Αγαπητέ
κ. Κωστόπουλε,
Θα
σε παρακαλούσα να φιλοξενήσεις στο blogs σου το άρθρο του
συναδέλφου κ. Αθανάσιου Κοτταδάκη που δημοσίευσε το περιοδικό «Σύνδεσμος»
(Φεβρ. 2014 αριθμός τεύχους 486, σελ. 54-55) και αναφέρεται στο βιβλίο του π.
Ηλία Μαστρογιαννόπουλου, «Η Δύση ανακαλύπτει την Ανατολή». Στο άρθρο αυτό ο κ.
Κοτταδάκης αναφέρει απόψεις του σεβαστού π. Ηλία σχετικά με τις σχέσεις Ανατολής
(Ορθοδοξίας) και Δύσης (ρωμαιοκαθολικισμού) και την επίδραση τη θετική της Ορθοδοξίας
πάνω σε θέματα αλήθειας και λατρείας στη Δύση. Από προσωπική εμπειρία γνωρίζω
την επίδραση της «καθ’ ημάς Ανατολής»
στο δυτικό κόσμο (εκδόσεις, συγγράμματα Ελλήνων Πατέρων, λατρευτικές εκδηλώσεις
του βυζαντινού Τυπικού μέσα στο Ναό του Αγίου Πέτρου κ. α.)
Με
αγάπη
Παναγιώτης
Σπ. Μαρτίνης
ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ
ΒΗΜΑΤΙΣΜΟΙ
ΔΥΤΙΚΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΣΥΝΗΣ
Πολλές
κραυγές καί λοιδορίες κατά τοῦ Διάλογου Ὀρθοδοξίας - Δύσης τελευταία, παρότι
διεξάγεται μετά ἀπό Παν-Ορθόδοξες Συνοδικές Ἀποφάσεις. Ὁ ρόλος Ἡρακλή τῆς Ὀρθοδοξίας
ἐπίζηλος γιά κάποιους πού ἴσως, «ἀφ’ ἑαυτῶν μή δυνάμενοι φαίνεσθαι, ἐκ τοῦ
ψέγειν τους ἑαυτῶν κρείττονας δείκνυσθαι βούλονται» (Σωκρ ΕΙ 6,13). Προσπερνοῦν τόν τελευταῖο
πόθο τοῦ Χριστοῦ, «ἵνα πάντες ἕν ὧσιν», τή Λειτουργική αἴτηση, «ὑπέρ τῆς τῶν
πάντων ἑνώσεως», τό ὅτι «ἡ Δύση εἶναι σήμερα διαφορετική» π. Ἡλίας Μαστρογιαννόπουλος:
«Ἡ Δύση ἀνακαλύπτει τήν Ἀνατολή».
«Πάνω ἀπο μισό αἰώνα, γράφει, μέ Συνέδρια, Ἐκδόσεις,
Ἕδρες σέ Πανεπιστήια καί ἄλλα, ἡ Δύση ἔχει κάνει μεγάλα βήματα κατανόησης τοῦ
πνεύματος τῆς Ὀρθόδοξης Ἀνατολῆς. Το 1951 ἄρχισαν στήν Ὀξφόρδη καί συνεχίζονται
ἀξιόλογα Συνέδρια Πατρολογικῶν
Σπουδῶν... Τό 1958 ἔγινε – Ρώμη - σπουδαῖο συνέδριο γιά τόν Ἀνατολικό Μοναχισμό...
Τό 1973 γιά τό Μέγα Ἀθανάσιο - Παρίσι ... Τό 1979 γιά τό Μάξιμο τόν Ὁμολογητή - Ὀξφόρδη...
Τό 1951 ἐκδόθηκαν στή Γερμανία δύο τόμοι ἐπ’ εὐκαιρία τῶν 1500 χρόνων τῆς 4ης -
Χαλκηδόνα - Οἰκουμενικῆς Συνόδου... Τό 1956 ἀφιερωματικός τόμος γιά τό Μ. Ἀντώνιο
- Ρώμη... Πολλές οἱ ἐκδόσεις καί μεταφράσεις Πατερικῶν κειμένων σέ, Γαλλία, Ἀγγλία,
Γερμανία, Ἰταλία, Βέλγιο... Ἀμερική...
Οἱ
«Χριστιανικές Πηγές» - οἶκος Cerf - ξεπέρασαν τούς 460 τόμους με ἐκλεκτά
κείμενα Ἑλλήνων, Λατίνων, Σύρων Πατέρων. Πολλές ἀξιόλογες μελέτες γιά τή
θεολογία, ἀνθρωπολογία... τῶν Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας... Ἐκθέσεις βυζαντινῶν εἰκόνων,
λευκώματα, ἐπισκέψεις στό Ἅγιον Ὄρος, Σινά, Μετέωρα, Πάτμο. Ἱδρύθηκαν Τμήματα Ὀρθοδόξου
Θεολογίας σε Θεολογικές Σχολές - Μόναχο, Καίμπριτς... Ὀρθόδοξοι θεολόγοι μιλοῦν
σε ξένα Πανεπιστήμια... εἰδικά συνέδρια... Περιοδικά τους - Panoramma, Παρίσι, Irenikon,
Βέλγιο - βάζουν ἄρθρα ὀρθοδόξων... Μονές - Chevetogne, Βέλγιο, Bose, Ἰταλία -
μελετοῦν Ὀρθόδοξη Παράδοση».
Στό
σχίσιμο «τοῦ ἄρραφου χιτώνα τοῦ Χριστοῦ», ὅπου ἡ παπική ἡγεσία εὐθύνεται πιό
πολύ, ἀμοιβαία ἄρση Ἀναθεμάτων, Διάλογος, συναντήσεις ὅλων τῶν μετά τό 1960 Οἰκουμενικῶν
Πατριαρχῶν μέ τούς ἀντίστοιχους Πάπες, δείχνουν ὅτι ἡ μέχρι τό 19ο αἰώνα δυτική
στρατηγική μοιάζει νά ἔχει ἀναραπεῖ. Ὁ πάπας δέν ἀπαιτεῖ, ὅπως παλιά νά τοῦ
φιλήσουν οἱ Ὀρθόδοξοι τά πόδια, «αὐτός γονατίζει καί ἀσπάζεται τά πόδια τοῦ
Πατριαρχικοῦ Ἀπεσταλμένου Μητροπολίτη Χαλκηδόνος Μελίτωνος, ἀφήνοντας
κατάπληκτους τούς παριστάμενους - Σίξτειο Παρεκκλήσιο, 14.3.1975. Σέ λειτουργία
ἀπαγγέλλει τό «Πιστεύω» καί Ἑλληνικά χωρίς τό Filioque, καί σέ ἄλλη στόν Ἅγιο
Πέτρο τό 2000, «ζητεῖ συγγνώμη ἐνώπιον ὅλων γιά τά ἁμαρτήματα πού διέπραξε ἡ
Ρωμαϊκή Ἐκκλησία διά μέσου τῶν αἰώνων». Παπικοί ἐκπρόσωποι ἐκφράζουν στόν Πατριάρχη
Βαρθολομαῖο τή ντροπή τοῦ Βατικανοῦ γιά τή λατινική ἅλωση τῆς Πόλης - 1204 -
καί λίγους μήνες μετά - 29,6, 2004, Πέτρου καί Παύλου - ὁ Πάπας τώρα ἐκφράζει
στόν ἴδιο Πατριάρχη «τόν πόνο καί τήν θλίψη του γιά κεῖνο τό φοβερό γεγονός».
Ἀπό
τό 1948 πού «ὁ μεγάλος πρωτοπόρος π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ», ἀναφέρθηκε στό «χρέος
τῶν Ὀρθοδόξων νά βοηθήσουν τίς προσεγγίσεις» ἐνότητας πού ἄρχισε τό Παγκόσμιο Συμβούλιο
Ἐκκλησιῶν - ἄλλο ἀγκάθι γιά πολλούς - ἔχουν γίνει ὄχι λίγα, και οὔτε λίγο
σοβαρά βήματα. Λάθη δέκα καί
πλέον αἰώνων δέ διορθώνονται οὔτε εὔκολα, οὔτε γρήγορα!
Μικρό
ἀπάνθισμα ἀπό τό ἀνωτέρω βιβλίο τοῦ π. Ἡλία αὐτά. «Πρός ἔπαινον τοῦ Θεοῦ, πού
δέν καθεύδει γιά τό δράμα τοῦ διχασμοῦ τῶν Χριστιανῶν, ἀλλά "ἕως ἄρτι ἐργάζεται"...
Ὀφείλουμε νά γνωρίζουμε τά σημάδια τῶν καιρῶν.. καί να βοηθοῦμε τούς ἀδελφούς
μας ἑτεροδόξους... νά προχωρήσουν. Εἶναι χρέος μας», ἐπισημαίνει.
Κάποιοι
ὀφείλουν νά καταλάβουν ὅτι, ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι μέ τό Χριστό πού, πλένει τά πόδια
καί τοῦ προδότη του, συγχωρεῖ τόν ἀρνητή του, ἀπορρίπτοντας πιό μπροστά τό
μαχαίρι του, καί ἀπαντάει «μέ ἕνα φιλί στο μέτωπό του στό Μέγα Ἱεροεξεταστή, πού
τόν φυλάκισε καί θά ἔφτανε να τόν κάψει» - Ντοστογιέφσκυ, «Ἀδελφοί Καραμαζώφ».
Ἀθ.
Κοτταδάκης
Είναι να λυπάται κανείς με την αφέλεια του κ.Κοτταδάκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤους θεατρινισμούς του πάπα της Ρώμης ο συγκεκριμένος κύριος τους θεωρεί ως σημεία ουσιώδους μεταβολής της διαθέσεως των παπικών έναντι της Ορθοδοξίας.
Μήπως έχει ακούσει για τους διωγμούς των Ορθοδόξων της Τσεχοσλοβακίας το 1969 απ την Ουνία, διωγμούς που κατά το μακαριστό Πράγας Δωρόθεο "ωχριούν μπροστά τους οι διωγμοί του Δεκίου";
Αλήθεια, τι γνώμη έχει ο κ.Κοτταδάκης για την ύπαρξη και δράση της διαβόητης Ουνίας και στις μέρες μας (όρα Ουκρανία);
Οι "Ηρακλείς" της Ορθοδοξίας, όπως σκωπτικά αποκαλεί όσους θεοφιλώς αγωνίζονται του φταίνε κατά τα άλλα!
"Ερωτηθείς γιατί συμβαίνει αυτό, ενώ η Δημοκρατία της Τσεχία είναι η πιο αθεϊστική χώρα στην Ευρώπη, ο Μητροπολίτης Τσεχίας τόνισε: «Σχετικά μ΄ αυτό με ρωτούν πάρα πολύ συχνά. Τότε τους απαντώ ότι πολύπαθη χώρα μου, η οποία έλαβε το βάπτισμα των Αγίων Κυρίλλων και Μεθοδίου, επί αιώνες γεννήθηκε με το διωγμό των Πάπων και Καρδιναλίων».
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ο Καθολικισμός εμφυτεύονταν δια της βίας, σχεδόν με τις ίδιες μεθόδους, όπως συνηθίζεται από τους Ναζί και τους κουμουνιστές. Εάν έκανες ανυπακοή σου παίρνανε την περιουσία σου, σε στέλνανε εξορία, ακόμα μπορεί να σε εκτελούσαν», συνέχισε ο κ. Χριστόφορος.
Εν συνεχεία πρόσθεσε ότι «από τις 150.000 αγροτικές οικογένειες έμειναν μόνο 30.000 χιλιάδες. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι στους Τσέχους δεν ήταν αρεστός ο καθολικισμός. Γι’ αυτό η Τσεχοσλοβακία του συντομότερο έγινε ανεξάρτητη χώρα, περίπου ένα εκατομμύριο άνθρωποι έφυγαν από την Καθολική Εκκλησία και δημιουργήθηκε η Ορθόδοξη Εκκλησία της Τσεχοσλοβακίας»
Απόσπασμα από δήλωση του μητροπολίτη Τσεχίας Χριστοφόρου το 2011.
Τι έχουν επ αυτών να πουν ο π.Ηλίας και ο κ.Κοτταδάκης;
Μόνο οι ουνίτες και οι παπικοί φταίνε;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ορθόδοξοι είναι πάντα αθώες παναγίτσες;
Ο π. Ηλίας γνωρίζει άριστα τις διορθόδοξες σχέσεις. Είναι μια σπουδαία θεολογική μορφή που έχει άποψη. Ο κ. Κοτταδάκης μας μετέφερε εδώ τις τεκμηριωμένες θέσεις τις οποίες πολλοί αγνοούν ή θέλουν να παρασιωπούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆξιο μεγάλης προσοχής το γεγονός με τον Μητροπολίτη Μελίτωνα το οποίο παντελώς αγνοούσα.
Εύχομαι η συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη και του Πάπα στα Ιεροσόλυμα να φέρει καρπούς ενότητας ουσιαστικής στην Εκκλησία.
Σεβαστός και έγκυρος ο π. Ηλίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε όλους είναι γνωστό ότι «η Δύση είναι σήμερα διαφορετική» από ότι προ του διαλόγου της αγάπης εν αλήθεια. Όσοι από μας έχουμε την εμπειρία του συγχρωτισμού με ρωμαιοκαθολικούς για κοινωνικούς ή και επαγγελματικούς λόγους βλέπουμε μεγάλη αλλαγή. Το ότι οι ρωμαιοκαθολικοί μας παραχωρούν παρεκκλήσια ή και ναούς για τις δικές μας λατρευτικές ανάγκες δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο. Στην Ελλάδα ζουν ακόμα με την ισχύ της ορθοδόξου Εκκλησία σε κρατικά επίπεδα. Πόσο θα επιθυμούσα να έβλεπα να έλθουν να διακονήσουν όλοι αυτοί οι παποφάγοι κληρικοί και επίσκοποι της Ελλάδας τους ορθοδόξους της διασποράς. Από το να λένε λόγια μεγάλα μέσα στην ασφάλεια του ποιμνίου που δεν αντιδρά. Μέσα στην ασφάλεια της κρατικής υποστήριξης λένε πολλά. τους ρωμαιοκαθολικούς τους θεωρούν φτωχοσυμπέθερους. Για να έλθουν εδώ για να δω πόσα απίδια πιάνει ο σάκος τους. Προ 20ετίας πήγαινα στην Ελλάδα σε ένα παπά στην ενορία μου που έβριζε τον Πατριάρχη και άλλους ως προδότες της πίστεως. Τώρα δεν πατάω στην ενορία αυτή όταν το καλοκαίρι φτάνω στην Ελλάδα διότι διαπίστωσα ότι είναι μακριά νυχτωμένους με τα κηρύγματα που έβγαζε. Τώρα βλέπω το κακό που έκανε στους ενορίτες που τους ρωμαιοκαθολικούς τους έβαζε σαν τούρκους στην συνείδησή μας και όχι ως έστω παραστρατημένους αδελφούς.
Το άρθρο αυτό του κ. Κοτταδάκη είναι γραμμένο από θεολόγο που έχει αγάπη και προσπαθεί μέσα από αυτά που ενόνουν να αμβλύνει την απόσταση. Με τόνωσε ψυχικά και με όπλισε συνειδησιακά.
Χρήστος Αμπαζίδης
Lille
Χρόνια τώρα ακούω να γράφουν οι αντίθετοι στον διάλογο. Ήλθε η ώρα κ. Μαρτίνη να ακουστεί βροντερά η φωνή των εκατομμυρίων χριστιανών που ικετευτικά παρακαλούν υπέρ της των πάντων ενώσεως και επιθυμούν να γίνει πράξει ο πόθος του Χριστού στην Αρχιερατική Προσευχή Του ίνα πάντες εν ώσιν.
ΑπάντησηΔιαγραφή"...Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες θέλουμε τήν ἕνωση ὅπως ὁρίζει ὁ Χριστός, ἐνῶ ἐσεῖς οἱ Λατῖνοι τήν θέλετε ὄπως ὁρίζει ὁ πάπας." (Ἀπόσπασμα ἐπιστολῆς τοῦ πατρός Φιλοθέου Ζερβάκου πρός παπικόν πού στάλθηκε τόν Μάρτιο τοῦ 1964)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΡΧΙΜ. ΦΙΛΟΘΕΟΥ ΖΕΡΒΑΚΟΥ
http://www.katanixis.blogspot.gr/2014/03/blog-post_2851.html#more
Το πρώτο λάθος του π. Φιλοθέου είναι ότι μιλά για Ορθοδόξους Έλληνες. Δεν γνώριζε ο μακαριστός γέροντας πως δεν υπάρχουν ΜΟΝΟ στην Ελλάδα Ορθόδοξοι αλλά και σε άλλες κράτη και έθνη. Το κακό ξεκινά από το ότι την ορθοδοξία ορισμένοι κύκλοι την συναρτούν με την Ελλάδα και αυτό είναι μεγάλο λάθος. Ως προς την ένωση και οι Ορθόδοξοι Έλληνες και οι Λατίνοι Παπικοί έχουν κάνει λάθη. Την αποκλειστικότητα δεν την έχει κανένας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ χριστιανισμός 1.20 δια της βίας επεβλήθη στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία από τον Κωνσταντίνο. Το ίδιο έγινε και στην Ρωσία από τον Βλαδίμηρο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ένωση θα επούλωση τις πληγές που άφησαν ορθόδοξοι και καθολικοί όχι μόνο στην Τσεχία αλλά σε όλο τον κόσμα. Τώρα στην Ουκρανία την διαίρεση και τον εμφύλιο την προξενούν οι πιστοί του παπισμού που θέλουν την δύση και της ορθοδοξίας που θέλουν την Ρωσία. Ξυπνήστε
Όταν η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία επανέλθει στην προ του Σχίσματος δογματική και κανονική καθαρότητα που απαιτείται, η Ορθόδοξη Εκκλησία, λαός και κλήρος, θα ανοίξουμε την αγκαλιά μας να τους υποδεχθούμε και πάλι στο Σώμα του Χριστού.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς γίνουν όσες επίσημες επισκέψεις των Προκαθημένων είτε στην Ρώμη είτε στην Κωνσταντινούπολη. Η Ένωση των Εκκλησιών θα παραμένει όνειρο απραγματοποίητο και άρα απατηλό! Ας μη ανησυχούν οι «ζηλωτές» και οι «υπέρ-υπέρ-υπέρ Ορθόδοξοι» χριστιανοί»! Έχουν γνώσιν οι φύλακες! Αν παραστή ανάγκη, τότε όλοι μας θα γίνουμε υπερασπιστές της πίστεώς μας. "Ουκ αρνησόμεθά σε, φίλη Ορθοδοξία¨.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤὸ filioque, «ἤρκεσε νὰ σχίσῃ τοὺς Δυτικοὺς ἀπὸ τοὺς Ἀνατολικούς». Σήμερα, ὅπου μὲ τὸ πέρασμα τῶν αἰώνων ἔχουν προστεθῆ στὴν μία αὐτὴ αἱρετικὴ καινοτομία τόσες ἄλλες, δημιουργήματα κι αὐτὲς τῆς Δυτικῆς Ἐκκλησίας, βλέπομε ἕναν Ὀρθόδοξο Πατριάρχη νὰ ἐπιδιώκῃ τὴν ἕνωση τῶν Ἐκκλησιῶν. Φαινόμενο παραδοξότατο καὶ ἀκατανόητο, ἂν τὸ κρίνωμε μὲ κριτήρια πνευματικά, Ὀρθόδοξα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε τους δύο πρώτους ανώνυμους για τις ουσιαστικές πληροφορίες που μας παρέθεσαν και που αποδεικνύουν πανηγυρικά ότι ο παπισμός κάθε άλλο παρά άλλαξε γραμμή απέναντι στην Ορθοδοξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο γεγονός ότι οι Β και Γ Πανορθόδοξες Διασκέψεις της Ρόδου έλαβαν την απόφαση για "επί ίσοις όροις" διάλογο με τους παπικούς δε σημαίνει ότι έπραξαν σωστά και ότι η εν λόγω απόφαση δεν επιδέχεται κριτικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο αντίθετο μάλιστα ισχύει εφ όσον ο καινοφανής αυτός όρος (επί ίσοις όροις)είναι παντελώς άγνωστος στην αρχαία αδιαίρετη Εκκλησία.
Ουδέποτε οι Πατέρες της Εκκλησίας διαλέγονταν "επί ίσοις όροις" εν Συνόδοις με τους αιρετικούς.
Η Αλήθεια (Ορθοδοξία) ουδέποτε συνδιαλέγεται "επί ίσοις όροις" με την αίρεση (παπισμό).
Ο παπας ,απαγγελλει το ''πιστευω''...ζητει συγνωμη για τα λαθη του παρελθοντος[σημεια σωτηριας?].....Χρεος να βοηθησωμεν στις προσεγγισεις.......
ΑπάντησηΔιαγραφήΕρωτημα:εναν αιωνα τωρα ...ποια σημεια ειναι αυτα που δειχνουν οτι οι προσεγγισεις ειχαν απολυτρωτικο εργο;;;;;
-----
Μεσω του ευαγγελιου ερμηνευει Κυριλλος Ιεροσολυμων...
Και ειπεν ο Κυριος''εγω ειμι η θυρα* δι εμου εαν τις εισελθη σωθησετε.....Ιωαν1,9)
Αν αρνηθεις τη θυρα [λεγει Κυριλλος]....ΣΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ Η ΟΔΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ [ΚΑΤΗΧΗΣΗ Ι`]
ΓΙΑΤΙ ΛΕΓΕΙ
''Εκεινος που δεν πιστευει στον Υιο,δεν θα δει τη ζωη...αλλα θα τον βρει η οργη του Θεου..ενω εκεινος που πιστευει ,εχει αιωνιο ζωη.Ιωαν 3-36)
Επειτα,[λεγει αλλου]
''Οσοι τον δεχτηκαν τ ους εδωσε να γινουν παιδια του Θεου''ΟΧΙ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΑΛΛΑ ΜΕ -ΤΗΝ-ΠΙΣΤΗ....ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΤΟ ΘΕΛΗΣΑΝ ΑΦΟΥ....
''ΟΣΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ....ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.ΡΩΜ 8-14)...
Ακομα γνωριζουμε πως ολα μαρτυρουν για την παρουσια Του Χριστου στη γη .Ομως υπαρχουν οι δυσπιστοι,οι ολιγοπιστοι και οι απιστοι και αν καποιος πει στον Κυριο''βοηθησε μου την απιστια .Μαρκ θ.24)...Εκεινος θα προτρεξει......αφου παντας θελει σωθηναι και εις επιγνωσιν αληθειας ελθειν[ Α` Τιμ 2-4).
Γιατι δεν ερχονται εις επιγνωσιν αληθειας;;;
''Ο λαος μου πλαναται και απομακρυνθηκε με-αναιδεια απο Εμενα κι επιμενουν με πει-σμα στην αμαρτωλη αυτη πλανη και δεν θελουν να μετανοησουν .Ιερ 8,5)): ΔΕΝ ΘΕΛΗΣΑΝ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ......
Η ΓΡΑΦΗ ΟΜΩΣ ΚΡΟΥΕΙ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ
Βλεπετε μη πλανηθητε......Λουκ 21,8)
Βλεπετε μη τις υμας πλανησει....Μαρκ 13,5)....
Η εκκλησιολογικη αποκλειστικοτητα της Ρωμαιοκαθολικης ....οι μεθοδευσεις και τα παναιρετικα διαθρησκειακα...κλπκλπκλπ,που δειχνουν ενα φως προσεγγισης για επιστροφη στη Μια Αγια Καθολικη και Αποστολικη Εκκλησια;;;
Ξεχασα!πρεπει να υπερβουμε ολα αυτα...δεν ισχυουν....και η Γραφη ομως μας προστατευει συνεχως....
''Να φυλαγεσθε απο αυτα τα σκυλια.Απο αυτους που με τη δραση τους κανουν κακο και ειναι εργατες του κακου..αυτοι που ειναι σκυλοι ακαθαρτοι και ξενοι προς Τον Θεο..τους βλεπετε που διδασκουν την περιτομη...Αληθινη περιτομη ειμαστε ΕΜΕΙΣ... εμεις που λατρευουμε Τον Θεο μεσω Του Πνευματος που μας φωτιζει και στηριζουμε την καυχηση μας στον Ιησου Χριστο και οχι στην περιτομη που ειναι σαρκικο πλεονεκτημα...Φιλ 3,2-3).
Οι αγιοι Πατερες διαλεγοντο εν αληθεια.
&
Δεν εννοουμε οι ορθοδοξοι οταν οταν η εκκλησια προσευχεται ''υπερ της των παντων ενωσεως''την ενωσιν μετα πασης αιρεσεως...π
"Λάθη δέκα καί πλέον αἰώνων δέ διορθώνονται οὔτε εὔκολα, οὔτε γρήγορα"!, μας λέει ο κ.Κοτταδάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΏστε τα εγκλήματα του παπισμού τα βάφτισε απλά "λάθη" η γραφίδα του εν λόγω κυρίου!
"Aύτη η πίστις των Αποστόλων, αύτη η πίστις των πατέρων (Συνοδικόν Ορθοδοξίας). Τι έχουσιν οι άλλοι να προβάλλουν ισοστάσιον και εφάμιλλον; Ω αληθώς! Η Ορθόδοξος Εκκλησία θα ομιλήσει από θέσεως ισχύος (όχι απλώς επί "ίσοις όροις") εις τον οικουμενικόν διάλογον των Εκκλησιών και θα υπερακοντήση τους πεποιθότας εν τη ισχύει αυτών, προβάλλουσα ως πηγάς διαυγείς και ως θεματοφύλακας της απαραφθόρου πίστεως Αυτής τους αγίους και θεοφόρους Πατέρας".
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακαριστός μητροπολίτης Νικόδημος Βαλληνδράς για τις προυποθέσεις των θεολογικών διαλόγων.
Καλό θα είναι αν οι υπέρμαχοι των συγχρόνων διαλόγων μας αποδείξουν εάν τηρούνται αυτές οι προυποθέσεις.
ΠΟΙΟΣ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ;ΙΝΑ ΠΑΝΤΕΣ ΕΝ ΩΣΙΝ.ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΙΠΟΤΕ ΑΛΛΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ.Α
Τι διαβάζω Θεέ μου θα τρελαθώ. Ακούω επί χρόνια για αίρεση και άλλοι για σχίσμα. Τώρα εδώ διαβάζω για λάθη που ο άλλος τα λέει εγκλήματα. Δεν υπάρχει το μέτρο σε μας τους έλληνες. Μόνο τα άκρα μα ελκύουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Πατρών Νικόδημος τα έγραφε αυτά αλλά όταν πήγε ο Σταυρός του Αγίου Ανδρέου επί των ημερών του με ένα τσούρμο άλλων Αρχιερέων κατέφθασε στον Ρωμαιοκαθολικό Ναό του Αγίου Ανδρέα και κάθισε στο ιερό όπου και παρακολούθησε την απογευματινή Λειτουργία. Τα έγραφε αυτά αλλά πήγαινε για διακοπές στο Μοναστήρι των ουνιτών στην Ιταλία. Μας έχουν φλομώσει στα ψέματα. Άντε να γίνει η ένωση να υπάρχει αγάπη πραγματική και όχι κρυφές υπόγειες αγάπες συμφεροντολογικές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφεις για αίρεση «π»
ΑπάντησηΔιαγραφήΈως σήμερα καμία Σύνοδος τοπική ή πανορθόδοξη δεν έχει καταδικάσει την Εκκλησία της Ρώμης για αίρεση. Είναι καταδικασμένη για αιρετικές δοξασίες όπως το το Filioque που είναι ένα θεολογούμενο ζήτημα και για κάποια άλλα συμαντικά στα οποία υπάρχουν διαφορές μεγάλες ΝΑΙ.
ΠΟΤΕ και ΚΑΜΙΑ Σύνοδος δεν έχει καταδικάσει την Εκκλησία της Ρώμης συνολικά ως αιρετική. Αυτή η καραμέλα να σταματήσει.
Ας μου αποδείξει κάποιος όχι τι έχουν πει μεμονωμένα Πατέρες και Μητέρες της Εκκλησίας Θεολόγοι και Υπερασπιστές της Πίστεως αυτόκλητοι αλλά Συνοδικά που έχει καταδικαστεί η Εκκλησία της Ρώμης για αίρεση. Το τονίζω η ΕΚΛΗΣΙΑ διότι έχει σημασία αυτό.
Φιλενωτικός
Την καλύτερη απάντηση στον κ.Κοτταδάκη τη δίνει όχι ένας αντι-οικουμενιστής αλλά ένας "βαμμένος" οικουμενιστής και γνώστης όσο λίγοι του πλαισίου των πολυθρύλητων διαλόγων, ο Αυστραλίας Στυλιανός Χαρκιανάκις:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Επειδή όμως, μετά την 20ετή επίπονη Προεδρία μου εις τον "Επίσημο Θεολογικό Διάλογο" Ορθοδόξων και Ρωμαιοκαθολικών, παραιτήθηκα οικειοθελώς, δια να μη έχω πλέον ουδεμίαν σχέση με ένα τέτοιο "ανούσιο παίγνιο", θα πρέπει σήμερα συμπληρωματικώς, προς όσα εδημοσιεύθησαν μέχρι και προσφάτως, να δηλώσω επιγραμματικά μόνον τούτο:
"Δεν θα εφανταζόμουν ότι θα εδικαιώνοντο τόσο γρήγορα και τόσο αποκαλυπτικά οι ταπεινές κρίσεις μου, περί του προσώπου και του συνολικού έργου του Καρδιναλίου Joseph Ratzinger, προ της ανυψώσεώς του εις τον Παπικό Θρόνο αφ' ενός, και τη μετά ταύτα αιφνιδία "μεταμόρφωσή" του εις τον πλέον ανεπιφύλακτον "Κήρυκα" των Μεσαιωνικών "μυθευμάτων" της Παπωσύνης.
Επιφυλάσσομαι, μετά την θρυλούμενη "Επανέναρξη του Επισήμου Θεολογικού Διαλόγου", να επανέλθω εκτενέστερα επί των ραγδαίως εξελισσομένων "υπογείων" δραστηριοτήτων, οι οποίες εν υψίστη υποκρισία τραγικώς τις φερέλπιδες προσπάθειες της Β' Βατικανής Συνόδου εις την Εκκλησιολογία και Οικουμενισμό".
Ας σταματήσουν λοιπόν κάποιοι το υπέρ των διαλόγων τροπάριο!
Μαρτίνη, Κοτταδάκη, Κωστόπουλε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜες στον βροχερό χειμωνιάτικο καιρό ανάψατε φωτιές.
Σας πάω όλους!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσύ που τώρα προβάλεις τον Αυστραλίας Στυλιανό, για τις δηλώσεις του αυτές, θα είσαι ο ίδιος που σε άλλη περίπτωση, θα τον βρίζεις για άλλες δηλώσεις του. Παρακολουθώ τα σχόλια αυτού του είδους για να δω την υποκρισία και την κατάντια μας ως χριστιανοί. Ναι δίκιο είχε ο Χαλκηδόνος Μελίτων στην γνωστή του ομιλία περί υποκρισίας.
Αυτά ο Στυλιανός (περαστικά του ανθρώπου διότι είναι άρρωστος) τα είπε, όταν ο φίλος του, και ομογάλακτος αδελφός του Βαρθολομαίος, τον έριξε και δεν τον έκανε Αμερικής. Από τότε πέρασε στην αντιπολίτευση. Από αυτά τα αντιπολιτευτικά μας έδωσε ένα δείγμα εδώ.
Τα πάντα είναι πολιτική και μάλιστα καλυπτόμενη κάτω από την δογματική.
Σας φιλώ με αγάπη.
"Τα πάντα ειναι πολιτική" απεφάνθη,δογματικώ τω τρόπω,ο ανώνυμος των 9:01 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌχι φίλε δεν είναι έτσι! Προβαίνεις σε ανεπίτρεπτες γενικεύσεις.
Μπορεί κάποιοι να κάνουν πολιτική, δεν κάνουν όμως όλοι.
Τι σόι πολιτική έκανε ο μακαριστός Χρυσόστομος Χατζησταύρου, ο Αυγουστίνος Καντιώτης, ο Ιάκωβος Μαλλιαρός, ο Μεθόδιος Κοντοστάνος, Ο Διονύσιος Χαραλάμπους, ο Ειρηναίος Παπαμιχαήλ, ο Παύλος Καρβέλης κι άλλοι αντιοικουμενιστές αρχιερείς;
Δε χρησιμοποιούν όλοι τη φαναριώτικη διπλωματία!
Κύριε Μαρτίνη στο τέλος της εισαγωγής σας διάβασα: «Από προσωπική εμπειρία γνωρίζω την επίδραση της «καθ’ ημάς Ανατολής» στο δυτικό κόσμο (εκδόσεις, συγγράμματα Ελλήνων Πατέρων, λατρευτικές εκδηλώσεις του βυζαντινού Τυπικού μέσα στο Ναό του Αγίου Πέτρου κ. α.)».
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω διαβάσει στο βιογραφικό σας για την διδακτορική σας διατριβή στην Ρώμη. Διατριβή που δημοσιεύθηκε από τις εκδόσεις «Τήνος» με τίτλο «Ο σαλός Άγιος Ανδρέας και η σαλότητα στην Ορθόδοξο Εκκλησία».
Θα σας παρακαλούσα να μεταφερθούν οι προσωπικές σας εμπειρίες από την επίδραση της «καθ’ ημάς Ανατολής».
Σας ευχαριστώ.
Α. Λ.
8:29 δες το βιντεο οπου ομιλει περι αυτου ο Σεβασμιωτατος Πειραιως για να μη λες που εγω τα λεγω απο το νου μου.Αλλα το Φαναριον ...π
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποστομωτική απάντηση στους θιασώτες του ψευτο-διαλόγου δίδει ο μακαριστός γέρων Γαβριήλ Διονυσιάτης: "Τι να συζητήσωμεν με τους Καθολικούς; Αν είναι εν τάξει η προσθήκη τους εις το Σύμβολον της Πίστεως, το οποίον τηρούμεν ημείς αναλλοίωτον χάριτι Χριστού,..... ή επί της μωρολογίας του αλαθήτου του πάπα, το οποίον ουδέ χωρεί εις τον νουν του κοινού ανθρώπου...;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι απλοικοί αγιορείται μοναχοί, νομίζομεν, ότι τοιούτοι διάλογοι επιτρέπονται εις τα Πανεπιστήμια προς ιστορικήν και ακαδημαικήν συζήτησιν. Πιστεύομεν δε ακραδάντως ότι, συζήτησις περί της εν ημίν ελπίδος και πίστεως είναι απαράδεκτος. Μένομεν οι πιστοί εις τας αποφάσεις των επτά Οικουμενικών Συνόδων και τας θεοπνεύστους αποφάσεις των Αγίων Πατέρων.
Έχομεν φανεράν την ομολογίαν της Ορθοδοξίας και δεχόμεθα φιλαδέλφως πάντα ετερόδοξον,αποδεχόμενον αυτήν και αποκηρύσσοντα τας κακοδόξους προσθήκας και τα αυθαίρετα καινοφανή δόγματα.
Ευχόμεθα υπέρ "της των πάντων ενώσεως"....
Ας ευσταθήσουν οι διιστάμενοι επί του σταθερού επιπέδου των επτά Οικουμενικών Συνόδων , ας αποσείσουν τας καινοτομίας των και
τοτε ΟΥΔΕΜΙΑ ΑΝΑΓΚΗ ΔΙΑΛΟΓΩΝ.
Αυτομάτως ενούμεθα δογματικώς και λατρευτικώς και ενί στόματι και μια καρδία θα δοξάζομεν το Πανάγιον όνομα του Θεού ημών, ως εμπρέπει εις αληθείς χριστιανούς.
Δεν κατεχόμεθα από μισαλλοδοξίαν, ως θέλουν να μας χαρακτηρίζουν οι επιπόλαιοι φιλενωτικοί , αλλά προμαχούμεν της πίστεως των πατέρων μας και κατά καθήκον πνευματικόν φέρομεν εις γνώσιν του χιστεπωνύμου ορθοδόξου πληρώματος τα ανωτέρω, ίνα προφυλάξωμεν αυτό από τας σατανικάς παγίδας του ουνιτισμού".
Ο Γέρων Γαβριήλ καλά τα έλεγε εκείνο τον παλιό καιρό για εσωτερική κατανάλωση στα καλογέρια του. Απλοϊκές απαντήσεις ευσεβούς κληρικού. Για να τα πω και εγώ απλοϊκά θα απαντούσα. Γεροντά μου άκουσε τον Πάπα που λέει το Πιστεύω χωρίς την αιρετική προσθήκη. Οπότε οι «απλοϊκοί αγιορείτες» ας αφήσουν τους πανεπιστημιακούς που γνωρίζουν να κάνουν «ακαδημαϊκές συζητήσεις» και οι αγιορείτες προσευχές..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος 9:01: ο φιλοοικουμενιστικός προσανατολισμός του Αυστραλίας Στυλιανού δεν κρύβεται και σ αυτήν του την τοποθέτηση αν τη μελετήσουμε προσεκτικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροβαίνει όμως σε συγκεκριμένες καταγγελίες για τα παρασκήνια του διαλόγου τις οποίες δεν μπορούμε ελαφρά τη καρδία να τις αποδώσουμε στην κόντρα του με τον οικουμενικό πατριάρχη.
Ανώνυμε των 8:12 μ.μ. που γράφεις για άκρα, άνοιξε αν θέλεις μια Συμβολική για να δεις τις πάμπολλες διαφορές μας με τους παπικούς και τότε θα δεις ότι όσοι μιλάνε για αίρεση και όχι απλώς για σχίσμα έχουν απόλυτο δίκαιο και τους αδικείς βαφτίζοντάς τους ακραίους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος ΦΙΛΕΝΩΤΙΚΟ: Πλῆθος Ὀρθοδόξων Συνόδων ἔχουν καταδικάσει τόν παπισμό ὡς αἵρεση. Ἀναφέρουμε ἐνδεικτικά ὁρισμένες : Τήν Σύνοδο τοῦ 879-880 στήν Κωνσταντινούπολη, ἐπί τοῦ Πανσέπτου καί Ἁγιωτάτου Οἰκουμενικοῦ Πατρός καί Ἰσαποστόλου Μεγάλου Φωτίου. Ἡ Σύνοδος αὐτή, πού στή συνείδηση τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας θεωρεῖται ὡς ἡ Η΄ Ἁγία καί Οἰκουμενική Σύνοδος, ἐπειδή σέ αὐτή συμμετεῖχαν ἐκπρόσωποι ὅλων τῶν Πατριαρχείων καί τοῦ τότε Ὀρθοδόξου Πάπα τῆς Ρώμης Ἰωάννου τοῦ Η΄ καί οἱ ἀποφάσεις της ἔγιναν ὁμόφωνα ἀποδεκτές, καταδίκασε ὡς αἱρετική τή διδασκαλία τοῦ Filioque. Ἡ διδασκαλία αὐτή ἐπεκράτησε δυστυχῶς ὡς ἐπίσημη διδασκαλία τοῦ παπισμοῦ, ἀπό τίς ἀρχές τοῦ 11ου αἰῶνος (1014) μέχρι σήμερα. Ἡ καταδίκη αὐτή ἰσχύει κατ’ ἐπέκτασιν καί γιά τήν αἵρεση τῶν Προτεσταντῶν, ἐπειδή καί αὐτοί ἀποδέχονται τήν αἱρετική αὐτή διδασκαλία. Ὁ παπισμός, ἀποδεχόμενος ἐκ τῶν ὑστέρων, μετά ἀπό ἕνα αἰῶνα καί πλέον, μία αἱρετική διδασκαλία, πού εἶχε ἤδη καταδικάσει μαζί μέ τά ἄλλα Ὀρθόδοξα Πατριαρχεῖα, αὐτοαναιρεῖται καί αὐτοκαταδικάζεται ὡς αἵρεση. Πέραν τούτου, ὅλες οἱ ἑπόμενες Ὀρθόδοξοι Σύνοδοι, ὅπως οἱ ἐν Κωνσταντινουπόλει Σύνοδοι τοῦ 1170, 1341, 1450, 1722, 1838, 1895, ἀπεριφράστως καταδικάζουν τόν παπισμό ὡς αἵρεση[27]. Ἐπίσης, ἐκτός ἀπό τόν Μέγα Φώτιο, ὅλοι οἱ μετά τό σχίσμα τοῦ 1054 ἅγιοι, ὅπως ὁ ἅγιος Γερμανός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, ὁ ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς, ὁ ἅγιος Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός, ὁ ἅγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, ὁ ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, ὁ ἅγιος Κοσμᾶς ὁ Αἰτωλός, ὁ ἅγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως, ὁ ἅγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς κ.ἄ.[28], ὁμοφώνως καταδικάζουν τόν παπισμό ὡς αἵρεση. Ὁ Παπισμός δέν εἶναι «Ἐκκλησία», ἀλλά κράτος, τό Βατικανό. Οὔτε εἶναι «Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία». Δέν εἶναι οὔτε Ρωμαίϊκη, οὔτε Καθολική, οὔτε Ἐκκλησία. Δέν ἔχει σχέση μέ τήν Ρωμηοσύνη, οὔτε μέ τή Ρωμανία. Δέν εἶναι Καθολική, ἀφοῦ χωρίσθηκε μόνη της ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τό 1054 μ.Χ. Δέν εἶναι Ἐκκλησία, ἀφοῦ ἔγινε κράτος, ὑποκύπτοντας στόν τρίτο πειρασμό τοῦ Χριστοῦ. Δέχθηκε ὁ Παπισμός τήν πρόταση τοῦ διαβόλου νά τόν προσκυνήσει καί νά τόν κάνει κοσμικό παντοκράτορα τῆς γῆς. Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι εἴμαστε ἡ ὀρθή Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία. Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι εἴμαστε Ρωμηοί, σέ μᾶς ἀνήκει ἡ Ρωμανία, ἡ Ρωμηοσύνη. Ἡ Ὀρθοδοξία εἶναι ἡ Μία, Ἁγία, ΚΑΘΟΛΙΚΗ καί Ἀποστολική Ἐκκλησία, ἡ ἀληθής Ρωμαιοκαθολική Ἐκκλησία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙουστίνος Πόποβιτς
ΑπάντησηΔιαγραφήΕις την ιστορίαν του ανθρωπίνου γένους υπάρχουν τρείς κυρίως πτώσεις :
του Αδάμ ,του Ιούδα ,του πάπα...
Η καταστρεπτική χρεωκοπία του παπισμού, έγκειται εις το δόγμα περί του αλαθήτου του πάπα.
Το αλάθητον είναι φυσικόν θεανθρώπινον ιδίωμα και φυσική θεανθρωπίνη λειτουργία της Εκκλησίας ως Θεανθρωπίνου Σώματος του Χριστού,
του οποίου αιωνία Κεφαλή είναι η Αλήθεια , η Παναλήθεια ο Θεάνθρωπος Κύριος Ιησούς Χριστός.
Δεν υπάρχει αμφιβολία ,το δόγμα τούτο ,περί του αλαθήτου του πάπα,
είναι η αίρεσις των αιρέσεων,
μία άνευ προηγουμένου ανταρσία κατά του Θεανθρώπου Χριστού,
νέα προδοσία του Χριστού,
είναι η πλέον φρικτή εξορία από την γην του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού .
Και ταύτα πάντα είναι κόλασις ,
κόλασις δια το άθλιον γήϊνον όν που λέγεται άνθρωπος....
''Άνθρωπος και Θεάνθρωπος''
Προς 11.03
ΑπάντησηΔιαγραφήΖήτησα να καταδικάζουν την Εκκλησία την Δυτική και όχι όπως αναγράφεις ότι η Σύνοδος επί Φωτίου που καταδίκασε ΜΟΝΟ τη διδασκαλία Filioque η οποία δεν έχει αναγνωρισθεί δογματικά από την Δυτική Εκκλησία. Αναφέρεις πληθώρα μεμονωμένων Πατέρων που ως αναγράφεις καταδικάζουν ως «σχίσμα» την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία. εγώ ζήτησα και ζητάω Συνοδική Απόφαση και όχι γνώμες Αγίων Πατέρων.
Περιμένω αν βρεις ή αν επινοήσεις να μου γράψεις
Φιλενωτικός
Και μόνο που ο παπισμός διατηρεί την επαίσχυντη ουνία φθάνει για να διακοπεί ο διάλογος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα εγκλήματα των ουνιτών επ ουδενί μπορούν να συμψηφισθούν με κάποιες υπερβάσεις των Ορθοδόξων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μελετήσουν κάποιοι που επιχειρούν τον ανίερο και ανιστόρητο συμψηφισμό τα έργα και τις ημέρες της ουνίας και των Ουστάσι στην Κροατία που κατέσφαξαν 800.000 (ναι, καλά διαβάσατε)Ορθοδόξους (υπάρχουν και οι σχετικές φρικιαστικές φωτογραφίες)και μετά ας πιάσουν το πληκτρολόγιο.
Πότε Ορθόδοξοι ενέκλεισαν παπικούς σε ιερό ναό και τους κατέσφαξαν αφού πρώτα τα θύματα έψαλλαν τη νεκρώσιμη ακολουθία τους όπως έκαναν οι Ουστάσι τους Ορθοδόξους;
Ας σεβαστούν την ιερή μνήμη των μαρτύρων αυτών κάποιοι και ας σταματήσουν να προκαλούν!
Η περιώνυμη παπική διπλωματία μεταχειρίζεται κάθε τέχνασμα προκειμένου να πετύχει τους στόχους της.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περί "παντούφλας" είναι φθηνό και κακόγουστο θέατρο όπως και η υποκριτικότατη αίτηση συγγνώμης απ τη μεριά των παπών προκειμένου να αποκοιμίζονται οι ημέτεροι χάνοι και να μην προβάλλουν ουσιαστική αντίσταση στην κυριαρχική πολιτική του Βατικανού.
Φιλενωτικέ είσαι της σχολής του "ου με πείσης καν με πείσης".
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ "φιλενωτικός" όπως αυτοπροσδιορίζεται καλά θα κάνει να αφήσει τις σοφιστείες και να προσγειωθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣύνοδος 1838 εν Κωνσταντινουπόλει : «να προφυλάξωμεν τα γνήσια τέκνα της Ανατολικής Εκκλησίας από τας βλασφημίας του Παπισμού … τα βάραθρα των αιρέσεων και τους ψυχοφθόρους κρημνούς της παπικής πλάνης των … ίνα γνωρίσητε όσον το διάφορον ημών των Ορθοδόξων από των Κατόλικων, ίνα μη απατάσθε από του λοιπού από τα σοφίσματα και καινοφωνίας των ψυχοφθόρων τούτων αιρετικών … της ματαιόφρονος και σατανικής τούτων αιρέσεως» 18
· Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων, 1848 : «από αυτές τις αιρέσεις που διαδόθηκαν σε μεγάλο μέρος της οικουμένης, για τους λόγους που γνωρίζει ο Κύριος, ήταν κάποτε ο Αρειανισμός. Σήμερα είναι και ο Παπισμός … (το filioque) είναι αίρεση και αυτή που την πιστεύουν αιρετικοί … γι’ αυτό και η μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία ακολουθώντας τα ίχνη των αγίων Πατέρων, ανατολικών και δυτικών, κήρυξε και παλαιά επί των Πατέρων μας, και αποφαίνεται πάλι σήμερα συνοδικώς … ότι είναι αίρεση και οι οπαδοί του αιρετικοί … Επίσης οι συνάξεις που συγκροτούνται από αυτούς είναι αιρετικές και κάθε κοινωνία πνευματική των Ορθοδόξων τέκνων … με αυτούς είναι αντικανονική, όπως ορίζει ο ζ΄ κανόνας της Γ΄ Οικ. Συνόδου»
· Σύνοδος 1895, εν Κωνσταντινουπόλει : «υπάρχουν ουσιώδεις διαφορές που αφορούν στα θεοπαράδοτα δόγματα της πίστεώς μας και στο θεοσύστατο κανονικό πολίτευμα της διοικήσεως των Εκκλησιών … Η Παπική Εκκλησία …όχι μόνο αρνείται να επανέλθει στους Κανόνες και τους όρους των Οικουμενικών Συνόδων, αλλά στο τέλος του 19ου αι. ευρύνοντας το υφιστάμενο χάσμα, επισήμως ανακήρυξε και αλάθητο … Η σημερινή Ρωμαϊκή είναι Εκκλησία των καινοτομιών, της νοθεύσεως των συγγραμμάτων των Πατέρων, της παρερμηνείας της Γραφής και των όρων των Οικουμενικών Συνόδων. Γι’ αυτό ευλόγως και δικαίως αποκηρύχθηκε και αποκηρύσσεται εφ’ όσον μένει στην πλάνη της»
ΧΑΜΕΝΑ ΛΟΓΙΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλενωτικέ "όσα δε φθάνει η αλεπού τα κάνει κρεμαστάρια".
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ δεν κάνω κανένα «κρεμαστάρι».
ΑπάντησηΔιαγραφήΖητώ καταδίκη της Δυτικής Εκκλησίας ως αιρετικής υπό Συνόδου και όχι περί αιρετικών αποκλίσεων δογματικών.
οι έως τώρα απαντήσεις λένε άλλα.
Αναμένω με υπομονή.
Φιλενωτικός
Ο Φιλενωτικός ως τώρα δεν πήρε απάντηση. Όλοι κάνουν γαργάρες και δεν του απαντούνε. Έχει δίκιο σε αυτά που ρωτάει. Ρώτησα και εγώ έναν καλό κληρικό και μου είπε ότι είναι σχισματικοί και όχι αιρετικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Σύνοδος 1895, εν Κωνσταντινουπόλει που γράφεις δεν λέει ότι είναι αιρετικοί απλά τους αποκηρύσσει επειδή εμμένουν στην πλάνη τους και τίποτα παραπάνω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι συζητήσεις αυτές είναι για να περνά η ώρα. Η Εκκλησία είναι μία και σε αυτή την Εκκλησία ανήκουν ως οργανικά μέλη και οι Καθολικοί. Η πλειοψηφία τους θεωρεί μέσα στην Εκκλησία το ότι κάποιοι ταλιμπανιστές φωνασκούν κατά περίπτωση είναι το αλατοπίπερο της ιστορίας. Όλοι το γνωρίζουν ότι οι Καθολικοί είναι αποσχισμένοι από την Εκκλησία για δογματικά παραπτώματα. Με τον χρόνο θα το καταλάβουν και έτσι θα θεραπευθούν και αυτοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα πολλά λόγια είναι φτώχια. Την άποψη της Εκκλησίας την εκφράζει η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα με πληροφορήσουν οι σούπερ Ορθόδοξοι πότε η Σύνοδος της Ελλάδος καταδίκασε ως αίρεση την Δυτική Εκκλησία ή τον προκαθήμενό της τον Πάπα;
Ειναι τοσες οι αποκλισεις τους οι δογματικες που ειναι αδυνατον να αποτελουν εκκλησια .Αν και οι συνοδοι εχουν κριτηριο ορθοδοξιας και ευσεβειας τα 4 Ευαγγελια.Επομενως σιγουρα επισφραγιζεται ο Ευαγγελικος λογος.........'''Αν καποια κλαρια κοπηκαν απο την αγριελια,τα απεκοψε η απιστια τους.......''Ρωμ 11-17)-
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα απεκοψε..................
Χρόνια τώρα οι ίδιες αντεγκλήσεις. Είναι ή δεν είναι. Ας είναι ότι θέλουν. Την λύση δεν θα την δώσουν οι παπάδες αλλά ο κόσμος. Εγώ δεν γνωρίζω για διαφορές το ίδιο είμαστε. Και έτσι όπως τα γράφουν ο Μαστρογιαννόπουλος και ο Κοτταδάκης έχει γίνει μεγάλη προσέγγιση να τα ξαναβρούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλες οι Εκκλησίες έχουν μικροδιαφορές. Με τους καθολικούς μας χωρίζουν λίγα μας ενώνουν πολλά. Το φιλιόκβε το έχουν πει και οι δύο Πάπες που έχω ακούσει με το Ορθόδοξο δόγμα. Δεν του δίνουν μεγάλη σημασία. Τώρα στο θέμα του αλάθητού. Σιγά τα αυγά. Πίσω από τον Πάπα διοικούν τα κυκλώματα. Αυτός απλά κάνει της εξωτερικές εμφανίσεις άλλοι αποφασίζουν. Το είδαμε και στην Ελλάδα. Πέθανε ο Χριστόδουλος αλλά τον Ιερώνυμο τον πλαισιώνουν άνθρωποι του Χριστόδουλου. Μία από τους ίδιους. Η πίστη στον Χριστό μας ενώνει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ φιλενωτικός πήρε απάντηση τεκμηριωμένη, με διευθύνσεις και ονόματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν κάποιοι εθελοτυφλούν επειδή καταρρέουν με τις παραπομπές που κατατέθηκαν οι ιδεοληψίες τους, αυτό αφορά και χαρακτηρίζει τους ίδιους.
Αλλά, ακόμη και να μην είχαν καταδικασθεί από συνόδους οι αιρετικοί παπικοί σε τίποτε κάτι τέτοιο δε μεταβάλλει την αδήριτη αλήθεια ότι οι λεγάμενοι είναι αιρετικοί αφού κηρύττουν φανερά αιρέσεις (ανοίξτε και καμιά Δογματική και Συμβολική προτού πιάσετε το πληκτρολόγιο που μεταβάλατε σε ψευδολόγιο).
Ποια σύνοδος, ω αγαθοί, καταδίκασε τους ψευδο-μάρτυρες του Ιεχωβά, τους μεθοδιστές, τους κουάκερους, τους αντβεντιστές και τόσες και τόσες αιρέσεις;
θα σοβαρευθείτε επιτέλους;
Ο Φιλενωνικός ως τώρα δεν έχει πάρει απάντηση. Λέγουν πολλά για πολλά αλλά όχι για την ταμπακέρα. Έθεσε το μέγα ερώτημα. Ποια σύνοδος καταδίκασε την Δυτική Εκκλησία. Οι απαντήσεις είναι ελλιπείς. Γράψαν διάφορα αλλά ΚΑΝΕΝΑΣ δεν έγραψε μια συνοδική απάντηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει δίκιο η Δυτική Εκκλησία δεν είναι αιρετική αλλά σχισματική.
Είναι αλήθεια καμιά Σύνοδος Οικουμενική ή Τοπική δεν καταδίκασε επίσημα τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία ως αιρετική και η Σύνοδος του 879, που χαρακτηρίστηκε ως 8η κετεδίκασε την περί Filioque διδασκαλία ως αιρετική, αλλά όχι τον Ρωμαιοκαθολικισμό, αφού δεν είχε εισαχθεί στο Σύμβολο της Πίστεως. Έκτοτε δεν συνήλθε Σύνοδος με τον χαρακτήρα Οικουμενική. Τοπικές Σύνοδοι καταδίκασαν μεμονωμένα αποκλίσεις της Δυτικής Εκκλησίας (Filioque, αλάθητο κ.α.) αλλά ποτέ συλλήβδην αυτήν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι επίσημα παρέμεινε ως «σχισματική». Όλα τα επίσημα κείμενα ομιλούν για το «σχίσμα του 1054 μ.Χ.». Άλλωστε και οι εκατέρωθεν αναθεματισμοί ήσαν μεταξύ του Πάπα (Καρδιναλίου Ουμβέρτου αληθέστερα, ο Πάπας Λέων Θ΄ είχε ήδη πεθάνει) και του Πατριάρχη Κηρουλαρίου. Δεν ήσαν αναθεματισμοί μεταξύ των δύο Εκκλησιών. Από του «σχίσματος» και μετά δεν έγιναν πολλές απόπειρες διαλόγου μεταξύ Ανατολής και δύσης προς ένωση (Λυώνος 1275, Φεράρας-Φλωρεντίας 1439/40), χωρίς να φοβούνται οι της «καθ’ ημάς Ανατολής» να προσέρχονται και να διαλέγονται.
Τώρα, γιατί φοβόμαστε το διάλογο;
Ας μη θεωρούμε πάντοτε υποκριτικά τα «συγνώμη» των Ρωμαιοκαθολικών ως υποκριτικά. Η ιστορία μας διδάσκει ότι ο Παπισμός δεν ταπεινώνεται εύκολα!
Όποιος κατέχει την αλήθεια δεν φοβάται.
Καλό θα ήταν να διαβάσουμε και την Εκκλησιαστική ιστορία.
Ο κ. Κοτταδάκης παρουσιάζει την αλήθεια του διαλόγου και της επικοινωνίας έτσι όπως την παρουσιάζει ο π. Ηλίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦωνές με ακρότητες και κραυγές είναι απαράδεκτες να υπάρχουν στην εποχή της πληροφόρησης. Σε όλους είναι γνωστά τα γεγονότα της προσέγγισης της ειλικρινούς που υπάρχει από την Ορθόδοξη και την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.
Ναι οι ανατολικοί βηματισμοί της δυτικής εκκλησίας είναι μια παρηγοριά για όλους τους χριστιανούς.
Πριν 100 χρονια εαν ρωτουσε κανεις αγιορειτες Πατερες εαν ο πα;πισμος ειναι Εκκλησια θα σε φωναζαν αυθαδη.Σημερα...ακους καποιους που πηγαν και ρωτησαν ''ε,ναι δεν καθαιρεθηκαν απο Οικουμενικη Συνοδο''....Το ζητημα ειναι που ειναι η Χαρις του αγ.Πνευματος ...και αυτη ειναι εντος του καστρου της Ορθοδοξιας.Για να εχεις ομως κοινωνια με Τον Κυριο,πρεπει να μεινεις πιστος στην διδασκαλια Του.Τα κλαρια που κοπηκαν δεικνυουν απιστια.Συνεπως ειτε καταδικαστηκε ειτε οχι,κανενα οφελος απο τη στιγμη που δεν υπαρχει Χαρις.Ουτε και οι αιρεσεις εντος εκκλησιας πρεπει να αμνηστευονται επειδη δεν εχουν καταδικαστει.Διοτι υπαρχουν δυο ειδων .αυτες που κατεδικασε και αυτες που δεν κατεδικασε η Εκκλησια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι δε προσεγγισεις με τους εκτος καστρου,πρεπει να ειναι καθαρες και ειληκρινεις και συμφωνα με τις αρχες του ευαγγελιου,που καμμια αλλοιωση δεν θα τις αγγιζει.....κι ομως!-π
O κ. Αθανάσιος Κοτταδάκης, ηλικιωμένος σεβαστός θεολόγος (δίδασκε πριν 25 χρόνια στο σχολείο μου), προφανώς έχει μείνει με την εντύπωση ενός ρωμαιοκαθολικισμού προ της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου. Δεν έχει καταλάβει τον ραγδαίο εκπροτεσταντισμό του Ρωμαιοκαθολικισμού που έχει επέλθει έκτοτε και του οποίου μάρτυρες είναι οι ίδιοι οι παραδοσιακοί Ρωμαιοκαθολικοί, παγιδευμένοι μέσα σε ένα "εκκλησιαστικό" σχήμα που δεν τους εκφράζει και, επιπλέον, τους εχθρεύεται. Αν δεν δούμε εμείς οι Ορθόδοξοι τον Ρωμαιοκαθολικισμό ως αυτό που είναι πράγματι, μία μορφή Προτεσταντισμού, δεν θα κατανοήσουμε το ΧΑΣΜΑ που μας χωρίζει από αυτόν. Εννοώ φυσικά τους συνειδητούς Ορθόδοξους, όχι αυτούς που συνειδησιακά είναι Ουνίτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα ότι από την Σύνοδο των Ορθοδόξων αποχώρισε το Πατριαρχείο Αντιοχείας και μάλιστα για ασήμαντη αφορμή. Όχι για δογματικό θέμα αλλά για διοικητικό. Αυτή είναι η Ορθοδοξία μας ένα παιχνίδι εξουσίας. Τους νοιάζει ποιος θα πάρει περισσότερες δικαιοδοσίες. Μετά σας φταίει ο Πάπας. Καλύτερος και ειλικρινέστερος είναι ο Παπισμός από την εθνοφυλετική Ορθοδοξία μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλενωτικέ και λοιποί εν σοφιστεία και ψευδολογία διαπρέποντες, ποια σύνοδος καταδίκασε το χιλιασμό, το μεθοδισμό, τους αντβεντιστές, τους κουάκερους, τους πεντηκοστιανούς;
ΑπάντησηΔιαγραφή0 4.15 τα είπε όλα. μίλησε στην γλώσσα της αλήθειας. Αυτή είναι η ιστορική πραγματικότητα. Τα έγραψε τέλεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑδελφέ τι δουλειά έχει ο χιλιασμός και ο μεθοδισμός με την Δυτική Εκκλησία. Κάπου τα έμπλεξες τα πράγματα. Βρες άλλο επιχείρηματα και άσε τις ανοησίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΖΗΤΩ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Εκκλησία της Ρώμης είναι αδελφή σχισματική Εκκλησία. Ο Επίσκοπός της έχει κανονική την αρχιεροσύνη. Με τον διάλογο των τελευταίων δεκαετιών οι σχέσεις έχουν γίνει ζεστές και εγκάρδιες. Είμαστε παιδιά του Χριστού της ίδιας Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κ. Μαρτίνης έχει κάνει σπουδές στην Ρώμη. Γνωρίζει καλά τα της καθολικής Εκκλησίας. Είναι σπουδαίος θεολόγος και συγγραφέας. Τον έχω ακούσει και σε κηρύγματα σε ναούς της Πάτρας είναι άριστος ομιλητής.
ΑπάντησηΔιαγραφή3:32
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ Γ.Ο.Χ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΜΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ...ΟΥΤΕ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΜΕ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ,ΟΥΤΕ ΑΔΕΛΦΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΖΟΥΜΕ...ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΓΚΑΡΔΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ.ΑΝΤΙΘΕΤΑ,ΤΟΥΣ ΚΙΝΗΓΟΥΜΕ ΚΙ ΟΛΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΙΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ.ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΛΟΙΠΟΝ?ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ -_ΔΕΧΟΜΑΣΤΕ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ΚΑΙ Ο,ΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ..ΕΝΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΧΙ?ΟΙ ΜΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ ...ΟΙ ΔΕ ΑΛΛΟΙ ΟΧΙ???ΒΛΕΠΕΤΕ ΠΟΥ ΠΕΦΤΕΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΣΤΗ ΓΟΥΒΑ? ΒΛΕΠΕΤΕ ΜΗ ΤΙΣ ΥΜΑΣ ΠΛΑΝΗΣΕΙ??????????
Δεν σε έπιασα καθόλου 9.10 σε αυτά που γράφεις. Τα έμπλεξες τα πράγματα. Τα βλέπω πολύ απλά. Θεωρώ ότι μικροδιαφορές υπάρχουν με τος δυτικούς οι οποίοι καμιά απόλυτα σχέση δεν έχουν με τους αιρετικούς προτεστάντες.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.agioskosmas.gr/sindesmos.asp?isue=122
ΑπάντησηΔιαγραφήEξαιρετικά αφιερωμένο σε όσους μιλάνε για μικροδιαφορές με τους αιρετικούς παπικούς.
Προς 2:23 που καμώνεται πως δεν καταλαβαίνει: το ψευτοεπιχείρημα(γιατί υπάρχουν συνοδικές καταδίκες και αναφέρθηκαν άσχετα αν εσύ και οι ομόφρονές σου τις κάνατε γαργάρα γιατί η αλήθεια τσούζει και πονάει και τσιγαρίζει) κάποιων σαν ελόγου σου ειναι ότι καμία σύνοδος δεν καταδίκασε τον παπισμό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι σου απαντήσαμε ότι καμία σύνοδος δεν καταδίκασε το χιλιασμό καθώς και πολλές άλλες αιρέσεις.
Μόλις λοιπον στριμώχθηκες μετατόπισες τεχνηέντως και με περισσή δόση μαεστρίας και στρεψοδικίας το κέντρο βάρους του θέματος στη σχέση παπισμού και άλλων αιρέσεων,τη στιγμή που το θέμα μας είναι άλλο,το αν δηλαδή μια αίρεση που δεν έχει καταδικασθει συνοδικά παύει να είναι αίρεση.
Ό,τι και να ισχυρισθείς πάντως δε θα μπορέσεις να αποδείξεις ότι ο παναιρετικός παπισμός δεν αποτελεί αίρεση.
Δεν με ενδιαφέρει 1.31 να σου αποδείξω το ότι η Εκκλησία η Ρωμαιοκαθολική δεν είναι αιρετική. Αυτό είναι τεκμηριωμένο. Το ομολογείς και εσύ. Δυστυχώς όμως ως άλλος Πάπας μένεις στην άποψή σου την οποία θεωρείς ως αλάθητη. Πρέπει να μάθεις ότι στον χώρο της Ορθοδόξου Εκκλησίας επικρατεί το Συνοδικό σύστημα από την εποχή των Αγίων Αποστόλων. Καθένας μπορεί να εκφράζει άποψη όταν όμως αποφαίνεται η Αγία Εκκλησία τότε οι μονάδες όσο σημαντικές και να είναι σιωπούν και πειθαρχούν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίμαι από τους μετανάστες των τελευταίων τριών ετών. Εδώ στην πόλη που ζω δεν υπάρχει Ορθόδοξη Εκκλησία ούτε σε κοντινή πόλη. Αισθάνομαι την ανάγκη να μπω σε εκκλησία να ανάψω το κεράκι μου να προσκυνήσω μια εικόνα και να ψελλίσω δύο λόγια προσευχής. Αν κάποιος μου πει να μείνω σπίτι μου να προσευχηθώ αυτό δεν με ικανοποιεί. Συμμετείχα στην λατρευτική ζωή της Εκκλησίας. Τώρα που δεν μπορώ να κοινωνήσω και να εξομολογηθώ γιατί να μην μπορώ να προσευχηθώ στην Εκκλησία των Καθολικών; Είναι οι μοναδικοί που μπορώ να πω κάτι το ωφέλιμο. Τα περισσότερα από όσα διάβασα στα σχόλια μου είναι απόμακρα. Άλλα τα προβλήματά μου και όχι τα δόγματα και οι κανόνες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να ικανοποιήσω τα πνευματικά μου ενδιαφέροντα μπαίνω και εδώ και διαβάζω τις πνευματικές αναρτήσεις του Αναστάσιου.
Αδέλφια αυτά τα τρία χρόνια της ξενιτιάς έχω αναθεωρήσει πολλά στην ζωή μου. Εσείς τα λέτε μέσα στην ασφάλεια της Ελληνικής κοινωνίας και οικογένειας και της εκκλησιάς που είναι δίπλα σας. Εδώ ήλθαν τα πάνω κάτω. Καλή σαρακοστή.
"To ομολογείς κι εσύ" λέει εντελώς ανεύθυνα και ψευδολογώντας ασύστολα ο 11:07.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ντρέπεσαι λιγάκι να διαστρεβλώνεις τα λόγια των συσχολιαστών σου;
Και μετά περιμένεις να σε πάρουμε στα σοβαρά;
"Οἱ προσβληθέντες ἐκ τοῦ μιάσματος τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἔχουν πνευματικόν δαλτωνισμόν. Δέν διακρίνουν τά διαφοράς μεταξύ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἑτεροδόξων, ἔτι δέ καί ἀλλοθρήσκων. Οὗτοι βλέπουν μόνον ὁμοιότητας. Καί χάριν τῶν ὁμοιοτήτων καλοῦν ὅλους νά ἑνώσουν ὅλας τάς πίστεις νά γίνουν ἕν! ...Ἐντός τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἡ Ὀρθοδοξία χάνει τό χρῶμα καί τό ἄρωμά της, τό αἷμα καί τήν εὐωδίαν Χριστοῦ».
ΑπάντησηΔιαγραφήΜακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος.
@Ανώνυμος 11:30
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω ζήσει και εγώ χρόνια στο εξωτερικό. Με τους Ρωμαιοκαθολικούς έχουμε τεράστια διαφορά στο πνεύμα, στην πνευματικότητα, αν συζητήσεις με ιερέα τους θα καταλάβεις. Το να πας σε μία εκκλησία τους να προσευχηθείς, και εγώ το έχω κάνει, δεν είναι φοβερό. Αλλά αν κοινωνήσεις σε αυτούς, δεν παίρνεις χάρη, διότι δεν υπάρχει στον Καθολικισμό η πληρότητα της Χάριτος. Είναι το κλαδί που έχει αποκοπεί απο το δέντρο, διατηρεί ακόμα κάποια ικμάδα και σιγά σιγά ξεραίνεται. Δεν μας σώζει η θεία Κοινωνία από μόνη της, δεν είναι μαγικό φάρμακο, αλλά η θεία Κοινωνία εντός της Εκκλησίας και όπως το θέλει η Εκκλησία. Διάβασε λίγο γέροντα Σωφρόνιο, άγιο Σιλουανό, όσιο Πορφύριο, θα ωφεληθείς πολύ αδελφέ. Και μόλις βρεθείς σε μέρος που έχει ορθόδοξη εκκλησία, όποιας δικαιοδοσίας και να είναι, εξομολογήσου και κοινώνησε.
Με εν Χριστώ αγάπη.
Ι.
Δοξα τω Θεω!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι να αγιασει ο Μακαριστος Αυγουστινος!
Την ευχη του να εχουμε!
Και μπραβο στον ανωνυμο αδελφο των 1:49).
Επίκαιρο το άρθρο αυτό του κ. Κοτταδάκη με τον εορτασμό της Ορθοδοξίας. Μιας ορθοδοξίας που έχει την αλήθεια και δεν φοβάται να αντιμετώπιση τους σχισματικούς και αιρετικούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλοι μας πρέπει να χαρούμε για τον διάλογο που ξεκίνησε από τον Μεγαλοπρεπή Πατριάρχη Αθηναγόρα συνεχίστηκε από τον Σεμνό και ταπεινό Δημήτριο και τώρα από τον Σοφό και Πατερικό Βαρθολομαίο
Ο Μακαριστός Φλωρίνης Αυγουστίνος είχε μετανιώσει για την σκάση του τότε να μην μνημονεύει τον Πατριάρχη. Όλοι κάνουν τα λάθη τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάνω στον ενθουσιασμό του ο Καντιώτης έλεγε και κάτι παραπάνω. Άποψη έλεγε δεν ήταν τα λόγια του ευαγγέλιο.
ΑπάντησηΔιαγραφή1:13
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι
10:46
Νομιζω ειναι καιρος να κατοικο-εδρευσετε
Εις Βοσπορον.Ο αηρ θα σας αναναιωσει το πνευματικον πυρ!)
Η θεολογία δεν είναι κάτι το στάσιμο. Αν ο Μητροπολίτης Περγάμου ρίχνει νέες ιδέες θα συζητηθούν. Αν το πλήρωμα της Εκκλησίας της κάνει δεκτές έχει καλώς. Αν όχι, παραμένουν για ακαδημαϊκό διάλογο. Τώρα για το θέμα του διαλόγου με την Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία δεν το κάνει αυτόβουλα ο Περγάμου. Έλαβε εντολή από την Σύνοδο του. Για μένα καλό κάνει και συντονίζει τον διάλογο που είναι απαίτηση του κόσμου. Στην εποχή της συνεχούς μετακίνησης των ανθρώπων στο εξωτερικό και της πληροφόρησης είναι απαραίτητος όχι μόνο ο διάλογος αλλά να δοθούν και λύσεις από αυτόν. Ο Περγάμου είναι από του κατάλληλους Θεολόγους διότι γνωρίζει όπως και ο Αμερικής και ο Αλβανίας το διαχριστιανικό γίγνεσθαι. Η εποχή που φύλαγες το ταμπούρι σου πέρασε. Τώρα ήλθε η εποχή της συνεννόησης. Ας το κατανοήσουν οι ακραίοι του χώρου της: Ορθοδοξίας ή Θάνατος.
ΑπάντησηΔιαγραφή