Είναι λοιπόν προφανές ότι η Αγία Γραφή, η μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας και η Πατερική παράδοση, όπως ανακεφαλαιώθηκαν στις δογματικές αποφάσεις των επτά Οικουμενικών συνόδων, διακήρυξαν την πίστη της Εκκλησίας σε όλα τα κρίσιμα ζητήματα για τον Θεό, τον άνθρωπο και τον κόσμο με γνώμονα το όλο μυστήριο της εν Χριστώ θείας οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Η διακήρυξη αυτή έγινε υπό την καθοδήγηση του αγίου Πνεύματος και ερμηνεύθηκε με τη θεολογία των εγκρίτων Πατέρων της Εκκλησίας, γι αυτό και δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε αμφισβήτηση, αφού βιώνεται συνεχώς στη μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας. Υπό την έννοια αυτή, η σύγχρονη ορθόδοξη θεολογία οφείλει να συντονισθή προς τη διακήρυξη του αποστόλου Παύλου για την αποστολή των αποστόλων ως των αυθεντικών «μαρτύρων» του λυτρωτικού έργου του Χριστού: «Ούτως ημάς λογιζέσθω άνθρωπος, ως υπηρέτας Χριστού και οικονόμους μυστηρίων Θεού. Ο δε λοιπόν ζητείται εν τοις οικονόμοις, ίνα πιστός τις ευρεθή» (Α Κορ. 4, 1-2)
Συνεπώς, αποστολή της θεολογίας σε κάθε εποχή, και ιδιαίτερα στη δική μας, είναι να διαφυλάξη αλώβητη την άρρηκτη σχέση του λόγου της θεολογίας με τον λόγο της μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας, αφού η σχέση αυτή είναι έργο του αγίου Πνεύματος για να μορφωθή εν ημίν Χριστός, γι αυτό ο Μ. Αθανάσιος συνοψίζει σε μία σύντομη φράση το όλο περιεχόμενο της μυστηριακής εμπειρίας των πιστών, τονίζοντας ότι, με τη συμμετοχή μας στα ι. μυστήρια, «το Πνεύμα ποτιζόμενοι, τον Χριστόν πίνομεν» (Επιστολή Α' πρός Σεραπίωνα, PG 26, 576).
Συνεπώς, αποστολή της θεολογίας σε κάθε εποχή, και ιδιαίτερα στη δική μας, είναι να διαφυλάξη αλώβητη την άρρηκτη σχέση του λόγου της θεολογίας με τον λόγο της μυστηριακής ζωής της Εκκλησίας, αφού η σχέση αυτή είναι έργο του αγίου Πνεύματος για να μορφωθή εν ημίν Χριστός, γι αυτό ο Μ. Αθανάσιος συνοψίζει σε μία σύντομη φράση το όλο περιεχόμενο της μυστηριακής εμπειρίας των πιστών, τονίζοντας ότι, με τη συμμετοχή μας στα ι. μυστήρια, «το Πνεύμα ποτιζόμενοι, τον Χριστόν πίνομεν» (Επιστολή Α' πρός Σεραπίωνα, PG 26, 576).
Αρχιεπίσκοπος Αθηνών Ιερώνυμος Β΄
΄Ομως καί η Θεολογία κατάντησε.....εργαλείο !!!
ΑπάντησηΔιαγραφή