Μέσα στην αναταραχή, που προκαλεί η οικονομική κρίση σ’ όλο τον κόσμο, αλλά και στην Πατρίδα μας, πραγματοποιήθηκε κι’ εφέτος το 17ο Γενικό Ιερατικό Συνέδριο της Ι. Μητροπόλεως Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης. Οι εργασίες του Συνεδρίου διεξήχθησαν το διήμερο 5 και 6 Σεπτεμβρίου 2011, στην Ι. Μονή Ταξιαρχών («Γκούρας»), κοντά στο Αηδονοχώρι Κονίτσης. Μέσα σε κλίμα ειρηνικής συμβιώσεως και χριστιανικής αγάπης, οι αιδεσιμώτατοι Σύνεδροι είχαν την ευλογημένη ευκαιρία να ασχοληθούν με επίκαιρα θέματα παρμένα μέσα από την Αγία Γραφή, γεγονός που τους έφερε σε στενότερη γνωριμία με τον λόγο του Θεού. Υπήρξε, ακόμη και ειδική εισήγηση για τον εκ Χιονιάδων Κονίτσης αείμνηστο Ιερέα π. Γεώργιο Παΐσιο, ο οποίος είχε με πολλή επιτυχία καλλιεργήσει την τοπική εκκλησιαστική μας ιστορία. Τις εργασίες του Συνεδρίου διηύθυνε ο Σεβ. Μητροπολίτης κ. ΑΝΔΡΕΑΣ.
Λίγο πριν από την αναχώρησή τους, οι Σύνεδροι ενέκριναν, δια βοής, το ακόλουθο
ΨΗΦΙΣΜΑ
«1) Ζητούμε και παρακαλούμε όλες οι Ελληνορθόδοξες οικογένειες να έχουν στο σπίτι τους το ιερό Ευαγγέλιο, η μελέτη του οποίου πρέπει να είναι καθημερινή φροντίδα.
2) Το Ευαγγέλιο είναι μεταφρασμένο στην σύγχρονη νεοελληνική γλώσσα, πωλείται δε σε πολύ προσιτή τιμή.
3) Θερμά προσευχόμαστε να σταματήση η κατάρα των πυρκαϊών, που κατακαίνε την Ελλάδα και που αρκετές από αυτές είναι έργο αθεόφοβων και ασυνείδητων εμπρηστών.
4) Δηλώνουμε κατηγορηματικά, ότι για λόγους συνειδήσεως αρνούμεθα να παραλάβουμε την «κάρτα του πολίτη», αν και όταν θα τεθή σε κυκλοφορία.
5) Εκφράζοντας το βαθύτατο σεβασμό μας προς την Ιερά Σύνοδο, παρακαλούμε ευλαβώς, την Ανωτάτη Εκκλησιαστική μας Αρχή, να δώση μια πιο έντονη και πιο δυναμική παρουσία, ώστε και οι καρδιές των χριστιανών μας να τονωθούν, αλλά και να αποφευχθή η περιθωριοποίηση της Εκκλησίας, που υπήρξε και εξακολουθεί να είναι η τροφός και φρουρός του Έθνους. Τέλος,
6) Χαιρετίζουμε ευλαβώς το Οικουμενικό μας Πατριαρχείο. Και ακόμη, στους Έλληνες της Βορείου Ηπείρου και της Κύπρου, στα Στρατευμένα, τα εργαζόμενα, τα φοιτητικά και μαθητικά νειάτα της Πατρίδος μας, απευθύνουμε θερμές πατρικές ευχές και την διαβεβαίωση ότι οι προσευχές μας και η εν Χριστώ αγάπη μας τους συνοδεύουν».
(Εκ της Ιεράς Μητροπόλεως).
καποια σχολια μου τα εκοψεσ αυτο ειναιΦΑΣΙΣΜΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΆνανδρος φασισμός είναι ο δικός σου. Αν κάποιος –α θέλει να καταγγείλει κάτι θα πρέπει να είναι επώνυμα. Τουλάχιστον ιδιωτικά να γνωρίζω τον καταγγέλλοντα.
ΑπάντησηΔιαγραφήελευθερια λογου εχουμε ,τι επωνυμα τι ανωνυμα δενεχει σημεια .Οταν καποιος λογοκρινει τον αλλο δεν ειναι παρα μονο ενας φασιστας.Ειναι δικαιωμα μου να λεω οτι θελω ελευθερα,και εσυ μου το αφαιρεις,κανεις καταχρηση εξουσιας του ιστιολογιου
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν απαντας και με τρομαζεισ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ψήφισμα δεν αποπνέει καμμιά ουσιαστική έκφραση της ορθόδοξης εκκλησιολογίας-αυτό θα μπορούσε να είναι έκφραση του οποιουδήποτε κοινωνικο-πολιτικο-φιλανθρωπικού σωματείου, που έχει εγκλωβίσει τη ζωή σε μια κλειστή ιστορικότητα, και έχει σαν σκοπό την ``συντήρηση`` μιας παράδοσης με έντονα τα στοιχεία είτε του ρομαντισμού, είτε του ιδεαλισμού, εξ και οι ψευτοηρωισμοί...
ΑπάντησηΔιαγραφήο αιρετικός
Καλά τώρα τι μας λες για έκφραση της ορθόδοξης εκκλησιολογίας, εσύ ένας αιρετικός; Ας κάτσεις στην δική σου πλάνη και άφησε τους Ποιμένες να εκφράζονται όπως επιθυμούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θέλω να διαφωνήσω με την σκέψη του Αιρετικού. Σωστά τα γράφει. Τον παρακαλώ να σκεφθεί τους ακρίτες αυτούς κληρικούς τί περισσότερο θα μπορούσαν να πουν και να γράψουν αφού δεν έχουν θεολογικές ίσος ούτε και λυκειακές περγαμηνές. Τους προτιμώ έτσι απλούς να διατυπώνουν την σκέψη τους από τα να έγραφε κάποιος Θεολόγος ένα θεολογικό ψήφισμα που δεν θα άγγιξε την ψυχή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι σε Μητροπολιτική περιφέρεια επαρχιακή που οι παπάδες δεν έχουν γνώσεις αλλά διαθέτουν βίωμα.
Αν οι παπάδες διαθέτουν βίωμα, τότε αυτό είναι αρκετό, δεν πρέπει όμως να κατανοούμε τη θεολογία ως διανοητικό ακροβατισμό, αλλ'ως έκφραση της εμπειρίας της Εκκλησίας περί της εν Χριστώ σωτηρίας-αλλά φαίνεται ότι αυτή απουσιάζει και γι αυτό την έχουμε αντικαταστήσει με άλλα,που δεν είναι του κυρίως έργου της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή-Ποιός σου είπε φίλε μου (8:11 μμ), ότι οι Ποιμένες μπορούν να εκφρὰζονται όπως θέλουν; διαχειριστές της περιουσίας του πατέρα τους είναι; αυτή η άποψη μόνο στους προτεστάντες συναντάται!
ο αιρετικός
Ὁ αἱρετικός παραμένει ἀμετανόητος. Ἀναστάσιε, πῶς ἀνέχεσαι νά διαδίδει τίς πλάνες του;
ΑπάντησηΔιαγραφήἝνα μεγάλο μπράβο στούς ἱερεῖς τῆς Κονίτσης. Τά ὅσα ἀναγράφουν στά ψήφισμά τους μοῦ θυμίζουν λόγια ἁγιορειτῶν πατέρων. Ἔτσι παραδοσιακούς τούς θέλουμε! Συγχαρητήρια!
Λεωνίδα στην φωτό είναι παραδοσιακοί στο ψήφισμα δεν το διαπίστωσα αυτό το παραδοσιακό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Αιρετικός στο 9.03 έχει δίκιο.
Το ψήφισμα περιέχει ουσιαστικές αλήθειες πιστεύω αφού ''Ό,τι βρίσκεται στην Γραφή είναι εμπνευσμένο από το Πνεύμα Του Θεού και είναι ωφέλιμο για την διδασκαλία της αλήθειας,τον έλεγχο της πλάνης και την διόρθωση των λαθών και τη διαπεδαγώγιση σε μιά ζωή όπως την θέλει Ο Θεός.Έτσι ο άνθρωπος Του Θεού θα είναι καταρτισμένος για κάθε καλό έργο Τιμ 3-16''.Δεν πρέπει πιστεύω να είναι μομφή αυτή για την εκκλησία του Χριστού να την ονομάζουμε σωματείο, ενώ σώμα Χριστού είναι αυτή και πρέπει να οικοδομείται από όλα τα μέλη της με κάθε τρόπο,βασισμένη στο Ευαγγέλιο,προκειμένου την άνθισή της.Δεν υπάρχει κατά την ατελή μου γνώμη κάτι κακό στο ψήφισμα..π
ΑπάντησηΔιαγραφή