«Ο Θεός αγάπη εστί» λέει ο άγ. Ιωάννης ο ευαγγελιστής. Η αγαπητική δύναμη που έβαλε ο Θεός στον άνθρωπο, η ικανότητα να αγαπά, η οποία έχει πολλές μορφές. Ξεκινάει με την αγάπη προς τα πρόσωπα που φροντίζουν, τους γονείς, μετά προς τα αδέλφια, προς φίλους αργότερα, και έρχεται η αγάπη προς το άλλο φύλο και προς το σύντροφο αργότερα. Και ο έρωτας και η σεξουαλικότητα έρχονται να υπηρετήσουν αυτή την αγαπητική δύναμη που υπάρχει σαν δώρο από την δημιουργία του Θεού.
Ο νέος άνθρωπος, ο οποίος στην εφηβεία συνήθως ανακαλύπτει το άλλο φύλο και αρχίζει να νιώθει συναισθήματα για το άλλο φύλο και αλλάζει και το σώμα του αντίστοιχα, στην εποχή μας βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Βρίσκεται ανάμεσα στη Σκύλλα και τη Χάρυβδη. Ποιοί είναι αυτοί οι δύο εχθροί της αγαπητικής δυνάμεως του ανθρώπου; Ο ένας εχθρός είναι το άγχος και ο φόβος γύρω από τον έρωτα και την σεξουαλικότητα. Είναι κάτι που έρχεται από παλιά, από τις προηγούμενες γενιές, αλλά και οι νεώτερες γενιές δεν υστερούν και τόσο απέναντι στο άγχος και το φόβο.
Πολύ συχνά στους γονείς εφήβων, βλέπουμε να διακατέχονται από κάποιο πουριτανισμό απέναντι στον έρωτα και τη σεξουαλικότητα. Κατά βάθος, αν ψάξουμε λίγο, το σώμα και οι λειτουργίες του για πολλούς θεωρούνται κάτι κακό και βρώμικο, και υπάρχει άγχος μεγάλο απέναντι στον έρωτα και τη σεξουαλική ζωή. Αν δεν ήταν έτσι, θα είχαμε πολύ μεγάλη άνεση να εξηγήσουμε στα παιδιά μας τι συμβαίνει, αλλά ξέρουμε καλά ότι ο έρωτας και η σεξουαλικότητα είναι από τα θέματα εκείνα που δεν συζητιούνται με τα παιδιά μας. Και τα παιδιά πολλές φορές δεν ρωτούν, γιατί καταλαβαίνουν ότι οι γονείς δεν θα αντέξουν το να ρωτήσουν. Θα τους πιάσει ταχυκαρδία αν ακούσουν κάτι τέτοιο. Θα πανικοβληθούν και δεν ρωτάνε για να μην φέρουν τους γονείς σε δύσκολη θέση. Είναι απ' τα πράγματα που δεν συζητιούνται. Πρέπει να μείνουν σκοτεινά, σκεπασμένα, και αυτό αποτελεί εντελώς αθεολόγητη στάση, μια πολεμική απέναντι στα έργα του Θεού, σε δώρα και λειτουργίες που χάρισε ο Θεός στον άνθρωπο. Αυτό είναι το ένα θηρίο (μίλησα για Σκύλλα και Χάρυβδη), υπάρχει και το άλλο θηρίο, από την άλλη πλευρά.
Πολύ συχνά στους γονείς εφήβων, βλέπουμε να διακατέχονται από κάποιο πουριτανισμό απέναντι στον έρωτα και τη σεξουαλικότητα. Κατά βάθος, αν ψάξουμε λίγο, το σώμα και οι λειτουργίες του για πολλούς θεωρούνται κάτι κακό και βρώμικο, και υπάρχει άγχος μεγάλο απέναντι στον έρωτα και τη σεξουαλική ζωή. Αν δεν ήταν έτσι, θα είχαμε πολύ μεγάλη άνεση να εξηγήσουμε στα παιδιά μας τι συμβαίνει, αλλά ξέρουμε καλά ότι ο έρωτας και η σεξουαλικότητα είναι από τα θέματα εκείνα που δεν συζητιούνται με τα παιδιά μας. Και τα παιδιά πολλές φορές δεν ρωτούν, γιατί καταλαβαίνουν ότι οι γονείς δεν θα αντέξουν το να ρωτήσουν. Θα τους πιάσει ταχυκαρδία αν ακούσουν κάτι τέτοιο. Θα πανικοβληθούν και δεν ρωτάνε για να μην φέρουν τους γονείς σε δύσκολη θέση. Είναι απ' τα πράγματα που δεν συζητιούνται. Πρέπει να μείνουν σκοτεινά, σκεπασμένα, και αυτό αποτελεί εντελώς αθεολόγητη στάση, μια πολεμική απέναντι στα έργα του Θεού, σε δώρα και λειτουργίες που χάρισε ο Θεός στον άνθρωπο. Αυτό είναι το ένα θηρίο (μίλησα για Σκύλλα και Χάρυβδη), υπάρχει και το άλλο θηρίο, από την άλλη πλευρά.
Το άλλο θηρίο που απειλεί τον νέο άνθρωπο στην προσπάθειά του να βρει το πρόσωπό του, μέσω του έρωτα και της σεξουαλικότητας, είναι αυτό που θα λέγαμε η ´´κουλτούρα της απόλαυσης´´. Ο έρωτας και η σεξουαλικότητα έχουν εμπορευματοποιηθεί, έχουν γίνει εμπόρευμα το οποίο πουλιέται και πουλάει καλά μέσα σε ταινίες, σε σήριαλ, σε περιοδικά, σε διαφημίσεις. Η κουλτούρα αυτή αποβλέπει στο να ερεθίζει διαρκώς είτε το βιολογικό υπόστρωμα του ανθρώπου, να τον ερεθίζει βιολογικά με τολμηρές παραστάσεις, είτε το συναισθηματικό του υπόστρωμα μέσω του ρομαντισμού. Στο πρώτο είναι περισσότερο επιρρεπείς οι άνδρες, στο δεύτερο οι γυναίκες. Όσο κινδυνεύουν τα αγόρια από την τολμηρότητα που μας περιβάλλει, εξίσου κινδυνεύουν τα κορίτσια από την κουλτούρα και την νοοτροπία του ρομαντισμού και της «αγάπης».
Έχουν εμπορευματοποιηθεί και το σεξ και η αγάπη και αυτό είναι ο άλλος φοβερός κίνδυνος για τους σημερινούς νέους οι οποίοι δεν πρόλαβαν να συνέλθουν από το πρώτο, τους απειλεί ακόμα το πρώτο, μέσα στο σπίτι τους ενδεχομένως και βγαίνοντας από το σπίτι να πάνε στο σχολείο, να περάσουν από το περίπτερο, βρίσκουν το δεύτερο και μ' αυτό τον τρόπο δυσκολεύονται να βρουν το πρόσωπό τους. Διότι το πρώτο που ανέφερα, ο πουριτανισμός που έρχεται από τους μεγαλύτερους συνήθως, αρνείται τα δώρα του Θεού και τα φοβάται, τον έρωτα και την σεξουαλικότητα, ενώ η κουλτούρα της αγοραίας απόλαυσης υποβιβάζει τα δώρα αυτά και μακροπρόθεσμα τα καταστρέφει. Γιατί; Διότι αν κάποιος σκλαβωθεί στην κουλτούρα της απόλαυσης ή της σωματικής ή της συναισθηματικής, μακροπρόθεσμα κινδυνεύει να γίνει ανίκανος να αγαπήσει. Φυσικά στερείται αυτό το τόσο σημαντικό δώρο του Θεού, το οποίο είναι το πιο κεντρικό.
