19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πολιορκημένοι
Μια θεατρική παράσταση διαφορετική από τις άλλες ανεβάζει την Τετάρτη 24 Απριλίου στις 8 το βράδυ το 19ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Στην αίθουσα εκδηλώσεων της Χριστιανικής Εστίας, Κανάρη 58 οι μαθητές του σχολείου παρουσιάζουν την παράσταση Πολιορκημένοι επ’ ευκαιρία της επετείου της ηρωικής Εξόδου του Μεσολογγίου, που ως γνωστόν εορτάζεται στην Ιερά Πόλη κάθε χρόνο την Κυριακή των Βαΐων.
Η εορτή του 19ου Δημοτικού προσεγγίζει το γεγονός με το δικό της τρόπο φιλοδοξώντας να αποτελεί από πολλές πλευρές κάτι ξεχωριστό. Καταρχήν δεν πρόκειται για το ποίημα του Δ. Σολωμού αλλά για πρωτότυπο κείμενο με ξεχωριστά επεισόδια που δένουν με επιλογή τραγουδιών από το έργο Ελεύθεροι Πολιορκημένοι του εθνικού μας ποιητή σε μουσική Γ. Μαρκόπουλου εν είδη χορικών. Τα τραγούδια τραγουδά η χορωδία του σχολείου υπό τη διεύθυνση της μουσικού κας Αγγελοπούλου.
Μια δεύτερη ιδιαιτερότητα της παράστασης αποτελεί το γεγονός, ότι το όλο εγχείρημα εντάσσεται στα πλαίσια ενός πολιτιστικού εκπαιδευτικού προγράμματος με τον τίτλο: «Πολιορκημένοι: από τις σελίδες της ιστορίας στο θεατρικό σανίδι».
Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού, που ξεκίνησε από τον περασμένο Ιανουάριο και κορυφώνεται με την εν λόγω παράσταση, οι μαθητές της Στ΄ Δημοτικού κυρίως, και της Δ΄ δευτερευόντως αφού ασχολήθηκαν στο μάθημα της Ιστορίας με τα γεγονότα της πολιορκίας του Μεσολογγίου και της ηρωικής εξόδου προχώρησαν σε επί μέρους και βαθύτερη προσέγγιση. Παρακολούθησαν σχετικά ντοκιμαντέρ, μελέτησαν υλικό της εποχής όπως χάρτες, απομνημονεύματα και ενδυμασίες, ενώ στη συνέχεια εντρύφησαν -κατά το δυνατόν- σε έργα τέχνης εμπνευσμένα τόσο από τον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων όσο και των γεγονότων του Μεσολογγίου ειδικότερα. Σχετικά αναφέρουμε πίνακες ζωγραφικής, θεατρικά και ραδιοθεατρικά, και βέβαια τους Ελεύθερους Πολιορκημένους του Δ. Σολωμού.
Επόμενο στάδιο αποτέλεσε η προσπάθεια εντοπισμού των στοιχείων του δράματος που θα μπορούσαν να παρουσιαστούν με θεατρική μορφή, ενώ μετά τον εντοπισμό των θεματικών πυρήνων ακολούθησε η συγγραφή από ομάδες μαθητών διαλόγων για το θεατρικό με επιλογή προσώπων και καταστάσεων τις οποίες αυτά αντιμετωπίζουν.
Την τελική φάση της διανομής των ρόλων και της έναρξης των προβών συμπλήρωσε η μικρή παρουσίαση του θεατρικού είδους της τραγωδίας καθώς και η μελέτη των θεατρικών επί μέρους επαγγελμάτων και αρμοδιοτήτων.
Έτσι, συνδυάζοντας τα μαθήματα της Ιστορίας, της Γλώσσας (και μάλιστα τόσο σε επίπεδο μελέτης λογοτεχνίας όσο και παραγωγής θεατρικού λόγου), της Ιστορίας της Τέχνης και της Θεατρικής Αγωγής οδηγηθήκαμε στην παράσταση που θα παρουσιαστεί.
Ανεξαρτήτως του ποιο θα είναι το αποτέλεσμα της παραστάσεως καλλιτεχνικά, θεωρούμε ότι οι μαθητές κέρδισαν τόσο σε γνώσεις όσο και σε δεξιότητες και εμπειρίες.
Το χειροκρότημα του κοινού που ελπίζουμε να επισφραγίζει την προσπάθειά τους θα είναι και το τέλος του προγράμματος. Ή μήπως η αρχή;
Και μόνο το ότι το οργανώνει ο κ. Γεώργιος Μαρκάκης διευθυντής του Σχολείου είναι εγγύηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήοντως!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣίγουρα η παράσταση θα είναι τέλεια. το ξέρω θα παίξω και εγώ στο θεατρικό!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΗταν πολύ καλή παράσταση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια!