Δευτέρα 1 Δεκεμβρίου 2014

Τα αίσχη, η ένωση και ένα... cheese cake! - Μητροπολίτης Χόνγκ Κόνγκ Νεκτάριος

Βράδυ Κυριακής στο χαμένο μέσα στην ομίχλη Χονγκ Κονγκ. Ρίχνω μια ματιά στο διαδίκτυο και διαβάζω για αίσχη, προδοσίες και ενώσεις και σκέπτομαι: έχει γούστο σήμερα στο Φανάρι να συμφώνησαν ο Πάπας με τον Πατριάρχη την ένωση.
Έβαλα το καλό ράσο. Πήρα το δρόμο για το γραφείο. Έκανα και μία στάση στο ζαχαροπλαστείο να πάρω ένα cheese cake. Α, δεν θα με βρουν ανέτοιμο. Θα έρθουν οι Canossian Sisters από δίπλα για τα συχαρίκια, μπορεί να περάσει και ο Καρδινάλιος να πιούμε ένα oolong tea για το καλό. Να μην έχω ένα γλυκό να κεράσω;
Η ώρα περνά και κανείς δεν εμφανίζεται. Τι συμβαίνει; Στο διαδίκτυο συνεχίζουν να γράφουν για τα αίσχη και τις προδοσίες που συνετελέσθηκαν σήμερα στο Φανάρι. Δεν αντέχω. Βάζω το βίντεο από την σημερινή Πατριαρχική Λειτουργία. Βλέπω στον Πατριαρχικό θρόνο να χοροστατεί ο Μητροπολίτης Βοστώνης. Κάτι δεν πάει καλά, σκέπτομαι. Γιατί δεν χοροστατεί ο Πάπας; Είναι κουρασμένος; Σε λίγο βλέπω να εισέρχεται στον πατριαρχικό Ναό ο Πάπας Φραγκίσκος και να του υποδεικνύουν να καθίσει στο τιμητικό στασίδι απέναντι από τον πατριαρχικό θρόνο. Α, δεν πάμε καλά. Γιατί δεν εισήλθε στο Ιερό, να ενδυθεί τα άμφιά του, να συλλειτουργήσει με τον Πατριάρχη; Τι σόϊ ένωση είναι αυτή;

Συνεχίζω να παρακολουθώ το βίντεο. Ο Πατριάρχης με τους Ιεράρχες του Θρόνου κυκλώνουν την Αγία Τράπεζα και ο Πάπας με τους δικούς του κάθονται έξω από το Ιερό Βήμα κι απλά παρακολουθούν. Το Σύμβολο της πίστεως το εκφωνεί ένας Άρχοντας του Πατριαρχείου, ενώ την Κυριακή Προσευχή την λέει ο Πάπας. Γιατί δεν του επέτρεψαν να πει και το Σύμβολο της Πίστεως; Άρχισα να απογοητεύομαι. Που είναι τα αίσχη και οι προδοσίες; Έφθασε η ώρα της θείας Κοινωνίας. Ο Πάπας και οι δικοί του δεν πλησίασαν στο Άγιο Ποτήριο. Ορίστε, σκέφτηκα, θα μείνει το γλυκό. Ποιός θα φάει ολόκληρο cheese cake;
Φτιάχνω το oolong tea. Ακούω τις ομιλίες. Ούτε λέξη για ένωση. Πού είναι το μοντέλο Φεράρας-Φλωρεντίας; Δεν πιστεύω στα αυτιά μου. Ψάχνω και βρίσκω το Κοινό Ανακοινωθέν. Πάλι ούτε λέξη για ένωση. Σοκαρίστηκα. Λες, σκέφτηκα, όλα αυτά που διάβαζα στο διαδίκτυο περί προδοσιών και ενώσεων να ήταν ανοησίες; Με ξεσήκωσαν βραδιάτικα και έχω και αυτό το cheese cake πάνω στο τραπέζι να περιμένει.
Κτυπά η πόρτα του Γραφείου. Αναθάρρησα. Ανοίγω. Ήλθε να με επισκεφθεί ένας από τους πρόσφυγες που προστατεύει η Μητρόπολη. Συγχυσμένος, του λέω να καθήσει. Για ποιό λόγο πέρασες από δω τέτοια ώρα, τον ρωτώ. Είναι χαρούμενος. Ήρθε να με ευχαριστήσει για την υποστήριξη. Μετά από τρία χρόνια αναμονής και σκληρό αγώνα για επιβίωση, πληροφορήθηκε ότι εγκρίθηκε η εργατική βίζα για Αμερική. Σε δύο μήνες φεύγει.
Συμμερίστηκα την χαρά του και δεν ξέρω γιατί αλλά το βλέμμα μου έπεσε πάνω στο cheese cake. Άντε ευλογημένε, του είπα. Θα σου δώσω κι ένα ωραίο γλυκό να κεράσεις τους φίλους σου για τα ευχάριστα νέα. Το αγόρασα απόψε, συμπλήρωσα. Παρασύρθηκα από αυτούς που ασχολούνται καθημερινά περί όνου σκιάς και έχουν χάσει κάθε αίσθηση της πραγματικής ζωής. Φαντασιώνονται τους ομολογητές. Άκαπνοι όμως και καλοπερασάδηκες. Μέσα στο βάλτο του διαδικτύου. Σαν τα βατράχια του Αισώπου. Ο πρόσφυγας με κοίταξε περίεργα. Με ευχαρίστησε με ευγένεια, πήρε το γλυκό και έφυγε.
Κάθισα και πάλι στο γραφείο και κοίταξα την οθόνη του υπολογιστή. Ο Πάπας και ο Πατριάρχης με χαιρετούν από το μπαλκόνι του Πατριαρχικού Οίκου. Σήκωσα κι εγώ την κούπα με το τσάϊ. Στην υγειά σας!

Μητροπολίτης Χόνγκ Κόνγκ Νεκτάριος

24 σχόλια:

  1. Ο Θεός να μας ελεήσει ήρθαν τα έσχατα του κόσμου!!!! Καλή μετάνοια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από τα καλύτερα που έχω διαβάσει. Έτσι ακριβώς είναι η πραγματικότητα. Αν κάποιοι τα βάψουν μαύρα δεν πειράζει. Αυτή είναι η αλήθεια. Πολλά λόγια για κάτι που δεν έγινε. Ας απολαύσουν το τσάι τους οι μεν και οι δε χωρίς γλυκό διότι κάνει κακό στις πικρές γλώσσες. .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν μου αρέσει να γράφω σε ιστοχώρους που σερφάρω.
    Καιρό είχα να διαβάσω ένα τόσο «έξυπνο» άρθρο από άνθρωπο της Εκκλησίας και μάλιστα δεσπότη.
    Αν τον είχα μπροστά μου θα του έλεγα στην μοντέρνα έκφραση «δεσπότη μου σε πάω».
    Και τον «πάω», διότι αν και είναι σε μια μητρόπολη με πολλές δυσκολίες και μεγάλο αγώνα, τον οποίο τον δίνει μόνος του, δεν τον έχει κυριαρχήσει η απογοήτευση, αλλά διαθέτη αυτό το καταπληκτικό «λεπτό χιούμορ».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λίγη μεγαλύτερη σοβαρότητα δεν βλάπτει! Υποβάλλουμε τα σέβη μας στον Σεβασμιώτατο που αγωνίζεται στις εσχατιές της γης για την διάδοση της ορθοδόξου αληθείας και ακολουθεί με συνέπεια τα χνάρια των αποστόλων με πολλές δυσκολίες! Όμως δεν έχουν ακριβώς έτσι τα πράγματα, όπως τα περιγράφει. Δηλαδή το να εισέρχεται αιρεσιάρχης σε ορθόδοξο ναό και να θεωρείται ως κανονικός Αρχιερεύς είναι αποδεκτό από τον Άγιο Χονγκ-Κόνγκ; Ελπίζω πως όχι. Και ας έχουμε υπ' όψιν ότι δεν αγωνιούν για τις πατριαρχικές εκτροπές μόνο όσοι κάθονται πίσω από την ασφάλεια της οθόνης του ηλεκτρονικού υπολογιστή, αλλά και όσοι βρίσκονται στο μετερίζι και στα χαρακώματα της διαποίμανσης του λαού του Θεού. Υπάρχουν και ποιμένες που σφάλλουν απροκάλυπτα, πού δεν τηρούν τους Ιερούς Κανόνες περί συμπροσευχών κτλ.Που θα έπρεπε να αγωνιούν περισσότερο για το ποίμνιο που δοκιμάζεται, κλονίζεται και κινδυνεύει από λύκους βαρείς και όχι να οργανώνουν φιέστες και επισκέψεις προκλητικές! Ίσως θα έπρεπε να λείπουν τα σκωπτικά σχόλια και κείμενα τέτοιου τύπου, όπως το παρόν του Σεβασμιωτάτου. Προτιμότερα κείμενα προβληματισμού και αυτοκριτικής και γνήσιας ταπείνωσης, που ωφελούν και στηρίζουν! Τί να τις κάνεις τις διπλωματικές σχέσεις, έστω και αν βρίσκεσαι μέσα σε κυκεώνα απ' το να χάσεις τις ρίζες και τα θεμέλια του οικοδομήματός σου! Σεβασμιώτατε εύχεσθε να μείνουμε άπαντες εδραίοι και αμετακίνητοι στην ορθόδοξη πίστη και ζωή! Να μη κλονίζουμε ψυχές που παλεύουν και να ωθούμε σε μετάνοια και επιστροφή τους πεπλανημένους, πλήν αγαπητούς αδελφούς, που βρίσκονται στον εωσφορικό και εγκληματικό χώρο του παπισμού! Ακούσατε παρακαλώ τοὐτη την κραυγή αγωνίας και ας ακολουθήσουμε πιστά τα ίχνη των θεοφώτιστων αποστόλων και πατέρων, μη εμπιστευόμενοι τις δικές μας φτωχές δυνάμεις και γνώσεις! Στήκετε και κρατείτε τας παραδόσεις!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χα! Χα! Το διασκέδασα. Γέλασαν τα χειλάκια μου. Εμ! Κουράστηκα να ακούω όλες αυτές τις μέρες τόσα για κάτι που δεν έγινε. Μια τυπική επίσκεψη από αυτές του πρωτοκόλλου, και μην τους είδατε τους παπικούς και μην τους απαντήσατε. Απλά θα δώσει τροφή σε μερίδα εντύπων ανάλογα με τις ιδέες του εκδότη να γράψουν υπέρ ή κατά και να μας ζαλίσουν. Αυτοί θα τα γράψουν και αυτοί θα τα διαβάσουν. Οι έλληνες έχουν άλλα προβλήματα επιβίωσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Έξυπνη ιδέα το να γράψεις ένα κείμενο λίγο διαφορετικά απ' τα συνηθισμένα! Σαφώς χρειάζεται χαμόγελο, χαρά, αισιοδοξία και όχι συνέχεια και μεμψιμοιρία! Υπάρχουν όμως και θέματα "ἐν οὐ παικτοῖς"! Δεν παίζεις με τα πάντα! Πόσο μάλλον με τα ζητήματα της πίστεως! Έχουμε θέματα επιβίωσης ναί, αλλά αν δεν έχεις πνευματική τροφή χάνεις και το υλικό ψωμί! Ας θυμηθούμε τον λόγο του Κυρίου μας: "οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνῳ ζήσεται ἄνθρωπος, ἀλλ' ἐν παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. "Κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει". Αυτό μας έλειπε να διαφοροποιούνταν ο συγκεκριμένος δεσπότης απ τους άλλους θεράποντες του οικουμενισμού΄συνεπισκόπους του.Θα ήταν σαν τη μύγα μέσα στο γάλα. Τολμά κανείς τους να διαφοροποιηθεί και κατ αυτόν τον τρόπο να στοχοποιηθεί;'Ασσος, πάντως, είναι στην ειρωνεία! Το γεγονός ότι συνετάγη ύμνος προς τιμήν του αρχιαιρεσιάρχη που μιλάει παντελώς αθεολόγητα για "καθέδρα του Πέτρου" δεν κινητοποίησε τα ορθόδοξα αντανακλαστικά του είρωνα επισκόπου. Το ίδιο και το γεγονός ότι αναπέμφθηκε δέηση υπέρ του "αγιωτάτου επισκόπου Ρώμης" αναγνωρίζοντας κατ αυτόν τον τρόπο εκκλησιαστική υπόσταση στον αιρεσιάρχη. Το μόνο που γνωρίζει είναι να πλειοδοτεί σε ειρωνείες! Αλλά "βρίσκει και κάνει" ο λεγάμενος! Όταν το τρισάθλιο κείμενό του επιδοκιμάζεται από σχολιαστές με μειωμένο επίπεδο ορθόδοξης αυτοσυνειδησίας τότε τι περιμένεις! "Ποιμένες πολλοί διέφθειραν τον αμπελώνα μου¨!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Your Eminence,
    Evlogeite!
    Very smart, indeed, but also very tragic. Tragic because what is taking place in Constantinople is not a matter of diplomacy or politics or "good relations" but a matter of salvation - salvation of millions of non-Orthodox who are searching for the Truth of the Church but are led astray by the identification of the Church and heresy by the Patriarch when he recognizes in the herestical Papal parasynagogue the Church of Christ. You, who have given yourself to mission, one would expect, would have much more senstitivity to the consequences of these actions and images in the mission field. We, who live in non-Orthodox lands, have no doubt that what is at stake is the salvation of the world. Enjoy your cheesecake!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ντροπή κε ιστολόγε να δημοσιεύεις τέτοια κείμενα. Για μια ακόμη φορά προδόθηκε η Ορθοδοξία στο Φανάρι κι εσύ ούτε βγήκες να στηλιτεύσεις τα όσα αήθη έλαβαν χώρα. Όλοι αντέδρασαν "πλην Λακεδαιμονίων".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γελώ με τους σούπερ Ορθοδόξους που σε άλλο ιστολόγιο κατηγόρησαν τον Σεβ. για το Κέικ εν καιρώ νηστείας τα κακόμοιρα πλασματάκια δεν έχων διαβάσει ποτέ κάτι παραπάνω από λιβελογραφήματα και έτσι δεν κατανοούν το κριτικό πνεύμα του Σεβ. Ας είναι τόσα γνωρίζουν τόσα γράφουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευφυέστατο, πρωτότυπο, και διπλωματικό. Αυτός ο Μητροπολίτης είναι χαρισματικός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  12. Αναστάσιε, με το συμπάθειο τώρα, αλλά νομίζω ότι παρ΄όλο ότι θέλεις να φανείς αδέκαστος, εν τούτοις εισάγεις στόν ιστότοπο καινά δαιμόνια πατρονάροντας αντιορθόδοξες αντιλήψεις ( έστω καί μέσα από ένα χιουμοριστικό κείμενο μιά καί σού αρέσει καί το χιούμορ...)---------Σάν "Πατριαρχικός" μού φαίνεσαι, κάποιους μήνες τώρα...Δέν λέω ότι είναι κακό αυτό, αλλά μή το παρακάνουμε τώρα καί γινόμαστε Φαναριώτικο Πρακτορείο Ειδήσεων...Κάποιος μού είπε ότι "πού το ξέρεις, μπορεί ο Αναστάσιος να ανεβεί καί τα σκαλιά τού Πατριαρχείου κάποια μέρα...".--- Ώς τί; τόν ρώτησα." ---Ώς κληρικός !" μού απάντησε. ---Έ, τού είπα, άπαγε τής βλασφημίας ο Αναστάσιος ευλαβείται την ιεροσύνη καί θα μπορούσε καί εδώ να ευδοκιμήση δεν χρειάζεται να δοξασθή καί από το Πατριαρχείο ούτε να αναβοκατεβαίνει μαυροντυμένος εκεί πέρα...".---- Λόγια τής...ρούγας θα μού πείς αλλά νά πού λέγονται από τό αφελές... πόπολο!

    Χ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Σεβασμιώτατε, συχνά ειρωνεύεται κανείς όταν αισθάνεται αμήχανα. Υποψιάζομαι ότι αυτό συμβαίνει τώρα: Ειρωνεύεστε ελλείψει θεολογικών επιχειρημάτων που θα σας επέτρεπαν να δικαιολογήσετε τις απρέπειες του προϊσταμένου σας έναντι της θείας Ευχαριστίας ανήμερα του αγίου Ανδρέα. Λοιπόν, δίχως ειρωνία, τολμώ να υποθέσω και να φανταστώ...Φαντάζομαι στον λειτουργικό ασπασμό προ της Αγίας Αναφοράς εσείς ασπάζεστε όχι μόνο τους παριστάμενους στο ιερό αλλά μη συλλειτουργούντες ορθοδόξους ιερείς, αλλά βγαίνεται και στον κυρίως ναό και ασπάζεστε όποιον βρίσκεται εκεί. Όπως έκανε ο κ. Βαρθολομαίος. Ίσως να βγαίνετε και στον δρόμο και να ασπάζεστε, μετά πάσης της αρχιερατικής στολής, και τους περαστικούς. Όσο περισσότεροι "αγαπητικοί ασπασμοί", τόσο το καλύτερο. Φαντάζομαι μετά να ξαναμπαίνετε στο ιερό για να ξαναπιάσετε τη θεία Λειτουργία εκεί που την αφήσατε...Καλούς ασπασμούς και καλά "νηστίμα" cheesecakes και "black forests"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οι ανώνυμοι 10.41 καλύτερα να το βουλώνουν. Γράψε με ταυτότητα αν είσαι πιστός χριστιανός. Οι Μάρτυρες δεν δίσταζαν να ομολογήσουν τα όσα πίστευαν δημόσια. Εσύ κατακρίνεις ως τυφλοπόντικας. Σιώπα σου ταιριάζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αξιότιμε κ. Αναστάσιε.
    Σας παρακαλώ να σταματήστε να προσφέρετε βήμα σχολιασμού σε κάθε ΑΝΩΝΥΜΟ ανώνυμο που βράζει τα αποθαμένα του. δεν μπορεί να γράφει κάποιος ενυπόγραφα και οι ΑΝΩΝΥΜΟΙ να τον σπεκουλάρουν.
    Θεσπίστε τα σχόλια να είναι μόνο ΕΠΩΝΥΜΑ στο χέρι σας είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ένωση δεν έγινε και μιλάει σωστά ο Σεβασμιότατος. Όμως δεν είναι φρόνιμο νομίζω να παρακολουθούμε αν θα πέσουμε στο βόθρο μόνο (δηλαδή την τελική πτώση) καλό είναι να κοιτάζουμε και τον δρόμο που ακολουθούμε.
    Επίσης πρέπει να πούμε ότι δεν μπορεί να παρεβρίσκεται αιρετικός άνθρωπος μέσα σε εσπερινός και προπαντός σε Θεία Λειτουργία. Αυτό είναι μέγα ατόπημα! Τότε γιατί λέμε "τας θύρας τας θύρας"...;
    Όσο για τους κυρίους που ενοχλούνται από την ανωνυμία ας ξεκινήσουν πρώτοι να δηλώνουν τα ονόματά τους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αν δεν κάνω λάθος οι Ρωμαιοκαθολικοί Βαπτισμένοι στο Όνομα του Ιησού Χριστού. Το Μυστήριο το κάνει δεκτό η Εκκλησία της Ελλάδος και γι’ αυτό τους Ρωμαιοκαθολικούς τους κάνει δεκτούς στην Εκκλησία μόνο με Χρίσμα και Λίβελο. Άρα είναι Χριστιανοί και μπορούν να παρακολουθούν την Θεία Λειτουργία και όλες τις ακολουθίες. Το δε "τας θύρας τας θύρας" μια και ερωτάς είναι για τους αβάπτιστους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. For the ANONYMOUS of 1:10...

    You are thinking and writing like a true Latin!

    See this book to find out why:

    http://anastasiosk.blogspot.gr/2014/12/blog-post_34.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Φίλε (που γράφεις στο 1.10) το γνωρίζω αυτό ότι δεχόμαστε τους αιρετικούς παπικούς μόνο με το χρίσμα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι είναι σωστό.
    Πολλοί ιεράρχες και ιερείς δεν δέχονται αυτές τις "οικονομίες"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Φίλε που γράφεις στο 1:10, εκτός του ότι η πρακτική να δεχόμαστε τους Λατίνους μόνο με χρίσμα και λίβελλο είναι κακή, διότι αντιβαίνει στον Κανόνα της Συνόδου της Καρχηδόνος ο οποίος έλαβε οικουμενικό κύρος με την 7η Οικουμενική Σύνοδο, περαιτέρω, τους δεχόμαστε έτσι - ΚΑΤ΄ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ -όταν είναι να γίνουν Ορθόδοξοι. Καθόλου δεν σημαίνει ότι αναγνωρίζουμε το κύρος του βαπτίσματός τους ΚΑΘ΄ ΕΑΥΤΟ και εν όσω αυτοί παραμένουν στην αίρεση. Σύμφωνα με όλη την ορθόδοξη εκκλησιολογία, οι αιρετικοί είναι και αβάπτιστοι και καταχρηστικώς ΜΟΝΟ καλούνται Χριστιανοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Η καλύτερη απάντηση στους ταλιμπάν των σούπερ ορθοδόξων είναι αυτή. Να αγιάσει το χεράκι σου Σεβασμιώτατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Η κριτική των όσων ατόπων και απαράδεκτων έλαβαν χώρα στο Φαναρι έγινε πάνω σε θεολογική και εκκλησιολογική βάση. Η παρέμβαση του μητροπολίτη Χογκ-Κογκ εξετράπη σε ειρωνείες και χαρακτηρίζεται περισσότερο για τη φαιδρότητά της! Είναι πάντως λυπηρό τόσο φαιδρά κείμενα να βγαίνουν απ τη γραφίδα επισκόπου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Γράψτε ότι σας αρέσει. Αυτά που υπονοεί με όμορφο τρόπο ο Σεβασμιότατος κρύβουν παραβολική αλήθεια. Μου θύμισαν και εμένα, αυτά που γράφουν μερικοί αλλού περί νηστείας και cheese cake μεγάλο φαρισαϊσμό.
    Και κάτι ακόμα όλες οι νοικοκυρές μπορούμε να κατασκευάσουμε cheese cake νηστήσιμο. Και σε ζαχαροπλαστεία υπάρχει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή