Ελεύθερη αγορά
Φαίνεται πως καινούργιος
έχει ανοίξει δρόμος για Σαμάρεια
ετούτη την κοιλάδα του θανάτου
παρακάμπτοντας.
Ίσως γι αυτό να κείτομαι
εδώ στην άκρη χρόνια τώρα
κρατώντας στην καρδιά |
του Σαμαρείτη την ελπίδα.
Αν μέτραγα του ιερείς και του λευίτας
θα χα από το πλήθος
το μέτρημα μπερδέψει
Ένας τους έλεγε πως τα πανδοχεία
δέχονται πια μονάχα μετρητά
και πίστωση δεν κάνουν
Κι έπειτα ποιος να σ ανεβάσει στο υποζύγιό του;
Έτσι λερός θα κηλιδώσεις τα δερμάτινα
καθίσματα και την υπόληψή του
Και πού καιρός για στάσεις και ξενύχτια;
Πρέπει να φτάσουμε στην Ιεριχώ
πριν οι αγορές ανοίξουν.
Αλεξανδρεύς
Μόνο μια λέξη: "ΤΈΛΕΙΟ"
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποτύπωση της πραγματικότητας των χριστιανών κληρικών τε και λαϊκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς που θα φτάσει η κατάντια του θεατρινισμού μας έμπροσθεν των ανθρώπων.
Τι σχέση μπορεί να έχει η ελεύθερη αγορά με βαπτισμένους στην κολυμβήθρα της ορθοδοξίας πιστούς. Και όμως όλοι βιαζόμαστε για το επίγειο κέρδος και το χρήμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή«Εγώ σας λέω», είπε ο Κύριος, «αγαπάτε τους εχθρούς σας, ευεργετείτε όσους σας μισούν, προσεύχεστε για όσους σας βλάπτουν»
Που χρόνος για προσφορά αγάπης στον διπλανό ή στον οικείο.
Τα λιγοστά λόγια φτάνουν.
Το χρήμα και ο χρόνος δεν επαρκούν.
Δεν ραγίζει αλλά σπάει κόκαλα το ποίημα τούτο.
Μπράβο!Ο τελευταίος στοίχος είναι όλη η αλήθεια ..π
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ μου ποιητή σε ικετεύω να διαβάσεις σχετικό άρθρο του άλλου συνεργάτη κ. Υάκινθου υπό τον τίτλο «Ο καλός Σαμαρείτης» http://anastasiosk.blogspot.com/2009/11/blog-post_3947.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν το ανάγνωσα αναθεώρησα πάμπολλα. Διαπίστωσα και την τύφλα μου στα θεολογικά
Ως επαναστατική σκέψη ανάνηψης καλό και τούτο το έργο της καρδιάς σου.
Άγγελος
Η δικά μου τύφλα αγαπητέ -αν και άγνωστέ μου- Άγγελε είναι δεδομένη. Διάβασα αυτό που προτείνεις και σε ευχαριστώ γιατί είναι πράγματι έξοχο. Απλά θέλησα να σχολιάσω την περικοπή σε σχέση με τη "λατρεία των αγορών" -κάτι σαν τους ληστές της σημερινής παραβολής!- και να δείξω την ευθύνη μας. Το γεγονός ότι χρησιμοποιώ α' πρόσωπο ομιλώντας εξ ονόματος του εμπεσόντος δε σημαίνει ότι ταυτίζομαι με αυτόν σε ανίθεση με κάποιους "κακούς". Ούτε ότι επιτίθεμαι σε ιερείς και λευίτας. Πριν λίγο αυτοκτόνησε στην πόλη μας μια γυναίκα που κρατείτο στην ασφάλεια επειδή έκλεψε τρία μπλουζάκια. Ποιος φταίει πλην του ανθρωποκτόνου διαβόλου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά σου επισημαίνω ότι συχνά χριστιανοί πολύ υψηλών θεολογικών ερμηνειών και στοχασμών ξεχνούν το άμεσο και επιτακτικό καθήκον της έμπρακτης και θυσιαστικής αγάπης. Ας ξυπνήσουμε!
Αλεξανδρεύς
Η ερμηνεία της παραβολής του Καλού Σαμαρείτη σύμφωνα με τους Αγίους Πατέρες:
ΑπάντησηΔιαγραφήΙερουσαλήμ:χώρα πίστεως.
Ιεριχώ:χώρα απιστίας.
ληστές:δαίμονες.
ιερέας και λευίτης:φαρισαίοι
Καλός Σαμαρείτης:Ιησούς Χριστός
λάδι:λόγος του Θεού που μαλακώνει τις ψυχές και το Έλεος του Θεού.
κρασί: Το αίμα του Ιησού Χριστού.
πανδοχείο:εκκλησία -ιερός ναός.
πανδοχέας που εμπιστεύτηκε τον άνθρωπο ο Ιησούς:Ιερέας.
2 χρυσά νομίσματα: Παλαιά και Καινή Διαθήκη.
Καλή μετάνοια.
Ανώνυμε 7,34
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνώ μαζί σου για την ερμηνεία αλλά εξήγησε μου κάτι
όταν ο Χριστός έλεγε την παραβολή στους ανθρώπους της Παλαιστίνης καταλάβαιναν αυτά που εσύ γράφεις ή ήθελε να διδάξει την αγάπη;απλώς ρωτάω
Ελ.
Αυτή η Ιεριχώ έχει προξενήσει πολλές καταστροφές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα γράφεις θεσπέσια!
Τα ποιήματά σας ποιοτικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποπνέουν άρωμα πνευματικότητας.
Μήπως πρέπει να σταλούν και σε κάποιο θρησκευτικό περιοδικό;
Στο Προς τη Νικη και τη Δράση μας
ΑπάντησηΔιαγραφήEλ.,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα δεν θα καταλάβαιναν το βάθος των λόγων της παραβολής -όπως κι εμείς- αλλά αποκαλύπτεται μόνο με τη χάρη του Αγίου Πνεύματος, γι'αυτό η σωστή ερμηνεία είναι από τους Αγίους Πατέρες.
Προσωπικά, δεν μου αρέσει οι άνθρωποι να παρερμηνεύουν τους λόγους του Ιησού Χριστού γιατί είναι επικίνδυνο και ασεβές. Γι'αυτό στηριζόμαστε στους Αγίους Πατέρες, για να μην πλανηθούμε.
Καλή και Αγία Τεσσαρακοστή.
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Να προσέχετε, αδελφοί μου, οι κοσμικοί να μη κατηγορείτε τους παπάδες σας, να μη τους υβρίζετε και μη τους παραμελήτε, διότι βάνετε φωτιά και καίεσθε΄ διότι οι παπάδες είνε ανώτεροι και από τους Αγγέλους και από τους βασιλείς. Εγώ, αδελφοί μου, η γνώμη μου έτσι με λέγει να κάμω. Εάν απαντώ ένα παπά και ένα βασιλέα, με φαίνεται εύλογον τον παπά να βάλω να καθήση υψηλότερα από τον βασιλέα΄ καιεάν απαντήσω ένα παπά και ένα άγγελον, πρώτα θα χαιρετίσω τον παπά και έπειτα τον άγγελον. Διότι, αδελφοί μου, είνε ανώτερος και από την αγίαν Τράπεζαν, ανώτερος και από το άγιον Ποτήριον΄ διότι το άγιον Ποτήριον είνε άψυχον, μα ο ιερεύς μεταλαμβάνει τα Άχραντα Μυστήρια καθ'εκάστην ημέραν, το τίμιον σώμα και αίμα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού και Θεού.
Εγώ, αδελφοί μου, δεν έχω καμμίαν κατηγορίαν να κάμω των παπάδων, διότι είνε παπάδες και έχουν τον Χριστόν όπου τους παιδεύει και ό,τι σφάλμα κάμουν οι παπάδες, έχει ο Χριστός μας ράβδον σιδηράν δι' αυτούς." (σελ. 213- εκδ. Σταυρός)
καλά ρε παιδιά εσείς με όλα όσα γράφει ο άνθρωπος καταλαβαίνεται ότι κατηγορεί τους παπάδες; μεγάλο κόλλημα έχετε φάει πυροβολημένα αδέρφια μου! ο άθρωπος μιλάει για τη λατρεία των αγορών που μας έχειμαγέψει ούλους! έλεος πια με τον καθωσπρεπισμό σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήο βλαμμένος
ΒΛΕΠΕΙΣ ΚΑΛΕ ΜΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙΣ ΑΛΛΟΥ ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΣΟΥ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΒΡΕΣ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΕ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΣΕ ΤΟΥΣ ΓΛΩΣΣΙΚΑ ΝΕΚΡΟΥΣ ΚΑΙ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΑ ΚΟΛΛΗΜΕΝΟΥΣ ΝΑ ΘΑΒΟΥΝ.
Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ. ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΚΟΒΕΙ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΟΥΜΕ.
Αν βρει μια σελίδα λογοτεχνική θα τον διαβάζουν ελάχιστοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό την άλλη μην μας προσβάλεις βρε φίλε εμάς τους αναγνώστες του Αναστάσιου.
Στην παρέα μου έγινε συζήτηση για το νέο σου ποίημα.
Οι εντυπώσεις οι καλύτερες από όλους μας.
Αγαπητοί, εάν θεωρείτε ότι ο οποιοσδήποτε ποιητής είναι ανώτερος των Αγίων Πατέρων και του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, χαιρόμαστε που είμαστε "πυροβολημένοι και εγκεφαλικά νεκροί και κολλημένοι" με το Άγιο Πνεύμα των θεοφόρων Πατέρων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε για την αγάπη σας και χαιρόμαστε διότι ο Κύριος μας μακαρίζει όσους υβρίζονται για το όνομά Του το άγιο. Να είστε όλοι καλά.
Καλή Αγιοπνευματική αναγέννηση σε όλους!
Έχω μπουχτίσει από την κακοπροαίρετη ιεροκατηγορία των μμε και ορισμένων ανθρώπων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Ιησούς Χριστός άλλα εννοεί κι εμείς αντί να έρθουμε κοντά Του, Τον σταυρώνουμε με το να μισούμε την Εκκλησία Του, δηλαδή το ίδιο Του το Σώμα. Λυπάμαι ειλικρινά που κάποιοι μισούν τη σωτηρία τους κι αν ερχόταν ο Καλός Σαμαρείτης θα Τον κλώτσαγαν για να μην πάνε στο πανδοχείο =την εκκλησία, το ιατρείο της ψυχής. Γι'αυτό ο ελληνικός λαός κατάντησε έτσι σήμερα.
Το ποίημα είναι τέλειο και οι επισημάνσεις του με ουσία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περισσότερα από τα σχόλια εκτός τόπου και χρόνου.
Η εορτή της αεροπορίας πέρασε ας προσγειωθούν μερικοί γιατί πετούν ψηλά και είναι επικίνδυνο.
Άγγελος
"Άνω σχώμεν τας καρδίας".
ΑπάντησηΔιαγραφή"Έχομεν προς τον Κύριον".
Καλέ μου Σαμαρείτη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ που με βρήκες πληγωμένο,μισοπεθαμένο και μου έπλυνες τα τραύματα της αμαρτωλής μου ψυχής, γιάτρεψες την ασθένειά μου και μου έδειξες την οδό της σωτηρίας μέσα από τα Ιερά Μυστήριά Σου.
Σε παρακαλώ Κύριε, φώτισε και όλα τα πληγωμένα μου αδέλφια που Σε αγνοούν, να κατανοήσουν την Αλήθειά Σου και να επιστρέψουν στην αγκαλιά Σου, για να σωθούν από την κοιλάδα του θανάτου και της αμαρτίας.
Φώτισέ μας το σκότος Κύριε.
Σε παρακαλούμε, σώσε μας Κύριε.
Αμήν.
Νομίζω διακρίνω στο τελευταίο τρίστιχο έναν υπαινιγμό για τις επενδύσεις που ετοιμάζει η Ελλαδική εκκλησία και την επίσκεψη του προκαθημένου στο Κατάρ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί και όχι.Χωρίς χρήματα, πάλι, πώς να καλύψεις τις ανάγκες σου και να κάνεις φιλανθρωπίες σε τέτοιες εποχές ένδειας;Παρατηρώ τα πετεινά του ουρανού και τα κρίνα του αγρού αλλά το γήινο στομάχι μου φωνάζει.
Χωστήρ
Πίστεψέ με... Είναι από τις λίγες φορές, που αποφεύγω την χρήση κάποιων επιθέτων, όπως εκπληκτικό, εξαιρετικό, θαυμάσιο, υπέροχο, για να χαρακτηρίσω ένα ποίημα που μ' έχει ενθουσιάσει...
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. Νεόφυτος
Ένας πολύτιμος σφραγιδόλιθος άγιου, σιωπηλού πόνου, τούτο το ποίημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδερφέ, σ' ευχαριστούμε για το αποτύπωμα που άφησες στην καρδιά μας.