Τρίτη 31 Μαΐου 2011

Μεθεόρτιος απολογισμός αθλιοτήτων - Θανάσης Ν. Παπαθανασίου

Κάποιο εστιατόριο διαφημιζόταν κάποτε με τη σπιρτόζικη δήλωση: «Τη μπριζόλα μας δεν την αγγίζει χέρι ανθρώπου. Ο μάγειράς μας είναι πίθηκος». Ομολογουμένως δεν έχω συγκρατήσει την πατρότητά της – και ζητώ συγγνώμη από τον ευφυή συντάκτη της γι’ αυτό. Ο λόγος που τη μνημονεύω εδώ είναι ιδιαίτερος. Επειδή κάθε Μεγάλη Πέμπτη βράδυ, εδώ και πέντε χρόνια, μου έρχεται στο νου. Ήρθε και φέτος. Κι επειδή φοβάμαι ότι δεν θα λείψει ούτε του χρόνου, νιώθω αναγκαίο έναν απολογισμό˙ ή ίσως μια προσημείωση…

Δεν είναι η νηστεία των μεγαλοβδομαδιάτικων ημερών που μου υποδαυλίζει τον συνειρμό. Ούτε και βρίσκεται στη λέξη «μπριζόλα» το κέντρο βάρους του. Βρίσκεται στη λέξη «χέρι». Κι έχει να κάνει με το ερώτημα ποιος απλώνει χέρι, που το απλώνει και γιατί το απλώνει.

Ως γνωστό, αργά το βράδυ της Μεγάλης Πέμπτης, αφού τελειώσει στις εκκλησίες η ακολουθία των παθών του Χριστού, στολίζεται κατά παράδοση ο επιτάφιος, για να ‘ναι έτοιμος το πρωί της επόμενης μέρας. Τα άνθη για τον στολισμό είναι αυτά που κατά τη διάρκεια της ακολουθίας εναπόθεσαν οι πιστοί στη βάση του υψωμένου σταυρού, τα δε χέρια που στολίζουν τον επιτάφιο είναι τα ίδια τα χέρια των πιστών, κυρίως γυναικών. Έθιμο; Σίγουρα. Κι όπως κάθε έθιμο, μπορεί κι αυτό να κινείται μεταξύ ζωντάνιας και ανουσιότητας, μεταξύ επίγνωσης και φολκλόρ. Πέρα όμως από την όποια συγκυριακή φόρτισή του, ο στολισμός του επιταφίου έχει ένα περιεχόμενο σπουδαίο, τουλάχιστον σε συμβολικό επίπεδο. Φανερώνει εν σμικρώ κάτι που αποτελεί θεμελιώδη αξίωση του εκκλησιαστικού γεγονότος: την ευχαριστιακή χρήση του κόσμου και τη συμμετοχή του λαού. Είναι δουλειά των ίδιων των μελών της Εκκλησίας να οδηγούν την καθημερινότητά τους στην κοινότητα εκείνη, η οποία οραματίζεται το μπόλιασμα της ανθρώπινης ζωής από την υπόσχεση της Ανάστασης. Αυτό – στον αντίποδα κάθε έννοιας μαγείας και μαντζουνιών – σημαίνεται όποτε εισάγονται στην εκκλησία και προσφέρονται στο Θεό στοιχεία της χειροπιαστής ζωής: το ψωμί, το νερό, τα λουλούδια, μα και ο μόχθος και η ευρηματικότητα. Θα μπορούσε κανείς ευκολότατα να καταδείξει από θεολογικής σκοπιάς ότι αυτή η παράμετρος είναι συστατική του εκκλησιαστικού γεγονότος. Συστατική˙ ήγουν, ούτε ψιμύθιο που μπορεί να λείψει ανώδυνα, ούτε περιπτωσιακή παραχώρηση εκ μέρους του όποιου βοεβόδα…

Το χαρμόσυνο μήνυμα - Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος

Οι ίδιοι οι Μαθητές του Χριστού ήσαν επιφυλακτικοί στην πρώτη είδηση της Αναστάσεως. Αλλά κατόπιν έδωσαν όλες τους τις δυνάμεις για να κηρύξουν το χαρμόσυνο μήνυμα που άλλαξε την ιστορία της ανθρωπότητος. Ο απόστολος Παύλος, ο οποίος μαζί με τους άλλους αποστόλους επέμενε στο γεγονός της Αναστάσεως, στην επιστολή του προς Κορινθίους διετύπωσε με απόλυτο τρόπο μια κρίσιμη υπόθεση. «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται, κενόν άρα το κήρυγμα ημών, κενή δε και η πίστις υμών» (Α΄ Κορ. 15:14). Και κατόπιν επανέλαβε: «Ει δε Χριστός ουκ εγήγερται ματαία η πίστις υμών έτι εστέ εν ταις αμαρτίαις υμών» (15:17). Χωρίς την Ανάσταση, η χριστιανική πίστη είναι «κενή», άδεια άνευ ουσιαστικού περιεχομένου και «ματαία», ανωφελής.

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος

Όποιος «καταλαβαίνει Χριστό» - Άρης Δαβαράκης

Όποιος «καταλαβαίνει Χριστό» θα συνεχίσει να φοράει το σταυρουδάκι του, να κάνει το σταυρό του, να εκκλησιάζεται, να εξομολογείται, να κοινωνεί, να προσεύχεται, ν΄ανάβει το κεράκι του και να σταυροκοπιέται, αν έτσι θέλει, περνώντας μπροστά απο την Εκκλησία. Κάποιοι απο μας, όπως εγώ, θα ανάβω κάθε μέρα το καντήλι μπροστά στο εικονισμά της Κοιμήσεως της Θεοτόκου που μετέφερε η γιαγιάκα μου απο την Κέρκυρα στην Αίγυπτο γύρω στα 1880 και την επαναπατρίσαμε εμείς το 1964. Της την είχε χαρίσει για ευλογία και προστασία η δικιά της γιαγιά, που είχε γεννηθεί λίγο πρίν την Ελληνική επανάσταση.

Στο φινάλε, αν καταφέρουμε να μην «αγριέψουμε» στην διαδικασία, όποιος, έτσι κι΄αλλοιώς δεν καταλαβαίνει Χριστό, επιτέλους δεν θα εκνευρίζεται ούτε θα στεναχωριέται βλέποντας ενα σύμβολο που τόν ενοχλεί ή τόν απωθεί ή, στο τέλος-τέλος, νοιώθει εχθρικά απέναντί του και το αντιστρατεύεται.

Ας προετοιμαστούμε σιγά-σιγά. Δεν έχουμε να φοβηθούμε ούτε να χάσουμε τίποτα όσοι πραγματικά πιστεύουμε. Και θα γλυτώσουμε, αν μη τι άλλο, και απο τίς ασκοπες γκρίνιες όσων ενοχλούνται απο την πίστη μας που είναι δυνατή και δεν κινδύνεψε ούτε και θα κινδυνέψει ποτέ απο τίποτα – αφού στ΄αλήθεια υπάρχει βαθειά χαραγμένη στο DNA μας 21 αιώνες τώρα.

Άρης Δαβαράκης
Πηγή: protagon.gr

Ο Κύριος δεν ζητάει να κάνουμε θυσίες για να τον καταλάβουμε. - Αλέξανδρος Κοσματόπουλος

Ο Χριστός είναι ο ξένος, ο μη έχων πού την κεφαλήν κλίναι μέσα στον κόσμο, αλλά και ο άγνωστος φίλος που μας πλησιάζει εκεί που θεωρούμε τα πάντα τελειωμένα, βλέποντας το κακό να θριαμβεύει παντού. Το φως του είναι πέρα από το τέλος και πριν από την αρχή. Είναι η ελπίδα που έρχεται από αλλού, και μας πάει αλλού. Ο Κύριος δεν ζητάει να κάνουμε θυσίες για να τον καταλάβουμε. Μας εξηγεί τις Γραφές, τα λόγια των προφητών που αποτέλεσαν προτυπώσεις της ελεύσεώς του.

Οι ταξιδιώτες της Εμμαούς εσθίουν και πίνουν στην τράπεζα της Βασιλείας του Θεού έστω και αν δεν το γνωρίζουν, καθώς εκείνος που τους μοιράζει τον άρτο είναι ο αναστημένος Χριστός. Τους μοιράζει την αγάπη, διότι τι άλλο μπορεί να είναι ο άρτος του αναστημένου Κυρίου; Κι ευθύς ανοίγονται οι οφθαλμοί τους ώστε να τον αναγνωρίσουν. Τον αναγνωρίζουν και οι καρδιές τους πυρπολούνται. Όμως γίνεται άφαντος, δείχνοντας ότι η αγάπη δεν έχει σχέση με την ειδωλολατρία και τις συναφείς προς αυτήν εκδηλώσεις δέους και ιερού τρόμου, όπως συμβαίνει με τις εμφανίσεις και τα σημεία των μυθολογικών βίαιων και φονικών θεοτήτων. «Και είπον προς αλλήλους· ουχί η καρδία ημών καιομένη ην εν ημίν, ως ελάλει ημίν εν τη οδώ και ως διήνοιγεν ημίν τας γραφάς; Και αναστάντες αυτή τη ώρα υπέστρεψαν εις Ιερουσαλήμ, και εύρον συνηθροισμένους τους ένδεκα και τους συν αυτοίς, λέγοντας ότι ηγέρθη ο Κύριος όντως και ώφθη Σίμωνι. Και αυτοί εξηγούντο τα εν τη οδώ και ως εγνώσθη αυτοίς εν τη κλάσει του άρτου».
Αλέξανδρος Κοσματόπουλος

«Στ’ Αλάτσατα στην Παναγιά» τέλεσε Εσπερινό ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος


Το Σάββατο 28 Μαΐου, μετά από 89 χρόνια, τελέστηκε και πάλι ακολουθία στον ιερό ναό των Εισοδίων της Παναγίας στ’ Αλάτσατα.Ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κκ Βαρθολομαίος χοροστάτησε στον Εσπερινό, τον οποίο τέλεσε ο πανοσιολ. Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου κ. Κύριλλος Συκής και ο δευτερεύων διάκονος του Πατριαρχείου κ. Ανδρέας.

Στην ακολουθία του Εσπερινού συμπροσευχήθηκε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αρκαλοχωρίου, Καστελλίου και Βιάννου κ. Ανδρέας, απ’ όπου κατάγονταν οι εκ μητρός παππούδες του, με ομάδα προσκυνητών από την Κρήτη. Παραβρέθηκαν επίσης κληρικοί και λαϊκοί προσκυνητές από τη Χίο και την Αθήνα, καθώς ο Περιφερειάρχης Αιγαίου με αντιπεριφερειάρχες.

Ακολουθεί ιστορική επισκόπηση των Αλατσάτων με την σπουδαία εκκλησιαστική τους συμβολή και τους πολλούς αρχιερείς που έχουν αναδείξει. Από τ’ Αλάτσατα κατάγεται ο Μητροπολίτης Σικάγου κ. Ιάκωβος, αλλά και ο προσφάτως εκδημήσας Ρεθύμνης κυρός Άνθιμος.

Περιήγηση στ' Αλάτσατα

Στη χερσόνησο της Ερυθραίας απέναντι από τη Χίο σε απόσταση 10 περίπου χιλιομέτρων από τον Τσεσμέ (Κρήνη) βρίσκονται τα Αλάτσατα.
Η πόλη, όπως και όλη η χερσόνησος της Ερυθραίας, παρουσίασε μεγάλη δημογραφική ανάπτυξη. Τα Αλάτσατα το 1821 είχαν 6.000 κατοίκους και το 1885 είχαν 12.800. Σε δύο στατιστικές, του 1907 και του 1914, αναφέρονται 15.000 κάτοικοι. Οι Έλληνες ήταν 9.950 και οι Τούρκοι 50.

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

Κλαίω για την Ελλάδα - π. Ιωνάς Μούρτος


Δεν κλαίω τόσο για την Ιαπωνία, κλαίω όμως για την Ελλάδα που χρεοκόπησε όχι οικονομικά, αλλά ηθικά.

Αρχιμανδρίτης Ιωνάς Μούρτος

Κοσμική ζωή και άγχος - Γέρων Παϊσιος

"'Όσο περισσότερο ζει κανείς την κοσμική ζωή, τόσο περισσότερο άγχος κερδίζει.  Μόνο κοντά στο Χριστό κανείς ξεκουράζεται γιατί ο άνθρωπος είναι πλασμένος για το Θεό"

Γέρων Παϊσιος

Η οσία ταπείνωση - Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης



«Η μεν μετάνοια μας ανεγείρει, το πένθος κρούει την πύλη του ουρανού, η δε οσία ταπείνωση την ανοίγει».
Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης

Οι πειρασμοί - Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός


Οι πειρασμοί δεν νυστάζουν, ούτε κουράζονται! Αν και πάντα είναι ωφέλιμοι, στη φύση τους όμως είναι βαρείς και κοπιαστικοί. Μόνον όταν ανοίξουν τα μάτια της ψυχής με τη φιλοπονία και το ταπεινό φρόνημα, γίνονται κατά κάποιο τρόπο,  υποφερτοί, ακόμα και επιθυμητοί.   
Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός

2.500 Ευρώ για να παρουσιάσει, ο αδελφός του Πρωθυπουργού, το συγγραφικό του έργο στο Μόλυβο Λέσβου!

