Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

Η Συμπροσευχή με αιρετικούς - π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

Πρεσβύτερος
Αναστάσιος Γκοτσόπουλος

Η Συμπροσευχή
με αιρετικούς


Προσεγγίζοντας την κανονική πράξη της Εκκλησίας

Εκδόσεις Θεοδρομία

37 σχόλια:

  1. Συγχαρητήρια στον π. Αναστάσιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΟΔΗΓΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΤΟΠΟΘΕΤΕΙ ΕΠΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗΣ. ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ ΚΑΙ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΠΕΞΗΓΕΙ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΑΝΟΘΕΥΤΗ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ. ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΑ ΑΛΗΘΗ ΚΡΙΤΗΡΙΑ.ΚΑΤ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΙΝΔΥΝΟΣ ΝΑ ΟΛΙΣΘΗΣΕΙ ΣΕ "ΦΙΛΕΥΘΕΡΕΣ", "ΜΟΝΤΕΡΝΕΣ", "ΝΕΡΩΜΕΝΕΣ", "ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ", "ΕΥΚΟΛΕΣ" ΚΑΙ "ΑΒΑΣΑΝΙΣΤΕΣ" ΘΕΣΕΙΣ - ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΧΕΙ ΠΕΣΕΙ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΤΟΥ ΚΛΗΡΟΥ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ. Ο Π. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΚΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΗ ΑΥΤΗ ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑΤΙ ΟΧΙ ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΒΟΗΘΑΕΙ ΚΑΙ ΛΥΝΕΙ ΑΠΟΡΙΕΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ. ΕΥΧΟΜΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΑΞΙΟ ΣΤΟ ΥΨΗΛΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΔΙΔΕΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ.

    ΧΡΩΣΤΗΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο π. Αναστάσιος αφού στήριξε τον Ναό του Αγίου Νικολάου μετά τον σεισμό και οικοδόμησε το Πνευματικό Κέντρο Ενοριακής Διακονίας Αγίου Νικολάου τώρα συνεχίζει την προσφορά του με τα βιβλία του. του αξίζουν συγχαρητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πολλά συγχαρητήρια και από μένα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Να είναι πάντα καλά. Μας άνοιξε τα μάτια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κριτική στο βιβλίο του π. Αναστασίου στον "Εκκλησιολόγο" από τον θεολόγο Παν. Λεπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Το επόμενο βήμα: να κληθή ο π. Αναστάσιος στους θεολογικούς διαλόγους-εκ του ασφαλούς ήρωες πολλοί, και όταν μάλιστα ασχολείσαι με το παρελθόν τότε όλοι ορθόδοξοι είμαστε-το ζήτημα είναι πώς είσαι σήμερα ορθόδοξος- η παρελθοντολογία είναι το εύκολο καταφύγιο όταν δεν θέλουμε ή δεν μπορούμε να δούμε το σήμερα και το χρέος μας εδω και τώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν γράφει τίποτα ο Εκκλησιολόγος για το βιβλίο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αύριο Παρασκευή κυκλοφορεί ο "ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΟΣ" κάνε υπομονή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 9.07 τα γράφεις πολύ καλά. Από τις κερκίδες όλοι λένε πολλά όταν μπουν στο γήπεδο τότε διαπιστώνουν ότι άλλο τα εύκολα λόγια και άλλο ο πραγματικός αγώνας. Κάποιοι ζούμε στο παρελθόν και δεν κατανοούμε ότι οι καιροί αλλάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλοι επιθυμείτε "γηπεδοποίηση" του θεολογικού λόγου ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Eσυ,με την "γηπεδοποίηση", αυτό κατάλαβες;Τότε μάλωσε τον απ.Παύλο που μιλούσε στις συναγωγές, τον άγ.Γρηγόριο τον Παλαμά που έκανε διάλογο με τους μουσουλμάνους όντας αιχμάλωτός των.Μήπως θυμάσαι τί λεει ο Παύλος για τους εσθίοντας ειδωλόθυτα; λές να ακυρώνει την απόφαση της αποστ. συνόδου;
    - Ο αγ.Ιωάννης ο Χρυσόστομος ενώπιον των Ιουδαίων εκφωνεί τους λόγους του;
    εσυ κατάλαβες ότι ο ιερός Χρυσόστομος διακατέχεται απο αντιιουδαικό μαίνος; αν ναί, λυπάμαι γιατί και η υμνογραφία, ιδίως της μεγάλης εβδομάδος ομιλεί έτσι, λέτε να αφορά την Ιουδαική φυλή και όχι το φρόνημα και την στάση των έναντι του Ιησού, που αφορά όλους μας; Αλήθεια ποιοί ανασταυρώνουν καθημερινά τον Χριστό οι Εβραίοι ή οι χριστιανοί;
    -Τί εννοεί ο Παύλος όταν μιλάει για επιστροφή του Ισραήλ και μετά θα έλθη ο Χριστός; ο ίδιος δεν προτιμούσε να γίνει ανάθεμα (να πάει στην κόλαση δηλ.),προκειμένου να σωθή ο Ισραήλ; γιατί αυτό δεν μπορεί να το συνεχίσει η Εκκλησία σήμερα ή και ένας έκαστος επίσκοπος ή πιστός;Λησμονείτε ή το αγνοείτε ότι στην Αμερική δυο εβραικές συναγωγές προσήλθαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία με την μέριμνα του Πατριάρχη; Ο μακαρίτης π.Ι.Ρωμανίδης ισχυρίζεται ότι στον Ιουδαικό λαό υπάρχει ένα μεγάλο τμήμα που αναζητεί πραγματικά τον μεσσία και συζητεί την πίστη της Εκλησίας ότι οι θεοφάνειες της Παλ.Διαθήκης αναφέρονται στον άσαρκο Λόγο...και επ αυτής της βάσεως ξεκίνησαν οι εκατέρωθεν συναντήσεις και ήδη θα συνεχισθή ο διάλογος.
    ΥΑΚΙΝΘΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΔΙΑΒΑΖΩ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ....ΑΝΑΛΗΘΕΣ ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΣΗΜΕΙΑ Ο ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΑΓΝΟΕΙ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ..

    ΛΥΠΑΜΑΙ...

    ΜΕΛΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μακάρι να συμμετείχαν στους διαλόγους κληρικοί όπως ο π. Αναστάσιος!

    Δυστυχώς, οι περισσότεροι συμμετέχοντες έχουν έλειμμα ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Υάκινθε τα επιχειρήματά σου είναι ισχυρά. Με δυνάμωσαν στην πίστη. Με τα όσα γράφεις με έπεισες ότι ο διάλογος δεν είναι κάτι το κακό και ότι αυτή είναι η εντολή του Χριστού των Αποστόλων και των μεγάλων Ιεραρχών της Εκκλησίας μας. Συνέχισε να μας διαφωτίζεις. Δεν το γνώριζα ότι δύο Συναγωγές στην Αμερική ήλθαν στην Ορθόδοξη Εκκλησία μας αυτό είναι σπουδαίο και μόνο γι’ αυτό έπρεπε και πρέπει να συνεχισθεί ο διάλογος με όλους. Όποιος έχει την Αλήθεια δεν έχει από τίποτα να φοβηθεί. Γράψε μας κι’ άλλα εσύ γνωρίζεις πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλά και εσύ 9,29 μην τα παραλές ότι οι «συμμετέχοντες έχουν έλλειμμα ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας!» όλοι οι αρχιερείς και οι καθηγητές που μετέχουν έχουν έλλειμμα αν αυτό συμβαίνει τότε το έλλειμμα είναι γενικό σε όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ο σεβαστός και αγαπητός μου π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος μου πρόσφερε το νέο του βιβλίο του το οποίο και άρχισα να διαβάζω. Μου δημιουργήθηκαν πολλές απορίες, μία από αυτές εκθέτω για να δω τι εννοεί.
    Στο βιβλίο διάβασα «Ο Μητροπολίτης Πατρών κυρός Νικόδημος συνεπής στις ανωτέρω απόψεις του δεν επέτρεψε ουδεμία «λειτουργική σύμπραξη» με τους εκπροσώπους της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας κατά την παραλαβή του Σταυρού του Μαρτυρίου του Αποστ. Ανδρέου (19.1.1980) και της Αγίας Κάρας της Αγίας Ειρήνης (5.10.2002) στην πόλη των Πατρών. Οι ετερόδοξοι που παρέδωσαν τα ιερά αντικείμενα απλώς παρίσταντο». σελίδα 150 σημείωση 251.
    Τα της Αγίας Ειρήνης δεν τα γνωρίζω διότι την περίοδο εκείνη με είχε πιάσει το υπέρ-Ορθόδοξό μου και δεν συμμετείχα σε καμιά από τις εκδηλώσεις και ως εκ τούτο το προσπερνώ.
    Στην παραλαβή του Σταυρού του Μαρτυρίου ήμουν παρών και μάλιστα και σε προνομιακή θέση από γνωριμία θείου μου με την Αγία Έδρα όπου και ήλθε εξ Ιταλίας για το γεγονός αυτό αν και ο Σταυρός ήλθε εκ Γαλλίας. Δεν θα κρίνω την «λειτουργική σύμπραξη» αλλά καταθέτω τα όσα είδα με τα παιδικά τότε μάτια μου. Στον εσπερινό του Σαββάτου εισήλθαν οι παπικοί εις τον Νέο Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου και τον παρακολούθησαν έως τέλους προ του Δεσποτικού θρόνου. Την Κυριακή το πρωί στην θεία Λειτουργία παρίστατο οι παπικοί κληρικοί εις την ιδία θέση.

    Συνέχεια στο επόμενο….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Συνέχεια από το προηγούμενο.

    Την Κυριακή το απόγευμα τελέσθηκε «Θεία Λειτουργία» υπό των παπικών που συνόδευαν τον Σταυρό εις τον «Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου» των Ρωμαιοκαθολικών. Καθόμουν στην δεύτερη αριστερή σειρά των επισήμων. Προσήλθε προ της ενάρξεως της «ακολουθίας» και έγινε δεκτός ο Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος συνοδευόμενος από τους: Κίτρους Βαρνάβα, Φωκίδος Χρυσόστομο και άλλους που δεν φέρνω τώρα στη σκέψη μου. Κάθισε ο Πατρών Νικόδημος μετά των υπολοίπων επισκόπων στον «άγιο βήμα» πίσω από την «αγία τράπεζα» με πρόσωπο προς τον κόσμο. Εις το «αγαπήσωμεν…» έδωσε ασπασμό «αγάπης» μετά του τελούντος Καρδιναλίου την «θεία Λειτουργία» αυτό τότε έκανε εντύπωση στα παιδικά μου μάτια. Παρέμεινε από την αρχή ως το τέλος της «θείας λειτουργίας» των παπικών το απόγευμα εκείνης της Κυριακής…
    Αυτό τι ήταν; γιατί να παραστεί εις την τέλεση του «μυστηρίου» στο ναό των παπικών και μάλιστα στο ιερό βήμα; γιατί να δώσει «ασπασμό»; τα ερωτώ αυτά μιας και ο αγαπητός μου π. Αναστάσιος έχει αφιερώσει το βιβλίο του «Συμπροσευχή με αιρετικούς» και εις τον μακαριστό Πατρών Νικόδημο που τον εισήγαγε εις την Χάριν της Ιερωσύνης ως αναφέρει.
    Τα όσα έγραψα δεν είναι μομφή κατά του αοιδίμου Ιεράρχου Νικοδήμου τον οποίο σέβομαι και τιμώ όμως μερικά πράγματα δεν τα κατανοώ.
    Τι έκανε ο Μητροπολίτης κυρός Νικόδημος στον «ναό» των παπικών; το λεω διότι στο βιβλίο αναφέρει πληθώρα Ιερών Κανόνων που νομίζω ότι άλλα λένε παρά πως ήταν «συνεπής στις ανωτέρω απόψεις του».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αγαπητέ Υάκινθε δεν ξέρουμε αν εσύ τα έχεις καταφέρει, αλλά είναι κομματάκι δύσκολο να μιμηθούμε στην πράξη τον Απ. Παύλο και τον Αγ. Ιωάννη τον Χρυσόστομο όπως αναφέρεις στα επιχειρήματα σου. Και ο ίδιος διερωτασαι "γιατι αυτο σημερα δεν μπορεί να το συνεχίσει η Εκκλησια ή και ένας έκαστος επίσκοπος ή πιστός;" Υάκινθε η απάντηση είναι τόσο δύσκολη όσο δύσκολο είναι να βρεθεί κάποιος άνθρωπος του ιδίου αναστήματος με τους προαναφερθέντες Αγίους που χρησιμοποίησες στα επιχειρήματα σου. Δεν έχω δεί κάποιον από τους σημερίνούς ταγούς να εξορίζεται η να μαρτυρεί για την Πίστη μας, να "λιθοβολείται", να "κακοπαθεί". Όλοι κοιταν να τα έχουν καλά με τους "δυνατούς" και όχι τον μόνο Δυνατό. Μην αγχώνεσαι η Χαρις όπου θέλει πνει και για τους Ιουδαίους τους καλοπροαιρετους οπως λές και για τους ετεροδόξους έχει τρόπους ο Θεός. Διάλογο να κάνει ο καθένας με τον εαυτό του μήπως γίνουμε καλύτεροι.

    Χρωστήρ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Όταν είσαι μέλος ομάδος που τους έχει αναθέσει ο Επίσκοπος την επιμέλεια - όχι κάποιου συνηθισμένου πονήματος - αλλά λευκώματος που αφορά την επίσκεψη μάλιστα του Οικουμενικού Πατριάρχου στην πόλη μας, απαγορεύεται η βιβλιοκρισία εκ μέρους σου.
    Ως εκ τούτου κρίθηκε πρέπον να δημοσιευθεί η ανάρτηση του αξιαγάπητου Αναστασίου.
    Έχω την εντύπωση, ότι ο κ. Στέφανος Σκαρπέλλος στο φύλλο της Κυριακάτικης Γνώμης, όπου έχει μόνιμη στήλη, θα παρουσιάσει βιβλιοπαρουσίαση για το συγκεκριμένο λεύκωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Aγαπητέ Χρωστήρ,ούτε η ηθικολογία ούτε οι φοβίες είναι κριτήρια αξιολόγησης των ενεργειών της Εκκλησίας. Τον διάλογο τον κάνουν αυτοί που μπορούν και γνωρίζουν-και αυτό είναι κυρίως έργο των επισκόπων.
    Η Εκκλησία δεν διαθέτει κανένα μαγνητικό τομογράφο διερεύνησης της αγιότητος ή μη των ζώντων μελών της. Πιστεύεις ότι οι άγιοι που προσήρχοντο στις συνόδους είχαν συνείδηση αγίου ή η Εκκλησία τους είχε χορηγήσει διαπιστευτήρια εγνωσμένης αγιότητος;Εν τέλει τί σημαίνει άγιος ή πως ενεργεί η Εκκλησία;Εξ άλλου όσα διαλαμβάνονται στις συνόδους ή στους διαλόγους δεν κρίνονται και αξιολογούνται απο τω σώμα της Εκκλησίας; λίγο περισσότερη εμπιστοσύνη στην Εκκλησία δεν βλάπτει.
    -Τι σημαίνει ότι "το πνεύμα όπου θέλει πνεί".Αυτό δέχεται ποικίλες ερμηνείες οι οποίες φθάνουν να ακυρώνουν την ανθρώπινη συνεργεία στο έργο της σωτηρίας- και για να μιλήσω θεολογικά ακυρώνουν το δόγμα της ενσάρκωσης και τις συνέπειές του (ανθρωπολογικές-σωτηριολγικές-κοσμολογικές),οδηγούμεθα σε έναν οιονεί μονοφυσιτισμό.Στην Εκκλησία ισχύει το δόγμα της συνεργείας Θεού και ανθρώπων όπως αυτό εκφράσθηκε στην αποστ. Σύνοδο:"έδοξε τω αγίω Πνεύματι και ημίν".Ο ίδιος ο απ.Παύλος καλεί να γίνουμε μιμητές του, ο ίδιος ήταν επίσκοπος, σε τί καλεί να τον μιμηθούν οι διάδοχοί του αν όχι και στο διάλογο στο κήρυγμα στην ιεραποστολή....
    Με την λογική που σας διέπει δεν θα έπρεπε να υπάρχει εξωτερική ιεραποστολη εφόσον δεν διαθέτουμε Παύλους, Χρυσοστόμους,κλπ.(άραγε με ποιά μέτρα και κριτήρια μετράμε την αγιότητα; η αγιότητα δεν είναι γνώρισμα της Εκκλησίας στην οποία μετέχει ένας έκαστος πιστός κατά το μέτρο των δυνατοτήτων του. Αυτό δεν ομολογούμε:"εις μιαν αγιαν.... Εκκλησίαν;).Εαν εφαρμόσετε αυτή τη λογική στον εαυτό σας τότε θα πρέπει να αρνηθείτε τον πνευματικό σας καθ' οτι σύμφωνα με την πίστη μας θα πρέπει να είναι πνευματοφόρος προκειμένου να σας οδηγήσει απλανώς στη σωτηρία.
    Υάκινθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Υακινθε πιστευω οτι γνωριζεις πολυ καλα και καταλαβαινεις την θεση του ανθρωπου στο σχεδιο της σωτηριας ενος εκαστου και οτι αυτό το σχεδιο δεν είναι αποτέλεσμα ανθρωπίνων ενεργειών. "Εαν μη Κύριος οικοδομηση...εις ματην εκοπιασαν οι οικοδομουντες".Τα πνευματικα θέματα δεν αποδεικνύονται ουτε εφαρμόζονται με λογικές όπως αναφερετε στην τελευταία παράγραφο. Εκει στο θεμα του πνευματικου μπαινεί και ο αγωνας της υπακοής. Εαν ο πνευματικός σας έσφαλλε σε ζητηματα πίστεως και δόγματος της Εκκλησίας μας θα δεχοσασταν να σας καθοδηγει απροβληματιστα; Οι λεπτομερειες εχουν την ουσιαστική τους σημασια στα πνευματικα θέματα και οχι οι ομορφα καλοβαλμενες σας εκφρασεις.

    ΧΡΩΣΤΗΡ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μετά από 20 αιώνες παρουσίας της Ορθοδόξου πίστεως και Εκκλησίας, με τόσες οικουμενικές και τοπικές Συνόδους, με γραμματεία Πατερική επί παντός επιστητού, με την εμπειρία της Εκκλησίας μας γενικά, δεν κατανοώ γιατί κάποιοι έχουν φοβικά σύνδρομα. Ο φόβος των πρώτων αιώνων που διατυπωνόταν το Δόγμα ας πούμε πως ήταν δικαιολογημένος. Αλλά σήμερα είναι αδικαιολόγητος. Ας κατακριθώ θα το πω.. μάλλον είναι κινούμενος εκ του Πονηρού. Μόνον ο διάβολος δεν επιθυμεί να λάμψει η αλήθεια της πίστεως. Οι φοβίες κάποιων με καλή προαίρεση θα πρέπει να ξεπεραστούν με το να δείξουν εμπιστοσύνη στην Εκκλησία και όχι στο άτομό τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Kατ' αρχήν με καλύπτει το σχόλιο του Αριμαθαίου, όσο για τα υπόλοιπα προφανώς δεν κατάλαβες γιατί έθιξα το θέμα του πνευματικού, αποκόπτωντάς το απο τη συνάφειά του- και εν πάσει περιπτώσει εφ΄όσον επικαλείσαι γραφικά χωρία όπου το Πνεύμα τα τακτοποεί όλα τότε προς τί η Εκκλησία ανα τους αιώνες διαλέγεται- κηρυττει-συναντάται με τους αιρετικούς και όχι μόνο, και δεν τα αφήνει όλα στον Κύριο;
    -Επι της ουσίας του σχολίου δεν είδα κάτι παρα μόνο την πλάγια μομφή που κρύπτεται υπο τον έπαινο των "καλοβαλμένων εκφράσεων", πως οδηγω σε πλανεμένες αντιλήψεις.
    Εγώ πάντως έχω την αίσθηση ότι πρέπει να φύγουμε απο την εποχή των σταυροφοριών, που και σ' αυτή τη δύσκολη εποχή η Εκκλησία ήταν πολυ ζωντανή και με πρακτικές πολυ πιο "εξτρεμ" απο τις σημερινές.Περαιτέρω διάλογος μάλλον περιττεύει όταν δεν αντιλαμβανόμαστε τα αυτονόητα-όσο για το θέμα της υπακοής για δείτε το στα εκκλησιολογικά του πλαίσια και τότε θα καταλάβετε πολλά και για τους διαλόγους.Δεν κάνω υπακοή στον πνευματικό μου ατομιστικά, αλλά μέσω του πνευματικού μου στην Εκκλησία-και μη με ρωτήσετε σε ποιά Εκκλησία.....
    Υάκινθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Αφιερωμένο στους υπερμάχους των διαλόγων, όπως πραγματοποιούνται σήμερα : http://www.impantokratoros.gr/97D3F2D6.el.aspx
    Παρακαλώ μία απάντηση επί συγκεκριμένων θεμάτων, όχι ευχολόγια και ακαδημαϊκούρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ο Άγιος Ναυπάκτου είπε τα αυτονόητα. Τίποτα το νέο. Αυτοί που μετέχουν στον Διάλογο ενημερώνουν και την ΙΣΕ και τον πιστό λαό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Ανώνυμε 5:49 Που γράφει ο Ναυπάκτου αυτά που λες ;
    Για διάβασε με προσοχή τα λόγια του.
    Είναι κεκαλυμένη ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ για τον τρόπο διεξαγωγής του διαλόγου, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
    Τέτοιες φράσεις δεν έχει ούτε η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ! Μπράβο στο Ναυπάκτου!
    Λέει μεταξύ άλλων: "Πρώτον. Ο τρόπος με τον οποίο συμμετέχει η Εκκλησία μας στον διάλογο δεν είναι ο κατάλληλος. Γίνεται με άκρα μυστικότητα. Τα κείμενα, που υπογράφονται από τις έως τώρα συναντήσεις (Μόναχο, Μπάρι, Νέο Βάλαμο, Ραβέννα) και από τους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας είναι ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΟΣ. Ποτέ δεν έγινε συζήτηση στην Ιεραρχία, για το ποια πρέπει να είναι η στάση των εκπροσώπων μας στις συναντήσεις αυτές και ποτέ τα κείμενα δεν συζητήθηκαν στην Ιεραρχία μετά την υπογραφή τους. Οπότε, ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΔΙΚΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΑΥΤΟ. Οι Ιεράρχες, που είμαστε εκφραστές και θεματοφύλακες της πίστεως ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΜΕ ΣΤΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ, στο «ΣΚΟΤΑΔΙ». ....Έβδομον. Όταν μελετήση κανείς προσεκτικά τα κείμενα των προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών διαπιστώνει ότι ναί μεν συμφωνούν για την συνέχιση του διαλόγου, αλλά θέτουν σαφείς ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, όπως για παράδειγμα να καταδικασθή απεριφράστως η Ουνία και δια του πρωτείου να προχωρήση ο διάλογος και σε άλλα ουσιαστικά θεολογικά ζητήματα.

    Όγδοον. Από την συνάντηση της Ραβέννας αποχώρησε το Πατριαρχείο Μόσχας με αφορμή την παρουσία του Αρχιεπισκόπου Εσθονίας και επομένως δεν υπέγραψε το κείμενο, όπως δεν το υπέγραψε και το Πατριαρχείο Γεωργίας. Πρέπει να αναζητηθούν οι αποφάσεις των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών πάνω στο κείμενο της Ραβέννας".
    Ας είμαστε λοιπόν λίγο προσεκτικοί στον ενθουσιασμό μας για το διάλογο. Και προ παντός να στεκόμαστε με σεβασμό και στην άλλη προσέγγιση που είναι πιο επιφυλακτική με το διάλογο.
    Και αυτοί που την εκφράζουν είναι μέλη της Εκκλησίας μας. Και σε πολλά έχουν δίκιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αν ξαναρχόταν ο Χριστός θα έπαιρνε ένα βούρδουλα και θα έδιωχνε όλους αυτούς που πολεμούν στην προσευχή στο όνομά Του. Που είναι το κακό να προσεύχονται μαζί ορθόδοξοι και καθολικοί το ίδιο είμαστε στον ίδιο Χριστό πιστεύουμε. Μόνο για διαιρέσεις και έριδες είναι οι παπάδες. Τρώγονται με τα ράσα τους αμάν πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Παρακαλώ τον Αριμαθαίο και τον Υάκινθο να σχολιάσουν το κείμενο του Ναυπάκτου.
    Νομίζω ότι δεν πρέπει να εφησυχάζουμε.
    Χρειάζεται η καλή ανησυχία, όχι ο φανατισμός και οι καρυγές, αλλά ούτε και δεν υπάρχει πρόβλημα.
    Αρχίζουν και μιλάνε οι Επίσκοποι. Αυτό σημαίνει πολλά, πάρα πολλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Πάντως συγχαίρω τον π. Αναστάσιο για τον ξεκάθαρο λόγο και την παρρησία του.
    Σφάζει με το μπαμπάκι.
    Αφού παραθέτει ένα ποτ-πουρί ύβρεων, λεκτικής βαρβαρότητας και απρέπειας καταλήγει : «Βέβαια «εκ του περισσεύματος της καρδίας λαλεί άνθρωπος», ό,τι έχει στον εσωτερικό του κόσμο αυτό θα εκφράσει … Όμως είναι ενδεικτικό παρακμής και κατάπτωσης ότι αυτοί οι οποίοι προβαίνουν σε τέτοιους χαρακτηρισμούς εναντίον Αρχιερέων, κληρικών και σεβαστών καθηγητών Θεολογίας υπεραμύνονται τάχα των διαχριστιανικών και διαθρησκειακών Διαλόγων και φυσικά αδυνατούν εντελώς να αρθρώσουν σοβαρό θεολογικό αντίλογο στους ομοδόξους αδελφούς τους. Μόνο ύβρεις, ειρωνείες και χλευασμούς . καμία επιχειρηματολογία εναντίον της Ομολογίας ! Και το χειρότερο και πιο ανησυχητικό – για να αγγίξουμε τον τύπον των ήλων – τέτοιου ήθους άνθρωποι γίνονται αποδεκτοί να παρουσιάζονται ως γνήσιοι υπερασπιστές του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ενώ όσοι εκφράζουν υπεύθυνα και με θεολογική τεκμηρίωση την κριτική τους σε ορισμένες ενέργειες αντιμετωπίζονται ως … εχθροί Του – πραγματικά άξιο θλίψεως αλλά προπαντός προσευχής για την Εκκλησία και τους Ποιμένες μας».

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ ΠΑΠΑ-ΤΑΣΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Kατ΄αρχήν είμαι υπέρ των διαλόγων, δεν θεωρώ ότι δεν γίνονται λάθη στους διαλόγους. Η Εκκλησία δεν προσέρχεται σε διάλογο σαν να έχει έτοιμες απαντήσεις για κάθε θέμα-όποιος δει τα πρακτικά των συνόδων θα δεί πάμπολλα για τα οποία σημερα εκπλήσσεται και σκανδαλίζεται, αλλά πάντοτε εν τέλει ορθοτομούσε την Αλήθεια.
    -τα υπο του αγ.Ναυπάκτου λεγόμενα τί άλλο φανερώνουν παρά ότι υπάρχει και η καλώς εννοούμενη κριτική, διαμετρικά αντίθετη απο την αντιοικουμενιστική υστερία. Όσο για την ελλειπή ή μηδαμινή γνώση των διαλαμβανομένων στις συναντήσεις και διαλόγους και θα έλεγα και στην σύγκληση και συζήτηση της ΙΣΙ-ΔΙΣ, ΕΊΝΑΙ ΓΝΩΣΤΌ ΚΑΙ ΠΑΝΘΟΜΟΛΟΓΟΎΜΕΝΟ ότι υφίσταται τεράστιο πρόβλημα συνοδικοτητος και συμμετοχής-και σ΄αυτά τελευταίως το Οικ.Πατριαρχείο έχει κάνει τεράστια βήματα (μη λησμονούμε πως για εκατονταετίες βρισκόταν σε οδυνηρή κατάσταση...), στην Ελλάδς δεν βλέπω κάτι αντίστοιχο (ας π.χ. πώς εκλέγονται οι επίσκοποι).Προβλήματα δημιουργούνται εκεί που υπάρχει ζωή,όχι στην Ορθοδοξία των χαρακωμάτων.Η Εκκλησία πορεύεται στον κόσμο τούτο και τα εσωτερικά της προβλήματα πάντα θα υπάρχουν- όμως, τα εσωτερικά προβλήματα δεν μπορεί να έιναι το άλλοθι εφησυχασμού και περιχαράκωσης.
    Υάκινθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης την 30-11-05 μεταξύ των άλλω είπε:
    "Ἡμεῖς, ἐν ἐπιγνώσει τῶν προδιαληφθεισῶν ἐπιφυλάξεων, ἐπιθυμοῦμεν τόν διάλογον μετά πάντων, ὁμοδόξων καί ἑτεροδόξων χριστιανῶν, ὁμοθρήσκων καί ἀλλοπίστων συνανθρώπων μας, ἵνα κατ᾿ ἀρχήν γνωρισθῶμεν καί ἀναπτύξωμεν εἰρηνικάς σχέσεις, ὥστε νά κατορθωθῇ ἡ πολυπόθητος εἰρηνική συμβίωσις τῶν ἀνθρώπων. Ἐάν ἐν συνεχείᾳ μᾶς ζητηθῇ νά δώσωμεν εἴς τινα τήν δυνατότητα νά συναντήσῃ τόν Χριστόν, προσκαλοῦντες αὐτόν νά Τόν ἴδῃ ζῶντα εἰς τήν Ἐκκλησίαν, μετά χαρᾶς θά τό πράξωμεν. Ἀσφαλῶς, ὁ τρόπος καί ὁ στόχος τοῦ διαλόγου διαφέρει κατά περίπτωσιν, ἀλλ᾿ ἡ διάθεσις εἶναι πάντοτε εἰρηνική καί φιλική.".....
    "Ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός ἀδιαλείπτως κρούει τάς θύρας τῶν καρδιῶν ὅλων τῶν ἀνθρώπων, ἀναμένων νά Τοῦ ἀνοίξουν ἵνα εἰσέλθῃ ἐντός αὐτῶν καί φέρῃ εἰς αὐτούς τήν τε ὑπερέχουσαν πάντα νοῦν εἰρήνην, τήν ἐπίγνωσιν τῆς ἀληθείας, τήν ζωήν καί τήν ἐλευθερίαν. Ἡ προσευχή ἡμῶν ἐναρμονίζεται μέ τό ἔργον Του αὐτό. Παρακαλοῦμεν νά μή παύσῃ προσκαλῶν πάντας πρός Ἑαυτόν, πρός τήν χαράν καί τήν ἐλευθερίαν, τήν ζωήν καί τήν αἰωνιότητα.
    Ἡ πρόσκλησις ἡμῶν πρός διάλογον ἀπευθύνεται πρός πάντας ἀνθρώπους, ἀνεξαρτήτως πίστεως καί ἀρετῆς, καί τελικόν σκοπόν ἔχει ἵνα γνωρίσουν τήν ἐν Χριστῷ ἀλήθειαν καί γευθοῦν τῆς μεγάλης ἀπολαύσεως, τήν ὁποίαν συνεπάγεται ἡ γνωριμία αὐτῶν μετά τοῦ Χριστοῦ. Τοῦτο δύναται νά ἐπιτευχθῇ μόνον διά τῆς ἀντικαταστάσεως τῆς ἐντός τῶν καρδιῶν των διαιρέσεως ἀπ᾿ ἀλλήλων διά τῆς ἐν Χριστῷ ἑνότητος αὐτῶν μετά πάντων, ἡ ὁποία εἶναι καί τό πλήρωμα τῆς ἀγάπης καί τῆς χαρᾶς."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αριμαθαίε,
    πές μου σε παρακαλώ τα πιο πάνω λόγια του Πατριάρχου πώς και σε ποιο σημείο της ομιλίας του στην Εβραϊκή Συναγωγή της Ν. Υόρκης υλοποιήθηκαν.
    Σε παρακαλώ πολύ.
    Μου φαίνεται ότι ούτε μία φορά δεν αναφέρθηκε στο όνομα του Χριστού.
    Την ομιλία αυτή θα μπορούσε κάλλιστα να την πει ο οποιοσδήποτε και μη Χριστιανός !
    Πες μου σε παρακαλώ έχω άδικο ;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Φίλτατε 6:09, απο ποιμαντικη και τρόπο διαλόγου είσαι εκτός. Μπορείς να μιλάς για τον Χριστό χωρίς ποτέ να αναφερθείς στο όνομά του -και μπορείς πολλάκις να αναφέρεις το όνομα του Χριστού και να το βλασφημείς, εξ άλλου η της Εβραικής συναγωγής γνώριζαν ότι τους μιλάει ορθόδοξος κληρικός και τί εννοούσε με όσα έλεγε...
    -μου έρχεται στο νου η ομιλία του Πατριάρχη στην Τεχεράνη όπου , άν θυμάμαι καλά δεν αναφέρει καθόλου το όνομα του Χριστού, αλλά η όλη ομιλία είναι μια ομολογία πίστεως στο Χριστό, χωρίς να προσβάλλει τους ακροατές του.
    Υάκινθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Σιγά-σιγά πατριαρχικοί και σαν πολλά δεν μας τα λέτε; Και εσείς πάτερ μου (ιερέας δεν είστε;) Υάκινθε, έτσι ανώνυμα, λέω και κάνω πολλά. Επώνυμα σας θέλω να πάρετε θέση και τότε να δούμε και τις αντιδράσεις αλλά και τις εξηγήσεις στον οικείο Μητροπολίτη σας. Λάθος κάνω;
    Ό,τι και να είναι ο π. Αναστάσιος τουλάχιστον το λέει και το κάνει επώνυμα. Και έχει φυσικά και την ευθύνη των λόγων του.
    Εσεις;
    Το ίδιο ισχύει και για τον Αριμαθαίο.
    Κουβέντες εν κρυπτώ λέω και εγώ, που δεν ξέρω και πολλά πράγματα.
    Σωστά;


    Γιώργος Π.
    Αίγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Αιγιώτη Γιώργο Π. τι τους λες αφού και εσύ «Κουβέντες εν κρυπτώ» λες. Το θέμα δεν πρέπει να είναι το «εν κρυπτώ» αλλά αν αυτά που λένε είναι σωστά. Αν διαφωνείς γράψε όσα γνωρίζεις. Και αφού όπως λες «δεν ξέρω και πολλά πράγματα» τότε γιατί τους επικρίνεις. Μάλλον έτσι για την «πλάκα». Τους διάβασα και τον Υάκινθο και τον Αριμαθαίο που τους έχεις στον άσφαιρο στόχο σου και διαπίστωσα ότι σωστά τα λένε. Μην θες πάντα να ακούς αυτά που ικανοποιούν το εγώ σου. Πάντα θα υπάρχουν οι διαφορετικές απόψεις να μάθεις να τις δέχεσαι ή να τις αντικρούεις με επιχειρήματα..
    «Σωστά;»
    Χαιρετίσματα στο Αίγιο από τη Θεσσαλονίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Σιγά φίλε/η μου μην είσαι και από την Αλεξανδρούπολη. Αλλά τέλος πάντων. Όταν ο άλλος είναι ιερέας, έχει μια θέση ξεχωριστή στην κοινωνία, οφείλει να μας πει ποιος είναι. Εγώ είμαι ένας άσημος λαϊκός. Δεν βγαίνω στον άμβωνα για να κυρήττω. Ούτε παίρνω θέση με τόση σιγουριά επί παντώς επιστητού. Όπως μπορείς να καταλάβεις υπάρχει μια μικρή διαφορά, δεν νομίζεις; Ή εκεί στην "Θεσσαλονίκη" δεν τα ξέρετε έτσι τα πράγματα;
    Ή μήπως έτσι τα ξέρετε;
    Γιώργος από Αίγιο και όχι από "Θεσσαλονίκη".

    ΑπάντησηΔιαγραφή