Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

ΠΡΩΤΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

ΠΡΩΤΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ
(Γένεσις Γ΄ 15)

Μέχρι τώρα είδαμε πως, τόσο η συναίσθηση της ενοχής, όσο και η προσδοκία του Λυτρωτού, υφίσταται σε όλους του λαούς της υφηλίου! Τους λόγους δε για τους οποίους συμβαίνει αυτό, τους αναπτύξαμε στα προηγούμενα άρθρα. Όντως, δεν υπήρχε λαός και έθνος άνευ τέτοιας προσδοκίας Λυτρωτού, γι’ αυτό και πολύ εύστοχα η προσδοκία αυτή, χαρακτηρίζεται ως «η μη συνειδητή προς Χριστόν νοσταλγία της ανθρωπίνης ψυχής».
Το κορύφωμα όμως της προσδοκίας, υπάρχει στο λαό της θείας Αποκαλύψεως, η οποία προανήγγειλε και προεβεβαίωσε με πλήθος προφητειών την μέλλουσα επιφάνεια (φανέρωση) του Θεανθρώπου Λυτρωτού και προδιέγραψε επακριβώς το Βίο και το όλο έργο Του. (Αναγκαία προϋπόθεση για να συνεχίσουμε την έρευνα είναι η μελέτη της Παλαιάς Διαθήκης και μάλιστα τα χωρία που θα αναλύσουμε).
Η μελέτη των Χριστολογικών, λεγομένων, εδαφίων του πρώτου μέρους του λόγου του Θεού, δηλ. της Π.Δ., οδηγεί σαφέστατα στο συμπέρασμα, ότι στον χώρο αυτό (γεωγραφικό και κυρίως θεολογικό), προφητεύεται ολόκληρο το λυτρωτικό σχέδιο του Θεού, στην παγκόσμια ιστορία, το οποίο τελεσιουργήθηκε και πραγματοποιήθηκε στον χώρο της Καινής Διαθήκης, διά του Ιησού Χριστού.
Αλλ’ ας ξεκινήσουμε από την αρχή.
Ήδη στο πρώτο βιβλίο της Π.Δ., την Γένεση, υπάρχει το «Πρωτευαγγέλιον» (Γέν. Γ΄ 15), κατά το οποίο ο μεν Σωτήρας θα τρωθεί στην πτέρνα υπό του διαβόλου (υπαινιγμός σταυρώσεως), ο δε όφις που εκπροσωπεί τον διάβολο, θα πληγεί στην κεφαλή και μάλιστα θα συντριβεί.
Στην καταδίκη αυτή του διαβόλου, βλέπουμε ήδη τις πρώτες φωτεινές ακτίνες της ελπίδας των πρωτοπλάστων και των απογόνων τους για λύτρωση. Είναι πολύ χαρακτηριστικός ο λόγος του Θεού στο «Πρωτευαγγέλιο»: «Και έχθραν θήσω ανά μέσον σου και ανά μέσον της γυναικός και ανά μέσον του σπέρματός σου και ανά μέσον του σπέρματος αυτής. Αυτός σου συντρίψει κεφαλήν, και συ τηρήσεις αυτού πτέρναν». Δηλ. Και θα θέσω έχθρα και μίσος, πόλεμο αδιάλλακτο και συνεχή μεταξύ σου, του διαβόλου, και μεταξύ της γυναικός και των ευσεβών απογόνων της, όσοι θα γεννώνται φυσικώς από άνδρα και γυναίκα. Και μεταξύ των απογόνων και των δαιμονοκινήτων οργάνων σου, και μεταξύ Εκείνου, του Χριστού, ο οποίος θα γεννηθεί κατά τρόπο υπερφυσικό από γυναίκα Παρθένο, την Μαρία, ο οποίος μόνος Αυτός απ’ όλους τους ανθρώπους δικαιούται να ονομάζεται σπέρμα γυναικός, η δε μητέρα Του Θεοτόκος. Αυτός, ο Ιησούς Χριστός, ο Υιός της Παρθένου, θα σου καταπατήσει και συντρίψει την κεφαλήν, θα ανατρέψει όλα τα δόλια σχέδιά σου, θα καταργήσει την βασιλεία σου και τα όργανά σου, θα σε αφανίσει ολοσχερώς. Και συ, ο διάβολος, θα του δαγκάσεις μόνο την πτέρνα, θα τον μωλωπίσεις απλώς. Θα προσβάλλεις μόνο την ανθρωπίνη φύση Του και θα Του προξενήσει πόνο προσωρινό με τα όργανά σου, τους Γραμματείς και Φαρισαίους.
Το σπέρμα, λοιπόν, της γυναικός και όχι του ανδρός, δηλ. ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς Χριστός, ο οποίος θα εγεννάτο υπερφυσικώς «εκ Πνεύματος Αγίου και Μαρίας της Παρθένου», διά του Σταυρού Του και της ενδόξου Αναστάσεως, θα νικούσε κατά κράτος τον φοβερό εχθρό του Θεού και των ανθρώπων. Θα νικήσει την αμαρτία και τέλος θα καταργήσει και αυτόν τον έσχατο εχθρό του ανθρωπίνου γένους, δηλ. τον θάνατο. Φυσικά όλα αυτά πραγματοποιήθηκαν.
Ο Ιησούς Χριστός θα ανοίξει και πάλι τον Παράδεισο στον άνθρωπο, τον οποίον θα συμφιλιώσει με τον Θεό – Πατέρα.
Φυσικά, υπάρχουν πλείστες όσες προφητείες οι οποίες αναφέρονται ακριβώς σ’ αυτό το θέμα. Στο ότι δηλαδή «ουκ άνθρωπος, ουδέ άγγελος, αλλ’ αυτός ο Κύριος Ιησούς έσωσεν ημάς».
Αλήθεια, ποιά θρησκεία διαθέτει προφητείες; Σε ποιο άλλο χώρο βρίσκονται τέτοιου είδους αποκαλυπτικά διαμάντια, παρά μόνο μέσα στην Αγία Γραφή; Στον χώρο δηλαδή της Εκκλησίας, και που τελικώς ολοκληρώνονται και πραγματοποιούνται στο λατρευτό πρόσωπο του Λυτρωτού μας Κυρίου Ιησού Χριστού!
Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Κωνστάνταρος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου