Τρεις εν καμίνῳ
Κορμιά γυμνά,
να τ’ αποκαλύπτει του καντηλιού η λάμψη.
Κορμιά γυμνά, τρία.
Το δικό σου, τ’ ονειρικό,
το δικό μου, το χωματένιο,
το δικό Του, το θείο.
Ερώτημα ένα, παντοτινό.
Ποια ελευθερία χαρίζει τη συνεύρεση;
Ποια συγκατάβαση το πυρ σε δροσοβολιά μεταποιεί;
Τη δυσκάθεκτη αχλύ ποιος την ξεπλένει;
Σύγκρουση εσωτερική,
διδαγμένων ηθών και επιθυμιών θεόσδοτων.
Απάντηση γυρεύω στα μάτια σου,
κι αυτά στα σφαλισμένα δικά Του μ’ οδηγούν.
Και τα προσκυνητά σου χείλη ψελλίζουν
‹‹Σάρκα προσλαβόμενος, ήλθεν επί γης... και δια πάθους
το θνητό -δικό μας πάθος- αφθαρσίας ενδύει ευπρέπειαν››.
Ανάλωτοι χορεύουμε ξανά.
Κορμιά γυμνά, τρία.
Ιδρωμένα τα δύο.
Πληγιασμένο αιώνια, μα και αιώνια κοινωνούμενο, το Τρίτο.
γ.χ.γ
με μάγεψε ο τρόπος γραφής και τα νοήματα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτέλους (ξανα)έγραψες....
ΑπάντησηΔιαγραφήΉταν καιρός....
Σε καταλαβαίνω...σε νιώθω...
Η απάντηση βρίσκεται στο πληγιασμένο και έμπονο του Χριστού μας πρόσωπο.
Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά σ’ ευχαριστώ για το νέο σου πόνημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει βάθος……;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει και θεολογία.
Μπορεί να μιλά κανείς ώρες για αυτα τα ζητήματα.Με ανέπαυσε η πρωηγούμενη των 5.34 τοποθέτηση.ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥσε αυτό το σημείο.Αν δεν βάλεις κάγκελα,κάγκελα παντού[δανειζόμαστε και μερικούς στίχους από τραγούδια και τα κάνουμε πνευματικά]φράγματα δηλαδή και το ''οχι!!!''είναι φράγμα,μπορεί να πουληθεί κανείς στην αμαρτία.Καμία αρετή δεν μπορεί να επιτευχθεί με τη Βοήθεια Του Θεού αν δεν έχουμε πνεύμα αγωνιστικό.Πάντως καταλαβαίνω πόσο δύσκολες είναι αυτές οι πνευματικές αναβάσεις.Χρειαζόμαστε Τα Μυστηρια της εκκλησίας αλλά και κάποιον Κυρηναίο δίπλα μας.Ένα φίλο η αν είναι κοπέλα μιά φίλη που να κατανοούν τη μητέρα μας,που έχει μεγάλη αξία η προσευχή της.Έχω δει τέτοιους Κυρηναίους και εθαύμασα.Κάθονταν δίπλα σε ετοιμοθάνατους και τους έδειναν κουράγιο να μην λυποψυχήσουν και να παραμείνουν στην Πίστη τους Ζωντανοί μέχρι το τέλος.Μακάρι να είχαμε και εμείς τέτοιους Κυρηναίους σε δύσκολες στιγμές μας!!!Πρέπει να αγωνιστούμε..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλιώς,εάν γίνουμε βοσκή δαιμόνων,θα είναι δύσκολο να βγούμε.Πάντως καταλαβαίνω..π
Διάβασα κι αυτό το ποίημά σου, ένα ποίημα τόσο καλογραμμένο και τόσο βαθυστόχαστο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια "απάντηση" εκφρασμένη με τον καλύτερο δυνατό ποιητικό τρόπο...
Με αφορμή το ποίημά σας, σκεφτήκαμε ότι υπάρχουν 3 κατηγορίες κι επιλέγουμε σε ποια θέλουμε να είμαστε:
ΑπάντησηΔιαγραφή1η. των 3 σωμάτων, όπως πολύ καλά το περιγράφετε και αφορά τις προγαμιαίες ή εκτός γάμου σχέσεις που πληγώνουν το άγιο Σώμα του Χριστού.
2η. των 2 σωμάτων, όπου οι 2 νυμφευμένοι έρχονται εις σάρκαν μία στο Ιερό Μυστήριο του Γάμου, αλλά επιλέγουν να είναι αποκομμένοι από το σώμα του Χριστού που πληγώνεται.
3η. είναι 1 σώμα όταν οι νυμφευμένοι είναι ενσωματωμένοι στο Σώμα του Χριστού, την Εκκλησία και ζούνε τα Ιερά Μυστήρια, εκκλησιασμός, εξομολόγηση, Θεία Κοινωνία. Ο Χριστός είναι μαζί τους. Η γυναίκα έχει κεφαλή της τον άνδρα και ο σύζυγος κεφαλή του τον Ιησού Χριστό, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος. Είναι μέλη του Ιησού Χριστού οπότε δεν υπάρχουν 3, αλλά μόνο Ένας, Εκείνος!!!
ΥΠΕΡΟΧΟ!
2=1
Μου αρέσει η πνευματική πλευρά του ποιήματος το οποίο το βλέπω ως βαθύτατα θεολογικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑξίζει τελικά να σταθεί κανείς σε ένα τέτοιο ποίημα για την θεολογική του πλευρά Και αυτό που ειπώθηκε πιό πάνω για τις τρείς περιπτώσεις,βάζει σε σκέψεις βαθύτερες.Υπάρχουν κάποιες λέξεις κλειδιά που αναιρούν τη δευτερη περίπτωση,δεδομένου πως ένα ζεγάρι αποκομμένο από το Σώμα Του Χριστού ,δεν κάνει τέτοιες σκέψεις περί ξεπλύματος της θολούρας και περί πληγιασμένου Χριστού,καθότι βρίσκεται στον κόσμο του.Ίσως να ισχύει η τρίτη περίπτωση όπου υπάρχουν εμπόδια πάνω στην πρακτική πνευματική βίωση των αρετών και η εσωτερική σύγκρουση θελήματος ανθρώπου και θελήματος Θεού.Η εγκράτεια του νου και ψυχής καιρού επιτρέποντος και Θεού θέλοντος, αγαθυσύνην κατεργάζεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνχαρητήρια για το ποίημα!π
1+1 Κάνουν δύο λένε στο μηχανουργείο, μα μετά τον Ησαία 1+1 κάνουν τρία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΥάκινθος
Αν είναι και πολύτεκνοι γίνονται πάνω από 3.
ΑπάντησηΔιαγραφήτι ήταν αυτό Παναγία μ; τι ήταν αυτό;
ΑπάντησηΔιαγραφήένα ποτήρι νερό αδρεφοί! λιγοθυμάωωω!
Απίστευτος ο στίχος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε εξαπέστειλε η εικόνα!
Εις το πυρ το εσώτατερον!
Συγχαρητήρια στον ποιητή!
Μεγαλειώδες!
Nα γράφεις συχνότερα γκγ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜία θεολογική απάντηση επί του θέματος που συμπληρώνει τις παραπάνω απόψεις:
http://xarakyriou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_14.html
Καλή συνέχεια!