Παρασκευή 22 Μαΐου 2009

Χριστιανικός φονταμενταλισμός - Γεώργιος Μαντζαρίδης

Ο χριστιανικός φονταμενταλισμός είναι στην ουσία του αντιφατικός και προκύπτει μόνο ως δευτερογενές φαινόμενο. Δεν μπορεί να υπάρξει ως προϊόν πραγματικής πίστεως προς τον Θεό της αγάπης ούτε να νοηθεί ως καρπός εμπειρίας της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος στον κόσμο και στην ιστορία. Η πίστη στον χριστιανικό Θεό και η εμπειρία της παρουσίας του δεν κάνουν τον άνθρωπο φανατικό ή αδιάλλακτο αλλά τον μεταμορφώνουν και τον ειρηνεύουν. Ο χριστιανικός φονταμενταλισμός νοείται μόνο ως προϊόν χριστιανικής ιδεολογίας. Είναι κατασκεύασμα ανθρώπων οι οποίοι λησμονούν την αλήθεια του προσωπικού Θεού που αγαπά τον άνθρωπο και τον καλεί να ομοιωθεί προς αυτόν ως ελεύθερο πρόσωπο. Καλλιεργείται ως θρησκευτικός ζήλος, που εξουσιάζει και προασπίζει τον Θεό και την μεταθανάτια ζωή από τους αντιφρονούντες. Προκύπτει ακόμα ως επαγγελματικός ζήλος, που ενδιαφέρεται να διατηρήσει θρησκευτικά κατεστημένα.
Γεώργιος Μαντζαρίδης

3 σχόλια:

  1. ολοι διατρέχουμε τόν κίνδυνο νά φανατιζώμαστε γι αυτό πού πιστεύουμε ότι είναι αληθινο.Ειδικά όταν καθημερινά γίνεται αντικείμενο χλευασμού καί συκοφαντίας.Περνάει καιρός γιά νά καταλάβεις ό,τι μέσα στήν σιωπή ωριμάζεις καί πώς δεν έχεις ανάγκη νά αποδείξεις τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. "Θεωρώ τον θρησκευτικό φανατισμό ως παρέκκλιση του γνήσιου θρησκευτικού βιώματος. Ο φανατισμός αυτός, που συχνά εξελίσσεται σε μισαλλοδοξία, αναπτύσσεται είτε από σπέρματα θρησκευτικού τύπου είτε από μη θρησκευτικές ρίζες, όπως από παράγοντες πολιτικούς, εθνικιστικούς, που ζητούν να χρησιμοποιήσουν τη θρησκεία για άλλες επιδιώξεις..."
    Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας μη ξεχνάμε, ότι πολλές τοπικές Εκκλησίες, όπως τα τρία παλαίφατα Ελληνορθόδοξα Ορθόδοξα Πατριαρχεία της Ανατολής (Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, και Αντιοχείας), ζουν και σήμερα ,μέσα στον Ισλαμικό κόσμο. Οι ορθόδοξοι εκεί συνυπάρχουν κατά κανόνα επιζητώντας το διάλογο. Ο οποιοσδήποτε διάλογος προϋποθέτει ελευθερία, ισότητα στη θεωρητική αναμέτρηση, προϋποθέσεις που κατά κανόνα υπάρχουν.
    Πατριάρχης Αλεξανδρείας Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή