Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος «Είναι ρατσισμός να μην έχουν δικαίωμα να μιλάνε οι ποιμένες»


Αλλαγή πλεύσης έναντι των μεγάλων προβλημάτων δείχνει να σηματοδοτεί η εγκύκλιος «Προς τον Λαό» η οποία διανέμεται με εντολή της Ιεράς Συνόδου στους ναούς όλης της χώρας και αναφέρεται στην οικονομική κρίση. «Η Εκκλησία του Χριστού έχει λόγο για τη σημερινή κρίσιμη κατάσταση, διότι δεν έπαψε να αποτελεί σάρκα του κόσμου, μέρος της Ιστορίας. Δεν μπορεί να ανέχεται κανενός είδους αδικία, αλλά οφείλει να δείχνει ετοιμότητα για μαρτυρία και μαρτύριο». Με τις φράσεις αυτές ο Μητροπολίτης Σιατίστης κ. Παύλος, συντάκτης του κειμένου, επιχειρηματολογεί για τους λόγους για τους οποίους εξαπολύει κριτική στους πολιτικούς που, όπως δηλώνει, οδήγησαν τη χώρα στην οικονομική κρίση και στους «δανειστές της που φαίνεται να διοικούν την Ελλάδα που βρίσκεται υπό κατοχή και εκτελεί τις εντολές των κυρίαρχων-δανειστών της». Και όπως δηλώνει στο «Βήμα» ο ίδιος ο Μητροπολίτης Σιατίστης «εμείς ευχόμαστε η πολιτεία να επιτύχει στο έργο της και αν επιτύχει, όπως ευχόμαστε, θα τη ρωτήσουμε και πάλι γιατί άργησε τόσο; Μήπως δεν ήξερε τον δρόμο ή μήπως φοβόταν μέχρι τώρα να τον περπατήσει;». Μάλιστα χαρακτηρίζει «ιδιότυπο ρατσισμό να μην έχουν το δικαίωμα οι ποιμένες να μιλάνε σ' αυτόν τον τόπο» συμπληρώνει.

Οι θέσεις της Ιεραρχίας, για πρώτη φορά από την ημέρα εκλογής του κ. Ιερωνύμου στον αρχιεπισκοπικό θρόνο πριν από περίπου τρία χρόνια, δείχνουν να απηχούν τις θέσεις της πλειονότητας των μητροπολιτών καθώς όπως σημειώνεται, αποτελούν απόρροια των όσων ελέχθησαν στη Σύνοδο της Ιεραρχίας στις αρχές Οκτωβρίου. «Η Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία συνήλθε στην τακτική της Συνεδρία από 5ης - 8ης Οκτωβρίου τ.ε. αισθάνεται την ανάγκη να απευθυνθεί στο πλήρωμά της, στον λαό του Θεού, αλλά και σε κάθε καλοπροαίρετο άνθρωπο, για να μιλήσει με τη γλώσσα της αλήθειας και της αγάπης» τονίζεται χαρακτηριστικά.
Με το δελτίο «Προς τον Λαό» η Ιερά Σύνοδος απευθύνει το έκτακτο διάγγελμά της προς τους πιστούς για την οικονομική κρίση. Σύμφωνα με ιεράρχες το συγκεκριμένο δελτίο άρχισε να εκδίδεται επί αρχιεπισκοπίας Σεραφείμ Τίκκα μετά το 1974 και μέσα από αυτό η Εκκλησία της Ελλάδος ενημέρωνε και ενημερώνει τους πιστούς της για όλα τα μεγάλα ζητήματα όπως η εκκλησιαστική περιουσία, ο πολιτικός γάμος ή το θέμα των ταυτοτήτων. Ο αριθμός 44 έχει τίτλο «Η Εκκλησία απέναντι στη σύγχρονη κρίση» και υπότιτλο «η Εκκλησία μιλάει στα παιδιά της με τη γλώσσα της ευθύνης, της αλήθειας και της αγάπης». Μάλιστα φέρει ημερομηνία «Νοέμβριος 2010» αλλά αναμένεται να φτάσει στις μητροπόλεις και τις ενορίες όλης της χώρας τα εικοσιτετράωρα που διανύουμε.
Απαντώντας σε όλους όσοι δηλώνουν ότι η Εκκλησία πρέπει να κρατιέται μακριά από την πολιτική, ο Μητροπολίτης Σιατίστης τονίζει: «Δεν θα ήταν δυνατόν να μην έχει γνώμη και άποψη η Εκκλησία για όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν το πλήρωμά της. Το να αγωνίζεσαι», προσθέτει, «για τα δικά σου συμφέροντα είναι μια ιδιοτελής συμπεριφορά. Το να αγωνίζεσαι όμως για τα προβλήματα του λαού, των νέων, όλων των ανθρώπων είναι μια πνευματική συμπεριφορά. Από την άλλη πλευρά και οι ποιμένες δεν έπαψαν να είναι πολίτες αυτής της χώρας και θα ήταν ιδιότυπος ρατσισμός να είναι οι μόνοι που δεν μπορούν να μιλήσουν σε αυτόν τον τόπο. Η Εκκλησία πολιτεύεται, δηλαδή ασχολείται με τα προβλήματα της πόλης και των πολιτών αλλά δεν κομματίζεται, δηλαδή δεν παίρνει τη θέση κανενός κόμματος διότι το κόμμα σημαίνει κομμάτι και η Εκκλησία είναι το όλον».
Αν και χαμηλών τόνων κληρικός, ο κ. Παύλος διερωτάται: «Γιατί δεν πρέπει να εκφράζεται η Εκκλησία; Δεν πρέπει ως Ιεραρχία να μιλάμε για τη ζωή; Ο λόγος της Εκκλησίας αφορά τη ζωή των ανθρώπων. Η Εκκλησία ζει με τον λαό, είναι η πρώτη που βιώνει τα προβλήματα. Σε αυτήν καταφεύγει ο λαός και είναι η μόνη που μπορεί να ικανοποιήσει άμεσα τις ανάγκες του προσφέροντάς του τη βοήθεια που χρειάζεται». Μάλιστα δείχνει να επιμένει στην άποψή του ότι η χώρα κυβερνιέται από τους δανειστές της καθώς, όπως δηλώνει, «το ομολογούν οι ίδιοι οι κρατούντες».
 Κατήχηση και Χριστιανική Αγωγή
Χαμηλών τόνων κληρικός ο κ. Παύλος αποτελεί τη γνήσια έκφραση των λέξεων «ποιμένας» και «κατηχητόπουλο». Γεννημένος το 1947 στη Χαλκίδα, μεγάλωσε πνευματικά στα κατηχητικά σχολεία και κοντά στον μακαριστό Μητροπολίτη Χαλκίδος Νικόλαο Σελέντη. Ως το 2006, όταν και εκλέχθηκε μητροπολίτης, υπηρέτησε ως διευθυντής Κατήχησης της Αποστολικής Διακονίας, διευθυντής της Σχολής Κατηχητών και του Φροντιστηρίου Επιμορφώσεως Κατηχητών, γραμματέας στις επιτροπές της Εκκλησίας για τη Χριστιανική Αγωγή, τη νεότητα, τον Γάμο, την Οικογένεια, τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τη χρηματοδότηση του προγράμματος για την οικονομική ενίσχυση των οικογενειών της Θράκης που αποκτούν τρίτο παιδί.
Απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Αθηνών, διαθέτει δεκάδες πνευματικά παιδιά σε όλη την Ελλάδα και ως και σήμερα που είναι εν ενεργεία μητροπολίτης βρίσκεται διαρκώς στις αίθουσες των κατηχητικών και ασχολείται με τα προβλήματα των νέων που είναι κοντά στην Εκκλησία αλλά και μακριά από αυτήν. «Οπαδός» της αντίληψης ότι η Εκκλησία πρέπει να έχει γνώμη και να την εκφράζει, είχε τη δυνατότητα να εκλεγεί μητροπολίτης σε μία από τις ισχυρές και πλούσιες επαρχίες της Εκκλησίας αφού η συντριπτική πλειονότητα των ιεραρχών τού αναγνωρίζει την προσφορά και το έργο του. Τελικά είτε από επιλογή είτε εξαιτίας της τύχης εκλέχθηκε Μητροπολίτης Σιατίστης, μίας από τις φτωχότερες επαρχίες της Εκκλησίας της Ελλάδος, η οποία για να αντεπεξέλθει στις ανάγκες λειτουργίας της πρέπει να στηρίζεται οικονομικά από την Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία της Ιεράς Συνόδου, αλλά και διά του μισθού του που μπορεί να προσφέρει ο ιεράρχης.


 Μαρία Αντωνιάδου 

3 σχόλια:

  1. Για πολιτικά όχι δεν έχουν το δικαίωμα. Πάνω από πολίτες της Ελληνικής Δημοκρατίας είναι ποιμένες της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι μητροπολίτες όπως και οι κληρικοί γενικότερα είναι αδιανόητο να κομματίζονται όπως συνέβη στην Κύπρο όπου ο αρχιεπίσκοπος Μακάριος ήταν αρχηγός πολιτικού κόμματος και αργότερα στη χώρα μας όταν ιερωμένος καθηγητής της Θεολογικής σχολής του ΑΠΘ κατέβηκε υποψήφιος με πολιτικό κόμμα στις βουλευτικές εκλογές του 1977.Από κει και πέρα είναι αναφαίρετο δικαίωμά τους να σχολιάζουν τα πολιτικά,κοινωνικά,εθνικά και άλλα ζητήματα υπό το πρίσμα του Ευαγγελίου,να ελέγχουν τους κρατούντες κατά το παράδειγμα του τιμίου Προδρόμου και του ιερού Χρυσοστόμου και να διαμορφώνουν στις ψυχές των πιστών τα σωστά κριτήρια αξιολόγησης προσώπων και πραγμάτων στη δημόσια ζωή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή