Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
Συμφωνῶ μέ τήν ἐπισήμανση τοῦ περιοδικοῦ.
Ἐπίτρεψέ μου νά προσθέσω καί
κάτι ἀκόμη. Ὅλες οἱ λειτουργίες καί ἀκολουθίες
πού τελεῖ ὁ Πατριάρχης Μόσχας (τουλάχιστον ἔτσι ὅπως τίς παρακολουθοῦμε ἀπό τά
ΜΜΕ) ἔχουν χαρακτῆρα show καί θυμίζουν τόν πάπα Ρώμης ὅπως λειτουργεῖ στόν Ἅγιο
Πέτρο, δηλ. μόνος μέ 100-200 ἐπισκόπους πού ἁπλά παρακολουθοῦν σάν «γλάστρες»
(συγγνώμη γιά τήν ἔκφραση).
Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
π. Νικόλαος Μεσσαλᾶς
Υ.Σ. Σοῦ στέλνω καί κάποιες φωτογραφίες γιά τοῦ λόγου τό ἀληθές
Γιατί κάνει εντύπωση. Στην Ρωσία είναι χιλιάδες οι δεσποτάδες. Στην Ρώμη χιλιάδες οι επίσκοποι. Αν και στην Ελλάδα όλοι οι Αρχιμανδρίτες ήσαν βοηθοί επίσκοποι ή δεσποτάδες σε χωριά και κωμοπόλεις θα μπορούσε ο Ιερώνυμος να έχει και αυτός δίπλα του εκατοντάδες δεσποτάδες που θα επιθυμούσαν εξέλιξη. Μήπως αυτή είναι μια καλή ιδέα. Μετά από 10 χρόνια ως αρχιμανδρίτες να προάγονται σε βοηθούς επισκόπους. Έτσι θα γεμίσουν οι ναοί μας δεσποτάδες και ο Ιερώνυμος θα ξεπεράσει τον Ρωσίας
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυκ εν τω πολλώ τω ευ, αλλ' εν τω ευ το πολύ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά τα νταβαντούρια είναι έξω από την παράδοση της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια π.Νκόλαε και λοιποί αδελφοί
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφού αυτά αρέσουν και στον κόσμο. Τους αρέσουν να βλέπουν χρυσοποίκιλτες μίτρες να περιοδεύουν μπροστά τους. Όσοι περισσότεροι Επίσκοποι τόσο περισσότερο νομίζει ο κοσμάκης ότι τιμήθηκε ο άγιος. Αυτά τους μάθαμε αυτά ζητάει ο κόσμος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι οι γλάστρες ομορφαίνουν τον περιβάλλοντα χώρο!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μου λέτε κύριοι, στην Αγία Σοφία
ΑπάντησηΔιαγραφήπόσοι Δεσποτάδες, παπάδες και διάκοι λειτουργούσαν; Γιατί τέτοια κριτική για μια Εκκλησία που δοκιμάστικε τόσο πολύ; Τριώδιο που μπήκε ας κοιτάξουμε τα δικά μας ελατώματα και όσοι είναι Δεσποτάδες και κληρικόι παλαιώτεροι και νεώτεροι ας προσέξουμε την τάξη και την ευλάβεια τον Ρώσων αδελφών μας
ΩΡΑΙΟ ΘΕΑΜΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΑΥΤΟ??????
Επειδή δεν γνωρίζω 9.6 πόσοι δεσποτάδες λειτουργούσαν στην Αγία Σοφία θα σε παρακαλούσα να μου μεταφέρεις κάποιο ιστορικό δεδομένο για να μάθω. Μην μου πεις για παπάδες θέλω να μάθω για δεσποτάδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ευχαριστώ.
Πέτρος
Οι σκέψεις αυτές δεν είναι μόνο προς προβληματισμό αλλά και προς διόρθωση. Κάπου μπερδευτήκαμε. Στην πορεία και τον εναγκαλισμό με το σήμερα. Φωτογραφίες, τηλεόραση, δημόσιες σχέσεις κλπ. Χάθηκε η απλότητα του να ζεις το μυστήριο και όχι το θέαμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήτο 987 οι ειδωλολάτρες απεσταλμένοι του Ρώσου Βλαδίμηρου που είχαν σταλεί σε όλο τον κόσμο «προς αναζήτηση της αληθούς πίστεως». Η περίλαμπρη μεγαλοσύνη του ναού, οι σεβάσμιες σειρές ιερέων με τα υπέροχα άμφια, η ουράνια ψαλμωδία της χορωδίας, τα σύννεφα από λιβάνι που απλώνονταν στο χώρο και ανέβαιναν ψηλά, η ευσεβής σιωπή χιλιάδων πιστών που προσεύχονταν με κατάνυξη, όλο το μυστήριο μιας άγνωστης ιεροτελεστίας που προκαλούσε δέος, μάγεψε στην κυριολεξία τον απαίδευτο νου των απλοϊκών τέκνων του Βορρά. Όπως ξεκάθαρα μάλιστα δηλώνει ο ιστορικός τους Κaramsin, «ο ναός αυτός τους φάνηκε η ίδια η κατοικία του Υψίστου, εκεί όπου φανέρωνε άμεσα τη δόξα του στα μάτια των θνητών».
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι, οι απεσταλμένοι φεύγοντας από την Κωνσταντινούπολη, πήγαν πίσω στο Σλάβο πρίγκιπα τους και του διηγήθηκαν ό,τι είχαν δει με τα παρακάτω λόγια: «Δεν ξέραμε αν είχαμε ήδη ανεβεί στον ουρανό. Πραγματικά, πάνω στη γη δεν θα έβρισκε ποτέ κανείς παρόμοια πλούτη και μεγαλοπρέπεια. Το μόνο που μπορούμε να πιστέψουμε είναι ότι εκεί αντιλαμβάνεται κανείς πραγματικά την παρουσία του Θεού κι ότι αυτή η θρησκεία ξεπερνά κατά πολύ τη θρησκεία κάθε άλλης χώρας». Ο Βλαδίμηρος δέχτηκε τα λόγια και την πίστη των απεσταλμένων του. Βαφτίστηκε χριστιανός και οι ανάδοχοι του ήταν οι αυτοκράτορες Βασίλειος Β' και Κωνσταντίνος Η'. Σύντομα συνδέθηκε ακόμα περισσότερο μαζί τους, αφού παντρεύτηκε την αδερφή τους, την πριγκίπισσα Άννα.
http://www.megarevma.net/AgiaSophia.htm
Την εποχή του Ιουστινιανού, η Αγία Σοφία είχε χίλιους κληρικούς.[5] Η νεαρά του Ηρακλείου, που βασίλεψε τον έβδομο αιώνα μας αναφέρει:[5]
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρεσβυτέρους ... 80
Διακόνους ... 150
Διακόνισσες ... 40
Υποδιάκονους ... 70
Αναγνώστες ... 160
Ψάλτες ... 25
Θυρωρούς ... 75
Σύνολο: 600
Ο αριθμός των κληρικών είχε ελαττωθεί κατά τα τελευταία έτη του κράτους, όταν τα εισοδήματα της εκκλησίας αρκούσαν μόλις για την φωταψία του ναού.[5]
Αγαπητέ Πέτρε αν Λειτουργούσαν παπάδες οι Δεσποτάδες σε ενοχλεί ή ο αριθμός των λειτουργούντων;;; Ας μην είμαστε υποκριτές,όταν στην Ελλαδική Εκκλησία με 80 Αρχιερείς γίνονται συλλείτουργα από τους μισούς ίσως και περισσότερους, γιατί στη Ρωσική Εκκλησία που έχει υπέρ τους 400 να μη συλλειτουργούν με τον Πατριάρχη τους οι μισοί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι μαθαίνει κανείς από το διαδίκτυο και τα μπλοκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμένα μου αρέσει στο χωριό του πατέρα μου. εκεί ο ιερέας σεμνά ντυμένος με απλή ιερατική στολή χωρίς φανφάρες τελεί την αναίμακτο Θυσία. Οι ψάλτες σιγοντάρουν παράφωνα μεν αλλά με ευλάβεια και χωρίς επίδειξη.
Στην Ενορία μου στην Θεσσαλονίκη νιώθω όταν πάω, μια αλλοτρίωση επίδειξης των ιερέων με τις στολές και την φωνή τους.
Λοιπόν εγώ ψηφίζω την λειτουργία του χωριού και όχι των πολλών παπάδων και επισκόπων.
Δεν γνωρίζω το χθες. Δεν μου αρέσουν αυτές οι φωτογραφίες με πολλούς αρχιερείς. Εξάλλου έχω ακούσει ότι το μυστήριο ο ένας το κάνει ή Αρχιερέας ή ιερέας εκ μέρους του αρχιερέως. Οι άλλοι δεν τελούν αλλά είναι εκεί χωρίς ουσιαστικό ρόλο. Τότε γιατί αυτή η ποσότητα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Νικόλαος μέσα σε δύο αράδες τα είπε όλα. Οι υπόλοιποι σχολιαστές προσπαθούν να δικαιολογήσουν κάποιες εξαιρέσεις δια μέσου των αιώνων με την σημερινή καθημερινότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδελφοί και πατέρες ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ αείμνηστος π Γερβάσιος Παρασκευόπουλος επισημαίνει σχετικά με το θέμα που σχολιάζετε :
'' Η δόξα της Εκκλησίας είναι το εσωτερικόν κάλλος της και το κάλλος αυτοθαμβούται, νοθεύεται και συχνά αφανίζεται, όταν με τας κοσμικάς λάμψεις προκαλείται κοσμικός θαυμασμός.
Αφανίζεται δε ,καθ΄όν χρόνον είναι αναγκαίον ,να διαλάμψη η εσωτερικότης της , το πλήθος των αρετών της, τα ουράνια θέλγητρά της, οι ατίμητοι μαργαρίται της. Να διαλάμψουν αγνοί ,απηλλαγμένοι του ρύπου ή των ρυτίδων των εφημέρων λάμψεων....
Υποστηρίζομεν δια βίου την επιστροφήν εις τα οπίσω, εις τους χρόνους της δόξης της Εκκλησίας.
Ο Κύριος εις τον Μυστικόν Δείπνον δεν εχρησιμοποίησε πολυτελή διάκοσμον , λίθους ατιμήτους ή χρυσοποικίλτους στολάς.
Ουδέποτε όμως άλλοτε το μυστήριον της ιεράς Μυσταγωγίας κατενοήθη, όσον κατά το Δείπνον εκείνο.
Αναμφιβόλως δεν θα κατέλθωμεν εις τας κατακόμβας, αλλά θα ανασύρωμεν από εκεί τους πολυτιμοτέρους λίθους της Αποστολικής Εκκλησίας,δια να ανοικοδομήσωμεν μίαν νέαν περίλαμπρον αγίαν Σοφίαν του νεωτέρου Χριστιανικού κόσμου:
Την απλότητα και την λιτότητα.
Αυτοί θα αποτελέσουν το υλικόν δια τον ναόν των αγίων της συγχρόνου γενεάς.
Το Έθνος το οποίον θα ανοικοδομήση πρώτον τον τοιούτον ναόν,θα αναδειχθεί κέντρον των αληθινών προσκυνητών, των λατρευόντων τον Κύριον των Πνευμάτων'' εν πνεύματι και αληθεία''.
Αληθώς ποίος πιστός,παριστάμενος εις λατρείαν τοιούτων προσκυνητών,δεν θα βλέπει διαδραματιζομένην επί της γης την προφητικήν οπτασίαν της Αποκαλύψεως (κεφ.δ και ε )
Το φρικτόν θυσιαστήριον εφ ου το αρνίον το εσφαγμένον ,πέριξ την κοινότητα των αγίωντην προσκυνούσαν
'' τον Όντα και τον ερχόμενον και υπεράνω πάντων, τα πάντα πληρούμενα από τον επινίκιον ύμνον, το άσμα όλων των δημιουργημάτων:
΄΄Άγιος, Άγιος Κύριος ο Θεός ο Παντοκράτωρ, ο ών και ο ήν και ο ερχόμενος΄΄ ;
''ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ''π Γερβασίου
π. Νικόλαε , Εύχεσθε
Άγγελος