Τετάρτη 29 Ιουνίου 2011

π. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος - Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος

Ήτο ο άνθρωπος ο αγνός και ο ανιδιοτελής. Τίποτε δεν ζητούσε για τον εαυτόν του. Για την δόξα του Χριστού όμως ζητούσε πολλά• για την Εκκλησία ζητούσε τα πάντα• για την οικοδομή των πιστών και δια την επικράτηση της βασιλείας του Θεού ήτο απαιτητικός. Δια τον εαυτόν του μπορούσε αδίστακτα να επαναλάβη τον λόγον του Απ. Παύλου: "αργυρίου η χρυσίου ή ιματισμού ουδενός επεθύμησα" (Πραξ. 20,33). Δεν τον συνεκίνησαν ούτε τα χρήματα, ούτε η λαμπρότης της εμφανίσεως. Ήτο ένας άνθρωπος σεμνός, λιτός, απλός. Και όταν εκυκλοφορούσε στην πόλη, και όταν ελειτουργούσε στον ναόν, δεν είχε την λαμπρότητα εις την εξωτερικήν εμφάνισιν. Αλλά είχε την άλλην λαμπρότητα την οποίαν του εχάριζε η χάρις του Αγίου Πνεύματος. Και έπρεπε να έχη κανείς το αισθητήριον το κατάλληλον, δια να διακρίνη σ' εκείνον τον απέριττον άνθρωπον το πώς εζούσε τα μυστήρια, πώς εζούσε την λειτουργική ζωή, πώς ενεθουσιάζετο όταν εκήρυττε, πώς ωμιλούσε υπεύθυνα στο εξομολογητήριον και στην κατηχητική προσφορά του...

Μητροπολίτης Πατρών Νικόδημος

11 σχόλια:

  1. Είναι της μόδας κάποιοι κληρικοί,επιλήσμονες των ιερών υποχρεώσεών τους,να χρυσώνουν το χάπι προκειμένου να φανούν αρεστοί στο εκκλησιαστικό κατεστημένο εγκωμιάζοντες πρόσωπα που πολιτεύθηκαν με φόβο Θεού γενόμενοι τύποι του ποιμνίου!Έτσι και ο κοιμηθείς εκ μεταθέσεως μητροπολίτης Πατρών,κακουργήσας όσο λίγοι στο σώμα της Εκκλησίας,σφαγιάζοντας τους 12 ομογάλακτους αδελφούς του προέβη σε εκθειασμό του αειμνήστου και εν αγίοις λογιζομένου π.Γερβασίου έενεκα της καθολικής εκτιμήσεως που τρέφει προς αυτόν το πλήρωμα της Αχαικής Εκκλησίας.Οι άνθρωποι που με την εν γένει πολιτεία τους καταπάτησαν τα ιδεώδη για τα οποία αγωνίστηκε ο π.Γερβάσιος τον εξύμνησαν.Κάτι είναι κι αυτό.Πιθανώς να αισθάνονταν τύψεις συνειδήσεως.
    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ντροπή και μόνον ντροπή για το σχόλιό σας "κύριε" Νάνη,πόσο καλά γνωρίσατε τον Μακαριστό Νικόδημο για να τον σπιλώνετε μετά θάνατον; Οι "Αδελφοί" Μητροπολίτες πόσους σφαγίασαν και εξευτέλισαν; Γιατί κάποιοι από αυτούς έκαναν υπακοή στην Σύνοδο και αποκαταστάθηκαν και ακόμα ποιμένουν το λαό του θεού;Μήπως και ο Μακαριστός Φλωρίνης και ο Μακαριστός Ύδρας συγκαταλέγονται στους σφαγείς;Ντροπή σας. Κύριε Τάσο απορώ πως επιτρέψατε ένα τέτοιο υβριστικό σχόλιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λυπάμαι πολύ γιατί η αλήθεια είναι πικρή και τσούζει.Ο ανώνυμος που θίχθηκε και με ονομάζει κύριο εντός εισαγωγικών καλά θα κάνει να μελετήσει τη νεότερη εκκλησιαστική ιστορία και τότε θα διαπιστώσει το ρόλο που έπαιξε ο καταπατήσας τους ιερούς κανόνες προκειμένου να μετατεθεί απ την ταπεινή και ακριτική Ζίχνη στην πλούσια μητρόπολη Πατρών Νικόδημος Βαλληνδράς.Εν συνεχεία σε αντάλλαγμα ψήφισε το δυσώνυμο Σεραφείμ Τίκα για αρχιεπίσκοπο και λίγο μετά καταδίκασε ΑΝΑΠΟΛΟΓΗΤΟΥΣ τους 12 μαζί με άλλους σφαγείς.Αυτή είναι η πικρή αλήθεια κε ανώνυμε και παρακαλώ αν θέλετε διάλογο επί ίσοις όροις να άρετε την ανωνυμία σας.Η ντροπή βαρύνει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τη σεραφειμική παράταξη και τους οπαδούς της.Ουδείς έχει ασυλία στην Ιστορία.
    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν δε μεσολαβούσε η Κυπριακή τραγωδία οι μακαριστοί Φλωρίνης Αυγουστίνος και Ύδρας Ιερόθεος θα είχαν σφαγιασθεί και αυτοί ΑΝΑΠΟΛΟΓΗΤΟΙ.Αυτό το γνωρίζουν όλοι οι ασχολούμενοι με την εκκλησιαστική κρίση του Ιουλίου του 1974.Επομένως κε ανώνυμε δεν μπορούσαν να γίνουν σφαγείς τα υποψήφια σφάγια.Οι αείμνηστοι Ύδρας και Φλωρίνης,ιδιαίτερα ο δεύτερος,αγωνίστηκαν σθεναρά για την αποκατάσταση των 12 και δεν έκαναν υπακοή σε καμία σύνοδο σκοπιμότητας.Υπάρχουν αναρίθμητα ντοκουμέντα.Όσο για τους αδελφούς όπως ειρωνικά αποκαλείτε τους σφαγιασθέντες κανέναν δεν καταδίκασαν αναπολόγητο.Επί Ιερωνύμου του Α αποκαθάρθηκε η Ελλαδική Εκκλησία από πληθώρα διαβεβλημένων κληρικών.Αυτή είναι η αλήθεια.
    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Την ιστορική πραγματικότητα δεν μπορεί κανένα να τη αμφισβήτηση.
    Η κριτική με αιχμηρές λέξεις θα μπορούσε να αποφευχθεί.
    Στην ζωή όλοι κάνουν λάθος.
    Κριτής είναι πλέον για τους μακάριους ο Κύριος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η πραγματικότητα είναι ότι πολέμησε τους 12 ούτε και την αποκατάσταση του πράου μητροπολίτη Λάρισας δεν ήθελε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λυπάμαι για τα όσα διαβάζω στο μπλόγκ σου Αναστάσιε, αλλιώς μας είχες συνηθίσει. Για πές μας κύριε που ξέρεις καλά την ιστορία τι σχέση είχε το Κυπριακό με τον Άγιο Ύδρας και τους λοιπούς; Και που ξέρεις εσύ τι έκανε ο Μακαριστός Πατρών και άλλοι για την αποκατάσταση των Ιερωνυμικών;
    Γιατί δεν σχολιάζεις το γεγονός ότι ο Άγιος Σταγών και άλλοι που έκαναν υπακοή στην Σύνοδο αποκαταστάθηκαν;
    Στη Δευτέρα παρουσία θα σου λυθούν οι απορίες και θα κλείσει το στόμα σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Δεν προτίθεμαι να συνεχίσω την αντιπαράθεση με προκατειλημμένους αναγνώστες του μπλογκ.Υπάρχουν ντοκουμέντα αδιάσειστα που πιστοποιούν του λόγου το αληθές.Ο Α ναστάσιος πάντα και προς τιμήν του πρόβαλλε και συνεχίζει να προβάλλει απ το μπλογκ του το θέμα της αποκατάστασης της κανονικής τάξης που ετρώθη ΔΕΙΝΩΣ τον Ιούλιο του 1974 όταν για ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ στην ιστορία της Ελλαδικής Εκκλησίας η Πολιτεία εισήλθε στα interna corporis της Εκκλησίας και αποφάνθηκε άκουσον άκουσον!ποιοι μητροπολίτες είναι κανονικοί και ποιοι όχι!Όσο για τη Δευτέρα Παρουσία ας πάψουν μερικοί από τώρα να κάνουν τον κριτή.Ο Θεός Πατήρ την κρίσιν πάσαν δέδωκεν τω υιώ κι όχι σ αυτούς!
    ΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η αλήθεια είναι ότι ο μακαριστός Νικόδημος σκανδάλισε πολλές φορές το λαό του Θεού όχι μόνο με τη στάση του το 1974.Δεν πρόκειται να απαριθμήσουμε τα σφάλματά του γιατί έχει κοιμηθεί.Η ιστορία είναι ιστορία όμως.Καλά κάνει ο ιστολόγος και προβάλλει όλα τα σχόλια.Το μπλογκ είναι δημοκρατικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κανένας αλάθητος. Μετά θάνατο ας φέρνει στην μνήμη του καθένας μας μόνο τα καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όποιος δεν αντέχει στην κριτική καλά θα κάνει να μην μιλάει ούτε να παίρνει και θέση. Πολύ καλά κάνει ο ιστολόγος που δημοσιεύει όλα τα σχόλια. Η λογοκρισία ανήκει σε μιαν άλλη εποχή μακρινή. Εκτός κι αν κάποιοι θα ήθελαν να επιστρέψει...!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή