Ἦθος"
Ἡ ἐπικράτησις τοῦ κοσμικοῦ πνεύματος, πέραν πάσης ἐκκλησιαστικῆς οἰκονομίας, καί ἡ συμπεριφορά τῶν Ἀρχιερέων ἐν τῇ ἐνασκήσει τῶν Συνοδικῶν των καθηκόντων, μέ ὡδήγησαν εἰς τό συμπέρασμα ὅτι ἡ ἐπισκοπική αὐθεντία χρησιμοποιεῖται εὐκαίρως-ἀκαίρως καί ὅλως ἀντιεκκλησιαστικῶς διά τήν ἐξυπηρέτησιν κοσμικῶν καί προσωπικῶν σκοπιμοτήτων... Καταβιβάζομεν τήν τάξιν τοῦ οὐρανοῦ καί τήν ὑποδουλώνομεν εἰς τήν τάξιν τοῦ κόσμου...".
Ἡ ἐπικράτησις τοῦ κοσμικοῦ πνεύματος, πέραν πάσης ἐκκλησιαστικῆς οἰκονομίας, καί ἡ συμπεριφορά τῶν Ἀρχιερέων ἐν τῇ ἐνασκήσει τῶν Συνοδικῶν των καθηκόντων, μέ ὡδήγησαν εἰς τό συμπέρασμα ὅτι ἡ ἐπισκοπική αὐθεντία χρησιμοποιεῖται εὐκαίρως-ἀκαίρως καί ὅλως ἀντιεκκλησιαστικῶς διά τήν ἐξυπηρέτησιν κοσμικῶν καί προσωπικῶν σκοπιμοτήτων... Καταβιβάζομεν τήν τάξιν τοῦ οὐρανοῦ καί τήν ὑποδουλώνομεν εἰς τήν τάξιν τοῦ κόσμου...".
Μητροπολίτης Ἰωαννίνων Θεόκλητος
Ὕφος
Ναί, ὁ Ζακύνθου εἶναι συγκυβερνήτης τοῦ Καραβιοῦ τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας καί τραβάει κουπί μαζί μέ ἄλλους ὀγδόντα Ἀδελφούς... Ὁ Ζακύνθου σέ πλήρη δικαιωμένη διακονία πλέον τῶν πενήντα ἐτῶν καί μέ δυνάμεις ἀνεξάντλητες, φεύγει στά ἑβδομήντα δύο χρόνια του ἀπό τήν ἐνεργό διακονία καί πάει στά μετόπισθεν".
Ναί, ὁ Ζακύνθου εἶναι συγκυβερνήτης τοῦ Καραβιοῦ τῆς Ἑλλαδικῆς Ἐκκλησίας καί τραβάει κουπί μαζί μέ ἄλλους ὀγδόντα Ἀδελφούς... Ὁ Ζακύνθου σέ πλήρη δικαιωμένη διακονία πλέον τῶν πενήντα ἐτῶν καί μέ δυνάμεις ἀνεξάντλητες, φεύγει στά ἑβδομήντα δύο χρόνια του ἀπό τήν ἐνεργό διακονία καί πάει στά μετόπισθεν".
Μητροπολίτης Ζακύνθου Χρυσόστομος
Πηγή: Ελεύθερη Πληροφόρηση
Δηλαδή αν κατάλαβα καλά το ορθόδοξο ήθος το έχει ο Ιωαννίνων και το εκκλησιαστικό ύφος ο Ζακύνθου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε των Δυνάμεων μεθ΄ημών γενού!
Μάλλον δεν το κατανοήσατε πλήρως το πνεύμα του περιοδικού που τα καταγράφει. Η Ελεύθερη Πληροφόρηση είναι του Αττικής Νικόδημου. Αυτό τα λέει όλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιωαννίνων πέρα από την έως τώρα δράση του πλησίον του Σεραφείμ και όχι μόνο. Έχει μεγάλη θεολογική κατάρτιση. Είναι από τα πνευματικά κεφάλαια της Εκκλησίας παρά κάποιες ιδιορρυθμίες του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλήθεια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιωαννίνων έχει μεγάλη θεολογική κατάρτιση;
What do you know!
Και από πού φαίνεται αυτό;
Από τα περισπούδαστα συγγράμματα που έγραψε ή από τις ασεβέστατες θέσεις του για τον Καζαντζάκη, τα λείψανα των Αγίων και τη λαική ευσέβεια;
Ω! Ναι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέχασα να αναφέρω και την ωφέλεια από τη θέα του προσώπου του και μόνον.
Δεν μας παρατάτε λέγω εγώ!
Να ακούμε ύμνους των θαυμασίων για το πρωτοπαλίκαρο του Σεραφείμ Τίκα.!!!
Η κρίση και η κατάκριση είναι από τα σπορ των ευσεβών και Ορθοδόξων Χριστιανών. Είναι το ψωμοτύρι ακόμα και στις μέρες μας που δυσκόλεψαν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤον επίσκοπο των Ιωαννίνων τον γνωρίζω και έχω συζητήσει μαζί του. Προτού τον δω από κοντά είχα και εγώ κάτι το αρνητικό προς το πρόσωπό του. Όταν συζητήσαμε με γοήτευσε η ειλικρίνεια, ο αυθορμητισμός, οι γνώσεις του οι θεολογικές και οι Πατερικές. Ως εκ τούτου κ Π. Τ. δεν αρκούν οι αφορισμοί γενικής κατευθύνσεως. Πάντα στην ζωή μου, με φόβιζε η φήμη του Αλεξανδρείας «κριτής της οικουμένης» τον οποίο τον έχουμε οι πλείστοι των ευσεβών χριστιανών.
Καλά τα ψυχωφέλιμα περί μη κρίσεως που αναφέρεις, αλλα δεν έχουν ούτε την παραμικρή αξία επειδή τα υπογράφεις ως ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαίρω τον κο Τελεβάντο για τις απόψεις του.Η ειλικρίνεια και ο αυθορμητισμός δεν αναιρούν το γεγονός ότι ο εν λόγω επίσκοπος έχει κατασκανδαλίσει το πλήρωμα της μητροπόλεως Ιωαννίνων και όχι μόνο.Και ο φίλος ανώνυμος κατά την ταπεινή μου γνώμη θα έπρεπε να είναι λίγο πιο φειδωλός στα εγκώμια προς το πρόσωπο του κου Θεοκλήτου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν έγραφα το όνομά μου κ. Π.Τ. ίσος από την μεριά σας να εθεωρείτο «γλείψιμο» καθότι τυγχάνω Ιερομόναχος. Πέρα τούτο ουδέν
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο κρίνων κρίνεται…..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς τολμούν να επικρίνουν οι λαϊκοί τους Επισκόπους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτο χωριό του πατέρα μου έλεγαν «πάρε τον ένα κτύπα τον άλλο».
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Νεόφυτος
Αναφαίρετο δικαίωμα των λαικών αποτελεί η κριτική προς τους ποιμένες τους.Και όχι μόνο η κριτική αλλά και η απόσχιση απ αυτούς και η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας προς τους αναξίους ποιμένες όχι μόνο όταν οι τελευταίοι φρονούν και κηρύσσουν αιρετικά αλλά και όταν σκανδαλίζουν το λαό.Στο βιβλίο του εξαιρετικού κληρικού π.Ηλία Μαστρογιαννόπουλου με τίτλο ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ,Εκδόσεις ΔΩΔΩΝΗ περιέχεται απόσπασμα επιστολής του αγίου Κυπριανού επισκόπου Καρχηδόνος και 36 άλλων επισκόπων της Βορειοαφρικανικής Εκκλησίας προς τους χριστιανούς τριών ισπανικών εκκλησιαστικών επαρχιών επί τη βάσει της οποίας δίδεται η σύσταση στους εν λόγω χριστιανούς να αποσχιστούν από τους σκανδαλοποιούς ποιμένες εφ όσον κατά τη συλλογιστική των επισκόπων,των συνταξάντων την επιστολή,το ποίμνιο έχει λόγο και για την εκλογή τους και για την αποπομπή τους.Παρόμοια αναφέρει και ο μέγας Αθανάσιος.Ο μητροπολίτης Ιωαννίνων χειροτονήθηκε και καταστάθηκε μέσα σε πανδαιμόνιο διαμαρτυριών του πιστού λαού,η εκλογή του ακυρώθηκε επανειλημμένα απ το Συμβούλιο της Επικρατείας και εν τέλει καταστάθηκε με επανεκλογή κατόπιν σκανδαλώδους τροπολογίας του τότε υπουργού Παιδείας Γεωργίου Ράλλη.Νομίζω πως το δίκαιο βρίσκεται στις απόψεις του κου Τελεβάντου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Οι λαϊκοί πρέπει να σιωπούν και να κάνουν ΥΠΑΚΟΗ στους ποιμένες τους. ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΑΚΟΗ και υποταγή στους ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ. Τα πρόβατα κάνουν ότι τους πει ο Τσοπάνος. Όταν απειθούν υπάρχει η επίπληξη η τιμωρία και μετά…. η αποκοπή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ κύριε Νάνη και λοιποί αδελφοί ανοίξτε την Αγία Γραφή και διαβάστε το λόγο του Θεού που λέει ποιος είσαι εσύ που κρίνεις ξένο ικέτη; Κάντε κανένα κομποσκοίνι για την ψυχή σας και αφήστε τον Θεό να κρίνει
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι χριστιανοί επ ελευθερία εκλήθησαν.Η υπακοή δεν μπορεί ποτέ μα ποτέ να είναι απόλυτη.Οι Ιωαννίτες στα χρόνια του Βυζαντίου και στα νεώτερα χρόνια οι Λαρισαίοι,οι Λημνιοί και άλλοι χριστιανοί αντιστάθηκαν στη δεσποτοκρατία και απομάκρυναν απ τη διαποίμανση των εν λόγω επισκοπών τους ανάξιους ποιμένες,τους και λοικοποιμένες προσφυώς ονομασθέντες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΥΚΟΥΡΓΟΣ ΝΑΝΗΣ
Υπάρχουν πολλοί παράμετροι για να κρίνει κανείς κάποιους εκ της ιεραρχίας που σκανδαλίζουν το -τα ποίμνια με διάφορες εκφράσεις του λόγου τους, που θεωρούνται ''οικουμενιστικά καμώματα'' η και με τις πράξεις τους..Είναι χρέος του χριστιανού πιστεύω ο έλεγχος των ποιμένων για την προβολή της αλήθειας,αφού και αυτός είναι μέσα στα πλαίσια της ''αγάπης εν αληθεία'',όπως μας λέγει ο άγιος Νικόδημος ο αγιορείτης.Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής μας λέγει ''Απαθώς [...]λέγων αμαρτήματα αδελφού,κατά δύο αιτίας λέγει...Η ΙΝΑ ΑΥΤΟΝ ΔΙΟΡΘΩΣΗΤΑΙ Η ΙΝΑ ΑΛΛΟΝ ΩΦΕΛΗΣΕΙ.Επωμένως το ζήτημα είναι να μην υπάρχει κίνησις εμπαθής που έχει σκοπό την εκπόμπευση του ιερέως,αλλά να υπάρχει έλεγχος μέσα στα πλαίσια της αγάπης που δεν είναι κατάκριση αλλά λόγος πρός διόρθωση του αμαρτάνοντος.Ούτως η άλλως Η ΘΡΙΑΜΒΕΒΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΞΩΕΚΚΛΗΣΙΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΖΟΝΤΕΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ.Στον Όσιο Σάββα τον βατοπαιδινό και διά Χριστόν Σαλό,διασώζεται όραμα του ,αφού ο ίδιος που είχε κάποτε αμφιβολία για θεολογικά θέματα,είδε Σύνοδο των αγίων Αρχιερέων Της Θριαμβεύουσας εκκλησίας ,εν ουρανώ,να αναθεματίζει τον αιρετικό αντιησυχαστή Ακίνδυνο.Ας σημειωθεί ότι ο Ακίνδυνος είχε καταδικαστεί συνοδικώς και ετύγχανε της πολλής προστασίας του ομόφρωνος Πατριάρχου ΚΠόλεως Ιωάννου Καλέκα*είναι ηλίου φαεινότερον,ότι η αίρεση καταδικάζεται πρώτα από το αόρατο μέρος της εκκλησίας ,Τον Κύριο και αυτούς που ζούν παρ Αυτόν,ακόμη και αν δεν καταδικάζεταιαμέσως από την στρατευόμενη Εκκλησία.Γιαυτό και οι επίσκοποι που προτιμούν φιλαύτως την γνώμην τους ,που είναι εναντίων της σωστής Παραδόσεως,είναι στο αποκορύφωμα της χειρίστης αμαρτίας και όπως έλεγε ο άγιος Θεόδωρος Ο Στουδίτης ,δεν πρέπει να τους δεχόμεθα μεταξύ του κλήρου των αγίων.Ας ευχηθούμε την μετάνοια όλων μας σε όλα τα επίπεδα της πνευματικής ζωής.π
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν η αρχιεροσύνη γίνει εξουσία…
ΑπάντησηΔιαγραφήτότε άστη να πάει…..
Ευχαριστώ τον Λυκούργο Νάνη που μας θυμίζει παλαιά γεγονότα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ γνώση είναι δύναμη!
Τα γεγονότα είναι γνωστά και με μαχητικότητα και κανονική τεκμηρίωση τα κατέγραψε ο αείμνηστος Μουρατίδης χωρίς να ξυπνήσει το πλήρωμα της εκκλησίας. Που είσαι Αυγουστίνε Καντιώτη!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι δύο είναι λαμπροί Ιεράρχες που κοσμούν με την παρουσία και τον λόγο τους την Ιεραρχία της Αγίας Εκκλησίας της Ελλάδος. Αυτούς που έχουν αξία οι μικροί ασήμαντοι και άφωνοι πάντα θα τους πετροβολούν.
ΑπάντησηΔιαγραφή