Αυτό τον καιρό αγαπητοί αδελφοί διαβάζω ένα εξαιρετικό βιβλίο.
«Χιλιάδες μίλια προς τον τόπο της καρδιάς» του Κλάους Κένεθ.
Έχω εντυπωσιαστεί με το βιβλίο αυτό καθώς και με την ζωή του συγγραφέα που πέρασε τα πάνδεινα ώστε να ανακαλύψει ή μάλλον να του αποκαλυφθεί ο Θεός.
Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα σημείο το οποίο με έβαλε σε σκέψεις και έχει να κάνει με την προσέλευσή μας στην Θεία Κοινωνία.
Στην σελ.226 λέει μεταξύ άλλων ο συγγραφέας : «… έπειτα σκέφθηκα ότι οι περισσότεροι από αυτούς που βρίσκονταν εδώ(ενν. στην εκκλησία), ούτως ή άλλως ανήκαν στην ομάδα των ανθρώπων που δέχονται «προσκλήσεις σε δείπνο». Πάντως αν, και πήγαιναν στην εκκλησία , απείχαν από το Δείπνο. Τότε όμως γιατί έρχονταν εδώ? Με ποια λογική το έκαναν αυτό? Το να σε προσκαλεί κάποιος σε Δείπνο , να πηγαίνεις, στο σπίτι του και μετά να λες : « Όχι δεν θα φάω. Σ’ευχαριστώ . Απλά περνούσα από τα μέρη σου», αυτό είναι άκρως αντιφατικό. Βλέποντας την τακτική τους, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν έχει καμία σημασία να πάρεις μέρος σε τούτο το Δείπνο …»
Αναρωτιέμαι έχει δίκιο?
Ποιος είναι τελικά ο σκοπός που τελείται καθημερινά η Θεία Λειτουργία αν όχι η σχεδόν καθημερινή «Τροφή» του Σώματος και Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού?
Αυτά για προβληματισμό και να ψάξουμε λίγο τι έχει γίνει στο πέρασμα των αιώνων και απομακρυνθήκαμε τόσο πολύ από την Ορθόδοξη παράδοση: την καθημερινή συσσωμάτωση με τον Χριστό.
«Χιλιάδες μίλια προς τον τόπο της καρδιάς» του Κλάους Κένεθ.
Έχω εντυπωσιαστεί με το βιβλίο αυτό καθώς και με την ζωή του συγγραφέα που πέρασε τα πάνδεινα ώστε να ανακαλύψει ή μάλλον να του αποκαλυφθεί ο Θεός.
Θέλω να μοιραστώ μαζί σας ένα σημείο το οποίο με έβαλε σε σκέψεις και έχει να κάνει με την προσέλευσή μας στην Θεία Κοινωνία.
Στην σελ.226 λέει μεταξύ άλλων ο συγγραφέας : «… έπειτα σκέφθηκα ότι οι περισσότεροι από αυτούς που βρίσκονταν εδώ(ενν. στην εκκλησία), ούτως ή άλλως ανήκαν στην ομάδα των ανθρώπων που δέχονται «προσκλήσεις σε δείπνο». Πάντως αν, και πήγαιναν στην εκκλησία , απείχαν από το Δείπνο. Τότε όμως γιατί έρχονταν εδώ? Με ποια λογική το έκαναν αυτό? Το να σε προσκαλεί κάποιος σε Δείπνο , να πηγαίνεις, στο σπίτι του και μετά να λες : « Όχι δεν θα φάω. Σ’ευχαριστώ . Απλά περνούσα από τα μέρη σου», αυτό είναι άκρως αντιφατικό. Βλέποντας την τακτική τους, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν έχει καμία σημασία να πάρεις μέρος σε τούτο το Δείπνο …»
Αναρωτιέμαι έχει δίκιο?
Ποιος είναι τελικά ο σκοπός που τελείται καθημερινά η Θεία Λειτουργία αν όχι η σχεδόν καθημερινή «Τροφή» του Σώματος και Αίματος του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού?
Αυτά για προβληματισμό και να ψάξουμε λίγο τι έχει γίνει στο πέρασμα των αιώνων και απομακρυνθήκαμε τόσο πολύ από την Ορθόδοξη παράδοση: την καθημερινή συσσωμάτωση με τον Χριστό.
Σταν. Νίκ.
Αθήνα-Ιλίσια
χριστος Ανεστη και καλημερα σας!πραγματι ετσι ειναι ..εαν παμε πισω ομως στον πολεμο του 1940 υπηρχε εντονη η θερμη για την θρησκεια μας --εσκαγαν οι βομβες και οι γυναικες εκαναν παρακλησεις.Επειτα ηρθε η ανοικοδομιση.Αρχισε η μεταπολιτευση μετα ψωμι-παιδια ελευθερια που καιρος για θεο;το δικαιομα ηταν αυτο που ηταν σε πρωτη αναζητηση.Επειτα αρχισε οριστικη καθοδος αφου η απασχοληση σε βιοτικες μεριμνες ηταν ανωτερη απο την στροφη στον θεο.Ερχομαστε στο δια ταυτα ...Δεν υπαρχει προζυμι δυστυχως απο τις προηγουμενες γενιες.Ο καθενας τον βρισκει πια ο κυριος μεσα απο την τραγοδια της προσωπικης του ζωης...τραυματισμενο ψυχικα,μονιμα ανχωμενο και συνεχως απορρημενο γιατι να του συνβει;Αν αφησει κανεις την επιμελεια της ψυχης ,η ιδια τον αφηνει ...Τωρα που δημιουργηθηκε ολη αυτη η ταπεινωση της χωρας μας ειναι ευκαιρια να στραφουμε με μεγαλυτερη θερμη στον θεο...πηνελοπη
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα με προσοχή το κείμενό σου Νίκ. Σταν. Ο προβληματισμός τον οποίο θέτεις είναι εύλογος. Η Θεία Λειτουργία τελείται για την συμμετοχή μας στο Κυριακό Δείπνο. Με προβληματίζει και μένα η απορία που θέτεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Χριστός ήλθε να σώσει αμαρτωλούς που επιθυμούν την σωτηρία τους. Γιατί λοιπόν ο εκκλησιασμός αφού δεν υπάρχει η συμμετοχή μας στο Δείπνο;
Πόσο θα ήθελα να ακούσω και εγώ από κληρικούς και λαϊκούς τις σκέψεις τους που θα εκφράζουν την άποψη της Εκκλησίας.
Αναμένω απαντήσεις στην ιδία με εσένα απορία.
>> Ευλογα ολα αυτα τα ερωτηματα και αλλα που εχω εγω δεν εχει βρεθει η καταληλη ευκαιρια να τα πω--Η εκκλησια εχει μια ταξη,μια θεραπευτικη αγωγη ..αφηνει τον ανθρωπο ελευθερο.Πολλοι συνανθρωποι μας πηγαινουν στην εκκλησια αλλα δεν προσερχονται στο Δειπνο,αλλοι επειδη γνωριζουν οτι πρεπει να προσελθουν στο εξομολογηταρι και αυτο ειναι δυσκολο για αυτους,αλλοι επειδη δεν θελουν να νηστεψουν αλλα ουτε και να εξομολογηθουν και αλλοι προσερχονται μονο για να προσευχηθουν και να παραβρεθουν στα μνημοσυνα.Η εκκλησια ομως δεν παρεμβαινει στην ελευθερια του καθενος,νουθετει οσο μπορει και απο εκει και εκει ο ανθρωπος ειναι ελευθερος.Ολα μπορουν να αλλαξουν ομως ανα πασαν στιγμη και εκει που βλεπει κανεις εναν ουτε καν χλιαρο στην πιστη,να τον δει να ανατρεπει αυτη την συμπεριφορα.Εχουμε πολλα παραδειγματα Αγιων που επιβεβαιωνουν του λογου το αληθες.Ας μην πω αλλα ας μιλησει και καποιος αλλος αδελφος ευχαριστω ..πην.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔίκιο έχεις Νικ.Σταν. με την απορία αυτή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ποιο λόγο να πηγαίνω στην εκκλησία αν δεν κοινωνήσω?
Μόνο για να πάρω το αντίδωρο?
Δεν νομίζω.
Να μην πάμε καθόλου?
Ποιο σωστό το βλέπω.
Η θεία λειτουργία είναι και προσευχή. Δεν είναι ανάγκη να κοινωνάει ο χριστιανός πάει για να προσευχηθεί. Έτσι το έχουμε βρει καλό είναι που πάμε. Πώς να κοινωνήσω αφού είμαι αμαρτωλή και τρισάθλια. Πάω στο ναό και λειτουργούμε και αυτό κάτι είναι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα δεν είναι σκοπός να κοινωνούμε?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάθομαι σπίτι μου και προσεύχομαι.
"Η θεία λειτουργία είναι και προσευχή. Δεν είναι ανάγκη να κοινωνάει ο χριστιανός πάει για να προσευχηθεί".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος τα γράφει αυτά παιδιά???
είναι δυνατόν να κάνουν λειτουργία Θεία και να μην κοινωνεί ο κόσμος αλλά μόνο γι απροσευχή???!!!
Έλεος.
Βριτε κάπου να γράφει αυτό που λες ανώνυμε των 05 Μαϊου 2010 3:09:
ΚΥΡΙΕ ΕΛΕΗΣΟΝ!!!
Ώστε τόσο πολύ ξεπέσαμε?
Κύριε βοήθησέ μας .
στο ναο παμε γιατι εχει πει ο Κυριος οτι ειναι το σπιτι Του. εκει οταν η προσευχη γινεται εχει μεγαλυτερη δυναμη γιατι ειναι μαζι και οι αλλοι αδελφοι μας!!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι φυσικα πρεπει να πηγαινουμε και ας μην κοινωνουμε.
αν θα πρεπει να κοινωνουμε συνεχεια σε οποια λειτουργια βρεθουμε ....δεν ξερω ας απαντησουν οι πνευματικοι και οι θεολογοι!!!!!
Εκεί η προσευχή έχει μεγαλύτερη δύναμη?
ΑπάντησηΔιαγραφήΧμ...Ποιο πολύ για προτεστάντης μου γράφεις.
Και φυσικά πρέπει να πηγαίνουμε και ας μην κοινωνούμε...Αίρεση και πλάνη.
Είδατε αδελφοί πόσο έχουμε ξεφύγει από την γνήσια χριστιανικότητα που λέμε αιρετικές απόψεις χωρίς να το καταλάβουμε?
Θεέ μου σε τι πλάνη φοβερή έχουμε πέσει?
Το μαύρο το κάναμε άσπρο και το άσπρο το κάναμε μαύρο.
τι άλλο να πω?
Είη το Όνομα Κυρίου ευλογημένο από του νύν και έως του αιώνος.
Αμήν.
Γένοιτο.
Πηνελόπη ματάκια μου
ΑπάντησηΔιαγραφήάσε να γράψει και κανας άλλος.
Όλο ότι δεν ξέρεις πολλά λες κι όλο γράφεις. Για ψάξε βαθειά μες στην ψυχούλα σου: Πολύ δε σου αρέσει να κάνεις τη δασκαλίτσα; Ε; για σκέψου...
ποια ειναι η πλανη ακριβως αδελφε μου!!!και ποιες ειναι οι αιρετικες αποψεις??
ΑπάντησηΔιαγραφήμηπως μπορεις να μου πεις????
Μοναδικός σκοπός της θείας Λειτουργίας είναι για να συμμετάσχουν οι χριστιανοί στην Θεία μετά του Χριστού Κοινωνία με το να μεταλάβουν το Σώμα και το Αίμα Του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε πολλά πήραμε λάθος δρόμο ως μέλη της εκκλησίας ένα από τα λάθη μας είναι ότι αποκοπήκαμε από την θεία κοινωνία γιατί κάποιοι θεωρών πως μόνον οι άγιοι πρέπει να την λαμβάνουν. Σαν η θεία κοινωνία να μην είναι φάρμακο αθανασίας και για τους αμαρτωλούς σαν και μένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆξιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην το ψάχνεις τα πάντα έχουν ανατραπεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Νεόφυτος