Κυριακή 30 Ιουνίου 2013

Τούτο το Πνεύμα ποιεί και ημάς σήμερον "τολμηρούς κήρυκας" της χριστιανικής ενότητος - Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος

Τω Αγιωτάτω και Μακαριωτάτω Παπα της Πρεσβυτέρας Ρωμης Φραγκίσκω, εν Κυρίω χαίρειν.
…………….
Και νυν μετά χρηστών ελπίδων ατενίζομεν προς την συμπόρευσιν ημών προς το κοινόν ποτήριον. Δεν παραγνωρίζομεν τας υπαρχούσας δυσκολίας δια την ποθητήν ενότητα πάντων των χριστιανών. Όμως, δεν παύομεν να εργαζώμεθα όση ημίν δύναμις και να ελπίζωμεν εις το Πανάγιον Πνεύμα. Τούτο το Πνεύμα, "σοφώτατον γαρ και φιλανθρωπότατον", κατά τον Θεολόγον Γρηγόριον, Αρχιεπίσκοπον Κωνσταντινουπόλεως, "εάν αλιέας εύρη, σαγηνεύει Χριστώ, κόσμον όλον τη του λόγου πλοκή συλλαμβάνοντας", καθάπερ Πέτρον. "Εαν διώκτας θερμούς, τον ζήλον μετατίθησι και ποιεί Παύλους αντί Σαύλων και τοσούτον εις ευσέβειαν, όσον εις κακίαν κατέλαβε. Τούτο και Πνεύμα εστι πραότητος". Τούτο το Πνεύμα ποιεί και ημάς σήμερον "τολμηρούς κήρυκας" της χριστιανικής ενότητος, υπέρ της οποίας ακαταπαύστως "κάμπτομεν τα γόνατα ημών προς τον Πατέρα του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού". Το Πνεύμα το Άγιον "ην μεν αεί και έστι και έσται, ούτε αρξάμενον ούτε παυσόμενον". Δια τούτο πάντοτε θα εμπνέη ημίν τον πόθον δια την εν απλότητι ενότητα και την κοινήν σωτηρίαν∙ "μόνον ει σταίητε μεθ ἡμῶν και κοινή την Τριάδα δοξάσαιμεν", Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα, "παρ᾽ ων μόνων γινώσκεται μία σύναξις, λατρεία μία, προσκύνησις, δύναμις, τελειότης, αγιασμός". Και αυτό το Πνεύμα το Άγιον "ήδεται των προς ημάς δωρημάτων".

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος

10 σχόλια:

  1. Αμήν. Να δώσει ο Θεός η προσδοκία να πραγματοποιηθεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αδελφή Εκκλησία της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως είναι κάθε ομόδοξη τοπική Εκκλησία. Όχι φυσικά ο Ρωμαιοκαθολικισμός, ο οποίος τον 11ο αιώνα αποσχίστηκε από την Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Όποιος ψάχνει "αδελφές Εκκλησίες" σε ετερόδοξες χριστιανικές κοινότητες, μάλλον αγνοεί την Ορθόδοξη εκκλησιολογία και βρίσκεται σε πλάνη.
    Ίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η Εκκλησία καταδίκασε το Filioque όχι την δυτική Εκκλησία και ποτέ τον Πάπα και την ιεροσύνη του.
    Μην σε παραπλανούν Ιων όσοι λένε πολλά χωρίς να υποστηρίζουν την αλήθεια.
    Πολίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν φτάσαμε τόσο γρηγορα στο ''κοινόν ποτήριον''χωρίς επιστροφή στα αληθή δόγματα τότε μακριά από τους απίστους η σωτηρία..π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Προς Πολίτη: δηλαδή οι αιρετικοί παπικοί έχουν αποστολική διαδοχή;
    Μάλλον εσύ έχεις παραπλανηθεί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν είναι αιρετικοί είναι σχισματικοί και έχουν ιεροσύνη
    Η αγία μας Εκκλησία κάνει δεκτά τα μυστήριά τους. Δες πως υποδέχεται κάποιον Δυτικό στην Ανατολική Εκκλησία. Δεν τον ξαναβαπτίζει αλλά του προσφέρει το μυστήριο του Χρίσματος. (Αποστολική Διακονία Μικρόν Ευχολόγιον).
    Για περισσότερες πληροφορίες στην Συνοδική Επιτροπή της Εκκλησίας της Ελλάδος.
    Πολίτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι αιρετικοι δεν εχουν ουτε Αποστολικη διαδοχη,ουτε αυθεντικα Μυστηρια ουτε και Χαρη.Για την Αποστολικη διαδοχη,σημασια εχει οχι ο θρονος αλλα η διαδοχη της Αποστολικης Πιστεως. Και λογω που δεν υπαρχει Χαρις σε αυτους δεν υπαρχει αρετη.Ανευ λοιπον ορθης Πιστεως ,δεν υπαρχει Αποστολικη διαδοχη..δεν υπαρχει ουτε θυσιαστηριον,ουτε εκκλησια,ουτε χρισμα[Ιερ Καν εν Καρχηδονι τοπικης συνοδου 258]..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αυτο γινεται για την οικονομια της εκκλησιας..6:15@ και εχει στεγνωσει ο λαρυγγας μας να μιλαμε και να λεμε οτι οπου δεν υπαρχει αληθεια των δογματων δεν υπαρχει και Πνευμα αλλα και αγιοτητα.Οι Λατινοι ειναι αβαπτιστοι μας λεγει ο αγιος Νικοδημος ο αγιορειτης και δεν εχουν ουτε Αποστολικη διαδοχη ουτε Ιερωσυνη και πως ειναι δυνατον να αποτελουν ''αδελφη εκκλησια''.ΑΠΟ ΔΥΟ ΙΣΑ [Αδελφες εκκλησιες]..ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΩΤΕΡΟ;;;; Η αληθινη εκκλησια Του Χριστου δεν εχει ψεγαδι ουτε ελαττωμα ουτε κατι παρομοιο.Εφ 5-27]..Καταντησαμε σαν τα κλαψοπουλια στην ερημο να φωναζουμε με ολη τη δυναμη της ψυχης μας την αληθεια της πιστεως μας,που αλλωστε Ο Κυριος γιαυτο ηρθε και γιαυτο γεννηθηκε ,οπως ειπε στον Πιλατο,για να φανερωσει την αληθεια.Οποιος ομως αγαπαει την αληθεια,καταλαβαινει τα λογια μουΙωαν 17-37]και ..η αγαπη [προς Θεον και προς παντας εντος και εκτος ]απο την αληθεια προερχεται''Σας αγαπαμε χαρη στην αληθεια που βρισκεται σε μας και θα μεινει μαζι μας αιωνια..Β!Ιωαν 1-2] γιαυτο πρεπει και χρεος μας ειναι να συμβαλλουμε στην εξαπλωση της αληθειας.Ιωαν Γ ! 1-8].π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Πολίτης: Επειδή τυχαίνω να γνωρίζω γράμματα και μάλιστα ιστορία περισσότερο από όσο νομίζεις, δεν είναι εύκολο να με παραπλανήσει κάποιος. Και φυσικά υπάρχουν συνοδικές καταδίκες των Ρωμαιοκαθολικών. Η καταδίκη της προσθήκης του Filioque στο Σύμβολο της Πίστεως, από τη Μεγάλη Σύνοδο του 879 (8η Οικουμενική) καταδικάζει από μόνη της τον Παπισμό. Αλλά ορίστε κάτι ακόμα πιο σαφές: Η Πανορθόδοξη Σύνοδος της Κωνσταντινούπολης του 1483/84 ακύρωσε την Σύνοδο της Φερράρας-Φλωρεντίας, αλλά κήρυξε και τους Λατίνους "αιρετικούς": "Τους δε άλλως περί της εκπορεύσεωςτου Αγίου Πνεύματος φρονούντας ή και κηρύττοντας... αποστρεφόμεθα ως αιρετικούς". Και παραπέμπω όχι σε ζηλωτικό κείμενο, αλλά στο βιβλίο των Μάχη Παϊζη-Αποστολοπούλου, Δ. Γ. Αποστολοπούλου, Μετά την Κατάκτηση, έκδ. Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών, Αθήνα 2006, σ. 77-78.
    Καλό είναι να είσαι τίμιος με τον εαυτό σου ως ουνίτης ή ουνιτίζων και να μην προσπαθείς να διαστρεβλώνεις τα γεγονότα. Και η εντιμότητα είναι αρετή...
    Ίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το μεγαλύτερο πρόβλημα των ενωτικών και ουνιτιζόντων είναι ότι κανείς τους δεν αγιάζει και κανείς άγιος γέροντας δεν υπήρξε φιλενωτικός. Δεν έχουν να επιδείξουν άγιο γέροντα ή άγιο λαϊκό με τα φρονήματα του άθεου Μεταξάκη, του πνευματικού του τέκνου Αθηναγόρα και των ομοίων του. Αντίθετα, όλοι, από τον π. Φιλόθεο Ζερβάκο και τον όσιο Ιουστίνο Πόποβιτς μέχρι τον προσφάτως κοιμηθέντα γέροντα Ιουστίνο Πάρβου, υπήρξαν ανθενωτικοί, από αγάπη προς τους εν πλάνη ρωμαιοκαθολικούς χριστιανούς αδελφούς μας.
    Η απουσία της αγιοποιού Χάριτος του Θεού είναι η απόδειξη της αποδοκιμασίας του Θεού προς τους ουνιτίζοντες "Ορθόδοξους"...
    Ίων

    ΑπάντησηΔιαγραφή