Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2009

Περί Θείας Ευχαριστίας

Έλαβα την παρακάτω επιστολή την οποία και δημοσιεύω.

Κύριε Κωστόπουλε,
Σήμερα Κυριακή, 15/11, παρακολούθησα την θεία Λειτουργία στο Ναό της ενορίας μου, στον Απόστολο Παύλο. Στο «Κοινωνικόν», δηλ. την ώρα της θ. μεταλήψεως από τους πιστούς, την στιγμή που δηλώνουν την πραγματική τους συμμετοχή στο μυστήριο που τελέστηκε, ο εφημέριος δεν τους μετέδωσε την θ. Ευχαριστία. Δεν κοινώνησε όσους από τους πιστούς παρακολούθησαν την θ. Λειτουργία με σκοπό τους να ολοκληρώσουν οντολογικά αυτή τη συμμετοχή μεταλαμβάνοντας του Σώματος και του Αίματος του Κυρίου.
Αναρωτιέμαι ποιος ο σκοπός της εκφώνησης, «Μετά φόβου Θεού πίστεως και αγάπης προσέλθετε», όταν ο ιερέας γυρίζει την πλάτη και δεν μεταλαμβάνει τους πιστούς, οι οποίοι και με την άδεια του πνευματικού τους και με την πρέπουσα προετοιμασία ήθελαν να προσέλθουν στο μυστήριο!
Ο λόγος της άρνησης από τον ιερέα, επειδή την προηγουμένη ημέρα υπήρχε κατάλυση της νηστείας, λόγω της αρξαμένης Τεσσαρακοστής των Χριστουγέννων.
Δηλαδή πλήρης συσχετισμός νηστείας – Θ. Ευχαριστίας! Αγιογραφικά και πατερικά απαράδεκτος. Ως γνωστόν ο Κύριος, κατά την ώρα του Δείπνου παρέδωσε στους μαθητάς Του το σώμα και το αίμα Του. Συγκεκριμένα κατά την ώρα του δείπνου το σώμα Του και «μετά το δειπνήσαι» το αίμα Του.
Ακριβώς έτσι τελούσε το μυστήριο και η πρώτη Εκκλησία-Κοινότητα, την ώρα της αγάπης-τράπεζας. Άλλοι λόγοι και κυρίως η αύξηση των χριστ. Κοινοτήτων επέφεραν τον χωρισμό των αγαπών από το μυστήριο.
Άραγε ο ίδιος ο ιερέας και ο διάκονος δεν μετέβαλαν του σώματος και του αίματος; Και αν αυτοί μετέβαλαν, αν και την προηγουμένη υπήρχε κατάλυση της νηστείας, αν και επιτρεπόταν το «έλατον» λόγω Σαββάτου, γιατί το αρνήθηκαν στους πιστούς;
Μιμούνται τους λατίνους, που καταγγέλλουν ως αιρετικούς, που τελούν την θ. Ευχαριστία και χωρίς τους πιστούς, για να κοινωνήσουν μόνον αυτοί, πράγμα απαράδεκτο στην ορθόδοξη Εκκλησία.
Επειδή αυτό συχνά παρατηρείται στην ενορία του Απ. Παύλου, καλό θα είναι η εκκλησιαστική αρχή να δώσει τέλος σ’ αυτή την ευχαριστιακή σοβαρή απόκλιση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως αιρετική.
Ένας ακοινώνητος Ενορίτης

17 σχόλια:

  1. Αυτό είναι. Άρχισαν τα όργανα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να μας πει το όνομά του... καλά δεν ντρέπεται; αφού καταγγέλει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πότε επιτέλους θα επέμβει ο Μητροπολίτης; Μόνο τα ηθικά παραπ΄τωματα επισύρουν την προσοχή του; Η ερώτηση είναι ευθεία. Περιμένω αντίδραση.
    ΓΔΜ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Διάσπαση δόγματος και ήθους με αποτελέσμα τή μετατροπή τής Εκκλησίας απο σώμα Χριστού σε μαγική θρησκεία. Μια ψυχρή θρησκευτική ευλάβεια και μια παθητική προσέγγιση τών τελουμένων στήν Εκκλησία.Ο Θεός να βάλει το χέρι ΤΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απαράδεκτη στάση!!!Γνωρίζει ο συγκεκριμένος ιερέας τί αγώνα μπορεί να έκανε ο κάθε πιστός για να κοινωνήσει την Κυριακή;Πολλοί είναι αυτοί που εγκρατεύονται παραμονές μεγάλων νηστειών γιατι θέλουν να κοινωνήσουν με το που αρχίζει η νηστεία για να πάρουν δύναμη στον αγώνα τους.Στο κάτω -κάτω ο καθένας το έχει κανονίσει με τον πνευματικό του.Περαστικά σε όλους αυτούς που ανέχονται μια τέτοια κατάσταση!!!Αλλά έχω και μια απορία:γιατί ο ιερέας ετέλεσε θ. Λειτουργία εκείνη την ημέρα αφού είχε αποφασίσει να μην κοινωνήσει τους πιστούς;Αγαπητέ ΓΔΜ ξέρουμε και οι δύο πολύ καλά οτι ποτέ και κανείς δεν μπόρεσε να παρέμβει και να αλλάξει μερικά "τρελά" πράγματα στην συγκεκριμένη ενορία.Το γιατί ή το γνωρίζουμε ή το αγνοούμε....Βέβαια πάντα ελπίζουμε...Θέλω να δείξω εμπιστοσύνη στον νέο Μητροπολίτη.

    χπ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει επι δεκαετίες στη συγκεκριμμένη ενορία χωρίς να επεμβαίνει κανείς αρμόδιος-όπως αντίστοιχα σε περιπτώσεις αντιμετωπίσεως και θεραπείας των πιστών με τους εξορκισμούς κλπ,κλπ,κλπ....!!!!..;;;
    Ή όπως της στερήσεως της θ. κοινωνίας εν σχέσει με τις συζυγικές σχέσεις....προτεσταντισμός και παπισμός αντάμα,απο αυτούς που καμαρώνους ως απηνείς διώκτες και προστάτες της Ορθοδοξίας.
    Υάκινθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτό το γεγονός που καταγγέλλει εδώ ο συντάκτης με γεμίζει απελπισία. Δυστυχώς μερικοί -ευτυχώς λίγοι- κληρικοί την διακονία τους στην Εκκλησία την έχουν δει ως εξουσία με την οποία θέλουν να καταδυναστεύουν τον λαό του Θεού.
    Όμως θέτω τα κάτω ερωτήματα στο «ακοινώνητο ενορίτη»:
    α) Γιατί δεν στέλνει την επιστολή αυτή στον Μητροπολίτη του κληρικού ώστε να λάβει γνώση επίσημα;
    β) Γιατί δέχθηκε την ανόητη ανακοίνωση του κληρικού αυτού χωρίς να διαμαρτυρηθεί «επ’ Εκκλησία».
    Συμφωνώ ότι είναι: «απόκλιση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως αιρετική» γι’ αυτό μην σιωπήσεις να κάνεις επίσημη καταγγελία στον οικείο Μητροπολίτη με κοινοποίηση στη Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος.
    Κάποτε πλέον πρέπει να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες στον χώρο της Εκκλησίας.
    Βασίλειος Ι. Σπεράντζας
    Θεολόγος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Θά τρελλαθοῦμε τελείως... Σάν ψέματα μοῦ φαίνονται ὅλα αὐτά!
    Καί ποῦ γνώριζε ὁ ἱερέας ποιός καί πόσο εἶχε νηστέψει;
    Νομίζω ὁ καταγγέλων καί ὅσοι ἄλλοι Πατρινοί ἔχετε γνώση, νά ἀναφέρετε στόν ἐπίσκοπό σας τό θέμα.
    Ὁ Θεός νά βάλει τό χέρι Του!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Απαράδεκτος ο Ιερέας.
    Δεν έχει το δικαίωμα να στερεί την Θ.Κοινωνία από κανέναν πιστό.
    Που ακούστηκε να συνδέεται η νηστε΄΄ια με την Θ.κοινωνία!!!
    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ και ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ
    Συνιστώ στον Ιερέα να διαβάσει το βιβλίο του π.Αλέξανδρου Σμέμαν περί σύνδεσης νηστείας - Θ.Ευχαιριστίας.
    Πραγματικά η αρχή αυτή των Φραγγολατίνων έχει γίνει δυστυχώς δόγμα τον Ορθοδόξων....
    Αίσχος
    Ν.εανίας.Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι να γίνει πάντα υπήρχαν οι αγράμματοι ιερείς. Είμαι σίγουρος ότι ο Επίσκοπός του θα του δώσει τις κατάλληλες οδηγίες για να διορθώσει το ανεπίτρεπτο αυτό ολίσθημα. Θα μάθει και αυτός όπως και οι άλλοι. Ας υπάρχει αγάπη και όλα μπορούν να διορθωθούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Απο πότε αγάπη σημαίνει ανοχή στη βλακεία που συνεχίζεται επι δεκαετίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο συγκεκριμένος ιερέας ίσως να μην έχει ανάγκη από άγαπη, αλλά από υποστήριξη ψυχολογική ίσως και ψυχιατρική.
    Επιτέλους, όπως προανεφέρθη, δεν είναι μόνο τα ηθικά κωλύμματα, αλλά και τα ιατρικά.
    Σεβασμιώτατε, επιληφθήτε του θέματος. Ο κόσμος σκανδαλίζεται επί πολλές δεκαετίες και ο ιερέας αυτός είναι στο απυρόβλητο. Γιατί ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γράψτε και κάνετε όσες καταγγελίες θέλετε. Ο κληρικός αυτός (αν είναι εκείνος που πάει στο μυαλό μου) θα συνεχίσει να είναι ο ίδιος.
    Αυτός δεν φοβάται δεσποτάδες γιατί αυτοί τον φοβούνται.
    Τον Νικόδημο τον «χόρεψε στο ταψί» χωρίς να του κάνει ποτέ τίποτα.
    Του Πατριάρχη Βαρθολομαίου και τόσων άλλων καίει τις φωτογραφίες από το σολέα, κανείς δεν το πείραξε.
    Τον Αρχιεπίσκοπο Χριστόδουλο τον είπε παπόφιλο και τον κατήγγειλε ως αιρετικό. Κανείς δεν του έκανε τίποτα. Μεταξύ των κατορθωμάτων του και η μήνυση εναντίον του Χριστοδούλου την οποία τύπωσε σε βιβλίο και γέμισε όλη την πόλη και την έστειλε σε όλη την Ελλάδα.
    Ο Χριστόδουλος σιώπησε.
    Μετά από όλα αυτά ο σημερινός μητροπολίτης του, του είπε: «σε λένε ακραίο αλλά εγώ σε επαινώ».
    Με τέτοιες πλάτες θα συνεχίσει να κάνει ότι του γουστάρει αυτός είναι πάνω από τον Δεσπότη, τον Αρχιεπίσκοπο και τον Πατριάρχη.
    Αυτός είναι η ηγεσία της εκκλησίας κανένας μπροστά του δεν πιάνει μία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι όντως τραγικό το να τελεί κάποιος την Θεία Λειτουργία και να μην επιτρέπει στους πιστούς να κοινωνήσουν. Τότε γιατί την τέλεσε; νομίζω ότι αυτό είναι εμπαιγμός του Μυστηρίου που εγγίζει τα όρια του παραλογισμού. Άραγε στην Εκκλησία της Ελλάδας δεν υπάρχουν υπεύθυνοι.
    Μαίρη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν μπορώ να καταλάβω που την στηρίζει την ιδιορρυθμία του αυτή ο κληρικός αυτός. Ανήκουστο και απίστευτο. Είναι δυνατόν να έγινε; Μα τόσο ανίδεος είναι αυτός ο παπάς; Πού βρήκε τον συνδυασμό νηστείας με θεία Ευχαριστία; Για να μην λέω πολλά ας διαβάσει το βιβλίο «Ο Ουράνιος Άρτος» των εκδόσεων «Σταυρός» που έχει εισηγήσεις από συνέδριο που έκανε ο Μητροπολίτης Φλωρίνης Αυγουστίνος (Καντιώτης) σχετικά με αυτό το θέμα για να διδαχθεί κάτι και να συμμορφωθεί πάραυτα ζητώντας από το εκκλησίασμα ταπεινά συγνώμη για την απαράδεκτη αυτή συμπεριφορά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μου είναι αδιανόητο να πιστεύσω ότι κάτι τέτοιο έγινε σε ορθόδοξη θεία Λειτουργία από Ορθόδοξο κληρικό. Το αποκλείω . Μήπως ο ενορίτης πήγε σε άλλο δόγμα. Για καθολική-παπική βλέπω αυτή την νοοτροπία. Το βλέπω ως υπερβολή δεν νομίζω ότι έγινε έτσι το επαναλαμβάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαλάσαμε οι πιστοί διότι οι παπάδες πλέον δεν πιστεύουν σε τίποτα. Πρωτοφανές αυτό το γεγονός. Ο δεσπότης του γιατί δεν επεμβαίνει. Στην πατρίδα μας δεν δουλεύει τίποτα. Πάμε όλοι μαζί στον γκρεμό με πρωτοπόρους τους παπάδες πλέον. Χάλασε η κοινωνία μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή