ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΛΙΑΡΟΥ
Μια εξαιρετική βραδιά επεφύλαξαν στο Αθηναϊκό κοινό οι καλλιτεχνικές εμπνεύσεις και οι μουσικές συνθέσεις του Γιώργου Λιάρου και των συντελεστών της παραγωγής του, στο Ίδρυμα Κακογιάννη.
Στιγμιότυπο από την μουσικήβραδιά. Διακρίνεται η ερμηνεύτριαΆρτεμις Ματαφιά, η Συγχρονοπαραδοσιακή ορχήστρα και η ψηφιακήαπεικόνιση του τροπικού και σμιγοπέλαγου Σίμου της Ελαφονήσου.
Τα μουσικοσυνθετικά και μουσικοχορωδιακά δρώμενα έλαβαν... χώρα στην αίθουσα Θεάτρου του Ιδρύματος Κακογιάννη, Πειραιώς 206 Αθήνα, την Παρασκευή στις 28 Σεπτεμβρίου 2012 και ώρα 21:00.
«Μη περιμένεις να πνιγώ...»
Βασικοί Συντελεστές του σύνθετου και καινοτόμου μουσικού εγχειρήματος του Γ. Λιάρου, με τον ως άνω τίτλο,ήσαν:
Ερμηνευτές η εξαιρετική Άρτεμις Ματαφιάκαι Specialguest ο Απόστολος Ρίζος.
Μουσικοί που υλοποίησαν επιτυχώς το σύνθετο και δύσκολο καλλιτεχνικό διάβημα ήσαν:
Ο Βασίλης Γραμματικός (Γκάιντα - καβάλι), ο BασίληςΡαψανιώτης (Βιολί), ο Νίκος Χατζησταύρου (RANSACKRAT - Ηλ.κιθάρα), ο Πέτρος Φουντουκίδης (RANSACKRAT – Μπάσο), ο ΘύμιοςΜπούτσης (RANSACKRAT - Τύμπανα), ο Κώστας Παπακωστόπουλος (Ακουστική κιθάρα), ο Χρόνης Χρηματόπουλος (Μπουζούκι-τραγούδι).
Φιλική ήταν η συμμετοχή του Κώστα Φωτιάδη (Ποντιακή λύρα).
Εντύπωση προκάλεσε η συμμετοχή της παιδικής χορωδίας που απαρτιζόταν κυρίως από τους μικρούς μαθητές του Γ. Λιάρου.
Σύγχρονες Μουσικές Συνθέσεις σε Παραδοσιακά Ακροπατήματα
ΟΓιώργος Λιάροςείναι καταξιωμένος χοροδιδάσκαλος, εμπνευστής και υπεύθυνος της έκδοσης του λαογραφικού περιοδικού «ΧΟΡΕΥΩ», συνθέτης και παραγωγός της μουσικής δημιουργίας «Χαρακτηροπλαστείο», συμπαραγωγός του πρώτου Μουσικοθεατρικού έργου Ιστορικού Μυθιστορήματος για την Ελαφόνησο, εμπνευστής και δημιουργός του πολιτιστικού φορέα «ΕλλήνωνΌρχησις», Ερευνητής και Σμιλευτής της γνήσιας μουσικοχορευτικής και λαογραφικής Ελληνικής παράδοσης και Ιδρυτικό Μέλος και Μέλος του Πρ. Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Επιστημόνων Ελαφονήσου.
Η νέα του μουσικοκαλλιτεχνική δημιουργία αποτελεί ένα ιδιότυπο και πρωτοποριακό πολιτισμικό μόρφωμα και μια μεγάλη πρόκληση για την αναδίφηση των μουσικών πλόων της παράδοσης, μέσα από τα σύγχρονα κελεύσματα της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
Το Ίδρυμα Κακογιάννη στο πρόγραμμα για την εκδήλωση και στην ιστοσελίδα του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής: «Έχοντας διανύσει πολλά χιλιόμετρα στη μουσική παράδοση της πατρίδας μας κι έχοντας ταξιδέψει σε διάφορους τόπους έξω από αυτήν, με μοναδικό μεταφορικό μέσο την δύναμη της μουσικής, ο Γιώργος Λιάρος, συντροφιά με την τραγουδίστρια ΆρτεμιΜαταφιά, επιχειρούν να μας πάνε σε μέρη αγαπημένων τραγουδιών αλλά και αγνώστων που περιμένουν να αγαπηθούν. Συνδυάζοντας κλασσικούς ροκ ήχους με αυτούς της γκάιντας, του καβάλι και του βιολιού, της κιθάρας και του μπουζουκιού.
«Μη περιμένεις να πνιγώ...»Μια μουσική πρόταση του Γιώργου Λιάρου που παντρεύει την ροκ μπάντα RANSACKRAT με ρυθμούς και ήχους παραδοσιακούς, σε τραγούδια Γιάννη Μαρκόπουλου, Νίκου Ζούδιαρη, Θαν. Παπακωνσταντίνου, Παναγιώτη Καλαντζόπουλου, LoreenaMcKennitt, Kώστα Τουρνά και αγνώστων καλλιτεχνών της λαϊκής μας παράδοσης.
Επίσης, σε τραγούδια του Γιώργου Λιάρου με στίχους δικούς του και άλλων (Σάββα Τσαλίκη, Γιώργου Μακρή, Ελιζαμπέτας Σκιαδά και Κων/ναςΒήχου)».
Η μουσική πρόταση όμως του Γιώργου Λιάρου σηματοδοτεί και την ρότα της Σύγχρονης Ελληνικής Πολιτισμικής Παραγωγής.
Διότι η πολιτιστική παρακαταθήκη ενός Έθνους αποτελεί πηγή της Συλλογικής του μνήμης και συνείδησης, σηματοδότη της ιστορικής του διαδρομής και φυσιογνωμίας, κυρίαρχο συστατικό του Πλαισίου διαμόρφωσης της Εθνικής του ταυτότητας, αποτελεσματικό μέσο γνώσης και ιστορικής εκμάθησης, σύγχρονο επικοινωνιακό μέσο εξοικείωσης με τα στάδια της πολιτισμικής του εξέλιξης και κυρίαρχο δομικό υλικό της Σύγχρονης Πολιτισμικής Παραγωγής του.
Η αυθεντική μουσική και καλλιτεχνική του δημιουργία, έξω από τα εμπορικά κυκλώματα, τις επιχειρηματικές πατρωνίες, την τυποποιημένη και κατευθυνόμενη πολιτιστική παραγωγή και τα κατασκευασμένα πολιτιστικά πρότυπα, αποτελεί ένα γνήσιο λαϊκό πολιτιστικό πλέγμα με δομικές μουσικές αναλύσεις και συνυφάνσεις πολιτιστικών δράσεων, από γνήσιους εκφραστές της Λαϊκής παράδοσης, αλλά και από δημιουργικούς αναζητητές της σύγχρονης καλλιτεχνικής παραγωγής.
Με μία αρμονικότατη δύναμη συγχέει τις θαλάσσιες αύρες παραδοσιακών ακουσμάτων με τις ροκ παρηχήσεις των ατέρμονων κρουνών μιας ανόθευτης και αέναης παιδείας ταξιδεύοντας μας σε μία κουστωδία πρωτόγνωρων απολαύσεων. Έχει μια θεσπέσια δύναμη να μετουσιώνεται από γητευτή μαζών σε αναπολητή μιας μνήμης που μπορεί να είναι απροσδιόριστη για τον ακροατή, παραμένει όμως ενεργός και αφυπνίζει από το λήθαργο των στιγμιαίων ηδονών.
Η μουσική δημιουργία του Γ. Λιαρου και των συνεργατών του, αποτελεί ένα αισθητικό σεργιάνισμα στις νεροσυρμές του ανέμου, στις ασπροντυμένες ακτές του αλικύμονα Ποσειδώνα, στο Απολλώνιο φως των Κυκλάδων, στους θαλάσσιους αχούς της Ελαφονήσου και της Λευκάδας, στους απροσμέτρητους ιριδισμούς του Κρητικού Πελάγους, στα βιολετιά δειλινά των Επτανήσων, στα γαλαζόβλεφασμιλέματα του Αιγαίου, στηνΚαστροθώρητη Πελοπόννησο και Ρούμελη, στη φωσφόρεια και νυφόστολη Θεσσαλία, στους αετόβολους βράχους της Ηπείρου και της Μακεδονίας και στον Ωκεανοθώρητο Ελληνικό Πολιτισμό του Πόντου.
Εκχέει όμως και ένα καθάριο Ελληνικό μήνυμα προς τους οιστρηλάτες των επίπλαστων και πρόσκαιρων απολαύσεων και προς τους στρατηλάτες του Ελληνικού Πολιτισμού και της αδάμαστης Ελληνικής ψυχής.
Μέντης Κων/νος του Σπ.
Μην ξεχνάτε ότι το ΊδΡυμα Κακογιάννη ήταν αυτό που πριν από λίγους μήνες είχει παίξει βλάσφημη παράσταση. Μπορούν οι άνθρωποι της Εκκλησίας να το ξεγράψουν απο τη μνήμη τους; Τόσο ασήμαντο είναι για τους νεοέλληνες πια η βλασφημία των θείων και με χυδαιότητα απίστευτη;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε πολλά κινηματοθέατρα που κάνουν συνέδρια εκκλησιαστικοί κύκλοι έχουν παιχθεί αισχρές παραστάσεις. Σε διάφορες πανεπιστημιακές αίθουσες έχουν ακουστεί αθεϊστικά και αντιχριστιανικά μηνύματα. Η διοικούσα Εκκλησία πραγματοποιεί συνέδρια σε αυτά. Τι σχέση έχει η αίθουσα με το θέμα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε δεύτερε, τα μπερδεύεις αδικαιολόγητα τα πράγματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλο η αισχρότητα και άλλο η ασέβεια και η βλασφημία.
Και αν θέλεις και τη γνώμη μου, ούτε εκεί πρέπει η διοικούσα Εκκλησία να πραγματοποιεί συνέδρια.
Κ.