Πηγή: LesvosNews.net



Με απόφασή της η Υφυπουργός Ελπίδα Τσουρή εγκρίνει δαπάνη 2.500 Ευρώ ώστε να παρουσιάσει ο αδελφός του Πρωθυπουργού Νίκος Παπανδρέου το συγγραφικό του έργο.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Μόλυβο στις 2/06/2011.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η δαπάνη  έχει ωραίο περιτύλιγμα …. «στο πλαίσιο του προγράμματος των πολιτιστικών ανταλλαγών μεταξύ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και του Πανεπιστημίου του Southern Maine, στην οποία ο κ. Ν.Παπανδρέου θα παρουσιάσει το συγγραφικό του έργο, κατόπιν προσκλήσεως από το παραπάνω Πανεπιστήμιο.»
Προσέξτε τώρα πως τεκμηριώνεται η παρουσία του Νίκου Παπανδρέου στη Λέσβο:
«Την ανάγκη προβολής του ποιητικού και συγγραφικού πλούτου του Αιγαίου και ειδικότερα της Λέσβου από τους αρχαιότατους χρόνους μέχρι σήμερα»
Αλήθεια ο Νίκος Παπανδρέου είναι συγγραφέας του Αιγαίου; Έχει καμία σχέση με τα λεσβιακά γράμματα;
Ας δούμε τι περιλαμβάνεται στο ποσό των 2.500 ευρώ:
“Εγκρίνουμε τη διάθεση πίστωσης μέχρι του ποσού των δύο χιλιάδων πεντακοσίων ευρώ (2.500,00€) συμπεριλαμβανομένου και του νόμιμου ΦΠΑ, για την κάλυψη δαπανών μετακίνησης και διαμονής του κ.Ν.Παπανδρέου, ηχητικής κάλυψης, βιντεοκάλυψης, παράθεσης μπουφέ με παραδοσιακά προϊόντα από γυναικείο συνεταιρισμό, ανθοστολισμό της συνεδριακής αίθουσας και λοιπών εξόδων, που θα απαιτηθούν για την εκδήλωση.”
Μέχρι ανθοστολισμό…..!!!! Νιώθεις λίγο ηλίθιος αγαπητέ αναγνώστη ; Νιώθεις θυμό ;
Και για να μην θυμώσεις αγαπητέ αναγνώστη μάθαμε ότι ο Νίκος Παπανδρέου θα μας κάνει σκόντο…θα πληρώσει μόνος του τα εισιτήρια και έτσι θα γλιτώσουμε μερικά ευρώ!!!!
download την απόφαση  αρχείο pdf  : 4ΑΘΔΥ-ΕΛ-signed
Κλικ στη φώτο για να δείτε τα επίμαχα σημεία:

Κυριακή 29 Μαΐου 2011

Αγρυπνία εις Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Λάγγουρα επί τη εορτή της Αποδόσεως του Πάσχα.


Την Τρίτη 31 Μαΐου 2011 το βράδυ
στον Ιερό Ναό
Αγίου Γεωργίου Λάγγουρα Πατρών
θα τελεσθεί Αγρυπνία
από ώρα 10 μ.μ. - 1 π.μ.
επί τη εορτή
της Αποδόσεως του Πάσχα.

Αγρυπνία εις Αγία Μαρίνα Πατρών επί τη εορτή της Αποδόσεως του Πάσχα.



Την Τρίτη 31 Μαΐου 2011 το βράδυ
στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνης Πατρών
θα τελεσθεί Αγρυπνία
από ώρα 9 μ.μ. -1 π.μ.
επί τη εορτή
της Αποδόσεως του Πάσχα.

Σάββατο 28 Μαΐου 2011

Η πόλις εάλω! - Νικόλαος Τωμαδάκης

Η πόλις εάλω!


Αλίμονον,
όμως εάν την αφήσωμεν
να αλωθεί εντός μας"

 Νικόλαος Τωμαδάκης


Οι καιροί μας ζητούν χριστιανούς ήρωες, που να φλέγονται από αγάπη Χριστού, - π.Χριστόδουλος Φάσσος

Αγαπητοί, ο τυφλός του αυριανού Ιερού Ευαγγελίου με τη θαυμαστή αγάπη και αφοσίωσή του στον ευεργέτη του Ιησού μάς καλεί σε έλεγχο και εξακρίβωση της σχέ­σεώς μας με τον Κύριο Ιησού Χριστό. Στον κυκεώνα των ιδεολογιών που κυκλοφορούν στις ημέρες μας δοκιμάζε­ται η ποιότητα της πίστεώς μας. Αλλά όταν δοκιμάζεται η πίστη, ουσιαστικά δοκιμάζεται η σχέση μας και ο σύνδε­σμός μας με το Σωτήρα Χριστό. Γι' αυτό είναι ανάγκη στις κακές αυτές ημέρες, που άθεοι, υλιστές, μαρξιστές, μασόνοι και κάθε είδους αιρετικοί κτυπούν την ορθόδοξη πίστη, να διερωτηθούμε. Τί μαρτυρία δίνουμε εμείς με την καθημερινή μας ζωή για τη σχέση που μας συνδέει με το λυτρωτή μας; Ποιά είναι η ποιότητά της; Είναι σαν του Αποστόλου Παύλου και των άλλων Αποστόλων, των Μαρτύρων και των Ομολογητών και των Αγίων μας, που έμειναν ενωμένοι με το Χριστό έως θανάτου; Είναι όπως των ορθοδόξων αδελφών μας της Ρωσίας και της Βορείου Ηπείρου που προτιμούν φυλακίσεις, εξορίες, αργό μαρτυρικό θάνατο, παρά να ξεκολλήσουν την καρδιά τους από το Χριστό; Οι καιροί μας ζητούν χριστιανούς όχι αναιμικούς με τυπική θρησκευτικότητα, που παραδίδουν τα όπλα με την πρώτη αντίδραση, αλλά χριστιανούς ήρωες, που να φλέγονται από αγάπη Χριστού, έτοιμοι να δώσουν την καλή μαρτυρία με τον άγιο βίο τους και με την αδιάσπαστη ενότητά τους με τον Κύριο και Σωτήρα μας.

Αρχιμανδρίτης Χριστόδουλος Φάσσος

Από το βιβλίο των εκδόσεων "Ταώς"
η ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΣΗ του ΘΕΟΥ και η ΕΥΘΥΝΗ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ

Κυριακή του Τυφλού - π. Ιωήλ Κωνστάνταρος

Κυριακή του Τυφλού  
 (Ιωαν. Θ΄ 1-38)

Μελετώντας κανείς τα θαύματα του Κυρίου Ιησού, αφ’ ενός συγκινείται από την αγάπη Του και συγκλονίζεται από την παντοδυναμία Του, αφ’ ετέρου εκπλήσσεται από την κακία και την ψυχική διαστροφή των Φαρισαίων της τότε, αλλά και της κάθε εποχής.
Η θεραπεία του εκ γενετής τυφλού που θα ακούσουμε την Κυριακή στους Ιερούς μας Ναούς, είναι πολύ χαρακτηριστική.
Αφού ο Ιησούς ξεκαθαρίζει το θέμα στους μαθητές του, ότι ούτε ο άνθρωπος αυτός είναι η αιτία, ούτε οι γονείς του που γεννήθηκε τυφλός, ενεργεί με την Θεϊκή του παντοδυναμία την θαυμαστή θεραπεία. Ο πρώην τυφλός, μετά την επίχριση του πηλού στα μάτια του και το νίψημό του στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ, καθίσταται εντελώς υγιής στο σώμα και αναγεννημένος στην ψυχή.
Και ενώ οι γείτονες και οι γνωστοί του απορούσαν και θαύμαζαν και ο ίδιος διαβεβαίωνε ότι «εγώ είμαι ο πρώην τυφλός», εξηγώντας τον υπερφυσικό τρόπο της θεραπείας του, κάνουν και πάλι την εμφάνισή τους οι Φαρισαίοι. «Ούτος ο άνθρωπος ουκ έστι παρά του Θεού, ότι το Σάββατον ου τηρεί» (Ιωαν. Θ΄ 16). Αυτός ο άνθρωπος δεν είναι από το Θεό, διότι δεν τηρεί το Σάββατο. Αλλά πώς πάλι μπορεί άνθρωπος αμαρτωλός να πραγματοποιεί τέτοια θαύματα; Ακούγεται σοβαρός τώρα ο αντίλογος.

Το δε την πόλιν σοι δούναι, - Κωνσταντίνος Παλαιολόγος


Το δε την πόλιν σοι δούναι, ουτ' εμόν εστιν ουτ' άλλου των κατοικούντων εν ταύτη κοινή γαρ γνώμη πάντες αυτοπροαιρέτως αποθανούμεν και ου φεισόμεθα ζωής ημών.

Κωνσταντίνος Παλαιολόγος

Η τελευταία ημέρας της πολιορκίας της Πόλης


Τοιχογραφία της τελευταίας ημέρας της πολιορκίας της Πόλης μπροστά από τη Πύλη του Αγίου Ρωμανού. Ο Μωάμεθ ο Β' Ο ''Πορθητής'' παρακολουθεί τη μάχη…. Οι δύο πύργοι πού προστατεύουν τη Πύλη του Αγίου Ρωμανού με το ''Περιτείχιον'', έχουν καταληφθεί από τους Τούρκους που έχουν ήδη μπήξει επάνω τις εχθρικές σημαίες (φλάμπουρα). Μια σκισμένη Βυζαντινή σημαία με το δικέφαλο αετό κρέμεται ακόμα από το δεξιό πύργο (βαμμένη κίτρινη και όχι κόκκινη όπως ήσαν οι κρατικές βυζαντινές σημαίες με το δικέφαλο, αλλά σκόπιμα κίτρινη από το τούρκο τοιχογράφο ώστε να θιγεί η Ορθοδοξία)...Εν μέσω αυτού του δράματος κεντρικός πρωταγωνιστής η παραδομένη στις φλόγες πύλη του Ρωμανού.

Ιστορικά ο Μεχμέτ (Μωάμεθ ο Β') δεν εισήλθε από τη πύλη του Ρωμανού στην αλωμένη Πόλη, αλλά από τη Πύλη του Χαρίσιου μερικά μέτρα πιο πάνω, γιατί αυτή ήταν ελεύθερη από πτώματα και γκρεμισμένα κτίσματα. Μπήκε στη Πόλη (με μεγάλο φόβο και δέος, μην πιστεύοντας ακόμα ότι πράγματι την είχε αλώσει!).
Ήταν επτά το πρωί της 29ης Μαΐου 1453...

'Αλωση της Πόλεως

"Σε όλη την Πόλη τίποτε άλλο δεν έβλεπες παρά αυτούς που σκότωναν και αυτούς που σκοτώνονταν αυτούς που κυνηγούσαν και κείνους που έφευγαν".
Λαόνικος Χαλκοκονδύλης

Ιωάννης Η΄ ο Παλαιολόγος

Ο Ιωάννης Η΄ ο Παλαιολόγος ταξίδεψε στη Δύση
για να ζητήσει βοήθεια υπέρ της Πόλεως.
Ο Benozzo Gozzoli θυμάται την αυτοκρατορική επίσκεψη
στη Φλωρεντία στις τοιχογραφίες στο Παλάτι των Μεδίκων
(Palazzo Medici)

"Ἔχετε γίνει ἀχάριστοι καὶ ἀγνώμονες ..." - Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως Ανδρέας

Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως,
Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ,
ἔκανε τὶς ἀκόλουθες Δηλώσεις :

« Ἀπὸ τὴν ἐφημερίδα «ΤΟ ΒΗΜΑ» (Κυριακή, 22.5.2011), ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ἄλλη ἰδιαίτερα ἀξιόπιστη πηγή, πληροφορήθηκα μὲ ὀδύνη καὶ ἀγανάκτηση, ὅτι ἡ Κυβέρνηση στὰ νέα, σκληρὰ μέτρα λιτότητος, ποὺ θὰ λάβῃ κατ’ αὐτάς, περιλαμβάνει «κούρεμα» τῶν μισθῶν τῶν κληρικῶν, τοὺς ὁποίους θὰ ἀναλάβῃ νὰ καλύψῃ μὲ δικούς της πόρους ἡ Ἐκκλησία.

Ἡ εἴδηση εἶναι ἐξοργιστική. Γιατὶ ὄχι μόνο ἔχει προσφέρει στὸ Κράτος ἀσύλληπτα ποσὰ ἡ Ἐκκλησία σὲ χρῆμα καὶ σὲ ἀκίνητη περιουσία ἀπὸ τὸν προπερασμένο αἰῶνα, ἀλλὰ καὶ μέχρι σήμερα συνεχίζει νὰ προσφέρῃ. Ἡ προσφορά της στοὺς γέροντες, στοὺς ἄστεγους, στοὺς ἀσθενεῖς, στοὺς κατακοίτους, στὰ νειᾶτα, ἀνέρχονται σὲ 100.000.000 ΕΥΡΩ τὸν χρόνο, κατὰ τοὺς πιὸ μέτριους ὑπολογισμούς. Ἔπειτα οἱ ἐφημέριοι - ἰδίως τῆς ὑπαίθρου - πῶς κινοῦνται γιὰ νὰ πᾶνε νὰ ἐξυπηρετήσουν καὶ τὰ πιὸ μακρυνὰ χωριά, φέρνοντας τὴν παρηγοριὰ τοῦ Θεοῦ στοὺς λιγοστοὺς κατοίκους ; Δὲν χρησιμοποιοῦν νερὸ στὰ αὐτοκίνητα, ἀλλὰ βενζίνη, ἡ ὁποία εἶναι δαπανηρή, καὶ τὰ ἔξοδα τὰ βάζουν ἀπὸ τὴν τσέπη τους. Ἔπειτα, ἀρκετοὶ ἀπὸ τοὺς Ἱερεῖς, ποὺ ἔχουν συνάψει δάνεια, γιὰ διαφόρους λόγους, πῶς θὰ τὰ ἀποπληρώσουν ; Καί, γενικά, πῶς θὰ τὰ βγάζουν πέρα, ἄν, μάλιστα, σημειωθῇ ὅτι, κατὰ κανόνα, εἶναι πολύτεκνοι ;

Σᾶς ἐρωτῶ, κύριοι τοῦ οἰκονομικοῦ κυβερνητικοῦ Ἐπιτελείου : Τὰ ἔχετε παραδώσει ὅλα στοὺς ξένους καλοθελητές μας ; Ἔχετε γίνει ἀχάριστοι καὶ ἀγνώμονες πρὸς τὴν Ἐκκλησία, τὴν τροφὸ καὶ φρουρὸ τοῦ Ἔθνους ; Τὰ ζυγίζετε ὅλα μὲ τὸ χρῆμα ; Μὲ τὴν φορομπηχτική σας μανία ἔχετε φέρει σὲ ἀπόγνωση τὸν λαό μας.

Σᾶς προειδοποιῶ : Σταματῆστε αὐτὴ τὴν τακτικὴ καὶ στεῖλτε τὴν περιβόητη «τρόϊκα» στὸν ἀγύριστο, προτοῦ - ἀργὰ ἤ γρήγορα - πάρετε καὶ σεῖς τὸν ἴδιο δρόμο. Διαμαρτύρομαι ἐντόνως. Καὶ στέλνω θερμὰ μηνύματα προσευχῆς πρὸς τὸν Ἅγιο Θεὸ νὰ λυπηθῇ τὴν προσφιλῆ μας Πατρίδα. Ξαναλέω : Σταματῆστε προτοῦ νὰ εἶναι πολὺ ἀργά ».

Θεολογία - Γέρων Ιερώνυμος Αιγίνης

Εάν έχεις φόβο Κυρίου,

έμαθες Θεολογίαν,

Εάν δεν έχεις φόβον Κυρίου

 τέχνην έμαθες δια να ζήσης.  

Γέρων Ιερώνυμος Αιγίνης

Δώσε μερίδιο και στην ψυχή - Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος

Δώσε μερίδιο και στην ψυχή και όχι μόνο στη σάρκα.
Δώσε μερίδιο και στον Θεό και όχι μόνο στον κόσμο.
Αφαίρεσε κάτι από την κοιλιά και παραχώρησέ το στο πνεύμα.  
Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος

Αιώνιο ταξίδι

Ένας μοναχός ρώτησε ένα άλλο γέροντα, ηλικίας άνω των 100 χρονών.
Τώρα που θα φύγεις από τον πρόσκαιρο αυτό κόσμο τι αισθάνεσαι;
Αισθάνομαι τόσο χαρούμενος και ειρηνικός σαν να πηγαίνω σε γάμο είπε.

Παρασκευή 27 Μαΐου 2011

« ΚΟΙΝΩΝΙΑ. ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΥΠΟ ΚΡΙΣΗ» - π. Γερασιμάγγελος Στανίτσας

Βασική διδασκαλία της Εκκλησίας είναι, ότι στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου, του εγγύς και του μακράν, αναγνωρίζει την εικόνα του Θεού. Όλοι οι άνθρωποι θεωρούνται παιδιά του Θεού και ανήκουν στη μεγάλη οικογένεια της Βασιλείας του Θεού.
Το φαινόμενο που σήμερα μας ξαφνιάζει το βίωσε και το βιώνει η Εκκλησία συνεχώς μέσα στην ιστορική της πορείας. Ο Χριστιανισμός εμφανίσθηκε και ανδρώθηκε μέσα στην οικουμενική Ρωμ. Αυτοκρατορία και το πλήρωμα της δεν αποτελούνταν μόνο από Ιουδαίους αλλά από πολλές εθνικότητες με σημείο όμως αναφοράς και ενότητας, εκτός της ελληνικής γλώσσας, την ορθόδοξη πίστη. Μέσα λοιπόν σ’ αυτή την πανσπερμία των λαών κήρυξε κάτι καινούργιο, το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού, και προσκάλεσε τους ανθρώπους να ακολουθήσουν τον τρόπο ζωής που υιοθέτησε και εγκαινίασε «εν αγάπη και ελευθερία».
Αποτέλεσμα ήταν να εκπορθήσει ειρηνικά τον παλαιό κόσμο και να τον προσανατολίσει προς ένα νέο όραμα, αυτό της βασιλεία του Θεού. Μοναδικό της όπλο η ανιδιοτελής αγάπη η οποία «ου ζητεί τα εαυτής». Έτσι η Εκκλησία έγινε ο καλός Σαμαρείτης της ταλαιπωρημένης και πληγωμένης ανθρωπότητας. Και την αγάπη της αυτή την πρόσφερε αδιάκριτα προς όλους ακόμα και προς τους εχθρούς και διώκτες της. Γι’ αυτό και ο νέος λαός του Θεού δεν προέρχεται μόνο από τον Εβραϊκό λαό, αλλά από όλη την οικουμένη, όπως φαίνεται και από το γεγονός της Πεντηκοστής στα Ιεροσόλυμα, όπου το κήρυγμα του Πέτρου βρήκε ανταπόκριση στις καρδιές όλων των ευλαβών «παντός έθνους» .
Αλλά μήπως και σήμερα η Εκκλησία δεν ζει και κινείται ανάμεσα σε πιστούς ποικίλων θρησκευμάτων; Η Ορθόδοξη Εκκλησία στο χώρο της ιεραποστολής στα έθνη έχει ως αρχή της να σέβεται τη διαφορετικότητα, τα ήθη και τα έθιμα κάθε λαού. Δεν διακατέχεται από το σύνδρομο της ξενοφοβίας, αλλά βλέπει στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου τον αδελφό τον πλάνητα, τον αναζητητή που βρέθηκε στην πόρτα της. Και στο σημείο αυτό η Εκκλησία μας έχει να παρουσιάσει ένα αξιοθαύμαστο έργο που μαρτυρεί έμπρακτα την βασική εντολή του Ευαγγελίου που αναφέρεται στην αγάπη. Αυτός ο ξένος, ο ανώνυμος και διαφορετικός από μας μπορεί ν’ αποτελεί μια ευκαιρία για να δοκιμαστεί η γνησιότατα των χριστιανικών μας αισθημάτων.
Τελικά ή μαζί θα ζήσουμε ή όλοι μαζί θα χαθούμε.
Ο Θεός μας θέλει όλους. «πάντας θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν».

Πρωτοπρεσβύτερος Γερασιμάγγελος Στανίτσας

Πηγή: Ι. Ν. Αγ. Βαρβάρας Πατρών

Άνθρωπος είσαι, μη γίνεσαι θηρίο. - Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος

 

Άνθρωπος είσαι, μη γίνεσαι θηρίο. Γι΄ αυτό σου δόθηκε το στόμα από τον Θεό, όχι για να δαγκώνεις, αλλά για να παρηγορείς με τα λόγια σου.   

Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος  



Να αρκείσθε σ' αυτά πού σας λέγουν. - π. Ιωήλ Γιαννακόπουλος

Να αρκείσθε σ' αυτά πού σας λέγουν. Μη προσπαθείτε, να αποσπάσετε με πλάγιους τρόπους από τον άλλο κάτι πού δεν θέλει να σας το είπει από μόνος του.    

Αρχιμανδρίτης Ιωήλ Γιαννακόπουλος

Γνήσιος φίλος - Άγιος Μάξιμος Ομολογητής



Γνήσιος φίλος είναι εκείνος που, στον καιρό του πειρασμού, συμμερίζεσαι αθόρυβα και ατάραχα τις θλίψεις, τις ανάγκες και τις συμφορές του πλησίον, σαν να είναι δικές του.   
Άγιος Μάξιμος Ομολογητής

Οι αμαρτίες καταστρέφουν λαούς - Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος

Έτσι όπως δείχνουν τα πράγματα, οδηγούμαστε εκεί που κι εσείς το περιγράφετε• σε οικονομική καταστροφή, κοινωνική αποσύνθεση και εθνική κατάρρευση. Δεν διακρίνεται πουθενά φως. Και αυτό που συνηθίζουμε να λέμε ότι δεν θα αφήσει ο Θεός, δεν είμαι τόσο αισιόδοξος ότι θα συμβεί. Ο Θεός κάποιες φορές ...αφήνει. Άφησε να γίνει η πτώση του Βυζαντίου και να ακολουθήσει η μαύρη περίοδος της Τουρκοκρατίας. Άφησε να επικρατήσει η επανάσταση των Μπολσεβίκων και να ακολουθήσει το σοβιετικό σκοτάδι στην Ορθόδοξη Ρωσία. Γιατί να μην αφήσει εμάς που Τον έχουμε αφήσει, που καθημερινά Τον σταυρώνουμε, που περιφρονούμε το θέλημά Του, που βρίζουμε το όνομά Του; Γιατί; Δεν υπάρχει ούτε ένα επιχείρημα: «ελασσονούσι φυλάς αμαρτίαι», λέγει στο βιβλίο των Παροιμιών. Οι αμαρτίες καταστρέφουν ολόκληρους λαούς, φυλές, εθνικές ιστορίες. Εμείς για ποιόν λόγο να ξεφύγουμε από αυτόν τον κανόνα;   
Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος

Πέμπτη 26 Μαΐου 2011

Αντιπροσωπία των Κύκλων Ανδρών του Αιγίου στο 'Iδρυμα της "Αγίας Σκέπης"

Την Μονάδα Φροντίδας Ηλικιωμένων «Η Αγία Σκέπη» της Χριστιανικής Εστίας Πατρών επισκέφτηκε αντιπροσωπία των Κύκλων Ανδρών του Αιγίου υπό την αιγίδα του Ιεροκήρυκος π. Σωτηρίου Τσαφού.