Κυριακή 1 Ιουνίου 2014

"Στήκετε ἐν τῇ πίστει" ( με αφορμή τη συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίου με τον Πάπα Φραγκίσκο, στα Ιεροσόλυμα και τις εκλογές Τοπικής Αυτοδιοίκησης κλπ) - Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος

Τέλειωσε γιὰ φέτος ἡ ἀναστάσιμη περίοδος, καὶ ζοῦμε πλέον μὲ τὴν προσδοκία τῆς Πεντηκοστῆς. Ἡ ψυχή μας παλινδρομεῖ ἀνάμεσα στὴ χαρὰ τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου καὶ στὴν ἐλπίδα τῆς χάριτος τοῦ Ἁγ. Πνεύματος. «Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἕνεκεν». Εὔχομαι σὲ ὅλους πλούσια τὴν εὐλογία τοῦ Παρακλήτου. Ἤδη παρῆλθε καὶ ἡ ἐκκρεμότητα τῶν ἐκλογῶν τῆς Τοπικῆς Αὐτοδιοίκησης καὶ τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Κοινοβουλίου, καὶ ὅπως πάντα τὴν ἔνταση τῶν μεταξύ μας διαιρέσεων τὴν διαδέχεται τώρα ἡ πρόκληση τῆς ἑνότητος καὶ κοινῆς προσπάθειας, ὥστε ὅλοι μαζὶ νὰ ἀντιμετωπίσουμε τὴν ἐπίθεση τῆς δυσβάσταχτης πλέον καθημερινότητος. Εἶναι τόσο δύσκολα τὰ προβλήματά μας, ποὺ ἴσως αὐτοὶ ποὺ ἔχασαν στὶς ἐκλογὲς θὰ πρέπει νὰ νοιώθουν περισσότερο ἀνακουφισμένοι ἀπὸ ὅσους κέρδισαν. Ἐμεῖς εὐχόμαστε καλὴ δύναμη καὶ ἐπιτυχία στὴν ἀποστολή τους.
Εἶμαι βέβαιος ὅτι οἱ ἐκλεγμένοι ἐκπρόσωποι τῶν τοπικῶν κοινωνιῶν μὲ ἀνανεωμένο τὸν ἐνθουσιασμό τους θὰ κάνουν ὅ,τι καλύτερο μποροῦν ὅλοι μαζὶ γιὰ νὰ ἀνακουφίσουν τὸν τσακισμένο ἀπὸ τὴν γενικευμένη κρίση λαό μας. Κι ἐμεῖς ὡς Ἐκκλησία, στὸ μέτρο ποὺ μᾶς ἀναλογεῖ καὶ στὸν βαθμὸ ποὺ θὰ μᾶς ζητηθεῖ, θὰ στηρίξουμε κάθε καλὴ προσπάθεια μὲ ὅλες μας τὶς δυνάμεις. Ἡ συνεργασία ὅλων μας εἶναι κυρίως σήμερα καὶ ἀναγκαία καὶ τεράστια σὲ δύναμη.
Ἡ περασμένη ὅμως Κυριακὴ σφραγίσθηκε καὶ ἀπὸ ἕνα ἄλλο σημαντικὸ γεγονὸς ἐκκλησιαστικοῦ χαρακτῆρος: τὴ συνάντηση τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη μας κ. Βαρθολομαίου μὲ τὸν Πάπα Ρώμης κ. Φραγκίσκο στὰ Ἱεροσόλυμα, μπροστὰ στὸν Πανάγιο Τάφο, 50 χρόνια μετὰ τὴν ἄρση τῶν ἀναθεμάτων.

Τὰ ΜΜΕ πρόβαλαν τὸ γεγονὸς καὶ μίλησαν γιὰ ἀγάπη, συμφιλίωση, συγχωρητικότητα, ἀμοιβαία κατανόηση καὶ πρόοδο στὶς σχέσεις τῶν ἐκκλησιῶν. Κάποιες ἄλλες φωνὲς ἔκαναν λόγο γιὰ προδοσία τῆς πίστης, συμβιβασμὸ καὶ ὑποταγὴ σὲ ὑποδείξεις τῆς νέας ἐποχῆς καὶ τοῦ παγκόσμιου συγκρητισμοῦ.
Ἐπειδὴ πιθανὸν ὅλα αὐτὰ νὰ ἐκφράζουν τὸ καθένα ξεχωριστὰ μέρος τῆς ἀλήθειας ἀλλὰ καὶ ἀπὸ μόνα τους νὰ σκεπάζουν τὸ μυστικό της ἢ καὶ νὰ ὁδηγοῦν τὸν λογισμό μας καὶ τὸ αἴσθημα τῆς πίστεως σὲ λάθος κατευθύνσεις, θεώρησα ὅτι ἔπρεπε νὰ ἐπικοινωνήσω μαζί σας μὲ τὴν πνευματική εὐθύνη μου ὡς ἐπισκόπου τῆς περιοχῆς μας.
Ποιός θὰ μποροῦσε νὰ ἰσχυριστεῖ ὅτι ἡ ἀγάπη, ἡ συγχώρηση καὶ ἡ συμφιλίωση εἶναι ἔννοιες ποὺ ἀντιβαίνουν στὴν εὐαγγελικὴ ἀλήθεια; Σὲ τί ἆραγε θὰ βοηθοῦσε τὸ νὰ συντηροῦνται ἀναθέματα μιᾶς περίπου χιλιετίας, ποὺ στὴν οὐσία στέρησαν τὴν κοινωνία καὶ ἀπέκοψαν ἀπὸ τὸ ἱερὸ σῶμα τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας ἑκατομμύρια ἀνυποψίαστους πιστοὺς τοῦ Δυτικοῦ κυρίως κόσμου γιὰ ὁλόκληρους αἰῶνες μέχρι σήμερα; Ἀπὸ τὴν ἄλλη, πῶς νὰ ἀρνηθοῦμε ὅτι τὸ φοβερὸ σχῖσμα τοῦ 11ου αἰῶνος ὁδήγησε σὲ μία ἀνεξέλεγκτη παραγωγὴ αἱρετικῶν δοξασιῶν καὶ διδασκαλιῶν ποὺ διαπότισαν ὁλόκληρη τὴ ζωὴ τοῦ δυτικοῦ χριστιανισμοῦ καὶ τελικὰ παραμόρφωσαν τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ, ἀλλοίωσαν τὸ ἦθος τῆς πίστεως καὶ ἀποδόμησαν τὴν αἴσθηση τοῦ μυστηρίου; Πῶς νὰ ἀρνηθοῦμε τὸ ἀποτέλεσμα, ποὺ ἦταν ἡ πίστη νὰ ἔχει ἐκφυλιστεῖ σὲ παραδοχὴ χριστιανικῶν ἀπόψεων, ἡ κοινωνία τοῦ Θεοῦ νὰ ἔχει ἀντικατασταθεῖ ἀπὸ τὰ κοινωνικὰ ἔργα, ἡ Ἐκκλησία νὰ ἔχει καταντήσει θρήσκευμα, ἡ θεολογία στοχασμός, καὶ ἡ ἀποκάλυψη τοῦ Θεοῦ φραστικὸ ἐπιχείρημα δίχως οὐσιαστικὸ ἀντίκρυσμα;
Δὲν θὰ ἀδικούσαμε τὴν ἀλήθεια, ἂν λέγαμε ὅτι ἡ Δύση μετὰ τὴν διακοπὴ τῆς κοινωνίας της μὲ τὶς Ἐκκλησίες τῆς Ἀνατολῆς, καὶ στὴν οὐσία τὴν ἀπόσχισή της ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ σῶμα, ἀποξενώθηκε, ἀναπόφευκτα ὁδηγήθηκε σὲ πλάνες, νόθευσε τὴν πίστη καὶ ὡς ὁμολογία καὶ ὡς βίωμα καὶ ἀποδυνάμωσε τὴν ἐνέργεια τῆς χάριτος, ἀφοῦ τὴν ἀντικατέστησε μὲ τὸν ἠθικὸ ἀγῶνα. Αὐτὸς εἶναι ὁ λόγος ποὺ ἅγιοι ὅπως ὁ Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς καὶ ὁ Μᾶρκος ὁ Εὐγενικὸς ἀγωνίστηκαν τόσο γιὰ νὰ τονίσουν τὴ διαφορὰ τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπὸ τὶς παπικὲς κακοδοξίες. Ἀπόδειξη δὲ ὅτι ἡ Δύση ἀνυποψίαστη κολυμπάει μέχρι σήμερα μέσα σὲ μιὰ θάλασσα ἀλλοιωμένου ἤθους, πλανῶν καὶ αἱρετικῶν δοξασιῶν εἶναι ὅτι δυσκολεύεται νὰ κατανοήσει τοὺς παραπάνω θεολόγους ἁγίους, ἀλλὰ καὶ τὴν Ὀρθοδοξία, μὲ συνέπεια ἡ ἐπικοινωνία μας νὰ ἀπαιτεῖ ἀτέρμονες διαλόγους μὲ ἀμφίβολο ἀποτέλεσμα. Γι΄ αὐτὸ καὶ πρώτιστη εὐθύνη μας δὲν εἶναι νὰ ἀντιπαρατεθοῦμε ἐμπαθῶς καὶ νὰ καταδικάσουμε τοὺς κληρονόμους τῆς κακοδοξίας, ἀλλὰ μὲ ἀγάπη, πόνο καὶ ταπείνωση νὰ ὁμολογήσουμε καὶ νὰ καταστήσουμε ἐνεργὸ τὴν Ὀρθόδοξη πίστη μέσα μας.
Αὐτὸ ποὺ στὴν οὐσία μᾶς χωρίζει, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, δὲν εἶναι ἡ διεκδίκηση κάποιου πρωτείου, οὔτε οἱ θλιβερὲς συνέπειες ἱστορικῶν ἐκτροπῶν ὅπως οἱ Σταυροφορίες, οὔτε ἀκόμη καὶ τὰ βαθειὰ τραύματα ποὺ προκαλεῖ μέχρι σήμερα ἡ ὀργανωμένη ἐξαπάτηση τῆς Οὐνίας, οὔτε ἴσως οἱ διαφορετικοὶ τύποι κάποιων λειτουργικῶν καὶ μυστηριακῶν πράξεων. Αὐτὰ ὅλα βεβαίως εἶναι μεγάλα ἀτοπήματα ποὺ προκάλεσαν βαθύτατα τραύματα, τὰ ὁποῖα ὅμως θὰ μποροῦσαν κάπως νὰ διευθετηθοῦν μέσα στὴν Ἐκκλησία μας. Γι’ αὐτὸ καὶ πρωτοβουλίες συγχώρησης πρὸς αὐτὴ τὴν κατεύθυνση εἶναι ὁπωσδήποτε εὐλογημένες, ἐφόσον δὲν προσβάλλουν τὴν ἀκεραιότητα τοῦ Ὀρθοδόξου ἤθους καὶ δόγματος. Τὸ χειρότερο εἶναι ὅτι λέξεις ὅπως μυστήριο, χάρις, ταπείνωση, πίστη, ἀγάπη, ἀλήθεια, θεολογία ἀπογυμνώθηκαν ἀπὸ τὸ πνευματικό τους νόημα, στέγνωσαν ἀπὸ περιεχόμενο καὶ ἐκφυλίστηκαν σὲ ἐκκοσμικευμένες ἐκφράσεις μὲ θρησκευτικὸ ἐπίχρισμα. Καὶ τὸ πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ παραμόρφωσε ἡ αἵρεση τῆς Δύσης καὶ τὸ πρόσωπο τοῦ ἀνθρώπου ἀσχήμισε ὡς συνέπεια.
Πῶς λοιπὸν αὐτὰ νὰ τὰ παραγνωρίσουμε; Οὔτε μποροῦμε οὔτε πρέπει. Δίπλα ὅμως σὲ ὅλα αὐτὰ ὑπάρχει μιὰ τραγικὴ ἀλήθεια. Ἐξίσου τραγικὴ πρὸς τὴν πλάνη τῆς Δύσεως εἶναι καὶ ἡ ἐκτροπὴ τῆς Ἀνατολῆς. Ἡ Δύση ἔχασε τὴν πίστη της. Ἡ Ἀνατολὴ μέχρι σήμερα κρατᾶ μὲν τὴν Ὀρθόδοξη πίστη, ἀλλὰ διερωτῶμαι πόσο ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι τὴν ζοῦμε. Κι ἂν ἡ ζωή μας εἶναι ξένη πρὸς τὴν Ὀρθόδοξη πίστη μας, μήπως τελικὰ εἴμαστε χειρότεροι ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ ἐπειδὴ τὴν ἔχασαν, τὴν ἀγνοοῦν;
Ἀντὶ νὰ φωνάζουμε σὲ ὑβριστικοὺς τόνους κατὰ τῶν Δυτικῶν, μήπως θὰ ἔπρεπε στόχος τοῦ ἐλέγχου μας νὰ εἶναι ὁ ἑαυτός μας; Ἀλήθεια, σὲ τί ὠφελεῖ ὅταν ὑποστηρίζουμε μιὰ πίστη ποὺ δὲν τὴν ἐπιβεβαιώνει ἡ ζωή μας; Τί καλὸ ἔχει ἕνας δριμὺς ἔλεγχος τῶν ἄλλων ποὺ ἔτσι γεννήθηκαν κι ἔτσι μορφώθηκαν, ὅταν δὲν ὑπάρχει ἕνας ἀντίστοιχος ἔλεγχος γιὰ τὴ δική μας ἀσυνέπεια; Σὲ τελικὴ ἀνάλυση, ἴσως αὐτὸ ποὺ κυρίως χρειάζεται στὶς διαχριστιανικὲς σχέσεις, δὲν εἶναι ὁ ἀδυσώπητος ἔλεγχος τῆς «Δυτικῆς πλάνης», οὔτε οἱ πληθωρικὲς ἐκδηλώσεις ἀνώριμης φιλίας, ὅσο ἡ εὐθαρσὴς ὁμολογία τῆς Ὀρθόδοξης πίστης μας καὶ ἡ ταπεινὴ πρόσκληση πρὸς τοὺς Δυτικούς, μήπως τελικὰ αὐτοὶ ζήσουν μὲ περισσότερη συνέπεια ὅ,τι ἐμεῖς κρατήσαμε ὡς πίστη, ἀλλὰ δὲν ἐπιβεβαιώσαμε μὲ τὴ ζωή μας, ὅ,τι αὐτοὶ ἀγνοοῦν ὡς ἦθος καὶ διδασκαλία, ἀλλὰ ἐνδεχομένως ἀναζητοῦν ὡς ἀλήθεια.
Αὐτὸ ποὺ χρειαζόμαστε εἶναι ἡ ἐν ταπεινώσει ἑνότητα τῶν Ὀρθοδόξων καὶ ἡ ἐν ἀγάπῃ ὁμολογία μας στὸν κόσμο τῶν ἑτεροδόξων. Ὄχι τόσο ὁ ἔλεγχος τῶν ἄλλων γιὰ τὶς πλάνες τους, ὅσο ἡ δική μας μετάνοια γιὰ τὸ ἔλλειμμα τῆς βιωμένης μαρτυρίας μας. Ἂν δὲν βλέπουν τὴ διαφορὰ στὴ ζωή μας, τότε πῶς νὰ τὴν ἀναγνωρίσουν στὰ δόγματά μας;
Ἂν ἀφ’ ἑνὸς μὲν ἡ Δύση δὲν ὁμολογήσει ταπεινὰ τὴ δογματικὴ ἐκτροπή της καὶ δὲν αἰσθανθεῖ τὴν ἀνάγκη τῆς ἐπιστροφῆς της «εἰς πᾶσαν τὴν ἀλήθειαν», ἀφ’ ἑτέρου δὲ ἡ Ὀρθόδοξη Ἀνατολὴ δὲν ζήσει τὴν εὐλογία τοῦ θεολογικοῦ πλούτου της ὡς εὐθύνη, ἀλλὰ καὶ δὲν διακρίνει τὴν ἀνάγκη τῆς μετανοίας γιὰ τὴν ἀσυνεπῆ μαρτυρία της, τότε οἱ διάλογοι, οἱ πρόωρες συμπροσευχὲς καὶ οἱ κοινὲς συναντήσεις θὰ ἔχουν χαρακτήρα μόνο κοσμικὸ καὶ ἐπικοινωνιακό, ἐνῶ στὴν οὐσία θὰ βαθαίνουν τὴ σύγχυση καὶ θὰ ἀπομακρύνουν ὅλους μας ἀπὸ τὴν μία καὶ σώζουσα ἀλήθεια.
Ἀδελφοί, «γρηγορεῖτε, στήκετε ἐν τῇ πίστει, ἀνδρίζεσθε, κραταιοῦσθε, πάντα ὑμῶν ἐν ἀγάπῃ γινέσθω» (Α΄ Κορ. ιστ΄ 13, 14).

Μετ’ εὐχῶν καὶ πολλῆς τῆς ἐν Κυρίῳ ἀγάπης

† ῾Ο Μεσογαίας καὶ Λαυρεωτικῆς ΝΙΚΟΛΑΟΣ

14 σχόλια:

  1. Υγιείς απόψεις σοφού Ιεράρχη. Να τις προσέξουν τα εξτρεμιστικά εκκλησιαστικά στοιχεία που οδηγούν στα άκρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Διπλωματική απάντηση. Για το προς θετικό της συνάντησης τον πάω. Είναι ανατρεπτικός ο Νικόλαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σταθερή παραμονή στην πίστη μας φωνάζουν οι Άγιοι Πατέρες της πρώτης οικουμενικής συνόδου και ανάθεμα στον πάπα φωνάζει ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός και τις κατάρες στον πάπα νουθετεί ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός.
    ΟΧΙ στην προδοσία της πίστεως υποδεικνύουν στους ρασοφόρους οι πιστοί της Μαρτυρικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να ζήσεις και να τα λες σωστά δεσπότη μου όπως σε αυτό το κείμενό σου που βάζεις τα πράγματα στην σωστή θέση. Συμφωνώ ότι πρώτα πρέπει να ξεκινήσει ο καθένας μας από τον εαυτό του. Όλο λόγια είμαστε και από πράξεις τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γράφει ο Σεβασμιώτατος
    ""Σὲ τί ἆραγε θὰ βοηθοῦσε τὸ νὰ συντηροῦνται ἀναθέματα μιᾶς περίπου χιλιετίας, ποὺ στὴν οὐσία στέρησαν τὴν κοινωνία καὶ ἀπέκοψαν ἀπὸ τὸ ἱερὸ σῶμα τῆς ἁγίας μας Ἐκκλησίας ἑκατομμύρια ἀνυποψίαστους πιστοὺς τοῦ Δυτικοῦ κυρίως κόσμου γιὰ ὁλόκληρους αἰῶνες μέχρι σήμερα;""
    Και αναρωτιέμαι ότι τα αναθέματα που θέσπισαν οι Άγιοι Πατέρες είναι το πρόβλημα των Δυτικών, ή τα αιρετικά φρονήματα που έχουν εισαγάγει και υπερασπίζονται που είναι και βλασφήμιες στα της Αγίας Πίστεως??
    Και μήπως εάν βρεθούν κάποιοι, όπως βρέθηκαν και έκαναν άρση, δηλαδή ψευδοάρση αναθεμάτων, χωρίς οι Δυτικοί να εξαλείψουν τα αιρετικά τους φρονήματα σε τι θα τους ωφελήσει??
    Ή εάν κάποιος από τους Δυτικούς, εισέλθει δια του Αγίου Βαπτίσματος στην Αγία Ορθοδοξία θα συνεχίσει βαρύνεται από τα αναθέματα των Αγιων?? Φυσικά και όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το «όλοι μαζί» για τους πολιτικούς δεν το βλέπω. Οι ηγέτες του συριζα ξεπερνούν με την έπαρση τους τα εσκεμμένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Γράφει ο Σεβασμιώτατος, ""Ἀπὸ τὴν ἄλλη, πῶς νὰ ἀρνηθοῦμε ὅτι τὸ φοβερὸ σχῖσμα τοῦ 11ου αἰῶνος ὁδήγησε σὲ μία ἀνεξέλεγκτη παραγωγὴ αἱρετικῶν δοξασιῶν καὶ διδασκαλιῶν...." και αναρωτιέμαι δηλαδή το σχίσμα του 11ου Αιώνα φταίει για την κατάληξη αυτή των Δυτικών?? και όχι τα αιρετικά και βλάσφημα φρονήματα που εισαγάγανε και υιοθετήσανε?? Νομίζω ότι πρέπει Σεβασμιώτατε να επαναπροσδιορήσετε την άποψή σας.

    Τέλος πρέπει να αναφέρω για χάριν αλήθειας και δικαιοσύνης ότι το 1054 δεν έγινε κανένα σχίσμα αλλά η Αγία Εκκλησία απέκοψε τα αιρετικά μέλη για να διαφυλάξει την ακεραιότητα και το ανόθευτο στα της Αγίας Πίστεως, που είναι υποχρεωτική πρακτική σύμφωνα με το πηδάλιο και το Σύνταγμα των Ιερών κανόνων της Εκκλησίας μας, όπως ακριβώς οι Άγιοι εργάστηκαν στις Άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι για να αποκόψουν τα αιρετικά ζιζάνια και να κρατήσουν ανόθευτη και αμώμητη Την Αγίαν Πίστην!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης γράφει ο Σεβασμιώτατος, "Τί καλὸ ἔχει ἕνας δριμὺς ἔλεγχος τῶν ἄλλων ποὺ ἔτσι γεννήθηκαν κι ἔτσι μορφώθηκαν, ὅταν δὲν ὑπάρχει ἕνας ἀντίστοιχος ἔλεγχος γιὰ τὴ δική μας ἀσυνέπεια;"" και θα ήθελα να του απαντήσω ότι ο έλεγχος για τα αιρετικά φρονήματα των Δυτικών, δεν είναι έλεγχος συγκεκριμένων προσώπων, αλλά γενικά έλεγχος αιρετικών δοξασιών, που γίνεται από αγάπη για τον άνθρωπο και όχι από μίσος για συγκεκριμένα πρόσωπα. Πρέπει να προβάλετε πάντοτε η αλήθεια, ανεξάρτητα εάν εμείς βιώνουμε την Ορθοπραξία των αρετών, που όμως πρέπει να αγωνιζόμαστε να τη βιώνουμε αδιαλείπτως, διότι μόνο έτσι έχει καρπούς η προβολή των Θείων και αυθεντικών δογμάτων εν τη Αγία Εκκλησία, έναντι των αιρετικών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η άρση των αναθεμάτων κακώς και εκ λάθους έγινε προ 50 ετών και αυτό γιατί ποτέ δεν υπήρξαν αναθέματα τόσο από το πάπα όσο και τον πατριάρχη. Όταν τα κατέθεσε αυτοβούλως ο καρδινάλιος ο πάπας Λέων Θ΄ είχε προ πολλού πεθάνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δικιο εχει ο σεβασμιωτατος σε γενικες γραμμες για τον προσωπικο αγωνα ενος εκαστου για καθαρση!
    Ομως και οι Αποστολοι,δεν κηρυσσαν τον εαυτον τους,αλλα αυτο που το αγ.Πνευμα ειχε πει.Και οι αγιοι,υπερασπιστηκαν και φυλαξαν την αγια πιστη,οχι για τον εαυτον τους αλλα για αυτα που παρελαβαν και ειχαν γραφτει απο πριν.
    Εξαλλου ενω ο Ιουδας ειχε πει το ''χαιρε διδασκαλε '' και παρεδωσε το Χριστο,ο ληστης στο σταυρο επεπληξε τον αλλο ληστη ως βλασφημο....Ποιον υπερασπιστηκε ο πιστος λαος ωστε να μην Τον εγκαταλειψει σε απολυτο βαθμο;Η αξια της πιστεως ειναι στην αληθεια.Και η ελευθερια για πνευματικη προοδοεγκειται στο να μη χασει κανεις τον στοχο παρεκλινοντας στηριζομενος απο το αγιον Πνευμα.Αποδειξις ο Ευαγριος ασκητης μεγας του 4 αιωνος.Και ομως εξεπεσε στιςπλανες του Ωριγενη και καταδικαστηκε,παρ ολο που υπαρχουν κειμενα του στη φιλοκαλια.συγχωρηστε με!π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εμπνευσμένη εγκύκλιος. Τοποθετεί σε το θέμα των αποτελεσμάτων των εκλογών με σοβαρότητα. Στο θέμα των Ιεροσολύμων γράφει από μια άλλη εντελών διαφορετική πλευρά, αυτά που θα έπρεπε να προσεχθούν από τον καθένα μας. Συνήθως νηφάλιες φωνές και απόψεις δεν ακούς. Διάβασα τα μύρια όσα αφοριστικά αλλά όχι οικοδομητικά όπως αυτά τα λόγια του Μεσογαίας Νικολάου. Οφειλή να τον ευχαριστήσω διότι με προσγείωσε εις το να δω τον εαυτό μου και τις ευθύνες μας για αυτούς που συνήθως με ευκολία αφόριζα ως σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σωστά τα γράφει ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος. Χαίρω διότι βάζει σε σωστές βάσεις το θέμα της επικοινωνίας με τους σχισματικούς. Πάντα βέβαια ο Νικόλαος ομιλεί με νηφαλιότητα, σωφροσύνης και έξω από διπλωματίες. Γράφει αυτό που πιστεύει χωρίς να φοβάται τις συνέπιες από τους ταλιμπάν. Αν και οι άλλοι Μητροπολίτης τολμούσαν δημόσια να εκφράσουν την άποψή τους δεν θα υπήρχαν δηλώσεις νηπιαγωγείου ως αυτές του Ιερεμία με την παρότρυνση της κυρά-Αθανασίας της «φοιτήτριας»!!!! . Αυτό αν συνεχισθεί θα είναι κατάντια για την Ορθόδοξη Εκκλησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 10:47
    Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ.....κηρυττε με παραβολες.Ματθ.13-13)Ανοιξτε το Αγιον ευαγγελιον για να κατανοησετε του λογου το αληθες....στους μαθητες του ομως, ερμηνευε ιδιαιτερα τις παραβολεςΜαρκ 4-14)....
    Σε ποια κατηγορια υπαγεστε;;;;?????
    Καλοπροαιρετα το λεγω.
    Δεν μιλαω για κανεναν απο τους δυο Μητροπολιτες....Δεν μου αρεσει να κρινω ετσι αστοχα.Προηγειται η αληθεια της πιστεως! π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Νικολοβιέννης Σπυρίδων18 Ιουλίου 2014 στις 5:29 μ.μ.

    Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, ἐλέησε μας καὶ ἀποκατάστησε τὴν ἐνότητα τῆς Μίας Ἁγίας Καθολικῆς Σου καὶ Ἀποστολικῆς Ἑκκλησίας.Ἂς γενεῖ ὁ Τόπος στὸν ὁποῖο " Ἥπλωσας τὰς παλάμας καὶ ἥνωσας τὸ τὰ πρὶν διεστῶτα" ἡ ἀφετηρία μιᾶς νέας Κοινωνίας...τῆς παλαιᾶς ἑνωμένης Κοινωνίας Σου. Κύριε,Σὺ ποὺ κάλεσες ἡμᾶς στὴν Ἑνότητα καὶ Κοινωνία μέσῳ τῆς μεθέξεως πάντων στὸ ὑπὸ Σοῦ τελούμενο τῆς ΘεὶαςΕὐχαριστίας Μυστήριο, παῦσον τὰ σχήσματα τῶν Ἑκκλησιῶν καὶ συγχώρησὲ μας γιὰ αὐτά! Δὲν χώρισες Ἐσὺ Κύριε τὸ Αἶμα καὶ τὸ Σῶμα σου σὲ 'Καθολικὸ", " Ὀρθόδοξο" καὰ ...ἄλλα˙ ἐμεῖς, βλασφημώντας ἴσως, στὸ χωρίσαμε˙ καὶ ἔχουμε πληρώσει γιὰ τὴν ἁμαρτία αὐτὴ ὅλοι μας, Ἀνατολικοὶ καὶ Δυτικοὶ! Καὶ πληρώνουμε ἀκόμα μὲ τὸ αἶμα τῶν Χριστιανῶν (χωρὶς διάκριση Δόγματος)ποὺ χύνεται στὶς μουσουλμανικὲς χῶρες. Ἤμασταν καὶ ἐξακολουθοῦμε ὅμως νὰ εἴμαστε τυφλοί, καὶ νὰ μὴνν συνειδητοποιοῦμε τὴν βαθύτερη (πνευματική) αἰτία τῶν δεινῶν μας! Ὑπάρχουν πολλοὶ ποὺ προτιμοῦν τὸ ἰσλαμικὸ φέσιἀπὸ τὴν Χριστιανικὴ τιάρα, ἀλλ' ἀγνοοῦν τὶς προειδοποιήσεις τῆς ἱστορίας ποὺ εἶναι ἀμείλικτη στὶς ἀπαιτήσεις της (μὲ ἀτιμώσεις οὶκογενειῶν, χαρέμια κοριτσιῶν ΚΑΙ ἀγοριῶν -περίπτωση τοῦ Λουκᾶ Νωταρᾶ- βιαίους ἐξισλαμισμούς,καὶ πλῆθος ἄλλων δεινῶν-συνεπειῶν τῆς ἐκ φανατισμοῦ ἐπιλογῆς των. Ἁμαρτήσαμε Κύριε στὸν Οὐρανὸ καὶ ἐνόπιό Σου. Συγχώρεσέ μας τὴν ἀστοχία αὐτὴ, φώτησέ μας νὰ δεχθοῦμε ἀλληλους ὡς ἀδελφοὺς καὶ ξαναδέξου μας στὴν Ὁἰκογένειά σου καὶ στὸ Σῶμα Σου ὡς ταπεινούς Σου ὑπερέτες! Γένοιτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή