Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2012

Τρεις εν καμίνῳ - γ.χ.γ

Τρεις εν καμίνῳ

Κορμιά γυμνά,
να τ’ αποκαλύπτει του καντηλιού η λάμψη.

Κορμιά γυμνά, τρία.
Το δικό σου, τ’ ονειρικό,
το δικό μου, το χωματένιο,
το δικό Του, το θείο.

Ερώτημα ένα, παντοτινό.
Ποια ελευθερία χαρίζει τη συνεύρεση;
Ποια συγκατάβαση το πυρ σε δροσοβολιά μεταποιεί;
Τη δυσκάθεκτη αχλύ ποιος την ξεπλένει;

Σύγκρουση εσωτερική,
διδαγμένων ηθών και επιθυμιών θεόσδοτων.

Απάντηση γυρεύω στα μάτια σου,
κι αυτά στα σφαλισμένα δικά Του μ’ οδηγούν.

Και τα προσκυνητά σου χείλη ψελλίζουν
‹‹Σάρκα προσλαβόμενος, ήλθεν επί γης... και δια πάθους
το θνητό -δικό μας πάθος- αφθαρσίας ενδύει ευπρέπειαν››.

Ανάλωτοι χορεύουμε ξανά.
Κορμιά γυμνά, τρία.
Ιδρωμένα τα δύο.
Πληγιασμένο αιώνια, μα και αιώνια κοινωνούμενο, το Τρίτο.

γ.χ.γ

15 σχόλια:

  1. με μάγεψε ο τρόπος γραφής και τα νοήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιτέλους (ξανα)έγραψες....
    Ήταν καιρός....
    Σε καταλαβαίνω...σε νιώθω...
    Η απάντηση βρίσκεται στο πληγιασμένο και έμπονο του Χριστού μας πρόσωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η ΕΙΚΟΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Απλά σ’ ευχαριστώ για το νέο σου πόνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Έχει βάθος……;;;;;;
    Έχει και θεολογία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπορεί να μιλά κανείς ώρες για αυτα τα ζητήματα.Με ανέπαυσε η πρωηγούμενη των 5.34 τοποθέτηση.ΠΡΟΗΓΕΙΤΑΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥσε αυτό το σημείο.Αν δεν βάλεις κάγκελα,κάγκελα παντού[δανειζόμαστε και μερικούς στίχους από τραγούδια και τα κάνουμε πνευματικά]φράγματα δηλαδή και το ''οχι!!!''είναι φράγμα,μπορεί να πουληθεί κανείς στην αμαρτία.Καμία αρετή δεν μπορεί να επιτευχθεί με τη Βοήθεια Του Θεού αν δεν έχουμε πνεύμα αγωνιστικό.Πάντως καταλαβαίνω πόσο δύσκολες είναι αυτές οι πνευματικές αναβάσεις.Χρειαζόμαστε Τα Μυστηρια της εκκλησίας αλλά και κάποιον Κυρηναίο δίπλα μας.Ένα φίλο η αν είναι κοπέλα μιά φίλη που να κατανοούν τη μητέρα μας,που έχει μεγάλη αξία η προσευχή της.Έχω δει τέτοιους Κυρηναίους και εθαύμασα.Κάθονταν δίπλα σε ετοιμοθάνατους και τους έδειναν κουράγιο να μην λυποψυχήσουν και να παραμείνουν στην Πίστη τους Ζωντανοί μέχρι το τέλος.Μακάρι να είχαμε και εμείς τέτοιους Κυρηναίους σε δύσκολες στιγμές μας!!!Πρέπει να αγωνιστούμε..
    Αλλιώς,εάν γίνουμε βοσκή δαιμόνων,θα είναι δύσκολο να βγούμε.Πάντως καταλαβαίνω..π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Διάβασα κι αυτό το ποίημά σου, ένα ποίημα τόσο καλογραμμένο και τόσο βαθυστόχαστο!
    Μια "απάντηση" εκφρασμένη με τον καλύτερο δυνατό ποιητικό τρόπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Με αφορμή το ποίημά σας, σκεφτήκαμε ότι υπάρχουν 3 κατηγορίες κι επιλέγουμε σε ποια θέλουμε να είμαστε:
    1η. των 3 σωμάτων, όπως πολύ καλά το περιγράφετε και αφορά τις προγαμιαίες ή εκτός γάμου σχέσεις που πληγώνουν το άγιο Σώμα του Χριστού.
    2η. των 2 σωμάτων, όπου οι 2 νυμφευμένοι έρχονται εις σάρκαν μία στο Ιερό Μυστήριο του Γάμου, αλλά επιλέγουν να είναι αποκομμένοι από το σώμα του Χριστού που πληγώνεται.
    3η. είναι 1 σώμα όταν οι νυμφευμένοι είναι ενσωματωμένοι στο Σώμα του Χριστού, την Εκκλησία και ζούνε τα Ιερά Μυστήρια, εκκλησιασμός, εξομολόγηση, Θεία Κοινωνία. Ο Χριστός είναι μαζί τους. Η γυναίκα έχει κεφαλή της τον άνδρα και ο σύζυγος κεφαλή του τον Ιησού Χριστό, όπως λέει ο Απόστολος Παύλος. Είναι μέλη του Ιησού Χριστού οπότε δεν υπάρχουν 3, αλλά μόνο Ένας, Εκείνος!!!
    ΥΠΕΡΟΧΟ!
    2=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μου αρέσει η πνευματική πλευρά του ποιήματος το οποίο το βλέπω ως βαθύτατα θεολογικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αξίζει τελικά να σταθεί κανείς σε ένα τέτοιο ποίημα για την θεολογική του πλευρά Και αυτό που ειπώθηκε πιό πάνω για τις τρείς περιπτώσεις,βάζει σε σκέψεις βαθύτερες.Υπάρχουν κάποιες λέξεις κλειδιά που αναιρούν τη δευτερη περίπτωση,δεδομένου πως ένα ζεγάρι αποκομμένο από το Σώμα Του Χριστού ,δεν κάνει τέτοιες σκέψεις περί ξεπλύματος της θολούρας και περί πληγιασμένου Χριστού,καθότι βρίσκεται στον κόσμο του.Ίσως να ισχύει η τρίτη περίπτωση όπου υπάρχουν εμπόδια πάνω στην πρακτική πνευματική βίωση των αρετών και η εσωτερική σύγκρουση θελήματος ανθρώπου και θελήματος Θεού.Η εγκράτεια του νου και ψυχής καιρού επιτρέποντος και Θεού θέλοντος, αγαθυσύνην κατεργάζεται.
    Συνχαρητήρια για το ποίημα!π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. 1+1 Κάνουν δύο λένε στο μηχανουργείο, μα μετά τον Ησαία 1+1 κάνουν τρία.
    Υάκινθος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αν είναι και πολύτεκνοι γίνονται πάνω από 3.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. τι ήταν αυτό Παναγία μ; τι ήταν αυτό;
    ένα ποτήρι νερό αδρεφοί! λιγοθυμάωωω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Απίστευτος ο στίχος!
    Με εξαπέστειλε η εικόνα!
    Εις το πυρ το εσώτατερον!
    Συγχαρητήρια στον ποιητή!
    Μεγαλειώδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Nα γράφεις συχνότερα γκγ!
    Μία θεολογική απάντηση επί του θέματος που συμπληρώνει τις παραπάνω απόψεις:

    http://xarakyriou.blogspot.gr/2012/11/blog-post_14.html

    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή