Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος στην απογευματινή Συνεδρίασή Της, την 15ην Οκτωβρίου ε.ε., καθώς και κατά το πρώτο μέρος της σημερινής Συνεδρίας Της, με πρόταση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, συζήτησε το θέμα του Διαλόγου μεταξύ των Ορθοδόξων και των Ρωμαιοκαθολικών.
Στην αρχή ανεγνώσθη το έγγραφο του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου σχετικά με την λεγομένη «Ομολογία Πίστεως», που υπεγράφη από Κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς, καθώς επίσης ανεγνώσθησαν και επιστολές των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών προς την Ιερά Σύνοδο, με σκοπό την ενημέρωσή τους για το κείμενο που υπεγράφη στην Ραβέννα και το προσχέδιο που πρόκειται να συζητηθεί τις προσεχείς ημέρες στην Κύπρο σχετικά με το πρωτείο του πάπα κατά την πρώτη χιλιετία.
Ήδη για τα θέματα αυτά έγινε λόγος και στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο του παρελθόντος Σεπτεμβρίου.
Μετά την ανάγνωση των ανωτέρω κειμένων, ο Μακαριώτατος εκάλεσε τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελέτιο, Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, Αντιπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος στον Διάλογο μετά των Ρωμαιοκαθολικών και Περιστερίου κ. Χρυσόστομο, ως γνώστη των θεμάτων, επειδή ασχολήθηκε στο παρελθόν, να ενημερώσουν την Ιεραρχία τόσο για την πορεία του ανωτέρω διαλόγου, όσο και για το κείμενο της Ραβέννας και την Συνεδρία της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής που θα γίνει τις προσεχείς ημέρες στην Πάφο της Κύπρου.
Ακολούθως υπήρξε ευρύτατος διάλογος, στον οποίον έλαβαν μέρος πολλοί Αρχιερείς, οι οποίοι ομίλησαν με αίσθημα ευθύνης και γνώσεως για τα μεγάλα αυτά θέματα. Κατά την συζήτηση διετυπώθησαν οι ακόλουθες θέσεις :
1. Διεπιστώθη η ανάγκη περαιτέρω πληρεστέρας ενημερώσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, στα σημαντικά αυτά ζητήματα. Δηλώθηκε δε ότι εφεξής η Ιεραρχία θα λαμβάνη γνώση όλων των φάσεων των Διαλόγων, διαφορετικά κανένα κείμενο δεν δεσμεύει την Εκκλησία. Άλλωστε αυτό συνιστά το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας.
2. Ο Διάλογος πρέπει να συνεχισθεί, μέσα όμως στα ορθόδοξα εκκλησιολογικά και κανονικά πλαίσια, πάντοτε ύστερα από συνεννόηση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως πανορθοδόξως έχει αποφασισθεί.
3. Οι Εκπρόσωποι της Εκκλησίας μας στον συγκεκριμένο διάλογο έχουν σαφή γνώση της Ορθοδόξου Θεολογίας, της Εκκλησιολογίας και της Εκκλησιαστικής Παραδόσεως και προσφέρουν τις γνώσεις και τις δυνάμεις τους προς τον σκοπό «της των πάντων ενώσεως», «εν αληθεία» και μέσα στα απαραίτητα θεολογικά πλαίσια και τις αποφάσεις των Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων.
4. Το κείμενο της Ραβέννας και το κείμενο που πρόκειται να συζητηθεί στην Κύπρο τελούν υπό τον όρον της αναφοράς και εγκρίσεώς τους από τις κατά τόπους Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, επομένως και από την Εκκλησία της Ελλάδος, Συνοδικώς διασκεπτομένης. Αυτό πρακτικώς σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν τετελεσμένα γεγονότα, χωρίς Συνοδική Απόφαση της Ιεραρχίας. Οι Ιεράρχες είναι φύλακες της Ορθοδόξου Παραδόσεως, όπως ομολόγησαν κατά την εις Επίσκοπον χειροτονία τους.
5. Σχετικά με το κείμενο που θα αναφέρεται στο πρωτείο του πάπα της Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία, το οποίο θα καταρτισθή στην Κύπρο τις προσεχείς ημέρες, δόθηκε κατεύθυνση στους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας να υποστηρίξουν, ώστε να εγγραφεί στο τελικό κείμενο η κανονική θέση του πρωτείου του πάπα Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία σε σχέση προς τις Οικουμενικές Συνόδους και σε αναφορά προς τον 3ον Κανόνα της Β Οικουμενικής Συνόδου και τον 28ο Κανόνα της Δ Οικουμενικής Συνόδου.
6. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακολουθεί και θα συνεχίσει να παρακολουθεί επαγρυπνούσα το θέμα των διαλόγων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τους Ετεροδόξους, γι’ αυτό και θεωρεί ότι το, ως «Ομολογία Πίστεως» κείμενο, ως εκ περισσού.
Παρακαλεί δε τους πιστούς να εμπιστεύονται τους Ποιμένες τους και να απέχουν από ενέργειες, που είναι δυνατόν να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα.
Ταύτα συνεζήτησε και απεφάσισε ομοφώνως η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος με αίσθημα ευθύνης έναντι του Θεού, της αμωμήτου ημών πίστεως και παραδόσεως και του ευσεβούς λαού, προς δόξαν Θεού και εύκλειαν της Εκκλησίας.
Στην αρχή ανεγνώσθη το έγγραφο του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου σχετικά με την λεγομένη «Ομολογία Πίστεως», που υπεγράφη από Κληρικούς, μοναχούς και λαϊκούς, καθώς επίσης ανεγνώσθησαν και επιστολές των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών προς την Ιερά Σύνοδο, με σκοπό την ενημέρωσή τους για το κείμενο που υπεγράφη στην Ραβέννα και το προσχέδιο που πρόκειται να συζητηθεί τις προσεχείς ημέρες στην Κύπρο σχετικά με το πρωτείο του πάπα κατά την πρώτη χιλιετία.
Ήδη για τα θέματα αυτά έγινε λόγος και στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο του παρελθόντος Σεπτεμβρίου.
Μετά την ανάγνωση των ανωτέρω κειμένων, ο Μακαριώτατος εκάλεσε τους Σεβασμιωτάτους Μητροπολίτες Νικοπόλεως και Πρεβέζης κ. Μελέτιο, Πρόεδρο της Συνοδικής Επιτροπής Διορθοδόξων και Διαχριστιανικών Σχέσεων, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομο, Αντιπρόσωπο της Εκκλησίας της Ελλάδος στον Διάλογο μετά των Ρωμαιοκαθολικών και Περιστερίου κ. Χρυσόστομο, ως γνώστη των θεμάτων, επειδή ασχολήθηκε στο παρελθόν, να ενημερώσουν την Ιεραρχία τόσο για την πορεία του ανωτέρω διαλόγου, όσο και για το κείμενο της Ραβέννας και την Συνεδρία της Μικτής Θεολογικής Επιτροπής που θα γίνει τις προσεχείς ημέρες στην Πάφο της Κύπρου.
Ακολούθως υπήρξε ευρύτατος διάλογος, στον οποίον έλαβαν μέρος πολλοί Αρχιερείς, οι οποίοι ομίλησαν με αίσθημα ευθύνης και γνώσεως για τα μεγάλα αυτά θέματα. Κατά την συζήτηση διετυπώθησαν οι ακόλουθες θέσεις :
1. Διεπιστώθη η ανάγκη περαιτέρω πληρεστέρας ενημερώσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας, στα σημαντικά αυτά ζητήματα. Δηλώθηκε δε ότι εφεξής η Ιεραρχία θα λαμβάνη γνώση όλων των φάσεων των Διαλόγων, διαφορετικά κανένα κείμενο δεν δεσμεύει την Εκκλησία. Άλλωστε αυτό συνιστά το Συνοδικό Πολίτευμα της Εκκλησίας.
2. Ο Διάλογος πρέπει να συνεχισθεί, μέσα όμως στα ορθόδοξα εκκλησιολογικά και κανονικά πλαίσια, πάντοτε ύστερα από συνεννόηση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως πανορθοδόξως έχει αποφασισθεί.
3. Οι Εκπρόσωποι της Εκκλησίας μας στον συγκεκριμένο διάλογο έχουν σαφή γνώση της Ορθοδόξου Θεολογίας, της Εκκλησιολογίας και της Εκκλησιαστικής Παραδόσεως και προσφέρουν τις γνώσεις και τις δυνάμεις τους προς τον σκοπό «της των πάντων ενώσεως», «εν αληθεία» και μέσα στα απαραίτητα θεολογικά πλαίσια και τις αποφάσεις των Πανορθοδόξων Συνδιασκέψεων.
4. Το κείμενο της Ραβέννας και το κείμενο που πρόκειται να συζητηθεί στην Κύπρο τελούν υπό τον όρον της αναφοράς και εγκρίσεώς τους από τις κατά τόπους Αυτοκέφαλες Εκκλησίες, επομένως και από την Εκκλησία της Ελλάδος, Συνοδικώς διασκεπτομένης. Αυτό πρακτικώς σημαίνει ότι δεν θα υπάρξουν τετελεσμένα γεγονότα, χωρίς Συνοδική Απόφαση της Ιεραρχίας. Οι Ιεράρχες είναι φύλακες της Ορθοδόξου Παραδόσεως, όπως ομολόγησαν κατά την εις Επίσκοπον χειροτονία τους.
5. Σχετικά με το κείμενο που θα αναφέρεται στο πρωτείο του πάπα της Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία, το οποίο θα καταρτισθή στην Κύπρο τις προσεχείς ημέρες, δόθηκε κατεύθυνση στους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας να υποστηρίξουν, ώστε να εγγραφεί στο τελικό κείμενο η κανονική θέση του πρωτείου του πάπα Ρώμης κατά την πρώτη χιλιετία σε σχέση προς τις Οικουμενικές Συνόδους και σε αναφορά προς τον 3ον Κανόνα της Β Οικουμενικής Συνόδου και τον 28ο Κανόνα της Δ Οικουμενικής Συνόδου.
6. Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος παρακολουθεί και θα συνεχίσει να παρακολουθεί επαγρυπνούσα το θέμα των διαλόγων της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τους Ετεροδόξους, γι’ αυτό και θεωρεί ότι το, ως «Ομολογία Πίστεως» κείμενο, ως εκ περισσού.
Παρακαλεί δε τους πιστούς να εμπιστεύονται τους Ποιμένες τους και να απέχουν από ενέργειες, που είναι δυνατόν να δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα.
Ταύτα συνεζήτησε και απεφάσισε ομοφώνως η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος με αίσθημα ευθύνης έναντι του Θεού, της αμωμήτου ημών πίστεως και παραδόσεως και του ευσεβούς λαού, προς δόξαν Θεού και εύκλειαν της Εκκλησίας.
Εκ της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας
Μπράβο στην Ιεραρχία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόλμησε και έδωσε χαστούκι σε όσους δεν ντρέπονται να ζητούν τη φίμωση του λαού του Θεού.
Πλήρης δικαίωση των ανησυχιών των πιστών.
Μπράβο στους Ιεράρχες μας.
Ευχαριστούμε για την άμεση ενημέρωση κ. Τάσο.
Χαίρω για την απόφαση της συνέχισης του διαλόγου και από την Ιεραρχία. Ας σταματήσουν πλέον να φωνασκούν κάποιες φάλτσες φωνές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε 9:41.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κατάλαβες από την ανακοίνωση αυτό που λες, τι να σου πώ;
Οι "φάλτσες φωνές" είναι οι ξένες παρεμβάσεις στην Εκκλησία της Ελλάδος. Κατά την ομόφωνη απόφαση, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΡΕΠΤΕΣ.
Έχει δίκιο ο ανώνυμος 928. Η Ιεραρχία τα λέει για τον του Φαναρίου. Του λέει κατάμουτρα ότι δεν έχει πρωτείο εξουσίας στην Εκκλησία της Ελλάδος. Και σφαλώς ούτε το αλάθητο, γιατί όλα πρέπει να περνούν από συνοδική έγκριση.
Μπράβο στους Δεσποτάδες μας.
ΕΙΣ ΜΑΤΗΝ Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΕΦΟΣΟΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΟΥΝΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΤΟΝ 11 04
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΜΑΣ, ΜΑΣ, ΜΑΣ.
Συγχαρητήρια στους Ιεράρχες μας που φίμωσαν τις φωνές όλων αυτών των ακραίων που υπερασπίζονται την ομολογία πίστεως. Η ανακοίνωση έβαλε στην θέση τους όλους αυτούς τους επαγγελματίες εργολάβους της σούπερ-Ορθοδοξίας. Ας αποσύρουν τις υπογραφές όσο είναι καιρός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι έγινε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθένας το διαβάζει κείμενο όπως θέλει;
Μα τι είναι η Ιεραρχία το μαντείο των Δελφών;
Το διάβασα και έτσι πρέπει να είναι «Ο Διάλογος πρέπει να συνεχισθεί, μέσα όμως στα ορθόδοξα εκκλησιολογικά και κανονικά πλαίσια, πάντοτε ύστερα από συνεννόηση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως πανορθοδόξως έχει αποφασισθεί» αποφάνθηκε η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος «αποκηρύσσοντας» το κείμενο που τιτλοφορείται ως «Ομολογία Πίστεως».
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μόνο σίγουρο είναι πως η Εκκλησία μας λέει ΝΑΙ στον διάλογο και συμμετέχει στην Κύπρο. Όλα τα άλλα φιλολογίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝόμιζα ότι μόνο στις φοιτητικές εκλογές δηλώνουν όλοι νικητές!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθένας διαβάζει και καταλαβαίνει ό,τι θέλει κατα τα επικρατούντα εν Ελλάδι και όχι μόνο στον Εκκλησιαστικό χώρο. Τα συμπεράσματα αποτελούν λήψη του ζητουμένου.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Τί είπε η Ιεραρχία; Ναι στο διάλογο, οι εκπρόσωποί της να εκφράζουν την εκκλησιαστική πίστη.Γιατί αυτό σημαίνει εναντίωση στο Πατριαρχείο;
-Αξιοπρεπής η αντίδραση και των δύο εκπροσώπων της στην προσπάθεια ποδηγέτησης απο μη μετάχοντα ιεράρχη στο διάλογο.
-Με ποιά λογική ορθοδοξούν όσοι εναντιώνονται στους διαλόγους και αιρετίζουν όσοι τους αποδέχονται και μετέχουν;
-
Πολύ ωραία τα λέει
ΑπάντησηΔιαγραφή