Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010

Σε ποιόν ανήκουν τα λαϊκά στρώματα; -Αλέξανδρος Κολλιόπουλος


Ψύ­χραι­μη και ταυ­τό­χρο­να δυ­να­μι­κή ή­ταν η α­ντί­δρα­ση του Σε­βα­σμιω­τά­του Μητρο­πο­λί­του Πα­τρών κ.κ. Χρυ­σο­στό­μου, ό­ταν ο κ. Δε­σύλ­λας στην ορ­κω­μο­σί­α του Περ­φιε­ρειάρ­χου και των Συμ­βού­λων την περ. Δευ­τέ­ρα στο Δη­μο­τι­κό Θέ­α­τρο «ΑΠΟΛ­ΛΩΝ», ζή­τη­σε α­πό την Εκ­κλη­σί­α να πε­ριο­ρι­σθεί στα του οί­κου της, ζητώντας παράλληλα τον πλήρη διαχωρισμό του Κράτους με την Εκκλησία.
Με ή­ρε­μο αλ­λά και α­πο­φα­σι­στι­κό τρό­πο πρώ­τα – πρώ­τα ξε­κα­θά­ρι­σε ό­τι ι­σχύ­ουν σή­με­ρα οι δια­κρι­τοί ρό­λοι Εκ­κλη­σί­ας και Κρά­τους. Στη συ­νέ­χεια τό­νι­σε την α­ξί­α της α­γά­πης με την ο­ποί­α η Εκ­κλη­σί­α α­γκα­λιά­ζει ό­λους τους αν­θρώπους α­κό­μα και τους ε­χθρούς της. Ζη­τώ­ντας συ­γνώ­μη α­πό τους πα­ρι­στα­μέ­νους Αρ­χιε­ρείς, α­πευ­θυ­νό­με­νος στον κ. Δ. Δε­σύλ­λα εί­πε χαρακτηριστικά:
«Η Εκ­κλη­σί­α με την Πο­λι­τεί­α έ­χουν δια­κρι­τούς ρό­λους και αυ­τούς τους σε­βόμα­στε. Η Εκ­κλη­σί­α α­γω­νί­ζε­ται για αυ­τό τον λα­ό. Ε­δώ εί­ναι η θέ­ση μας και μαζί σας α­γω­νι­ζό­μα­στε. Με πολ­λή α­γά­πη η Εκ­κλη­σί­α στη­ρί­ζει και τα λα­ϊ­κά στρώμα­τα και ό­λους τους αν­θρώ­πους α­γκα­λιά­ζει με πολ­λή α­γά­πη, εί­τε πι­στεύ­ουν, εί­τε ό­χι, α­νε­ξάρ­τη­τα των πε­ποι­θή­σε­ών τους  και βε­βαί­ως α­γκα­λιά­ζου­με και τον προ­λα­λή­σα­ντα».
Τα λό­για του Σε­βα­σμιω­τά­του α­κο­λού­θη­σε πα­ρα­τε­τα­μέ­νο θερ­μό χει­ρο­κρό­τη­μα.
Για ό­λα τα πα­ρα­πά­νω έ­χου­με να πα­ρα­τη­ρή­σου­με τα ε­ξής: Η Εκ­κλη­σί­α δεν εί­ναι α­πλώς έ­νας θε­σμός με διοι­κη­τι­κή ορ­γά­νω­ση και ιε­ραρ­χί­α. Εί­ναι λα­ϊ­κό σώ­μα, σώ­μα του λα­ού του Θε­ού, στο ο­ποί­ο με­τέ­χου­με ό­λοι.
Δεν εί­ναι λα­ός αυ­τοί που προ­στρέ­χουν στις ε­νο­ρί­ες και ζη­τούν υ­λι­κή και πνευ­μα­τι­κή α­ρω­γή;
Δεν εί­ναι λα­ός αυ­τοί που στέλ­νουν τα παι­διά τους στα σχο­λεί­α και ζη­τούν Ελλη­νορ­θό­δο­ξη α­γω­γή;
Δεν εί­ναι λα­ός αυ­τοί που ψή­φι­σαν το πα­ρόν Ελ­λη­νι­κό Σύ­νταγ­μα μέ­σω του ο­ποί­ου ρυθ­μί­ζε­ται και η θέ­ση της Εκ­κλη­σί­ας και η μορ­φή της εκ­παι­δεύ­σε­ως;
Για­τί η Εκ­κλη­σί­α ως σώ­μα του λα­ού του Θε­ού να μη μι­λά­ει  εξ ο­νό­μα­τος του λαού και υ­πέρ του λα­ού και έ­χουν το δι­καί­ω­μα να το πράτ­τουν αυ­τό τα κόμ­μα­τα, οι πα­ρα­τά­ξεις, τα σω­μα­τεί­α;
Για­τί ερ­μη­νεύ­ο­νται και α­νι­χνεύ­ο­νται οι προ­θέ­σεις ε­νός Ιε­ράρ­χου ό­ταν ομι­λεί και δεν γί­νε­ται το ί­διο ό­ταν ο­μι­λεί έ­νας πο­λι­τι­κός ή έ­νας δη­μο­σιο­γρά­φος; (Ει­δι­κά οι Ε­πί­σκο­ποι κα­τέ­χουν η­γε­τι­κή θέ­ση και μά­λι­στα θέ­ση με τρομα­κτι­κές ευ­θύ­νες!).
Δεν α­πο­τε­λεί η Εκ­κλη­σί­α μέ­ρος της Ι­στο­ρί­ας μας; Μπο­ρού­με  να δι­χο­το­μή­σουμε τον ή­ρω­α Μα­κρυ­γιάν­νη ο ο­ποί­ος ταυ­τό­χρο­να ή­ταν και στρα­τιω­τι­κός και πιστό τέ­κνο της Εκ­κλη­σί­ας; Ι­σχύ­ουν και τα δύ­ο ό­πως το εκ­φρά­ζει ο ποι­η­τής: «Μέσα μας ρέ­ει η­ρώ­ων αί­μα, εί­μα­στε α­πό­γο­νοι μαρ­τύ­ρων».
Έ­να άλ­λο ση­μεί­ο, που ο­φεί­λου­με να πα­ρου­σιά­σου­με εί­ναι η πρό­τα­ση ζω­ής που κο­μί­ζει η Εκ­κλη­σί­α. Εί­ναι η α­γά­πη, ό­ταν ο κα­θέ­νας μοι­ρά­ζε­ται τη ζω­ή με τους άλ­λους, ό­πως ο Χρι­στός μοι­ρά­ζε­ται τον ε­αυ­τό του και την α­γά­πη του μέ­σα στην Εκ­κλη­σί­α. Η α­γά­πη ως ε­νό­τη­τα και μοί­ρα­σμα ζω­ής έ­χει πρό­τυ­πο την Α­γί­α Τριά­δα.
Πά­νω σ΄ αυ­τή την α­γά­πη θα κρι­θού­με και μέ­σα α­πό αυ­τή θα σω­θού­με.
Γι΄ αυ­τό μί­α α­πό τις πρα­ώ­τε­ρες ει­κό­νες για την Εκ­κλη­σί­α εί­ναι η ει­κό­να της ΜΑ­ΝΑΣ που α­νοί­γει την α­γκα­λιά της και προ­σφέ­ρει α­νι­διο­τε­λώς την α­γά­πη της προς ό­λον τον κό­σμο με αυ­ταπάρ­νη­ση και χω­ρίς δια­κρί­σεις, έ­στω κι αν η προ­σφο­ρά εί­ναι πο­λυώ­δυ­νη. Έ­στω και  κι αν οι και­ροί εί­ναι προ­δο­τι­κοί.
                                            «Ο ΕΚ­ΚΛΗ­ΣΙΟ­ΛΟ­ΓΟΣ»

12 σχόλια:

  1. Αξίζουν θερμά συγχαρητήρια στο μητροπολίτη Πατρών που δεν άφησε αναπάντητη την πρόκληση του κου Δεσύλλα εν αντιθέσει με τον αρχιεπίσκοπο Αθηνών που όχι μόνο δεν αντέδρασε στην προσβολή που του έγινε απ τον εσμό των ψευτοπροοδευτικών με επικεφαλής τον κο Καμίνη αλλά απέσπασε εν συνεχεία και τα εύσημα της κας Διαμαντοπούλου της λέσχης Μπίλντεμπεργκ αλλά και του ίδιου του κου Καμίνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Πατρών είναι θαρραλέος και διαθέτη και σύνεση. Έτσι μπορεί να βάλει τον καθένα στην θέση του πάντα με κοσμιότητα και ευπρέπεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαίρω για την ορθή παρέμβαση του επισκόπου Πατρών. Με το μέλι τρως ψωμί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μπράβο στόν Μητροπολίτη Πατρῶν. Σωστός, τολμηρός καί ἀποφασιστικός. Μετά λόγου γνώσεως!
    Ἔτσι θέλουμε νά καμαρώνουμε τούς πνευματικούς μας πατέρες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταπληκτική η απάντηση του Πατρών Χρυσοστόμου.
    Εξαιρετικό και το κείμενο του κ. Κολλιόπουλου.
    Υπάρχουν απαντήσεις όταν κάποιος δεν απαντά οργισμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Επιδημία έπεσε στο θέμα του όρκου από τους αριστεριστές. Τόσα τα προβλήματα του λαού ο εκκλησιαστικός όρκος τους μάρανε. Η τοποθέτηση του Χρυσοστόμου Πατρών μου άρεσε. Χωρίς πολλά λόγια έδωσε την πρέπουσα απάντηση στον κύριο της μειοψηφίας των μειοψηφούντων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κρίμα που η μητρόπολη δεν έχει το σχόλιο αυτό στην ιστοσελίδα της καθώς και που δεν παρουσίασε βιντεοσκοπημένη την απάντηση του Σεβασμιότατου. Τώρα μπήκα και δεν είδα τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά τα λες!!!!!
    Απ' την εξουσία, ποιός σε ακούει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο/Η Ανώνυμος είπε...

    Κρίμα που η μητρόπολη δεν έχει το σχόλιο αυτό στην ιστοσελίδα της καθώς και που δεν παρουσίασε βιντεοσκοπημένη την απάντηση του Σεβασμιότατου. Τώρα μπήκα και δεν είδα τίποτα.

    2 Ιανουαρίου 2011 12:47 π.μ.


    Μάλλον δεν βλέπεις καλά ανώνυμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εγώ βλέπω πολύ καλύτερα από εσάς (6 Ιανουαρίου 2011 3:21 μ.μ.). Και σας το αποδεικνύω με ντοκουμέντα και όχι με «αέρα πατέρα» όπως εσείς.

    Το μήνυμα το έγραψα 2 Ιανουαρίου 2011 12:47 π.μ..

    Το κείμενο του Σεβασμιότατου «Καυτές επικαιρότητες» αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Πατρών 4 Ιανουαρίου 2011.

    Το βίντεο της Μητροπόλεως μπήκε στο youtube 3 Ιανουαρίου 2011.

    Το σχόλιό μου την ημέρα και την ώρα που εγράφη ήταν ακριβές. Σας επιστρέφω την κατηγορία λέγοντάς σας ότι ηθελημένα δεν είδατε καλά. Ευτυχώς που είσθε και εσείς «ανώνυμος» διότι αν υπογράφατε επωνύμως θα είσαστε για γέλια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μια κουβέντα είπε ο άνθρωπος δεν ήταν ανάγκη να πάρεις και συ ανάποδες. Κατά τα άλλα καλοί χριστιανοί είσθε και οι δύο. Ο εγωισμός σας στο τέρμα. Άντε ας ειρηνεύσουν τα πνεύματά σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ο Πατρών ανήκει στους Ευζώνους της Ιεραρχίες.
    Πρωτοπόρος και μαχητικός.
    Δημιουργικός και εργατικός.
    Ο άριστος των αρίστων.
    Τέτοιους πνευματικούς Τσολιάδες θέλει το χριστεπώνυμο πλήρωμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή