Τρίτη 17 Ιουλίου 2012

Αγραμματοσύνης εγκώμιον - Γ. Δ. Μαρκάκης

Αγαπητέ ιστολόγε,

ωσάν να μη μας έφθαναν τα πραγματικά προβλήματα δημιουργούμε προβλήματα εκ του μη όντος προκειμένου να αυτοαποπροσανατολιζόμαστε.

Μια -επιεικώς- ακατάρτιστη επί του θέματος συνάδελφος από ένα σχολείο της Αττικής διάβασε την καινούργια γραμματική της Φιλιππάκη και επειδή δεν κατάλαβε -ως όφειλε ως δασκάλα- ότι το βιβλίο γράφει πως η ελληνική έχει πέντε φωνήεντες φθόγγους-φωνήματα, δηλαδή πέντε φωναχτούς ήχους, οι οποίοι είναι [α], [ε], [ι], [ο] και [ου] (προσοχή επειδή πρόκειται για γραπτό κείμενο πρέπει να σημάνω δηλαδή καταγράψω τους ήχους) έγραψε έναν ανόητο γράμμα ότι τάχα η νέα γραμματική καταργεί τα 7 γράμματα τις αλφαβήτου με τα οποία σημαίνονται -δηλαδή καταγράφονται- οι φωνήεντες φθόγγοι της γλώσσας μας και ξεκίνησε την εκστρατεία της εναντίον του βιβλίου.

Το βιβλίο γράφει ότι όταν μιλούν οι Έλληνες παράγουν 5 φωναχτούς φθόγγους-φωνήματα . Το ότι αυτοί γράφονται με πολύ περισσότερους τρόπους και συγκεκριμένα:

[α] με α

[ε] με ε αλλά και με αι

[ο] με ο αλλά και με [ω]

[ι] με ι , η, υ αλλά και με οι, ει, υι

ενώ τέλος ο φθόγγος [ου] απαιτεί τη χρήση δύο συμβόλων

δεν σημαίνει ότι καταργούμε την ιστορική ορθογραφία ούτε ότι προτείνουμε φωνητική γραφή. Τα όμοια ισχύουν και για τους σύμφωνους φθόγγους-φωνήματα. Πχ. Έχουμε δύο τρόπους γραφής του σ (σ και ς) ενώ τα διπλά γράμματα εκφράζουν ακολουθία δύο φωνημάτων το καθένα (ξ=κ+σ ψ=π+σ)

Αυτά βέβαια, μια δασκάλα με πτυχίο δηλαδή μια επιστήμονας οφείλει να τα ξέρει και αν όχι να τα καταλαβαίνει όταν τα διαβάζει. Στην αρχαία Αθήνα φαντάζομαι, η Εκκλησία του Δήμου θα την καλούσε σε απολογία αν δημοσίευε τέτοιες μπούρδες και θα ήταν τυχερή αν τη γλίτωνε μόνο με απόλυση.


Ας βρει άλλους ανεμόμυλους να κυνηγήσει.

Γ. Δ. Μαρκάκης
Δάσκαλος, Μ.Α. MSc

24 σχόλια:

  1. Μπράβο... αν έλειπαν οι χαρακτηρισμοί το κείμενο θα ήταν λιγότερο οξύ και άρα πιο αποδεκτό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι δουλειά έχει με το αμιγώς γραμματικό ζήτημα των φωνηέντων η αναφορά στις φωτιές και το εκλογικό επίδομα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ήταν οφειλόμενη η τεκμηριωμένη απάντηση του δασκάλου κ. Μαρκάκη ο οποίος και με την ενημέρωση την οποία μας έκανε τοποθέτησε το όλο θέμα στην πραγματικότητα. Φτάνουν πλέον οι φαντασιώσεις και οι κραυγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. http://klassikoperiptosi.blogspot.gr/2012/07/aembah-1
    Μάλλον δεν πρόκειται για φαντασιώσεις και κραυγές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή απάντηση σε θέμα το οποίο όλο και παίρνει δημοσιότητα αυτές τις μέρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό θα είναι για τη διαμόρφωση αντικειμενικής κρίσεως να παρατεθούν και οι θέσεις της δασκάλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τα είπες όλα με λίγα λόγια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αν είναι έτσι… σωστά τα γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τα επιχειρήματα αυτά είναι αίολα. Διάβασα επιστημονικές εργασίες που λένε τα αντίθετα από αυτά τα νεωτεριστικά που γράφεις εδώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να καταργηθούν όλα και να γίνει επίσημη γλώσσα η αγγλική όπως είχε προτείνει η Διαμαντοπούλου. Αρκετά μας τυραννά η αλλόκοτη ορθογραφία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η μείωση των μισθών με ενδιαφέρει περισσότερο από τα θέματα γραμματικής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όλο και ψάχνουν να δημιουργήσουν θέματα αποπροσανατολισμού οι ινστρούχτορες της πολιτικής. Τώρα μας βάζουν να ασχοληθούμε με τα φωνήεντα για να περάσει η κυβερνητική τρόικα επαίσχυντα οικονομικά μέτρα εναντίον μας. Το γρηγορείτε συνάλληλες ας το πει για άλλα θέματα ο τ. πρόεδρος της Βουλής των οικονομικών απολαβών.

    Κατά τα άλλα ο κ. Μαρκάκης τα λέει σταράτα και επιστημονικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @12:20 π.μ
    παράπεμψέ μας στις εργασίες που διάβασες για να μορφωθούμε κι εμείς!
    ΥΓ. Κάποιοι έχουν περίεργη αίσθηση του χιούμορ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. A propo "έωλα" είναι η λέξη και όχι "αίολα". Τρομάρα σου και θες να μου υπερασπιστεις και την παράδοση απέναντι στους νεωτεριστές! Τρικυμία εν κρανίω! Θα φταίει ο Αίολος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τι έωλα τι αίολα όλα τα ίδιο είναι. Ένας αχταρμάς. Ο Μαρκάκης είναι καλός στην γλώσσα παλιότερα την έλεγαν γραμματική και την υπερασπίζεται. Γνωστό ότι μαζί με τον π. Σωτήριο έχουν το πάθος να διορθώνουν συντακτικά τους άλλους. Όμως εμένα καρφάκι δεν μου καίγεται. Τα αγγλικά είναι καλύτερα.
    Πρόταση: τα ελληνικά να είναι για τους επιστήμονες φιλολόγους και για μας τον λαό να καθιερωθεί η αγγλική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τώρα ποιός έχει δίκιο.
    Ο ένας σπουδαίος νομικός και γνώστης της ελληνικής, όταν τον ακούω να αγορεύει στην Βουλή με τρελαίνει με τις λέξεις που πλάθει.
    Ο άλλος δάσκαλος με μεταπτυχιακά κλπ..
    Αχ!! ποιόν να ακούσω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Διάβασα το σχόλιο του αδελφού 9.12 και με γέμισε απελπισία. Και εγώ δεν γνωρίζω να γράφω καλά. Έχω όμως άποψη σε κάποια θέματα. Ο αδελφός με τον τρόπο «τρομάρα» που γράφει με αποκλείει στο να γράφω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Μόνο έπαινοι κ. Μαρκάκη. Μην ανησυχείτε, μόνο έπαινοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ο εξαιρετικός παιδαγωγός και διδάσκαλός Γ. Μαρκάκης διατύπωσε άριστες επισημάνσεις.
    Είναι αληθές, ω πεφιλημένοι... εξάδελφοι εν Κυρίω ότι χρησιμοποίησε κάπως οξύ ύφος, αλλά ορισμένες φορές έχει και η γαΪδουρινή υπομονή τα όριά της!!!
    ;-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Μια χαρά τα είπε ο Μαρκάκης.
    Ν.Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Δεν τα καταλαβαίνω αυτά τα καινούργια. Για να που κάτι οι νέοι ψετοεπιστήμονες τα περιπλέκουν. Επιτέλους να σταματήσουν οι βλακώδεις πειραματισμοί σε αυτά τα νέα παιδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο Κύριος ας με συγχωρέσει....
    Πως Ονομάζονται εκείνοι που λένε γελειότητες;;;;
    Ναι, ναι, Σωστά Αυτό Ακριβώς.
    Αναφέρομαι σε Κακά & "Μωρά" Σχόλια.

    Και η Βλακεία έχει τα Οριά της.
    Ακου Επίσημη γλώσσα η Αγγλική.
    Βρε Ουστ.
    Ούτε για Αστείο ......

    Εύγε Κε Μαρκάκη!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. http://filonoi.gr/sxetika-me-tous-glvssologous/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σας ευχαριστώ κ. Μαρκάκη για τις πολύ καλές επισημάνσεις σας και θα προωθήσω την απάντησή σας σε όλους όσους δέχτηκαν το παραπάνω μηνυμα από το πρωην υπουργείο πολιτισμού, γιατί η άγνοια σκοτώνει!!!!!!!!!
    Αγγελική Αλεξ. Κουμνά

    ΑπάντησηΔιαγραφή