κ. Κωστόπουλε,
δημοσιεύσατε
άρθρο στο οποίο ο Σεβ. Σύρου αναφέρεται,
χωρίς να τον μνημονεύει ονομαστικά – γιατί άραγε; – στον πανοσιολ. Αρχιμ. Ευθύμιο Χαραλαμπίδη
της Ι. Μ. Αγ. Νικολάου Άνδρου. Ο π.
Ευθύμιος Χαραλαμπίδης έκανε χρήση του κανονικού δικαιώματος που παρέχει η
κανονική εκκλησιαστική παράδοση (15ος κανόνας της Πρωτοδευτέρας
Συνόδου) και διέκοψε το μνημόσυνο του ονόματος του Επισκόπου του (του Σεβ. Σύρου Δωροθέου) για συγκεκριμένους λόγους, τους οποίους με
εξαιρετική σαφήνεια εκθέτει στην από Ιουλίου 2014 επιστολή του.
Αγαπητέ
Αναστάσιε, νομίζω ότι μετά τη δημοσίευση των καταγγελιών του Σεβ. Σύρου επιβάλλεται
να δημοσιεύσεις και την επιστολή του π. Ευθυμίου Χαραλαμπίδου, ώστε οι
αναγνώστες σου να μπορούν να σχηματίσουν αντικειμενική άποψη (σας την αποστέλλω
συνημμένως).
Πάντως,
για να είμαι ειλικρινής,
1.
στην επιστολή του π. Ευθυμίου δεν μπόρεσα να διαπιστώσω τίποτα απ’ όσα του
καταμαρτυρεί ο Σεβ. Σύρου : «Όποιος απροκατάληπτος διαβάσει κείμενά
τους, θα διαπιστώσει με πόση εμπάθεια, με πόσο μίσος στρέφονται καθ` όσων, κατά
την αλάθητη άποψή τους, προδίδουν την Ορθοδοξία, ιδιαιτέρως δε αν αυτοί είναι
Επίσκοποι, και καθ` όσων ευρίσκονται εκτός της Ορθοδοξίας, ένα μίσος και μια
εμπάθεια, που απάδουν σε γνήσιο Χριστιανό, και μάλιστα Ορθόδοξο... Συνέπειες
και αυτά του υπέρμετρου εγωισμού και της τάσεως αυτοπροβολής, που τους
διακρίνει, και, έτσι, χωρίς να το συνειδητοποιούν, οδηγούνται εκτός
Εκκλησίας, … τοποθετώντας τον εαυτό τους πάνω από την Εκκλησία, ή και
ταυτίζοντάς τον - βαβαί της βλασφημίας - μ` Αυτήν !» και
2.
θα περίμενα από το Σεβ. Σύρου να αναφερθεί κυρίως στα συγκεκριμένα σοβαρά
εκκλησιολογικά και κανονικά ζητήματα τα οποία θέτει ο π. Ευθ. Χαραλαμπίδης.
Πάτρα 8.9.2014
π. Αναστάσιος
Κ. Γκοτσόπουλος
Εφημέριος Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πατρών
τηλ. 6945-377621
- agotsopo@gmail.com
Ἐν Ἄνδρῳ
καὶ ἐν τῇ Ἱερᾷ Μονῇ
Ἁγίου Νικολάου
Ἰούλιος 2014
Σεβασμιώτατε,
Μετὰ
λύπης ἐπληροφορήθην καὶ εἶδον στὸ ντοκουμέντο-video τὴν συμμετοχή σας στὴν
χειροτονία τοῦ αἱρετικοῦ παπικοῦ Πέτρου Στεφάνου τὴν 2αν Ἰουλίου τοῦ 2004 εἰς τὴν
Σύρον, ἐν τῇ ὁποίᾳ ἐκφωνήσατε ἐπαίσχυντον καὶ ἀντορθόδοξον λόγον.
Μεταξὺ
ἄλλων ἀναφέρατε ὅτι συμμετείχατε ὡς ἐκπρόσωπος τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας τῆς
Σύρου. Εἰλικρινῶς δὲν γνωρίζομε ποῖος σᾶς ἔδωσε αὐτὸ τὸ δικαίωμα νὰ μᾶς ἐκπροσωπεῖτε
σὲ χειροτονίες αἱρετικῶν καὶ μάλιστα τῶν μεγαλύτερων καὶ χειρότερων ἀνὰ τοὺς αἰῶνας,
τῶν προξενησάντων δὲ τὸ μεγαλύτερο κακὸ εἰς τὴν Ὀρθοδοξίαν.
Ἡ ὅλη
προσφώνησίς σας ἦτο ὡς νὰ ἀπευθύνετο εἰς ὀρθόδοξο καὶ ὄχι εἰς αἱρετικὸ ἐπίσκοπο,
δι’ αὐτὸ τὸν συνεχάρητε, τὸν ὀνομάσατε ἀδελφό σας, συνοδοιπόρο, τοῦ προσφέρατε ἀρχιερατικὴ
μίτρα κι ἀναφωνήσατε πρὸς τιμήν του τὸ «Ἄξιος»!
Ἐπ’ ἀφορμῇ
τῶν γεγονότων τούτων θεωροῦμεν ὅτι τόσον τὸ περιεχόμενον τοῦ ὡς ἄνω λόγου ὅσον
καὶ μόνον ἡ παρουσία σας ἐκεῖ, πλήττουν τὸ καθαρὸν καὶ ὀρθόδοξον φρόνημα τῆς Ὀρθοδόξου
Ἀνατολικῆς Ἐκκλησίας μας καὶ ἐπὶ πλέον θέτουν σὲ κίνδυνο τὴν σωτηρίαν τῶν ψυχῶν
μας, καθὼς ἐδιδάχθημεν ἀπὸ τὸ Ἱερὸν Πηδάλιον, τοὺς ἱεροὺς καὶ ἀποστολικοὺς
Κανόνας, τοὺς Ἁγίους Θεοφόρους Πατέρας ἡμῶν καὶ τὸν Ὁσιώτατον Γέροντά μου, καθ’
ὅσον μὲ τὴν ὅλη στάση καὶ συμπεριφορά σας ἀναγνωρίζετε τοὺς Παπικοὺς ὡς Ὀρθοδόξους
καὶ συμποιμαίνετε μετ’ αὐτῶν τὴν "Ἐκκλησίαν τοῦ Χριστοῦ". Ὡς ἐκ
τούτου μεταθέσατε τὸν ἑαυτό σας ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξο παράταξη τοῦ Κυρίου εἰς χῶρον
τῶν αἱρετικῶν.
Δι’
αὐτὸ ἔχει ἀπόλυτον ἐφαρμογὴν εἰς ὑμᾶς ὁ λόγος τοῦ Χρυσορρήμονος πατρὸς ἡμῶν «ὁ
τοῖς ἐχθροῖς τοῦ βασιλέως συμφιλιάζων, οὐ δύναται τοῦ βασιλέως φίλος εἶναι, ἀλλ’
οὐδὲ ζωῆς ἀξιοῦται, ἀλλὰ σὺν τοῖς ἐχθροῖς ἀπολεῖται». Ἐσεῖς βεβαίως ὑπερβήκατε
πολὺ τὸ νὰ συμφιλιάζετε ἁπλῶς καὶ μόνον μετὰ τῶν ἐχθρῶν τοῦ Βασιλέως Χριστοῦ, ἐφ’
ὅσον προβήκατε καὶ εἰς τὴν ἀναγνώρισή των ὡς ἐπισκόπων, ὡς ἀδελφὴ Ἐκκλησία καὶ ἀναφωνήσατε
καὶ τὸ «Ἄξιος».
Οὕτως
φρονοῦμε ἀπόλυτα ὅτι ζοῦμε σὲ κοσμογονικούς, προδοτικοὺς καὶ ἐσχάτους καιρούς,
κατὰ τοὺς ὁποίους ἀναδεικνύονται ἁλωτικὰ σχέδια τῶν Ἑβραίων Σιωνιστῶν καὶ τῆς
μασωνίας εἰς βάρος τῆς Ἁγίας καὶ ἀμωμήτου ὀρθοδόξου ἡμῶν Πίστεως καὶ μετὰ
μεγίστης λύπης μου, ἡ προδοσία καὶ τὰ σκάνδαλα προέρχονται κυρίως ἀπὸ "ὀρθοδόξους"–λατινόφρονας
ἐπισκόπους.
Ἔντιμον
εἶναι καὶ πρέπον νὰ πληροφορήσωμεν ὑμᾶς, διὰ τοὺς προαναφερθέντας λόγους, ὅτι ἀπὸ
τοῦδε καὶ εἰς τὸ ἑξῆς παύω τὸ μνημόσυνον τοῦ ὀνόματός σας, ἄχρι καιροῦ, ἐφαρμόζοντας
τὸν ΙΕ΄ Ἱερὸν Κανόνα τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου καὶ τὸν ΛΑ΄ τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων
καθὼς καὶ ὅλη τὴν ἁγιοπνευματικὴ διδασκαλία, ἡ ὁποία προτρέπει τὴν ἄμεσο ἐκκλησιαστικὴ
ἀπομάκρυνση ἀπὸ τοὺς αἱρετικοὺς ποιμένας. Θεωρῶ ὅτι μὲ τὴν ὅλη στάση σας ἀκολουθεῖτε
τὴν παναίρεση τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ ὁποία συμπλέει ἄριστα μὲ ὅλα τὰ συστήματα τῆς
Ν. Ἐποχῆς καὶ τῆς Παγκοσμιοποιήσεως, ἀμνηστεύει δὲ ὅλες τὶς αἱρέσεις καὶ τοὺς αἱρετικοὺς
καὶ τοὺς ἐξισώνει μὲ τὴν Ὀρθοδοξία.
Ἀπαιτεῖται
λοιπὸν μεγάλη προσοχὴ καὶ ἐγρήγορση ἀπὸ ὅλους μας. Κλῆρο καὶ λαό. Εἰς τὰ θέματα
τῆς Πίστεως, δὲν ἐπιτρέπεται νὰ γίνεται ὁποιαδήποτε ὑποχώρησις ἢ συμβιβασμός. Νὰ
μὴν παρεκκλίνουμε ἔστω καὶ κατὰ τὸ ἐλάχιστο ἀπὸ τῆς χρυσῆς τῶν Πατέρων γραμμῆς,
ὁμοφώνως βοώντων: «Οὐ χωρεῖ συγκατάβασις εἰς τὰ τῆς Πίστεως».
Γι’
αὐτὸ καὶ εἶναι φανερὸ τὸ χρέος μας. Στὴν περίοδο αὐτή, νὰ μείνουμε πιστοὶ στὴν Ἁγία
Ὀρθοδοξία μας. Νὰ μὴν ἐπηρεαζόμαστε ἀπὸ τὶς ἐντυπωσιακὲς ἐκδηλώσεις. Ἐν ὅσῳ οἱ ἑτερόδοξοι
δὲν ἀπαρνοῦνται τὶς πλάνες τους, καμμία ἀπολύτως ἐκκλησιαστικὴ ἐπικοινωνία ἢ
συνεργασία δὲν μποροῦμε νὰ ἔχουμε μετ’ αὐτῶν.
Ἡ
προτροπὴ τοῦ Ἁγίου Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ νὰ φεύγουμε μακριὰ ἀπὸ τοὺς προδότες τῆς
Πίστεως, ὅπως φεύγουμε μακριὰ ἀπὸ τὰ φίδια, εἶναι περισσότερο ἀπὸ ὁποτεδήποτε ἄλλοτε
ἐπίκαιρη: «Φευκτέον αὐτοὺς ὡς φεύγει τις ἀπὸ ὄφεως» καὶ «Ἅπαντες
οἱ τῆς Ἐκκλησίας διδάσκαλοι, πᾶσαι αἱ σύνοδοι καὶ πᾶσαι αἱ θεῖαι γραφαὶ φεύγειν
τοὺς ἑτερόφρονας παραινοῦσι καὶ τῆς αὐτῶν κοινωνίας διΐστασθαι» (Τὰ εὑρισκόμενα
ἅπαντα, Τόμ. Α΄. σελ. 424).
Διατελῶν
εὐχόμενος ὅπως ἡ Χάρις τοῦ Παναγίου Πνεύματος ὁδηγήσῃ ὑμᾶς εἰς ὁδὸν μετανοίας
καὶ σωτηρίας, ἐπιστρέψῃ δὲ εἰς τὴν Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.
† Ἀρχιμανδρίτης Εὐθύμιος Χαραλαμπίδης
για την ταμπακιέρα κουβέντα ο Σύρου
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπράβο στον ιερομόναχο! Δεν άντεξε άλλο την προδοσία! Μακάρι να βρει και άλλους μιμητές στην ηρωική αυτή του πράξη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ άγιος Σύρου κ. Δωρόθεος π. Αναστάσιε στέκεται ως επίσκοπος εις το ύψος του. Δεν τον απασχολεί το προσωπικό θέμα. Αλλά η Εκκλησία.. Δυστυχώς στην Εκκλησία ο καθένας κληρικός κάνει του κεφαλιού του. Θα πρέπει να παύσει αυτή η κακή και αντιεκκλησιαστική νοοτροπία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ π. Ευθύμιος να πάει στο σπίτι του και να κάνει ότι θέλει. Δεν έχει το δικαίωμα ως κληρικός να μην μνημονεύει τον επίσκοπό του. Ούτε μπορεί να σηκώνει μπαϊράκι. Αυτά τα των Κανόνων δεν με νοιάζουν εμένα. Να επανέλθει στην τάξη των λαϊκών.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣεβαστέ ιερομόναχε πατέρα Ευθύμιε σας αξίζουν θερμά συγχαρητήρια για την απόφασή σας να διακόψετε το μνημόσυνο του γνωστού και μη εξαιρετέου οικουμενιστή επισκόπου σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί γράφει ο 15ος κανόνας της Πρωτοδευτέρας Συνόδου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιόν μνημονεύει τώρα;
Είναι εν ενεργεία;
Και που γνωρίζεις εσύ παπά Αναστάση ότι κάνει αναφορά στον συγκεκριμένο κληρικό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγώ πιστεύω ότι πήρε αφορμή για να γράψει γενικά την άποψή του ως Επίσκοπος για ανυπότακτους κληρικούς που χρησιμοποιούν το σχήμα τους αντί για οικοδομή σε σχίσμα.
Αυτός ο κληρικός καλά θα έκανε να στείλει την επιστολή στον προϊστάμενο του και Επίσκοπό του και όχι να την δημοσιεύσει.
Η Εκκλησία δεν είναι φέουδο του κάθε δεσπότη. Αυτά πρέπει κάποτε να το καταλάβουν οι επίσκοποι. Υποχρεούνται να τηρούν τους ιερούς κανόνες κι όχι να τους καταπατούν ασύστολα κάνοντας κατάχρηση εξουσίας. Άριστα έπραξε ο π.Ευθύμιος και διέκοψε το μνημόσυνό του. Ο δεσπότης πρέπει να ανακληθεί στην εκκλησιαστική τάξη κι όχι ο ιερομόναχος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το έκαναν αυτό και άλλοι ιερείς θα τα μάζευαν οι οικουμενιστές δεσποτάδες. Πρέπει να υπάρξει αντίσταση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίσαι παλικάρι π. Αναστάσιε. Χρειαζόταν η παρέμβασή σου και οι διευκρινίσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Κωστόπουλος τόλμησε την δημοσίευση.
Κάκιστα έκανες κ. Κωστόπουλε που διαφήμισες τις απόψεις αποτειχισμένου κληρικού. Γέμισε η Εκκλησία από αποτειχισμένους, διαμαρτυρόμενους ορθόδοξους και ΓΟΧ. Κανένας δεν πρέπει να τους παραχωρεί βήμα. Λυπούμαι που ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος υπερασπίσθηκε το αποσχιστικό έγκλημα του πρώην αυτού ιερέα Κρίμα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι θλιβερό κατάντημα της σημερινής εποχής το να νομίζει ο κάθε κληρικός ή λαϊκός ότι είναι ο Άτλας της Ορθοδοξία και προστάτης της. Με πολλή προχειρότητα και χωρίς σκέψη ανώριμοι πιστοί –έστω και αν είναι κληρικοί- σπεύδουν από τον άμβωνα να ασκήσουν κριτική στην διοικούσα Εκκλησία. Επιτέλους πρέπει να μάθουν ότι στον ναό κλήθηκαν για να διακονήσουν ως βοηθοί του Επισκόπου και όχι να διοικήσουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνέγνωσα την επιστολή του κληρικού αυτού και διέκρινα θράσος μεγάλο. Ασκεί κριτική στον Επίσκοπό του με αναίδεια. Βάζει τους Ιερούς Κανόνες στα μέτρα του μικρού μυαλού του.
Τέλος με εκπλήσσει η υπεράσπιση του από κληρικό. Ο οποίος μάλιστα ζητά από τον Μητροπολίτου Σύρου να αναφερθεί κυρίως στα συγκεκριμένα σοβαρά εκκλησιολογικά και κανονικά ζητήματα τα οποία θέτει ο απείθαρχος κληρικός.
Θα πρέπει οι Άγιοι Αρχιερείς να απαγορεύσουν σε κληρικούς να κηρύσσουν στην Εκκλησία. προξενούν μεγαλύτερο κακό από καλό. Η αποστασία κατά τον Άγιο Κοσμά τον Αιτωλό θα γίνει από τους ιερείς.
Ο π. Αναστάσιος Γκοτσόπουλος σπεύδει σε υπεράσπιση του π. Ευθυμίου Χαραλαμπίδη, διότι υποστηρίζει τα όσα ως τώρα έχει δημοσιεύσει σε βιβλία του ο π. Αναστάσιος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα πρέπει οι δύο αυτοί κληρικοί να μάθουν καλά ότι «δεν συνιστά ταπείνωση η πεποίθηση και η διακήρυξη ότι αυτοί μόνοι είναι οι γνήσιοι Ορθόδοξοι και όλοι οι άλλοι προδότες, ούτε δηλώνει Ορθόδοξο φρόνημα η αυθαίρετη κρίση και κατάκριση “αλλοτρίων οικετών” και μάλιστα Επισκόπων, οι οποίοι διατηρούν ακέραιη την αγιαστική δύναμη της Θείας Χάριτος...»
Ας προσέξουν οι δύο αυτοί κληρικοί, τα όσα με πόνο ψυχής, αλλά και με ποιμαντική ευθύνη, κατέγραψε ο Σύρου Δωρόθεος «ούτε μπορούν να λέγονται, Ορθόδοξοι όσοι διεκδικούν για τον εαυτό τους το Παπικό αλάθητο και διέπονται από την προτεσταντική αντίληψη ότι ο κάθε ένας φωτίζεται απευθείας από το Άγιο Πνεύμα!».
Η αποτείχιση είναι αποκοπή από το Σώμα της Εκκλησίας. Οδηγεί στο Σχίσμα και στην Αίρεση. Να αποφεύγουν οι πιστοί τους αποτειχισμένους κληρικούς όπως ο διάβολος το λιβάνι.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Θα πρέπει οι Άγιοι Αρχιερείς να απαγορεύσουν σε κληρικούς να κηρύσσουν στην Εκκλησία".
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοεπαναλαμβανόμενε οπαδέ της δεσποτοκρατίας σύνελθε! Αντί να καυτηριάσεις την ασυδοσία του επισκόπου που ανερυθρίαστα καταπατά τους ιερούς κανόνες εδώ και πολλά χρόνια συμπροσευχόμενος με αιρετικούς τα βάζεις με τον ιερομόναχο που στηλίτευσε κατά χρέος το επισκοπικό έγκλημα. Η τήρηση των κανόνων είναι υποχρεωτική για κάθε μέλος της Εκκλησίας, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για επίσκοπο. Αν η επίσημη Εκκλησία ακολουθούσε τους ιερούς κανόνες και τις υποθήκες των αγίων πατέρων η καθαίρεση του συγκεκριμένου δεσπότη θα είχε επιβληθεί από μακρού και η Εκκλησία μας θα είχε απαλλαγεί απ την ολέθρια παρουσία του. Αλλά το "φιλάδελφο" και η σκοπιμότητα δεν αφήνουν τέτοιου είδους περιθώρια!
Αποτελεί αναφαίρετο κανονικό δικαίωμα του ιερομονάχου η διακοπή του μνημοσύνου του οικείου ιεράρχου. Το ίδιο ισχύει και για τους επισκόπους. Εκεί βασίστηκαν οι μονές του Αγίου Όρους και διέκοψαν το μνημόσυνο του Αθηναγόρα που φρονούσε και κήρυττε αιρετικά. Το ίδιο άπραξαν και οι μακαριστοί μητροπολίτες Φλωρίνης Αυγουστίνος, Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος και Παραμυθίας Παύλος το 1970.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν στον στρατό οι στρατιώτες και οι υπαξιωματικοί κάνουν το δικό τους και δεν υπακούουν στον στρατηγό τότε το Βατερλό έρχεται.
ΑπάντησηΔιαγραφή1. Παρακαλώ τον υπερασπιστή του π. Ευθυμίου να μου πει: τώρα που είναι ο αποτειχισμένος ιερομόναχος.
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Θα επιθυμούσα να μάθω από τον π. Αναστάσιο: αν έκοβε και αυτός το μνημόσυνο του επισκόπου του βάση του 15ος κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου θα παρέμενε στην εφημεριακή του θέση;
ΠΡΟΣΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ούτε το αίμα του μαρτυρίου δεν ξεπλένει την αμαρτία του σχίσματος", μας διαβεβαιώνει ο Ιερός Χρυσόστομος.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ένοχος ένοχον ου ποιεί" άγιε Σύρου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα περάσει από Συνοδικό Δικαστήριο με συνοπτικές διαδικασίες ο πρώην κληρικός Ευθύμιος. Η επιστολή του υπερβαίνει τα εσκαμμένα. Ντροπή να κατηγορεί και να ελέγχει αναίτια τον Μητροπολίτη του. Ο ιερομόναχος αυτός θα έπρεπε να είναι στην Μονή της μετάνοιάς του. Είναι καιρός οι Άγιοι Αρχιερείς να επαναφέρουν στα Μοναστήρια όλους τους Μοναχούς. Θα πρέπει να απαγορεύσουν σε κληρικούς να γράφουν δημόσια τις απόψεις τους χωρίς την έγκριση του Μητροπολίτη τους. Έγινε η Ελλαδική Εκκλησία «ξέφραγο αμπέλι».
ΑπάντησηΔιαγραφήἘξ ὅλων ἐντύπωση μοῦ κάνει ἡ τοποθέτηση ἑνός ἐκ τῶν ὑποστηρικτῶν τοῦ Σύρου Δωροθέου καί κατηγόρου τοῦ διακόψαντος τό μνημόσυνον τοῦ τελευταίου διά λόγους Πίστεως Ἱερομ. Εὐθυμίου. Γράφει σχολιάζων σχετικῶς:"Αὐτά τά τῶν Κανόνων δέν μέ νοιάζουν ἐμένα"! Εἶναι χαρακτηριστικό καί ἐνδεικτικό αὐτό, ἅμα δέ καί εἰλικρινέστατο. Ὅσοι ἀδιαφοροῦν γιά τήν Πίστη καί στηρίζουν μόνον τήν ξένη πρός τήν ὀρθόδοξο Παράδοση ἐξουσία τῶν Δεσποτάδων, αὐτοί γράφουν στά παλιότερα τῶν ὑποδημάτων τους τούς Θείους καί Ἱερούς Κανόνες! Αὐτή εἶναι ἡ δική τους "'Ορθοδοξία"!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://santo-rinios.blogspot.gr/2011/09/blog-post_30.html
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκόμη ένα οικουμενιστικό αίσχος στη μητρόπολη Σύρου!
Επισκέφτηκα την ιστοσελίδα της Μητροπόλεως Σύρου και είδα ότι ο Αρχιμανδρίτης Ευθύμιος Χαραλαμπίδης ήταν τοποθετημένος στην Αποικία Άνδρου στον Ναό Κοίμηση Θεοτόκου (Κατασυρτή).
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι Ιεροί Κανόνες επιτάσσουν οι Μοναχοί να παραμένουν εντός της Μονής και να μην εκτελούν εφημεριακά καθήκοντα σε ενορίες. Οι γάμοι από Ιερομονάχους είναι άκυροι. Αυτό δεν το γνώριζε ο π. Ευθύμιος. Σίγουρα το γνώριζε. Αλλά επιθυμούσε να λαμβάνει τον μισθό του εφημερίου από το να είναι στο Μοναστηράκι του με ακτημοσύνη. Αλλά είναι και αυτός του τα εμά εμά, και τα εσά εμά.
Σε πολλές Μητροπόλεις υπάρχουν τώρα έγγαμοι κληρικοί που δεν έχουν μισθό. Να πάνε στα μοναστήρια τους οι πιστοί τηρητές των Ιερών Κανόνων ιερομόναχοι για να αναλάβουν τις έμμισθες θέσεις οι οικογενειάρχες κληρικοί.
Αποτελεί μεγάλη ντροπή ορθόδοξος επίσκοπος να δωρίζει παπική μίτρα σε αιρετικό ψευδο-επίσκοπο!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ πατερ Αναστασιος Γκοτζοπουλος ειναι γνωστης της Πατερικης Παραδοσεως και εχει το δικαιωμα να εκφερει την γνωμη του νομιζω.Εχει σιωπησει εδω και πολυ καιρο,σεβομενος την επιθυμια του πιστου λαου να δωσει στην ιεραρχια ενα μηνυμα πως ,κατεγνωσμενη αιρεσις υπο των αγιων η οποια δεν διορθουται και προχωρα,δημιουργει μια εσχατη κραυγη αγωνιας για τη σωτηρια ολου του πληρωματος της εκκλησιας.Αφηστε τον π.Αναστασιο να κανει το εργο για το οποιο εχει κληθει απο τον Θεο αξιοτιμε 10:01 και πιαστε τα βαθυτερα αιτια αυτου που βιωνει ο Ελληνικος λαος απο τους Νεοταξιτες.Οπως εσεις εχετε το δικαιωμα να εκφερετε την αποψη σας καθως και ολοι οι εκ της ιεραρχιας,τους οποιους αναζητουμε εναγωνιως εξ αιτιας των κινδυνων που υφισταται η Ορθοδοξια -μας απο ολα αυτα τα μασονικα μηνυματα και νομους της Νεας Ταξης και που εχουμε αυτο το δικαωμα ολοι σαν τεκνα της εκκλησιας και οχι σαν σχισματικοι,αλλα σαν λαος του Θεου και Νυμφη του Χριστου.οπως βλεπετε,μας εχει δωθει βημα και ο καθενας εχει την αποψη του,αλλιως θα υπηρχαν οι αναρτησεις και τα παραθυρα των σχολιων θα ηταν κλειστα ..κατι σαν αυτο που κανουμε ολοι....''σου δινω λιγη τροφη και κατοπιν εξω απο την πορτα μου...''...ετσι,ο καθε πικραμμενος υλικα προστρεχει για ενα πιατο φαγητο στην εκκλησια του θεου...αν ομως ειναι πικραμμενος πνευματικα,που να απευθυνθει να πει τον πονο του;;;ποιος να ακουσει τον προβληματισμο του;;;ο πνευματικος του!Βεβαιως!δεν λυνονται ολα τα προβληματα μονον με τον Πνευματικο.Η εκκλησια ειναι ζωντανη,δεν κλεινει παραθυρα στα του πνευματος,απεναντιας,τα ανοιγει διαπλατα και ακουει...αφουγκραζεται τα τεκνα της που ξεροσταλιαζουν για σωτηρια οχι μονον τη δικη τους αλλα και των ιερεων τους.Κατα την ατελη μου γνωμη και χιλιες συγνωμες, ο ιερομοναχος ας μην τιμωρηθει σας ικετευουμε!Εαν θελετε να ακουσετε τα προβατακια καλως,εαν δεν θελετε να τα ακουτε,κλειστε τα σχολια και αφησετε να κραζουν εξω του παραθυρου και κανετε ο,τι φρονει η καρδια σας.Χρεος των χριστιανων ειναι να διαφυλαξουν αυτα για τα οποια εματωσαν οι Πατερες και εδογματισαν οι Αγιοι,αυτο ειναι και το χρεος ολων κατα την παραδοση.Δεν ειναι δυνατον να μην ισχυει το Γραφικον ''εχοντας ολοι εν ομονοια την ιδια αγαπη,εχοντας μια ψυχη και ενα φρονημα.Φιλ 2-2) και πιο κατω ''Να υπαρχει μεταξυ σας το ιδιο φρονημα που ειχε και ο Ιησους Χριστος''Φιλ.2-5).
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλουμε πολυ ... παραθετω κατι απο τον αγιο Μαρκο τον Ευγενικο πιο κατω
1)
Την ευχην σας!
2)
ΑπάντησηΔιαγραφήΛεγω δε περι του Πατριαρχου.
Μηπω δοξη αυτω προφασει ταχα
Τιμαν της προς εμε εν τη κηδεια
Του ταπεινου μου σωματος,η
Και εν ταις μνημοσυνοις μου στειλαι
Τινας των αρχιερεων αυτου,
Η του κληρου αυτου,η αλλως των
Κοινωνουντων αυτω τινα συνευξασθαι
Η συμφορεσαι τοις εξ ημετερου
Μερους ιερευσι τοις προς τα τοιαυτα
Παρακληθεισι δοξαση ως οιοδηποτε
Τροπω προσιεναι καν εν τω κρυπτω
Την αυτου κοινωνιαν.
Και ινα μη η σιωπη μου
Σ υ γ κ α τ α β α σ ι ν τινα υπονοησαι
Παρεξη τοις μη καλως και εις βαθος
Ειδοσι τον εμον σκοπον,λεγω
Και δ ι α μ α ρ τ υ ρ ο μ α ι ενωπιον
Των παρατυχοντων πολλων και αξιολογων
Ανδρων ως ουτε β ο υ λ ο μ α ι ουτε
Δ ε χ ο μ α ι την αυτου η των μετ'αυτου
Κοινωνιαν,το παραπαν ουδαμως ουτε επι ζωης μου,
Ουτε μετα θανατον,ωσπερ
Ο υ τ ε γεγονυιαν ε ν ω σ ι ν και τα δογματα Λατινικααπερ εδεξατο αυτος και οιμετ αυτου,
Και υπερ του δεφενδευειν ταυτα,και την προστασιαν ταυτην εμνηστευσατο επι καταστροφη των Ο Ρ Θ Ω Ν Δ Ο Γ Μ Α Τ Ω Ν ΤΗΣ Ε Κ Κ Λ Η Σ Ι Α Σ.-
ΑΓ Μαρκου Ευγενικου.P.G .MIGNE 160 SEL 536,37).π
Ως καταγόμενος από νησί της Μητροπόλεως Σύρου, σας λέω υπεύθυνα ότι η Μητρόπολη Σύρου αυτή τη στιγμή εκπροσωπεί ό,τι χειρότερο έχει να επιδείξει ο εκκλησιαστικός χώρος (δεν λέω "Η Εκκλησία"). Ό,τι χειρότερο. Κυριολεκτώ, και εννοώ στην κεφαλή και τα υποκάτω της κεφαλής...Μέχρι και εγκύκλιος υπάρχει του μητροπολίτη που επιτάσσει να βγαίνει ο δίσκος στις εκκλησίες την ώρα του "Άξιον Εστί". Τέτοια ασέβεια προς την Παναγία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΥποψιάζομαι ότι πολλά σχόλια οπαδών της δεσποτοκρατίας εδώ μέσα (εκείνο το "οι Άγιοι Αρχιερείς" βγάζει μάτι) προέρχονται από την ίδια την Ιερά Μητρόπολη Σύρου, μέσα για μέσα από τα γραφεία. Ή από ορισμένους περιφερόμενους στα μνημόσυνα και τις κηδείες με το αζημίωτο "Αγίους Αρχιερείς" άνευ ποιμνίου, εξ Ελλάδος και Φαναρίου...
ΑπάντησηΔιαγραφήο π. Αναστάσιος δεν νομίζω ότι συμφωνεί με την αποτείχιση ως πρακτική των ιερέων και των λαικών αλλά και η εν γένη συμπεριφορά του Αγίου Σύρου είναι απαράδεκτη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΨάξτε λίγο στο διαδίκτυο να δείτε φωτο και εκδηλώσεις του και θα πάθετε...
Τώρα που πέθανε ο Σωτηρροπουλος μήπως να βρέιτε και κάποιον άλλο να αφορίσετε Άγιοι Επίσκοποι για να φοβάται ο κόσμος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποιοι δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται ότι ζούμε στιγμές προ της Αλωσης της Πόλης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι τότε επικαλούνταν προφητείες και έλεγαν ότι η Θεοτόκος δεν θα επιτρέψει να πέσει η Πόλη. Και τότε οι δεσποτάδες έκαναν συλλείτουργα και συμπροσευχές με τους Λατίνους. Και τότε -έχοντας εγκαταλείψει την Ορθόδοξη πίστη τους- είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στους Λατίνους.
Προσέξτε ορισμένοι οσφυοκάμπτες γιατί η ιστορία επαναλαμβάνεται. Και η χατζάρα των Ισλαμιστών παραμένει εξίσου κοφτερή.
Ο καθένας κάνει την επιλογή του: στις επάλξεις ή στο λαγούμι του (=στα άσπρα, ροζ κλπ ράσα του μητροπολίτη Σύρου-δεν είναι συκοφαντία, υπάρχουν και βίντεο και φωτογραφίες στο διαδίκτυο).
Ολόψυχα συγχαρητήρια και στον ιερομόναχο της Άνδρου και στον π.Αναστάσιο και σε κάθε αγωνιστή κληρικό.
Η κατάσταση με τον μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο έχει ξεφύγει κατά πολύ, όλοι οι εν επιγνώσει Ορθόδοξοι της μητρόπολής του το γνωρίζουμε. Ο δημοσιοσχεσιτισμός, η επιδειξιομανία σε επίπεδο ψυχοπαθολογίας, η άκρατη φιλοδοξία και ο αμοραλισμός πληρώνονται κάποια στιγμή. Και θα πληρωθούν πολύ ακριβά, σεβασμιώτατε, υπάρχει πνευματικός νόμος... Πάτερ Ευθύμιε, ένας Ανδριώτης σας στέλνει τα σέβη του, καλό αγώνα σας εύχομαι και κοιτάξτε να μην αφήσετε το νησί μας, έστω σαν απλός μοναχός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά είναι οικογενειακά ζητήματα της Μητροπόλεως. Η δικιά μας εμπλοκή περιπλέκει την κατάσταση. Ο χρόνος θα διορθώσει τα λάθη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε άλλο ιστολόγιο είδα αναπαραγωγή της παρέμβασης αυτής του π. Αναστασίου. Διέκρινα σε φωτογραφία ότι ο π. Ευθύμιος είναι νεότατος. Τώρα κατανοώ ότι δεν έχει εμπειρία και προχώρησε στην επιστολή του από υπερβάλλοντα αυθορμητισμό. Καλό θα ήταν ο Μητροπολίτης να συζητήσει πατρικά μαζί του και να λυθούν οι διαφορές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦέρνει ευθύνη ο Μητροπολίτης διότι έναν νέο άπειρο τον κάνει Αρχιμανδρίτη σε νεαρή ηλικία. Γιατί δεσπότη μου τον έκανες Αρχιμανδρίτη; Γιατί τον τοποθέτησες εφημέριο; Τι λένε οι Κανόνες και η πρακτική της Εκκλησίας; Μόνο για αυτά φέρεις ακεραία την ευθύνη. Τώρα δείξε κατανόηση, μακροθυμία και αγάπη.
π. Άγγελος
Ο Σύρου Δωρόθεος είναι ένας επίσκοπος που ζει σε νησιά στα οποία υπάρχουν παπικοί. Πολλοί από τους ορθοδόξους είναι παντρεμένοι με καθολικούς. Οι άνθρωποι έχουν φιλικές σχέσεις. Έτσι και ο επίσκοπος δεν μπορεί να είναι αποκομμένος από την ζωή των μισών κατοίκων της επαρχίας του. Καλά κάνει και αναπτύσσει δημόσιες σχέσεις μαζί τους. Σε τι θα ωφελούσε η εχθρότητα ή η παγωμάρα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν είναι μικρός στην ηλικία ο κληρικός αυτός με την μεγάλη γλώσσα δεν λέει τίποτα. Ο Μητροπολίτης θα πρέπει να κινήσει τις διαδικασίες καθαίρεσης. Να μάθουν οι μικροί να έχουν σεβασμό και τους μεγαλύτερους στην ηλικία και στους μεγαλύτερους στο αξίωμα. Δεν τον έβαλε κανένας ελεγκτή του δεσπότη του. Και ο άμισθος υπερασπιστής του π. Αναστάσιος κακό του κάνει που τον υπερασπίζει αντί να τον νουθετήσει σε μετάνοια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατά τίς Ἀποστολικές Διαταγές, «τοῖς μέν ἐπισκόποις τά τῆς ἀρχιερωσύνης ἐνείμαμεν, τοῖς δέ πρεσβυτέροις τά τῆς ἱερωσύνης, τοῖς δέ διακόνοις τά τῆς πρός ἀμφοτέρους διακονίας, ἵν̉ ᾖ καθαρῶς τά τῆς θρησκείας ἐπιτελούμενα. Οὔτε γάρ διακόνῳ προσφέρειν θυσίαν θεμιτόν ἤ βαπτίζειν ἤ εὐλογίαν μικράν ἤ μεγάλην ποιεῖσθαι, οὔτε πρεσβύτερον χειροτονίας ἐπιτελεῖν˙ οὐ γάρ ὅσιον ἀνεστράφθαι τήν τάξιν» (Η’ 46 : ΒΕΠΕΣ 2,171).
ΑπάντησηΔιαγραφήὉ ἐπίσκοπος, φορεύς κατ̉ ἐξοχήν τῆς ἀποστολικῆς διαδοχῆς καί τοῦ πληρώματος τῆς ἱερωσύνης, «εὐλογεῖ, οὐκ εὐλογεῖται˙ χειροθετεῖ, χειροτονεῖ, προσφέρει˙ εὐλογίαν παρά ἐπισκόπων λαμβάνει, παρά δέ πρεσβυτέρων οὐδαμῶς» (Η’ 28 : ΒΕΠΕΣ 2,162).
Ἐπίσης, «ἐπίσκοπος καθαιρεῖ πάντα κληρικόν ἄξιον ὄντα καθαιρέσεως πλήν ἐπίσκόπου», τόν ὁποῖο μόνος του δέν μπορεῖ νά καθαιρέσει (Η’ 28: ΒΕΠΕΣ 2,162).
@π. Άγγελος: Το ότι ο πατήρ Ευθύμιος έγινε νεαρός αρχιμανδρίτης σας πείραξε πάτερ μου; Όταν διαβλητοί κληρικοί των πόλεων, νεαρότατοι και με κόντρα ξύρισμα, γίνονται αρχιμανδρίτες άμα τη χειροτονία τους, δεν σας πειράζει; Ο πατήρ Ευθύμιος δεν ζει διπλή ζωή, όπως κάνουν πολλοί νεαροί αρχιμανδρίτες, αλλά και μητροπολίτες, ελλαδικοί και του "Οικουμενικού Θρόνου". Δεν χρειάζεται να πούμε τίποτα παραπάνω πάτερ μου και δεν παίρνω σβάρνα όλους τους άγαμους κληρικούς, αλλά δεν είμαστε και αφελείς. Τα πρόβατα ψόφησαν πάτερ μου, να το ξέρετε καλά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ότι στη Σύρα και την Τήνο έχει Φράγκους στο δόγμα, δεν σημαίνει ότι θα πρέπει ο Ορθόδοξος μητροπολίτης να καλλιεργεί τον δογματικό σχετικισμό, όπως συστηματικά κάνει ο αθεολόγητος μητροπολίτης Σύρου. Και λέω αθεολόγητος επειδή πολλές φορές στο κήρυγμα τον έχω "πιάσει" να λέει αθεολόγητα πράγματα, δογματικά εσφαλμένα. Φαίνεται τα πολλά πολυαρχιερατικά συλλείτουργα και τα ταξίδια εκτός της μητρόπολής του προς άγραν ψήφων (είναι και υπερφιλόδοξος) δεν του αφήνουν καιρό να διαβάσει λίγο Αγία Γραφή και εκκλησιαστικούς Πατέρες...Άλλωστε, όπως λένε, από φοιτητής δεν ήταν και πολύ διαβαστερός. Άλλο αγαθές σχέσεις, άλλο δογματικός και εκκλησιολογικός σχετικισμός. Ο Δωρόθεος καλλιεργεί το δεύτερο.
Όσο για τους υποστηρικτές του μητροπολίτη Δωροθέου, του και υποστηρικτή του γνωστού και μη εξαιρετέου επισκόπου Κογκό Παντελεήμονος Αράθυμου, έχω την εντύπωση ότι όλοι τους κατοικοεδρεύουν μέσα στα γραφεία της Μητρόπολης Σύρου, για να μην πω ότι οι περισσότεροι είναι το ένα και το αυτό πρόσωπο.
Ανδριώτης που ξέρει...
@Ανώνυμος 11:57: Για το αν ο επίσκοπος πρέπει να είναι ανεπίληπτου ήθους και ακατάγνωστος στα δογματικά θέματα λένε τίποτα οι Κανόνες πάτερ μου; (γιατί για κληρικό σε κόβω, και μάλιστα άγαμο).
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνδριώτης
Παρλαπιπιές και κουραφέξαλα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός θα δώσει μια σοβαρή και εντός θέματος απάντηση στο κείμενο του π. Ευθυμίου???
Γύρω γύρω το πάτε πατέρες και δεσποτάδες (γιατί πολλοί από εσάς σχολιάζετε εδώ).
είμαι ένας απλός πιστός που δεν γνωρίζει τους κανόνες και περιμένει να ξεμπερδευτεί.
Καταλαβαίνω ότι ο παπαθύμιος έπραξε καλά.
Κι ο Επίσκοπος ... γράφει άλλα λόγια να αγαπιόμαστε...
Σεβαστέ π. Αναστάσιε έχει κάθε δικαίωμα αν αυτό λέει η συνείδησή του να επικαλεσθεί τον 15ο κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου. Αυτό όμως συνεπάγεται κόψιμο του μνημόσυνου και τέλεση κάθε ιεροπραξίας. Αν η Σύνοδος καταδικάσει τον επίσκοπο ο ιερέας μπορεί πλέον να μνημονεύει τον τοποτηρητή ή τον νέο επίσκοπο. Τώρα ο π. Ευθύμιος καταγγέλλει τον Σύρου Δωρόθεο αλλά δεν νομίζω να αναμένει την καταδίκη του. Δεν υπάρχει καμία περίπτωση τέτοιου «θαύματος». Άρα ο π. Ευθύμιος καταδικάζει τον εαυτό του σε ανενεργή ιεροσύνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕσείς σπεύσατε να τον υπερασπισθείτε αντί να τον συμβουλεύσετε να ζητήσει απολυτήριο από αυτόν τον επίσκοπο τον οποίο θεωρεί αιρετικό αφού έχει σχέσεις με αιρετικούς κατά την άποψη του π. Ευθυμίου και την ιδική σας. Λίγη σωφροσύνη από μέρους σας θα την περίμενα. Καλό θα είναι να μην ρίχνει ο καθένας μας λάδι στην φωτιά αλλά νερό. Ο Δρόμος για τον π. Ευθύμιο είναι ή η ανενεργή ιεροσύνη ή η συγνώμη. Δεν θα επιθυμούσα την προσφυγή του στους ΓΟΧ ή στους αποτειχισμένους.
Ένα τελευταίο σχόλιό μου. Ο πατήρ Ευθύμιος Χαραλαμπίδης είναι άνω των 40 ετών, από όσο νομίζω, άρα δεν είναι νεαρός. Κατά δεύτερο: Δεν έγινε αρχιμανδρίτης εγεγγραμμένος στο πολυτελές διαμέρισμά του, με κουρά την προηγουμένη της χειροτονίας του: Διατέλεσε δόκιμος στη Μονή Αγίου Νικολάου Άνδρου, κατόπιν μοναχός, κατόπιν διάκονος, κατόπιν ιερομόναχος, ίσως μάλιστα δεν πήρε και αμέσως το οφφίκιο του αρχιμανδρίτη. Εξακολουθεί να διαμένει στο μοναστήρι του. Ελάχιστα τον γνωρίζω προσωπικά, αλλά έχω πολύ καλή εντύπωση για αυτόν και είναι ευγενέστατος με τους προσκυνητές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσο για την πνευματική κατάσταση που επικρατεί στα νησιά της Μητρόπολης Σύρου, με ευθύνη του μακαρίτη Δωρόθεου Στέκα και του νυν διαδόχου του Δωρόθεου Πολυκανδριώτη, ας μην μιλήσουμε καλύτερα, γιατί θα γελάσει το παρδαλό κατσίκι...
Λανθασμένη η κίνηση του ιερομονάχου. Ο Μητροπολίτης με προσεκτικές κινήσεις προσπαθεί να προσεγγίσει τους καθολικούς. Όλα όσα του καταμαρτυρεί ο ιερομόναχος είναι ακρότητες. Να μετανοήσει και να επιστρέψει στην Εκκλησία με το να μνημονεύει τον κανονικό του Επίσκοπο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι μέσα στην όλη ατμόσφαιρα της σοβαρότητα του προβλήματος που προέκυψε ακούστηκε και η καραμπινάτη κοτσάνα ότι ο π.Αναστάσιος Γκοτσόπουλος υπέπεσε στο κανονικό αδίκημα της "εισπήδησης"! Μας ψυχαγώγησαν πάντως με τη φαιδρότητά τους αυτοί που έγραψαν αυτές τις ανοησίες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιάβασα στον Τελεβάντο ότι ο π. Σαράντης Σαράντος συμπροσευχήθηκε με παπικό κληρικό σε αγιασμό σχολείου. Καλά έκανε. Ο π. Ευθύμιος έχει χάσει επεισόδια. Για να δείξει την μετάνοιά του να πάει και αυτός σε εκδήλωση καθολικών και όλα μέλι γάλα. Έκανε ένα λάθος ας το παραδεχτεί για να τελειώσει το φαιδρό της υπόθεσης. Το ίδιο να κάνει και ο π. Αναστάσιος. Όλοι ενός Πατέρα είμαστε παιδιά παπάδες μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς διαβάσει κάτι παραπάνω ο αποτειχισμένος κληρικός και ο υπερασπιστής του για να δουν το πνεύμα των αγίων Πατέρων. Η Εκκλησία ήταν και θα είναι σε διάλογο και επικοινωνία. Η απομόνωση δεν είναι στο πνεύμα της Ορθοδοξίας. Ξυπνήστε όσο είναι καιρός. Ο Σύρου Δωρόθεος γνωρίζει καλύτερα από πολλούς και τους Κανόνες και την Πατρολογία. Οι υπαξιωματικοί να πειθαρχούν στους Στρατηγούς τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠατέρες επαναστάτες και διαμαρτυρόμενοι για διαβάστε αυτά που γράφει ο δημοσιογράφος Γιώργος Παπαθανασόπουλος
ΑπάντησηΔιαγραφή«Σοβαρότατος είναι ο προβληματισμός από τη συμπροσευχή με παπικό ιερέα του Αρχιμ. π. Σαράντη Σαράντου, άτεγκτου κριτή κάθε προσέγγισης με τους παπικούς και ζηλωτή των Ιερών Κανόνων και της Ορθοδόξου Πίστεως.
Πέμπτη πρωί, 11η Σεπτεμβρίου 2014, ελληνογαλλικά σχολεία Ουρσουλινών στο Μαρούσι. Τέλεση Αγιασμού. Ιερουργός ο π. Σαράντης Σαράντος. Δίπλα του συμπροσευχόμενος ο παπικός ιερέας, φορώντας την ιερατική του στολή. Ο π. Σαράντης στις ευχές ή στις αιτήσεις που διάβαζε έκαμε τον Σταυρό του κατά το Ορθόδοξο δόγμα και μαζί του ταυτόχρονα ο παπικός ιερέας κατά το παπικό. Θα έλεγε κανείς ότι ήταν «μια όμορφη ατμόσφαιρα, ενωτική, ειρηνική, αγαπητική».
Τα σχόλια από μένα περισσεύουν.
@Ανώνυμος 12:09: Ακρότητες είναι οι φαιδρότητες που κάνει ο Σύρου Δωρόθεος, που εισάγει τον δογματικό σχετικισμό (άκου να δωρήσει μίτρα!!!). Οι επιβαλλόμενες αγαθές σχέσεις με τους Ρωμαιοκαθολικούς δεν υπαγορεύουν τέτοιες ενέργειες εκ μέρους του μητροπολίτη που δεν οικοδομούν το ποίμνιο. Οι δημόσιες σχέσεις έχουν και τα όριά τους. Κανείς δεν θα έψεγε τον Δωρόθεο εάν δώριζε μία εικόνα ή ένα βιβλίο στον λατίνο επίσκοπο σε επίσκεψη στο γραφείο του. Αλλά η μίτρα είναι λειτουργικό άμφιο και το δώρο της στην ενθρόνιση έχει ιδιαίτερη σημασία. Αφήνω την αμετροέπεια των προσφωνήσεων...
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 8:32: Αυτός που γράφει τα περί "εισπήδησης" του π. Αναστασίου όντως ψυχαγωγεί, ως πατρινός καρναβαλιστής όμως, δημοσίως Ιδιωτικός...
ΕΙΝΑΙ ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα ακολουθήσουν τον δρόμου του π. Σαράντη οι δύο διαμαρτυρόμενοι Ορθόδοξοι ιερείς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠήραν τα μυαλά αέρα του π. Ευθυμίου. Δεν μπορεί να κατανοήσει τα αυτονόητα και μπερδεύτηκε από ακραίους που φωνάζουν μεν δεν φεύγουν όμως από την σιγουριά της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩς χθες κατηγορούσαν υπερορθόδοξοι τον ιστολόγο για οικουμενιστή. Τώρα φιλοξενεί κείμενο ακραίου κληρικού και επιστολή αποτειχισμένου. Κάπου μας μπερδεύει… τελικά με ποιούς είναι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης Δωρόθεος κατηγορήθηκε γιατί έβγαλε εγκύκλιο για να βγαίνει ο δίσκος στο Αξιον εστιν. Οι μεγαλύτεροι θυμούνται ότι παλαιότερα ό δίσκος έβγαινε στο Αξιον εστί, δηλαδή αμέσως μετά την μετουσίωση. Και από ότι διάβασα,έτσι έκαναν και στην αρχαία Εκκλησία! Αντί λοιπόν ο Αγιος Σύρου να επαινεθεί γι αυτή την ενέργεια, κατηγορείται! "Από τρελό δεν κινδυνεύουμε, ούτε από αμαθή, παρά μόνο από ημιμαθή".
ΑπάντησηΔιαγραφήΘέλω να επαινέσω δημοσία τον διαχειριστή του Ιστολογίου, τον οποίο δεν έχω την τιμή να γνωρίζω προσωπικά, για το δημοκρατικό του ήθος, καθώς βλέπω ότι δημοσιεύει όλα τα κόσμια σχόλια, και των δύο κατευθύνσεων. Έτσι γίνεται εφικτή η έκθεση και αντιπαράθεση και αντιπαραβολή όλων των απόψεων. Τα συγχαρητήριά μου κύριε Κωστόπουλε για το ήθος σας, που δεν είναι πολύ συχνό στον εκκλησιαστικό χώρο, και παρακαλώ ας μην εκληφθεί αυτό ως κολακεία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ό,τι με αφορά, έχω προσωπική αντίληψη της οικτρής πνευματικής κατάστασης που επικρατεί στη Μητρόπολη Σύρου, με ευθύνη αποκλειστικά ΚΑΙ ΜΟΝΟ του μητροπολίτη Δωρόθεου Πολυκανδριώτη. Φροντίζει να μην προσελκύει ενάρετους κληρικούς και να μην κρατάει κοντά του ενάρετους κληρικούς επίσης...Είναι αστείο να έχει φιλοδοξίες για αρχιεπίσκοπος άνθρωπος που έχει παρατήσει τη μητρόπολή του κυριολεκτικά αποίμαντη. Κυριολεκτικά. Ούτε πνευματικοί δεν αποστέλλονται στα νησιά και ο κόσμος πεθαίνει δεκαετίες τώρα ανεξομολόγητος. Παράλληλα, εκτιμώ τον π. Ευθύμιο Χαραλαμπίδη της Ι. Μονής Αγίου Νικολάου Άνδρου ως ενάρετο και ευγενή κληρικό. Πιστεύω όμως ότι θα σφαγιαστεί αδίκως, ενώ καλύτερα θα έπραττε αν εξακολουθούσε να μνημονεύει τον δεσπότη και παράλληλα να έστελνε επιστολή στη Σύνοδο για τα φιλο-ουνίτικα καμώματά του, κοινοποιώντας την παράλληλα και σε όλους τους ιεράρχες και στον εκκλησιαστικό διαδικτυακό τύπο. Καλή δύναμη, πάντως, του εύχομαι και στον μητροπολίτη Σύρου φώτιση και μετάνοια. Και σε μένα προσωπικά, μετάνοια...
Ανδριώτης
Παλιότερα έβγαινε ο δίσκος στο Άξιον Εστί λόγω αγραμματωσύνης. Είναι ασέβεια για την Παναγία αυτό. Και πού το διάβασες ότι στην αρχαία Εκκλησία περιαγόταν δίσκος μετά "τη μετουσίωση"; Και κάποιος πρέπει να σου πει ότι ο όρος "μετουσίωση" είναι λατινικός σχολαστικός όρος. Εμείς στην Ορθοδοξία (αν είσαι Ορθόδοξος, φυσικά...) λέμε "μεταβολή των Τιμίων Δώρων". Πήγες να επαινέσεις τον Σύρου για την ασέβεια της εγκυκλίου του και αποκαλύφθηκες λατινόφρων. Μόνο λατινόφρονες μπορείτε να τον επαινείτε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μητροπολίτης Σύρου είναι δραστήριος Μητροπολίτης που τρέχει συνεχώς σε όλη την νησιωτική του περιφέρεια. Γνωρίζει όσο λίγοι Μητροπολίτες Θεολογία και τους Κανόνες. Εκδαπανά την ζωή του υπέρ του ποιμνίου του. Είναι Αρχιερέας πρότυπο. Το ότι πικράθηκε κάποιος ιερομόναχος και διαφωνεί μαζί του από ασήμαντη αφορμή δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να αρχίσουν την πολεμική εναντίον του. Αν αδρανούσε κανένας δεν θα ασχολιόταν μαζί του. Η δυναμικότητα του πειράζει αυτούς που θα τον ήθελαν στο περιθώριο. Η εποχή μας έχει ανάγκη από δυναμικούς Αρχιερείς. Τέτοιος είναι και ο Σύρου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒλέπω ότι πολλά μπλοκ ασχολήθηκαν και με αυτήν την ουσιαστική παρέμβασή σας σεβαστέ π. Αναστάσιε. Ελάχιστοι για να μην πω ένας σας πολεμά ανοικτά. Πρέπει να υπάρχει προηγούμενη «αγάπη». Σας έχει στο στόχαστρο. Αφήστε τον στην απομόνωσή του. μην του απαντήστε. Κρατήστε το επίπεδό σας.
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος 12:13: Πώς είπατε αγαπητέ μου πάτερ; Αρχιερέας-πρότυπο ο Σύρου; Δεν ρωτάτε καλύτερα κάποιους συνειδητούς χριστιανούς από το ποίμνιό του, γνώστες της εκκλησιαστικής τάξης, να σας πουν καλύτερα; "Παιδί" του Δωρόθεου Στέκα είναι ο Δωρόθεος Πολυκανδριώτης, τι να λέμε τώρα...Είναι και πράγματα που δεν λέγονται... Σε αφελείς απευθύνεστε ή σε αγράμματους; Σας προτείνω κάτι πιο ωφέλιμο: Διαβάστε τα "Θαλασσοπούλια" καλύτερα που εκδίδουν στη Μύκονο, γεμάτο φωτογραφίες του Σεβασμιωτάτου. Άλλωστε, είναι απολύτως κατανοητό το εν λόγω έντυπο από το ευρύ κοινό, δεν θα δυσκολευθείτε καθόλου. Και στο κάτω-κάτω, δεν περιέχει καθόλου κείμενο, είναι μόνο φωτορεπορτάζ του Σεβασμιωτάτου. Μία μικρή, αλλά πολύτιμη προσφορά της τοπικής Εκκλησίας της Μυκόνου στην Ορθοδοξία...
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεχίζει το ακατονόμαστο ιστολόγιο του καινοφανούς "κανονολόγου" που πέταξε την κοτσάνα περί "εσπήδησης" του π.Αναστασίου Γκοτσόπουλου να βγάζει τα λυσσακά του σε βάρος του σεμνού αυτού κληρικού. Τώρα "περιέλαβε" και τον π.Σαράντη! Πάτο δεν έχει ο κατήφορος του ανεκδιήγητου ιστολογίου!
ΑπάντησηΔιαγραφή5:33 άσε τον άνθρωπο να εκτονωθεί! Πότε σταμάτησε να χύνει τη χολή του εναντίον εκλεκτών ανθρώπων;
ΑπάντησηΔιαγραφή"Παράσιτο" δεν αποκάλεσε το μακαρίτη Σωτηρόπουλο που ήταν άμισθος και ακτήμονας και δεν επιβάρυνε κανένα;
Θα στεκόταν στον παπαναστάση και τον παπα-Σαράντη;
Αυτό το μπλογκ αποτελεί στίγμα για το διαδίκτυο.