Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2012

Καρναβάλι -Αλεξανδρεύς

Καρναβάλι

Είμεθα εναντίον του καρναβαλιού
συνήθειας βρωμεράς και πάνυ ειδωλολατρικής.

Δεν μας αρμόζουνε εμάς εκείνες οι στολές
όψεις αλόγων ζώων και δρακόντων τρομερών.

Είμεθα εναντίον του καρναβαλιού
συχνά χωρίς να αντιλαμβανόμεθα
επειδή μας φαίνονται οι στολές εκείνες
εξόχως προφανείς και μάλλον άτεχνα φτιαγμένες.

Εμείς, θα προτιμήσουμε ό,τι φορούμε πάντα:
εν προσωπείον ιλαρότητος
μία στολήν ελεημοσύνης
ένα υπόδημα ταπείνωσης
μια ζώνη αγνότητος
μίαν καλύπτρα δικαιοκρισίας.

Είναι στα μέτρα μας φτιαγμένες οι στολές ετούτες
και απαιτούν εκπαιδευμένους οφθαλμούς για να τις διακρίνουν

Τόσο καιρό στο πρόσωπο, στο σώμα είναι φορεμένες
ώστε πιστέψαμε πως τούτες είναι η μορφή μας
και απαιτείται  πόνος μέγας και λυγμός
για να αρχίσουν σαν της Δηιάνειρας  τα ρούχα
ν’ αφαιρούνται.

Αλεξανδρεύς

24 σχόλια:

  1. Καλά έχουμε βολευτεί!!
    Στο καρναβάλι της ζωής ο ρόλος είναι ένα με μας.
    Στο καρναβάλι του τριωδίου απλά παραπλανούμε «εαυτούς και αλλήλους».

    Το «ένδον σκάπτε» είναι για τους πιστούς που θέλουν να πάνε κόντρα με τον εαυτό τους. Το ποιο τραγικό είναι όταν οι ίδιοι βγάλουμε την μάσκα για να δούμε τα ενδότερα μας………

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλεξανδρεύς στο όνομα και φάρος αλεξανδρινός στο λόγο, που ξαναυψώνεσαι για να πληρώσεις φωτός τα καταχθόνια μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δυστυχώς στις Χριστιανικές Εστίες μόνο το φαίνεσθαι μας ενδιαφέρει, η ηθικολογία και η επιφάνεια.
    Ευτυχώς πάντως εσύ Αλεξανδρέα έχεις καταλάβει ότι φοράς προσωπεία και μάσκες...άλλοι νομίζουν ότι δεν φοράνε και έχουν όλα καλώς...Πλανώνται πλάνην οικτράν
    Πάντως εγώ φοβάμαι πως δεν αντέχω τον πόνο μέγα και λυγμό που απαιτείται για να βγάλω τις μάσκες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mάσκα δεν έχω να γυρνώ στο καρναβάλι ετούτο
    μόνο μια απόχη να τρυγώ της θάλασσας την πονηριά
    και της σιωπής τον πλούτο
    Σκουπίδι η σκέψη την πετώ, τη λογική απαρνιέμαι
    μ' ένα σαράκι αρμένικο για δρόμους που δε θέλησα
    στις χαραυγές ξεχνιέμαι
    Bάστα το νού, βάστα το νου να μην γκρινιάξει του καιρού
    πού 'φτιαξε με τον πόνο κλίκα και τσιγκουνεύεται στη γλύκα.

    Θανάσης Παπακωνσταντίνου
    (Δια χειρός Χωστήρος)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θαυμάζω αυτούς που ξεγέλασαν τον κόσμο με τη σαλότητα για να κρύψουν τη θεία χάρη... οι διά Χριστόν σαλοί.
    Κι όσοι έχουν τη θεία χάρη δεν φοράνε μάσκες.
    Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό καρναβάλι. Πατρινό καρναβάλι για πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πετυχημένη ακτινογραφία του εσώτερου κόσμου πολλών ευσεβών. Γράφω «πολλών» διότι υπάρχουν και οι αγωνιζόμενοι και από αυτούς μας κρατά ο Θεός. Στην ποιητική αυτή απόδοση των σκέψεων του κ. Αλεξανδρέως είδα υπέροχα το εγώ μου. Τον ευχαριστώ για το ποίημα που μου έγραψε.
    Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Το καρναβάλι είναι θεσμός για την Πάτρα και δεν έχει σχέση με ειδωλα και ότι άλλο μας λέει ο ποιητής.
    Είναι θεσμός, πολιτισμός και φέρει κέρδη στην πόλη της Πάτρας.
    Όχι φανατισμός.
    Όχι "Καντιωτικές" πρακτικές!
    Στο 2012 βρισκόμαστε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σκέψεις ώριμες. Με βάθος. Όπως πάντα με κάποιο μοναδικό και πρωτότυπο τρόπο διδάσκει το ορθόδοξο ήθος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καβαφικός ο τρόπος, και σκληρός ο λόγος.
    υάκινθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ωραία τω όντι λογική!Επειδή το καρναβάλι αποφέρει οικονομικά οφέλη στην πόλη της Πάτρας κι επειδή έχει τρόπον τινά θεσμοποιηθεί δεν πρέπει η ορθόδοξη συνείδηση να το απορρίπτει!Και φυσικά απαξιώνουμε τον αγωνισθέντα επί τη βάσει των θεοπνεύστων ιερών κανόνων και παραδόσεων κατά του θλιβερού καρναβάλου αείμνηστο μητροπολίτη Αυγουστίνο Καντιώτη που ακριβώς στο πνεύμα του ιερού ευαγγελίου και των ιερών κανόνων στήριξε την αντικαρναβαλική του εκστρατεία.
    Λυκούργος Νάνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κάτω τα χέρια από το καρναβάλι της πάτρας.
    Ολόκληρες οικογένειες ζουν από αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο καλός, υπέροχος και εξαιρετικός Αλεξανδρέας.
    Λόγος ποιητικός που σημαδεύει στη ρίζα των κακώς κειμένων της εποχής μας.
    Μπράβο Αλεξανδρέα. Ποιητική έξαρση παρατηρώ τώρα τελευταία. Άντε γιατί είχαμε ξε-συνηθίσει...
    Και σ' άλλα σύντομα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πολύ εύστοχο το σχόλιο του κ. Νάνη.

    Η αμπελοθεολογία που κρύβεται πίσω από τη θεολογική δικαίωση του καρνάβαλου ανάγει την αρχή της στον αείμνηστο Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνα τον διαβόητο Οικουμενιστή και νεωτεριστή ιεράρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ότι το καλύτερο από θεολογικής πλευράς περί του καρνάβαλου είναι αυτή η ομιλία του Χαλκηδόνος Μελίτωνα στον Μητροπολιτικό Ναό της Αθήνας. Καμιά θεολογική δικαίωση δεν κάνει στον καρνάβαλο ο Μελίτωνας. Αν δεν την υπόγραφε ο Μελίτωνας ο οικουμενιστής αλλά την εκφωνούσε κάποιος άλλος από τους Πατέρες θα γραφόντουσαν διθύραμβοι για αυτή. Ας αφήσουν οι κατακριτές το ποίος την υπογράφει και ας εισέλθουν στην ουσία το θεολογικό βάθος και την ποιότητά της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ώστε στις χριστιανικές Εστίες μας μαθαίνουν την ηθικολογία και να βλέπουμε την επιφάνεια ανώνυμε των 2:08μ.μ. της 31ης Ιανουαρίου;Από πού τεκμαίρεται κάτι τέτοιο;Γνωρίζετε ότι ενδέχεται να αδικείτε πρόσωπα και πράγματα;Είναι ηθικολογία η διδασκαλία της Εκκλησίας που καταδικάζει το καρναβάλι που μας γυρίζει,τρομάρα μας,αιώνες πίσω ή αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης απ τους ηγήτορες των χριστιανικών εστιών;Αντί να τους βγάλουμε το καπέλο για το ασυμβίβαστο απέναντι στον κόσμο φρόνημά τους,εμείς τους πετροβολούμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το ποίημα είναι το κάτι άλλο. λέει πολλά σε όλους μας και ας μην είμαστε οπαδοί των καρναβαλικών εκδηλώσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Ωραίο το ποίημα και πολύ πνευματικά προσεγμένο!
    Το πνευματικό κενό και στους καρναβαλίζοντες και στους μη καρναβαλίζοντες είναι υπαρκτό.κάποιοι από τους συνανθρώπους μας, ίσως και να αισθάνονται κενοί ψάχνοντας τη χαρά σε λάθος δρόμο ενώ κάποιοι άλλοι έχουν κενά πολλά στην πνευματική ζωή και υπάρχει φόβος να τα μεγαλώσουν αν γιά μιά στιγμή εγκαταλειφτούν από τη Θεία Χάρη ,με το να γίνουν βασιλικότεροι του βασιλέως.Κάποιοι εξ αγνοίας πλανώνται ενώ άλλοι παρασύρονται από πνευματική ανωριμότητα.Να ευχόμεθα καλή και συνεχή μετάνοια γιά όλους μας.πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. το ταγκαλάκι θέλει να μας γδύσει από χριστιανικές αρετές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ο καρνάβαλος και οι καρναβαλιστές είναι αυθεντικοί. Μεγαλύτεροι καρνάβαλοι είναι αυτοί που το παίζουν κάτι και πέφτουν στην παγίδα της προσποίησης του καρνάβαλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "Παράδοξον και ασεβή περί γάμου θεωρίαν ανέπτυξεν ο οικουμενιστής, φιλοπαπικός και...φιλοκαρναβαλικός μητροπολίτης Χαλκηδόνος κ.Μελίτων.
    Προκειμένου να ταχθή υπέρ του αυτομάτου διαζυγίου ηθέλησε να στηρίξει τούτο...θεολογικώς δια μιας πρωτοτύπου ανοήτου θεωρίας.
    Ιδού τι εδήλωσε σχετικώς εις δημοσιογράφους κατά την εις Αθήνας παραμονήν του:
    "Ο γάμος είναι μυστήριον. Και μάλιστα μέγα. Ο γάμος είναι πρόβλημα υπαρξιακόν( ωραία λέξις!). Αποφασιστικόν και συντηρητικόν στοιχείον του γάμου είναι να ευρεθούν τα δύο έτερα μέρη και να συμβιώσουν από κοινού αρμονικώς.
    Η Εκκλησία απλώς ευλογεί, δεν τελεί το μυστήριον.
    Εάν πλανηθούν τα δύο μέρη, τότε σημαίνει ότι όντως δεν υπάρχει γάμος και μυστήριον".




    Κατά τους λόγους τούτους του κ.Μελίτωνος, όταν δύο έλθουν εις σαρκικήν μίξιν τελούν το ιερό μυστήριο του γάμου.
    Απλώς δε ύστερον έρχεται η Εκκλησία να ευλογήση αυτήν την γενομένην πράξιν.
    Η πορνεία δηλαδή είναι...μυστηριακή ιερουργία!
    Το μυστήριον του γάμου, κατά τον κ.Μελίτωνα, δεν είναι όπως τα λοιπά μυστήρια της Εκκλησίας, διά την τέλεσιν του οποίου είναι αναγκαία η παρουσία τελετουργού κληρικού.
    Διά το μυστήριον του γάμου αρκεί η σεξουαλική ικανοποίησις και ο δεσμός δύο προσώπων.
    Ο κληρικός έρχεται απλώς να ευλογήση τα τετελεσμένα.




    Ότι η θεωρία περί γάμου του κ.Μελίτωνος είναι αντιχριστιανική, δεν είναι ανάγκη να υποδείξωμεν.
    Αρκεί εν προσεκτικόν βλέμμα εις την ακολουθίαν του μυστηρίου του γάμου διά να ίδη τις, ότι ο γάμος ως μυστήριον τελείται και ευλογείται υπό της Εκκλησίας.
    Η όλη δε ακολουθία προυποθέτει τους ερχομένους εις γάμου κοινωνίαν παρθένους.
    Ο δε τελετουργός κληρικός εύχεται εις τον Θεόν να ενώση τούτους εις μίαν ευλογημένην ένωσιν.
    Εις την ευχήν προ της στέψεως λέγει ο τελετουργός κληρικός: " Και νυν, Δέσποτα, εξαπόστειλον την χείρα Σου εξ Αγίου Κατοικητηρίου Σου, και άρμοσον τον δούλον Σου (τόνδε) και την δούλην Σου (τήνδε), ότι παρά Σου αρμόζεται ανδρί γυνή.
    Σύζευξον αυτούς εν ομοφροσύνη.
    Στεφάνωσον αυτούς εις σάρκα μίαν.
    Χάρισαι αυτοίς καρπόν κοιλίας, ευτεκνίας απόλαυσιν".
    Οι λόγοι ούτοι είναι ευλογία προυπάρχοντος γάμου ή τέλεσις και ευλογία γάμου;΄
    Δεν αγνοούμεν ότι βεβαίως πολλοί προσέρχονται εις το μυστήριον του γάμου όχι παρθένοι.
    Αλά τούτο δεν σημαίνει, ότι την παρανομίαν των θα ονομάσωμεν μυστήριον του γάμου.



    Ο κ.Μελίτων, ομιλών όχι ευαγγελικώς αλλά δημαγωγικώς, ηθέλησε να στεφανώση την πορνείαν όπως προ ετών εστεφάνωσεν τον καρνάβαλον.
    Αλλά ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΗ ΤΑΣ ΑΣΕΒΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΟΗΤΟΥΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΩΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ.
    Διότι εν τοιαύτη περιπτώσει καταντά αιρετικός."


    ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ ΑΓΩΝ, ΦΥΛΛΟ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1976

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Οτι και να λετε ο επισκοπος Μελιτων Χατζης ειχε εμφανη την χαρη του Αγιου Πνευματος σε ολους του τους λογους!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Μπράβο στον σχολιαστή 12-1-2016 που μετέφερε ένα κομμάτι απο την αγωνιστική εφημερίδα "Εκκλησιαστικός Αγών"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Καμιά σχέση, ξένα είναι τα καρναβαλικά καμώματα με τον κατ'εικόνα καί καθ'ομοίωσην,πλασθέντα άνθρωπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή