Μέσα στην κοινωνία επικρατεί κατ' αυτήν την περίοδο ένα εντελώς διαφορετικό πνεύμα. Είναι ένα πνεύμα εξωστρέφειας, ένα πνεύμα διαχύσεως, ένα πνεύμα επιπολαιότητας, ιδιαιτέρως δε στην πόλη μας είναι ένα πνεύμα ενός ηθικού εκτροχιασμού, λίγο ή πολύ, και μιας διαφθοράς, η οποία επιτελείται ιδιαιτέρως σε ένα μεγάλο μέρος τής νεότητας. Γι' αυτό ακριβώς η Εκκλησία μας αντιτίθεται και καταδικάζει όλη αυτή την κατάσταση και όλες αυτές τις εκδηλώσεις, οι οποίες αντιστρατεύονται τους στόχους, τους οποίους η Εκκλησία έχει δρομολογήσει για την περίοδο αυτή. Είναι δε το παράπονο τής Εκκλησίας έντονο, γιατί όλοι αυτοί οι άνθρωποι, που μετέχουν σ' αυτές τις εκδηλώσεις, δεν είναι άχρηστοι άνθρωποι· αύριο θα ‘ρθουν και θα ζητήσουν τη χάρη τού Θεού, θα ζητήσουν την ευλογία και τα Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Αλλά είναι το παράπονο τής Εκκλησίας ότι με τη στάση τους αυτή αποπροσανατολίζουν το λαό, και ιδιαιτέρως τη νεότητα, και δεν τους προσφέρουν αυτό ακριβώς που τους υπόσχονται, δηλαδή την αληθινή χαρά. Διότι μετά το πέρας όλων αυτών των εκδηλώσεων συμβαίνει σε αυτούς που μετέχουν, εκείνο που συνέβη στους πρωτοπλάστους, που μετά την παρακοή είδαν ότι ήσαν γυμνοί. Και αυτή τη γύμνωση τη βλέπουν εκείνοι οι οποίοι μετέχουν, χωρίς να δουν εκείνο το οποίο ζητούσαν συμμετέχοντας σ' αυτές τις εκδηλώσεις.
Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Φάσσος
Έγιναν τα καρναβάλια μόδα και βγάλανε απο τον δρόμο του Θεού τους ανθρώπους.Καλή Σαρακοστή.
ΑπάντησηΔιαγραφήO άνθρωπος δεν εμποδίζεται απο τα καρναβάλια, όσο κι άν έχουν τη δική τους συμβολή. Μη λησμονούμε την σημερινή Κυριακή που είναι αφιερωμένη στην έξωση του Αδάμ απο τον Παράδεισο, στον οποίο δεν υπήρχαν καρναβάλια! Ο Ιούδας ήταν ένας εκ των δώδεκα, και οι μεγάλοι αιρετικοί μεγάλοι φιλόσοφοι και θεολόγοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσα χρόνια, δυστυχώς δεν είδα, καμμιά σοβαρή θεολογική ανάλυση του φαινομένου "καρνάβαλος", εκτός απ'αυτήν του Χαλκηδόνος που έγινε εν Αθήναις, Κυριακή της Τυρινής, εν μέσω χούντας! Συνήθως ο εκκλησιαστικός λόγος είναι κάθετα αφοριστικός, τρομολαγνικός-ποιός δεν θυμάται την προ ολίγων ετών κυκλοφόρηση ενός "φειγ-βολάν",πίσω απο το οποίο κρυβόταν αρχ/της των Πατρών που τρομοκρατούσε με τη φράση: πώς θα πας να προσκυνήσεις,χριστιανέ, τον Εσταυρωμένο την Μ.Παρασκευή,ενώ συμμετέχεις σε καρναβαλικές εκδηλώσεις;-
συνθηματολογικός, με αναχρονιστική και καθόλου φιλάνθρωπη επίκληση των ιερών κανόνων;
Γιατί στους περισσότερους ναούς σήμερα οι κήρυκες αναλίσκονται σε μια ακατάσχετη ρητορία αντικαρναβαλική, τη στιγμή που και τα αγιογραφικά αναγνώσματα και η υμνογραφία δίνουν την αφορμή να μιλήσουν για πολύ σπουδαία θέματα, σε ένα εκκλησίασμα που εν πολλοίς δεν έχει σχέση με τα καρναβαλικά- την πληρώνουν οι εκκλησιαζόμενοι για τους "καρναβαλιστές"!
υάκινθος.
Πoλυ συνφωνω GEORGE...Αρχιζει η Σαρακοστη απο αυριο αδελφοι....ας πεινασουμε και λιγο ,ας διψασουμε και λιγο....στην ουσια τον κ υ ρ ι ο πειναμε---τον κ υ ρ ι ο διψαμε...Σε αυτο τον κοσμο της τρελλας εμεις ας εχουμε την θεικη τρελλα-την πνευματικη τρελλα!!! περπατα στο μετρο και λεγε προσευχη...Ας γινει Σαρακοστιανη η υπαρξη μας και απο τα λογια και απο τις αισθησεις και απο την νηστια και ας ζησουμε λιγο απο τον ασκητισμο των αδελφων μας μοναχων....μεχρι εκει που μπορουμε το λιγο εστω....συγνωμη απο ολους και καλη δυναμη σε ολους!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ μακαριστός π. Χριστόδουλος είχε το χάρισμα να εκφράζει την ακρίβεια της Εκκλησίας μας με πολύ όμως αγάπη στα πρόσωπα για τα οποία ή στα οποία μιλούσε. Αγάπη πραγματική. Αγάπη με πόνο. Την ευχή του να έχουμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή σαρακοστή!
Χρήστος
Υ.Γ.: Το απόσπασμα αυτό είναι από κάποιο βιβλίο του;
Σωστά τα επισημαίνεις Υάκινθε. Δυστυχώς έτσι είναι τα πράγματα. Τα πάντα επιδερμικά αντιμετωπίζονται. Φεϊγβολάν, μηνύσεις, δηλώσεις και σε όλα αυτά καμιά ουσία. Διάβασα το κήρυγμα του Μελίτωνα ολόκληρο. Το είχε ο Αναστάσιος πέρυσι δημοσιεύσει. Θα άξιζε να διαβασθεί σε όλους τους ναούς. Πολλά θα μαθαίναμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ chrisden.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι από ομιλία του μακαριστού π. Χριστοδούλου φάσου η οποία εκφωνήθηκε την Κυριακή Τυροφάγου εις τον Κατανυκτικό Εσπερινό, παρουσία του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών Νικοδήμου εις τον Ιερό Ναό Αγίου Ανδρέου Πατρών την 8/3/1992
Ολόκληρη η ομιλία έχει δημοσιευθεί στο βιβλίο του † Αρχ. Χριστοδούλου Φάσσου,
“Η Συγκατάβαση του Θεού και η Ευθύνη του Ανθρώπου”,
των Εκδόσεων "Ταώς" : http://ekdoseistaos.blogspot.com/
Σου εύχομαι καλή και αγωνιστική τεσσαρακοστή.
Η ανάλυση του σχολίου του ανωνύμου των 12.05 της 14ης Φεβρουαρίου καταδεικνύει περίτρανα το μέγεθος του συσχηματισμού κάποιων ψευτοπροοδευτικών χριστιανών με τον κόσμο.Τόσα χρόνια δεν είδε όπως ισχυρίζεται καμία σοβαρή θεολογική ανάλυση του φαινομένου καρνάβαλος πλην της ανάλυσης του Χαλκηδόνος Μελίτωνος.Αχ άγιοι πατέρες των οικουμενικών συνόδων,πάγχρυσα στόματα του λόγου όπως σας ονομάζει ο υμνογράφος,δεινοί θεολόγοι!Καμία υψηλού επιπέδου θεολογική ανάλυση του καρναβάλου δεν κάνατε!Μόνο μισαλλοδοξία εξέπεμπαν οι κανόνες που συντάξατε και τα κείμενα που γράψατε!Τρέμετε!Ο Μελίτων Χατζής και οι νεοορθόδοξοι,γιανναρόπληκτοι χριστιανοί της σήμερον γκρεμίζουν το οικοδόμημα που χτίσατε!Έχουν άλλο ευαγγέλιο αυτοί.Κομμένο και ραμμένο στα ανθρωπάρεσκα μέτρα τους!
ΑπάντησηΔιαγραφή