Η Βίβλος καταλήγει σε μια φράση έντονης προσδοκίας: «Ναι έρχομαι ταχύ. Αμήν, ναι έρχου, Κύριε Ιησού» (Αποκαλ. 22, 20). Με το ίδιο πνεύμα έντονης ελπίδας οι πρώτοι χριστιανοί συνήθιζαν να προσεύχονται, «Η χάρις ελθέτω και ο κόσμος παρελθέτω». Από κάποια άποψη όμως οι πρώτοι χριστιανοί είχαν άδικο: φαντάζονταν πως το τέλος του κόσμου θα συνέβαινε σχεδόν αμέσως, ενώ στην πραγματικότητα έχουν περάσει δύο χιλιετίες και το τέλος δεν έχει έρθει ακόμη. Δεν ανήκει σε μάς να γνωρίζουμε τους χρόνους και τους καιρούς, και ίσως η παρούσα τάξη να διαρκέσει για πολύ περισσότερες χιλιετίες. Από κάποια όμως άλλη άποψη, η αρχαία Εκκλησία είχε δίκιο. Επειδή όποτε κι αν έρθει το τέλος, νωρίς ή αργά, είναι πάντοτε επικείμενο, πνευματικά βρίσκεται διαρκώς κοντά μας, κι όταν ακόμη δεν βρίσκεται χρονικά κοντά μας. Η ημέρα του Κυρίου θα έλθει «ως κλέπτης εν νυκτί» (Α’ Θεσσαλ. 5, 2), την ώρα που δεν την περιμένουμε.
Συνεπώς οι χριστιανοί, όπως στους αποστολικούς χρόνους, έτσι και σήμερα πρέπει να είναι συνεχώς έτοιμοι, γεμάτοι αναμονή. Ένα από τα πιο ενθαρρυντικά σημεία ανανέωσης στη σύγχρονη Ορθοδοξία είναι η αναβίωση του ενδιαφέροντος για τη Δευτέρα Παρουσία και τη σημασία της. «Όταν κάποιος πάστορας, που βρισκόταν σ’ επίσκεψη στη Ρωσία, ρώτησε ποιο είναι το πιο καυτό πρόβλημα της Ρωσικής Εκκλησίας, ένας ιερέας του απάντησε χωρίς δισταγμό: η Δευτέρα Παρουσία».
Συνεπώς οι χριστιανοί, όπως στους αποστολικούς χρόνους, έτσι και σήμερα πρέπει να είναι συνεχώς έτοιμοι, γεμάτοι αναμονή. Ένα από τα πιο ενθαρρυντικά σημεία ανανέωσης στη σύγχρονη Ορθοδοξία είναι η αναβίωση του ενδιαφέροντος για τη Δευτέρα Παρουσία και τη σημασία της. «Όταν κάποιος πάστορας, που βρισκόταν σ’ επίσκεψη στη Ρωσία, ρώτησε ποιο είναι το πιο καυτό πρόβλημα της Ρωσικής Εκκλησίας, ένας ιερέας του απάντησε χωρίς δισταγμό: η Δευτέρα Παρουσία».
Όμως η Δευτέρα Παρουσία δεν είναι απλώς ένα γεγονός του μέλλοντος, επειδή στη ζωή της Εκκλησίας ο Μέλλοντας Αιώνας έχει ήδη προβάλει μέσα στον παρόντα αιώνα. Για τα μέλη της Εκκλησίας, οι «Έσχατοι Χρόνοι» έχουν ήδη τεθεί σε ενέργεια, καθότι εδώ και τώρα οι χριστιανοί απολαμβάνουν τους πρώτους καρπούς της Βασιλείας του Θεού. Ναι, έρχου, Κύριε Ιησού. Έχει ήδη έρθει, στη θεία Λειτουργία και στη λατρεία της Εκκλησίας.
Μητροπολίτης Κάλλιστος Ware
O MΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΛΛΙΣΤΟΣ ΓΟΥΕΑΡ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΞΙΟΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΔΙΝΕΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ... ΟΜΩΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΥΤΥΧΩΣ Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΑΠΕΧΕΙ ΧΙΛΙΕΤΙΕΣ... ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ... ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΕ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΑ ΣΥΜΒΟΥΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΣΤΗΝ ΑΓΝΩΣΙΑ ΟΠΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΕΣΦΑΛΜΕΝΑ... ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΧΙΛΙΕΤΙΑ... ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΘΕΛΟΤΥΦΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΝΟΙΧΤΗ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ... ΑΥΤΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΜΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΗ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΩΝ...
ΑπάντησηΔιαγραφή