Πρωτοπρεσβύτερος Βασίλειος Θερμός
Υάκινθος
Είναι πολύ δύσκολο θέμα και για μας και τα παιδιά. Δεν μπορώ να καταλάβω τα όρια του χειρισμού σε μια συζήτηση με αυτό το ευαίσθητο πρόβλημα. Ίσως επειδή δεν τολμώ να το συζητήσω και με μένα. Τί να είναι καλύτερο η σιωπή ή ο διάλογος; Είναι βασανιστικό ζήτημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι 35αρης και ποτέ δεν συζήτησα με τον πατέρα μου το θέμα αυτό. Μπορεί να ήταν καλύτερη η πορεία των εφηβικών μου χρόνων αν δεν πελαγοδρομούσα μόνος με τις ενοχές που είχα. Μπορεί μια άνετη συζήτηση να μου είχε τοποθετήσει άλλες βάσεις. Οι πειραματισμοί και οι ακροβασίες οι δικές μου με πόνεσαν και με έκαναν να λοξοδρομήσω. Η εμπορευματοποίηση του σεξ στην καθημερινότητα, στη τηλεόραση, στα περιοδικά, στις συζητήσεις στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο επέδρασαν αρνητικά. Νομίζω ότι στην κατάλληλη στιγμή θα προσπαθήσω να το συζητήσω με τα παιδιά μου. Είναι ακανθώδες το θέμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει επειδή κάτι έχει να πει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφει για να δείξει δρόμους.
Καλή η επιλογή.
Το κείμενο είναι απο τον συλλογικό τόμο, του Νεανικού Ομίλου Σύρου, ´´Για την ζωή και την οικογένεια´´ όπου περιέχει καταπληκτικά κείμενα επι του θέματος. Σταχυολογώ τίτλους θεμάτων:
ΑπάντησηΔιαγραφή1.π.Β.Θερμός: οι γονείς ως παραμελημένοι σύζυγοι
2.Κ. Εμμανουηλίδης:Εφηβεία, μια ευκαιρία ολοκλήρωσης του προσώπου
3.π. Β.Θερμός:Εφηβεία, μια παρεξηγημένη ηλικία
4.Δ.Καραγιάννης:Η συνεχής πάλη του γονιού με τον εαυτό του-Ανιχνεύοντας τις ελπίδες και τους φόβους μας στις σχέσεις με τα παιδιά μας
και πολλές άλλες.
Υάκινθος
Για μας τους θρησκευόμενους Έλληνες είναι ένα θέμα ταμπού. Όσο και να το παίζεις προοδευτικός δεν μπορείς να το ξεπεράσεις. Συζητήσεις τέτοιου είδους ποτέ δεν έγιναν στα σοβαρά. Είναι από τα θέματα τα απαγορευμένα. Μόνο σε ομιλίες, συνεντεύξεις ειδικών, και σε σχετικά βιβλία μπορεί να διαβάσεις και τίποτα παραπάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή η παρουσίαση του θέματος αυτού Υάκινθε. Ο π. Βασίλειος κάτι μας λέει με όσα έγραψε. Τα θέματα «κάτω από την μέση», και αυτά που άπτονται των αισθημάτων για το άλλο φύλο κάνουν συνήθως «ζτιζ» δυνατό με ισχύ ηλεκτροσόκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά είναι αυτά που γράφει ο π.Θερμός, όμως λίγο-πολύ τα ξέρουμε. Ποια είναι όμωε η στάση της εκκλησίας τελικά?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα εν Κυρίω!Αυτά τα θέματα χρειάζονται να συζητούνται με τους νέους με λίγο πνευματικό τακτ νομίζω κατά την ατελή μου γνώμη και με χωρίς υπεκφυγές το ναι μεν αλλά ,αλλά με αλήθεια.Παλαιά οι προγονοί μας δεν συζητούσαν τέτοια θέματα ,μα ήταν νόμος ήθους.Όλοι υπάκουαν ότι κάποια πράγματα είναι αμαρτία.Σήμερα πρέπει νομίζω να εξηγήσει κανείς γιατί είναι αμαρτία.Αλλά αυτό θέλει μιά κάποια διεργασία από μικρο που είναι το παιδί και όχι στην ηλικία των 17 που έχει την πρόκληση καθημερινά.Διότι κακό δεν είναι να έχει κανείς αισθήματα αγνά για το άλλο φύλο.Κακό είναι η αμαρτία.Το πως θα αντιμετοπίσει κανείς νέος η νέα το ζητούμενο είναι η μεγαλύτερη για την σημερινή εποχή πρόσκληση ομολογίας παρθενίας και πίστης στον Θεό.Αλλά δύσκολα είναι όλα στην αρχή.Φτάνει να μάθει κανείς την λέξη ''ΟΧΙ''.Κάθε φορά που λές ''Όχι'' στην αμαρτία,να ξέρεις έχεις σύμμαχο τον Κύριο.Αμέσως παίρνεις δύναμη από Εκείνον.ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΩ!Χρειάζονται και τα όπλα της προσευχής,της Θείας κοινωνίας,της νηστείας.Όταν έτσι μάθει το παιδί,μπαίνει στην συνείδησή του το ''Όχι'' στην αμαρτια.Είναι βεβαίως μιά μοναχική οδός ,αλλά σκέπτομαι γιατί να πάω εγώ με την δική τους οδό και όχι εκείνοι με την δική μου που είναι και οδός που πιστεύω αρέσει και στον Θεό.Αλλιώς και μοναχική οδός να είναι τι πειράζει?Δεν αργεί Ο Κύριος να δώσει τη λύση,Ας τον περιμένω..Και τα χρόνια περνούν και βρίσκει κανείς αυτό που ζητά και την ευλογία Του Κυρίου πιστεύω έχει και ''Μάρτυρας ''στις μέρες μας λογίζεται και μαθαίνει τηνπνευματική ζωή από τις αρχές της ,όπως την μαθαίνουν στα μοναστήρια οι μοναχοί και παλεύουν χρόνια και χρόνια.Και όταν έρθουν τα δύσκολα[...],εκεί που είναι να πάει κανείς για καφέ,ας πάει να ανάψει ένα κεράκι στον Κύριο στην εκκλησία,ας πάει αμέσως στην εξομολόγηση και στην Θεία κοινωνία και όχι μιά φορά αλλά συνεχώς αφού χωρίς τον Κύριο δεν μπορείς να κάνεις τίποτε το γράφουν τα Γραφικά Χωρία.Τότε θα πάρει αμέσως βοήθεια.Αυτήείναι μιά ασκητική παιδία και μέθοδος κατά την ατελή μου γνώμη,όπου οι νέοι μας μπορούν να σταθεροποιήσουν την πνευματικότητά τους και να επανέλθουμε στις αρετές των προγόνων μας.Έτσι λοιπόν το ''Μηκέτι αμάρτανε και μη καταφρόνα τας Θείας εντολάς!''είναι νόμος Του Θεού αυτός και εμείς πάντα πρέπει να θέλουμε αυτό που θέλει Ο Θεός διότι βρίσκουμε στις Παροιμίες 2,20[Εάν βάδιζαν τον δρόμο τον καλό ,θα εύρισκαν στρατιά αρετών].Αλλά και στον Ησαία στο 59,1-2]λέγει Ο Κύριος.''Μήπως το παντοδύναμο χέρι Του Κυρίου,δεν έχει την δύναμη να σας σώσει η μήπως τα αφτιά μου βαρέθηκαν να ακούμνε τις προσευχές σας.Όχι,[λέγει]αλλά οι αμαρίες σας σας χωρίζουν από Τον Θεό σας.Διότι εξ αιτίας των αμαρτιών σας απέστρεψε Ο Θεός το πρόσωπό του και δεν θα σας ελεήσει...
ΑπάντησηΔιαγραφήΆραγε αυτό που βγαίνει και συγχωρείστε με ,είναι η σταθερή απόφαση να ακολουθήσω το κατά Θεόν θέλημα.Χρειάζονται όμως και οι προσευχές των γονέων..Ο Κύριος ας βοηθήσει τα παιδιά !πην
Φλέγον θέμα!!! αλλά ποτέ με φλόγα φωτιστική ή θερμαντική. Δεν θα γίνει ώριμη συζήτηση γιατί όλοι προτιμούν τους ψιθύρους που καταλήγουν στην σιωπή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆκης
Τα περί φόβου και άγχους αφορούν σε άλλες εποχές,παλαιότερες.Σήμερα υπάρχει αναίδεια,ξετσιπωσιά,αναισχυντία.Φτάσαμε στο άλλο άκρο.Ο πανσεξουαλισμός κυριαρχεί.Έχουμε εγκυμοσύνες και εκτρώσεις απ τα 12!Εκεί έγκειται το μεγάλο πρόβλημα σήμερα κι όχι στον ανύπαρκτο πουριτανισμό!Τα παιδιά γνωρίζουν τα πάντα γύρω απ το σεξ απ τα γεννοφάσκια τους!Κι εμείς μιλάμε για σκύλλα και χάρυβδη.Δυστυχώς μετά τον ανύπαρκτο αντισημητισμό ανακαλύψαμε ότι υπάρχει και πουριτανισμός το 2012!Θα μας τρελλάνουν κάποιοι!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Άκης έχει προβεί σε καμία στατιστική μελέτη που αποδεικνύει ότι όλοι προτιμούν τους ψιθύρους που καταλήγουν στη σιωπή;Γιατί γενικεύει;
ΑπάντησηΔιαγραφή3:19 μεταφέρω την προσωπική μου αντίληψη και όχι στατιστική. Η παρέμβασή μου ήταν από προσωπική εμπειρία και όχι εκ μέρους συνόλου. Το επιθετικό σου ύφος κράτα το για αυτούς που το ανέχονται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆκης
Μια χαρά το χειρίζομαι το θέμα. Η ζωή είναι στο χέρι μου και δεν θέλω κανένα συνδιαχειριστεί. Από τους γονείς μου ακούω μόνο την άρνηση. Λες και αυτοί δεν πέρασαν από την ηλικία μου και από παρόμοιες καταστάσεις. Τα δικά τους τα ξέχασαν. Το 50 του παππού και της γιαγιάς πέρασε, το 80 του πατέρα και της μάνας τελείωσε, τώρα άλλαξαν τα πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε την Ελευθερία ρωτώ το ίδιο ποια η θέση της Εκκλησίας και όχι των κληρικών της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠού το είδες Άκη το επιθετικό πνεύμα;Απαγορεύεται να εκφράζει κανείς τη διαφωνία του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕξαιρετική η επιλογή του κειμένου και φυσικά εξαιρετικό κείμενο από τον εξαιρετικό π.Βασίλειο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝ.εανια.Σ
Αν υπήρχε διαπαιδαγώγηση "εν παιδεία και νουθεσία Κυρίου", δεν θα υπήρχαν ούτε διαζύγια, ούτε εκτρώσεις, ούτε ομοφυλόφιλοι, ούτε ψυχιατρεία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Θεός δημιούργησε έναν άνδρα για μία γυναίκα. Η χάρη του θεού δίνεται πλούσια στους αγνούς νεόνυμφους που σπανίζουν και η αληθινή αγάπη τους αυξάνεται καθημερινά.
αυτός που γράφει περί αγγελικού (@10,23) κόσμου έχει διαβάσει περι μεταπτωτικότητας ή έχασε τον τόμο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημερούδια!
Tο ότι εμμένουμε στην μεταπτωτικότητα 7:48 έφερε τα αποτελέσματα που βλέπεις γύρω σου. Ευκαιρία να ξυπνήσουμε απ' τον πνευματικό θάνατο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣούπερ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντα επίκαιρος ο παπά-Θερμός.
Δεν είναι επίκαιρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι μπροστά ο άνθρωπος χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις.
Τ Ε Λ Ε Ι Ο Σ ! ! ! !
Όταν υπάρχει πνευματικός δεν υπάρχουν θέματα ταμπού. Όταν ο νέος ή η νέα κάνει καθαρή εξομολόγηση δεν έχει τέτοια προβλήματα. Αν νομίζουμε πάλι ότι ο πνευματικός πρέπει να είναι έξω από αυτά, τότε δεν έχουμε χριστιανική συνείδηση γιατί δεν πιστεύουμε ότι την ώρα της εξομολόγησης μιλάει το Άγιο Πνεύμα. Η όλη προβληματική του π. Βασιλείου Θερμού βασίζεται στην ψυχολογία - ψυχιατρική και όχι στην ορθόδοξη χριστιανική παράδοση. Στο κάτω κάτω πνευματικός είναι πάνω απ' όλα. Πάντως οι παροικούντες εν Ιερουσαλήμ γνωρίζουμε τι πάει να πει π. Βασίλειος Θερμός.
ΑπάντησηΔιαγραφήO Θεός είναι Τ Ε Λ Ε Ι Ο Σ κι όχι όσοι καινοτομούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑναστάσιε, μπορείς να βάλεις τι λένε οι Πατέρες της Εκκλησίας περί παρθενίας, αγνείας και εγκράτειας;
Δεν ξέρω γι'αυτό το ζητάω. Σ'ευχαριστώ. Καλή Σαρακοστή.
Προς 1.50 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει δεν ξέρω. Υπάρχει δεν θέλω. Μπορείς στο ερώτημα να βρεις πολλά. Σήμερα υπάρχει απεριόριστη Πατερική βιβλιογραφία. Δεν θα σου δώσω έτοιμη τροφή. Δεν θα μου ήταν δύσκολο να δημοσιεύσω κάποια κομμάτια από αυτά που έχω κρατήσει σε σημειώσεις. Σε παρακαλώ ψάξε και συγκέντρωσε. Με χαρά θα τα περιμένω ως συνεργασία σου. Ζητώ συνεργάτες για να καταθέτουν την άποψή τους.
Καλή σαρακοστή.
Αναστάσιε, δεν έχει χριστιανικό βιβλιοπωλείο το χωριό και είμαι και άνεργος. Αν θέλει κάποιος ας γράψει, τον ευχαριστώ προκαταβολικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήOI εφάμαρτες επιθυμίες παραλύουν τις δυνάμεις της ψυχής.Είναι ασθενής η ανθρώπινη φύσις προς το αγαθόν,επειδή την εξασθένησε η αμαρτία.Αγ.Γρηγορίου Νύσσης.-
ΑπάντησηΔιαγραφή''Οι αμαρτωλές επιθυμίες[σε μετάφραση]είναι αντίθετες με το Πνεύμα και το Πνεύμα ,αντίθετο μετις αμαρτωλές επιθυμίες.Ποία είναι τα αμαρτωλά έργα?Μοιχεία,πορνοία,έχθρες,ηθική ακαθαρισία,αισχρότητα,ειδωλολατρεία,μαγεία,φιλονκίες,ζήλιες,θυμοί,διαπληκτισμοί,διχόνοιες,σχίσματα,φθόνοι,φόνοι,μέθες,όσοι κάνουν τέτοια,δεν θα κληρονομήσουν την βασιλεία των ουρανώνΓαλατ.5-19]''
Θέλεις να γνωρίσεις τα σημάδια του κακού χαρακτήρα?Φθόνοι,μίσος,συκοφαντία,υπερηφάνεια,φιλοδοξία,εγωισμός,πονηρία..Αν φωνάζει Πατέρα αυτός,δεν φωνάζει τον ουράνιο αλλά τον καταχθόνιο.Ενώ η κραυγή εκείνου που ξεκόβει από την πονηρία και ζει στην αγαθότητα είναι κραυγή στον Πατέρα.Γιαυτό πρέπει να είμαστε αντίστοιχοι της συγγένειας με το Θεό.Τρόπος αποφυγής κακών δεν είναι άλλος,εκτός από την ομοίωση με το Θεό.Και η ομοίωση είναι να γίνει κανείς δίκαιος και αγαθός.Αυτό εξαρτάται από τη θέληση του ανθρώπου.Αγ Γρηγ Νύσσης Λόγοι εις την προσευχή''
Τεκνίον μου,αν δεν αφήσεις την αμαρτία,ό,τι και να κάνεις χαμένο πηγαίνει..Γέρων Ιωσήφ
Η αμαρτία είναι έγκλημα κατά της αγάπης του Θεού..Γέρων Σοφρώνιος Έσσεξ
Οι Πατέρες λένε πως κανείς δεν μπορεί να καθαρθεί από τα πάθη του,αν δεν κατανοήσει ότι δεν μπορεί να εγγίσει την τελειότητα με τις δικές του δυνάμεις,αλλά ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,γιά να μην μπορεί να καυχηθεί κανείς@ αυτή παραχωρείται σε όποιον την επιθυμεί και σε όποιον αγωνίζεται φιλότιμα.Αββάς Κασσιανός.-
Ο Κύριος ,θέλει να μείνουμε πλησίον του διά της πράξεως,οπότε και ο Ίδιος παραμένει εντός ημών διά της καθαρότητος του νου.Αββάς Ησαίας.
Αν η προσευχή προηγηθεί,η αμαρτία δεν θα βρει είσοδο εναντίον της ψυχής.Η δε μυστική δύναμη της προσευχής,δεν κρύβεται στις λέξεις αλλά στο νόημα και η οποία κατορθώνεται με την ενάρετη πολιτεία.Αγ Γρηγ.Νύσσης.
'Οποιος ενώνεται με τον Κύριο,γίνεται ενα Πνεύμα μαζί του [Α.Κορινθ6-17]
ΤΟ Πνεύμα δίνει ζωή[Β!Κορινθ3-6]
ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΤΡΩΓΕΙ ΤΗ ΣΑΡΚΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΠΙΝΕΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΩΜΕΝΟΣ ΜΑΖΙ ΜΟΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΕ ΑΥΤΟΝ [ΙΩΑΝ6-56].-π
Λόγοι Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Χριστός στεφανώνει γάμο και παρθενία
Όσοι κρίνουν και αν ακόμη επιθυμούν τον γάμο, θα στεφανώσουν όμως την Παρθενία. Ο Χριστός όμως, κρατώντας δύο στεφάνια θα πάρη από δίπλα του την μία με το δεξί του χέρι, ενώ την άλλη από τα αριστερά (των δύο συζύγων), και αυτό είναι δόξα πάρα πολύ μεγάλη.
Η εγκράτεια μαρτυρεί το ένθεον.
Αγνεία - Βάσις της αρετής
Κάθε αρετή τον δίκαιο -τον ανεβάζει ένα σκαλί'
όποιος δεν γνώρισε γάμο - γίνεται όμοιος με τους αγγέλους.
Αυτός που κρατεί εγκράτεια - ας συναριθμηθεί με τους παρθένους.
Και όποιος το γάμο του φυλάει – ας γίνει ίσος με τον εγκρατή.
Μόνον ασκήτε την σωφροσύνη - για να αποκτήσετε τα ανώτερα.
Αγνισμός είναι η συνομιλία με τον Θεό.
Το σώμα πρέπει να γίνεται ναός του Θεού
Γι' αυτό μην χαρίζεσαι στο σώμα, μην αγαπάς
τα περιττά της ζωής αυτής, αλλά να το κάνης ωραίο ναό.
Διότι θνητός είναι ναός του μεγάλου Θεού που τον έπλασε
και κινείται από την γη και βαδίζει προς τον ουρανό πάντα.
Αυτόν εγώ σε παρακαλώ να τον διατηρής πάντα ευωδιαστό
με κάθε πράξη σου και λόγο και να έχη πάντα μέσα του τον Θεό,
άριστο πάντοτε, πραγματικό, όχι φανταστικό.
Πηγή: Γρηγοριανόν Ταμείον
Βενεδίκτου ιερομονάχου αγιορείτου