Αλλά λέγεις: Δεν έχω, λοιπόν, εγώ το δικαίωμα να κρίνω τον ιερέα; Όχι, δεν δικαιούσαι• Εάν οι λαϊκοί είχον το δικαίωμα να ερευνούν τον βίον και την πολιτείαν των πνευματικών των ποιμένων, δια να αποφασίζουν αν πρέπη να πειθαρχούν εις αυτούς ή να ανταρτεύουν, τότε, οι αρχόμενοι θα έθεταν τον εαυτόν των επάνω από τους άρχοντας και το παν θα εγίνετο άνω κάτω, θα ήσαν άνω τα πόδια και κάτω η κεφαλή. Ή δεν ακούεις τον Χριστόν, ο οποίος λέγει: μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε; (Ματθ. Ζ' 1), και τον Παύλον, ο οποίος μας φωνάζει• Συ τι κρίνεις τον αδελφόν σου; (Ρωμ. ΙΔ' 10). Εάν τον αδελφόν σου έχεις καθήκον να μη κρίνης, πολύ περισσότερον οφείλης ν' απέχης από του να κρίνης τον ιερέα. Ο Θεός σου το απαγορεύει. Πως το τολμάς εσύ;
Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ ΑΥΤΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άγιος όταν μιλάει για κρίση εννοεί την εμπαθή κρίση, τουτέστιν την κατάκριση κι όχι τον έλεγχο που κάποτε επιβάλλεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαφωνώ με τα λεγόμενα του αγίου Πατέρα. Όπως οι ιερείς συνεχώς κρίνουν την ζωή μας έτσι και εμείς κατά αμοιβαιότητα πρέπει να ασκούμε κριτική για να κατανοήσουν και τα ιδικά τους λάθη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς τα ακούσουν αυτά όσοι την κατάκριση των ιερέων και την διαπόμπευσή τους την έχουν ψωμοτύρι.
ΑπάντησηΔιαγραφή''..και μη συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους μάλλον δε και ελέγχετε, τα γαρ κρυφή γινόμενα υπ΄αυτών αισχρόν εστίν και λέγειν...''
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος Εφεσίους Κεφ.Β στ.11-12
α.α
Για να βρουμε ακρη λεγει το ευαγγελιο μας παλι συμπερασματικα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΜη δεχεσαι κατηγορια εναντιον πρεσβυτερου εκτος εαν το βεβαιωνουν δυο η τρεις μαρτυρες.Τους πρεσβυτερους που αμαρτανουν[πιστευω φανερα και οχι κρυφα] να τους ελενχεις μπροστα στους αλλους για να φοβουνται και οι υπολοιποι.Α !Τιμ 5,19-20]
Για τη σωστη Πιστη ομως χρειαζεται ελενχος διοτι στον Τιτο 2-7 λεγει ο Παυλος''Η διδασκαλια σου να ειναι ανοθευτη,σοβαρη,καθαρη και με σωστο περιεχομενοΠΟΥ ΔΕ ΔΙΝΕΙ ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ.ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ τιτον παλι1-16]Διακηρυττουν οτι γνωριζουν Τον Θεον αλλα με τα ΕΡΓΑ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ.Ομως ο αγιος Νικοδημος ο αγιορειτης στο περιφημο βιβλιο περι σκανδαλων και διορθωσεως αδελφου μας λεγει πως οι εχοντες αξιωματα εκκλησιαστικα πρεπει να υπερβαινουν ακομη και τους ασκητας στην αρετη και οχι στα αξιωματα και να μη προξενουν σκανδαλον στους Ιερεις και λαικους .Να φυλαττουν δε την Πατριαρχικη τους αξιαν με τα εναρετα εργα μιμουμενοι τον Δεσποτην Χριστον,ο οποιος φυλαξε το επαγγελμα του δια των εργων και γιαυτο ελεγε''Αυτα τα εργα α εγω ποιω,μαρτυρει περι εμου*οτι ο Πατηρ με απεστειλε.Ιωαν Ε !37].Λεγει ομως και για τους λαικους οτι οταν φυλαττουν τις εντολες Του Θεου και την Παραδοση της εκκλησιας μας ενω αλλος σκανδαλιζεται,αυτοι πρεπει να καταφρονουν αυτο το σκανδαλο και να εργαζονται την εντολη Του Θεου λεγοντας προς τους σκανδαλιζομενους ''Αποφασιστε μονοι σας εαν ειναι σωστο να ακουμε περισσοτερο εσας παρα Το Θεο.Πρξ4-19]..Οι χριστιανοι ευκολως δεν πρεπει να σκανδαλιζονται..οτι καθε Χριστιανος πρεπει να βοηθαα στην διορθωση και σωτηρια του αδελφου του για να πλατυνεται η Βασιλεια Των Ουρανων με συμβουλες αδελφικες οχι μισουντες αυτους αλλα με αγαπη αδελφικη ακομα και αυτοι οι ασκητες να μη ζητουν το συμφερον το δικο τους αλλα τουπλησιον-ινα και αυτοι σωθουν οπως λεγει ο θειος Παυλος μιμουμενοι τον πρωτον των ασκητων ΜΕΓΑ ΑΝΤΩΝΙΟΝ.ΔΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΕΓΙΝΕ ΟΛΗ Η ΚΤΙΣΙΣ,ΔΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ Ο ΝΟΜΟΣ,ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ,ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ.ΔΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΑΓΓΕΛΩΝ ΔΙΑΚΟΝΙΕΣ,ΠΡΟΠΑΤΟΡΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΣ,ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ,ΔΙΚΑΙΟΙ,ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ ΔΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΑΥΤΟΣ Ο ΥΙΟΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΗΡΘΕ ΣΤΗ ΓΗ,ΕΓΙΝΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ,ΠΕΙΝΑΣΕ ΔΙΨΑΣΕ, ΕΠΑΘΕ,ΣΤΑΥΡΩΘΗΚΕ ΚΑΙ ΕΧΥΣΕ ΟΛΟ ΤΟΥ ΤΟ ΑΙΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΟΛΩΝ .π