Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου
Πατρῶν κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ
Ἕνα παιδί χάρισε ζωή σέ πολλούς ἀνθρώπους. Ἔφυγε ἀπό τόν κόσμο αὐτό καί τώρα συναγάλλεται μετά τῶν Ἀγγέλων καί τῶν Ἁγίων, στά ἐπουράνια σκηνώματα τοῦ Θεοῦ.
Δέν εἶναι δυνατόν νά συμβαίνῃ διαφορετικά, ἀφοῦ τά παιδιά εἶναι ἀγγελούδια ἐπάνω σ’ αὐτό τόν κόσμο καί σκορπίζουν χαρά μέ τήν παρουσία τους, τό γέλιο τους καί τήν ἁγνή ματιά τους, μέ τό καθάριο τους πρόσωπο καί τίς χαρούμενες φωνές τους. Δέν εἶναι δυνατόν νά συμβαίνῃ διαφορετικά, ἀφοῦ ὅταν ἕνα παιδί ἀνοίγῃ τά χεράκια του καί σοῦ λέγει «σέ ἀγαπάω... τόοοσο!», σέ κάνει νά λησμονῇς ὅλες τίς λύπες, τίς στενοχώριες, τά βάρη τά ἀσήκωτα τῆς ζωῆς. Ὅταν ἕνα παιδάκι σέ κοιτάζῃ, τότε κατανοεῖς τό μεγαλεῖο τῆς ἀγάπης καί τῆς δωρεᾶς τοῦ Θεοῦ στόν κόσμο.
Πρίν ἀπό λίγες ἡμέρες ὅλοι πληροφορηθήκαμε ὅτι ἕνα παιδί σέ μιά ἄλλη πόλη κτυπήθηκε ἀπό αὐτοκίνητο, καί μεταφέρθηκε ἐσπευσμένα στό Πανεπιστημιακό Νοσοκομεῖο Πατρῶν «Παναγία ἡ Βοήθεια». Ἕνα ἀκόμη παιδί... Πόσα ἄλλα τέτοια περιστατικά ἔχουν γεμίσει τίς καρδιές μας μέ πόνο, κατά τό ἀνθρώπινο, γιατί ὁ κόσμος μας γίνεται φτωχότερος, ὅταν φεύγουν ἀπό κοντά μας αὐτά τά πλάσματα, πού κάνουν τήν γῆ νά μοσχοβολάῃ ἀπό τήν ὀμορφιά τους καί τά ἀθῶα ἀκτινοβόλα πρόσωπά τους.
Μόνο ἔτσι μπορεῖ κάποιος νά κατανοήσῃ τόν πόνο τῆς καρδιᾶς τῶν γονιῶν πού ἀποχωρίζονται τά τέκνα τους, καί μάλιστα τόσο σύντομα, χωρίς καλά-καλά νά προφτάσουν νά τά χορτάσουν στήν ἀγκαλιά τους. Γι’ αὐτό καί ὁ ἱερός ὑμνογράφος στήν Ἐξόδιο Ἀκολουθία τῶν μικρῶν παιδιῶν θρηνεῖ μαζί μέ τίς μητέρες ὡς ἑξῆς: «Ὦ, τίς μή θρηνήσῃ, τέκνον μου, τήν ἐκ τοῦ βίου ἡμῶν πενθηράν σου μετάστασιν καί τήν ὡραιότητα...;».
Προσευχηθήκαμε θερμά γιά νά ξεπεράσῃ τό παιδί πού προαναφέραμε τίς δυσκολίες ἀπό τό τραγικό δυστύχημα. Ὅμως ἄλλες εἶναι οἱ βουλές τῶν ἀνθρώπων καί ἄλλα ὁ Θεός κελεύει.
Ὁ μικρός μας ἄγγελος πέταξε γιά τόν οὐρανό, ἀλλά ἤδη ζεῖ καί ἐδῶ στήν γῆ ἔχοντας χαρίσει ζωή σέ ἄλλους συνανθρώπους του, τόσο στήν Ἑλλάδα, ὅσο καί στό ἐξωτερικό, ἀφοῦ ἡ καρδιά του κτυπάει στό σῶμα ἑνός ἄλλου παιδιοῦ, καί διάφορα ἄλλα ὄργανά του ἤδη πάλλουν χαρίζοντας δύναμη καί ζωντάνεια σέ ἀρκετούς συνομιλήκους του, πού ἦταν ἀνθρωπίνως «καταδικασμένοι» νά ζήσουν περιορισμένο χρόνο ἐπάνω στόν μάταιο αὐτό κόσμο.
Ὅμως αὐτό τό παιδί, αὐτός ὁ ἄγγελος, πού τώρα ὁλοφώτεινος καί πανευτυχής συγχορεύει μετά τῶν ἀγγελικῶν ταγμάτων στόν οὐρανό, ἦλθε στόν κόσμο ἀπό σπάνιους, πιστεύω, γονεῖς, οἱ ὁποῖοι ἐπιβεβαίωσαν τήν ἀνθρωπιά τους καί τήν ἀγάπη τους, τόσο πρός τό παιδί τους, ὅσο καί πρός τά πάσχοντα ἄλλα παιδιά, λαμβάνοντας τήν μεγάλη, τήν πολύ μεγάλη ἀπόφαση, νά χαρίσουν τά ὄργανα τοῦ παιδιοῦ τους, προκειμένου νά συνεχίσουν νά ζοῦν κάποια παιδιά, πού ἔπασχαν μέχρι τώρα ἀπό ἀνίατες ἀσθένειες. Τό νά λαμβάνῃς μιά τέτοια ἀπόφαση, σέ μιά τόσο δύσκολη στιγμή, ἀπαιτεῖ μεγάλη ψυχική δύναμη, ἡ ὁποία γιά νά ἀπελευθερωθῇ χρειάζεται ἡρωισμός.
Τόν τελευταῖο καιρό μιλᾶμε γιά φιλανθρωπία, καί περιορίζομε τήν ἔκφρασή της στήν προσφορά κάποιων ἐλαχίστων ἤ πολλῶν ὑλικῶν ἀγαθῶν, τά ὁποῖα ὄντως ἔχουν ἀνάγκη οἱ ἄνθρωποι. Ὅμως, ἡ φιλανθρωπία δέν ἐξαντλεῖται μόνο σέ αὐτό τό εἶδος προσφορᾶς. Εἶναι κάτι βαθύτερο, καί ἐμπεριέχει τήν θυσιαστική ἔκχυση τῆς ἀγάπης πρός τόν ἄλλον, ὁ ὁποῖος εἶναι ὁ ἀδελφός καί οἰκεῖος ὡς δημιούργημα κατ’ εἰκόνα καί καθ’ ὁμοίωσιν Θεοῦ, καί ἄς μήν τόν γνωρίζομε προσωπικά. Εἶναι προσευχή γιά τόν ἀδελφό, ὥστε νά τόν ἐνισχύῃ καί νά τόν ἐλεῇ ὁ Θεός.
Φιλάνθρωπία εἶναι νά πάσχῃς μαζί μέ τόν ἄλλον, καί νά ξέρῃς νά χαίρεσαι μαζί του. Καί ἐπειδή ἡ ἀγάπη εἶναι ἐφευρετική, ὁ ἀγαπῶν καί φιλανθρώπως κινούμενος, δρᾶ καί φιλοθέως, ἀφοῦ εὑρίσκει τρόπους νά ἱκανοποιήσῃ τόν ἀγαπώμενο.
Στήν προκειμένη περίπτωση ἰσχύουν ὅλα τά παραπάνω, καί ἀκόμη περισσότερα.
Πολλά ἔχουν ἀκουσθῆ, καί περισσότερα λέγονται, γιά τό πολύ ἐνδιαφέρον καί φλέγον ζήτημα τῆς προσφορᾶς καί δωρεᾶς ὀργάνων γιά νά θεραπευθοῦν κάποιοι συνάνθρωποί μας. Ἡ Ἐκκλησία μέ πολλή σύνεση ἀσχολήθηκε καί ἀσχολεῖται μέ τό ἐν λόγῳ ζήτημα, ἀφοῦ ἅπτεται αὐτῆς ταύτης τῆς ζωῆς, ἡ ὁποία εἶναι δῶρο Θεοῦ. Σεβόμεθα τήν ἰατρική ἐπιστήμη, καί ἐμπιστευόμεθα τά πορίσματά της, ἐφ’ ὅσον κινοῦνται μέσα στά πλαίσια τοῦ σεβασμοῦ τῆς θείας δημιουργίας καί τῆς προσφορᾶς ζωῆς στούς συνανθρώπους μας. Μάλιστα, ἔχει συσταθῆ ἀπό τήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος εἰδική Ἐπιτροπή, ἐκείνη τῆς Βιοηθικῆς, ἡ ὁποία ἀσχολεῖται μέ τό συγκεκριμένο ζήτημα. Παρακολουθοῦμε ἐκ τοῦ σύνεγγυς τήν ὅλη πορεία ἐπί τοῦ θέματος, καί μέ κατάλληλες παρεμβάσεις, ἐρειδόμενες ἐπί τῆς διδασκαλίας τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί ἐπί τοῦ σεβασμοῦ πρός τήν ἀνθρώπινη προσωπικότητα, βοηθοῦμε ὥστε νά ἐξάγονται τά ἀπαραίτητα συμπεράσματα. Θά ἀναφερθῶ μόνο σέ ἕνα σημεῖο, ἀπό ὅσα περιλαμβάνονται στό κείμενο τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέ τίτλο «Βασικές θέσεις ἐπί τῆς ἠθικῆς τῶν μεταμοσχεύσεων»: «Ἡ Ἐκκλησία μπορεῖ νά δεχθῇ τίς μεταμοσχεύσεις μόνο μέσα σέ ἀτμόσφαιρα ἀγάπης, συναλληλίας, ἐνίοτε αὐτοθυσιαστικοῦ φρονήματος, ἐξόδου ἀπό τόν κλοιό τῆς φιλαυτίας καί φιλοζωίας μας —ποτέ ὠφελιμιστικῆς ἤ χρησιμοθηρικῆς λογικῆς πού ἀποξενώνει τόν «δότη» ἀπό τήν προσφορά του. Κατόπιν τούτων οἱ μεταμοσχεύσεις προσεγγίζονται ὡς ἀφορμή μετάδοσης ζωῆς σέ μερικούς ἀνθρώπους, κυρίως ὅμως ὡς εὐκαιρία μετάγγισης πνευματικοῦ ἤθους στήν κοινωνία».
Ἐπειδή ἔχουν πολλά γραφῆ ἀπό εἰδικούς ἐπί τοῦ συγκεκριμένου θέματος, δέν θά ἐπεκταθῶ περαιτέρω∙ ἐξ ἄλλου δέν εἶναι αὐτός ὁ σκοπός μου. Θά σταθῶ ὅμως στήν δήλωση τοῦ Διευθυντοῦ τῆς Μονάδος Ἐντατικῆς Θεραπείας τοῦ Πανεπιστημιακοῦ Νοσοκομείου Πατρῶν, κ. Ἀνδρέα Ἠλιάδη, στήν ἱστοσελίδα “Epirus Post”, ἡ ὁποία ἔχει ὡς ἑξῆς: «Ἡ καρδιά τοῦ μικροῦ Γιαννάκη ἀξίζει περισσότερο ἀπό ὁ,τιδήποτε ἄλλο... Εἶναι μιά καρδιά πού ἀξίζει ὅλο τό χρυσάφι τοῦ κόσμου... πού ἔρχεται σ’ αὐτές τίς δύσκολες συνθῆκες πού διανύει ἡ χώρα μας, γιά νά δείξῃ πώς τίποτα δέν ἀξίζει ὅσο αὐτή». Τά λόγια αὐτά εἶναι πηγαῖα καί ἀληθινά, καί ἐκφράζουν τήν οὐσία τῆς ὑποθέσεως.
Θά κλείσω τήν παροῦσα ἀναφορά μου μέ τήν συγκίνηση μου καί τόν θαυμασμό μου γιά τούς γονεῖς τοῦ παιδιοῦ, οἱ ὁποῖοι ἠθέλησαν καί προσέφεραν ζωή μέσα ἀπό τήν δωρεά τῶν ὀργάνων τοῦ παιδιοῦ τους, ἐφ’ ὅσον οἱ γιατροί τούς διεβεβαίωσαν ὅτι τό παιδί τους εἶχε πλέον τελειώσει. Ἀκόμη, μέ τήν εὐχή μου νά τούς στηρίζῃ καί νά τούς παρηγορῇ ὁ Θεός στίς δύσκολες ὧρες πού περνᾶνε, ἀφοῦ οὐδείς ἄνθρωπος, ὅσο δυνατό λόγο καί ἄν διαθέτῃ, δύναται νά παρηγορήσῃ τίς καρδιές σέ αὐτές τίς περιπτώσεις.
Ὅσο γιά τόν ἄγγελο πού πέταξε στόν οὐρανό, πιστεύω ὅτι ἤδη χαίρει καί ἀγάλλεται, καί ἐλεύθερος ἀπό τά δεσμά τοῦδε τοῦ σαρκίου, μετέχει τῆς ἀναστασίμου χαρᾶς καί μακαριότητος. Ἡ προσευχή μας τόν συνοδεύει, καί τό φῶς του ἤδη λάμπει, χαρίζοντας θαλπωρή στά παιδιά πού, μέ τήν ἔξοδό του ἀπό τόν μάταιο τοῦτο κόσμο, ἔδωσε τήν εὐκαιρία νά συνεχίσουν νά ζοῦν.
Ωραία όλα αυτά, αλλά χρειάζεται περισσότερη προσοχή μήπως οί σκέψεις τού Σεβασμιωτάτου ενθαρρύνουν τήν "εικαζομένη συναίνεση" αφαίρεσης ανθρωπίνων οργάνων πού θα ισχύσει αναγκαστικά ( καί εκβιαστικά) από το 2013 γιά όσους δεν έχουν καταθέσει υπεύθυνη δήλωση άρνησης…
ΑπάντησηΔιαγραφήΜέ τον Νόμο αυτό ο κάθε νεκρός άνθρωπος αν δεν έχει μεριμνήσει να κάνει «δήλωση άρνησης» τότε γίνεται "πράγμα τού Κράτους", και δέν ανήκει στούς συγγενείς του για μιά καθαρή Χριστιανική κηδεία όπως μέχρι σήμερα την ξέρουμε...
Κι΄ έτσι αντί να πάει ατόφιο να κηδευτεί θά κινδυνεύει πρώτα να τεμαχισθεί ( να κατασπαραχθεί θα λέγαμε καλύτερα ) από οργανωμένα, ενδεχομένως, συστήματα γιατρών, ακόμη και μέ το αζημίωτο πρός τρίτους...
Αυτές λοιπόν οί περί Βιοηθικής καινοτομίες πού τά τελευταία χρόνια κάποιοι ανακάλυψαν και πού αρκετές φορές λειτουργούν και ως εμπορία οργάνων καλό είναι να μη πριμοδοτούνται από Εκκλησιαστικούς άρχοντες εν ονόματι φιλανθρωπίας και αγάπης όπως σήμερα διατυμπανίζουμε, γιατί δεν ξέρουμε πού τελικά οδηγούν…
Μήπως άραγε εκείνοι οί παλαιοί Πατέρες και Άγιοι της Εκκλησίας μας δεν είχαν εκείνη την εποχή τόση μεγάλη σαν την δική μας αγάπη ώστε να έχουν αφήσει στα γραπτά τους παρόμοιες πνευματικές τουλάχιστον παροτρύνσεις ( μια και τότε η Ιατρική δεν είχε την σημερινή πρόοδο).
Έχουμε διαβάσει άραγε πουθενά να λέει κανένας παλαιός Άγιος Πατέρας « να μπορούσα να σού δώσω την καρδιά μου, τά μάτια μου, και τα πνευμόνια μου;»
Εγώ δυστυχώς δεν έχω βρεί, και εάν άλλος αδελφός κάπου έχει βρεί άς μας το γράψει να το μάθουμε…
Αττικός
Αττικέ δεν θα το βρεις διότι δεν μπορούσαν να φαντασθούν ότι η επιστήμη θα προχωρούσε και σε αυτόν τον τομέα. Η Εκκλησία δεν παραμένει στάσιμη στα όσα είπαν οι Πατέρες. Στην σημερινή εποχή μπορεί υπό το Πνεύμα των Πατέρων να αποφανθεί η Εκκλησία και επί αυτού του θέματος. Την ιατρική επιστήμη ο Θεός την έδωσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς πας να ρίξεις μια ματιά σε αυτούς που κάνουν αιμοκάθαρση κάθε δεύτερη μέρα και μετά να δω πιά θα είναι η γνώμη σου. Έμπρακτη ελεημοσύνη είναι η δωρεά οργάνων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμάμαι που και ο Αρχιεπίσκοπος Σεραφείμ ήταν υπέρ και είχε γίνει δότης και ο ίδιος. Το ότι κάποια μικρή ομάδα κρατά επιφυλάξεις είναι για να βεβαιωθεί ο κανόνας της προσφοράς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους εγκεφαλικώς νεκρούς που τους είχαν έτοιμους για μεταμόσχευση κα μετά από λίγο ξύπνησαν και σήμερα περπατούν δίπλα μας τι έχουν να πουν οι πληθωρικοί αγαπολόγοι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΖούμε με τη νοερά ενέργεια Του Θεού.Ο εγκεφαλικός θάνατος δεν είναι σωματικός.Πως είναι δυνατόν να σκοτώσει κανείς κάποιον για να σώσει κάποιον άλλον?Στους ψαλμούς συναντούμε την αλήθεια πως η καρδία πλάστηκε κατα μόνας [ψαλμ λβ15]αυτό δεν σημαίνει πως ο καθένας είναι μοναδικός?Έπειτα πολλοί επέστρεψαν από τον θάνατο και ζήσαν πολλά χρόνια μετά.Εάν τους είχαν πάρει τα όργανα ,θα έχαναν την δυνατότητα να ζήσουν και να μετανοήσουν για να περάσουν στην αιωνιότητα.Επομένως εάν το κέρδος στην μιά περίπτωση είναι να σωθεί μιά ζωή,από την άλλη προκύπτει ζημία πνευματική.Ένα άλλο ερώτημα είναι εάν δανειστεί κάποιος μιά καρδία Μουσουλμάνου,γνωρίζουμε πως μετά το βάπτισμα εγκαθιδρύεται η Θεία Χάρις στο κέντρο της καρδίας.Πως ένας βαπτισμένος μπορεί να φορά καρδία αβάπτιστου?Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός είπε πως η καρδία εδρεύει σε όλα τα όργανα.Τούτο δεν σημαίνει πως η καρδία του Μουσουλμάνου είναι κομμάτι της ψυχής του ?Ο άγιος Αναστάσιος Ο Σιναίτης ξεχωρίζει τρεις τρόπους θανάτων1]Τον συνηθισμένο2]τον θάνατο από αυτούς που κοινωνούν ανάξια3]τον θάνατο αδίκων και δικαίων.Δεν υπάρχει τέταρτο είδος θανάτου από δωρεά οργάνων.Κατά τον ίδιο τρόπο και για τη ζωή ξεχωρίζει δύο τρόπους ζωής1]Αυτή που γίνεται με τρόπο φυσικό με την πρόνοια Του Θεού 2]Η Θεοδώρητη[αυτή που δωρίζεται όπως του Λαζάρου π.χ]Δεν υπάρχει άλλο είδος ζωής.Και ο ίδιος είπε πως όριο ζωής του καθενός είναι η διαταγή Του Θεού.Εδώ βλέπουμε και ανθρώπινες παρεμβάσεις.Και Ο Κύριος έδωσε το αίμα του ,μα αυτή είναι Πνευματική Δωρεά.Αυτά τα θέματα είναι πολύ σοβαρά και δεν πρέπει να διενεργούνται με επιπολαιότητα γιατί χάνονται ψυχές έτσι άδικα στο όνομα της αγάπης.π
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πληθωρικοί αγαπολόγοι ανώνυμε των 12:56 π.μ. καλό θα είναι να μελετήσουν το ββλίο του καθηγητή Ιατρικής του ΑΠΘ Κων/νου Καρακατσάνη για τις μεταμοσχεύσεις οργάνων και το λεγόμενο εγκεφαλικό θάνατο για να προβληματισθούν λιγάκι. Δεν προσεγγίζονται κάποια θέματα μόνο με το συναίσθημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Αττικέ,
ΑπάντησηΔιαγραφή...τι λες γι΄ αυτό:
http://www.xfd.gr/?p=24901
Χρειάζεται μια ενημέρωση στις χριστιανικές παρέες από χριστιανούς ειδικούς που κάνουν μεταμοσχεύσεις...!
Δώσε και σώσε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα λόγια είναι περιττά.
Όποιος πολεμά τις μεταμοσχεύσεις είναι όργανο του πονηρού. Ας βάλει τον εαυτό του στην θέση των χιλιάδων συμπατριωτών μας που αναμένουν και μετά θα δω αν θα λέει τις κουβέντες αυτές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπάρχει μία εντολή του Θεού: Ου φονεύσεις. Αν φονεύουν για να σωθούν οι άλλοι, οι άνθρωποι πάνε Μάρτυρες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνώρισα στην εκκλησία ένα νέο άτομο.Στη συνομιλία μας μου είπε πως ήταν κλινικά νεκρός επί 12 μήνες από τροχαίο.Μου έδειξε την τραχειοτομή του και το βλέμμα του ήταν δοσμένο στον Θεό.Άρχισε πνευματική ζωή από τότε που ξύπνησε ξαφνικά μέσα στο Νοσοκομείο και από πάνω του είδε έναν ιερωμένο να τον διαβάζει.Αυτό το παλικάρι το χαίρεται η μανούλα του επειδή ήθελε Ο Θεός.Να φανταστεί κανείς πως άν του έπαιρναν τα όργανα τώρα αυτό το παιδί δεν θα είχε τη δυνατότητα να επανέλθει και να ζήσει και να μετανοήσει.Αν νομίζει ο καθένας πως χαλαλίζει,τη μητέρα του,τον πατέρα του η το παιδί του ,την ή τον συζυγό του και για τη ζωή αλλά και περισσότερο γιά την ψυχή του και τη σωτηρία του για να σώσει κάποιον άλλον αδελφό ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Η ΠΡΟΝΟΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΕΙΝΑΙ ΔΕΔΟΜΕΝΗ,τότε είναι ελεύθερος να το κάνει και να έχει την ευθύνη του.Άλλο είναι να δίνεις το αίμα σου για τον άλλον,άλλο να δώσεις το ένα νεφρό και άλλο να υπογράψεις την καταδίκη του ανθρώπου σου.Γιατί το καλό δεν είναι καλό όταν δεν γίνεται καλώς.Αυτή είναι και η γνώμη κάποιων εκ της Ιεραρχίας που έχουν μελετήσει τους Πατέρες.Θα πάρει κανείς τέτοια ευθύνη?Ας την πάρει!π
ΑπάντησηΔιαγραφήοι δειλοί θα βρουν πολλές προφάσεις εν αμαρτίες εγωιστικές. θέλει ηρωισμό το να προσφέρεις ζωή στον συνάνθρωπο. λυπάμαι για τα όσα διάβασα εδώ. δώσε και σώσε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΒασικά το θέμα απλοποιείται πολύ και ξεδιαλύνεται αν έχει προηγηθεί μια συζήτηση με ειδικευμένο και ενημερωμένο γιατρό ο οποίος να γνωρίζει καλά το θέμα. Το "φυτό",κλπ διαφέρουν από το εγκεφαλικά νεκρός. Για να αποφασιστεί δωρεά οργάνων υπάρχει μια πληθώρα κριτηρίων τα οποία πρέπει να τηρούνται για να γίνει. Αυτά τα κριτήρια ουσιαστικά αναφέρουν πως ο άνθρωπος είναι νεκρός. Είναι σαν να έχεις κόψει το κεφάλι μιας κότας. Δεν παίρνουν τα όργανα οποιουδήποτε. Ειδικά οι ιστορίες που κυκλοφορούν στο ίντερνετ είναι λόγω άγνοιας. Το ερώτημα είναι αν ελπίζοντας στη νεκρανάσταση(γιατί περί τέτοιας πρόκειται) ενός ανθρώπου, θα στερήσουμε ζωή από μια ή και παραπάνω ψυχές...!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτη Ελλάδα όλοι είναι ειδικοί και έχουν άποψη. Αυτό κάνει κακό. Δεν έχω ειδικές γνώσεις από ότι έχω διαβάσει βλέπω ότι με τις μεταμοσχεύσεις σώζονται ζωές. Ας μην πηγαίνει το μυαλό μας πάντα στο κακό και στην εκμετάλλευση πολεμική γενικά ενάντια στις μεταμοσχεύσεις προξενεί κακό σε ψυχές που προσμένουν την λύτρωση. Αν κάποιος δεν πονέσει δεν μπορεί να καταλάβει τον πόνο του άλλου.
ΑπάντησηΔιαγραφή