Από: AMEN.gr
Τη διαχρονική θέση της Πρωτόθρονης Εκκλησίας της Ορθοδοξίας υπέρ των διαθρησκειακών και διαχριστιανικών διαλόγων επανέλαβε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος σε συνάντηση που είχε με προσκυνητές από την Ανατολική Μακεδονία και την Θράκη. «Σήμερα στον 21ο αιώνα δεν μπορεί να ζει απομονωμένος μέσα στην αυτάρκεια και μέσα στην αυταρέσκεια του» τόνισε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και απαντώντας σ’ εκείνους που τον επικρίνουν για τις πρωτοβουλίες του κατέστησε σαφές ότι θα συνεχίσει αταλάντευτος στην ίδια πορεία που χάραξαν οι προκάτοχοί του. «Εγώ συνεχίζω το έργο μου κατά συνείδηση και ας επικρίνουν οι ακραίοι…» τόνισε ο κ.Βαρθολομαίος.
Προηγουμένως η επικεφαλής της ομάδας των προσκυνητών, κυρία Θεοδώρα Κόκλα, Γενική Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης στην προσφώνησή της αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Οικουμενικού Πατριάρχη με στόχο την ευαισθητοποίηση της παγκόσμιας κοινότητας για τη διαφύλαξη της Κτίσης του Θεού και ιδιαιτέρως του φυσικού περιβάλλοντος. Αναφέρθηκε επίσης στους διαθρησκειακούς διαλόγους που διεξάγει το Πατριαρχείο με σκοπό την ειρηνική συνύπαρξη διαφορετικών λαών, πολιτισμών και θρησκειών.
Η Δημιουργία του Θεού ανήκει στις επόμενες γενιές
«Όλα αυτά τα οποία προσπαθούμε να κάνουμε τα θεωρούμε ως χρέος μας, ως υποχρέωση μας διότι η Εκκλησία πρέπει να είναι δυναμικά παρούσα μέσα στον σύγχρονο γίγνεσθαι, να είναι ευαίσθητη στα προβλήματα των ανθρώπων και να ενθαρρύνει τους ανθρώπους και να τους ευαισθητοποιεί να αγαπούν και να προστατεύουν την φύση που είναι το σπίτι μας. Η οικολογία προέρχεται από την λέξη ΟΙΚΟΣ. Όλος ο πλανήτης είναι το σπίτι μας και πρέπει να το προστατεύουμε όπως φυλάγουμε και ενδιαφερόμεθα για το σπίτι μέσα στο οποίο κατοικούμε. Έτσι και για τον πλανήτη που είναι το μεγάλο σπίτι όλου του ανθρωπίνου γένους πρέπει να έχουμε το ίδιο ενδιαφέρον και την ίδια ευαισθησία» είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης και συνέχισε: «Γι’ αυτό και το Πατριαρχείο μας, πρώτο και σχεδόν μόνο απ’ όλες τις χριστιανικές Εκκλησίες εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, όπως είπατε, με τα μικρότερα σεμινάρια της Χάλκης κα εν συνεχεία με τα μεγάλα διεθνή οικολογικά εν πλω συμπόσια τα οποία έφεραν επί τω αυτώ ανθρώπους διαφόρων θρησκευτικών πεποιθήσεων, είχαμε και Εβραίους και Μουσουλμάνους και Καθολικούς και Προτεστάντες και Ορθοδόξους. Ίσως και αθέους. Δεν ρωτούσαμε τι πιστεύει κανείς για να τον προσκαλέσουμε στα οικολογικά συμπόσια. Όπως φέραμε επί των αυτώ και βάλαμε να συνεργάζονται άνθρωποι της θρησκείας και άνθρωποι της επιστήμης, των θετικών επιστημών, άνθρωποι της τοπικής διοικήσεως, των Μέσων Γενικής Ενημερώσεως, από όλους αυτούς τους τομείς και από ένα ευρύτατο φάσμα της Κοινωνίας προσκαλέσαμε ανθρώπους στα 8 μέχρι στιγμής οικολογικά συμπόσια. Εκδώσαμε βιβλία… Και έτσι γίνεται μια κινητοποίηση και ευαισθητοποίηση της παγκοσμίου κοινότητος ώστε να μεταδώσουμε ιδιαιτέρως στους νέους ανθρώπους , όπως είναι και οι περισσότεροι παρόντες, την ευαισθησία με την ελπίδα ότι ο κόσμος ο αυριανός θα είναι πιο υγιής, πιο ανθρώπινος και πιο βιώσιμος. Το περιβάλλον, η φύση, η Δημιουργία του Θεού δεν ανήκει μόνο σε εμάς που ζούμε σήμερα στο 2010. Ανήκει και σε όλες τις γενιές που θα μας ακολουθήσουν και πρέπει να τους παραδώσουμε τη γη, τον πλανήτη και τη Δημιουργία του Θεού αλώβητη κατά το δυνατόν, υγιαίνουσα ώστε μέσα σε αυτό τον κόσμο να ζήσουν καλύτερα οι επερχόμενες γενιές».
