφράζει , έστω ατελώς , το Λόγο του θεού. Μόνο εμείς έχουμε πλασθεί "κατά εικόνα Θεού" με την απόλυτη έννοια .Μας καλεί να ανακαλύψουμε στο πρόσωπο του διπλανού μας- και κάθε ανθρώπινου όντος- το αντικείμενο της πιο εντεταμένης μας προσοχής και φροντίδος. Στην πραγματικότητα, καμία ανθρώπινη ύπαρξη δεν είναι τόσο μακριά μας , όσο ο Χριστός και ο Χριστός είναι περισσότερο κοντινός μας κι από τον ίδιο μας τον εαυτό. Αυτό είναι το μέτρο που θα μας κρίνει : έχουμε άραγε ανακαλύψει το Χριστό στο πρόσωπο των άλλων; Και αυτή μας η ανακάλυψη συνεπάγεται άραγε την ανακάλυψη της δικής μας σωτηρίας;
Βασίλειος Όσμπορν Επίσκοπος Σεργκίεβο
Αυτοί οι Ρώσοι θεολόγοι είναι υπέροχοι. Αξίζει να διαβάζεις τα άρθρα και τα βιβλία τους. Ευτυχώς που μας τα γνώρισε προ ετών ο Νικοπόλεως Μελέτιος.
ΑπάντησηΔιαγραφή