Προς τον «απλό πιστό».
Συμφωνώ με τις απόψεις στο τελευταίο σχόλιό σου και
θα μου επιτρέψεις να τις συμπληρώσω με κάποιες δικές μου.
Είναι γνωστόν ότι μετά το «σχίσμα» (1054) έγιναν πολλές
προσπάθειες για την ένωση των Εκκλησιών. Βέβαια αυτοί οι διάλογοι δεν επέφεραν
το ποθητόν αποτέλεσμα, αλλά τόσον η θεολογία όσο και η παράδοση της Ορθόδοξης
Εκκλησίας αυδ’ επελάχιστον, από τις θέσεις
των Ρωμαιοκαθολικών, επηρεάστηκε και αλλοιώθηκε.
Στη Σύνοδο μάλιστα της Φερράρας οι ανατολικοί απέρριψαν και τις απαντήσεις των δυτικών σε
θέματα εθιμοτυπίας, περί ασπασμού της εμβάδας του Πάπα και της τοποθέτησης του
θρόνου του «εν τω μέσω» του Ναού. Τοποθετήθηκε το Ευαγγέλιο. (βλ. Βασ.
Στεφανίδου, Εκκλ. Ιστορία. Αθήναι 1970, σελ. 390)
Μάλιστα ο Σίλβεστρος Συρόπουλος, «Μέγας
Εκκλησιάρχης … συνταχθείς προς τους περί Μάρκον Ευγενικόν» παρών στη Σύνοδο,
σημειώνει ό,τι οι της Ανατολής επίσκοποι, πρότειναν να ισχύει ο ασπασμός που
δίνουν μεταξύ τους και ότι ασπάζονται μόνο το χέρι του Πατριάρχη. Αυτό θα
γινόταν μεταξύ αυτών και των λατίνων επισκόπων, δίδοντες ασπασμό στο χέρι του
Πάπα, ως Πατριάρχη της Δύσης.
Ο ίδιος ο Συρόπουλος αναφέρει ότι στη λειτουργία
που έγινε από τον Πάπα στο ναό του Αγίου Γεωργίου Φερράρας, μετά την έναρξη των
εργασιών της Συνόδου, συμμετείχαν και οι της Ανατολής εκπρόσωποι, καθώς και στις
λοιπές λατρευτικές εκδηλώσεις που γίνονταν τόσο στην Φεράρα, όσο και στην
Φλωρεντία, όταν μετατέθηκε εκεί η Σύνοδος.
Ο Καθηγητής Γρ. Λαρετσάκης (Πανεπιστήμιο Γκρατς)
στο βιβλίο του «Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και η ενότητα των Εκκλησιών Ανατολής
και Δύσης» (Εκδόσεις «Επέκτασις» Αθήνα 1999), αναφέρει ότι ο Άγιος Μάρκος
ουδέποτε αμφισβήτησε την ιερωσύνη του Πάπα και την Ρωμαιοκαθολική , ως αδελφή
Εκκλησία. Ο Καθηγητής Βλ. Φειδάς αναφέρει ότι στην Σύνοδο του 1178, επί πατριάρχου
Μιχαήλ Γ΄, στο σχετικό Τόμο της Συνόδου, αναγράφεται ότι για τον Πάπα και τους συν
αυτώ ούτε «τελείω αναθεματισμό» παρέδωσαν, καθώς για τις λοιπές αιρέσεις.
Επίσης, είναι γνωστόν ότι ο Άγιος Γρηγόριος ο
Παλαμάς, Αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης 14ος αι.), όταν συνελήφθη από τους
Τούρκους, δεν δίστασε ν’ ανοίξει διάλογο
με τους μουσουλμάνους με σκοπό τον προσηλυτισμό τους στον χριστιανισμό . «Δια
τούτο με χαράν εδέχθη την πρόβλεψίν του μολλά Τασιμάνη περί μελλοντικής
συμφωνίας των δύο θρησκευμάτων, αλλά βεβαίως κατά την ιδική του ερμηνείαν».
Μ’ αυτό το ελεύθερο πνεύμα, χωρίς φόβο και
φανατισμό, εκινούντο οι λεγόμενοι «ανθενωτικοί» Πατέρες, αν και αντιμετόπιζαν
πολλά εθνικά και πνευματικά προβλήματα. Δυστυχώς οι σημερινοί «ανθενωτικοί»,
χωρίς να έχουν επιχειρήματα, χρησιμοποιούν αναθεματισμούς, μισαλλοδοξίες, καχυποψίες,
ανάρμοστες συμπεριφορές που σκανδαλίζουν χωρίς να οικοδομούν.
Αλλά και για τα άλλα σχόλια που αναφέρει στο σχόλιό
του ο «απλός πιστός», γιατί σιγούν! Όταν ο ιερέας δεν μεταλαμβάνει τους πιστούς
σε κάθε θεία Ευχαριστία που τελεί, αυτό δεν είναι αίρεση;
Όταν σύμφωνα με το Τυπικό της Εκκλησίας, τα άγια
Δώρα μεταφέρονται από την Πρόθεση, μέσω του Ναού, στην Αγία Τράπεζα, και αυτός την
Μεγάλη Είσοδο την μετατρέπει σε «μικρή» (Πρόθεση – Ωραία Πύλη), αυτό δεν
ενδιαφέρει; Είναι λεπτομέρεια;
Τώρα, αν προσπαθούν μερικοί θιασώτες τους να τους συγκρίνουν,
ως προς τον έλεγχο, με τους σοφούς και μεγάλους Πατέρες (Ιωάννης Χρυσόστομος), αλλά,
ακόμη και με συγχρόνους (Φλωρίνης Αυγουστίνο, Γερβάσιο Παρασκευόπουλο), αυτό θα
το έλεγα θράσος!
Τέλος, αν ο έγκριτος Καθηγητής Ιωάννης Ζηζιούλας,
Μητροπολίτης Περγάμου, που αυτοί που τον συκοφαντούν δεν έχουν δει και δεν
έχουν διαβάσει τα εξώφυλλα των βιβλίων του, δεν διαπραγματευτεί με τους Ρωμαιοκαθολικούς,
ποιος θ’ αναλάβει; Οι πτυχιούχοι του
ποιμαντικού της Θεολογικής Σχολής, που η βαθμολογία τους για την εισαγωγή στην
σχολή, ήταν κάτω από την βάση;
Σε όλα αυτά μου άρεσε το «κερασάκι» στο τέλος για την βαθμολογία εισαγωγής. Για να είναι σπέσιαλ το «κερασάκι» εγώ θα έλεγα και πτυχίου.
ΑπάντησηΔιαγραφή:)
Οι δε ανθενωτικοί και μετά ταύτα «ουκ ηβουλήθησαν συνιέναι». Μην κοπιάζεις όσα και να γράψεις δεν θέλουν να πεισθούν. Ο διάβολος πάντα από δεξιά πλευρίζει τους ανθρώπους για να τους κάνει όργανά του ενάντια στην ενότητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε λίγο θα αρχίσουν -αν δεν έχουν αρχίσει- να γράφουν τα όργανα των ακραίων ομάδων. Προτείνω στον κ. Κωστόπουλο να σταματήσει να δημοσιεύει τα σχόλια. Τα περισσότερα είναι για το καλάθι των αχρήστων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω μια ξεκάθαρη απάντηση ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός στις συνεδριάσεις δεχόταν τον Πάπα ως επίσκοπο ή ως αιρετικό ούτε τον πλησίαζε; Και ως εκ τούτου δεν συνομιλούσε μαζί του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι πτυχιούχοι με το «σωτήριο 5», και την ευνοϊκή εισαγωγή με βαθμό κάτω της βάσης, το παίζουν φωστήρες του άμβωνα. Να αγιάσουν τα χεράκια σου, το κλείσιμο των σκέψεων που μετέφερες δίνει απάντηση σε πολλούς παραλήπτες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαθηγητής Α.Π.Θ.
Προς καθηγητή ΑΠΘ: δεν κοιτάτε τα χάλια σας οι προφέσσορες του ΑΠΘ που ψηφίσατε υπέρ της ίδρυσης τμήματος "ισλαμικών σπουδών";
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ελιτισμός και η αφ υψηλού θεώρηση προσώπων και πραγμάτων απ τους θεράποντες του οικουμενισμού είναι φανερά και σε τυφλούς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητε πιστε του πιστου.Ο αγ.Μαρκος ο μητρ.Εφεσου εδειξε μια διαλλακτικοτητα στην αρχη.Αυτο ομως δεν τον απετρεψε απο το να μεινει αμετακινητος στα δογματα της Ορθοδοξου πιστεως μας.Το οτι απεκαλεσε τους λατινους ''αιρετικους'' σε αντιθεση με καποιους απο εμας αυτο δεν σας λεγει τιποτα;;;Η μηπως δεν ειχε υπ 'οψιν του τις συνοδους οταν ειπε''οι συνοδοι κατεδικασαν τους μη πειθωμενους στην εκκλησια και τους ονομασαν αιρετικους....εγω δε ου κηρυττω ιδιαν μου δοξαν...ουδε τι εκαινοτομησα ...κλπκλπ''.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟταν εμεις αγαπητε αναγνωριζουμε ορθοδοξια εκει που υπαρχει ετεροδοξια...να μη πουμε αλλα ...οταν επιβεβαιωνουμε πως εχουν Αγ Πνευμα και μυστηρια και τα λοιπα...δεν καινοτομουμε????Η μηπως το αγ.Πνευμα δεν βρισκεται μονον εις τους κολπους της Μιας,Αγιας,Καθολικης και αποστολικης εκκλησιας;;;Η Αγια Τριαδα χωριζεται;;;;Δεν χωριζεται μας λεν οι Πατερες.Το Αγ Πνευμα ΕΝΑ ειναι.Δεν ειναι αλλο και αλλο και αλλο.Αλλα οι ενεργειες του ποικιλουν.Μοιραζει....δεν μοιραζεται....Εξουσιαζει.....δεν εξουσιαζεται.....Δεν μοιραζεται...αλλα η Χαρη η οποια ενεργει οπως θελει Α`Κορ 12-11).
Το Αγ.Πνευμα ειναι αδιαιρετο μας μας λεγει ο αγ.Κυριλλος Ιεροσολυμων. Και η Χαρις ,προερχεται απο Τον ΠατεραΛουκ 11-13).
Ομως Ο θεος εδωσε Το Πνευμα Του εις τους πειθαρχουντας εις Αυτον .Πρξ 5-32)...
Το λοιπον,μη πουμε αλλα φθανουν αυτα.
Που εχουν πειθαρχησει σας παρακαλω πολυ για να λαβουν και το πνευμα οι λατινοι????.Το Αγ.Πνευμα ειναι ο τελεσιουργος Τω Αγιων Μυστηριων μας.Ακομα και η Χαρις διδεται σεαυτους που πιστευουν στη δωρεα αλλα και σε αυτους που εργαζονται φιλοτιμα για τον εξαγιασμον τους.Επραξε τοιουτοτροπως ο αγιος Μαρκος ο Ευγενικος;;;Και αφου θελουμε να τους φερουμε στην πιστη γιατι τους αναγνωρισαμε τα μυστηρια τους;;;Χωρις την αληθεια ,δεν υπαρχει πνευμα ...αφου Το αγ.Πνευμα ειναι η Αληθεια ...Α`Ιωαν 5-6) και το Πνευμα με την πιστη στην Αληθεια το αποκτουμε Γαλ 3-14)........
Επομενως ,πως να συγκριθουν τα ασυγκρητα σας παρακαλω πολυ.Γι αυτο ,ας βαστουμε μικρο καλαθι οταν ομιλουμε για τους Πατερες.Για τον πιστο λαο ουτε οι βαθμοι παιζουν ρολο...ουτε τα δυπλωματα μας κανουν εντυπωση.Για τον πιστο λαο ενα ειναι το ζητουμενο. Το πως θα παραμεινουμε απαρασαλευτοι στην πιστη στην Αληθεια.-π
Ο Άγιος Μάρκος [π]. όταν γύρισε στην Κωνσταντινούπολη έκανε Σύνοδο ή μόνος του «απεκαλεσε τους λατινους ''αιρετικους''». Αυτό έχει σημασία γιατί άλλο η Πατερική γνώμη και άλλο η Συνοδική απόφαση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα σας πείραξε και η σχολή ισλαμικών σπουδών; Μα είσθε τρελοί!!!! Είναι καλύτερα να πηγαίνουν στην τουρκιά και να γυρνούν γενίτσαροι. Τα πανεπιστήμια δεν είναι η Αθωνιάδα. Άντε πια με τον ορθόδοξο ταλιμπανισμό. Χειρότερα από τους παπικούς με την ιερά εξέταση πάτε να κάνετε την ορθοδοξία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠώς τις κατάντησαν τις θεολογικές σχολές κάποιοι! Κάποτε τις κοσμούσαν με την παρουσία τους οι χρυσάετοι της γνήσιας Ορθόδοξης θεολογίας, τώρα τις λυμαίνονται οι σαύρες του οικουμενισμού και του συγκρητισμού!
ΑπάντησηΔιαγραφήAγαπητή π. δε γνωρίζω αν έχεις πτυχίο θεολογίας ή αν έχεις αποφοιτήσει με 5 απ το ποιμαντικό με βάση την προυπόθεση που έθεσαν οι προφέσσορες (αυτοί και τον άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη του οποίου τον ιμάντα των υποποδίων των ποδών του δεν είναι άξιοι να λύσουν θα τον απαξίωναν) .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τοποθέτησή σου πάντως, κρυστάλλινης διαύγειας, αποστομώνει τους καλαμαράδες που πειρώνται να μας παρουσιάσουν, οι ανιστόρητοι και θεράποντες της σοφιστείας, και παραθέτοντας τη μισή αλήθεια, τον άτλαντα της Ορθοδοξίας άγιο Μάρκο...φιλοπαπικό!
Ο όψιμος αναθεωρητισμός δεν έχει αφήσει τίποτε όρθιο!
Eίναι φανερός ο εκνευρισμός κάποιων οικουμενιστολάγνων που πανηγυρικά αποτυπώνεται στον τρόπο με τον οποίο ,ήκιστα κολακευτικό, προσπαθούν να απαξιώσουν τους αντιφρονούντες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕν τέλει το μόνο που κατορθώνουν είναι να αυτο-απαξιώνονται.
O κύριος που μίλησε για "ταλιμπανισμό" και "ιερά εξέταση" με αφορμή την ίδρυση τμήματος ισλαμικών σπουδών καλό θα είναι να ενημερωθεί πρώτα για τις φοβερές και τρομερές αποκαλύψεις-καταγγελίες των καθηγητών Σιάσου και Τσελεγγίδη και κατόπιν να πιάσει το πληκτρολόγιο.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://thriskeftika.blogspot.gr/2014/03/blog-post_8371.html
Ο εκνευρισμός δεν είναι σε αυτούς που υπηρετούν την Αλήθεια και την ενότητα αλλά σε αυτούς που επιθυμούν την διχόνοια με τα εμπρηστικά τους ανθενωτικά λόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοι 11:09 ^11:18
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν προτιθεμαι να σας πεισω...διοτι και τον Νειλο να σας κατεβασω εσεις το ιδιο τουρλουμπουκι θα πιστευετε....Αν ειναι δυνατον χριστιανοι ορθοδοξοι και να απορριπτετε τη λεξη ''αιρεσις'' και να μη γνωριζετε τα δογματα σας !Αν ειναι δυνατον να μη γνωριζατε πως την αιρεση ευκολως θα μπορουσες να αναγνωρισεις διαβαζοντας Ευαγγελιο -μας λεγει ο Μεγας Αθανασιος και συνεπως κριτηριο αληθειας ειναι η αγια Γραφη και η Πατερικη Παραδοση.Και την λεξη ''αιρεση''την εχω ακουσει παμπολλες φορες απο αιρετικους που παν να βγαλουν αιρετικους αυτους που πιστευουν.αυτων λοιπον η πιστις εις τιποτε δεν υστερει απο την απιστια των εντος και εκτος της εκκλησιας.......Εαν δεν σας πειθει το Ευαγγελιο ...ουτε και οι συνοδοι θα σας πεισουν.......-!-
12:00
ΑπάντησηΔιαγραφήΜια απλη νοικοκυρα ειμαι και τιποτε παραπανω.Αλλα η αγαπη μου για το Ευαγγελιο...νυχτες ξημερωμα για να βρω τις αληθειες...π
Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΑΡΚΟ ΤΟΝ ΕΥΓΕΝΙΚΟ,ΣΦΟΔΡΟ ΠΟΛΕΜΙΟ ΤΩΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΠΑΠΙΚΩΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, Μητροπολίτης Εφέσου, υπήρξε ατρόμητος ομολογητής της πίστεως στην Σύνοδο της Φερράρας - Φλωρεντίας, αφού δεν υπέκυψε στις παπικές πιέσεις και τους εκβιασμούς και παρέμεινε μέχρι τέλους ομολογητής της πίστεως. Όχι μόνον κατά την Σύνοδο εκείνη απέδειξε τις πλάνες των Λατίνων, αλλά ταυτοχρόνως απέδειξε και τις νοθείες που έκαναν οι Λατίνοι στα κείμενα των Πατέρων της Εκκλησίας.
Στην αρχή, βεβαίως, ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός συμπεριφέρθηκε με ευγένεια, αλλά αργότερα, όταν διεπίστωσε τις αλχημίες, τις πιέσεις, τις νοθείες, τους εκβιασμούς και τις πονηρίες των Λατίνων, υπήρξε ομολογητής της πίστεως. Η στάση του ήταν πέρα για πέρα Ρωμαϊκή, γιατί οι αληθινοί Ρωμηοί είναι αριστοκράτες του πνεύματος, μπορούν να συνδιαλέγωνται με νηφαλιότητα, ηρεμία και ευγένεια, αλλά όταν πρόκειται για απομάκρυνση από την αποκαλυπτική αλήθεια, και όταν βλέπουν τις αλχημίες των άλλων, τότε γίνονται ομολογηταί της πίστεως. Γιατί ο Χριστός δεν θέλει απλώς αναζητητάς, αλλά ομολογητάς.
Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός είχε σαφή γνώση του πράγματος. Γνώριζε δηλαδή ότι εμείς απεκόψαμε τους Λατίνους από το Σώμα της Εκκλησίας, γιατί οι Λατίνοι υπέπεσαν στην αίρεση του Filioque. Θα παραθέσω ένα κείμενό του που είναι αρκετά εκφραστικό. Γράφει ο άγιος Μάρκος:
«Την μεν αιτίαν του σχίσματος εκείνοι δεδώκασι, την προσθήκην εξενεγκόντες αναφανδόν, ην υπ' οδόντα πρότερον έλεγον. ημείς δε αυτών εσχίσθημεν πρότεροι, μάλλον δε εσχίσαμεν αυτούς και απεκόψαμεν του κοινού της Εκκλησίας σώματος. Δια τι ειπέ μοι: Πότερον, ως ορθήν έχοντας δόξαν, ή ορθώς την προσθήκην εξενεγκόντας; Και τις αν τούτο είποι, μη σφόδρα τον εγκέφαλον διασεσεισμένος; Αλλά ως άτοπα και δυσσεβή φρονούντας και παραλόγως την προσθήκην ποιήσαντας. Ουκούν ως αιρετικούς αυτούς απεστράφημεν και δια τούτο αυτών εχωρίσθημεν... αιρετικοί εισιν άρα, και ως αιρετικούς αυτούς απεκόψαμεν».
Από το κείμενο αυτό μπορούμε να σχολιάσουμε μερικές αλήθειες.
Πρώτον, ότι οι Λατίνοι φανέρωσαν την αίρεση του Filioque, την οποία προηγουμένως πίστευαν μυστικώς, την έλεγαν κάτω από τα δόντια τους.
Δεύτερον, εμείς οι Ορθόδοξοι χωρισθήκαμε με την θέλησή μας από τους Λατίνους, πράγμα το οποίο ισοδυναμεί με το ότι τους απεκόψαμε από το κοινό της Εκκλησίας Σώμα, ως φρονούντας δυσσεβή δόγματα, και επειδή πρόσθεσαν την λέξη Filioque στο Σύμβολο της Πίστεως παραλόγως.
Τρίτον, οι Λατίνοι με την προσθήκη του Filioque είναι αιρετικοί και ως αιρετικούς απεκόψαμε από την Εκκλησία. Όσοι ισχυρίζονται ότι ορθώς πιστεύουν οι Λατίνοι και ορθώς εξέφρασαν το δόγμα περί του Filioque, αυτοί είναι «σφόδρα τον εγκέφαλον διασεσεισμένοι». Δηλαδή έχουν πάθει διάσειση εγκεφάλου.
Επομένως, κατά την διδασκαλία των Πατέρων της Εκκλησίας, όπως το εκφράζει ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, αποκεκομμένοι από την Εκκλησία και φυσικά είναι εκτός της Εκκλησίας και δεν έχουν μυστήρια.
ΚΕΙΜΕΝΟ-ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΘΕΟΔΡΟΜΙΑ, 2001
Προς π: ακούς εκεί,αντί να ξενυχτάς διαβάζοντας Ζηζιούλα και Λαρεντζάκη εσύ μου διαβάζεις...Ευαγγέλιο! Επιτρέπεται να μην αρδεύεσαι πνευματικά απ τα νάματα του "στιβάρού βραχίονα" και την "εχαριστιακή θεολογία" του;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχεις μείνει πολύ πίσω!
Αυτή είναι η κατάστασή μας. Δούλοι αβησσαλέων προκαταλήψεων. Είμαστε ήδη παπόδουλοι...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά η παρούσα ανάρτηση αποβαίνει ευεργετική όχι φυσικά εξ αιτίας των στρεβλών θέσεων που προβαλλει αλλά επειδή είναι αποκαλυπτική του μεγέθους της διάβρωσης και αλλοτρίωσης της σύγχρονης θεολογικής σκέψης απ το μολυσματικό ιό του οικουμενιστικού συγκρητισμού.
ΑπάντησηΔιαγραφήπ. έβαλες τα γυαλιά στους καλαμαράδες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος "απλό πιστό": φίλε, με συγχωρείς και εύχομαι να σε αδικώ, μα δε μου φαίνεσαι και τόσο απλός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ίδιο και ο συντάκτης αυτής της ανάρτησης.
Αν διαφωνείς με τις ενέργειες του ιερέα έπρεπε πρώτα να τον πιάσεις κατ ιδίαν και με σεβασμό να του υποδείξεις τα κατά την κρίση σου λάθη του.
Αν δε σε άκουγε και σε απέπεμπε έπρεπε να πας στον οικείο επίσκοπο κα να έθετες υπ όψιν του πώς έχει το όλο ζήτημα.
Εσύ έκανες βούκινο, έστω και ανωνύμως, τον ιερέα και τον θεάτρισες στο διαδίκτυο μάλλον επειδή καυτηρίασε τον αγαπητό σε σένα μητροπολίτη.
Ελπίζω ολόψυχα να σε αδικώ.
Το σχόλιο για τις "σαύρες του οικουμενισμού" ήταν όλα τα λεφτά! Χιούμορ και σαρκασμός αναμεμειγμένα με μεγάλη δόση αλήθειας! Αυτή είναι η πραγματικότητα για τις θεολογικές σχολές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαντελώς ατυχής θα πρέπει να θεωρηθεί η αναφορά του συντάκτη της ανάρτησης στο μακαριστό Φλωρίνης Αυγουστίνο. Σε μια έκρηξη μάλιστα αμετροέπειας εγκαλεί για "θράσος" όσους αντιτιθεμένους σε αυτόν ( το συντάκτη)καταφεύγουν στη ζωή και τη δράση του π.Αυγουστίνου προκειμένου να τεκμηριώσουν την άποψή τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆριστα πράττουν όσοι επικαλούνται τον π.Αυγουστίνο, το σφοδρό αντιοικουμενιστή και αντιπαπικό επίσκοπο, που διέκοψε το μνημόσυνο του Αθηναγόρα, μήνυσε το Χαλκηδόνος Μελίτωνα στην Ιερά Σύνοδο, μήνυσε στο Οικουμενικό Πατριαρχείο τον Αυστραλίας Στυλιανό και κατά τη μαρτυρία στενών συνεργατών του σκόπευε να διακόψει και το μνημόσυνο του νυν πατριάρχη λόγω του σκανδαλώδους οικουμενισμού του. Ο μακαριστός γέροντας στηλίτευσε επανειλημμένα τη συμμετοχή της Εκκλησίας μας στο παναιρετικό ΠΣΕ, έγραψε βιβλία κατά του οικουμενισμού (ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΑ, Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ), θεωρούσε τον οικουμενισμό "παναίρεση", όπως και είναι, ήλεγξε μέσω της Σπίθας τους οικουμενιστές πατριάρχες Αθηναγόρα, Δημήτριο και Βαρθολομαίο και υπήρξε σύμβολο του αντιοικουμενιστικού αγώνα. Ξιφούλκησε επανειλημμένα επίσης εναντίον των ζημιογόνων και περιττών διαλόγων.
Αλλού λοιπόν να αναζητήσει στηρίγματα ο συντάκτης της ανάρτησης που, κατά τα άλλα, ενώ εγκαλεί όσους επικαλούνται το μακαριστό, αυτός και οι ομόφρονές του επικαλούνται κατ εξοχήν αντιπαπικούς αγίους για να στηρίξουν τον επάρατο οικουμενισμό και τους οικουμενιστές!
Πρωτεργάτες και πρωτοστάτες της θεολογικής διαστροφής ο Περγάμου Ιωάννης με τη "θεολογία του προσώπου" και ο Χρήστος Γιανναράς, που μαθήτευσε "παρά τους πόδας Κουτρουμπή" με τη δυσώδη περί "έρωτος θεολογία του".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκολούθησαν κι άλλα "περιφερειακά" έκγονα του Κουτρουμπή απ τους οποίους προήλθαν οι "φωστήρες" του ΚΑΙΡΟΥ κια της ΣΥΝΑΞΗΣ.
Γράφτε όσα ψέματα γενέσει το μικρό μυαλό σας. Τον Περγάμου δεν το αγγίζουν. Εγώ σας διαβάζω για να διασκεδάζω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι νάνοι θεολόγοι του 5 τολμούν να τα βάλουν με τον αναγνωρισμένο ΘΕΟΛΟΓΟ της εποχή μας Ιωάννη Ζηζιούλα. Αυτό είναι θράσος πιθήκων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Αυγουστίνος είναι πρότυπο αυτό λέει ο συντάκτης του κειμένου αυτού με τον Χρυσόστομο. Κάνει όμως την σύγκριση του μέγα Αυγουστίνου με το παπαδάκι αυτό που τολμά να κρίνει προτού βγει από το αυγό και χωρίς να γνωρίζει ούτε λειτουργική αγωγή που εγώ την έμαθα στο δημοτικό. Αυτός ολόκληρος παπάς και δεν μπορεί να κάνει όσα λέει η φυλλάδα. Φτάνει πλέον να σωπάσουν διότι η αντοχή έχει όρια. Ας μάθουν τα παπαδάκια να τελούν την θεία Λειτουργία και μετά να λένε κήρυγμα εποικοδομητικό και μόνο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζω τι έκανε ο συντάκτης με τον Δεσπότη. Όμως εμείς που έχουμε πρόβλημα με τον παπά μας, ο Δεσπότης μας λέει ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Τρέμει γιατί έχει οπαδούς και δεν τολμά να τα τον παρατηρήσει για μα μην στρέψει τους οπαδούς εναντίον του. Τις φωνές του όχλου με τις πολιτοφυλακές των στρατολογημένων λαϊκών από τους παπάδες τις τρέμουν οι Δεσποτάδες.
ΑπάντησηΔιαγραφήTo κείμενο του Ναυπάκτου στη Θεοδρομία αποτελεί τον τάφο των φληναφημάτων του Λαρεντζάκη και των συνοδοιπορων του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα μας βγουν και καντωτικοί στο τέλος-τέλος οι φιλοπαπικοί οικουμενιστές! Ε ρε γλέντια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιος είναι επιτέλους αυτός ο παπάς βρε παιδιά; Όνομα και επώνυμο δεν έχει; Αβάπτιστος είναι; Σε ποια ενορία, πόλη και μητρόπολη βρίσκεται;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί κύριοι "καταγγέλοντες", "απλέ πιστέ" και "συνοδοιπόρε", έχω να σας υποβάλλω κάποιες ερωτήσεις:
ΑπάντησηΔιαγραφή1)Ποιο είναι το ονοματεπώνυμο του ιερέα;
2) Σε ποια μητρόπολη ανήκει;
3) Σε ποια ενορία λειτουργεί;
4) Τι ακριβώς είπε για τον άγιο Περγάμου;
5) Καταγγείλατε ενυπογράφως το συμβάν στον οικείο επίσκοπο, ΜΕ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΤΑ;
6) Αρνήθηκε να σας κοινωνήσει "απλέ πιστέ";
7)Γιατί και οι δύο σας θέσατε σαν πρώτο θέμα τα όσα δήλωσε ο συγκεκριμένος ιερέας κατά του Περγάμου κι όχι το ασυγκρίτως μεγαλύτερο ζήτημα με τη μετάδοση της Θείας Κοινωνίας; Γιατί το μείζον αυτό θέμα της Θείας Κοινωνίας το θέσατε δεύτερο;
Πιο πάνω είναι ο Περγάμου απ τη Θεία Κοινωνία;
8) Επειδή επικαλεστήκατε το "μεγάλο ευχαριστιακό θεολόγο" Ιωάννη Ζηζιούλα μήπως γνωρίζετε την καταλυτική κριτική που έχει ασκήσει ο καθηγητής Μέγας Φαράντος για τις περί Θείας Ευχαριστίας απόψεις του ρηθέντος επισκόπου;
Αλήθεια κύριε Κωστόπουλε θεωρήσατε άξιο δημοσιεύσεως μέσα στην κατανυκτική περίοδο της σαρακοστής ένα κείμενο που γνωρίζατε εκ των προτέρων ότι θα πυροδοτήσει σφοδρές αντιδράσεις και έντονες ανιπαραθέσεις;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιτρέπεται κάτι τέτοιο;
Αγαπητέ ανώνυμε 18/3 5"30 καλά τα λες , αλλά φιλοπαπικοί άγιοι δεν υπάρχουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόνο που ανώνυμε(18 Μαρτίου 2014 - 6:40 μ.μ.) "Ζηζιουλιστή" απορώ ποιό να είναι το συμφέρον μας, το "θράσος πιθήκων" ή το πιθηκίσιο θράσος; Ή έστω το πιθηκάνθρωπο θράσος της "ευχαριστιακής κτίσεως";
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΙΤΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΟΥ ΠΡΟΣ "ΤΙΜΗΝ" ΤΟΥ αιρετικού Ζηζιούλα:
http://apologitikaa.blogspot.com/2014/02/blog-post_11.html
Υπάρχουν και άλλα άρθρα κατά των πολυαγαπημένων μου καθηγητών!
Δυστυχώς δεν είμαι νάνος του 5(πλην μερικών σπάνιων εξαιρέσεων σε Βιβλικο/οικουμενιστικά μαθήματα)σκανάρω και αναλυτική βαθμολογία για όποιον την ζητήσει και την αναρτώ στο Ιστολόγιο μου!
Στο κατεξοχήν όμως μάθημα της "Οικουμενικής Κίνησης" δηλαδή του μαθήματος της παναίρεσης Οικουμενισμού έλαβα άριστα Χάρητι Θεού!!!
Το ΑΠΘ γέμισε νεογενίτσαρους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστούμε για τις αποκαλύψεις του κ.Σιάσου και του κ.Τσελεγγίδη.
Ήταν πράγματι συγκλονιστικές.
Ο ΚΑΙΡΟΣ που διαφεντεύει τη Θεολογική Θεσσαλονίκης δε θα αφήσει τίποτε όρθιο!
Οι οικουμενιστές δε δικαιούνται να πιάνουν στα στόματά τους και τις γραφίδες τους τον Καντιώτη! Είναι ιεροσυλία!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ 6:38 διαβάζει σοβαρές μομφές κατά του Ζηζιούλα και...γελάει κατά δήλωσή του! Ω της φαιδρότητάς του!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο θέμα που δημιουργήθηκε δεν άξιζε να δημοσιοποιηθεί και να πάρει τέτοια έκταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρόκειται για ασύγγνωστη επιπολαιότητα του ιστολόγου.
Από κοντά στο "στιβαρό βραχίονα" και ο άλλος "φωστήρας" Προύσης Ελπιδοφόρος που δε δίστασε προκειμένου να τεκμηριώσει παπικό πρωτείο στην Ανατολή να καταφύγει στο δόγμα της Αγίας Τριάδος! Δε σέβονται τίποτα στο Βόσπορο!
ΑπάντησηΔιαγραφή7:45 πάνω απ όλα βάζουν το γεγονός ότι θίχτηκε ο "στιβαρός βραχίων".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό τους έκαψε και δευτερευόντως τα άλλα.
Έχουν το περισσό θράσος και κατηγορούν τον παπά (δεν παίρνω το μέρος του) για αίρεση.
Και την ίδια στιγμή τις φρικαλέες κακοδοξίες του Ζηζιούλα που δε φείσθηκαν ούτε του τριαδικού δόγματος τις κάνουν γαργάρα οι...ευαίσθητοι!
http://www.scribd.com/doc/33325297/%CE%9C%CE%AD%CE%B3%CE%B1%CF%82-%CE%A6%CE%B1%CF%81%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%9A%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%96%CE%B7%CE%B6%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CE%BB%CE%B1
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ καθηγητής Μέγας Φαράντος κονιορτοποιεί την ψευτο-θεολογία του Περγάμου. Αξίζει να διαβασθεί απ όλους μας!
Σας αφιερώνω τα λόγια του Μητροπολίτη Λεμεσού Αθανασίου:
ΑπάντησηΔιαγραφή«οἱ θρῆσκοι ἄνθρωποι εἶναι τό πιό ἐπικίνδυνο εἶδος μέσα στήν ἐκκλησία. Αὐτοί οἱ θρῆσκοι ἄνθρωποι εἶναι ἐπικίνδυνοι. Ὁ Θεός νά μᾶς φυλάει ἀπ'αὐτούς. Ἔλεγε ἕνας ἁγιορείτης ὅταν ἔκαμνα μία φορά λειτουργία καί λέγαμε «Κύριε σῶσον τούς εὐσεβεῖς» λέει ἀστειευόμενος «Κύριε σωσον ἠμᾶς ἀπό τούς εὐσεβεῖς» δηλαδή ὁ Θεός νά σέ φυλάει ἀπό τούς θρήσκους ἀνθρώπους, διότι θρῆσκος ἄνθρωπος σημαίνει μία προσωπικότης διεστραμμένη ἡ ὁποία οὐδέποτε εἶχε προσωπική σχέση μέ τόν Θεό. Ἁπλῶς μόνον κάμνει τά καθήκοντα τῆς ἀπέναντί Του, ἀλλά καμιά σοβαρή σχέση δέν εἶχε γιά αὐτό καί ὁ Θεός δέν λέει αὐτόν τόν ἄνθρωπο τίποτε. Καί σᾶς ὁμολογῶ καί ἐγώ ἀπό τήν πείρα μου ὅτι δέν εἶδα χειρότερους ἐχθρούς της ἐκκλησίας ἀπό τούς θρήσκους ἀνθρώπους.»
«Τακτική» της Εκκλησίας ο διάλογος!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://alitheia-agaph.blogspot.gr/2012/03/blog-post_16.html
Σκορποχώρι θυμίζει σήμερα η κατάσταση της σύγχρονης Ορθοδοξίας!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://alitheia-agaph.blogspot.gr/2012/03/blog-post_04.html
Μεσογαίας: «Το Οικουμενικό Πατριαρχείο είναι ότι ιερότερο έχουμε» http://alitheia-agaph.blogspot.gr/2012/01/blog-post_20.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρος "αληθεύοντες εν αγάπη": κύριε "δε δικαιούσθε διά να ομιλείτε" για να θυμηθούμε και το μακαρίτη Μένιο Κουτσόγιωργα. Αντί να κοιτάξετε τα χάλια του υμετέρου ιστολογίου παραδίδετε και μαθήματα γνήσιας θρησκευτικότητας! Ολίγη αιδώς δε θα έβλαπτε!
ΑπάντησηΔιαγραφή12:22
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολιτης Αθανασιος Λεμεσου,διαχωρισε τη θεση του απο την Κυπριακη εκκλησια για την επισκεψη του πα;πα Βενεδικτου απο ο,τι ενθυμουμαι το 2010.Κια μαλιστα δηλωσε πως θαταν καλυτερα να μην ερχοταν στην Κυπρο γιατι θα προκαλουσε προβληματα στη συνειδηση των ευσεβων χριστιανων.Και οταν τον ερωτησε η Α.Σ-Δ''κινδυνευουμε απο κατι;''
Εκεινος ειπε''Δεν λεγω που κινδυνευουμε ....δεν θα προδωσουμε την πιστιν μας ουτε θα αλωθει η Ορθοδοξη Εκκλησια.Απλως εδωσε αφορμη σε διαφορους κυκλους παλαιο-ημερολογητων να μας κατηγορουν που ειμαστε ενδοτικοι.παμε παρα κατω....
Ερωτησε παλι η Αντιγ.Σολωμονιδου[δημ.εφημ φιλελευθερος]''δεν πρεπει να υπαρχει μια επικοινωνια κλπκλπ''.Εκεινος δε απαντησε''Διαλογους μπορουμε να κανουμε με τους ετεροδοξους...αλλο ομως διαλογος και αλλο να υποδεχεσαι τον πα;πα ως ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΠΟΥ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ ΚΑΙ.........! Αποκομενοσ απο την εκκλησια και αρα...............ουτε επισκοπος''...''ο πα;πισμος ειναι αιρεση και πηγη πολλων αλλων αιρεσεων που σημερα ταλαιπωρουν την οικουμενη''...συνεχεια....
-ο πα;πας τι λεει για τους ορθοδοξους;;;
__ ο πα;πας ειπε για εμας πως ειμαστε ελλιπης εκκλησια.
- Ο Θεος ομως ειναι ενας
--Ναι!...και η Εκκλησια Του Θεου ειναι μια,δεν υπαρχουν αλλες[.....]
-Δεν ειναι εγωιστικο ναθεωρουμε οτι μεις μονον ειμαστε;;;
--Δεν ειναι!Οταν δηλ λες που οι Ιταλοι δεν ειναι Ελληνες,προσβαλλεις τον αλλο;;;Ομως ολοι οι αγιοι Πατερες διδασκουν οτι μια ειναι η Εκκλησια,η Αγια ,Καθολικη και Αποστολικη.Ψεμματα δεν λεμε...με το να τους λεγω οτι δεν πειραζει που εισαι καθολικος τους εμπαιζω..[...]
Και συνεχιζεται η συνεντευξη
-γιατι ειναι η δικη μας εκκλησια και οχι η Παπικη;;;
--Διοτι η Ορθοδοξη διατηρει την πιστη των Αποστολων.Οι πα;πικοι δυστυχως αποκοπηκαν απο την Εκκλησια.....εβαλαν αιρετικα δογματα στην πιστη τους....αλλαξαν το συμβολο της πιστεως και πανω απο ολα ανυψωσαν τον πα;πα ως αντιπροσωπο Του Θεου.
1)
2)
ΑπάντησηΔιαγραφή....επισημως δε αυτα διδασκουν στις συνοδους...
Οταν προσθετεις στις συνοδους πραγματα που οι αγιοι Πατερες δεν εγραψαν και αλλες κακοδοξιες...ε,αυτο ειναι αιρεση^
Και επειδη τους
Αγαπουμε.....[...]....πρεπει να τους λεμε την ΑΛΗΘΕΙΑ.......
ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ [ΕΙΠΕ ΠΙΟ ΚΑΤΩ]
Επειδη διαφωνω κανω αταξια και ειμαι εκτος εκκλησιας.
-Με τις δηλωσεις σας ,αναβετε φωτιες.
--ΕΜΕΙΣ....ο,τι εχουμε να πουμε το λεμε με ειληκρινια και ευθυνη.Και ο Αρχιεπισκοπος στη Συνοδο,με πολυ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΑΝΤΙΜΕΤΟΠΙΣΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΩΝΙΕΣ ΜΑΣ.
ΟΤΑΝ ΧΕΙΡΟΤΟΝΗΘΗΚΑΜΕ ΕΠΙΣΚΟΠΟΙ ,ΟΡΚΙΣΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ.[σελ249]
Και πιο κατω
2)
3)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχομαστε να ξαναγινει ορθοδοξος επισκοπος ο πα;πας,οπως ηταν πριν απο το σχισμα.ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ ΕΝΔΕΔΕΙΓΜΕΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΝΩΣΗΣ.....
ΣΕΛ 250
-Την περασμενη Κυριακη,διαβαστηκε στις εκκλησιες μια εγκυκλιος και λεγαν ενα ενα τα ονοματα των Συνοδικων
--Αποφασισαμε να εκδοθει μια εγκυκλιος προς το λαο για να μεινει ενωμενος με την εκκλησια του[!],να μην ΑΚΟΥΕΙ ΤΟΥΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΕΣ,ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟΝ ΑΠΟΣΠΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ....κλπκλπ
--------
Το λοιπον αγαπητε αληθευοντες....σε εχω ακουσει αρκετες φορες να λες το ιδιο και το ιδιο.Και εαν ο Λεμεσου διαφωνησε με την Εκκλησια δε σημαινει που ειναι ευσεβης θρησκος...και εαν μιλησε για πωρωση των παλαιοημερολογιτων ,δε σημαινει που ειμαστε παλαιοημερολογιτες.Σταματα πια το χαπι της ευσεβειας και πιασε το αλλο της ασεβειας.
Καλο υπολοιπο σαρακοστης.-π-
"Ὁ Σεβ. Προύσης κ. Ἐλπιδοφόρος ἀποπειρᾶται διά πρωτοφανοῦς καί νεωτερικῆς ἐκκλησιολογικῆς προσεγγίσεως, βάσει ἀτυχῶς τῆς ὡριγενιστικῆς καί υἱοθετιστικῆς (κατά μίαν subordinatio-ὑποταγήν τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Πνεύματος) Τριαδολογίας τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Περγάμου κ. Ἰωάννου, νά θεμελιώσῃ τό παγκόσμιον διοικητικόν πρωτεῖον ἑνός «Πρώτου» ἐπί τῆς Οἰκουμενικῆς Ἐκκλησίας, βάσει τῆς Μοναρχίας τοῦ Θεοῦ Πατρός ἐντός τῆς Ἁγίας Τριάδος·".
ΑπάντησηΔιαγραφήAπό πρόσφατη δήλωση του Πειραιώς Σεραφείμ με την οποία ασκεί κριτική στους Προύσης και Περγάμου.
Άγιε Πειραιώς σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την παρρησία σας και το ομολογιακό σας θάρρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν κιοτέψατε όπως κάποιοι άλλοι "πνευματικοί" δεσποτάδες που τρέμει το φυλλοκάρδι τους μην τύχει και πέσουν στη δυσμένεια του Φαναρίου.
Δε θέσατε το Βαθολομαίο και το Ζηζιούλα πάνω απ την Ορθοδοξία όπως κάποιοι σιωπώντες συνεπίσκοποί σας!
Μια μικρή ομάδα από φανατικούς αγραμμάτους και αδογμάτιστους περιοδεύουν και γράφουν τα ίδια σε πολλά εκκλησιαστικά ιστολόγια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπιθυμούσα να χαράξω λίγες σκέψεις. Όταν όμως διάβασα την πλειονότητα των ανωνύμων σχολίων άλλαξα γνώμη. Δεν αξίζει να ασχοληθώ και να γράψω επώνυμα τις σκέψεις μου. Το επίπεδο είναι κάτω του μετρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν διαβάζεις αφοριστικές ασυναρτησίες εναντίον του μεγαλύτερου Θεολόγου της εποχής μας του σεβασμιότατου Μητροπολίτου Περγάμου είναι καλύτερα να σιωπάς.
Ο συντάκτης τα λέει ξεκάθαρα και σταράτα για προβληματισμό. Δεν έχει σημασία που και πότε έγιναν. Σημασία έχει ότι αυτά είναι ανεπίτρεπτα να συμβαίνουν στο μυστήριο της Θείας Λειτουργίας. Ας τα πει αφού τα πιστεύει ο ιερέας σε εσπερινό κήρυγμα πέρα και έξω από ιερά ακολουθία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ συντάκτης χρησιμοποιεί παραπομπές που δεν χωρούν αμφισβήτηση.
Στα θέματα της Θείας Λειτουργίας είναι πραγματικότητα ότι κάθε ιερέας ακολουθεί το δικό του τυπικό που στο στηρίζει σε προσωπικές απόψεις. Τα Λειτουργικά Συνέδρια της Ιεράς Συνόδου οι ιερείς τα γράφουν στα παλαιά των υποδημάτων τους το ίσιο και τις σημειώσεις του Ιερατικού. Έτσι από ενορία σε ενορία για να μην πω από λειτουργό σε λειτουργό της ιδίας ενορίας να βλέπεις διαφορές.
Μην μας πικραίνουν οι αλήθειες αδελφοί και με αγάπη ας γίνει προσπάθεια για κοινό τυπικό στις ιερές ακολουθίες.
@ΑΝΩΝΥΜΕ(19 Μαρτίου 2014 - 5:46 μ.μ.)Άραγε ποιός να εκφράζει και να λέει ασυναρτησίες, ο Οικουμενιστής Ζηζιούλας, εσύ, εμείς που του ασκούμε οξυτάτη κριτική στις κακοδοξίες του ή όλοι μαζί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Συνείδηση της Εκκλησίας μας, γνωρίζει και αναγνωρίζει με το τιμητικό επίθετο "Θεολόγος" τρείς μεγάλους Θεόπτες Πατέρες και Θεολόγους! Απόστολο Ιωάννη τον Θεολόγο, Γρηγόριο τον Θεολόγο και Συμεών τον Νέο Θεολόγο!
Ο "άγιος" Περγάμου σε ποιό επίπεδο βρίσκεται; Και ενοοώ στην Κοινότητα και Συνείδηση της Εκκλησίας! Στον Οικουμενιστικό ακαδημαϊκό χώρο, ασφαλέστατα και είναι μεγάλος θεολογών! Πρόσεξε θεολογών! Άλλο θεολογών και μία άλλη πονεμένη ιστορία να είσαι "Θεολόγος"! Η ακαδημαϊκή τώρα κοινότητα είναι ανωτέρα της Εκκλησιαστικής; Ο Ζηζιούλας π.χ. εννοείς είναι και μεγαλύτερος του Συμεών, Γρηγόριου και Ιωάννη; Δηλαδή, τεράστιος, μέγιστος...σαν να λέμε ο "Μέγας Θεολόγος του Σύμπαντος" ένα πράγμα;Χμμ....άσε να το καλοσκεφτούμε....!
Οι επίσκοποι να επιβάλουν την εκκλησιαστική τάξη. Να αφήσουν τις βολτούλες σε εορτάζοντες αρχιερείς και κάθε λογής εκδηλώσεις και να οργανώσουν σεμινάρια λειτουργικής, ποιμαντικής και εξομολογητικής στους ιερείς. Με πιάνει ίλιγγος κάθε φορά που νεαρά παπαδάκια το παίζουν γέροντες. Παίρνουν θέση στον σολέα και μιλάνε για όλα. είναι οι φωτεινοί παντογνώστες. Ξεπέρασαν σε φωτισμό τον άγιο Γρηγόριο Παλαμά που επιθυμούσε να του φωτίσει ο Θεός το σκότος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι πολεμούν με πάθος τα όσα γράφει ο συντάκτης δείχνει ότι έχει επιτευχθεί ο στόχος του. Πέτυχε αυτό ου ήθελε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ και εκλεκτέ κ. Αναστάσιε. Να συνεχίσεις να προβάλεις όλα όσα θέλουν να εκφράσουν οι επισκέπτες. Είναι σπουδαίο να μπορεί να λάβει καθένας μας ένα βήμα για να εκφράσει αυτά που επιθυμεί να πει. Αυτή είναι η δύναμη του ιντερνέτ. Να μπορεί ο καθένας να καταθέτη την σκέψη του. Σταμάτησε το μονοπώλιο των ιδιοκτητών μέσων ενημέρωσης. Και εσύ μας ωφελείς ακόμα και αν δεν μας αρέσουν τα θέματα που προβάλεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατί τόσο μίσος εναντίον ενός λόγιου επισκόπου που είναι καταξιωμένος πανορθόδοξα.
ΑπάντησηΔιαγραφή8:03..
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφου εσιωπησε και ο ''γερο-αθωνας''η Ζωσα θεολογια δεν πιανει πια.Οι Εμπειροι του Ακτιστου Φωτος ειναι ξεπερασμενοι.....-!-
Κωστόπουλε μην ακούς τις απειλές. Συνέχισε την ελεύθερη διακίνηση όλων των απόψεων από το blogs το οποίο συντηρείς και παρουσιάζεις με επιτυχία.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Επιθυμούσα να χαράξω λίγες σκέψεις. Όταν όμως διάβασα την πλειονότητα των ανωνύμων σχολίων άλλαξα γνώμη. Δεν αξίζει να ασχοληθώ και να γράψω επώνυμα τις σκέψεις μου. Το επίπεδο είναι κάτω του μετρίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν διαβάζεις αφοριστικές ασυναρτησίες εναντίον του μεγαλύτερου Θεολόγου της εποχής μας του σεβασμιότατου Μητροπολίτου Περγάμου είναι καλύτερα να σιωπάς. "
Καλύτερα που σιώπησες! Το "επίπεδό σου" φάνηκε απ το σχόλιό σου! Πού να "χάραζες" και τις "λίγες σκέψεις" κι όλας!