Θα επιμείνουμε στο διάλογο και ας μας επικρίνουν
«Ως προς τον διαθρησκειακό διάλογο είναι το πιστεύω μας, είναι η πεποίθησή μας Πρέπει να δίνουμε το χέρι ο ένας στον άλλο, να γνωριζόμαστε καλύτερα, να συνεργαζόμαστε και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο. Την ταυτότητα και την ιδιοπροσωπεία του άλλου, τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, την ιδεολογία του, την παράδοσή του την εθνική, την πολιτιστική γιατί μόνον έτσι μπορούμε να ζήσουμε εν ειρήνη. Και γι’ αυτό το Πατριαρχείο μας, πέραν των διαλόγων που έχει με τις άλλες χριστιανικές Εκκλησίες και ομολογίες, εδώ και 25 χρόνια εγκαινίασε διάλογο και με το Ισλάμ και με τον Ιουδαϊσμό. Έχουμε κάνει αρκετά συνέδρια επιτυχημένα. Με τους μουσουλμάνους και με τους Ιουδαίους αδελφούς μας δεν συζητούμε καθαρώς θεολογικά θέματα όπου η συνεννόηση θα ήταν πιο δύσκολη. Αλλά συζητούμε κοινωνικά θέματα τα οποία απασχολούν όλους τους ανθρώπους, όλο το ανθρώπινο γένος , όλο τον κόσμο. Η βία, η ειρήνη και ο πόλεμος, πολύπολιτισμικότητα, έχουμε κάνει έναν κατάλογο όλων των συναντήσεων και των θεμάτων που συζητήσαμε όλα αυτά τα 25 χρόνια» σημείωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης.
«Αναφέρατε τον θρησκευτικό φονταμενταλισμό. Όντως υπάρχουν οι εκπρόσωποι αυτού του θλιβερού φαινομένου και στους Ορθοδόξους και στους Καθολικούς και στους Μουσουλμάνους και στους Εβραίους οι οποίοι νομίζουν ότι αυτοί και μόνο είναι πάνω στην γη και ότι πρέπει να κατακυριεύσουν της γης όπως λέει και η Παλαιά Διαθήκη. Και ότι δεν υπάρχει θέση για κανέναν άλλο. Και πολεμούν αυτούς τους διαλόγους. Εμένα με επικρίνουν γιατί έχω σχέσεις με τον Πάπα, ότι έχω σχέσεις με το Ισλάμ… Δεν με επηρεάζει αυτό. Εγώ συνεχίζω το έργο μου κατά συνείδηση και ας επικρίνουν οι ακραίοι… Υπάρχουν παντού, παντού σε όλα τα θρησκεύματα και σε όλες τις χώρες και είναι φυσικό κατά την ιδεολογία τους να μην επικροτούν αλλά αντιθέτως να επικρίνουν όλους εμάς που έχουμε ανοιχτούς ορίζοντες και θέλουμε την αγάπη και την ειρήνη να βασιλεύει στις διαπροσωπικές και στις διακρατικές σχέσεις» πρόσθεσε ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος και συνέχισε: « Το πιστεύω του Οικουμενικού Πατριαρχείου ήταν πάντοτε αυτό και ότι και αν κάνω εγώ, με τα δεδομένα της σημερινής εποχής, είναι η συνέχεια της παραδόσεως των προκατόχων μου. Εδώ σας αναφέρω ως παράδειγμα τον Πατριάρχη Ιωακείμ Γ’ ο οποίος στις αρχές του 20ου αιώνος εξέδωσε δύο εγκυκλίους και καλούσε όλους να συνεργάζονται, να έχουν διάλογο. Αργότερα ο τοποτηρητής του Οικουμενικού θρόνου, δεν υπήρχε Πατριάρχης, εχήρευε ο Θρόνος, αλλά ο Τοποτηρητής με τους συνεργάτες του έβγαλαν την περίφημη εγκύκλιο του 1920 και καλούσαν όλους τους άλλους Χριστιανούς, Καθολικούς και Διαμαρτυρομένους, να συνεργαστούν και να συμπτύξουν την «Κοινωνία των Εκκλησιών» κατά το παράδειγμα της «Κοινωνίας των Εθνών» που είχε γίνει τότε. Και αυτή εγκύκλιος του Πατριαρχείου θεωρείται σήμερα στους κύκλους του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών ως ο Καταστατικός Χάρτης της Οικουμενικής Κινήσεως της εποχής μας. Όλα αυτά είναι γνωστά αλλά καλό είναι να γράφονται για να τα μαθαίνουν κατά το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι».
Καταλήγοντας ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναφέρθηκε στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και στην επιθυμία του Πατριαρχείου να αποτελεί "γέφυρα" μεταξύ των δύο λαών.
«Τις Αρχές εδώ, της Τουρκίας και τις Αρχές της Ελλάδας τις θεωρούμε συνεργάτες και συναγωνιστές. Αγωνιζόμεθα μαζί , με την καλή σημασία της λέξεως, για να έχουμε ένα καλό αποτέλεσμα. Εγώ και το Πατριαρχείο θέλουμε να είμεθα η γέφυρα όχι μόνο μεταξύ των δύο πλευρών του Αιγαίου όπως είπατε αλλά και μεταξύ των δύο πλευρών του Έβρου» επισήμανε και πρόσθεσε: «Και εσάς που είστε εδώ κοντά μας, σας αισθανόμεθα ως γείτονες, ως συνεργάτες, είστε πιο κοντά σε μας από την Αθήνα και από την Θεσσαλονίκη και θέλουμε να έχουμε πάντοτε αυτή την επικοινωνία. Ευτυχώς η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία έχουν πολύ καλούς Αρχιερείς με τους οποίους συνεννοούμεθα άνετα. Είναι όχι μόνον αδελφοί Ιεράρχες αλλά είναι και φίλοι μας».
O ΘΕΟΣ ΘΑ ΔΕΙΞΕΙ!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΘλιβόμαστε βαθύτατα για τις άστοχες σκέψεις του Παναγιότατου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυδείς αντιτίθεται στους διαλόγους.
Το αντίθετο!
Τους θεωρούμε επιβεβλημένους αρκεί να αποφεύγονται οι συμπροσευχές με τους αιρετικούς και τους αλλόθρησκους και να μην υπογράφονται αντορθόδοξα κοινά κείμενα και κακόδοξες συμφωνίες.
Όπως πάντα στα πλαίσια τα σωστά οι δηλώσεις του Βαρθολομαίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλους τους λαούς τους αγαπάμε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνυπάρχουμε με αυτούς στην Ελλάδα χρόνια και χρόνια και εκτός λίγων περιπτώσεων δεν έχουν κανένα πρόβλημα.Ζουν και εργάζονται στην χωρα μας,έχουν την δική τους κουλτούρα,τις δικές τους παραδόσεις.Ειναι ανάγκη να αποδεικνύουμε την αγάπη μας μέσα στο ναό τους η στο ναό μας;;;;;;;;
Ο θεός αναφωνεί στην έξοδο''Δεν υπάρχουν έτεροι θεοί πλήν εμού''..και στους ψαλμούς 95,5 ''Πάντες οι Θεοί των εθνών Δαιμόνια εστίν''.Αν λοιπόν οι Θεοί των εθνών είναι Δαιμόνια,γιατί συλλειτουργούμε με αυτά;''Κανείς δεν μπορεί να είναι δούλος σε δυο κυρίους[Λουκ16-13].
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλουμε να φέρουμε ψυχές με αυτό τον τρόπο στην Αλήθεια της Πίστεως η θέλουμε να τους δείξουμε πως δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ μας;Αν τους δείξουμε οτι δεν έχουμε διαφορές μεταξύ μας δεν αλλοιώνεται η Πίστις ;Θα πει κανείς πως όλα γίνονται χάριν της αγάπης της μεγαλυτέρας των αρετών.Συνφωνώ!Ομως ποιά ''αγάπη ζητάει ο Κύριος να έχουμε;''Αυτή που προέρχεται από την καθαρή καρδιά,την αγαθή συνείδηση και την ειλικρινή Πίστη.Τιμ 1-5].Και αλλού,''Εχοντας την αληθινή Πίστη και την αγάπη ας φτάσουμε στον Χριστό Εφ.4-15].Ποιό θα είναι το κριτήριο με το οποίο θα ΄σώσει ο Κύριος τον Κόσμο κατά την Δευτέρα Αυτού Παρουσία;Μόνο η αγάπη του πλησίον;Το βρίσκουμε στους Εφεσίους..''Να κατοικεί ο Χριστός στις καρδιές σας με την Πίστη και να είστε ριζωμένοι και θεμελιωμένοι στην αγάπη.Ετσι μόνον θα μπορέσετε να συλλάβετε ποιο είναι το πλάτος,το μήκος,το βάθος,και το ύψος του Μυστηρίου της Σωτηρίας''.Η εν Αληθεία Αγάπη καταλαβαίνω λοιπόν είναι αυτή που πρέπει να έχουμε όλοι καθώς και να σπέρνεται σε μη ορθόδοξες κατευθύνσεις επιδή αυτή οδηγεί στην αιωνιότητα.Τα συλλείτουργα δεν δεικνύουν Αλήθεια άρα όχι και αγάπη.Αραγε ποιά αγάπη είναι αυτή;
Κτησώμεθα Πίστιν ινα έλθωμεν εις αγάπην,εξ ης τίκτεται ο της γνώσεως φωτισμός [φιλοκαλ Β!σελ 226].Η Πίστη είναι η Αλήθεια και αυτή οδηγεί στην αγάπη και μετέπειτα στην αιώνια ζωή.Οι Αγιοι Πατέρες ,γνώριζαν γιατί δεν είχαν σχέσεις με αυτούς..Εμείς δεν αισθανόμεθα καμία εχρότητα με αυτούς αλλά οι φιλενωτικές ενέργειες που γίνονται τελευταία δεν γνωρίζω τι στόχο έχουν.Διότι αν ο Πάπας θεωρείται ως Αντίχριστος τι δουλειά έχουμε με τον Αντίχριστο;Υπάρχει νομίζω η ελευθερία της γνώμης.Ερωτήματα θέτω προς προβληματισμό..πην
Νομίζω πην ότι είσαι εκτός θέματος. Όταν κάποιος κάνει προσευχή με τον Πάπα δεν προσεύχεται σε δύο διαφορετικούς Θεούς αλλά σε ένα αυτόν τον Τριαδικό. Οι άγιοι Πατέρες είχαν σχέσεις με όλους. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ξέχασες ότι έκανε διάλογο με τον Πάπα. Ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς έκανε διάλογο με τους μωαμεθανούς. Ο διάλογος είναι αναγκαίος για να μάθουν οι άλλοι την Αλήθεια. Από πού συμπεράνεις εσύ ότι ο Πάπας είναι ο Αντίχριστος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συμπροσευχή κ. Τελεβάντο δεν είναι κάτι το κακό. Στον ίδιο Χριστό πιστεύουν και αυτοί με μερικές δογματικές διαφορές. Ο καλόπιστος διάλογος ίσος με την χάρη του Θεού φέρει αποτέλεσμα. Το κακό θα ήταν να υπάρχει Κοινωνία από το αυτό Άγιο Ποτήριο. Όλα τα άλλα είναι μέσα στο πνεύμα της παράδοση της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ακραίοι ας κάτσουν στην πάντα τους. οι σώφρονες όπως ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος ας συνεχίζουν υπεύθυνα το έργο τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠην ο Χριστός έχυσε το αίμα του για όλα τα παιδιά του όχι μόνο για τους ορθοδόξους αλλά για τους χριστιανούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Πατριάρχης περπατά στον αγιοπατερικό δρόμο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ακραίοι μόνο να επικρίνουν και να φωνάζουν γνωρίζουν. Δόξα στον Θεό που δεν τον νοιάζει τον Πατριάρχη τι θα πουν οι ακραίοι άλλα φροντίζει να πράττει αυτό που ο Χριστός ζητά. Και αυτό που ζητά είναι ο διάλογος με τους ετεροδόξους ώστε να επιστρέψουν στην αλήθεια της μιας Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ειναι θέμα αγαπητοί,κάποια ερωτήματα έβαλα...πην
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι ακραίοι να κάτσουν στην πάντα τους!Αν ο συγκεκριμένος τρόπος εκφράσεως νομίζουν κάποιοι ότι συνιστά επιχειρηματολογία πλανώνται πλάνην οικτράν.Η Πηνελόπη εξέφρασε κάποιον προβληματισμό με τον οποίο μπορεί κανείς να συμφωνεί ή όχι.Ο τρόπος όμως που την απαξιώνουν κάποιοι είναι επιεικώς απαράδεκτος!
ΑπάντησηΔιαγραφή