Πέμπτη 13 Φεβρουαρίου 2014

Εκτροπές

 Ἀγαπητέ μου Ἀναστάσιε,
Συμφωνῶ μέ τήν ἐπισήμανση τοῦ περιοδικοῦ
Ἐπίτρεψέ  μου νά προσθέσω καί κάτι ἀκόμη.  Ὅλες οἱ λειτουργίες καί ἀκολουθίες πού τελεῖ ὁ Πατριάρχης Μόσχας (τουλάχιστον ἔτσι ὅπως τίς παρακολουθοῦμε ἀπό τά ΜΜΕ) ἔχουν χαρακτῆρα show καί θυμίζουν τόν πάπα Ρώμης ὅπως λειτουργεῖ στόν Ἅγιο Πέτρο, δηλ. μόνος μέ 100-200 ἐπισκόπους πού ἁπλά παρακολουθοῦν σάν «γλάστρες» (συγγνώμη γιά τήν ἔκφραση). 

Μέ ἀγάπη Χριστοῦ
π.  Νικόλαος Μεσσαλᾶς

Υ.Σ. Σοῦ στέλνω καί κάποιες φωτογραφίες γιά τοῦ λόγου τό ἀληθές




17 σχόλια:

  1. Γιατί κάνει εντύπωση. Στην Ρωσία είναι χιλιάδες οι δεσποτάδες. Στην Ρώμη χιλιάδες οι επίσκοποι. Αν και στην Ελλάδα όλοι οι Αρχιμανδρίτες ήσαν βοηθοί επίσκοποι ή δεσποτάδες σε χωριά και κωμοπόλεις θα μπορούσε ο Ιερώνυμος να έχει και αυτός δίπλα του εκατοντάδες δεσποτάδες που θα επιθυμούσαν εξέλιξη. Μήπως αυτή είναι μια καλή ιδέα. Μετά από 10 χρόνια ως αρχιμανδρίτες να προάγονται σε βοηθούς επισκόπους. Έτσι θα γεμίσουν οι ναοί μας δεσποτάδες και ο Ιερώνυμος θα ξεπεράσει τον Ρωσίας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ουκ εν τω πολλώ τω ευ, αλλ' εν τω ευ το πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτά τα νταβαντούρια είναι έξω από την παράδοση της Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσα δεν φτάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια π.Νκόλαε και λοιποί αδελφοί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αφού αυτά αρέσουν και στον κόσμο. Τους αρέσουν να βλέπουν χρυσοποίκιλτες μίτρες να περιοδεύουν μπροστά τους. Όσοι περισσότεροι Επίσκοποι τόσο περισσότερο νομίζει ο κοσμάκης ότι τιμήθηκε ο άγιος. Αυτά τους μάθαμε αυτά ζητάει ο κόσμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και οι γλάστρες ομορφαίνουν τον περιβάλλοντα χώρο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δεν μου λέτε κύριοι, στην Αγία Σοφία
    πόσοι Δεσποτάδες, παπάδες και διάκοι λειτουργούσαν; Γιατί τέτοια κριτική για μια Εκκλησία που δοκιμάστικε τόσο πολύ; Τριώδιο που μπήκε ας κοιτάξουμε τα δικά μας ελατώματα και όσοι είναι Δεσποτάδες και κληρικόι παλαιώτεροι και νεώτεροι ας προσέξουμε την τάξη και την ευλάβεια τον Ρώσων αδελφών μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΩΡΑΙΟ ΘΕΑΜΑ.
    ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΑΥΤΟ??????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Επειδή δεν γνωρίζω 9.6 πόσοι δεσποτάδες λειτουργούσαν στην Αγία Σοφία θα σε παρακαλούσα να μου μεταφέρεις κάποιο ιστορικό δεδομένο για να μάθω. Μην μου πεις για παπάδες θέλω να μάθω για δεσποτάδες.
    Σε ευχαριστώ.
    Πέτρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Οι σκέψεις αυτές δεν είναι μόνο προς προβληματισμό αλλά και προς διόρθωση. Κάπου μπερδευτήκαμε. Στην πορεία και τον εναγκαλισμό με το σήμερα. Φωτογραφίες, τηλεόραση, δημόσιες σχέσεις κλπ. Χάθηκε η απλότητα του να ζεις το μυστήριο και όχι το θέαμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. το 987 οι ειδωλολάτρες απε­σταλμένοι του Ρώσου Βλαδίμηρου που εί­χαν σταλεί σε όλο τον κόσμο «προς ανα­ζήτηση της αληθούς πίστεως». Η περίλα­μπρη μεγαλοσύνη του ναού, οι σεβάσμιες σειρές ιερέων με τα υπέροχα άμφια, η ου­ράνια ψαλμωδία της χορωδίας, τα σύννε­φα από λιβάνι που απλώνονταν στο χώρο και ανέβαιναν ψηλά, η ευσεβής σιωπή χι­λιάδων πιστών που προσεύχονταν με κα­τάνυξη, όλο το μυστήριο μιας άγνωστης ιεροτελεστίας που προκαλούσε δέος, μά­γεψε στην κυριολεξία τον απαίδευτο νου των απλοϊκών τέκνων του Βορρά. Όπως ξεκάθαρα μάλιστα δηλώνει ο ιστορικός τους Κaramsin, «ο ναός αυτός τους φάνηκε η ίδια η κατοικία του Υψίστου, εκεί όπου φανέρωνε άμεσα τη δόξα του στα μάτια των θνητών».
    Έτσι, οι απεσταλμένοι φεύγοντας από την Κωνσταντινούπολη, πήγαν πίσω στο Σλάβο πρίγκιπα τους και του διηγήθηκαν ό,τι είχαν δει με τα παρακάτω λόγια: «Δεν ξέραμε αν είχαμε ήδη ανεβεί στον ουρανό. Πραγματικά, πάνω στη γη δεν θα έβρισκε ποτέ κανείς παρόμοια πλούτη και μεγαλοπρέπεια. Το μόνο που μπο­ρούμε να πιστέψουμε είναι ότι εκεί αντι­λαμβάνεται κανείς πραγματικά την πα­ρουσία του Θεού κι ότι αυτή η θρησκεία ξεπερνά κατά πολύ τη θρησκεία κάθε άλ­λης χώρας». Ο Βλαδίμηρος δέχτηκε τα λόγια και την πίστη των απεσταλμένων του. Βαφτίστηκε χριστιανός και οι ανά­δοχοι του ήταν οι αυτοκράτορες Βασίλει­ος Β' και Κωνσταντίνος Η'. Σύντομα συν­δέθηκε ακόμα περισσότερο μαζί τους, αφού παντρεύτηκε την αδερφή τους, την πριγκίπισσα Άννα.
    http://www.megarevma.net/AgiaSophia.htm

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Την εποχή του Ιουστινιανού, η Αγία Σοφία είχε χίλιους κληρικούς.[5] Η νεαρά του Ηρακλείου, που βασίλεψε τον έβδομο αιώνα μας αναφέρει:[5]
    Πρεσβυτέρους ... 80
    Διακόνους ... 150
    Διακόνισσες ... 40
    Υποδιάκονους ... 70
    Αναγνώστες ... 160
    Ψάλτες ... 25
    Θυρωρούς ... 75
    Σύνολο: 600
    Ο αριθμός των κληρικών είχε ελαττωθεί κατά τα τελευταία έτη του κράτους, όταν τα εισοδήματα της εκκλησίας αρκούσαν μόλις για την φωταψία του ναού.[5]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αγαπητέ Πέτρε αν Λειτουργούσαν παπάδες οι Δεσποτάδες σε ενοχλεί ή ο αριθμός των λειτουργούντων;;; Ας μην είμαστε υποκριτές,όταν στην Ελλαδική Εκκλησία με 80 Αρχιερείς γίνονται συλλείτουργα από τους μισούς ίσως και περισσότερους, γιατί στη Ρωσική Εκκλησία που έχει υπέρ τους 400 να μη συλλειτουργούν με τον Πατριάρχη τους οι μισοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τι μαθαίνει κανείς από το διαδίκτυο και τα μπλοκ.
    Εμένα μου αρέσει στο χωριό του πατέρα μου. εκεί ο ιερέας σεμνά ντυμένος με απλή ιερατική στολή χωρίς φανφάρες τελεί την αναίμακτο Θυσία. Οι ψάλτες σιγοντάρουν παράφωνα μεν αλλά με ευλάβεια και χωρίς επίδειξη.
    Στην Ενορία μου στην Θεσσαλονίκη νιώθω όταν πάω, μια αλλοτρίωση επίδειξης των ιερέων με τις στολές και την φωνή τους.
    Λοιπόν εγώ ψηφίζω την λειτουργία του χωριού και όχι των πολλών παπάδων και επισκόπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δεν γνωρίζω το χθες. Δεν μου αρέσουν αυτές οι φωτογραφίες με πολλούς αρχιερείς. Εξάλλου έχω ακούσει ότι το μυστήριο ο ένας το κάνει ή Αρχιερέας ή ιερέας εκ μέρους του αρχιερέως. Οι άλλοι δεν τελούν αλλά είναι εκεί χωρίς ουσιαστικό ρόλο. Τότε γιατί αυτή η ποσότητα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο π. Νικόλαος μέσα σε δύο αράδες τα είπε όλα. Οι υπόλοιποι σχολιαστές προσπαθούν να δικαιολογήσουν κάποιες εξαιρέσεις δια μέσου των αιώνων με την σημερινή καθημερινότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αδελφοί και πατέρες ,

    Ο αείμνηστος π Γερβάσιος Παρασκευόπουλος επισημαίνει σχετικά με το θέμα που σχολιάζετε :

    '' Η δόξα της Εκκλησίας είναι το εσωτερικόν κάλλος της και το κάλλος αυτοθαμβούται, νοθεύεται και συχνά αφανίζεται, όταν με τας κοσμικάς λάμψεις προκαλείται κοσμικός θαυμασμός.

    Αφανίζεται δε ,καθ΄όν χρόνον είναι αναγκαίον ,να διαλάμψη η εσωτερικότης της , το πλήθος των αρετών της, τα ουράνια θέλγητρά της, οι ατίμητοι μαργαρίται της. Να διαλάμψουν αγνοί ,απηλλαγμένοι του ρύπου ή των ρυτίδων των εφημέρων λάμψεων....

    Υποστηρίζομεν δια βίου την επιστροφήν εις τα οπίσω, εις τους χρόνους της δόξης της Εκκλησίας.
    Ο Κύριος εις τον Μυστικόν Δείπνον δεν εχρησιμοποίησε πολυτελή διάκοσμον , λίθους ατιμήτους ή χρυσοποικίλτους στολάς.

    Ουδέποτε όμως άλλοτε το μυστήριον της ιεράς Μυσταγωγίας κατενοήθη, όσον κατά το Δείπνον εκείνο.
    Αναμφιβόλως δεν θα κατέλθωμεν εις τας κατακόμβας, αλλά θα ανασύρωμεν από εκεί τους πολυτιμοτέρους λίθους της Αποστολικής Εκκλησίας,δια να ανοικοδομήσωμεν μίαν νέαν περίλαμπρον αγίαν Σοφίαν του νεωτέρου Χριστιανικού κόσμου:

    Την απλότητα και την λιτότητα.
    Αυτοί θα αποτελέσουν το υλικόν δια τον ναόν των αγίων της συγχρόνου γενεάς.
    Το Έθνος το οποίον θα ανοικοδομήση πρώτον τον τοιούτον ναόν,θα αναδειχθεί κέντρον των αληθινών προσκυνητών, των λατρευόντων τον Κύριον των Πνευμάτων'' εν πνεύματι και αληθεία''.

    Αληθώς ποίος πιστός,παριστάμενος εις λατρείαν τοιούτων προσκυνητών,δεν θα βλέπει διαδραματιζομένην επί της γης την προφητικήν οπτασίαν της Αποκαλύψεως (κεφ.δ και ε )

    Το φρικτόν θυσιαστήριον εφ ου το αρνίον το εσφαγμένον ,πέριξ την κοινότητα των αγίωντην προσκυνούσαν
    '' τον Όντα και τον ερχόμενον και υπεράνω πάντων, τα πάντα πληρούμενα από τον επινίκιον ύμνον, το άσμα όλων των δημιουργημάτων:

    ΄΄Άγιος, Άγιος Κύριος ο Θεός ο Παντοκράτωρ, ο ών και ο ήν και ο ερχόμενος΄΄ ;

    ''ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΑΣΙΑ ΕΠΙ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ''π Γερβασίου

    π. Νικόλαε , Εύχεσθε
    Άγγελος

    ΑπάντησηΔιαγραφή